Ik heb mijn diamond hotend met andere E3D Lite kloons aangesloten en deze blijven warempel goed werken
Zelfs na het compleet afkoelen van de hotend en een nieuwe printjob aan te zetten gaat hij vrolijk weer verder
Helaas had ik in mijn firmware nog staan dat de extruder een offset van 24mm had. De firmware dacht dat het 2 verschillende extruders waren terwijl het er maar 1 was
Zie hier het resultaat:
Nu worstel ik met het volgende probleem, ik heb nu 3 verschillende kleuren erin zitten:
- Extruder0; rood
- Extruder1; zwart
- Extruder2; blauw
Nu wil iets afdrukken met alleen Extruder1; zwart, nu heb je voor Cura een plugin waar je een extruder naar willekeur kan kiezen.
Echter komt nu het probleem naar voren, mijn rumba heeft voor elke extruder een uitgang om de extruder te verwarmen, echter omdat het een 3-in-1 is alleen op de heater aangesloten op de uitgang voor extruder0.
Nu gaat hij op de uitgang voor extruder1 spanning zetten maar komt zo nooit op temperatuur.
Zie hier het resultaat:
Nu wil ik dat graag aanpassen in de firmware zoals het met de temperatuur sensor is gedaan. In het voorbeeld kan je zien dat hij voor elke extruder dezelfde temperatuur ziet.
Kort samengevat

Firmware aanpassen dat wanneer hij heater0, heater1 of heater2 aanzet altijd heater0 pakt.
Nu heb ik al in de firmware zitten neuzen maar werkend heb ik het nog niet gekregen, wel niet-werkend.
Iemand ervaringen met de marlin firmware?
Hier is de mijne
Ik heb het idee dat het in de pins.h moet zitten, ik maak gebruik van een Rumba bord.
De pinsassignment voor Rumba begint van regel 1606 tot 1720.
Alleen daar staat op een gegeven moment
#Define HEATER_0_PIN -1
Echter staat dit ook al bij de andere HEATER_1_PIN en HEATER_2_PIN
[
Voor 7% gewijzigd door
Bigfoot48 op 14-03-2016 21:00
]