Je hebt de verkeerde video.
Deze moet je hebben:
YouTube: Anet A8-Updated Installation Video-Part1-Updated date: 2016/12/29
Had hetzelfde probleem.
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Had ik ook al. Er is inderdaad een nieuwe video. In die nieuwe video wordt ook geen hamer gebruikt om de stangen er in te jassen.xoniq schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 20:47:
[...]
Deze moet je hebben:
YouTube: Anet A8-Updated Installation Video-Part1-Updated date: 2016/12/29
Had hetzelfde probleem.
Ik heb de stang gemonteerd in mn accuboormachinegrote_oever schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 21:58:
[...]
Had ik ook al. Er is inderdaad een nieuwe video. In die nieuwe video wordt ook geen hamer gebruikt om de stangen er in te jassen.
Later kwam ik erachter dat je gewoon de schroefjes aan de achterkant moest lost draaien om hem soepel erin te schuiven.xoniq schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 21:59:
[...]
Ik heb de stang gemonteerd in mn accuboormachinemachine aan en drukken maar. Draait de stang zichzelf erin.
Dat werkte bij mij dus echt niet. Zo snugger was ik al, maar helaas.grote_oever schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 22:04:
[...]
Later kwam ik erachter dat je gewoon de schroefjes aan de achterkant moest lost draaien om hem soepel erin te schuiven.
Met je vleesthermometer ga je op die manier nooit een goede meting krijgen, hooguit als je hem aan je bed vastsoldeertgekkie schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 18:07:
[...]
Hmm eigenlijk ook nooit bekeken, hmm vanavond misschien eens kijken of dat ook met een vleesch temp meter wil werken (bij gebrek aan een IR device). Maar ik stook meestal al wel iets warmer dan doorgaans wordt aangegeven en laat de handel wat langer doorstoken alvorens te gaan printen ivm spiegel/glasplaat.
Edit: Ondanks m'n niet echt ideale meetmethode (ding is toch echt gebouwd om in miss piggy te gaan, niet om eenzijdig tegen een heatbed gehouden te worden), kom ik bij 60 graden volgens de sensor, uit op zo'n 50 graden via de thermometer.
Kon in iedergeval constateren dat m'n spiegel het heatbed aardig snel volgde qua temp. In absolute zin is het idd niet ideaal.Mar.tin schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 10:15:
[...]
Met je vleesthermometer ga je op die manier nooit een goede meting krijgen, hooguit als je hem aan je bed vastsoldeert
Ik ben benieuwdMar.tin schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 10:15:
[...]
Ik heb inmiddels voor die 2 tientjes ook maar even een IR thermometer gekocht, vanavond eens kijken hoe accuraat het allemaal is.
Met PLA heb ik eigenlijk nooit problemen. Behoudens als ik weer eens een experimentje doe om te temperaturen iets te drukken, en dus zo het stroomverbruik te drukken. Immers kost 5 printers draaien tussen de €60,- en €70,- aan stroom in de maandWaterkoker schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 10:45:
[...]
Ik ben benieuwdhet eea kunnen vergelijken is wel fijn. In mijn geval had ik last van opkrullende hoekjes ed. Met de volgende print stel ik mn printer iig hoger in qua bed-temp en hopelijk geen krullende hoekjes meer
Dan is een experiment met een zo dun mogelijke bed ook wel interessantMar.tin schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 11:16:
[...]
Met PLA heb ik eigenlijk nooit problemen. Behoudens als ik weer eens een experimentje doe om te temperaturen iets te drukken, en dus zo het stroomverbruik te drukken. Immers kost 5 printers draaien tussen de €60,- en €70,- aan stroom in de maand= +- €700 jaar.
[ Voor 3% gewijzigd door AOC op 27-07-2017 11:23 ]
Isolatie onder het bed helpt al erg veel, probleem is alleen dat ik dit nog maar op 1 printer heb toegepast, en de anderen nog niet lang genoeg stil hebben gestaan om dit ook "even" te fiksen haha.Waterkoker schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 11:22:
[...]
Dan is een experiment met een zo dun mogelijke bed ook wel interessant
[ Voor 8% gewijzigd door Mar.tin op 27-07-2017 11:28 ]
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Simplify3D om te slicen in combinatie met Octoprint op een Raspberry Pi.SnowDude schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 11:27:
In afwachting van mijn bouwpakketje ben ik me een beetje aan het inlezen. Wat gebruiken jullie hier allemaal aan software? Mijn controlboard wordt standaard geleverd met Marlin. Heeft het nut om dat te upgraden naar Repetier?
