Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan787
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 26-09 08:37
vliegnerd schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 22:40:
Als de diode er zit krijgt je arduino spanning van de ramps. Dus als je dan de spanning op de ramps te hoog maakt heb je een gefrituurde arduino. Maar jij hebt 12v dus geen probleem.

Als je de diode hebt zitten hoef je dus geen aparte voeding voor de arduino te regelen.
Ramps 1.4 is vandaag binnengekomen, en de diode zit er, en de ramps via een molex kabel aangehad, zonder motoren en dergelijken natuurlijk niks te zien. Maar me lcd gaat wel aan, dus die doet het wel.

Alleen nu wil ik graag de motoren eens willen laten draaien, heb ook geen idee hoe de firmware werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dan zou ik dat eerst ff nalezen als ik jou was :) ff de RAMPS Wiki erbij pakken

een tip sluit nooit de motoren aan terwijl er spanning op het bordje staat dan mol je namelijk gelijk je drivers.... (het kan gewoon niet vaak genoeg gezegd worden :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan787
Op de wiki pagina van hun staat ook nier veel zoets, alleen waar je het eigenlijk kan downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11:57
Wat wil je weten dan..?

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan787
Ja hoe ik de firmware moet instellen en wat moet er dan allemaal aangesloten zijn? Of kan het alleen met de motoren, of moet er ook nog een hot end en endstops en die dingen aangesloten zijn??

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kan wel alleen de motoren aansluiten, maar je zou ook de endstops aan kunnen sluiten om de werking ervan uit te sluiten. Voor het aansluiten van je hotend moet je de thermistor aansluiten anders krijgt hij geen feedback.

maar gewoon even verder lezen
http://reprap.org/wiki/RAMPS_1.4
verder kun je gewoon google gebruiken om te vinden wat je moet instellen en hoe je arduino IDE moet gebruiken om firmware te installeren en te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weten jullie misschien waar ik voor een goede prijs fatsoenlijke freesbitjes vandaan haal voor de CNC-frees? Ik kan een vers scherp setje gebruiken om even wat mallen uit XPS-schuim te frezen - verschillende vormen dus en ik heb me laten vertellen dat een downspiral goed werkt. Hoeft niet ultragoedkoop, maar er zitten wel duidelijke grenzen aan het budget. Minder dan 50 euro voor een setje waarmee je verschillende dingen kunt doen zou aardig zijn.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2014 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan787
WeeDzi schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 12:42:
Je kan wel alleen de motoren aansluiten, maar je zou ook de endstops aan kunnen sluiten om de werking ervan uit te sluiten. Voor het aansluiten van je hotend moet je de thermistor aansluiten anders krijgt hij geen feedback.

maar gewoon even verder lezen
http://reprap.org/wiki/RAMPS_1.4
verder kun je gewoon google gebruiken om te vinden wat je moet instellen en hoe je arduino IDE moet gebruiken om firmware te installeren en te gebruiken.
Op de wiki pagina staat alleen download link, en meer niet.

Heb ook al op YouTube gekeken, iedereen is het van dit ff anders en dan uploaden, maar als ik wat verander dan heb ik meteen een waslijst aan fouten. Snap er niks van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
You will need the Arduino software at http://www.arduino.cc/en/Main/Software to upload the firmware to Arduino Mega. The version of Arduino you need may be determined by the firmware you want to use. The current (as of 2014-01-22) Marlin firmware is compatible with Arduino version 1.0.5. Some other firmwares may require Arduino software version 0023, NOT the most recent version. Please see your firmware documentations if you need assistance.

Dus vraag 1 is welke firmware staat er nu op?
Vraag 2 welke firmware wil je er op, ik raad marlin aan (nieuwste versie hier https://github.com/ErikZalm/Marlin )

Gebruik deze how2 om de nieuwste firmware op je Ramps setje te uploaden
http://www.nextdayreprap....er-setup-sprinter-marlin/

nu ben je al een mooi eind op weg
zorg er dus voor als iemand zegt doe ff dit en doe ff dat dat je begrijpt wat er gebeurd. Zo zijn we allemaal begonnen en destijds was er niet eens zoveel info te vinden. Maar met een beetje basic google skills kom je een heel eind.

als je firmware op je RAMPS hebt staan download een programma wat je printer kan besturen.... bijv repetier host of pronterface of iets dergelijks. Als je nu ervoor gezorgd hebt vooraf dat je alles correct hebt aangesloten zul je de pc kunnen connecten met je printer. Voor basic movement hoef je niet iets op temp te zetten behalve als je de extruder wilt laten draaien (maar laat dat iets zijn voor later), de basic movements kun je in beide aangegeven programmas de motoren sturen.

volgende stappen zijn:
als je de printer in elkaar hebt zitten en je wilt de eerste checks doen, kijk dan eerst of de endstops reageren. ga daarna je printer calibreren. probeer eens een Gcode te maken met een slicer en inladen op je printer. voer de gcode uit droog (zonder plastic)....... etce etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulcrusher
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-10 16:23
stefan787 schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 22:10:
[...]

Op de wiki pagina staat alleen download link, en meer niet.

Heb ook al op YouTube gekeken, iedereen is het van dit ff anders en dan uploaden, maar als ik wat verander dan heb ik meteen een waslijst aan fouten. Snap er niks van...
Ik neem aan dat je het over Marlin hebt? Je moet vooral in de configuration.h kijken. Volgens mij compiled die gewoon als je niets veranderd, maar standaard staat alles ingesteld op Ultimaker. Verder kun je ook geen motoren laten draaien zonder dat je een hotend thermistor aansluit. Gebruik verder vooral dit plaatje.

Je kunt zoals hierboven gezegd ook googlen voor een standaard i3 (ik neem aan dat je een Prusa i3 gaat bouwen?) configuratie. Het was mij ook niet allemaal duidelijk in het begin, maar met een beetje zoeken en uitproberen lukte het me wel. Succes.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reddo
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06-10 22:46
Langzaam maar zeker....

Afbeeldingslocatie: http://i1105.photobucket.com/albums/h356/redmer_bootsma/20140518_212115_zpsa7804759.jpg

http://www.pvoutput.org/intraday.jsp?id=13642&sid=11522

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegnerd
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10:59

vliegnerd

Nintendo fan.

Heel erg strak!

