Zelf maken is niet echt goed te doen met het juiste gereedschap. Even een gaatje boren van 0,2mm klinkt makkelijker dan het is. Met een kolomboor machine kan het het iig rustig vergeten, je haalt gewoon niet genoeg toeren om een beetje te boren, en iets te hard drukken en het boortje zit vast in je werkstuk. CNC? ja kan, maar met dit soort diameters wil je toch wel wat toeren draaien. Een dremel/proxxon in een boorstandaard is denk ik beter geschikt, alleen heeft niet iedereen dat soort spullen even staan.
Iig, zonet
deze aluminium printbed besteld.

Zat er eerst aan te denken om hem maar zelf te maken, maar als ik bekijk wat het me aan tijd kost om 1 plaatje te frezen en te anodiseren, naja dan maar gewoon bestellen, scheelt me een hoop tijd en mogelijke ergernis.
Op dit moment heeft het voor mij geen zin om een kleinere maat nozzle/hotend te nemen, als mn build area niet vlak is... Ik heb nu al problemen met het leggen van de eerste laag, dus dat moet eerst goed voordat ik kleiner in nozzle maat ga.
Haarlak werkt perfect, maar heeft ook een nadeel, en dat is omdat je een coating aanbrengt op je build area, je Z-hoogtes ook gaan afwijken. Alu met kapton/schilderstape gaan we nu eens proberen, geeft ook minder rommel. (haarlak overspray op de printer zelf)