Op mijn PC zit ik wel aan Repetier te denken dat ziet er makkelijk uit en je kan daar makkelijk switchen tussen de slicers.
Mijn ontwerpen zelf maak ik gewoon in autocad, daar heb ik redelijk veel ervaring mee, alleen nog niet in combinatie met CNC / 3d printing. Dus daar zal ik ook nog wel het een en ander moeten bijleren.
[ Voor 26% gewijzigd door CyBeRSPiN op 27-07-2017 12:21 ]
Ik omgekeerd, je bed is een enorm oppervlak wat je warm probeert te houden.Mar.tin schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 11:26:
[...]
Daarnaast vermoed ik, dat de meeste energie stiekem niet in het bed, maar in het smelten van het plastic gaat.
Hier ditto (en slic3r).CyBeRSPiN schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 12:18:
Verder Marlin-Bugfix en ook Octoprint op een Pi3 met Webcam.
En Autodesk Fusion 360 om te modelleren (=gratis voor hobbyisten).
[ Voor 25% gewijzigd door gekkie op 27-07-2017 12:48 ]
Ik ga het vanavond wel even meten. Ik heb een watt meter op het stopcontact dus kan even kijken wat het verschil isgekkie schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 12:45:
[...]
Ik omgekeerd, je bed is een enorm oppervlak wat je warm probeert te houden.
(en je ziet het ook in cijfers her en der, hotbed slurpt hoogste max amperage van de twee)
Niet geheel onbelangrijk: kunstof extrudenWaterkoker schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 13:27:
[...]
Ik ga het vanavond wel even meten. Ik heb een watt meter op het stopcontact dus kan even kijken wat het verschil is
Test 1: hotbed 60 graden; hotend 0 graden
Test 2: hotbed 0 graden; hotend 200 graden
Dan weten we genoeg denk ik![]()
Misschien nog het verbruik meten als het bed geïsoleerd is vs niet geïsoleerd
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Jij had toch ook een tarantula ?Waterkoker schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 13:27:
[...]
Ik ga het vanavond wel even meten. Ik heb een watt meter op het stopcontact dus kan even kijken wat het verschil is
Test 1: hotbed 60 graden; hotend 0 graden
Test 2: hotbed 0 graden; hotend 200 graden
Dan weten we genoeg denk ik![]()
Misschien nog het verbruik meten als het bed geïsoleerd is vs niet geïsoleerd
To choose your LED PSU, first estimate the total power consumption of your printer. Example for a Prusa i3 class printer:
[ Voor 6% gewijzigd door gekkie op 27-07-2017 14:33 ]
Ik heb idd de tevo. Het bed is wel geïsoleerd met bubbeltjesfolie oid. Ziet er niet heel top uit overigens. Ik ga binnenkort het bed vervangen voor 5mm alu icm 220v verwarmingselement. Als ik het ga isoleren zit ik meer aan piepschuim te denken.gekkie schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 13:57:
[...]
Jij had toch ook een tarantula ?
Maar niet met een affabriek al geisoleerd bed ?
Piepschuim is nogal brandbaar, ik gebruik van dat geluidsisolatiefoam met van die noppen.Waterkoker schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 14:13:
[...]
Ik heb idd de tevo. Het bed is wel geïsoleerd met bubbeltjesfolie oid. Ziet er niet heel top uit overigens. Ik ga binnenkort het bed vervangen voor 5mm alu icm 220v verwarmingselement. Als ik het ga isoleren zit ik meer aan piepschuim te denken.
Ik denk dat de schatting klopt, al heb ik zelf een 300x300mm silicone heatbed (230v, 600w) waar ik zeer tevreden over ben. Mijn stroomsluiper is wel bekendgekkie schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 14:03:
[...]
To choose your LED PSU, first estimate the total power consumption of your printer. Example for a Prusa i3 class printer:
200x200mm PCB bed heater (12V/10A/1.2 ohms) = 120W
Hot end heater = 12V 40W
5 stepper motors, each run at up to 1.2A @ 4V peak per phase = 5 * 4 * 1.2 = 24W, times 2 to allow (conservatively) for driver losses and back emf during movement = 48W
Electronics, about 100mA @ 12V (assuming a linear regulator) = 1.2W
LCD display, servos etc. say 5W
Two 12V fans @ 150mA = 3.6W
Je stepper + hotend om te extruden die zuipen dus in theorie niet zo veel.
Ruw weg de helft stook je op aan je hotbed. [bron]
Wellicht dat het nu iets beter is door dat er meestal gebruik wordt gemaakt van een geisoleerd bed en minder vaak van geisoleerde heater.
