• craio
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-06 15:16
Juist dat was dus de reden dat ik nog wachtte, bekabeling x-as motor.
Bereiken
X-as: 200mm
Y-as: die ligt momenteel uit elkaar dus kan het niet nagaan maar was laatst 144mm
Z-as: 160mm (en dat is absoluut max met een 4mm glasplaat op heated bed)

Y-as bereik kan ik waarschijnlijk nog 1 max 2 cm langer maken, maar begrijp niet hoe ik aan die 200mm moet geraken. (kan dit nu niet doen want m'n belts teveel op maat geknipt)

[ Voor 26% gewijzigd door craio op 19-12-2013 23:19 ]

Verwijderd

Fuck, dan moet ik maar even kijken of ik bij de bouwmarkt m5 thread rod kan kopen die recht is. Neem aan dat die de bouwmarkt heeft het zelfde zijn

• craio
Dat is waarschijnlijk nog de beste oplossing (heb eerlijk gezegd wel wat spijt dat ik die kit gekocht heb, had er niet bij stilgestaan dat die rods zo nipt waren).

Intussen Y-as weer ineen gestoken en heb nu bereik van 155mm. Stijging voornamelijk door wijzigen van
#define ENDSTOP_Y_BACK_ON_HOME 14 (default)
naar 5

Wat gebruiken jullie als waardes voor die Back on home?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is de bereik van de Y-As niet te vergroten door de frame verder of dichter bij 1 kant te plaatsen? Je zou ook nog aan elke kant een m5 moer er tussen stoppen. De rods zijn eigenlijk maar 1 cm korter dus als ik me niet vergis zou je zo ie zo eigenlijk 18cm moeten halen toch

Heb jij enig idee waar die bushes 10 tot 8 mm van de printed parts voor zijn?

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2013 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• craio
Als ik aan beide zijdes 1.25cm meer wil hebben zullen de threaded rods niet meer goed vastzitten denk ik.
Wat bedoel je juist met bushes? Ik heb vanalles over vooral buis vormigen.

[ Voor 4% gewijzigd door craio op 20-12-2013 01:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met aan elke kant een m5 moertje er tussen kom je aan 360 ipv 350 net getest en de threaded rods zijn goed vast te zetten die zijn wel van normale lengte. Ja het zijn ongeveer allemaal buisjes van cm lang geen idee waar ik ze zou moeten gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• craio
Van de zaken op onderstaande foto heb ik geen idee wat de functie juist is. Intussen eens gemaild naar fabrikant voor uitleg erover.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/A6Unm23.jpg
Dat middelste lijkt me iets om iets vast te zetten op de smooth rods... alleen geen idee wat juist.

[ Voor 21% gewijzigd door craio op 20-12-2013 01:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hm die aan de linkerkant heb ik niet eens, de middelste is volgens mij een endstop holder, zitten namelijk 2 soorten in. en de laatste daar heb ik stuk of 10 van en echt geen flauw idee inderdaad waar die moeten.

Zo ie zo weinig geluk met onderdelen, want bij de frame kit ontbreken de pulleys en de verkoper laat niks van zich horen

ps de voorste is volgens mij een x-idler geen idee wat dat zou moeten doen overigens

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2013 01:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• craio
Misschien een idee om in de startpost de temperaturen te zetten die men gebruikt voor hun filament?
Bvb 123print -> Oranje -> 193°C hotend, 63°C bed, dit kan wat zoekwerk besparen en men koopt toch eerder bij dezelfde lokale winkels.
Of hangt dit van meer factoren af?

[ Voor 7% gewijzigd door craio op 20-12-2013 07:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 08:43
Is dat rechtse ook hard kunststof of is het een stukje rubberen slang? In het laatste geval ziet het er uit als de verbinding tussen de motor van de Y-as en de klem om de Y-as te monteren. Deze gaat dan om de as van de motor, zodat deze goed vastgezet kan worden in de klem.
Het middelste is inderdaad een houder voor de endstops. Deze moet je er zelf nog op vast lijmen (+ tiewrapje) en dan aan de juiste as vastzetten.
craio schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 07:46:
Misschien een idee om in de startpost de temperaturen te zetten die men gebruikt voor hun filament?
Bvb 123print -> Oranje -> 193°C hotend, 63°C bed, dit kan wat zoekwerk besparen en men koopt toch eerder bij dezelfde lokale winkels.
Die temperatuur hangt ook voor een groot deel af van de gehele constructie. Als het heatbed er andersom in ligt, kan het al schelen. Of andere zaken waardoor warmte anders wordt afgevoerd.
Volgens mij zijn die temperaturen vooral een kwestie van veel proberen.

Uiteraard zijn er wel wat richtlijnen, maar die zijn gauw genoeg te vinden.

[ Voor 46% gewijzigd door maikel op 20-12-2013 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
craio schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 07:46:
Nee das niet handig,
A er zit zoveel batch verschil tussen de plastics zelfs van de zelfde fabrikant en kleur dat je dit niet gaat bolwerken of je zou het elke maand moeten updaten. De lichting Oranje die 123print deze maand binnenkrijgt van Supplier A kan heel anders zijn dan de lichting van volgende maand. Laat staan dat de supplier meestal niet eens bekend gemaakt wil worden. (overigens zijn er 2 grote suppliers in China waar bijna alle reprap winkels hun spul besteld bijv Sun is een hele grote)

B elke printer is verschillend en elke hotend is verschillend, dus dan zou je rekening meoten houden met printsnelheid layerhoogte nozzleorifice. En dan heb ik het nog niet eens over de diepte waarop de tempsensor in de hotend zit en alle andere kleinere factoren die meespelen in de eindtemp die geregistreerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oh man als ik dat allemaal zo hoor zou ik dan ooit een goed printje gaan krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johiem
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 10:43
Zo mijn tweede print na diverse calibraties is vele malen beter :).

