Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 12-10 18:30

Ron

Vandaag m'n Ramps 1.4 bordje binnen gekregen.
na één opgeblazen mainboard van m'n Vertex3d besloten toch maar open source te gaan.
nu zitten er 3/4 pin connectors op welke niet standaard op de ramps passen, iemand nog een idee voordat ik met duPont draadjes ga klooien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pposthoorn schreef op maandag 10 april 2017 @ 16:07:
[...]

Zit er nu isolatie onder het heatbed? Bij die van mij zat dat nog niet (februari besteld).
Kan je hier een foto van maken?
Bij deze:

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ronald245 schreef op maandag 10 april 2017 @ 23:26:
Vandaag m'n Ramps 1.4 bordje binnen gekregen.
na één opgeblazen mainboard van m'n Vertex3d besloten toch maar open source te gaan.
nu zitten er 3/4 pin connectors op welke niet standaard op de ramps passen, iemand nog een idee voordat ik met duPont draadjes ga klooien?
Heb je een plaatje? JST's met dezelfde pitch gaan ook wel op de pinnen, mits er geen merdere rijen naast elkaar staan. Anders toch gewoon even krimpen lijkt me.

[ Voor 4% gewijzigd door ocf81 op 11-04-2017 09:30 ]

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gekkie schreef op maandag 10 april 2017 @ 18:17:

Wat bedoel je hier precies mee, opvuldelen voor wie, wat, waar ?
Een aantal mensen op de Tevo FB hebben dit in de doos gevonden;
Afbeeldingslocatie: http://www.mknorthamerica.com/Customer-Content/www/CMS/files/T-Slot_Cover.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-10 22:38
Verwijderd schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 09:50:
[...]

Een aantal mensen op de Tevo FB hebben dit in de doos gevonden;
[afbeelding]
Ah die heb ik idd ook .. dacht dat het iets van kabelgootjes waren .. nog niet echt aandacht aan besteed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gekkie schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 10:13:
[...]

Ah die heb ik idd ook .. dacht dat het iets van kabelgootjes waren .. nog niet echt aandacht aan besteed.
Ah damn you, Gisteren verder gegaan, ik heb echt ontzettend veel speling op de Left Z axis. Het schijnt niet uit te maken en straks strak te worden getrokken, maar helemaal lekker loopt het nog niet. Jouw build?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Verwijderd schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 10:24:
[...]

Ah damn you, Gisteren verder gegaan, ik heb echt ontzettend veel speling op de Left Z axis. Het schijnt niet uit te maken en straks strak te worden getrokken, maar helemaal lekker loopt het nog niet. Jouw build?
Straks de stekker er eens insteken .. hopen dat het gaat als de brandweer (figuurlijk dan :p)
(snap overigens nog steeds niet echt wat voor nut die slot-covers dan hebben)

[ Voor 9% gewijzigd door gekkie op 11-04-2017 10:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:24

CyBeRSPiN

sinds 2001

Verwijderd schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 10:24:
[...]

Kijk goed naar die eccentric nuts, speling betekent dat je die niet goed hebt gepositioneerd (zet ze goed en draai de moer aan de andere kant aan). Zorg ook dat alles 100% haaks staat anders ga je dat later merken.
En let op met de acrylic stukken, die breken erg snel, vast = vast, als je die eccentric nut moet verstellen dus eerst wat losdraaien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gekkie schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 10:28:
[...]

Straks de stekker er eens insteken .. hopen dat het gaat als de brandweer (figuurlijk dan :p)
Succes!
Voor de looks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CyBeRSPiN schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 10:33:
[...]

Kijk goed naar die eccentric nuts, speling betekent dat je die niet goed hebt gepositioneerd (zet ze goed en draai de moer aan de andere kant aan). Zorg ook dat alles 100% haaks staat anders ga je dat later merken.
En let op met de acrylic stukken, die breken erg snel, vast = vast, als je die eccentric nut moet verstellen dus eerst wat losdraaien!
Ik heb hier al een avondje ploeteren inzitten. Met washers, lock washers etc. De eccentrics hebben al speling in het gat zelf. Wat ik ook probeer, of ik heb speling, of de pulleys zitten klem.
Ik heb een oplossing gezien met een strook papier inklemmen in het gat in het acrylaat.

Mag ik welke volgorde jij hebt aangehouden voor de bevestiging van deze?
gekkie schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 10:28:
[...]

Ik heb iemand gezien die hem in de rail zet en er voor de eerste runs zijn filament rol aan hangt. ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2017 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BorisN
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:09
Voor mijn tweede Kossel XL ben ik op zoek naar 2020 aluminium extrusie delen. Er is natuurlijk zat te koop op internet, maar ik vroeg me af of iemand een adres / winkel weet waar je het gewoon kan ophalen. Denk aan hobbyzaak of materiaalhandel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Redelijk centraal in Nederland zit stappenmotor.nl Zij leveren ook 2020 alu extrusie profielen. Wellicht even contact met ze opnemen of je ook kan afhalen.
www.stappenmotor.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xAndyx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-03 13:04
Verwijderd schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 11:34:
Redelijk centraal in Nederland zit stappenmotor.nl Zij leveren ook 2020 alu extrusie profielen. Wellicht even contact met ze opnemen of je ook kan afhalen.
www.stappenmotor.nl
offtopic:
Mijn god zon site doet toch pijn aan je ogen, flashback naar webdesign van 10/15 jaar geleden..

Bij reprapworld.nl kan je ook afhalen / in de winkel kopen.

Ik ga een nieuw projectje beginnen met 2020 profielen maken en bestel het online motedis.nl, maar dat is meer omdat ik te lui ben om t zelf precies te zagen op de mm en M5 tappen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BorisN
Bedankt, hier kan ik wat mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 14:04

pposthoorn

Constructeur

Verwijderd schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 10:47:
[...]

Ik heb hier al een avondje ploeteren inzitten. Met washers, lock washers etc. De eccentrics hebben al speling in het gat zelf. Wat ik ook probeer, of ik heb speling, of de pulleys zitten klem.
Ik heb een oplossing gezien met een strook papier inklemmen in het gat in het acrylaat.

Mag ik welke volgorde jij hebt aangehouden voor de bevestiging van deze?

[...]

Ik heb iemand gezien die hem in de rail zet en er voor de eerste runs zijn filament rol aan hangt. ;)
Het idee van de eccentric nuts (Slechte naam eigenlijk, want er zit helemaal geen schroefdraad in) is dat je ze draait totdat de pulleys strak tegen de aluminium profielen zitten. Dit komt vrij nauwkeurig, binnen een kwart slag draai je hem van heel los naar heel vast. Bij mij merkte ik ook dat ik met het draaien de moer aan de andere kant los draaide, dus het was nodig om er voor te zorgen om de eccentrics alleen 'aan' te draaien, en niet meer terug.

Wat kan helpen is een streepje op de eccentric zetten waar hij het dunste is. Dan kan je zien hoe ver je gedraaid bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik merk dat mijn extruder geen goede grip lijkt te hebben op het filament. In ieder geval als ik bijv 50mm laat doorlopen, krijg ik zonder settings te veranderen zeer wisselende waardes.
De Anet A6 heeft een direct drive extruder en de motor zit op de x-as gemonteerd.
Het vervelende is dat als ik de fan en de koeler er vanaf haal, de motor ook helemaal los komt, dus ik kan niet zien of het filament goed wordt aangedrukt tegen het extruderwiel.
De enige optie die ik zie om iets aan te veranderen is een moer wat verder omhoogdraaien zodat de veer meer ingedrukt wordt en er meer druk komt op het extruderwiel.
Hebben jullie tips om dit beter te krijgen?

