Nou ja, hoe je het ook draait of keert, alle compensaties op D3 dmv patches hebben de normale workflow van het spel geen goed gedaan.
Toen het net gereleased was, was het tot aan inferno al retemakkelijk. Met een groep van 6 man ofzo zijn we toen echt letterlijk een handvol keren doodgegaan en in 1x doorgestoomt tot aan inferno. Niet echt een uitdaging.
Pas in ACTII inferno was er opeens een merkbaar moeilijkheidsverschil, en werd het spel opeens erg interessant omdat je echt de AH nodig had om gear bij elkaar te sprokkelen om verder te komen. Dat was, achteraf gezien, de mooiste tijd van D3 voor mij. Toen was ik echt superblij met zon item waar EN all resist op zat EN iets als attackspeed. Door inferno heen worstelen was lastig en uitdagend.
Tegenwoordig koop je voor het gold wat je verdient met een paar uurtjes rondlopen (100-500k) gewoon al zieke gear met all resists en two- or tri-stats attack mods erop. En omdat alles omlaag gedraait is moet je MP instellen om nog iets van een uitdaging te vinden. Maar eigenlijk is dat toch niet hetzelfde. Want de MP zorgt nou eenmaal vooral voor meer monsterleven in plaats van monsterdamage, dus het duurt voornamelijk langer. Ik heb persoonlijk liever dat ze gewoon harder hitten ipv dat het langer duurt om ze om te krijgen.
Als D3 nou de AH had geintroduceert (wat ik nog steeds een uniqum en respectabel concept vind) met daarbij OOK een itemization die zijn waarde over tijd kon behouden, dan hadden ze echt mijn respect verdient. Maar helaas is de itemization nog slechter als het pre-demonic-essence crafting systeem. De kans dat je een bruikbaar item vind is nagenoeg nul (ik heb er 1 gevonden in 300 uur), en de kans dat je iets nuttigs voor je eigen char kan craften is ook nagenoeg 0 (op account-bound na).
Het is onvoorstelbaar dat gameplay-architecten hier hun handtekening onder hebben gezet voordat het gereleased werd. Aan de andere kant onderken ik dat het voorspellen van het macro-economische gedrag van zon populair spel erg lastig is. Maar ik zou toch verwachten dat als dit je fulltime job is, je wel met iets beters kan komen als wat ze in eerste instantie gereleased hebben.
Ik hoop nog steeds dat de itemization patch zaken gaat rechtzetten, maar de tijd zal het leren. Tot die tijd kan ik me goed vermaken met de bewonderenswaardige eco van PoE. Maar in PoE zit weer een flaw die D3 weer een stuk beter doet: desyncs in combat...
Opmerking: Toen het spel net uit was waren er eigenlijk toch wel wat recipes die zinvol waren om te craften. Echter met elk redesign van mechanics is craften onveranderd gebleven, waardoor het steeds zinlozer werd.
[
Voor 4% gewijzigd door
TRG op 11-09-2013 15:39
]
Regular meth users are referred to as tweakers, so-called because they can go ALL TWEAKEND LONG, BABY. They can be awake for three to fifteen days straight: irritable, violent and paranoid.