Achja printen in de winter is dus goedkoper dan in de zomer
Quick test met een bed van theoretisch 100 graden ... op de spiegel brand je je klauwen .. onder de isolatie voelt het wel warm maar kun je gewoon je vinger op blijven houden. Isoleert dus ansich niet onaardig.Waterkoker schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 14:13:
[...]
Ik heb idd de tevo. Het bed is wel geïsoleerd met bubbeltjesfolie oid. Ziet er niet heel top uit overigens. Ik ga binnenkort het bed vervangen voor 5mm alu icm 220v verwarmingselement. Als ik het ga isoleren zit ik meer aan piepschuim te denken.
Het schijnt dat radiatorfolie ook goed werkt.Mar.tin schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 14:25:
[...]
Piepschuim is nogal brandbaar, ik gebruik van dat geluidsisolatiefoam met van die noppen.
Dat is in elk geval nog brandvertragend
Dat is meestal combi bubbeltjes met alu folie.grote_oever schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 14:58:
[...]
Het schijnt dat radiatorfolie ook goed werkt.
Verwijderd
Hmm ik heb een setje op mijn lijstje gezet, binnenkort maar eens even bestellenVerwijderd schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 15:57:
Dit gebruik ik onder mijn 5mm headbed met silicone verwarmingsmat gekocht bij onze vrien Ali
Funssor 4pcs300x300mm isolatie cottons300 * 300*3mm verwarmd bed isolatie katoen voor reprap prusa 3d printer verwarmd bed.
Het ligt misschien aan mij, maar je tekst komt over als een kruiswoordpuzzel, kun je wat meer info geven zodat het ook voor een leek als mij begrijpelijk is ?palko schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 06:50:
Gisteren mijn 2e anet besteld, deze gaat het acryl frame nooit zien en word meteen omgebouwd naar een am8.
€125 gearbest eu warehouse en coupon van toms3d
Couponcode is GBA8EU voor diegene die willen moet wel in in eu warehouse zijn dus geen import belasting whooohoo
Ik begreep er ook even niet zoveel van, maar ik vermoed dat een "AM8" dit is:EJSEJS schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 10:11:
[...]
Het ligt misschien aan mij, maar je tekst komt over als een kruiswoordpuzzel, kun je wat meer info geven zodat het ook voor een leek als mij begrijpelijk is ?
[ Voor 15% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2017 10:40 ]
mijn excuses in alle blijheid getypt.EJSEJS schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 10:11:
[...]
Het ligt misschien aan mij, maar je tekst komt over als een kruiswoordpuzzel, kun je wat meer info geven zodat het ook voor een leek als mij begrijpelijk is ?
[ Voor 13% gewijzigd door palko op 28-07-2017 11:20 ]
Gefeliciteerd met je aanschaf! Om mee te starten zou ik gewoon beginnen met PLA vanwege het vergevende karakter.lennertvdkort schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 18:10:
Gister de stap genomen en een anet a8 besteld bij gearbest(eu, komt maandag waarschijnlijk al binnen).
Nou heb ik al de nodige upgrades op het oog, alleen vraag me af met welk filament ik het beste af ben?
ik zie door de bomen het bos niet meer, en snap de meerwaarde van betere filament. maar welk merk heeft nu de beste bang for bucks? zat zelf te denken aan een rol(PLA) zwart en blauw van 123-3d of real om te starten.
Ik moet zeggen dat ik die ervaring niet met je deel. De afgelopen maand een kilo of 7 aan real filament PLA geprint en nooit problemen mee gehad (voordat mijn printer moeilijk ging doen).djkooij schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 18:31:
[...]
Zelf ben ik nogal afgeknapt op real filament, veel gedoe met variatie in diameter. Dat is overigens iets van de laatste tijd. Gevalletje QC?
Kan goed zijn hoor, begrijp me niet verkeerd. Wellicht is het puur mijn setup of had ik gewoon simpelweg pech met 3 rollen. Is ook niet mijn doel om iets af te branden, wel om mijn persoonlijke mening en ervaring te delenProAce schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 19:21:
[...]
Ik moet zeggen dat ik die ervaring niet met je deel. De afgelopen maand een kilo of 7 aan real filament PLA geprint en nooit problemen mee gehad (voordat mijn printer moeilijk ging doen).
Daarom meld ik het ook, dat iemand het niet daarom laat liggendjkooij schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 19:28:
[...]
Kan goed zijn hoor, begrijp me niet verkeerd. Wellicht is het puur mijn setup of had ik gewoon simpelweg pech met 3 rollen. Is ook niet mijn doel om iets af te branden, wel om mijn persoonlijke mening en ervaring te delen
Dan zitten we denk ik wel op 1 lijnProAce schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 19:29:
[...]