Ik wil nu eigenlijk mijn eigenlijk modellen gaan printen, maar ik krijg eigenlijk de slice settings niet goed.

Nophead gebruikt custom start/end codes om een goede start (ooze free) te krijgen, ik krijg dit helemaal niet voor elkaar. Skeinforge snap ik niet en ik wil daarom graag Slic3r gebruiken.

Is er hier iemand toevallig die met mij de instelling kan delen voor Slic3r van een Mendel90?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quepee
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:43
http://www.justin.tv/kuupeetje voor degene die mijn nieuwe kop willen zien volledig uit aluminium dual head :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-04 17:33
De postbode is vandaag weer langsgeweest met een pakje:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/A1lWNuPDJqjLEo2Dx4OUrAOD/medium.jpg

Iig, een mooi voorraadje van 7 verschillende kleuren PLA, 2 weken vakantie en genoeg te printen! :9

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/rBb275RicaEoi0YMraypqWUR/medium.jpg

Dit is de blauwe PLA van 123inkt/RRW... Op het eerste gezicht lijkt het een gewone kleur, maar als het licht er op een bepaalde hoek opvalt oogt het metallic.... Mooi spul. :)

Mn 3D printer blogje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oeeh die blauwe is mooi! Krijg hem morgen toevallig binnen van RRW!

@Protheus en Craio: ik heb ook die kit van Greg en 3Distributed.com bij mij print ie prima dus laat maar weten wat je wilt weten.

Om terug te komen op je foto. Linker part geen idee, middelste is een endstop houder (heb je er 3 van nodig) en rechts is volgens mij of een geprinte lager of een z-coupler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Weedzi, misschien is het wel makkelijk om iets te posten hoe je erachter komt wat de ideale print temperatuur is. Mijn zwarte pla print ik op 185/60 graden en dat gaat prima, maar wat de voordelen van een hogere of lagere temperatuur is weet ik ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 20:38:
Oeeh die blauwe is mooi! Krijg hem morgen toevallig binnen van RRW!

@Protheus en Craio: ik heb ook die kit van Greg en 3Distributed.com bij mij print ie prima dus laat maar weten wat je wilt weten.

Om terug te komen op je foto. Linker part geen idee, middelste is een endstop houder (heb je er 3 van nodig) en rechts is volgens mij of een geprinte lager of een z-coupler.
Oh wat is jouw print bereik? en heb je misschien een foto van je setup, ik ben nu bezig met het frame losjes in elkaar te zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal morgen even een foto maken, m'n printbereik is ongeveer 15,5x15,5x17 (x,y,z) Ik zal het vast nog wat groter kunnen krijgen maar nog nooit nodig gehad dus hierbij gelaten.

Ik zou me er ook nog maar even niet blind op staren, gewoon lekker bouwen, calibreren en printen. Zo leer je de werking ervan kennen en snap je later ook wat je moet doen om hem beter te maken. Je grootste uitdaging nu is om een eerste print eruit te krijgen de rest komt later vanzelf.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2013 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeL
Verwijderd schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 20:41:
@Weedzi, misschien is het wel makkelijk om iets te posten hoe je erachter komt wat de ideale print temperatuur is. Mijn zwarte pla print ik op 185/60 graden en dat gaat prima, maar wat de voordelen van een hogere of lagere temperatuur is weet ik ook niet.
Die blauwe PLA ga je echt geweldig vinden! Ik print het op 184/60 (eerste laag 188/65) maar mn thermistor readings kunnen afwijken. Om even in te haken op de vraag die je Weedzi stelt: je zal zelf een beetje uit moeten vogelen hoe het fillament het beste print, omdat printers verschillen, en ook je prints zelf hebben invloed. Een kleine print wil je toch een stuk kouder printen dan een grote print. Die mini Teethy tiki die ik voor mn electro-peuk had geprint heb ik op 180 graden gedaan, terwijl ik de normale (als in niet kleine prints) op 188 graden doe met paarse PLA.

De ideale print temperatuur vindt je door te kijken wat het materiaal doet, oozed het veel of trekt het draden, dan zit je zeker te hoog. Delamineert het makkelijk, dan zit je of te laag, of te hoog in temperatuur. Helaas is het een beetje een gevoelskwestie, maar als je al een paar rolletjes geprint hebt, krijg je er wel feeling voor. Ga iig niet uit van de waardes die op de haspel staan, dat was in het begin mijn grootste fout.

Kleine print = geprinte materiaal krijgt te weinig tijd om af te koelen = lagere temperatuur en fan erop
Grote print = geprinte materiaal kan te veel afkoelen = delaminatie = hogere temp of fan uit

En zo zijn er een hele hoop variabelen... Zelfs de luchtvochtigheid van de ruimte waar je je PLA in opslaat en print heeft invloed op de printbaarheid....

ABS is een heel ander verhaal, en mijn eerste rolletje was niet bepaald een succes. Kleine printjes ging prima, de grote kon ik of niet op mn printbed houden door kromtrek, of de geprinte lagen onderling gingen delamineren door kromtrek.

