Mijn kit komt ook bij kitprinter3d vandaan, vond de geprinte ABS onderdelen vreselijk slecht. De montage van de endstops was ondermaats. Verder wel een snelle afhandelingen van vragen vaak binnen 5 minuten een mail terug. Niet de goedkoopste shop om te bestellen.
De meeste frame's zijn van gegalvaniseerd staal, als je dat mooi vind, is er niets aan de hand maar spuiten met een normale 1k primer kan je het niet. Met een 2k primer blijft het wel zitten maar heel sterk zal het nooit worden. Dus neem er eentje met powder coating of eentje uit RVS dat kan je wel mooi polijsten.
De Prusa MK2 is echt een mooie printer maar het frame bestaat uit bouten en moeren met daartussen een alu plaat. De p3steel als je hem eenmaal gebouwd hebt is het 1x afstellen en dan ben je ook wel klaar.
Ik heb via ebay een custom p3steel besteld welke 30x30x30 kan printen dus dat is ook nog een optie.
Waar je gewoon achterkomt is dat elke printer zijn voor en nadelen heeft, en het is lastig ze allemaal in 1 printer te vangen hoe lang je ook zoekt. Als je je kit in elkaar gezet hebt ga je er toch je eigen draai aan geven. Upgrades printen, lagers vervangen, experimenteren met bowden, gewichts reductie van je Y plaat etc.
Dit is mijn eerste 3D printer, en mijn ervaring was er eentje van vreselijk veel frustratie door slechte geprinte onderdelen, slechte endstops geen belt spanner op de Y riem etc. Ondanks alles, na de upgrades print hij erg betrouwbaar. Vorige maand een Fallout 4 laser gun geprint, dat was 2 weken printen overdag op 30mm/ps zonder ook maar 1 fout.
Ik zou zeggen, als je gewoon een fijne bouw ervaring wil hebben, en zodra hij af is niets maar aan wil versleutelen ga voor de prusa. Wil je gewoon lekker experimenteren en prutsen ga voor de P3steel.
voor de P3, google eens op TOOLSON MK1 of MK2. Deze dude heeft vele verbeteringen ontworpen voor de P3.
Dit is mijne ondertussen. Alle geprinte stukken zijn toolson MK1, Igus lagers in de X as, geard extuder, bowden setup. Kleur is trouwens Neon groen maar dat valt een beetje weg door de flitser.