Met PLA op 210c geprobeerd en Z hoger afgesteld. Nog steeds hetzelfde probleem.Verwijderd schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 00:12:
Probeer gewoon eens PLA met 210-220c en handmatig te voeden, dat lukt toch hoop ik?
Eventueel dat u Z te laag staat afgesteld waardoor hij niks of te weinig extrude waardoor hij in u plastic zaagt.
Heb zelf nog nooit met bowden extruders gewerkt, maar denk je anders eens met Ultimaker moet praten.
misschien ook eens een foto van u print kan ook altijd helpen.
Tijdens printen, draait de fan.absrnd schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 09:31:
[...]
Check voor de zekerheid dat de fan achter de print kop ook permanent draait als de printer aan staat, het schijnt dat het stekkertje wel eens een beetje los kan komen tijdens transport.
probeer ook de doorvoer te controleren (achterzijde) of er materiaal doorgeduwd wordt, ook daar kan een verkeerd afgesteld bolt de boel invreten.
en ik raad je zeker aan om op het Ultimaker forum je probleem voor te leggen, daar zitten de experts en we kunnen je daar beter helpen
je kan gewoon posten in het Nederlands
http://umforum.ultimaker.com/
Hij voert wel door. Alleen weet ik niet of die niet te strak staat. Met welke bolt kun je die afstellen?
( ben zelf op moment niet in de gelegenheid de printer te verstellen, zal kameraad moeten doen...)