Ik laat ABS even voor wat het is, en ga even lekker met PLA klooien. :) Al is ABS wel wat makkelijker schoon te maken, en wat harder, maar PLA heeft wat meer taaiheid wat ook weer een voordeel kan zijn. (alleen vijlen of gaten opboren gaat weer beter in ABS)

Mn 3D printer blogje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 20:55:
Ik zal morgen even een foto maken, m'n printbereik is ongeveer 15,5x15,5x17 (x,y,z) Ik zal het vast nog wat groter kunnen krijgen maar nog nooit nodig gehad dus hierbij gelaten.

Ik zou me er ook nog maar even niet blind op staren, gewoon lekker bouwen, calibreren en printen. Zo leer je de werking ervan kennen en snap je later ook wat je moet doen om hem beter te maken. Je grootste uitdaging nu is om een eerste print eruit te krijgen de rest komt later vanzelf.
nou ik loop nu al vast eigenlijk doordat mijn lagers van 624 formaat zijn en ik voor de pulley 623 nodig heb, maar dat zat dus niet in het pakket

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor je X of Y as? Want dat maakt toch niet heel veel uit? Als er te veel speling op zit gewoon een ringetje aan beide zijden. Je belt loopt er gewoon overheen...

Edit: Zie dat het gaat om de binnen diameter... Geen idee hoe je dat op kan lossen. Zit er niet een SKF dealer in de buurt oid? Die dingen zijn echt goedkoop.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2013 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat zou kunnen wou het eigenlijk aanpakken zoals in deze pdf http://abella.net/dev/manual-r13.pdf op pagina 33 staat , dat leek me namelijk beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm, looking good. Misschien zelf is van die dingen printen. Nu loopt ie gewoon rechtstreeks over het lager heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 21:49:
hmm, looking good. Misschien zelf is van die dingen printen. Nu loopt ie gewoon rechtstreeks over het lager heen.
Ja klopt dus met die flensen of hoe je ze ook moet noemen lijkt het me een stuk beter maar goed die zijn dus alleen geschikt voor 623

Hoe hebben jullie dat gedaan met de plastic monteren aan de alu frame en y plate. Zelf schroefgaten getapt?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2013 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een houten laser cut frame, hier zaten al gaten in. Neem aan dat je dat ook hebt bij jou alu frame?

Voor iedereen:
Een vader die met z'n 14-jarige zoon een Ultimaker maken vanuit scratch.
http://forums.reprap.org/read.php?47,247671

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2013 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@fixel
PLA meer taaiheid? ik vind juist PLA meer bros dan ABS maar goed dat zijn mijn bevindingen :D

de ideal print temperatuur is gewoon lastig te vinden en moet je gewoon testen, makkelijkste vond ik om hoog te beginnen en kijken of de nozzle gaat oozen. Z|oja dan zit je te hoog. Zonee dan printen en kijken of de sterkte je bevalt..... als je delamineerd dan moet je hoger. Zo moet je een beetje tot de ideale temp komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeL
Hmja, ABS heeft wel wat taaiheid, maar die rommel delamineert hier als de pest... Misschien begonnen met een slechte rol. Qua mechanische bewerking (vijlen, boren) is PLA toch taaier, ABS is prettiger om af te werken.

Mn 3D printer blogje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• craio
Verwijderd schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 21:50:
[...]

Ja klopt dus met die flensen of hoe je ze ook moet noemen lijkt het me een stuk beter maar goed die zijn dus alleen geschikt voor 623

Hoe hebben jullie dat gedaan met de plastic monteren aan de alu frame en y plate. Zelf schroefgaten getapt?
Nu kan ik niet echt volgen, waarvoor zou je gaten bij boren? Tenzij men gaten vergeten is bij jouw...

Ik heb het over die bearings laten lopen met een grote rondel/washer aan beide zijden (kleintje ertussen) en ben nu aan het proberen om dat ding op pag. 33 te printen voor de bearings in de kit. Intussen 3 paar geprint (kan thingiverse link niet terugvinden) en nog niet tot een paar gekomen dat bruikbaar is zonder eerst met een vijl te bewerken.

[ Voor 4% gewijzigd door craio op 21-12-2013 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb wel gaten in de frame maar die zijn allemaal zonder schroefdraad, dus niet getapt, vroeg me af of jullie dat zelf hadden gedaan of anders opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moertje erachter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• craio
Moertje erachter dus. Ik kan me vergissen maar als je ze nu nog tapt zijn ze voor een maat groter en heb je dus de verkeerde bouten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johiem
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 10:43
Yea. Gisteren toch, na wat prutsen, de instellingen goed gekregen voor een eerste eigen print.

Dit is natuurlijk de Yoda geworden (Thing), geprint met de Faberdashery Village Green 3mm, op een laaghoogte van 0.2mm. Duurde wel tijden omdat de infill redelijk dicht stond, dat moet de volgende keer even anders :).

Pica's:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/2WdWdjhs.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/i6hgtqZs.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/1Yz36Yws.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/0ODYkCts.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Fv0G9y9s.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er goed uit Johiem voor een eerste print!

Vandaag eindelijk weer kunnen printen, en gelijk de rol blauw maar erin gestopt toen ik gisteren die foto's van Fixel zag.