4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P91
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06-10 23:40

P91

Ziet er strak uit inderdaad! Aluminium zelf laten watersnijden? Wat is de materiaaldikte? En wat wordt je printbereik? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reddo
Alles laten laseren uit 6mm alu, opnames voor geleiding op cnc freesbank gedaan ivm nauwkeurigheid en printmaat is 200 x 300 x 185 mm (moet nog naar 200 met andere extruder later)

Vanavond de motoren draaiende gehad en x, y en z gekalibreerd. Alles werkt perfect tot nu toe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ziet er erg degelijk uit .. top

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctrlaltdelbe
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:45
Wie heeft zin om Authentise eens te testen? Authentise is een streaming service waarmee je dingen naar je 3D printer kan streamen. Shoot me a DM, ik heb wat linkjes staan.

P.S. OP wordt in het korte geüpdate, o.a. met ledenfoto's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

reddo schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 01:46:
Alles laten laseren uit 6mm alu
Dat is behoorlijk aan de maat. Waarom specifiek zo dik?

Ik ben aan het overwegen iets dergelijks uit 3mm staal te doen. Dat is ook al flink stevig en thermisch een stuk minder mobiel dan aluminium. Nadelen kunnen het gewicht zijn (maar dat telt vooral bij bewegende delen) en dat je iets aan roestbescherming zult moeten doen.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2014 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 13:27:
[...]

Dat is behoorlijk aan de maat. Waarom specifiek zo dik?

Ik ben aan het overwegen iets dergelijks uit 3mm staal te doen. Dat is ook al flink stevig en thermisch een stuk minder mobiel dan aluminium. Nadelen kunnen het gewicht zijn (maar dat telt vooral bij bewegende delen) en dat je iets aan roestbescherming zult moeten doen.
Alu 6mm is net genoeg, omdat ik een prusa i3 heb is het krap aan er zit gewoon flex in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 30-09 15:10
ctrlaltdelbe schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 12:30:
Wie heeft zin om Authentise eens te testen? Authentise is een streaming service waarmee je dingen naar je 3D printer kan streamen. Shoot me a DM, ik heb wat linkjes staan.

P.S. OP wordt in het korte geüpdate, o.a. met ledenfoto's :)
wat heeft dit voor zin ? naast 3dhubs/shapeways, is het een dienst die het 3d model ''geheim'' houd ?

en hoe streamt deze het ? sommige printers werken niet lekker via usb en doen vaak alleen maar via sd kaart..

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctrlaltdelbe
Het streamt via de USB en ondersteunt normaal gezien de RepRap-afgeleiden, incl. Makerbot & Ultimaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 30-09 15:10
ctrlaltdelbe schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 16:07:
Het streamt via de USB en ondersteunt normaal gezien de RepRap-afgeleiden, incl. Makerbot & Ultimaker.
ah oke.. wel benieuwd naar wat ze gaan doen dan..

zit er een push off mechanisme in om je geprinte model uit de bay te halen en dus door te printen ?

[ Voor 16% gewijzigd door AjDuLion op 22-05-2014 16:09 ]

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctrlaltdelbe
AjDuLion schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 16:08:
[...]

ah oke.. wel benieuwd naar wat ze gaan doen dan..

zit er een push off mechanisme in om je geprinte model uit de bay te halen en dus door te printen ?
Ze werken met een thin client die je moet installeren, al de rest wordt geregeld in de browser. Ik heb er nog weinig succes mee met mijn eigen Prusa i3, maar goed, dat ding moet ook nog volledig worden afgeregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctrlaltdelbe
Er zit een 3D-printer in de nieuwe Disney-film ook :) Op 34s

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=Ce1rIrU7_OY]

[ Voor 5% gewijzigd door ctrlaltdelbe op 22-05-2014 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctrlaltdelbe
Weet iemand hoe het licentie-gewijs zit met het Prusa i3-frame? Mag ik dat zelf commercieel gaan aanbieden (ik wil het wel tweaken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 14:27:
Alu 6mm is net genoeg, omdat ik een prusa i3 heb is het krap aan er zit gewoon flex in.
Maar ook flex in een relevante richting? Iets hoeft niet totaal rigide te zijn om dat in een constructie wel te kunnen zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2014 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reddo
Prusa single plate uit 6mm alu zal inderdaad in y richting wel slap zijn maar mijn printer is verschrikkelijk stijf door de box constructie.

En het geld zit niet in een paar mm dikker of dunner alu..... dus liever lomp en zwaar is mijn mening, dan kan ik er ook nog eens een pneumatisch freesje in hangen.

[ Voor 20% gewijzigd door reddo op 23-05-2014 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 00:10:
[...]

Maar ook flex in een relevante richting? Iets hoeft niet totaal rigide te zijn om dat in een constructie wel te kunnen zijn.
Klopt, maar in dit geval gaat het om single frame van de prusa en dan is flex wel kwalijk. Het is geen drama met 6mm , maar bij 3mm zonder verdere support zou ik het niet vertrouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

reddo schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 00:22:
En het geld zit niet in een paar mm dikker of dunner alu..... dus liever lomp en zwaar is mijn mening, dan kan ik er ook nog eens een pneumatisch freesje in hangen.
Het lijkt mij logischer dan inderdaad voor doos-, H- of L-constructies te gaan, of een robuuster materiaal zoals staalplaat te kiezen. Dat is lichter of juist zwaarder al naar gelang nodig is in verband met acceleratie of vibratiedemping. Het is bijvoorbeeld niet voor niets dat veel machines van gietijzer gemaakt worden - het is dan simpelweg de massa die de boel stabiliseert en dempt.