Wellicht is het beter om over te stappen naar een bowden drive, maar dan ben ik weer een maand verder.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2017 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Ja, de spanning moet voldoende zijn, ook niet teveel. (voldoende om wat ribbeltjes in je filament te krijgen begreep ik) Ook geen residu in het wiel wat slip geeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerSteyn
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19-03 13:52
Ik heb een twee onderdelen geprint van 3 en 10 cm hoog. Deze onderdelen moeten over een aluminium profiel schuiven (40x40) maar ik heb het gat net iets te groot gemaakt waardoor ze wel klemmen, maar als je er een beetje op duwt schieten ze al naar beneden. Ik heb al geprobeerd om het flink te verwarmen met een fohn, maar tot nu toe weinig succes.

Heeft iemand een idee hoe ik pla het beste 1 mm kan laten krimpen? Thanks alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LittlePinkel schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 22:49:
Ik heb een twee onderdelen geprint van 3 en 10 cm hoog. Deze onderdelen moeten over een aluminium profiel schuiven (40x40) maar ik heb het gat net iets te groot gemaakt waardoor ze wel klemmen, maar als je er een beetje op duwt schieten ze al naar beneden. Ik heb al geprobeerd om het flink te verwarmen met een fohn, maar tot nu toe weinig succes.

Heeft iemand een idee hoe ik pla het beste 1 mm kan laten krimpen? Thanks alvast!
Ik heb ergens wel eens gelezen dat het in de oven wel gaat krimpen. Thomas Sanladerer heeft er wel eens een filmpje over gemaakt.

[ Voor 4% gewijzigd door ocf81 op 12-04-2017 11:33 ]

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo. We komen ergens!
Alles loopt soepeltjes, mosfet is hopelijk bijna binnen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/DBsmhgPFy8Zt5xvCOqkCYA3i/medium.jpg

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2017 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standby
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:22
Verwijderd schreef op woensdag 12 april 2017 @ 10:00:
Zo. We komen ergens!

[afbeelding]
Ik krijg hier geen foto te zien?

Blaat het niet dan schaapt het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Standby schreef op woensdag 12 april 2017 @ 10:27:
[...]

Ik krijg hier geen foto te zien?
Ah, linken naar een google photo's werkt niet dus... Zie hem zelf wel.
Back to the batcave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21-10 13:38
Verwijderd schreef op woensdag 12 april 2017 @ 10:28:
[...]

Ah, linken naar een google photo's werkt niet dus... Zie hem zelf wel.
Back to the batcave.
Waarschijnlijk niet publiek beschikbaar.
403. That’s an error.

Your client does not have permission to get URL /29hTRfJ8SyiPxrNxvOqMpKYzje-z5uFIZuUd08ZZvfAbLs-_41sW1HJlLcs1dKgMvET19ssBq-Iq2us=w1226-h971-rw from this server. (Client IP address: 213.125.194.2)

Forbidden That’s all we know.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn

pposthoorn

Constructeur

Zo. We komen ergens!

[afbeelding]
Nice! Alles mooi haaks en parallel? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xoniq schreef op woensdag 12 april 2017 @ 10:50:
[...]

Waarschijnlijk niet publiek beschikbaar.

[...]
Correct. ff gemuts verder...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/bJsBNiy8Dvfl1yOQYhUxrIOU/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/DBsmhgPFy8Zt5xvCOqkCYA3i/medium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voyager2
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-07-2018
Ik ben aan het spelen met octoprint en de octopi-network.txt schept bij mij wat verwarring.

### WIRED CONFIGURATION #####################################################
# The following segment allows you to configure your wired connection
# with a static IP.
#
# Just uncomment the lines prefixed with a single #. Then connect
# a cable to the Pi and another system, e.g. a Laptop, and set that
# other system's network configuration to:
#
# address: 192.168.250.10
# netmask: 255.255.255.0
# broadcast: 192.168.250.255
#
# You can then reach the Pi from the system's browser by going to
#
# http://192.168.250.1
#
# or
#
# http://octopi.local

# auto eth0:1
# iface eth0:1 inet static
# address 192.168.1.30
# netmask 255.255.255.0
# broadcast 192.168.1.255
-------------------------------------------------------------------
Als ik de hekjes weg haal voor:

iface eth0:1 inet static
address 192.168.1.30
netmask 255.255.255.0
broadcast 192.168.1.255

Gebeurd er helemaal niets.

Doe ik :

auto eth0:1
address 192.168.1.30
netmask 255.255.255.0
broadcast 192.168.1.255

Dan staat er aan het einde van de boot sequence van de PI :

My IP address is 192.168.1.30 169.254.151.254

En idd mijn addres is dan 30, echter zie ik in mijn router dat er ook via DHCP een address is verkregen namelijk 5, en zijn beide bruikbaar. DHCP pool van mijn router loopt tot 20.

Wat doet auto eth0:1 nu eigenlijk? In mijn hoofd is het een adres via DHCP verkrijgen en als ik iface eth0:1 inet static aan zet zou het een static IP moeten zijn?

Dan hebben we nog de 169.254.151.254 ik kan nergens terug vinden waar dat vandaan komt.
als ik google dan kom ik vooral problemen tegen met de wireless kant. Wat doe ik nu fout?
Ik wil gewoon een static IP op 192.168.1.30 hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKris
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 18:00
Hebben jullie deze al gezien?

Het klinkt bijna te mooi om waar te zijn voor dat geld. Zou dit wat kunnen zijn?

https://www.kickstarter.c...-the-all-metal-3d-printer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
SuperKris schreef op woensdag 12 april 2017 @ 13:23:

Het klinkt bijna te mooi om waar te zijn voor dat geld. Zou dit wat kunnen zijn?

Tegenwoordig met de success-rate op Kickstarter begin ik er niet aan met het financieren. Desniettemin ziet het er interessant uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xoniq schreef op woensdag 12 april 2017 @ 13:25:
[...]

Tegenwoordig met de success-rate op Kickstarter begin ik er niet aan met het financieren. Desniettemin ziet het er interessant uit.
Wilde destijds voor de super early bird gaan. Uiteindelijk toch voor iets anders gegaan vanwege het kleine bed en de succes rate van kickstarters. En ook bij deze kwam de makers uit China.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-10 19:54
Voyager2 schreef op woensdag 12 april 2017 @ 13:15:
Ik ben aan het spelen met octoprint en de octopi-network.txt schept bij mij wat verwarring.

### WIRED CONFIGURATION #####################################################
# The following segment allows you to configure your wired connection
# with a static IP.
#
# Just uncomment the lines prefixed with a single #. Then connect
# a cable to the Pi and another system, e.g. a Laptop, and set that
# other system's network configuration to:
#
# address: 192.168.250.10
# netmask: 255.255.255.0
# broadcast: 192.168.250.255
#
# You can then reach the Pi from the system's browser by going to
#
# http://192.168.250.1
#
# or
#
# http://octopi.local

# address 192.168.1.30
# netmask 255.255.255.0
-------------------------------------------------------------------
Als ik de hekjes weg haal voor:

address 192.168.1.30
netmask 255.255.255.0
broadcast 192.168.1.255

Gebeurd er helemaal niets.

Doe ik :

auto eth0:1
address 192.168.1.30
netmask 255.255.255.0
broadcast 192.168.1.255

Dan staat er aan het einde van de boot sequence van de PI :

My IP address is 192.168.1.30 169.254.151.254

En idd mijn addres is dan 30, echter zie ik in mijn router dat er ook via DHCP een address is verkregen namelijk 5, en zijn beide bruikbaar. DHCP pool van mijn router loopt tot 20.

Wat doet auto eth0:1 nu eigenlijk? In mijn hoofd is het een adres via DHCP verkrijgen en als ik iface eth0:1 inet static aan zet zou het een static IP moeten zijn?

Dan hebben we nog de 169.254.151.254 ik kan nergens terug vinden waar dat vandaan komt.
als ik google dan kom ik vooral problemen tegen met de wireless kant. Wat doe ik nu fout?
Ik wil gewoon een static IP op 192.168.1.30 hebben.
Ik weet het even niet precies, maar is het niet gewoon makkelijker om op t macadres van je PI een ip-adresje te reserven?