Houder voor m'n minitronics met mount voor 40mm fan.
Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3793/11478994583_db21115cb7_z.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3790/11478892014_28ef2d9814_z.jpg

Heb op 200 graden geprint en toch wat last van draden dus volgde print maar op 190 proberen. Voor de rest ziet het er keurig uit en dat blauw is echt zo nice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• craio
Elke keer dat ik iets print dat wat langer duurt, komt er opeens een fout in dat er een mm te veel naar links of rechts wordt geprint...
De riemen staan allemaal strak dus dat is het niet. Wat kan de oorzaak zijn?
Ik slaag er dus maar niet in om dit geprint te krijgen...

[ Voor 5% gewijzigd door craio op 21-12-2013 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeL
Dan worden er steps overgeslagen. Hebben je stepper drivers wel heatsinks, en heb je daar ook een fan op staan? Als die namelijk te heet worden, gaat ie steps overslaan.

Wat ook nog kan is dat het potmetertje op de stepper driver te laag staat (kan je het vermogen wat naar de motor gaat mee knijpen)

Een andere reden kan zijn dat je riemen te strak staan, maar ik zou eerst het bovenstaande checken.

@ Stealth0113: Mooi spul he? :P

Mn 3D printer blogje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je even een foto posten Craio? Het klink inderdaad alsof ie een step overslaat.

@Fixel: Zeker, het lijkt een beetje geanodiseerd blauw. Het glimt, verkleurd en buitenste lagen lijken semi transparant. Goei spul :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• craio
Er staan heatsinks op, zal kijken om er een fan te laten op blazen.
Ik heb hier geen goed fototoestel, het is gewoon alsof alles ineens 1mm naar links of rechts gaat en daar dan gewoon verder print (er worden dus niet continue fouten gemaakt) de ene keer is het ook sneller dan de andere (vorige keer was op 1/3 vd print en nu 2/3). Ook had ik feedrate op 80% gezet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roio-Sangro
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15-05 08:45
@craio: Dat probleem heb ik bij mijn prusa i3 ook gehad, ik heb toen in de firmware bij Configuration.h de volgende waarden aangepast:
Java:
1
2
3
4
 // The speed change that does not require acceleration (i.e. the software might assume it can be done instanteneously)
#define DEFAULT_XYJERK                7.0    // (mm/sec)
#define DEFAULT_ZJERK                 0.4     // (mm/sec)
#define DEFAULT_EJERK                 5.0    // (mm/sec) 

Hierdoor zijn de schokbewegingen minder en slaat de printer (bij mij tenminste) geen steps meer over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag een bestelling binnen van reprapworld, zucht ook daar wat mis, glas kwam gebroken binnen, 3d printer bouw ligt even stil verlopig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• craio
@FiXel: Dat lijkt te hebben geholpen, 4de poging van dat thing wel goed gelukt.
@RJFornari: Ik zal die aanpassing ook doorvoeren, mss kan ik dan de feedrate terug op 100% zetten (staat op 85% momenteel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeL
@ craio: Mooi man! Wat heb je gedaan om het probleem te verhelpen?

@ Protheus: Dat glas ga je niet missen... Als in dat ga je uiteindelijk toch vervangen. Het eerste plaatje wat ik kreeg van RRW was bijna een mm krom, dus niet op te printen. Uit nood naar een glaszetter gegaan en daar een gewoon plaatje glas gehaald, ook met een afwijking maar iig, ik kon printen.

Het vervangende plaatje glas van RRW was niet veel beter, zat ook meer dan 0,3mm afwijking in, maar gelukkig niet krom.

Vandaag een grote print geprobeerd... De eerste laag lukte gewoon niet dus toch maar een paar plaatjes aluminium op de heatbed spannen en alles geleveld. De plaatjes zijn ook niet perfect, maar de afwijking is nu +/-0,2mm en dat is te doen.

Mn 3D printer blogje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• craio
Gewoon de max stroom van de x-as stepper verhoogd met zo'n 300mA schat ik en een fan laten de ramps koelen. Intussen had ik ook layerheight op 0,2 gezet (was 0,15) om wat minder te wachten (moest het weer verkeert gaan). Feedrate stond op 85%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeL
Je kan denk ik ook wel wat hoger in feedrate nu, maar tis even proberen, of je sliced em met een wat lagere feed. (zelf tweak ik ook wel de feeds wat in repertier)

Mn 3D printer blogje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Loop nu tegen het probleem aan de mijn y-carriage tegen de y motor aanloopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• craio
Endstop plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja , alleen dan wordt het bereik inderdaad wel heel matig, eigen van die platform holders moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• craio
Ik heb de endstop (de simpele) gewoon met een tiewrap aan de smooth rod gehangen, moet nog eens een deftig iets printen ervoor. Maar ben eerst aan het proberen m'n belts beter te maken.
Past van jouw je heated bed mooi op je frame? Van mij totaal niet, als ik alle 4 de gaten wil gebruiken trekt de plaat krom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had hetzelfde probleem, hij zit op 3 lagers maar ik heb nieuwe gaten geboord. Er zit ook een beetje offset in naar links. Moet hem nog een keer omdraaien aangezien door de stepper op de X-as de extruder toch niet helemaal naar links kan. Scheelt weer paar cm build space!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reddo
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-09 15:21
Was op zoek naar een grote I3, wel wat dingen gevonden maar meest brakke tekeningen in inches... om de 3d zaken wat te leren zelf maar getekend. Suggesties ?? is nu 300 x 300 en de hoogte 100 mm meer dan std.

Afbeeldingslocatie: http://i1105.photobucket.com/albums/h356/redmer_bootsma/3dprinter/i3300x300_zpsb0602805.jpg

http://www.pvoutput.org/intraday.jsp?id=13642&sid=11522

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@craio heated bed lijkt netjes uit te lijnen hier.
@stealth0113 wat bedoel je precies met omdraaien ??

