hotend: standaard van Sunhokey Prusa i3
bed goed geleveled: ben er uren mee bezig geweest, advies uit deze thread en op google gevolgd. Zou goed moeten zijn. Als ik hem op Z-home stuur, en ik alle hoeken apart controleer kan ik er met een beetje geklem een stukje papier van een reclame boekje doortrekken. (dun papier dus)
Eerste laag hoogte: oorspronkelijk 0.3mm (op aanraden van iemand in deze tread), heb daarnet ook 0.1 en 0.2 geprobeerd.
Eerste laag snelheid: standaard: 30% van 40mm/s, heb daarnet ook 10% geprobeerd (maar dat was al helemaal slecht, omdat het filament al koud was voor dat de kop weg was, waardoor het allemaal stuk getrokken werd)
Materiaal: PLA (van Charlies 3D)
E-steps: geen idee? denk het niet?
Waar print ik op: verwarmde alu plaat, oppervlak voor het printen met aceton afgekuist (geen haarspray, lijm of tape)
Nu... Na uren knoeien heb ik uiteindelijk toch nog een degelijk resultaat kunnen bereiken. Voor de eerste move (van home naar het midden van het bed) krast hij vrij hard in het bed, maar voorlopig zie ik geen andere oplossing...
Het printen verloopt dan super mooi, en eigenlijk zelfs foutloos.
Alleen het probleem dat ik enkele weken geleden al had, blijft.
Namelijk dat er gaten in de bovenkant zitten...
Enig idee hoe dat zou kunnen komen?
EDIT: heb het aantal top layers al proberen verhogen van 3 naar 4, maar dat blijkt niets te helpen.
(Bovendien is dat denk ik eerder symptoonbestrijding dan de oorzaak aanpakken)
[
Voor 6% gewijzigd door
Opifex op 07-11-2015 00:41
]