Niet toevallig ook je wireless settings aangepast?

Volgens mij moet je het iets dieper zoeken:

https://github.com/guysoft/OctoPi/issues/202
https://thepihut.com/blog...ress-on-your-raspberry-pi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:53

Rmg

Voyager2 schreef op woensdag 12 april 2017 @ 13:15:
# address 192.168.1.30
# netmask 255.255.255.0
eth0:1 <- dit is een virtuele adapter op eth0 (namelijk :1) je kan op een netwerkkaart meerdere adapters aanmaken. Deze virtuele is static.

je eth0 (dus zonder :1) zal wel default op dhcp staan. Ik heb het zo ingesteld dat die eth0:1 niet geconfigureerd staat en mijn switch geeft altijd hetzelfde ip aan hetzelfde mac addr.

Je kan het in principe zo laten met 1x dhcp (eth0) en 1x static (eth0:1), of je zal de /etc/network/interfaces moeten aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepio
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:11

Pas inderdaad op met dit soort crowd funding sites. Je koopt geen product maar je investeert in een product. Lukt het de makers om dit te maken dan krijg je als beloning het product.

Maar: soms lukt het niet of is het geld op, soms gaat de maker er met het geld vandoor, soms duurt het veeeeel langer dan verwacht. Dus pas op. Jij loopt het risico als er iets mis gaat.

Ooit heb ik de M3D printer gekocht via crowdfunding. En toen ik hem na een jaar kreeg bleek het een onding te zijn. Ongeveer 10% van de printjes lukten. Het ding bleek bijvoorbeeld geen stappenmotoren maar normale motoren te hebben. Als de printkop tijdens het printen een klein beetje weerstand ondervond op het geprinte object dan verschoof de kop een paar mm. En dat zorgde ervoor dat de geprinte lagen niet meer netjes op elkaar kwamen.

Dus mijn advies. Doe dit gewoon niet en koop de printer pas als hij uit het kickstarter traject is en dat bewezen is dat de printer inderdaad doet wat er beloofd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En waarom ziet dit er dan beter uit dan een andere printer die voor die prijs weg gaat? bedoel 3d printer voor 300 dollar is toch niet zo heel vreemd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kombucha_be
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 25-09 22:00
iemand ervaring met hobbyking?
door het eu warehouse komen er geen kosten bij
https://hobbyking.com/en_us/maylan-m150-i3-eu-plug.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Zo. We komen ergens!

[afbeelding]
Hier nog wat gepield met het bedlevelen .. en me maar eens aan een eerste printje gewaagd :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/dCyoAdkSYp1Df0JOa9FvqwLv/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/jrtXcfxoivURU02sjScPT5Kh/thumb.jpg

En het resultaat in close-up, de flitster is wel gemeen verneukeratief in deze :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/oowqzkc6ql0nLkur6aWvP1YN/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/UVE9U3JjGXWAk6b3xdeKAtYK/thumb.jpg

Valt me voor een eerste printje nog niet eens zo tegen.
Alleen wel een beetje uitgezakt in de eerste lagen one or the other way.
Maar goed .. hij print .. tijd voor een pint :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Kombucha_be schreef op donderdag 13 april 2017 @ 22:47:
Heel goede ervaringen zelfs. Ik koop meesta van mijn PLA daar, degelijke kwaliteit en snel geleverd.
Heel tevreden so far van hobbyking.

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Heb er 1x besteld. een RC motor+ECS+accesoires welke ik in mijn freesmachine heb gebouwd :7
Moest helaas wel import heffing betalen, want ze hadden de werkelijke waarde vermeld. (ben ik niet gewend :+ )

Gisteren de eerste afdruk gemaakt van de fuseehoes met flexibel filament, Ngen Flex.
Helaas, wel flexibel maar niet elastisch. Dus moet toch nog effe verder zoeken... Ninjaflex dan maar? Iemand ervaring daarmee? Zag een filmpje, en dat zag er behoorlijk rekbaar uit.

Had nu een enkele perimeter gebruikt, dat werd eigenlijk iets te dun (0,4mm nozzle, perimeter van 1mm en laagtdikte van 0,3 ingesteld, maar het resultaat was een wand van ongeveer 0,8, Zal eens grotere nozzles bestellen, al kan ik ook 2 perimeters naast elkaar leggen.
Maar qua buigzaamheid was dat prima, en het brak niet zomaar los met vouwen/buigen, dus de laaghechting was super, voldoende buigzaam, maar dus niet elastisch, wat wel nodig is vanwege de montage en beweging die hij maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Kombucha_be schreef op donderdag 13 april 2017 @ 22:47:
Ja :(

Filament is wel OK, echter garantie op electronica is waardeloos, goed ruzie mee gehad.Uiteindelijk zit ik nu met een hele berg filament terwijl ik een vervangende printer wilde.

Koop sowieso NOOIT 2e hands iets dat daar vandaan komt, garantie kun je echt enkel claimen via het originele account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Ik heb hier een kickstarter printertje staan. Waardeloos ding: werking is aan alle kanten problematisch, valt steeds uit, schermpje alleen te lezen met een zaklamp. Maar, geen support meer, en is toentertijd (uiteraard...) veeel te laat geleverd en een aantal backers schijnen niks gehad te hebben en hun geld gewoon kwijt te zijn.

Ik wacht ook al een jaar op de OLO.

Conclusie, ik heb m'n portie kickstarter wel gehad :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer dat er giga verzendkosten bij komen. De hobbyking PLA is erg goedkoop: EUR 11,32

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2017 11:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
dragon2 schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 08:51:
[...]

Ik heb hier een kickstarter printertje staan. Waardeloos ding: werking is aan alle kanten problematisch, valt steeds uit, schermpje alleen te lezen met een zaklamp. Maar, geen support meer, en is toentertijd (uiteraard...) veeel te laat geleverd en een aantal backers schijnen niks gehad te hebben en hun geld gewoon kwijt te zijn.

Ik wacht ook al een jaar op de OLO.

Conclusie, ik heb m'n portie kickstarter wel gehad :(
Zelf met de Makibox meegedaan. Hij was zelfs op CNN geweest dus ik dacht dat het wel goed zat. Niet dus... Het project ging totaal mis waardoor de meeste backers hem nooit gekregen hebben. Ik kreeg hem nog wel maar jaren te laat.

Maar het ding bleek door de goedkope constructie met veel te dunne acryl platen als een gek te buigen. Dus als je een hoek goed afgesteld had dan was de andere hoek alweer compleet uit balans. Verder een extruder die geen goede heat break had waardoor het filament steeds op ging stroppen, en een hot end die werd verwarmd door een stukje flex PCB simpelweg kort te sluiten :X Dat was na een paar keer printen al helemaal doorgebrand, en niet alleen bij mij maar bij alle eigenaren. Ik heb er uiteindelijk nooit een succesvolle print uit gehad.

Flink wezen modden natuurlijk maar door de vele zwakke punten van het design (met name de extreem gammele constructie) heb ik uiteindelijk de NEMA steppers en het controller board er uit geschroefd en de rest weggepleurd. Het enige dat ik er aan gehad heb is dat ik een heleboel heb geleerd over wat er allemaal fout kan gaan met 3D printen. :P

Toen een Printrbot Play besteld en wow.. Wat een verschil. Nog nooit een mislukte print gehad (al print ik niet zo veel hoor). Auto bed levelling is erg handig als je demo's geeft (je hoeft niet na elke keer verplaatsen het bed weer opnieuw te levellen). Constructie is geheel metaal en dat merk je, geen van die rare problemen als bij de Makibox. Hij is ook helemaal open source en ik heb er ook al het een en ander aan gemod. Onder andere een controller met scherm (en geprinte mount ervoor). En een kabelgeleider omdat het bed soms achter de kabels bleef haken. Enige nadeel dat ik echt zie is dat hij wat banding geeft door Z-as wobble die de X as een klein beetje scheef trekt, en dat schijnt moeilijk op te lossen te zijn (een flexcoupler op de Z-as veert te veel doordat het hele gewicht van de kop er op hangt).