Daarom meld ik het ook, dat iemand het niet daarom laat liggen
ik gebruik zelf het liefste E-sun plalennertvdkort schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 18:10:
Gister de stap genomen en een anet a8 besteld bij gearbest(eu, komt maandag waarschijnlijk al binnen).
Nou heb ik al de nodige upgrades op het oog, alleen vraag me af met welk filament ik het beste af ben?
.
Mosfet is al besteld, voeding moet ook dan maar denk ik.. moet wel veilig zijn.palko schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 19:37:
[...]
ik gebruik zelf het liefste E-sun pla
ik heb een halve kilo pla zwart van real maar die kon ik gaan respoolen want deze was getangled uit de verpakking
upgrades die voor de anet echt nodig zijn om een rokerig huis te voorkomen:
Draden solderen aan het bed ook de kabel vervangen van het bed (de dikke voor nog dikkere)
Mosfet voor het bed en ook als het kan een nieuwe voeding
verder een goede x tensioner en y tensioner kom je aardig ver
toevallig gisteren ook nog een anet besteld
ik heb een meanwell voeding gekocht voor iets van 30 euro helaas ben ik niet bij mijn printer in de buurt om te kijken welke.lennertvdkort schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 19:42:
[...]
Mosfet is al besteld, voeding moet ook dan maar denk ik.. moet wel veilig zijn.
kabels zal ik ook vervangen, en zeker solderen op het bed.
Welke voeding kan je me aanraden?(ervanuitgaande dat jij ook een betere hebt?)

Voeding vervangen hoeft niet per se hoor. Je kunt ook een siliconen heated bed bestellen van bijv. Filafarm.de (die heb ik toevallig), die werkt op 230v icm. een Solid State Relay bijvoorbeeld. Bijkomend voordeel is dat je het bed op 130 graden stookt binnen zeer korte tijd (met SkyNet firmware, anders gaat het mis...). Andere opties zijn ook mogelijk. Zodoende belast je de standaard voeding slechts met interne elektronica, steppers, motoren en de hotend van ca. 40/50 Watt. Dan doet de voeding het keurig en vliegt deze (hier na tig kilo filament) echt niet zomaar in de fik.lennertvdkort schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 19:42:
[...]
Mosfet is al besteld, voeding moet ook dan maar denk ik.. moet wel veilig zijn.
kabels zal ik ook vervangen, en zeker solderen op het bed.
Welke voeding kan je me aanraden?(ervanuitgaande dat jij ook een betere hebt?)
[ Voor 7% gewijzigd door djkooij op 28-07-2017 20:15 ]
lennertvdkort schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 20:43:
haha, ik merk het al.. Ik kan ook nooit goedkope hobby's uitzoeken!
Goed geleveled? check Youtube of bijv.: https://pinshape.com/blog...-3d-printer-bed-leveling/zoeperman schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 21:37:
printer zit in elkaar, maar printen doet hij nog niet goed helaas
lijkt erop of de eerste paar lagen niet goed plakken aan het bed....
maar eens even zoeken waar dat aan kan liggen en of ik niet iets anders op het bed moet smeren om hem beter te laten plakken.
Zeker kan dat, doe niet anders. Let wel even op dat je de temperatuur van hotend en bed naar 0 zet als je klaar bent. Niets aan de hand, zolang de printer maar uit is als je weg gaat of gaat slapen.zoeperman schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 21:37:
andere vraag, kan je fillament er gewoon in laten zitten na het printen?
Mijn ervaring is dat PLA wat langere tijd aan de printer hangt (dus buiten een luchtdichte omgeving) op een gegeven moment ontzettend broos wordt. Heb dit al gehad met 3 verschillende merken, terwijl ik met PETG geen problemen ervaar.djkooij schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 22:06:
[...]
(PLA in laten zitten)
Zeker kan dat, doe niet anders. Let wel even op dat je de temperatuur van hotend en bed naar 0 zet als je klaar bent. Niets aan de hand, zolang de printer maar uit is als je weg gaat of gaat slapen.
Dit klopt volgens mij wel, ook aangezien het vocht aantrekt waardoor het broos wordt.citruspers schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 22:45:
Nog meer mensen die dit hebben? Het kantelpunt ligt ergens tussen de paar weken en paar maanden, en wordt misschien ook versneld dat onze badkamer tegenover de printerruimte/studeerkamer zit...
-
voor mijn gevoel was hij goed geleveld, na het werk vanavond maar weer eens kijken. (had een gewoon a4 papiertje gebruikt)djkooij schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 22:06:
[...]