Hm volgens mij heb ik een fout gemaakt, ik heb voor de heated bed frame de 2 lagers aan de rechterkan zitten ipv links

Nou gaat lekker hier, nottttt.

De lagers vallen er steeds gewoon uit bij mijn X -idler en moter end :-(

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2013 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@reddo: Goed bezig, mij lijkt het een kwestie van de huidige i3 maten vergroten naar de door jou gewenste maten.

@Protheus: Het bed zit meer naar links, als ik het omdraai (zelfde als jij nu hebt met je 2 lagers) hou ik meer printoppervlakte over. Heb je je lagers wel met een tywrap vast gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe moet ik die vastzetten met tywraps??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gaat het nou over je carier? of over je extruder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• craio
Voor heated bed denk ik niet dat het een verschil maakt waar ze zitten.

Bedoel je dat de LMU lagers (lange dingen) voor z-as smooth rods er uit vallen? Ik heb gewoon een stukje plastiek tussen de lager en printed part geperst (aan voorzijde is er een gleuf).

[ Voor 21% gewijzigd door craio op 22-12-2013 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad van de z-as ik stopte die er boven in met moeite en vielen er onder zonder moeite uit :). Zet ze nu vast met tywrap. Nog hoop problemen op te lossen voor ik bij calibreren aan kom.

Iemand nog tips of trucs hoe je straks kan zien dat de nozzle precies waterpas staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
je merkt het niet echt dat je nozzle niet water pas staat... dan moet je echt op micron nivo willen printenom dat soort foutjes te zien/meten, en dat gaat je niet lukken met deze printers......

Je laag komt er toch aan de onderkant uit en het volgende laagje komt ie precies onder dezelfde hoek eruit dus wat dat betreft is de fout ook nog eens repererend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een nozzle waterpas stellen zal niet zoveel uit maken nee. Belangrijker is dat je X-as horizontaal staat. Maar ik zou als ik jou was (zoals eerder gezegd) eerst maar zorgen dat je printer goed in elkaar staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In elkaar proberen te zetten probeer ik ook , maar loop tegen zoveel dingen aan word er gek van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• craio
Ik heb ook een paar momenten had dat ik m'n printer wou schoppen...
Maar gezien het bedrag dat het ding gekost heeft, heb ik me er steeds kunnen van weerhouden :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja want nu blijkt weer dat de base van mijn wades extruder aardig warping heeft en vraag me af of die nog wel bruikbaar is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zolang het in elkaar past werkt het, Daarna kan je zelf altijd een extruder printen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okay het past wel maar vind het het niet zo soepel lopen namelijk, maar goed ik weet ook niet hoe het hoort te lopen dus lastig te beoordelen ")

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gewoon in elkaar zetten en pas later over alle detail (behalve de meest belangrijke daar gelaten) nadenken. Bij het printen zelf kom je nog genoeg tegen en dan zie je ook pas wat belangrijk is ja of nee. Hier is veel info te vinden maar je loopt altijd tegen verschillende dingen aan als je daar van te voren allemaal over na gaat denken.... kan het lang duren

Wees ok niet bang dat er iets kapot gaat oid, de printer kan wel tegen een stootje en gaat niet zomaar kapot. Dus eerst ding in elkaar printen en kijken waar je dan tegen aan loopt.

edit
Owh en als je wel iets hebt een pic zegt meer dan 1000 woorden toch? :) altijd moeilijk te oordel aan de hand van een verhaaltje terwijl in een plaatje zie je direct of iets invloed heeft ja of dan nee

edit2
zowiezo te weinig pics in dit forum (schuldig*)

[ Voor 19% gewijzigd door WeeDzi op 22-12-2013 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Wheedzi dat klopt ook wel wat je zegt, gaat alleen beetje tegen mijn aard in, wil eerst alles precies weten normaal gesproken, gaat nu echter alleen maar tegen me werken.

Verder zit het gewoon allemaal beetje tegen, nu ook weer met de extruder de bouten voor de extruder idler zijn veel te lang, in iedergeval voor de meegeleverde veren. Dus nu moet ik weer opzoek naar betere bouten.

Pics is een beetje lastig aangezien ik die nergens kwijt kan eigenlijk. Misschien toch maar een account nemen bij flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RPGforYOU
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 29-06-2024
Neem http://tinypic.com handig om een foto te plaatsen en men heeft nergens een account voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeL
Bij voldoende karma kan je hier op tweakers ook een fotoalbum krijgen, maar dan heb je wel wat karma nodig. Flickr, tinypic of photobucket zijn ook prima alternatieven als je pics niet teveel traffic genereren.

Ik zal binnenkort eens wat pics maken van mn laatste prints... zoals dat printje van vannacht.... 335mm hoog. :P

Mn 3D printer blogje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnelleD
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15-11-2023
In repetier was mooi te zien dat de letter goed stonden dan eens geprint en ja hoor gespiegeld. De Y waarde veranderd van true naar false en het bed gaat weg van mij. Maar ok nog eens geprobeerd van te printen en nu is het niet meer gespiegeld. Dat betekend dat ik de endstop moet verplaatsen naar achteren..
Als ik echter handmatig bedien gaat de printer wel in de andere richting -Y duwen en de het bed gaat van mij weg. Maar het is toch niet meer gespiegeld.