Vrienden van me hebben pas een Prusa i3 van Wanhao gekocht, was goedkoper dan mijn printrbot en zij zijn er ook erg tevreden over (alleen, geen bed levelling helaas). Schijnt ook een goede optie te zijn.

Moraal van het verhaal: Kijk niet naar de lage prijs en de vele beloften van de kickstarters, pak een produkt dat zich al bewezen heeft in de handen van andere hobbyisten. Sommige kickstarters zijn wel een succes maar bestel hem dan gewoon als hij op de markt is, kost je wat meer maar je hoeft geen jaren te wachten en je hebt geen risico.

En ga nooit voor een gammele plastic constructie. Maar die snapmaker doet dat wel goed, zo te zien. Hij ziet er ook wel erg mooi uit voor die prijs.. Maarja, net als dragon2 heb ik te veel mislukte kickstarters achter de rug. Die makibox was lang niet de enige.

[ Voor 13% gewijzigd door GekkePrutser op 14-04-2017 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-07 23:16

Bio

Een stomme vraag. Ik wil voor het eerst iets laten printen. Kan ik een vorm als hieronder printen? Of gaat dat helemaal niet? Gevoelsmatig moet er materiaal in het niets geprint moet worden.. Is zo'n vorm dan uberhaupt niet mogelijk?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/3deDHA0.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Bio op 14-04-2017 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:12
Bio schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 22:41:
Een stomme vraag. Ik wil voor het eerst iets laten printen. Kan ik een vorm als hieronder printen? Of gaat dat helemaal niet? Gevoelsmatig moet er materiaal in het niets geprint moet worden.. Is zo'n vorm dan uberhaupt niet mogelijk?

[afbeelding]
Onder het verhoogde deel moet gewoon een beetje support materiaal, dat wordt automagisch gecreëerd door de slicer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:41
Bio schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 22:41:

[afbeelding]
Is een eenvoudig onderdeel om te printen :)

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-07 23:16

Bio

Oke, perfect. Bedankt voor de snelle reacties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn

pposthoorn

Constructeur

Voor de mensen met een TEVO Tarantula die graag een aluminium y-wagen willen, ik heb een nieuwe ontworpen en ben aan het pijlen hoeveel interesse er is om deze met een aantal mensen te bestellen.

Prijs: €15 + €5 verzendkosten.

Meer info staat in de google form:
https://goo.gl/forms/wx2XT0VXJDVKIn5y2

Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/sgdtd53wru4g913/Screenshot%202017-04-14%2022.46.00%20small.png?raw=1
Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/fknus9975t1d8c6/Screenshot%202017-04-14%2022.46.51%20small.png?raw=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg

Rmg

pposthoorn schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 00:21:
Voor de mensen met een TEVO Tarantula die graag een aluminium y-wagen willen, ik heb een nieuwe ontworpen en ben aan het pijlen hoeveel interesse er is om deze met een aantal mensen te bestellen.

[afbeelding]
[afbeelding]
Heb t form ingevuld, zou er wel 1 willen voor mn anet a2. Zwart en met gaten voor een mgn12 carriage zou helemaal tof zijn :9 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn

pposthoorn

Constructeur

Rmg schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 09:26:
[...]

Heb t form ingevuld, zou er wel 1 willen voor mn anet a2. Zwart en met gaten voor een mgn12 carriage zou helemaal tof zijn :9 :9
De anet a2 is een cloon van de tevo toch? Lijkt mij dat het gewoon past dan? In het huidige ontwerp zitten gaatjes in het midden voor een mgn12. Zwart maken zal je zalf moeten doen, is te duur waar mij betreft en de meeste mensen willen gewoon het goedkoopste 😛

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg

Rmg

pposthoorn schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 09:53:
[...]

De anet a2 is een cloon van de tevo toch? Lijkt mij dat het gewoon past dan? In het huidige ontwerp zitten gaatjes in het midden voor een mgn12. Zwart maken zal je zalf moeten doen, is te duur waar mij betreft en de meeste mensen willen gewoon het goedkoopste 😛
Grootste verschil met de tevo is het gebrek van excenter nuts (vandaar ook de mgn12 carriage) volgens mij maar verder een clone idd. Zwart spuiten komt wel goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zijn het niet allebei klonen van de HE3D EI3?

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net mijn laptop van een nieuwe distro voorzien (elementary OS) en kwam deze applicatioe tegen: http://reprap.org/wiki/RepSnapper_Manual:Introduction
Kennen jullie repsnapper en wie gebruikt het? Ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATL
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

ATL

ocf81 schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 14:06:
Zijn het niet allebei klonen van de HE3D EI3?
De Tevo Tarantula is een kloon van de Mamba 3d printer

http://www.mamba3d.com/

De rest is een kloon van de Tevo. De HE3D verwijst de kopers van hun printers naar de Tevo facebook groep voor support.
De Tevo Black Widow is een kloon van een open source project en de Tevo delta is een kloon van een lid van de Tevo facebook groep.

[ Voor 8% gewijzigd door ATL op 15-04-2017 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Verwijderd schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 17:45:
Ik heb net mijn laptop van een nieuwe distro voorzien (elementary OS) en kwam deze applicatioe tegen: http://reprap.org/wiki/RepSnapper_Manual:Introduction
Kennen jullie repsnapper en wie gebruikt het? Ervaringen?
Waarom niet een Raspberry Pi Zero W monteren met Octopi op de printer? Die gebruikt dan gewoon WiFi, headless, extreem laag stroom verbruik, en je kunt deze bedienen vanaf je telefoon. Ik gebruik deze wel eens om vanaf het werk een print te starten voor ik naar huis rijdt. Dan loop ik thuis de garage ff in om te peilen hoe de print verloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:26
xoniq schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 22:22:
[...]

Waarom niet een Raspberry Pi Zero W monteren met Octopi op de printer? Die gebruikt dan gewoon WiFi, headless, extreem laag stroom verbruik, en je kunt deze bedienen vanaf je telefoon. Ik gebruik deze wel eens om vanaf het werk een print te starten voor ik naar huis rijdt. Dan loop ik thuis de garage ff in om te peilen hoe de print verloopt.
De Rpi Zero is ontzettend traag i.c.m. OctoPrint. Heb het zelf nu op een OrangePi Zero draaien die een stuk sneller is. :) My 2 cents.

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn

pposthoorn

Constructeur

chaoscontrol schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 22:49:
[...]

De Rpi Zero is ontzettend traag i.c.m. OctoPrint. Heb het zelf nu op een OrangePi Zero draaien die een stuk sneller is. :) My 2 cents.
Bij mij draait OctoPi super op m'n zero wireless. Slicen doe ik met Cura op m'n laptop en dan laat ik de rpi de print uitvoeren en monitoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
chaoscontrol schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 22:49:
[...]

Ik gebruik 'm puur als host. Stuur vanaf m'n laptop de GCODE file naar Octopi via de browser en geef dan de print commando. Werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:26
Het werkt ook wel, maar de 1e keer dat je OctoPrint opent duurt gewoon lang op de Rpi Zero. Ik irriteerde mij daar in ieder geval aan en heb hem vervangen met wat snellers voor hetzelfde geld.

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PAPPLE
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-12-2024
Is er iemand echt goed met Marlin?

Ik wil een nieuwe machine bouwen (boel onderdelen over), nu is mijn oog gevallen op het FirePickDelta project. Echter wil ik deze machine aan rail bevestigen, waardoor het z-bereik een stuk groter wordt.
Mij vraag is dan ook, heeft er iemand een idee hoe je de firmware van Marlin instelt zodat de printer zelf enkel in een x-y vlak blijft bewegen, en de layer changes etc door een externe z-as worden afgehandeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xoniq schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 22:22:
[...]