Goed geleveled? check Youtube of bijv.: https://pinshape.com/blog...-3d-printer-bed-leveling/
Daarnaast helpt het om je vraag te beantwoorden als we weten op welke ondergrond je aan het printen bent. Aluminium werkt namelijk anders als glas, geel schilderstape of kapton tape
[ Voor 12% gewijzigd door zoeperman op 29-07-2017 07:52 ]
Als ze het knippen verbaas ik me er niet over dat het vervormd.Waterkoker schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 09:23:
Bah, eerder al aluminium in de verkeerde maat besteld. Nu de juiste maat binnen maar omdat ze het op maat hebben geknipt merk ik op dat wanneer ik de aluminium op een glasplaat leg het aluminium wankelt, dus krom. Of zijn mijn verwachtingen van alu te hoog?
Jep, daarom heeft iedereen glas er op[b][message=52064507,noline]Waterkoker Of zijn mijn verwachtingen van alu te hoog?
Veel soorten filament zuigen zich langzaam vol met vocht. En printen met vochtig filament werkt niet goed. Daarom berg ik mijn rollen op in emmertjes met een zak silicagel.citruspers schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 22:45:
[...]
Mijn ervaring is dat PLA wat langere tijd aan de printer hangt (dus buiten een luchtdichte omgeving) op een gegeven moment ontzettend broos wordt. Heb dit al gehad met 3 verschillende merken, terwijl ik met PETG geen problemen ervaar.
Heb laatst geexperimenteerd met m'n PLA een paar uurtjes in de oven op 50 graden om het te drogen, en dat lijkt wel geholpen te hebben...
Nog meer mensen die dit hebben? Het kantelpunt ligt ergens tussen de paar weken en paar maanden, en wordt misschien ook versneld dat onze badkamer tegenover de printerruimte/studeerkamer zit...
Ik gebruikte blauwe tessa schilders tapezoeperman schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 07:46:
[...]
voor mijn gevoel was hij goed geleveld, na het werk vanavond maar weer eens kijken. (had een gewoon a4 papiertje gebruikt)
ik had de originele tape er nog op zitten, maar die heb ik er gister avond met de kwade kop eraf gehaald![]()
dus vanmiddag maar even bij de gamma kijken naar nieuwe tape (Tips?) en volgende week kijken naar buildtak of een glasplaatje denk ik.
Ik gebruik real fillament trouwens, daar hoeft het bed niet verwarmd bij te worden?
en de fan bij de print nozzle blaast niet continu, dat klopt ook?
welke settings gebruiken jullie in cura?
Alu is altijd kromWaterkoker schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 09:23:
Bah, eerder al aluminium in de verkeerde maat besteld. Nu de juiste maat binnen maar omdat ze het op maat hebben geknipt merk ik op dat wanneer ik de aluminium op een glasplaat leg het aluminium wankelt, dus krom. Of zijn mijn verwachtingen van alu te hoog?
Ja iddMar.tin schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 11:50:
[...]
Alu is altijd krom.
Voordeel is dat je het relatief makkelijk kunt buigen?
Of ergens vinden waar ze het laseren.
Een paar nachtjes tussen 2 planken / glazen platen en wat stenen /gewicht?Waterkoker schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 13:27:
[...]
Ja iddhad niet verwacht dat ze het zouden knippen. Mn plaatje uit China is zelfs vlakker hehe. Het plaatje uit Nederland loopt zodanig bol dat als je hem neerleg en een duwtje heeft hij blijft tollen.
60 TB can not be enough
Volgens mij één van de meeste gemaakte fouten. In het bouw filmpje van de Anet A8 zag je dat ze de Z-stang gewoon op de motor leggen. Heel weinig mensen weten dat de grijze cilinder eigenlijk een soort veer is.pipo1000 schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 11:47:
- Z as opnieuw afgesteld zodat ik niet af en toe een tik hoorde als de as naar boven liep. De kleine borg schroefjes had ik de eerste keer vastgedraaid toen de snaar er op zat, hierdoor had de snaar de zaak naar binnen getrokken. Nu eerst de Z assen parallel gemaakt, borg schroefjes vast en dan pas X-as snaar erop. Nu ook strakker aangetrokken met behulp van een tangetje, je wordt er handiger in. Ook de Z as ontkoppelaars goed gezet zie; https://3dprint.wiki/reprap/anet/a8/coupler
Op de tevo community gaat er zelfs regelmatig een image in de rondte waarbij aangegeven wordt dat de z-stang op de motoras de juiste manier van installeren isgrote_oever schreef op zondag 30 juli 2017 @ 10:32:
[...]
