sinds donderdag ook de trotse bezitter van een 3d-printer. Gezien mijn interesses nogal gaan naar dingen uit elkaar schroeven, besloten voor een goedkoop model te gaan (verwachting is dat ik het geval nogal kan slopen ahum). Na wat rondzoeken is de keuze gevallen op de Anet A6 via 123-3d.
Paar uurtjes schroeven en vooral veel stickers schrapen van de acryl, maar dan heb je ook wat. De daarop volgende dagen vooral besteed aan het weghalen van foutjes uit het frame (zaken beter vastmaken, drupje locktide hier en daar, enz.) en het verder afstellen van de firmware.
Things done:
- houder voor filament gemaakt die boven de printer staat ipv het wibbly/wobbly ding wat erbij zat
- y-band strakker gezet;
- x-band nu mee aan het klooien om strakker te krijgen, systeem is immens prielerig dus daar gaat nog een print aan worden besteed;
- firmware vervangen voor skynet 3d firmware, deze werkt al wat soepeler;
Er zitten nog wat foutjes in de print, ben nog op zoek naar de goede nozzle/bed temperatuur (atm print ik met pla, op een 200 graden met een bed temperatuur van 60, bed zit een glasplaat op). Het hechten gaat wel goed, maar af en toe gaan de lagen niet helemaal lekker, al vermoed ik dat het met de x-belt te maken heeft.
Voorlopige results in lijn met de aanpassingen doorgevoerd:
https://ibb.co/fxZ4d5
1. eerste print, of het is een wheeping angle, of het is een blokje plastic ;P
2. deel aanpassingen, maar het bleef raar. Na wat zoeken erachter gekomen dat door een typo in de firmware van skynet de x van een print altijd 0.2mm te kort was wat resulteerde in bobbeltjes, rare verhoudingen enz.
3. en we zitten op bruikbaar. Nog wel wat kleine draadjes her en der. Printsnelheid iets omlaag moeten zetten ook omdat ik de x-belt hoorde slippen een paar keer.
To do nog:
- beter coolerstuk printen voor op de nozzle;
- kabelrails maken;
- x-as tensioner maken/fixen;
- ondersteuning maken voor printerframe zodat het trillen wordt opgevangen, heb vrij snel ontdekt dat ik geen enkele tafel in huis heb die niet gaat schudden door de printer

(andere optie is nieuwe tafels kopen natuurlijk)
- milestone halen: een groot 'ding'printen op goede kwaliteit