Ik heb Octoprint op een rpi2 draaien. Maar slicen doe ik op mijn laptop. Ik gebruik hiervoor nu Slic3r. Die vind ik tot nu toe het fijnst werken en heeft de honeycomb infill. (Iets dat bijvoorbeeld mist bij Cura) En via de Octoprint API kan ik direct vanuit Slic3r de gcode uploaden naar de rpi.

Ik kende repsnapper niet, vandaar mijn vraag hier of er iemand bekend mee is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gelijk nog maar een vraag er achteraan. Ik wil een CoreSX-Y machine bouwen. Ik ben er echter niet over uit wat voor moederbord ik moet gaan gebruiken.
Is er ergens een overzicht waar ik wat meer info over verschillende boards en firmware op een rijtje kan bekijken? Ik heb al op reprap.org forums gekeken, en daar is wel veel over verschillende boards en firmwares te vinden, maar er is nergens een overzicht te vinden.

/edit: om al een eerste antwoord op mijn eigen vraag te geven (meer links wordt gewaardeerd)
http://reprap.org/wiki/Comparison_of_Electronics

/edit: typo

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2017 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:38

Edd

Verwijderd schreef op zondag 16 april 2017 @ 14:47:
Ik wil een CoreS-Y machine bouwen
Ik denk dat je een CoreXY-machine bedoeld?
http://reprap.org/wiki/CoreXY
/edit: om al een eerste antwoord op mijn eigen vraag te geven (meer links wordt gewaardeerd)
http://reprap.org/wiki/Comparison_of_Electronics
Een andere interessante link is misschien de lijst van Firmwares:
http://reprap.org/wiki/List_of_Firmware

Daarnaast zie ik een aantal opties (nog) niet in de lijst van RepRap staan (waarschijnlijk omdat ze niet geheel voldoen aan de gestelde eisen door RepRap/maker/licentie):

- MKS Base/S-Base
- AZSMZ Mini
- Re-Arm voor RAMPS

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PAPPLE schreef op zondag 16 april 2017 @ 13:07:
Is er iemand echt goed met Marlin?

Ik wil een nieuwe machine bouwen (boel onderdelen over), nu is mijn oog gevallen op het FirePickDelta project. Echter wil ik deze machine aan rail bevestigen, waardoor het z-bereik een stuk groter wordt.
Mij vraag is dan ook, heeft er iemand een idee hoe je de firmware van Marlin instelt zodat de printer zelf enkel in een x-y vlak blijft bewegen, en de layer changes etc door een externe z-as worden afgehandeld?
Tja, dat is wel een nieuw paradigma. Je zou een soort van partities kunnen maken waarbij er bij een Z move die boven een bepaalde drempelwaarde de motor op de rail het plateau met die drempelwaarde beweegt en dat voor het Z bereik voor de armen dan die drempelwaarde de 0 wordt o.i.d. Je moet dan ook een extra stepper driver aansluiten. Je kan dan denk ik niet klakkeloos de FirePick ontwerpen overnemen. en je bord moet dus ook minimaal 5 steppers kunnen aansturen. Een delta kan niet met minder armen af.

[ Voor 12% gewijzigd door ocf81 op 16-04-2017 18:54 ]

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edd schreef op zondag 16 april 2017 @ 16:21:
[...]

Ik denk dat je een CoreXY-machine bedoeld?
http://reprap.org/wiki/CoreXY

[...]

Een andere interessante link is misschien de lijst van Firmwares:
http://reprap.org/wiki/List_of_Firmware

Daarnaast zie ik een aantal opties (nog) niet in de lijst van RepRap staan (waarschijnlijk omdat ze niet geheel voldoen aan de gestelde eisen door RepRap/maker/licentie):

- MKS Base/S-Base
- AZSMZ Mini
- Re-Arm voor RAMPS
Die AZSMZ Mini lijkt toch wel interessant. Zeker omdat het een 32bit processor heeft. Ik mag hopelijk verwachten dat de processor hierdoor niet de bottleneck wordt als de printsnelheid wordt opgevoerd. (iets waar ik wel mee wil gaan spelen zodra de HyperCubeCoreX-Y printer klaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:46
Iemand een idee hoe ik het voor elkaar krijg om bij mijn k8400 de 2 fans apart te gebruiken.

Gebruik slic3r maar krijg het niet voor elkaar om met M106 Px beide fans apart te schakelen.

Heb een fan op de e3d v6 hotend zitten en die wil ik aan hebben. Maar de andere fan de eerste ronde niet omdat ik daardoor last heb van wrapping.

Ook bij afkoelen zou ik graag de fan aanlaten tot hij onder een bepaalt punt is gezakt. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd

Edd

Verwijderd schreef op maandag 17 april 2017 @ 13:53:
[...]

Die AZSMZ Mini lijkt toch wel interessant. Zeker omdat het een 32bit processor heeft. Ik mag hopelijk verwachten dat de processor hierdoor niet de bottleneck wordt als de printsnelheid wordt opgevoerd. (iets waar ik wel mee wil gaan spelen zodra de HyperCubeCoreX-Y printer klaar is.
Zolang je geen driver neemt met een te hoge microstepping, dan moet het goed gaan.
Dit n.a.v. deze post die ik vond.
Je kunt op de AZSMZ Mini namelijk niet de microstepping instellen, zoals je bijvoorbeeld wel op de RAMPS kunt doen met de jumpers onder de stepper drivers. Deze wordt overgenomen van de stepper-driver die je inplugt, of je moet de stepper drivers anders configureren door te solderen of pinnen eruit te halen.

Ook heb ik nog een andere eigenaardigheid met de AZSMZ Mini ondervonden. Als je de normale smoothieware versie draait, dan lijkt deze niet geheel stabiel te draaien en te freezen. Door de -disabelmsd (Mass Storage Device) firmware erop te zetten wordt dit probleem verholpen, maar dan kun je de sd-kaart in de ASZMZ niet meer via de computer benaderen. Dat vind ik niet zo'n groot probleem, want ik ben toch van plan de printer aan te sturen via OctoPrint.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

Ik vroeg mij af of het zelf bouwen, of het groter maken van een 3d printer (bv de anet a8) mogelijk is zonder dat je zelf teveel in de software moet duiken. Ik wil namelijk een onderdeel van 1 meter lang x 40cm breed x 5 cm hoog kunnen printen :) ben een beetje aan het aftasten wat mogelijk is.

Mocht het moeilijk om bovenstaande te realiseren dan neig ik naar de anet a8 icm slicen. Is dat een mooi instapmodel voor beginnende 3d print hobby? Er is zoveel keuze tegenwoordig :)

[ Voor 4% gewijzigd door AOC op 17-04-2017 21:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Waterkoker schreef op maandag 17 april 2017 @ 21:13:
Ik vroeg mij af of het zelf bouwen, of het groter maken van een 3d printer (bv de anet a8) mogelijk is zonder dat je zelf teveel in de software moet duiken. Ik wil namelijk een onderdeel van 1 meter lang x 40cm breed x 5 cm hoog kunnen printen :) ben een beetje aan het aftasten wat mogelijk is.

Mocht het moeilijk om bovenstaande te realiseren dan neig ik naar de anet a8 icm slicen. Is dat een mooi instapmodel voor beginnende 3d print hobby? Er is zoveel keuze tegenwoordig :)
Je kan in Meshmixer een plane cut uitvoeren om het model op te delen.

Als je de printer wil verbouwen kan dat natuurlijk ook. Je moet dan wel even de firmware aanpassen, maar heel ingewikkeld is het niet voor alleen het instellen van de Zmax. in Marlin moet je de volgende code aanpassen:

code:
1
#define Z_MAX_POS zzz
waar zzz de hoogte in mm is.