Volgens mij één van de meeste gemaakte fouten. In het bouw filmpje van de Anet A8 zag je dat ze de Z-stang gewoon op de motor leggen. Heel weinig mensen weten dat de grijze cilinder eigenlijk een soort veer is.
Soms is het maar goed dat die community op feestboek verborgen zitWaterkoker schreef op zondag 30 juli 2017 @ 11:57:
[...]
Op de tevo community gaat er zelfs regelmatig een image in de rondte waarbij aangegeven wordt dat de z-stang op de motoras de juiste manier van installeren is
Idem, heb nu twee pillow bearings voor de z-assen. De motormount van dit ontwerp https://www.thingiverse.com/thing:2014187 gecombineerd met de z-as houders van dit ontwerp https://www.thingiverse.com/thing:2163949gekkie schreef op zondag 30 juli 2017 @ 12:02:
[...]
Ik heb die Z ophanging nog wat verder gemodificeerd zodat hij niet aan die coupler hangt, maar aan een bearing.
[ Voor 16% gewijzigd door gekkie op 30-07-2017 13:16 ]

Ik print met pla rond de 75 (komt ook door het glas) met tape zou ik rond de 45-50 doenzoeperman schreef op maandag 31 juli 2017 @ 10:09:
en ik heb het gevoel dat de eerste laag zo i zo niet zo netjes aanhecht, heb hem 2 keer gecalibreerd en blauwe tesa tape gekocht, of kan die tape maar 2-3 keer mee?
Zet je hotbed temperatuur eens op 50 graden. In het begin had ik hem zelfs op 60 graden staan. Vaak heb ik de printsels zo vast zitten op het hotbed dat ik er gewoon een krabbertje of tang bij moet gebruiken.zoeperman schreef op maandag 31 juli 2017 @ 10:09:
zo hij zit inmiddels in elkaar
[afbeelding]
alleen heeft hij wel een afwijking in de rechter kant, zal hem nog wel weer uit elkaar moeten halen dus
[afbeelding]
eerste printje
[afbeelding]
nieuwe en de volgende al in de maak
[afbeelding]
alleen bij de derde doet hij niet zo lief meer, hij laat los van het bed, hele print in de zoep.
Bed temperatuur te laag? of juist te hoog? hij staat op 35 graden
[afbeelding]
en ik heb het gevoel dat de eerste laag zo i zo niet zo netjes aanhecht, heb hem 2 keer gecalibreerd en blauwe tesa tape gekocht, of kan die tape maar 2-3 keer mee?
[ Voor 8% gewijzigd door grote_oever op 31-07-2017 11:27 ]
1
2
3
| #define SERVO_ENDSTOPS {-1, -1, 0} // Servo index for X, Y, Z. Disable with -1
#define SERVO_ENDSTOP_ANGLES {0,0, 0,0, 10,90} // X,Y,Z Axis Extend and Retract angles |
[ Voor 24% gewijzigd door SnowDude op 31-07-2017 11:58 ]
Je kunt de Z_SAFE_HOMING aanzetten. Dan zal de probe/extruder naar het midden van je bed gaan en daar gehomed worden.SnowDude schreef op maandag 31 juli 2017 @ 11:55:
Even een andere vraag, ik krijg binnen kort een bed level probe. Deze gebruikt de end-stop aansluiting van Z-min. Maar als ik dan een Home commando geef dan gaat hij eerst naar de x en y end-stops en dan naar de Z- end stop. Alleen zit de de probe dan niet boven het bed.
Kan ik ergens in marlin instellen wat de x en y positie is voor de Z home?
Is dat dit deel in de source code:
code:
1 2 3#define SERVO_ENDSTOPS {-1, -1, 0} // Servo index for X, Y, Z. Disable with -1 #define SERVO_ENDSTOP_ANGLES {0,0, 0,0, 10,90} // X,Y,Z Axis Extend and Retract angles
-
Ik krijg de 3d touch van Geeetech, dit is een hall effect sensor. (en een BLTouch clone kome ik net achterEdd schreef op maandag 31 juli 2017 @ 12:54:
[...]
Je kunt de Z_SAFE_HOMING aanzetten. Dan zal de probe/extruder naar het midden van je bed gaan en daar gehomed worden.
Wat voor een probe heb je? Inductief of iets anders (bijv BLTouch)? Je kunt even zoeken of er anderen zijn met voorbeeld configs.