Nu start ik een print en de eerste laag wordt goed geplaatst dan versnelt de printer voor de volgende lagen en begint de extruder bijna alle steps over te slaan.
Het filament eruit genomen en de veren van de extruder op het minst gezet. Terug de print opgestart de eerste laag terug ok geen steps meer overgeslagen maar de tweede laag komt er geen filament uit de extruder men ziet wel dat de bolt het filament heeft weggeschuurd en zo heeft de bolt geen contact meer.
De veren strakker aandraaien?
Maar denk dat ik dan terug steps ga overslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeL
Is misschien niet stiekem je X- as gespiegeld inplaats van Y? Y- as naar je toe is in het negatieve kwadrant, dus Y-100 oid.

Voor de extruder, probeer eens het potmetertje op de stepper driver op maximaal te zetten, en hou de temperatuur van de motor in de gaten. Ook hier sloeg ie over tijdens het retracten, maar nu ik de stepper driver op max heb staan, en ook de maximale waardes in de firmware wat opgeschroeft heb, slaat ie geen stappen meer over. De motor wordt niet echt noemenswaardig warm, dus gaat goed.

Wat betreft het slippen van het fillament, dat wil je niet dus zo strak mogelijk aandraaien. Voor 1,75mm fillament hoeft het niet helemaal tot de max, maar met 3mm wil je het toch zo strak mogelijk hebben staan.

[ Voor 4% gewijzigd door FiXeL op 23-12-2013 17:49 ]

Mn 3D printer blogje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• craio
Hoeveel stroom trekt jullie printer (exclusief heated bed)?
Die van mij gaat nooit boven 3.5A (inclusief hotend).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 11:04

mux

99% efficient!

56W uit het stopcontact, piek, ex. heated bed. Inclusief heated bed 450W max :P

Youtube: PowerElectronicsBlog - Plank2 (4W computer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• craio
mux schreef op maandag 23 december 2013 @ 18:16:
56W uit het stopcontact, piek, ex. heated bed. Inclusief heated bed 450W max :P
Hm, zou eens moeten meten aan het stopcontact...
Voorlopig gebruik ik een regelbare voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timminater
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 15:13
ik ben voor mijn kossel mini op zoek naar een fatsoenlijke glasplaat en heated bed. Nadeel is dat de maximale afmeting rond 20cm mag zijn, de vierkante MK2a (die ik wel heb) past er net niet tussen helaas. Iemand een idee waar ik aan een heated bed + glasplaat (boriumsillicaat?) kan komen voor mijn kossel mini?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeL
Geen idee, ik heb niet de middelen voorhanden om dat te meten... Maar de 550W Cooler master ATX voeding die ik eraan heb hangen heeft geen moeite met zowel de hotend en het heated bed gelijktijdig te verwarmen, met nog wat led verlichting en een 140mm fan er bij aan....

Mn 3D printer blogje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
350 watt voeding trekt de 340 watt piek belasting als ik mn heatbed opwarm, daarna 150 tot 180 watt tijdens het printen met heatbed op 105

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnelleD
FiXeL schreef op maandag 23 december 2013 @ 17:49:
Is misschien niet stiekem je X- as gespiegeld inplaats van Y? Y- as naar je toe is in het negatieve kwadrant, dus Y-100 oid.

Voor de extruder, probeer eens het potmetertje op de stepper driver op maximaal te zetten, en hou de temperatuur van de motor in de gaten. Ook hier sloeg ie over tijdens het retracten, maar nu ik de stepper driver op max heb staan, en ook de maximale waardes in de firmware wat opgeschroeft heb, slaat ie geen stappen meer over. De motor wordt niet echt noemenswaardig warm, dus gaat goed.
Welke waarden zijn dat in de firmware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• craio
In repetier:
// Inverting axis direction
#define INVERT_X_DIR false
#define INVERT_Y_DIR false
#define INVERT_Z_DIR true

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnelleD
Ik heb Marlin is dat voor een i3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domba
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:55
timminater schreef op maandag 23 december 2013 @ 18:18:
ik ben voor mijn kossel mini op zoek naar een fatsoenlijke glasplaat en heated bed. Nadeel is dat de maximale afmeting rond 20cm mag zijn, de vierkante MK2a (die ik wel heb) past er net niet tussen helaas. Iemand een idee waar ik aan een heated bed + glasplaat (boriumsillicaat?) kan komen voor mijn kossel mini?
Kapton heatbed's zijn er ook in het rond dia 160mm
Of een Alu plaat met weerstanden zelf maken als 200mm vierkant wel past, heb ik spiegelstegels bij ikea gezien die zo gauw ik een printer heb wil uit proberen

[ Voor 0% gewijzigd door Domba op 23-12-2013 21:44 . Reden: verkeerde link van 30x30 i.p.v. 20x20 ]