Overigens is dit ding op thingiverse wellicht een interessant uitgangspunt voor een nieuw frame. (wel even zelf de lengte aanpassen in FreeCAD)

[ Voor 10% gewijzigd door ocf81 op 17-04-2017 22:55 ]

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PAPPLE
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-12-2024
ocf81 schreef op zondag 16 april 2017 @ 18:50:
[...]

Tja, dat is wel een nieuw paradigma. Je zou een soort van partities kunnen maken waarbij er bij een Z move die boven een bepaalde drempelwaarde de motor op de rail het plateau met die drempelwaarde beweegt en dat voor het Z bereik voor de armen dan die drempelwaarde de 0 wordt o.i.d. Je moet dan ook een extra stepper driver aansluiten. Je kan dan denk ik niet klakkeloos de FirePick ontwerpen overnemen. en je bord moet dus ook minimaal 5 steppers kunnen aansturen. Een delta kan niet met minder armen af.
Klopt, de steppers zijn geen probleem, op een megatronics kan ik 6 assen aansluiten. Het obstakel is voor mij het coderen. Retraction en Z-hop zouden door de firepick afgehandeld moeten worden, dus enkel de layer change moet door een 2e z-as stepper worden afgehandeld.
Maar hoe..... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PAPPLE schreef op maandag 17 april 2017 @ 22:57:
[...]

Klopt, de steppers zijn geen probleem, op een megatronics kan ik 6 assen aansluiten. Het obstakel is voor mij het coderen. Retraction en Z-hop zouden door de firepick afgehandeld moeten worden, dus enkel de layer change moet door een 2e z-as stepper worden afgehandeld.
Maar hoe..... |:(
Bij elke Z move een check uitvoeren. Als de Z drempelwaarde wordt overschreden moet je de partition move doen. Als er Z bij moet moet je eerst de platform move doen en dan de armen naar Zminpartition moven. Als je omlaag moet moet je eerst de armen bijtrekken naar Zmaxpartition en dan de move doen.

Ik ga even uit van Marlin. Het is simpele C++ op zich.
Je zou die kunnen binden aan een define, net zoals de CoreXY aan een define is gekoppeld.

Ik zou uitgaan uit van een basis zoals die voor een RepRap LISA Simson of voor een Delta wordt gebruikt. Als de define actief is voer je een extra check uit waar de Z checkt in welke partitie de Z valt. Je zou overlap kunnen inbouwen zodat je voor Z lifts voor transport moves geen onnodige partition switching hoeft te doen.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 17 april 2017 @ 13:53:
[...]

processor vermogen is bij een standaard printer helemaal geen probleem op welke snelheid dan ook, vooral bij Delta printers kun je hier problemen ondervinden. Maar bij standaard Cartesische printers hoef je hier niet bang voor te zijn welke microstepfactor je ook gebruikt.
Waterkoker schreef op maandag 17 april 2017 @ 21:13:

in principe staat er in de firmware niets wat de grootte bepaald. Je printsoftware kun je er gewoon op instellen. Probleem met zulke grote printers is resp trillingen warping en tearing en printtijd...
pposthoorn schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 00:21:

[afbeelding]
[afbeelding]
Als je dan een nieuw ontwerp maakt, maak em dan met 3 poten voor leveling, met 4 poten heb je altijd overbepaaldheid.

[ Voor 58% gewijzigd door WeeDzi op 18-04-2017 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BorisN
Ik heb een AZSMZ Mini, de polyfuse voor het bed heb ik eraf moeten halen omdat deze te zwak was voor mijn bed. Voor de rest is het een prima ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
Iemand die weet waar in NL je V-Slot alu profiel met toebehoren kan kopen ?

de lineare sliders van 123-3d.nll zijn gewoon niet strak aan de maat, en wiebelt de printkop te veel :(
de E3D vulcano nozzle steekt zo ver uit dat elke minimale speling aan de nozzle gelijk meer dan 1mm is

Acties:
  • 0 Henk 'm!
absrnd schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 12:40:
Iemand die weet waar in NL je V-Slot alu profiel met toebehoren kan kopen ?

de lineare sliders van 123-3d.nll zijn gewoon niet strak aan de maat, en wiebelt de printkop te veel :(
de E3D vulcano nozzle steekt zo ver uit dat elke minimale speling aan de nozzle gelijk meer dan 1mm is
stappenmotor.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
Ik kon ze op hun site niet vinden ?
of bedoel je de standaard profiel met een groef ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg

Rmg

WeeDzi schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 12:31:
[...]

Als je dan een nieuw ontwerp maakt, maak em dan met 3 poten voor leveling, met 4 poten heb je altijd overbepaaldheid.
Wat inhoud dat het geen drop-in replacement van de oude carriage is, waardoor je dus ook een nieuw bed en heatplate moet gaan bedenken. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

Iemand hier bekend met mpcnc eigenlijk :)? werd hier op geattendeerd door een medetweakers https://www.vicious1.com/assembly/

ziet er wel interessant uit qua zelfbouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gekkie schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 00:56:
[...]

Valt me voor een eerste printje nog niet eens zo tegen.
Alleen wel een beetje uitgezakt in de eerste lagen one or the other way.
Maar goed .. hij print .. tijd voor een pint :7
Even bij de schoonfamilie in Italie geweest, dus nog niet verder kunnen gaan.
Ter check; de motor voor het bed hoort rechts te zitten, right?
Vanavond aan de bak met de bedrading. Mosfet is binnen. Hopelijk snel aan de p(r)int

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Verwijderd schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 14:18:
[...]

Even bij de schoonfamilie in Italie geweest, dus nog niet verder kunnen gaan.
Ter check; de motor voor het bed hoort rechts te zitten, right?
Vanavond aan de bak met de bedrading. Mosfet is binnen. Hopelijk snel aan de p(r)int
Hangt er vanaf van welke kant je het bekijkt ;) (en wat je firmware verwacht).
Zit bij mij van voren af gezien (zoals op de foto) aan de linkerzijde en ik heb niets aan de firmware hoeven aanpassen.
Mij is in iedergeval opgevallen dat m'n voeding ijskoude lucht uitblaast en m'n mosfet ook niet merkbare warmer wordt als m'n heatbed actief is (tot nu toe maar tot 60 graden geweest met PLA).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gekkie schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 14:42:
[...]

Hangt er vanaf van welke kant je het bekijkt ;) (en wat je firmware verwacht).
Zit bij mij van voren af gezien (zoals op de foto) aan de linkerzijde en ik heb niets aan de firmware hoeven aanpassen.
Mij is in iedergeval opgevallen dat m'n voeding ijskoude lucht uitblaast en m'n mosfet ook niet merkbare warmer wordt als m'n heatbed actief is (tot nu toe maar tot 60 graden geweest met PLA).
Helder, ik blijf het verwarrend vinden hoe ze nu de "fout" bedoelen in de video van ArcadEd.
Gewoon nog de stock firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Verwijderd schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 14:50:
[...]
Helder, ik blijf het verwarrend vinden hoe ze nu de "fout" bedoelen in de video van ArcadEd.
Gewoon nog de stock firmware?
De firmware definieert welke kant de motor moet draaien om naar de min dan wel de max endstop te komen.
Aan welke kant je motor monteert moet dus overeenkomen met wat de firmware denkt (dan wel je moet de firmware aanpasen. Maar goed je kunt het uiteraard gewoon afwachten, en als hij de verkeerde kant op gaat bij de "home all axis" de motor aan de andere kant plaatsen (of de firmware aanpassen).

Ik zit nog op de stock firmware, maar dat moet eens zorgen dat ik daar ook wat mee doe zodat ik altijd een known goed kopietje heb :). Maar goed kan niet alles tegelijk. Eerst eens m'n z-axis eindstop fixen .. want dat is niet echt compatible met m'n fancy PLA brackets die er nu onder zitten.

