WeeDzi schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 19:32:
[...]
Je hebt ook wel een ambitieus

project uitgezocht om naast te beginnen met een rostock ook nog eens bedleveling te implementeren...... daarom zie je vaak mensen die al een 3d printer hebben pas een rostock te maken, als er dan wat stuk is dan kun je nieuwe onderdelen printen.
en gebruik je nog die hotend die je van mij hebt? want daar had ik geen last met oozing namelijk ben toen van die hotend afgestapt omdat ik er minder makkelijk ABS mee kon printen.... mijn Jhead loopt hier nog prima (last time i checked anyway)
Een printer gebaseerd op het cartesiaans stelsel was voor mij niet echt een optie. Ik sta dagelijks achter 3-assige CNC bewerkingscentra, (frezen) en doe dagelijks het X Y Z verhaal. 3D-printers boeiden me daarom in de eerste instantie ook totaal niet omdat CNC mn werk is. Het eerste printje wat ik zag van de engineering had ik ook zoiets bij van: Hmja, de resolutie zuigt best wel... Maar de Delta type printers vond ik toch interessant, en tja, het is een uitdaging maar het is ook erg leuk als het lukt.
Tegenslagen heb je in elk facet van het leven, deal with it. Een delta bouwen was achteraf misschien toch wel wat teveel hooi op de vork, zeker gezien alle problemen die onderweg de kop opstaken. Maar als ik de prints die ik nu maak vergelijk met de eerste prints: It's worth it!
Collega's die de printer gezien hebben, vinden het ding echt te gek, ook gegrepen door het delta principe wat me in het begin zo fascineerde en waarom ik gekozen heb voor een delta... Maar ik heb ze ook afgeraden om er mee te beginnen, de hoeveelheid tijd die er in gaat zitten hoef ik als single niet aan een wederhelft te verantwoorden.
Ik heb je hotend nog liggen, maar omdat ik gekozen hebt voor 1.75mm fillament was je hotend niet geschikt zonder deze aan te passen. Daarom een J-Head genomen, en dat was misschien niet de beste keuze geweest. Naja, genoeg te tweaken iig.
Bed leveling in combinatie met haarlak is zowiezo niet te doen... Had al tijden last van wisselende Z=0 posities en ik verweet dat ook aan de uitzetting van de constructie, temperatuursverschillen, etc.
Punt is dat je bij het aanbrengen van haarlak toch een laag aanbrengt. Ook al is die 0.05mm, tussen prints door telt herhaaldelijk een laag aanbrengen door en zit je zo op een offset van 0.2mm. totdat je het plaatje weer schoonmaakt.
Naja, ik moet of over op tape, of toch mn bed leveling op orde krijgen.
[
Voor 11% gewijzigd door
FiXeL op 13-12-2013 21:11
]