Eilandbedrijf met netondersteuning , all-electric || Deye 12KSG04LP3 met 580Ah-LFP 51,2V (Seplos 3x48100-10C +48200-10E) || hulp-Deye 12k SG04LP3 met 280Ah-LFP 51,2V || 19.4 kWp PV || Zonneplan EPEX-klant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• craio
SnelleD schreef op maandag 23 december 2013 @ 20:36:
Ik heb Marlin is dat voor een i3?
Ik heb een i3 en gebruik Repetier firmware + host (m'n printer deed vreemd met marlin). Maar die true/false hangt dus af van hoe je je steppers hebt aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnelleD
Zo de snelheid wat lager gezet de schroeven van de extruder wat harder aangedraaid En momenteel geen steps overgeslagen, indien hij dit nog eens gaat doen zal ik de stroom verhogen.
Maar nu zijn stopt de print plotseling op laag 9 van de 12 en is er geen beweging in te krijgen heb de USB moeten uitpluggen en terug in om de printer aan de praat te krijgen ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Word je electronica misschien niet veel te warm, klinkt als een vastgelopen ardiuno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnelleD
Er staan koelelementen op de regelaars die voelden niet warm aan, maar lijkt er inderdaad op dat het vastloopt ergens.
Wat te doen hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
probeer es een ander printje, kijk even wat er dan gebeurd. zelfde probleem probeer eens langzamer te printen. Misschien heb jee en USB kabel gebruikt die last heeft van interferentie, of staat je bautrate te hoog of te laag. Heb je em aangesloten op een PC?

er kunnen zoveel dingen aan de hand zijn dat we aan een korte omschrijving die je nu geeft niet gelijk iets zien als obvious error. Geef dan wat meer info zoals welke file wat, voor temps je draait, firmware versie, instellingen van je firmware etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DIY3D
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 27-11-2023
Hier een paar foto's van de Raspberry Pi + Pi Cam en houder, geprint op mijn M2.

Op Raspberry Pi draait Octoprint en http server voor streamen van camerabeelden en m.b.v. een wifi dongle is de printer remote te bedienen/monitoren.

Afbeeldingslocatie: http://thingiverse-production.s3.amazonaws.com/renders/d1/a1/c0/fc/f2/WP_20131223_005%5B1_display_large.jpg

...Raspberry Pi met Pi Cam op bed gericht ...

Afbeeldingslocatie: http://thingiverse-production.s3.amazonaws.com/renders/61/1c/d8/4e/91/WP_20131223_004%5B1_display_large.jpg

... Beide armen klemmen aan boven en onderkant van het frame ...

Afbeeldingslocatie: http://thingiverse-production.s3.amazonaws.com/renders/c6/38/fc/51/83/WP_20131223_002%5B1_display_large.jpg

... streamen maar :) ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoINC08
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 00:31
Zo dat ziet er goed uit! Is dat je eigen ontwerp?

Asus G501

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DIY3D
RemcoINC08 schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 10:57:
Zo dat ziet er goed uit! Is dat je eigen ontwerp?
Dank je Remco, dit s inderdaad een eigen ontwerp (mijn eerste stappen in Autodesk Inventor)
.

p.s.

....ik kijk net naar die 2e foto...wat denkje? een rompje en 2 benen en het lijkt net een robotje wat tegen mijn printer duwt..;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• craio
DIY3D schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 13:30:
[...]
Dank je Remco, dit s inderdaad een eigen ontwerp (mijn eerste stappen in Autodesk Inventor).
p.s.

....ik kijk net naar die 2e foto...wat denkje? een rompje en 2 benen en het lijkt net een robotje wat tegen mijn printer duwt..;-)
Ziet er idd goed uit, heb je een overzichts foto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DIY3D
craio schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 14:17:
[...]

Ziet er idd goed uit, heb je een overzichts foto?
Afbeeldingslocatie: http://i357.photobucket.com/albums/oo17/vliegvissers/DIY3D/WP_20131224_0041.jpg

... Raspberry Pi op MakerGear M2 ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeL
Ziet er goed uit! :)

Hebben jullie ook wel eens van die dagen dat het absoluut niet wil? Ik heb er vandaag last van. :(
Afgelopen dagen flink wat lopen printen, en gisteravond zou ik nog een printje aanzetten, maar mn extruder slipte wat door, waardoor de print mislukte. Naja, vandaag de hobbed bolt even schoongemaakt (zat best wel wat rommel tussen de tandjes) en nog een keer proberen.... Weer slippen... :X

Weer schoongemaakt, busje gemaakt zodat er minder speling op de idler zit, Jhead uitelkaar en schoongemaakt, en nu doet die *(*&&S** hot end thermistor het weer eens niet goed.... Na veel gekut en geklooi leest ie eindelijk goeie waardes uit, monteer em weer, en ja hoor... weer foute boel. En als het pakket niet vertraagd was, had ik vandaag een upgrade naar thermokoppel kunnen doen... :(

Dat wordt pas na de kerst. Naja ik ga even afkoelen voordat ik de haren uit mn kop ga trekken.

Mn 3D printer blogje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je beschrijft mijn gevoelens van de bouw van mijn printer :p it drives me mad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• craio
Ik zou bijna beginnen denken dat het eigen is aan (hobby) 3d printers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DIY3D
@Fixel, Protheus,craio...heren volhouden! Ik heb het volste vertrouwen dat jullie dit tot een goed einde brengen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeL
Mn volgende hobby wordt BDSM, hoef ik minder moeite te doen om pijn te lijden. :+ Achja, soms heb je van die dagen dat het gewoon even niet wil.... Ik probeer het morgen wel weer eens, en anders maar wachten tot de 27e dat mn thermokoppel binnen komt.