Maar goed hij moet toch nog een keertje uit elkaar, plan met overal van die spring washers tussen is niet echt briljant. Gewone carroserieringen werkt een stuk beter, probleem is dat je het anders toch niet goed genoeg aangedraait krijgt om je bouten recht te krijgen met als gevolg dat je excentric nuts niet voldoende werking hebben om je wielen voldoende klemmend aan je rail te krijgen (vooral bij de X-as bij mij een probleem, wat met de platte washers dus is opgelost, nu de rest ook nog fixen).

[ Voor 20% gewijzigd door gekkie op 18-04-2017 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:24

CyBeRSPiN

sinds 2001

gekkie schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 15:13:
[...]

De firmware definieert welke kant de motor moet draaien om naar de min dan wel de max endstop te komen.
Aan welke kant je motor monteert moet dus overeenkomen met wat de firmware denkt (dan wel je moet de firmware aanpasen. Maar goed je kunt het uiteraard gewoon afwachten, en als hij de verkeerde kant op gaat bij de "home all axis" de motor aan de andere kant plaatsen (of de firmware aanpassen).

Ik zit nog op de stock firmware, maar dat moet eens zorgen dat ik daar ook wat mee doe zodat ik altijd een known goed kopietje heb :). Maar goed kan niet alles tegelijk. Eerst eens m'n z-axis eindstop fixen .. want dat is niet echt compatible met m'n fancy PLA brackets die er nu onder zitten.

Maar goed hij moet toch nog een keertje uit elkaar, plan met overal van die spring washers tussen is niet echt briljant. Gewone carroserieringen werkt een stuk beter, probleem is dat je het anders toch niet goed genoeg aangedraait krijgt om je bouten recht te krijgen met als gevolg dat je excentric nuts niet voldoende werking hebben om je wielen voldoende klemmend aan je rail te krijgen (vooral bij de X-as bij mij een probleem, wat met de platte washers dus is opgelost, nu de rest ook nog fixen).
Ik zou toch wel meteen naar de community firmware (zie Facebook) gaan als ik jou was, daar is veel aan gefixt (al weet ik niet in hoeverre de stock firmware het afgelopen jaar vanuit de fabrikant nog aangepast is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
absrnd schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 12:52:
[...]

Ik kon ze op hun site niet vinden ?
of bedoel je de standaard profiel met een groef ?
http://stappenmotor.nl/Al...%20cnc%20geleidingen.html

dit bedoelde je toch?
Rmg schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 13:30:
[...]

Wat inhoud dat het geen drop-in replacement van de oude carriage is, waardoor je dus ook een nieuw bed en heatplate moet gaan bedenken. :Y)
Ja je wilt het goed doen toch :P 8)
Heb het bed even bekeken ze hebben helaas een (heel erg )oud type heatplate gebruikt hiervoor, nieuwere versies hebben ook een gat in het midden. Kan helaas niet alles weten hahaha

[ Voor 44% gewijzigd door WeeDzi op 18-04-2017 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WeeDzi schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 12:31:
[...]
Maar bij standaard Cartesische printers hoef je hier niet bang voor te zijn welke microstepfactor je ook gebruikt.
Ik meen me te herinneren een video van Tom Sanladerer te hebben gezien waarbij vooral bij ronde vormen een 8bit board te kort schiet. Op een gegeven moment kan de processor een hoger opgegeven snelheid gewoon niet meer aan en doet niet meer 'dan hij kan'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 17:11:
[...]

Ik meen me te herinneren een video van Tom Sanladerer te hebben gezien waarbij vooral bij ronde vormen een 8bit board te kort schiet. Op een gegeven moment kan de processor een hoger opgegeven snelheid gewoon niet meer aan en doet niet meer 'dan hij kan'.
Het kan natuurlijk een stukje propaganda zijn, maar volgens de makers van de RAPS128 is 8 bit te langzaam voor 64 microsteps en meer: http://doku.radds.org/dokumentation/raps128/
Dat ligt hem dan vooral aan het feit dat er geen AVR chips zijn die sneller gaan dan 16 MHz volgens dit topic: http://forums.reprap.org/read.php?160,507634

[ Voor 11% gewijzigd door ocf81 op 18-04-2017 17:56 ]

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
bijna, maar ik bedoel de officiele V-Slot
http://ooznest.co.uk/V-Slot
maar alle buitenlandse rekenen de hoofdprijs voor shipping :(
anders wordt het weer China en is de kwaliteit onbekend, en ik wil juis kwaliteit om die vervelende speling er uit te halen.
de enigste NL shop heb ik geen goede ervaring mee, terwijl ze om de hoek zitten, en toch een week duurt voor ze versturen, en langdurig niet op voorraad hebben.

Afbeeldingslocatie: https://s3.amazonaws.com/ksr/assets/000/440/503/b00d19f9d7faec340aadbb369450b69d_large.jpg?1363117450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn

pposthoorn

Constructeur

WeeDzi schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 16:28:
[...]

Ja je wilt het goed doen toch :P 8)
Heb het bed even bekeken ze hebben helaas een (heel erg )oud type heatplate gebruikt hiervoor, nieuwere versies hebben ook een gat in het midden. Kan helaas niet alles weten hahaha
Ik heb hem met 4 punten gemaakt zodat hij compatible is met het heated bed wat iedereen er standaard bij krijgt. Dat hij met 4 punten over bepaald is is volgens mij vooral theoretisch. In de praktijk werkt het prima met 4 punten.

Wat betreft de samenkoopactie, er waren ruim voldoende reacties en ik heb een bestelformulier opgezet met Google Forms:
https://goo.gl/forms/jhVCr4IuZ56AG2bB3

Dus aan allen met een TEVO Tarantula die graag een aluminium y-carriage willen, dit is je kans. €20 incl verzendkosten binnen Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil toch wel even een lijstje maken van 32bit boards onder de 100,- Euro.
Wat ik tot nu toe gevonden heb:Wie heeft er nog aanvullingen? Welke firmware draait erop? Andere op/aanmerkingen?

Kan iemand uitwijden over Arduino DUE in combi met RADDS 1.5? (of zeg ik nu iets heel geks?)

Geen idee wat de prijs is, maar deze kwam ik ook nog tegen: Arduino Star Otto http://www.arduino.org/products/boards/arduino-star-otto

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2017 20:38 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bladeslayer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:43
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/m8sFEBv.jpg

Bijna klaar met het mechanische gedeelte van mn 6 assige robot arm :) Het is een afgeleide van dit project: https://hackaday.io/project/3800-3d-printable-robot-arm maar deze ligt al een jaartje stil.

Filmpje van tijdje geleden:

Binnenkort beginnen met de besturing. Gelukkig zijn er meer projecten met robotarmen op hackaday waarvan ik het nodige kan gebruiken! Zoals deze: https://hackaday.io/proje...robot-with-addons-and-gui

[ Voor 25% gewijzigd door Bladeslayer op 18-04-2017 20:33 ]

www.frees-it.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 19:54:
Ik wil toch wel even een lijstje maken van 32bit boards onder de 100,- Euro.
Wat ik tot nu toe gevonden heb:Wie heeft er nog aanvullingen? Welke firmware draait erop? Andere op/aanmerkingen?

Kan iemand uitwijden over Arduino DUE in combi met RADDS 1.5? (of zeg ik nu iets heel geks?)
Ik heb hier een RADDS liggen, maar ik heb nog geen printer om hem in te stoppen. Ben nog bezig met onderdelen verzamelen voor de CoreXY waar ik hem voor gekocht heb.

Je kan hem voor €57,90 incl. bij E-Mergin in Luxemburg kopen: https://emergin.net/product/radds-board-v1-5-12v24v/
Ik heb op amazon een DUE voor ~€30 gescoord. Je kan er kennelijk wel een smart display op werkend krijgen, maar dat is wel met wat kunst en vliegwerk. Ik heb de moeite gelaten en een RADDS compatible scherm gekocht bij E-Mergin voor €39,90.

