Er komt nog best wat bij kijken krijg ik het idee

Vanmiddag nog even een rol PLA filament gehaald, aangezien ik met het bij de printer geleverde proefstukje nooit het weekend door kom

Ding heet laten worden, oude filament er uit gehaald, nieuwe erin, en met de hand wat laten extruden. Kleur ging netjes over van wit naar grijs.
Echter, nu krijg ik het idee dat hij niet genoeg extrude. In ieder geval erg onregelmatig.
Bij een poging een filament guide voor de printer te printen legde hij eerst een outline neer. Die ging perfect; goede hechting aan de bed, en netjes gelijkmatige dikte.
Toen hij vervolgens aan het part zelf ging beginnen was de outline van de eerste laag ineens een soort druppelspoor, wat niet echt hechtte en om een bocht heen gewoon meegetrokken werd.
Hele stukken invulling waar gewoon niets terecht kwam.
Dat maar afgebroken, en zelfde part nog eens gedaan met een flow van 105% (In Cura)
Zelfde issue.
Daarna een andere guide eens geprint met die in vanmorgen met de andere filament ook al had geprint. (Exact zelfde bestand - Extruder temp 210C, bed temp 50C)
Ook hier zo te zien een stuk minder filament, hoewel ineens het laatste kleine stukje (het schroefoogje) wel weer redelijk ging... ik snap het niet...

(De grijze is het nieuwe filament - Bij na de foto loshalen van de bed viel ie in laagjes uiteen)
Wat zeggen jullie als experts hier over?
Edit:
Even de fan en heatsink er af gehaald om eens te kijken. De extrudermotor draait wel, maar het filament wordt niet altijd doorgeduwd lijkt het. Het ziet er een beetje uit alsof het filament niet snel genoeg smelt ofzoiets, of dat de nozzle verstopt zit. (Wat me niet echt lijkt kunnen? Wat er aan filament inzit dat smelt dus zou doorgeduwd moeten worden?)
Ook getest om hem nog iets heter te zetten, 220C. Ook daar gebeurt hetzelfde...
Iemand een idee?
Edit2:
Na nog wat verder lezen mezelf maar over mijn eigenwijsheid heengezet en de nozzle eens doorgeprikt. (Gelukkig nog een pakje gitaar-snaren liggen, waaronder een van 0.4mm)
Ondanks dat ie heet was kwam ik toch wel wat weerstand tegen, waarna de extrusion toch ineens een heel stuk sneller en soepeler ging!
[
Voor 23% gewijzigd door
SambalBij op 04-08-2017 21:48
]