[edit:]

In ieder geval waren de afgelopen dagen wel vruchtbaar qua 3D-printen:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/tVBqAY1IHZn6gLlr4pnfp8XJ/medium.jpg

Julia Vase #11 print lekker in PLA blauw en Neutraal. :)

En ook nog wat reserve delen voor Hephaestus geprint:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/D97l5eL0Q9H8gtj3E9Q6cMku/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/UEcLH4JVXHO1CQllP86qwMUG/medium.jpg

Wat ook wel nodig is, gezien mn idler ends zwaar aan het doorbuigen zijn... (ga ik uiteindelijk wel vervangen voor alu delen, gezien dit toch wel een zwak punt is)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/icB3SKIhFq6R4uhc26FHWKQz/medium.jpg

Ik heb inmiddels de glasplaat vaarwel gezegd en print nu op 2 plaatjes aluminium van 2mm dik. Beide plaatjes liggen op elkaar met de kromming naar elkaar toe, haaks op elkaar. Na bed levelen kom ik nu op een maximale afwijking van 0,2mm, veel beter dan het glas wat ik had van RRW. Even ontvetten met thinner, laagje haarlak erop, en printen maar!

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/tRpgn2tjgiBNQmdpFSMkZerj/medium.jpg

Ook wou ik de Carriages van de rostock upgraden naar dubbel gelagerd met LM8UU lineair lagers, maar dit is in kunststof me te zwak... Ik ga net als het platform dit in aluminium uitvoeren. Ik wil meer stijfheid, maar met PLA of ABS ga ik dat niet halen.

Magoed, toch nog een lamp kunnen printen: NSFW

Het zijn er twee, gezien de eerste niet helemaal naar naar wens was... In slic3r had ik randomize starting points uitgezet om oozing te voorkomen, maar dit tekende weer af over de hele print:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/plyomfhpfb3S0Qhi6RjTXHdm/medium.jpg

Oftewel een lijn die als een helix naar boven toe loopt. :(

Toch nog maar eens proberen met randomize starting points en je krijgt dit:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/aQilOmpWi2xebtEMwrUOv3nV/medium.jpg

Over de hele print hier en daar wel wat blobs, en inwendig ook wat draden enzo, maar hier kan ik mee leven om led verlichting in te bouwen. ;)

Dat waren twee printjes van 15 uur elk...

En hoe groot is dat? Naja zo groot. :P (NSFW)

[ Voor 85% gewijzigd door FiXeL op 24-12-2013 18:22 ]

Mn 3D printer blogje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lol ook nog ledverlichting inbouwen ook :p dat zal er interresant uitzien, 30 cm groot netjes, dat is wel cool aan zo delta printer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeL
Heeft zijn voordelen, en nadelen helaas. Magoed, het idee van led verlichting kwam van een collega, die had van mij een 0.5 schaal versie gekregen en daar met veel moeite wat led verlichting van de A.C.Tion in gedrukt. (oftewel de Action :P )

Heb dezelfde led lampjes gehaald, alleen nog ff inbouwen. :P

Mn 3D printer blogje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja zal complexer zijn maar wel zo mooi dat je lekker hoog kan printen, bouw ligt beetje stil hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DIY3D
FiXeL schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 17:34:
Mn volgende hobby wordt BDSM, hoef ik minder moeite te doen om pijn te lijden. :+ Achja, soms heb je van die dagen dat het gewoon even niet wil.... Ik probeer het morgen wel weer eens, en anders maar wachten tot de 27e dat mn thermokoppel binnen komt.

[edit:]

In ieder geval waren de afgelopen dagen wel vruchtbaar qua 3D-printen:

[afbeelding]

Julia Vase #11 print lekker in PLA blauw en Neutraal. :)

En ook nog wat reserve delen voor Hephaestus geprint:

[afbeelding]

[afbeelding]

Wat ook wel nodig is, gezien mn idler ends zwaar aan het doorbuigen zijn... (ga ik uiteindelijk wel vervangen voor alu delen, gezien dit toch wel een zwak punt is)

[afbeelding]

Ik heb inmiddels de glasplaat vaarwel gezegd en print nu op 2 plaatjes aluminium van 2mm dik. Beide plaatjes liggen op elkaar met de kromming naar elkaar toe, haaks op elkaar. Na bed levelen kom ik nu op een maximale afwijking van 0,2mm, veel beter dan het glas wat ik had van RRW. Even ontvetten met thinner, laagje haarlak erop, en printen maar!

[afbeelding]

Ook wou ik de Carriages van de rostock upgraden naar dubbel gelagerd met LM8UU lineair lagers, maar dit is in kunststof me te zwak... Ik ga net als het platform dit in aluminium uitvoeren. Ik wil meer stijfheid, maar met PLA of ABS ga ik dat niet halen.

Magoed, toch nog een lamp kunnen printen: NSFW

Het zijn er twee, gezien de eerste niet helemaal naar naar wens was... In slic3r had ik randomize starting points uitgezet om oozing te voorkomen, maar dit tekende weer af over de hele print:

[afbeelding]

Oftewel een lijn die als een helix naar boven toe loopt. :(

Toch nog maar eens proberen met randomize starting points en je krijgt dit:

[afbeelding]

Over de hele print hier en daar wel wat blobs, en inwendig ook wat draden enzo, maar hier kan ik mee leven om led verlichting in te bouwen. ;)

Dat waren twee printjes van 15 uur elk...

En hoe groot is dat? Naja zo groot. :P (NSFW)
Tjonge jonge Fixel, dat ziet er heel goed uit! en dan dat formaat! Mooi werk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als ik zometeen klaar ben met de bouw wat zijn dan nog eigenlijk de stappen die te nemen zijn ?
Pagina: 1 ... 11 ... 196 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Heb je zinvolle informatie, die je graag terug ziet in de topicstart van een nieuw deel waar men momenteel aan werkt? Deel het door @jbhc of @ocf81 aan je bericht toe te voegen.