Bottom line: het kan voor minder dan €100, maar dan wel zonder scherm.

Qua firmware zit je aan Repetier of RepRap. Marlin4Due is dood.

Ik zal t.z.t. zeker laten weten of ie goed vevalt.

[edit]
Nog een optie: MKS-SBASE draait smoothieware i.c.m. 12864 smart controller of TFT28 scherm

[ Voor 16% gewijzigd door ocf81 op 18-04-2017 21:36 ]

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theo98
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10-01 14:06
Hallo,

ik heb voor 7 euro klein plastic dopje gekocht die op verschillende flesjes past. Dit stukje plastic wordt 3d geprint heb ik vernomen. Ik zou dit namelijk graag zelf willen printent via 3dHub of een ander platform.

Alleen kan ik nergens het 3d model vinden, wat ik ook wel begrijp.
Misschien hebben jullie hier een idee hoe ik dit kan krijgen. Het ziet er zo uit:
http://imgur.com/a/xKemV

[ Voor 3% gewijzigd door theo98 op 18-04-2017 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of het de bedoeling is om hier andermans ontwerpen te kopieren.
http://www.umake.nl/product/festicap/
Zelfs als je zelf met een 3D tekenprogramma aan de gang gaat en dit namaakt, is het nog steeds namaak. En ik vermoed dat er geen open licentie op het origineel zit.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2017 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn

pposthoorn

Constructeur

theo98 schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 20:48:
Hallo,

ik heb voor 7 euro klein plastic dopje gekocht die op verschillende flesjes past. Dit stukje plastic wordt 3d geprint heb ik vernomen. Ik zou dit namelijk graag zelf willen printent via 3dHub of een ander platform.

Alleen kan ik nergens het 3d model vinden, wat ik ook wel begrijp.
Misschien hebben jullie hier een idee hoe ik dit kan krijgen. Het ziet er zo uit:
http://imgur.com/a/xKemV
Je hebt er al een gekocht maar wil er meer? Logische antwoordt lijkt mij dan om er meer te kopen via de link hierboven.

Enige alternatief is denk ik zelf iets verzinnen/tekenen en dat 3D printen. Ik denk niet dat je een 3D model gaat vinden van een product wat iemand commercieel verkoopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 16:07:
[...]

Ik zou toch wel meteen naar de community firmware (zie Facebook) gaan als ik jou was, daar is veel aan gefixt (al weet ik niet in hoeverre de stock firmware het afgelopen jaar vanuit de fabrikant nog aangepast is).
Enige probleem is dat ik geen facebook heb :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Bladeslayer schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 20:28:
Bijna klaar met het mechanische gedeelte van mn 6 assige robot arm :) Het is een afgeleide van dit project: https://hackaday.io/project/3800-3d-printable-robot-arm maar deze ligt al een jaartje stil.
Wat verrekte mooi zeg _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ Echt heel strak.

Ik ben erg benieuwd hoe die gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

gekkie schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 15:13:
[...]

Of gewoon 2(toch?) Draadjes van je stepper omwisselen, even checken welke. Volgens mij was het bij mij rood en zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

Spot net een aanbieding op Gearbest. 150 euro voor de Anet A8 http://www.gearbest.com/3...inter-kits/pp_337314.html
Volgens mij is dit wel een redelijke prijs?

Twijfel nog een beetje om of de Anet A8 te pakken om het 3D printwereldje een te ontdekken of iest meer uitgeven en eentje zelf bouwen :)

[ Voor 28% gewijzigd door AOC op 19-04-2017 00:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edd

Edd

Waterkoker schreef op woensdag 19 april 2017 @ 00:25:
Twijfel nog een beetje om of de Anet A8 te pakken om het 3D printwereldje een te ontdekken of iest meer uitgeven en eentje zelf bouwen :)
Zelf bouwen is natuurlijk wel onwijs leuk, als je daar van houdt. Maar daar gaat ook onwijs veel tijd en frustratie in zitten ;)
Ik zou zelf nog ook weleens een delta willen, maar dat wordt dan toch (waarschijnlijk) een compleet bouwpakket of gewoon een kant-en-klare printer.

De Anet A8 is, naar ik mag geloven, een goede printer, zeker voor 150 euro. Maar er zijn daarbij wel een aantal upgrades nodig/noodzakelijk om deze goed te maken. Het is wel een populair ding, dus de community is dacht ik wel goed aanwezig.

Maar goed, ik heb geen persoonlijke ervaring met de A8. Er zijn wel andere tweakers die deze hebben.
Wel heb ik ervaring met het zelf sourcen van onderdelen en bouwen. Wel leuk, maar tijdrovend en af en toe frustrerend.

-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xoniq
Edd schreef op woensdag 19 april 2017 @ 00:40:
[...]

Zelf bouwen is natuurlijk wel onwijs leuk, als je daar van houdt. Maar daar gaat ook onwijs veel tijd en frustratie in zitten ;)
Ik zou zelf nog ook weleens een delta willen, maar dat wordt dan toch (waarschijnlijk) een compleet bouwpakket of gewoon een kant-en-klare printer.

De Anet A8 is, naar ik mag geloven, een goede printer, zeker voor 150 euro. Maar er zijn daarbij wel een aantal upgrades nodig/noodzakelijk om deze goed te maken. Het is wel een populair ding, dus de community is dacht ik wel goed aanwezig.

Maar goed, ik heb geen persoonlijke ervaring met de A8. Er zijn wel andere tweakers die deze hebben.
Wel heb ik ervaring met het zelf sourcen van onderdelen en bouwen. Wel leuk, maar tijdrovend en af en toe frustrerend.
Ikzelf heb vrijwel geen upgrades gedaan op mijn Anet A8. Enkel een spiegel op het bed gelegd (een tegel bij de Action weg voor 2 euro):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/y144GDnRGXk2GsQ3EVT291CA/full.jpg?nohitcount=1

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/GQTsKWVuqjFrj7dLEZJi7ZxY/full.jpg?nohitcount=1

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/mN4p9CfxTcdD9O4zbYlGti04/full.jpg?nohitcount=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spot net een aanbieding op Gearbest. 150 euro voor de Anet A8 http://www.gearbest.com/3...inter-kits/pp_337314.html

Op zich is de A8 een prima start printer. Hou wel rekening dat je nog BTW + afhandeling moet aftikken (+/- EUR60) Als het even kan probeer dan via een .de warehouse te bestellen.
Ik heb zelf onwijs veel inzicht gekregen door aan het stoeien (soms vechten :P ) te gaan met mijn A6. (ik denk overigens wel dat de je meer hebt aan een A8 dan aan een A6, vanwege meer support vanuit de community en default autolevel support, bij de A6 moet je daarvoor een andere firmware flashen)
Achteraf had ik echter voor een steviger frame gegaan. Bijv i3Steel.
Succes met je keuze en vooral: have fun printing.
https://www.3dprintersbay.com/anet3d-reprap-prusa-i3-kit (gratis verzenden)
https://nl.aliexpress.com.../1081732_32605752514.html (gratis verzending)

Nog een tip: als je voor een Chinese kit gaat, bestel dan meteen een mosfet erbij (om je moederbord tegen affikken te beschermen) www.banggood.com/3D-Print...Motherboard-p-1086965.htm

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2017 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• palko
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-10 20:18

ik heb nu meerdere printers gebouwd waaronder mijn eerste een mendel vanuit scratch, advies vanuit mijn zijde haal eerst een kit de anet a8 staat ook bij mij thuis en is best leerzaam en leuk om up te graden
Pagina: 1 ... 84 ... 196 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Heb je zinvolle informatie, die je graag terug ziet in de topicstart van een nieuw deel waar men momenteel aan werkt? Deel het door @jbhc of @ocf81 aan je bericht toe te voegen.