Aan de andere kant zul je dan zelf waarschijnlijk wat meer aanpassingen moeten doen, maar met simpel gereedschap is dat nog wel te doen. Dan hebben we het over plaatwerk, geen gietstukken. Al zou het goed kunnen dat hier ook een stukje beroepsdeformatie om de hoek komt kijken en ik wat makkelijk over bepaalde dingen denk :) Bovendien heb ik de laatste tijd met mijn hoofd bij machines gezeten waarbij dergelijke zaken nog wat relevanter zijn, zoals CNC-frezen en dergelijke.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2014 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milosonator
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-07 12:04
ctrlaltdelbe schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 00:09:
Weet iemand hoe het licentie-gewijs zit met het Prusa i3-frame? Mag ik dat zelf commercieel gaan aanbieden (ik wil het wel tweaken).
https://github.com/josefprusa/Prusa3/blob/master/LICENSE.md

Tweakblog, voornamelijk over 3d-printen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reddo
dus... alles aan het draaien en gacalibreerd. Alleen, als de z-as snel bewegen wil (home button in pronterface bijvoorbeeld) dan willen de beide z-motoren niet draaien, alleen maar piepen... Vast een instelling maar welke..... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
je kan de snelheid bij homen wat lager zetten, de snelheid heb je in principe niet nodig op de z.....
Je hebt waarschijnlijk 2 motoren op de Z driver aangesloten en anders heb je met de spindles meer weerstand waardoor je gewoon niet dezelde snelheid kan maken.... gewoon accepteren dat het langzamer gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reddo
Verlaagd, nu in orde. Eerste prints geprobeerd maar morgen maar ff haarlak halen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milosonator
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-07 12:04
reddo schreef op zondag 25 mei 2014 @ 21:39:
Verlaagd, nu in orde. Eerste prints geprobeerd maar morgen maar ff haarlak halen.....
Of, wat je ook kan proberen (en wat voor mij het beste resultaat heeft gegeven) is houtlijm verdund met water. Zoek maar op PVA glue. Ik gebruik bison topspeed houtlijm, klein flesje, verdund met water totdat het geen lijm-consistentie meer heeft maar gewoon waterig is. Aanbrengen op heatbed, uitsmeren met je vinger, laten drogen. Muurvaste prints :)

Tweakblog, voornamelijk over 3d-printen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reddo
Hm.. pronterface en slicer... niet goed te krijgen. Nu met Cura... in 1 keer goed !! Vreemd

[ Voor 15% gewijzigd door reddo op 27-05-2014 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctrlaltdelbe
Tussen examens door en het nadenken over hoe ik die TS een duwtje in de goeie richting geef (foto's nog steeds welkom!), werk ik ook naarstig door aan de marktplaats. We hebben nu iets heel barebones (uploaden + rendering + kopen is reeds mogelijk) maar als jullie als 3D-printer eigenaars nog bepaalde dingen missen in de huidige marktplaatsen (zowel gratis als betalend), dan hoor ik dat nu heel graag!

Voor mensen die met goede ideeën komen, hebben we bij de officiële launch een paar leuke dingen ;-)

[ Voor 11% gewijzigd door ctrlaltdelbe op 29-05-2014 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reddo
Milosonator schreef op zondag 25 mei 2014 @ 23:41:
[...]

Of, wat je ook kan proberen (en wat voor mij het beste resultaat heeft gegeven) is houtlijm verdund met water. Zoek maar op PVA glue. Ik gebruik bison topspeed houtlijm, klein flesje, verdund met water totdat het geen lijm-consistentie meer heeft maar gewoon waterig is. Aanbrengen op heatbed, uitsmeren met je vinger, laten drogen. Muurvaste prints :)
Die houtlijm met water werkt goed !!! Thanks !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctrlaltdelbe
OP is beetje bijgewerkt, meer volgt in de komende weken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splendid
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-09 13:54
Ik zal binnenkort ook eens een foto plaatsen van mijn Prusa i3 Boxed. Ik ben op dit moment nog de draden wat netter aan het maken met cablesleeves, daarna zal ik even een fototje schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reddo
Als je dan toch een 3D printer hebt gemaakt en je dochter heeft een Hamster gekregen... Kogelgelagerd natuurlijk :+

Afbeeldingslocatie: http://i1105.photobucket.com/albums/h356/redmer_bootsma/20140530_1245031_zps5943f77f.jpg

Flinke print voor mij, eerste van formaat sinds de printer begin deze week af is gebouwd. Lage snelheid, meer dan 7 uur non stop.. maar zonder een foutje !!

Afbeeldingslocatie: http://i1105.photobucket.com/albums/h356/redmer_bootsma/20140530_0409061_zps30ae049e.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• databeestje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-10 13:07

databeestje

Von PrutsHausen

Netjes!

Gelukkig geen hamsters hier, ik ken de verhalen wel ;)

Net de eerste onderdelen in bestelling gezet voor de 3D printer op basis van MDF, 5 stappen motoren, lagers e.d. Het meest interresante is misschien de Smoothieboard 5XC controller.

De Smoothieboard 5XC is wel steving aan de prijs maar echt wat anders dan de Melzi die nu op mijn Mendel90 zit. Zodra het een en ander werkt zal ik eens wat posten. Een van de doorslaggevende dingen was de ondersteuning van aparte voeding rails voor steppers en heated bed alswel 12/24v ondersteuning.

Ik mis nog een hele buts met endstops en dergelijke, maar dat komt vanzelf goed O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey iedereen, Ik heb een tijdje geleden Plastic gekregen waaronder ColorFabs XT en Woodfill,

Onder dit pakket was er 1.75mm filament gedaan, Waarmee ik niks kan doen,

Daarom als iemand dit wilt mag je dit hebben,
Al moet je wel de verzending betalen,

Ook wil ik zeggen dat dit geen Kilo is, Ik zou zeggen ruw geschat 100 gram ofzo.

Ik moet zeggen dat ik de XT serie tot nu toe super vin, Beste filament zo ver dat ik gebruikt heb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan787
He DrLuigi,

Ik zou het wel graag willen hebben, voor als met printer klaar is. Kan ik dat goed gebruiken voor wat test printjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ice-T106
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:49
Het verbaast me dat er niet veel meer gebruikt word van onderdelen van afgeschreven deskjet printers (dat zijn ze al bijna als de inkt op is). Lijkt mij dat hier heel onderdelen van gebruikt kunnen.
Glij assen met passende glij lagers, riemen, tandwielen, stappenmotoren (soms). enz.

11.635 Wp Solar edge. 7kW Lucht-water, 5kW Daikin Lucht-Lucht, lucht WTW, VW Passat GTE, Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dat kan wel maar is eigenlijk allemaal veel te licht spul. een glij asje in een printer is vaak maar rond 4 oid en de stappen motoren zijn bedoeld voor veel lichtere carriages dan over het algemeen de 3d printers nodig hebben.

Neemt niet weg dat het wel kan hoor, in het begin is daar veel mee gewerkt. maar ja als je mag kiezen tussen het kopen van een oude printer en kopen van nieuwe onderdelen die wat steviger zijn dan is die keuze vaak als snel gemaakt. Mensen die er nu eentje willen maken hebben er vaak ook wel wat geld voor over.

