Toch maar gewoon eens proberen met haarlak, 3DLac of iets als Magic GOO. Kijken hoe het gaat. In het ergste geval moet ik een nieuwe glasplaat halen. Nu is er van 1 al een hoek af, dus kan ik die wel opofferen.ocf81 schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 23:45:
Ik gebruik gewoon (Borosilicaat)glas en 3DLac. Als ik het los wil krijgen pulk ik het randje van de brim omhoog en week ik de rest los onder de kraan met lauw water (en een kleine dosis geduld). 3DLac lost gewoon op in water, dus als er eenmaal wat water bij komt, komt het wel los. Tot nu toe geen glassplinters gehad.
Volgens mij gaat het erom om de protector op een glasplaat te plakken en die te gebruiken als print surface. Dus echt doorbuigen gaat niet echt.Een screen protector zou nog best eens interessant kunnen zijn, mits de ondergrond plat is. Normaal gebruik je glas just om een vlakke bodem te krijgen, maar als het glas zo dun is, dan kan je dat denk ik niet meer daarvoor gebruiken.
Een MK52 type heatbed is inderdaad wel het mooiste. Vergelijkbaar iets is het BuildTak Flexible Buildplate. Maar dan zit je al snel aan €140 voor 300mm x 300mm.Je krijgt dan een werking die vergelijkbaar is met de plaatjes van de nieuwe MK52 Heatbed. Je kan de plaat buigen om de print los te krijgen. Ik vraag me echter af hoe snel zon't plaat kan breken. Bij de MK52 is ie gemaakt van een legering. Dat is toch wel iets beter bestand tegen veel en vaak buigen dan een glasplaat. (o.a. door de moleculaire structuur van het materiaal)
In het artikel gaat ie helaas niet zo diep in op dat bepaalde aspect.
-