Van te voren even een voetnoot, ik speel DH en ben er dol op. Dat gezegd hebben, kon ik het niet veel minder met je eens zijn!
Angeloonie schreef op woensdag 02 april 2014 @ 11:15:
Even terugkomend op mijn kleine DH rant van gisteren..
[...]
Daar heb je wel een punt, máár...
Het verschil zit hem in de skills. Waar de Wizard skills heeft die voornamelijk multi-target zijn, heeft de DH veel skills die single-target zijn. En de multi-target skills kosten veels te veel hatred in vergelijking met de damage.
Cluster arrow is een zeer degelijke AOE skill ( Misschien niet zoveel range als wat wizards hebben ), elemental arrow is redelijk al vuren de projectiles ietwat traag, rain of vengeance, vengeance, grenades, chakram, fan of knives etc. etc.
Wizards hebben meer 'main' builds die zich rond AOE centreren (Frozen orb anyone?), maar DH's doen het best redelijk wat mij betreft.
Maar in mijn ogen zit het grootste probleem in de resource recovery: Waar de Wizard items met +Arcane Power heeft, heeft een DH enkel items met +Discipline, wat niet/nauwelijks voor damage skills gebruikt kan worden. Leuk die extra discipline, maar ik heb liever +20 hatred dan +10 discipline.
Voor het gemak hatred/sec even vergeten?

Die stat heeft een behoorlijke invloed op resource management!
Ook heeft de Wizard nog een voordeel met items die Arcane Power op een Crit geven. De enige manier voor een DH om Hatred te genereren is een basic attack en +hatred regen gear, dat nauwelijks verschil maakt. Met +2 hatred/sec duurt het alsnog 75 seconden voordat het bolletje weer vol is.
Daarnaast geven de basicattacks te weinig hatred per keer. 3... Om het bolletje te vullen moet je dus 50x schieten (bij passive waardoor je 150 hatred krijgt). Kies een rune die er 6 van maakt (maar geen extra damage dus), en het is nog steeds 25 keer.
Vergelijk dit eens met de Monk die maar liefst 12-14 spirit krijgt per attack, en evenveel max Spirit heeft.
Sommige skills geven meer als 3 hatred per keer, entangling geeft 6 met de juiste rune bijv.
Nee, we hebben geen 'hatred on crit' stat, maar bijv. marked for death(mortal enemy) geeft wel hatred on hit.
Daarnaast hebben we ok nog Companion(bat) voor als je problemen hebt met regen, met nog een active die instant 50 hatred teruggeeft.
Dus in mijn ogen de grootste problemen met de DH:
- Geen +hatred items aanwezig
- Geen +hatred on crit aanwezig
- Hatred generators genereren veel te weinig hatred, moet minimaal verdubbeld worden
Als ze één van deze probleme tacklen, dan zou in mijn ogen nagenoeg alle problemen al opgelost/verminderd worden. Maar op dit moment is de DH nog steeds een class die achterloopt in effectiviteit.
Dat DH's anders omgaan met het genereren van hun resource dan wizards is zeker waar, maar als je gaat kijken is redelijk vergelijkbaar met Barbs. Anders is niet per sé imbalanced.
Ik ben het met jouw statement dat DH's achterlopen dan ook niet eens. Op het gebied van AOE doen we onder voor wizards, sure, maar qua burst / single target gaan we ze volgens mij goed voorbij.
Ja sinds vanilla D3 is de class al flink geboost, maar het grootste probleem (gebrek aan AoE efficientie) is nog steeds niet getackled, en dat is gewoon zonde.