[ Voor 5% gewijzigd door SnowDude op 31-07-2017 16:44 ]
De mijne ook, na wat problemen met de z-as(liep in het midden stoef) print ie ook. Maar krijg op een of andere manier de settings van cura niet onder de knie. welk programma gebruik jij?zoeperman schreef op maandag 31 juli 2017 @ 10:09:
zo hij zit inmiddels in elkaar
[afbeelding]
alleen heeft hij wel een afwijking in de rechter kant, zal hem nog wel weer uit elkaar moeten halen dus
[afbeelding]
eerste printje
[afbeelding]
nieuwe en de volgende al in de maak
[afbeelding]
alleen bij de derde doet hij niet zo lief meer, hij laat los van het bed, hele print in de zoep.
Bed temperatuur te laag? of juist te hoog? hij staat op 35 graden
[afbeelding]
Momenteel ideamaker, vergelijkbaar met simplify3d maar dan gratis, ook de repair functie is handig.lennertvdkort schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 09:06:
[...]
De mijne ook, na wat problemen met de z-as(liep in het midden stoef) print ie ook. Maar krijg op een of andere manier de settings van cura niet onder de knie. welk programma gebruik jij?
Ben net ook ff aan het klooien geweest, dacht dat door de settings in cura de fan niet aan ging.palko schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 09:28:
[...]
Momenteel ideamaker, vergelijkbaar met simplify3d maar dan gratis, ook de repair functie is handig.
Ik krijg er betere resultaten mee dan cura.
[ Voor 13% gewijzigd door SnowDude op 01-08-2017 15:48 ]
Op dit moment cura en lijkt wel redelijk goed te gaan, gebruik nog wel 2.3.1 ipv nieuwere versielennertvdkort schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 09:06:
[...]
De mijne ook, na wat problemen met de z-as(liep in het midden stoef) print ie ook. Maar krijg op een of andere manier de settings van cura niet onder de knie. welk programma gebruik jij?
Wat is er beter aan dan cura?palko schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 09:28:
[...]
Momenteel ideamaker, vergelijkbaar met simplify3d maar dan gratis, ook de repair functie is handig.
Ik krijg er betere resultaten mee dan cura.
Custom supports (het zelf bepalen waar support komen)zoeperman schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 15:55:
[...]
Wat is er beter aan dan cura?
En wat gebruik je als ontwerp programma?
[ Voor 0% gewijzigd door palko op 01-08-2017 16:25 . Reden: Typo vanwege autocorrect ]
Ik ga de mijne ombouwen tot HyperCube.pipo1000 schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 11:44:
Ik zit er aan te denken om voor rond de 60 euro mijn Anet om te bouwen naar een AM8 frame. Ziet er een stuk fraaier uit dan al het acryl met m3 boutjes. Ik moet dan eerst eens kijken of ik bv. PETG kan printen voor alle hoekjes / beugels. Heeft iemand al ervaring met een AM8?
Lijkt me dat het moederbord de geest heeft gegeven. Als je dan toch bezig bent, upgraden naar RAMPS 1.4 i.c.m. een ATX PSU.lennertvdkort schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 22:37:
Nog ff een update van mijn 3d-avontuur(anet a8).
Nadat ik de nieuwe fan geplaatst had best tevreden met de print(x en y spanners al geprint).
Ik laadt na het eten de 't-corner' op de sd kaart, terwijl ik hem alvast laat preheaten.
Kom ik bij de printer, doet alleen de fan het nog...
Geen lampjes, geen lcd, helemaal niks.
Contact opgenomen met gearbest(met een filmpje).
Nu komt het lange wachten tot een nieuwe print:(
Ja, daar zat ik ook aan te denken.. maar ik ben daar nog helemaal niet thuis in.xoniq schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 12:01:
[...]
Lijkt me dat het moederbord de geest heeft gegeven. Als je dan toch bezig bent, upgraden naar RAMPS 1.4 i.c.m. een ATX PSU.
Ben er momenteel mee bezig om een nieuwe anet meteen te bouwen naar AM8pipo1000 schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 11:44:
Ik zit er aan te denken om voor rond de 60 euro mijn Anet om te bouwen naar een AM8 frame. Ziet er een stuk fraaier uit dan al het acryl met m3 boutjes. Ik moet dan eerst eens kijken of ik bv. PETG kan printen voor alle hoekjes / beugels. Heeft iemand al ervaring met een AM8?
Ik gebruik nog steeds mijn geetech i3, maar die begint nu na heel wat kilo's filament toch wel op te raken. Daarom ben ik nu een hypercube evolution aan het bouwen. Hopelijk heb ik volgende week alle onderdelen binnen.SnowDude schreef op maandag 31 juli 2017 @ 10:20:
Zo, mijn Geeetech staat in elkaar. Ik moet zeggen dat ik redelijk tevreden ben over de kwaliteit. De nummering en verpakking van de onderdelen was echt goed. De acryl delen waren redelijk goed, alleen bij de onderdelen van de X-as kon je wel merken dan de laser schuin heeft gesneden. Maar dat was snel op te lossen met een schuur papiertje. Ook was de alignment van de gaten en de lineaire lagers niet 100 procent, maar dat was snel opgelost met een 9mm boor.