Zag laatst nog ergens iemand die een printer totaal uit dvd drives etc had gemaakt. zag er leuk uit maar print resultaten waren nog niet echt prachtig ( al waren het de eerste printjes).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DIY3D
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 27-11-2023
Iemand al print ervaring met HIPS?

- Printtemp?
- Temp. Hbp?
- Geur?

gr,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ice-T106
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:49
WeeDzi schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 12:49:
dat kan wel maar is eigenlijk allemaal veel te licht spul. een glij asje in een printer is vaak maar rond 4 oid en de stappen motoren zijn bedoeld voor veel lichtere carriages dan over het algemeen de 3d printers nodig hebben.
[...]
Dat is goed om te weten. Dan besteed ik liever ook een paar euro om het gelijk goed te doen.

11.635 Wp Solar edge. 7kW Lucht-water, 5kW Daikin Lucht-Lucht, lucht WTW, VW Passat GTE, Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACC
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 26-09 14:22

ACC

Hey Tweakers,

Voordat jullie de indruk krijgen dat ik hier aan het spammen ben, wat dus niet mijn intentie is, wil ik het volgende zeggen/vragen:

Het bedrijf waar ik werk is zich aan het richten op de 3D printing wereld.
Op dit moment is al een tijdje de website live, alleen biedt het vooralsnog nieuws, video's, evenementen en informatie over 3D printing aan. Met de dag wordt dit steeds aangevuld.
Binnenkort zal ook de shop live gaan en zullen wij 3D printers en filamenten gaan aanbieden.

Wij leveren (webshop) al jarenlang bibliografisch software (exclusieve distributierechten voor de Benelux) en beveiligen software. De 3D printing website is dus een nieuw onderdeel.

Ik zou deze website dus graag willen delen, maar wil dus niet overkomen als een spammer.
Als de shop klaar is, zou het natuurlijk ook mooi zijn om in het lijstje te komen van de Nederlandse winkels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Wat dus inhoud dat je er alles mee mag doen, MITS je jouw aanpassingen aan de broncode onder dezelfde licentievoorwaarden aanbied. Dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld van MIT waar je vrijwel alles mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tolgatg schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 12:35:
Hey Tweakers,

Voordat jullie de indruk krijgen dat ik hier aan het spammen ben, wat dus niet mijn intentie is, wil ik het volgende zeggen/vragen:

Het bedrijf waar ik werk is zich aan het richten op de 3D printing wereld.
Op dit moment is al een tijdje de website live, alleen biedt het vooralsnog nieuws, video's, evenementen en informatie over 3D printing aan. Met de dag wordt dit steeds aangevuld.
Binnenkort zal ook de shop live gaan en zullen wij 3D printers en filamenten gaan aanbieden.

Wij leveren (webshop) al jarenlang bibliografisch software (exclusieve distributierechten voor de Benelux) en beveiligen software. De 3D printing website is dus een nieuw onderdeel.

Ik zou deze website dus graag willen delen, maar wil dus niet overkomen als een spammer.
Als de shop klaar is, zou het natuurlijk ook mooi zijn om in het lijstje te komen van de Nederlandse winkels.
doe dan ook de link voor de website er bij dan heeft je spammen ook nog een beetje zin :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACC
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 26-09 14:22

ACC

WeeDzi schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 19:53:
[...]

doe dan ook de link voor de website er bij dan heeft je spammen ook nog een beetje zin :)
Hoop dat je dat sarcastisch bedoelt ;)

Hierbij dan: www.3darena.com
Er is nog een hoop wat aangepast zal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

m0nk

16-09-2003 15.15

Mooie aanbieding op ibood: Icarus 3D M2L voor 599,- ex verzendkosten. Is dat iets voor mij als beginner? Prijs is wel erg aantrekkelijk, en wordt compleet geleverd incl 3kg filament.

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!
op zich is het een mooi printertje zo te zien lijken kwaliteit onderdelen te zijn aan de hand van de fotos al zegt dat natuurlijk niets. Hou er rekening mee dat het ontwerp van deze 3d printers oud en dat je deze printers niet zoveel meer ziet en wel met een aantal goeie reden.
-frame is minder setvig
- motor plaatsing in Z richting is niet handig
-weinig ruimte voor extra onderdelen

Maar goed de vraag is of dit je in de weg staat voor een leuke printer, je zal er vast plezier aan gaan beleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapsac
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-10 21:16
De Prusa I2 (dat is het zo te zien) is oud en voor verbetering vatbaar. Als ie werkt dan kan je zelf de onderdelen printen om hem te verbeteren. Je kan met 'wat' aanpassingen makkelijk voorbij de Prusa I3 gaan wat betreft print-kwaliteit. Natuurlijk kan je een I3 ook verder optimaliseren..
Zorgelijker vind ik de 3mm extruder. Ik ben fan van direct drive extruders, en dat gaat niet goed met 3mm filament. Ook de print speed van 40mm/s snap ik niet goed.

Wat betreft de prijs; als je alles zelf bij elkaar sprokkelt dan ben je voor rond de €300,-tot €350,- klaar.

[ Voor 10% gewijzigd door rapsac op 05-06-2014 15:40 ]

Xeon e5-2695 V3, RX Vega 64, Rift | PS3 | PS4 Pro,PSVR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctrlaltdelbe
Een Prusa i3-kit incl. LCD kost minder dan die €599 en daar kun je toch meer mee doen zoals makkelijk upgraden naar dual extrusion etc.. Akkoord, je moet hem zelf in elkaar steken, maar die Icarus is net zo hard een zelfbouwprinter - het bouwen is gewoon al gedaan. Al het onderhouden en de 'lastige' dingen zoals calibreren enzo - zullen net zo moeilijk zijn. Ik zou het niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reddo
Officiele adviesprijs van dat ding ... € 990...

Mijn eigenbouw met erg duur snijwerk en super hotend, niet de goedkoopste motoren en fatsoenlijke cnc lineaire geleidestangen (10 mm zelf voor de Y), grafisch LCD en 300 x 200 printbed kost netaan die 599 die ze er nu voor vragen....

Dus, inderdaad, je bent beter en goedkoper uit met een gewone I3 en het blijft toch knutselen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• databeestje

databeestje

Von PrutsHausen

Vandaag mijn nieuwe Smoothieboard binnen gekregen van robotseed.com en 5 steppers van RRW. Deze controller is geschikt voor 24 Volt voedingen en ik ben dan ook op zoek naar een knappe 24 Volt voeding.

Nou zag ik dat de Mean Well Sp-320-24 een erg gangbare voeding is waar zelfs knappe beschermkappen voor zijn

Zijn er andere gebruikers van deze voedingen hier, of is er een beter alternatief met ingebouwde CE stekker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-07 14:24
Nog een vraagje over de icarus 3D-M2L (van Ibood) met welke printer kan je hem vergelijken ik heb eens wat laten printen op een ultimaker (1) vond dat wel ok is deze gelijkwaardig of minder? Heb dingen bij shapeways laten printen en dat was geweldig logisch ook totaal andere prijsklasse maar toch je hoopt altijd dat het beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reddo
MeZZiN schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 20:40:
Nog een vraagje over de icarus 3D-M2L (van Ibood) met welke printer kan je hem vergelijken ik heb eens wat laten printen op een ultimaker (1) vond dat wel ok is deze gelijkwaardig of minder? Heb dingen bij shapeways laten printen en dat was geweldig logisch ook totaal andere prijsklasse maar toch je hoopt altijd dat het beter is.
rapsac schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 15:38:
De Prusa I2 (dat is het zo te zien) is oud en voor verbetering vatbaar.
Is dus een prusa I2 en qua kwaliteit.. zie ook bovenstaande commentaren, is oud en voor verbetering vatbaar....

[ Voor 8% gewijzigd door reddo op 05-06-2014 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
das geen antwoord op zn vraag als je dat wilde bereiken met je quotjes

Nee de prusa2 is niet echt vergelijkbaar met de ultimaker de hele setup van de ultimaker is gewoon steviger en beter. Vraag is of iemand ooit een verschil zou kunnen zien aan een printje als je hem 2 printjes laat zien van deze 2 benoemde printers.

de prusa2 staat er wat meer om bekend om overshoot en dat soort dingen het ziet er wat minder strak uit.
wat hierboven meer gezegd wordt is het goedkoper om een printer zelf in elkaar te zetten bovendien leer je daar ook meer van. Deze printers hoe of wat een fabrikant ook zegt doen het niet fantastisch uit de doos je blijft bezig met afstellen en tweaken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctrlaltdelbe
databeestje schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 20:25:
Vandaag mijn nieuwe Smoothieboard binnen gekregen van robotseed.com en 5 steppers van RRW. Deze controller is geschikt voor 24 Volt voedingen en ik ben dan ook op zoek naar een knappe 24 Volt voeding.

Nou zag ik dat de Mean Well Sp-320-24 een erg gangbare voeding is waar zelfs knappe beschermkappen voor zijn

Zijn er andere gebruikers van deze voedingen hier, of is er een beter alternatief met ingebouwde CE stekker?
Ik denk dat je de verkeerde Thingiverse-link hebt geplakt :) Ik weet trouwens niet wat jij onder knappe 24V voeding begrijpt (alstie het goed doet en blijft doen, is het goed, nee? :P ), maar RepRapWorld verkoopt in ieder geval 24V-voedingen die geschikt zijn voor 3D-printers: http://reprapworld.com/?p...ts_id=497&cPath=1591_1659

[ Voor 18% gewijzigd door ctrlaltdelbe op 05-06-2014 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
WeeDzi schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 21:05:
das geen antwoord op zn vraag als je dat wilde bereiken met je quotjes

Nee de prusa2 is niet echt vergelijkbaar met de ultimaker de hele setup van de ultimaker is gewoon steviger en beter. Vraag is of iemand ooit een verschil zou kunnen zien aan een printje als je hem 2 printjes laat zien van deze 2 benoemde printers.

de prusa2 staat er wat meer om bekend om overshoot en dat soort dingen het ziet er wat minder strak uit.
wat hierboven meer gezegd wordt is het goedkoper om een printer zelf in elkaar te zetten bovendien leer je daar ook meer van. Deze printers hoe of wat een fabrikant ook zegt doen het niet fantastisch uit de doos je blijft bezig met afstellen en tweaken
Tnx dan weet ik genoeg goed instap printer dus alleen verwacht er niet super veel van out of de box wel lekker tweakbaar.

Maar helaas daar heb ik geen tijd voor tnx all voor de reacties ik laat deze gaan en dan maar voor iets duurdere maar wat luxere printer. 3d printen is geweldig _/-\o_ zeker als je miniatuur gaming en boardgames dingen wilt hebben maar genoeg andere dingen zoals het fixen van de buiten bank waarbij een pootje is afgebroken die niet gelijmd kan worden kan ik zo opnieuw printen :9 Maar dit jaar komt er een printer alleen niet deze tnx all!
En ik ga deze forum post maar even rustig volgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• databeestje

databeestje

Von PrutsHausen

MeZZiN schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 23:51:
[...]

Tnx dan weet ik genoeg goed instap printer dus alleen verwacht er niet super veel van out of de box wel lekker tweakbaar.

Maar helaas daar heb ik geen tijd voor tnx all voor de reacties ik laat deze gaan en dan maar voor iets duurdere maar wat luxere printer. 3d printen is geweldig _/-\o_ zeker als je miniatuur gaming en boardgames dingen wilt hebben maar genoeg andere dingen zoals het fixen van de buiten bank waarbij een pootje is afgebroken die niet gelijmd kan worden kan ik zo opnieuw printen :9 Maar dit jaar komt er een printer alleen niet deze tnx all!
En ik ga deze forum post maar even rustig volgen
Wellicht zoek je eerder iets als deze printer, volume moet groot genoeg zijn voor de meeste voetjes. :)

https://www.kickstarter.c...truly-consumer-3d-printer
ctrlaltdelbe schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 22:57:
[...]

Ik denk dat je de verkeerde Thingiverse-link hebt geplakt :) Ik weet trouwens niet wat jij onder knappe 24V voeding begrijpt (alstie het goed doet en blijft doen, is het goed, nee? :P ), maar RepRapWorld verkoopt in ieder geval 24V-voedingen die geschikt zijn voor 3D-printers: http://reprapworld.com/?p...ts_id=497&cPath=1591_1659
Er was een 1 weggevallen, het gaat om deze http://www.thingiverse.com/thing:288401

De voeding die je linkt is prima, ik kan er altijd 2 gebruiken. Ik heb er helemaal overheen gekeken in de RRW shop, zeker niet duur.

[ Voor 27% gewijzigd door databeestje op 06-06-2014 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
databeestje schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 09:11:
[...]

Wellicht zoek je eerder iets als deze printer, volume moet groot genoeg zijn voor de meeste voetjes. :)

https://www.kickstarter.c...truly-consumer-3d-printer
Klopt zo iets of gelijk een echte goede maar het kost allemaal een hoop geld maar ik heb nu al zoveel jaar uitgesteld dat het nu toch echt tijd wordt.

Ik had ook deze gezien deze blinkt uit in genialiteit http://www.peachyprinter.com/ en cheap geen idee of het goede printjes maakt maar cool is het wel voor rond de 100 dollar.

Maar misschien koop ik er wel een op mijn bedrijfnaam en ga het via 3dhubs aanbieden scheelt me enorm in de kosten. Maar voor nu goed onderzoeken welke de beste is voor mij en misschien moet ik eerst maar beginnen met een kleintje om te zien of het echt wel zo tof is :P

Zie net deze op kickstarter het is een SLA printer maar dan meer voor de prijs van een makerbot niet helemaal maar wel hogere resolutie. https://www.kickstarter.c...rint-high-res-sla-3d-prin

[ Voor 21% gewijzigd door MeZZiN op 06-06-2014 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reddo
Net ff nieuwe isolatie onder m'n 200x300 hetabed gezet... uit 2 prikblokken van de Action :)

Prima isolatiespul zit daar in en op 12V m'n bed net al naar 90 graden gehad... Ik denk dat ik de 110 ook ga halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SLA is leuk voor show modelletjes, maar als functioneel spul wil hebben kun je beter gewoon bij FDM printers blijven. Daarnaast lijkt SLA leuk maar je betaald behoorlijk aan resins....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-10 11:14
Recentelijk toch even een paar samples gezien van SLA prints van een Form one. Prima resolutie, maar toch geef ik eerder voorkeur aan PLA/ABS omdat het net wat makkelijker te bewerken is.

Inmiddels heb ook ik na lang tobben en denken een 3D printer voor mezelf aangeschaft. Was toendertijd (jaar terug) bijna overstag gegaan voor een Buccaneer en zat op een gegeven moment zelfs te overwegen om een Replicator replica uit China te halen. UIteindelijk ben ik voor een compacte bureau printer gegaan, namelijk de Printrbot Simple Metal.

Prima resultaat voor de prijs en de kwaliteit van de printer is uitmuntend! Wel de robuustheid van een 'consumer printer', maar wel de openheid tot upgrades indien nodig.

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/2i1359d.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctrlaltdelbe
Die Printrbot Simple Metal wil ik bij gelegenheid ook nog eens bouwen, maar ik vind geen plannen voor het metaalwerk :)

Mijn printer is momenteel buiten werking trouwens :( Printkop lekte (PLA) + ik had temperatuurschommelingen van 8-10°C op mijn extruder. Ik heb dan de fout gemaakt de nozzle los te maken van de J-Head in de hoop het boeltje schoon te maken terwijl het heet was. Dat is -voorspelbaar genoeg- niet goed afgelopen :+

Om verdere problemen te vermijden een E3D v6 besteld, die dinsdag toekomt en dan kunnen we weer verder 8)

[ Voor 73% gewijzigd door ctrlaltdelbe op 08-06-2014 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ctrlaltdelbe schreef op zondag 08 juni 2014 @ 18:27:
Die Printrbot Simple Metal wil ik bij gelegenheid ook nog eens bouwen, maar ik vind geen plannen voor het metaalwerk :)

Mijn printer is momenteel buiten werking trouwens :( Printkop lekte (PLA) + ik had temperatuurschommelingen van 8-10°C op mijn extruder. Ik heb dan de fout gemaakt de nozzle los te maken van de J-Head in de hoop het boeltje schoon te maken terwijl het heet was. Dat is -voorspelbaar genoeg- niet goed afgelopen :+

Om verdere problemen te vermijden een E3D v6 besteld, die dinsdag toekomt en dan kunnen we weer verder 8)
Wat was er dan zo voorspelbaar? wel eens vaker mijn Jhead voor onderhoud uit elkaar gehad ook wel terwijl hij heet was. Wat verwacht je dan van de metalen versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reddo
ctrlaltdelbe schreef op zondag 08 juni 2014 @ 18:27:

Die simple metal is niet al te lastig te tekenen zo te zien, dan laten lasersnijden en zetten... is wel te doen. Lastiger zijn de metalen lager opnames, die zal je moeten laten CNC frezen (of printen, dat kan ook en is een stuk makkelijker)

Ik heb sinds mijn printer werkt zo'n anderhalve week geleden de E3D-V5 draaiend. Geen ervaring met andere printers en hotends maar al redelijk wat aan het printen geweest en 1 keer geblokkeerd (eigen stomme fout..... koelfan niet draaiend en dan smelt de bende ook ik het normaal koele deel, tot je de fan weer aan zet.... nu dus fan gewoon direct op de 12V voeding gezet) V5 is alleen wel flink lang volgens mij en daarmee ben ik wat printhoogte kwijt. V6 is korter dus dat is beter !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctrlaltdelbe
Je had je E3D-V5 eerst op de D9 misschien? Wat mij vooral aansprak in de V6 was de mogelijkheid om zowel de thermistor vast te schroeven als de heater cartridge vast te klemmen. Hopelijk vermijd ik daar de temperatuurschommelingen mee.

[ Voor 69% gewijzigd door ctrlaltdelbe op 08-06-2014 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reddo
yep, en die zette ik altijd vantevoren al aan met M106 S255 maar dat ging nu dus ff mis.. meteen maar een oude CPU cooler fan boven de RAMPS gehangen (ook direct aan de 12VDC) want ik begin de printsnelheid wat op te voeren en begon stappen te missen... eens ff kijken of dat gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctrlaltdelbe
Misschien kun je dat ook voorkomen door het voltage van je stepper drivers wat op te schroeven?

[ Voor 7% gewijzigd door ctrlaltdelbe op 09-06-2014 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reddo
Die worden te warm dus ik denk dat die nog warmer worden als ik de Vref hoger ga afstellen ? motoren blijven koud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctrlaltdelbe
Hm. Dan durf ik daar geen ander advies voor te geven, ik zal ook bij mij de temperatuur eens controleren, aangezien mijn Vref vrij hoog staat afgesteld (0.6V).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reddo
Wat voor motoren gebruik je ? Ik heb Wantmotor 42byghw804 motoren, 1.2A dus dat zou op zich moeten gaan volgens mij.

En wat voor snelheden print je ? (en wat voor printer?)

[ Voor 20% gewijzigd door reddo op 09-06-2014 01:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctrlaltdelbe
Ik heb blijkbaar Wantai 42BYGHW811 motoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• databeestje

databeestje

Von PrutsHausen

Vandaag nog even bezig geweest met de grijze 123inkt PLA, maar die wou nog steeds niet erg meewerken, ondanks de warmere temperaturen wat moeite.

De prints met Skeinforge zien er wel knap uit als deze uiteindelijk gaat, met de ventilator aan op 50%, 188 graden met het bed op 80. Dat is voor PLA eigenlijk te warm, maar een van de weinige manieren om het aan het bed te houden.

De support van de huidige Slic3r uit repetierhost 0.95f raakt helaas de structuur waardoor deze erg lastig te verwijderen is. Heeft iemand anders hier ook last van? Ik had de interface spacing op 0.2mm gezet, maar dat is kennelijk toch niet genoeg.

Ik ben bezig met wat onderdelen van een Hagglunds BvS 10 "Viking" koppeling voor een RC model te maken, en daarvoor moet ik veel onderdelen met ondersteuning maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk persoonlijk te stoppen met filament te gebruiken van merken die onbekend zijn zoals 123inkt of reprapworld,

Heb nu hier een kilo en nog wat van Colorfabb filament, alle kleuren zijn qua afmetingen perfect op 2.85,
Extruden gaat ook zoals het hoort en plakt zonder probleem,

Ik vin de XT series best leuk, maar plakt niet zo goed aan het glas en als er dan gaten komen door oneffenheden gaat die dat ook niet direct meer opvullen nadien,
Ik ga later dan ook eens kijken of hij een Bridge test kan printen, kijken of het daaraan ligt,

Woodfill krijg ik niet zo goed geprint, maar dat kan aan me Jhead liggen.

Zover vin ik de PLA/PHA het beste dat ik al gebruikt heb, XT series leuk maar kzou er denk ik niet direct een kilo van kopen, en Woodfill lukt gewoon nog niet direct erg goed maar kzal later eens wat meer proberen om te kijken of het misschien aan men snelheid lag van men printer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• databeestje

databeestje

Von PrutsHausen

Boven de colorfabb.nl website staat een banner dat het een Demo store is en er geen orders vervult worden. Hoe bestel je dan wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er naar uit dat men bij colorfab nog bezig is met de configuratie van Magento of vergeten te zijn om demo uit te vinken :p.

Colorfabb levert ook aan een aantal nederlandse webwinkels, weet alleen niet meer welke. Ga de lijst van winkel in de TS maar bij langs kom je er vanzelf 1 tegen die colorfabb in zijn aanbod heeft staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• databeestje

databeestje

Von PrutsHausen

Verwijderd schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 09:38:
Ziet er naar uit dat men bij colorfab nog bezig is met de configuratie van Magento of vergeten te zijn om demo uit te vinken :p.

Colorfabb levert ook aan een aantal nederlandse webwinkels, weet alleen niet meer welke. Ga de lijst van winkel in de TS maar bij langs kom je er vanzelf 1 tegen die colorfabb in zijn aanbod heeft staan.
Net antwoord gekregen, je moet naar colorfabb.com en dan gaat het goed.

Rolletje oranje onderweg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
WeeDzi schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 18:44:
SLA is leuk voor show modelletjes, maar als functioneel spul wil hebben kun je beter gewoon bij FDM printers blijven. Daarnaast lijkt SLA leuk maar je betaald behoorlijk aan resins....
Klopt dat zie ik ook in Ik heb gewoon 2 doelen 1 dingen kunnen maken voor in en om het huis. Genoeg projecten met 2 kleine meiden die van alles stuk maken. Daar is FDM super voor lekker stevig wel minder mooi maar functioneel. Maar SLA is zo veel beter voor resolutie waardoor ik dus veel componenten kan maken voor mijn hobby alleen de prijs :? Maar misschien dat ik hem koop en dan gewoon ga voor de 3dHubs oplossing om mijn kosten terug te verdienen :) Gelukkig zakken de prijzen voor resins en je kan ze makkelijker krijgen via verschillende shops nu.

Maar wat is het verschil in sterkte tussen SLA en FDM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

databeestje schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 11:46:
[...]

https://www.dropbox.com/s...2014-05-30%2022.18.51.jpg (Samples)

Paar voorbeeldjes van prints ik heb gemaakt,
XT
https://www.dropbox.com/s...2014-06-09%2019.57.36.jpg (0.2 layerheight)
https://www.dropbox.com/s...2014-05-30%2020.50.12.jpg
https://www.dropbox.com/s...kbk87/20140531_180833.jpg (0.15 layerheight)
PLA/PHA
https://www.dropbox.com/s...2014-05-30%2022.18.51.jpg

Woodfill lukt niet zo goed, Ik heb wel een kubusje kunnen printen maar na dat lukt het meestal niet.
Kan ook aan mijn Hotend liggen, ik ga later vandaag nog verder kijken om ermee te printen.

Het goede van Colorfabb vin ik wel dat je bijna altijd gerust kunt printen met het op 2.85mm in te stellen (Filament diamater)
Ik controleer het wel altijd eens maar met alle kleuren heb ik tot nu toe hetzelfde gemeten, Ook als ik het dan print doet hij het perfect ^^

Als iemand 1.75mm plastic wilt, ik heb hier XT en Woodfill liggen, kan het maar voorstellen ;) (free)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2014 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus-The-Virus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-10-2024
Verwijderd schreef op maandag 09 juni 2014 @ 22:56:
Ik denk persoonlijk te stoppen met filament te gebruiken van merken die onbekend zijn zoals 123inkt of reprapworld,
Ik heb ook diverse bekende en onbekende merken PLA gebruikt, maar de Dutch PLA van reprapworld steekt er met kop en schouders bovenuit. Meerdere kleuren en rollen ervan gebruikt en allemaal netjes 1.70~1.73 rond en het print perfect. En het is snel geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 09 juni 2014 @ 22:56:
Woodfill krijg ik niet zo goed geprint, maar dat kan aan me Jhead liggen.
De Colorfabb woodfill die ik hier lokaal gezien heb was werkelijk prachtig geprint.

Ik heb nog niet veel verschillende filamenten geprobeerd, maar als het Colorfabb spul geen problemen geeft en ervoor zorgt dat ik niet al te veel hoef te pielen met instellingen is het me dat verschil in prijs wel waard. Ik heb meer aan een betrouwbare workflow dan aan die paar euro die ik dan 'bespaar'. Hoewel het wat kort door de bocht is kost ik meer als ik onnodig veel tijd kwijt ben aan gerommel.
Verwijderd schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 09:38:
Het is een beetje slordig dat je op die website terecht komt als je via Google zoekt. Ik had het in eerste instantie ook, maar naar .com in plaats van .nl lost alle problemen op :)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2014 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

databeestje schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 11:46:
[...]

Heel slecht een simpele redirect en dat probleem is verholpen 8)7 , ach ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timminater
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-10 11:36
Verwijderd schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 13:04:
[...]
Als iemand 1.75mm plastic wilt, ik heb hier XT en Woodfill liggen, kan het maar voorstellen ;) (free)
hier animo, kan ik meteen mijn nieuwe 1.75 mm hexagon hotend mee testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

timminater schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 15:11:
[...]

Geen probleem,
PM me dan eens dat we deze topic niet hoeven te spammen voor geen reden,

Het enige je wel betaalt is verzending, dit is vanuit Belgie.

het is circa 150 grammen volgens mij, kun je wel paar mooie prints mee maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 13:39:
Heel slecht een simpele redirect en dat probleem is verholpen 8)7 , ach ja
Als niemand ze het verteld weten ze ook niet dat dat nodig is natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctrlaltdelbe
Verwijderd schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 15:24:
[...]

Geen probleem,
PM me dan eens dat we deze topic niet hoeven te spammen voor geen reden,

Het enige je wel betaalt is verzending, dit is vanuit Belgie.

het is circa 150 grammen volgens mij, kun je wel paar mooie prints mee maken ;)
Als de verzending te duurt blijkt voor één van onze Nederlandse vrienden, ik woon in België en heb ook altijd interesse :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet maar PMe en we regelen wat, Je liet niks weten dus ik vroeg het nog eens openbaar in de forums :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

timminater schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 15:11:
[...]

Ben benieuwd naar je ervaringen ermee, zelf print ik al tijdje niet meer, printers zijn stuk jammer want ik had e3d's gekocht om te proberen, maar die hexagon ziet er ook wel goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timminater
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-10 11:36
Verwijderd schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 17:42:
[...]

Ben benieuwd naar je ervaringen ermee, zelf print ik al tijdje niet meer, printers zijn stuk jammer want ik had e3d's gekocht om te proberen, maar die hexagon ziet er ook wel goed uit.
wat vooral erg knap is is dat ze zelfs het 1.75mm buisje tussen de heater en de koelribben aan beiden kanten hebben kunnen lassen, knap staaltje vakwerk als ik het zo zie:
Afbeeldingslocatie: http://timvanhulst.nl/3DPrinter/hotend.jpg
lijkt groot, maar diameter koelribben is 16mm vlakke kant <--> vlakke kant

[ Voor 6% gewijzigd door timminater op 11-06-2014 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reddo
Hier druk aan het printen maar nu ik de snelheid opvoer begint ie na een stuk of wat layers stappen te skippen op de Y-as (is een groot bed met een 5 mm glasplaat dus redelijk zwaar).... Potmeters al hoog gehad, laag gehad, koelfan er op.. maakt niet uit. Nu op 400 mV (aan de lage kant voor de 1.2 A motoren)

Nu maar DRV8825's besteld..... en tot die tijd printsnelheid maar weer omlaag :(

Motoren blijven overigens totaal koel (heatsinks niet trouwens op de A4988's)

[ Voor 4% gewijzigd door reddo op 11-06-2014 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er meerdere mensen die problemen hebben met het printen van PLA na het printen van ABS?
Het printen van PLA ging prima, daarna een rolletje ABS geprint, ging ook goed.
na een tijdje weer terug naar PLA en de boel lijkt verstopt op alle mogelijke temperaturen.
Daarna weer ABS ingevoerd, doet i het weer prima?!?

Is het aan te raden om bijv. de boel schoon te maken met aceton voordat je overschakelt van ABS naar PLA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctrlaltdelbe
Misschien eens de PLA een tijdje doorvoeren aan ABS-temperaturen om er zeker van te zijn dat er geen ABS is achtergebleven (die niet smelt op PLA-temperatuur)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctrlaltdelbe
Hm. Moet een heater cartridge volledig glad zijn aan de buitenkant? Lijkt wel alsof de mijne 'lekt'. Is een gloednieuwe van E3D.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/TE2gZycl.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctrlaltdelbe
Fuck, thermistor afgebroken. Wat een klotedingen zijn dat ook. Beetje jammer dat E3D dat niet voorcrimpt en assembleert, die dingen zijn retegevoelig. Ik heb nog een reserve thermistor liggen, maar die past niet in het schroefgaatje.

Iemand die een Semitec 104GT2 heeft liggen en kan opsturen?

EDIT: even de thermistor van mijn heatbed verhuisd naar die van mijn extruder - die past wel, nu nog gewoon nieuwe bestellen bij E3D. Wordt kostelijk grapje dit.

[ Voor 21% gewijzigd door ctrlaltdelbe op 12-06-2014 01:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-10 09:28
Heb recent wat flexibel PLA gekocht en probeert.
Erg vreemd spul. Ongeprint voelt het rubberachtig en alle kanten buigbaar. Geprint is het rubber-gevoel er wat van weg, maar blijft inderdaad erg flexibel.

Lijkt me fantastisch spul voor rubsbandjes en dergelijke. Dingen als telefoonhoesjes, die wel echt een vaste vorm moeten hebben, lijken me minder geschikt.

[ Voor 90% gewijzigd door frickY op 12-06-2014 09:06 ]

Pagina: 1 ... 26 ... 196 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Heb je zinvolle informatie, die je graag terug ziet in de topicstart van een nieuw deel waar men momenteel aan werkt? Deel het door @jbhc of @ocf81 aan je bericht toe te voegen.