De meeste verwarmingscartridges hebben draden die niet zo makkelijk verbuigen, mits je de draad ergens niet al te ver van de cartridge vastzet zal het wel los lopen. Desnoods wikkel je er wat kapton omheen zodat het laatste stukje niet te veel bloot ligt. Helemaal 100% ga je het niet krijgen. Natuurlijk moet je geen dingen gaan doen die het lot verzoeken, zoals er een schroevendraaier tegenaan porren terwijl ie aan staat.Voronwë schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 11:25:
[...]
Voor die thermistor wordt flink gewaarschuwd idd, maar ik zie metname open contacten bij de cardridge. Verder was de omhulling van de cardridgekabels erg broos. Als je het aanraakt viel er stof vanaf.
Dat ding af en toe vervangen vind ik niet zo'n probleem, ik hou ze nu op voorraad, maar over die blote draden maak ik me meer zorgen. Zijn die beter te isoleren? Of minder in een strakke bocht te buigen dan Prusa voorsteld?
De Prusa heeft achterop dat punt waar je met een tie-wrap alles kabels vastzet, dat is genoeg. (heb ik zelf ook op mijn aangepaste prusa kloon X-as wagen) De voornaamste reden dat ik cartridges gemold heb is toch wel dat ik aan het blok zat te pielen, bijvoorbeeld bij een nozzle change of het vervangen van een heatbreak. In enkele gevallen heb ik de stelschroef te strak aangedraai en het ding lagen knappen. Het is niet direct zo dat ze nu vanzelf stuk gaan.
[ Voor 3% gewijzigd door ocf81 op 13-11-2020 23:04 ]
© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!