De bouw handleiding liet wel wat steekjes vallen, soms stonden er voor een stap te veel schroeven op, en de ringen voor de schroeven werden bijna nergens genoemd. En bij het bouwen van de X-as vergeten ze de idler.
De auto-level sensor moet nog binnen komen, en die zal wel handig zijn met afstellen, ik heb ook gemerkt dat de alu plaat niet helemaal vlak is.
Maar goed hij print :d ik ben nog wel aan het afstellen maar ik heb nu een redelijk consistente hechting. Ik gebruik blauw tesa tape. Ik heb alleen af en toe dat de buitenrand van de eerste laag los laat van het object. Dit kan komen omdat de alu plaat iets lager ligt in het midden waardoor daar de afstand iets te groot is. Ik heb de extruder al op 105% gezet en dat lijkt wel iets te helpen.
Voor de eerste laag zijn de temperaturen 205 voor de extruder en 60 het bed bij een laagdikte van 0.3.
De overige lagen zijn 0.2mm en de temperatuur is 200 en 55.
Ik ben wel nog op zoek naar een glasplaat, maar kan even geen webshop in NL vinden die er een op voorraad heeft. Ook ga ik nog een (radiaal) fan monteren.
Waar heb jij je profielen besteld dan? Ik bij motedis, maar dat was toch wel iets duurder. (Moet wel zeggen dat ik altijd tevreden ben geweest met hun levering/kwaliteit.)xoniq schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 12:00:
[...]
Ik ga de mijne ombouwen tot HyperCube.
Zojuist een lading aluminium profielen besteld voor 30 euro (incl. 15 euro verzenden).
Ook bij motedis. Netto 30 euro ongeveer kwijt. Voor 2020 profielen.zynex schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 13:51:
[...]
Waar heb jij je profielen besteld dan? Ik bij motedis, maar dat was toch wel iets duurder. (Moet wel zeggen dat ik altijd tevreden ben geweest met hun levering/kwaliteit.)
Dat scheelt aanzienlijk met de 3030 profielen die ik gebruik. Maar na enkele jaren gebruik te hebben gemaakt van een goedkope printer wil ik nu toch wel iets fatsoenlijks bouwen.xoniq schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 16:09:
[...]
Ook bij motedis. Netto 30 euro ongeveer kwijt. Voor 2020 profielen.
[ Voor 9% gewijzigd door zynex op 03-08-2017 17:01 ]
Je heater blocks blijven wel schoon.. Maar ik heb er ook al een aantal gehad waar gewoon stukken van zijn weg gesmeuld door de hitte. Volgens mij komt dat dan voornamelijk door het levelen van het bed waar ik dan mee bezig ben en te lang op 1 punt blijf hangen met de nozzle.zynex schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 17:00:
Heeft iemand hier trouwens ervaring met die 'silicone sokken' voor je extruder? Werkt dat een beetje ofniet? Mijn heater blocks beginnen intussen toch wel heel ranzig te worden helaas.
-
welk merk petg gebruik jij en waar koop je het? Ik ben opzoek naar een goed betrouwbaar petg filament om alle delen van de AM8 te printen. Thanks.zynex schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 17:00:
[...]
De geprinte onderdelen zijn bijna allemaal klaar. (gewoon in zwart petg, ik print eigenlijk alleen nog met petg).
Real filament van 123-3d.nl. Tot nu toe altijd prima bevallen, maar onlangs zijn de prijzen helaas omhoog gegaan. Overhangs werken wel beter met pla en de uitstraling/printkwaliteit van pla vind ik ook iets beter, maar voor mij weegt dit niet op tegen de sterkte van Pet en hittebestendigheid aangezien ik voornamelijk functionele onderdelen print en niet zo zeer leuke modelletjes.pipo1000 schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 22:19:
[...]
welk merk petg gebruik jij en waar koop je het? Ik ben opzoek naar een goed betrouwbaar petg filament om alle delen van de AM8 te printen. Thanks.
Ik print ook voornamelijk in PETG, naast PC, Nylon en ABS/ASA. Het 123 huismerk lijkt veranderd sinds kort (gele spoel) en sindsdien erg te spreken over dat PETG filament.zynex schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 22:44:
[...]
Real filament van 123-3d.nl. Tot nu toe altijd prima bevallen, maar onlangs zijn de prijzen helaas omhoog gegaan.
Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself
Dit topic is gesloten.
![]()
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq