Ik ben heel benieuwd naar de ervaring welke andere hebben met 3in/1out of een diamond hotend en naar de trucs/tips om de "onvolledige" mixing te controleren en met welk filament
Bij mij heeft namelijk de printrichting als ook het top/bottom fill patroon veel invloed op de kleur
Ik print standalone vanaf SD-card met toolchange T0-T15 preselect weegfactoren
(welke staan in eerste afbeelding)) in de EEprom en repetierfirmware V0.92.9 met veelal slic3r 1.3.0-dev (ubuntu)
(Deze sequentiele print is van a1 naar a16 en een 3mm brim is gebruikt als prime)
Klikken afbeelding voor grotere versie ervan
Met name met 3 kleuren zoals mix A13-A16 maakt de print richting verschil
Linkerkant en rechterkant vergeleken met perimeter printrichting tegen de klok in
Hoe groot dat verschil van kleur in printrichting eruit ziet, laten deze cubes zien, wanden voor beide met mix A16 ([33/34/33]eerste afbeelding) (
thumb van print orientatie op heatbed met en zonder 45
o rotatie op XY)
Mijn clone is een chinesche 3in/1out met orientatie voor 1.75mm Esun ABS+ light blue/yellow/magenta op 10, 2 en 6 uur op XY vlak voor bovenstaande prints
Voor direct/short distance hoef het niet perse M7 te zijn, maar veelal wel weer als je een liner wilt gebruiken voor 3.0mm van extruder gear tot hotend, wat handig is met flexibel zoals nylon
Voor bowden heeft een M7 de voorkeur vanwege 4mm OD PTFE, anders heb je meerdere overgangen die ook nog eens meer weerstand geven
Maar ik heb nog geen echt geschikte of aan te passen, chinese heatbreak M7 clone gezien voor 1,75mm zonder liner.
De boring voor de 4mm OD PTFE is te diep en de hals is te robust (~ 2x zoveel materiaal en ook zoveel meer warmte lek, waar langzame filament aanvoer op vast kan lopen), dan is een 4.1 mm hole through nog een betere keuze tot 270C, dat is wel veelal met M7 aan "cold-site"
EDIT: Volgende setje filament voor de multicolor wordt "Transulent PETG"
Om van dit ""stripey toothpaste" effect (
forum.reprap.org) af te komen.
Print iemand er al mee en welke kleuren van welke fabrikant ?
[
Voor 26% gewijzigd door
Domba op 24-04-2016 19:31
]
Eilandbedrijf met netondersteuning , all-electric || Deye 12KSG04LP3 met 580Ah-LFP 51,2V (Seplos 3x48100-10C +48200-10E) || hulp-Deye 12k SG04LP3 met 280Ah-LFP 51,2V || 19.4 kWp PV || Zonneplan EPEX-klant