Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voronwë schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 11:25:
[...]

Voor die thermistor wordt flink gewaarschuwd idd, maar ik zie metname open contacten bij de cardridge. Verder was de omhulling van de cardridgekabels erg broos. Als je het aanraakt viel er stof vanaf.
Dat ding af en toe vervangen vind ik niet zo'n probleem, ik hou ze nu op voorraad, maar over die blote draden maak ik me meer zorgen. Zijn die beter te isoleren? Of minder in een strakke bocht te buigen dan Prusa voorsteld?
De meeste verwarmingscartridges hebben draden die niet zo makkelijk verbuigen, mits je de draad ergens niet al te ver van de cartridge vastzet zal het wel los lopen. Desnoods wikkel je er wat kapton omheen zodat het laatste stukje niet te veel bloot ligt. Helemaal 100% ga je het niet krijgen. Natuurlijk moet je geen dingen gaan doen die het lot verzoeken, zoals er een schroevendraaier tegenaan porren terwijl ie aan staat.
De Prusa heeft achterop dat punt waar je met een tie-wrap alles kabels vastzet, dat is genoeg. (heb ik zelf ook op mijn aangepaste prusa kloon X-as wagen) De voornaamste reden dat ik cartridges gemold heb is toch wel dat ik aan het blok zat te pielen, bijvoorbeeld bij een nozzle change of het vervangen van een heatbreak. In enkele gevallen heb ik de stelschroef te strak aangedraai en het ding lagen knappen. Het is niet direct zo dat ze nu vanzelf stuk gaan.

[ Voor 3% gewijzigd door ocf81 op 13-11-2020 23:04 ]

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ManIkWeet schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 23:03:
Misschien heeft het dan toch iets te maken met de omgeving.
I must be stupid. Kan je deze opmerking van iets meer context voorzien?

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Point.Flare
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17-08 22:59

Point.Flare

Reverse-Forward Engineer

Jampot007 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 11:32:
[Afbeelding]

Met de Photon Mono SE.

Mijn ervaring met SLA tot nu toe is dat het wat simpeler is, minder bewegingen en variabelen om te tweaken.

Echter is het wel meer werk om iets te printen omdat je het eerst moet printen, dan wassen en dan uitharden. En het is best een bende
VET!

Mijn Mono is vandaag binnen gekomen. Schrok een beetje van de testprint van 4 uur. En zag er niet direct toegevoegde waarde in. Dus ik ben nu op zoek naar een leuk modelletje als eerste print.
De andere werkwijze van slicing moet ik nog wat handigheid in krijgen. Ik vind het nog moeilijk om te bepalen of iets wel/geen support nodig heeft.

Ben heel benieuwd. Naast wat modellen wil ik met tough/hard resin een vervanger voor mijn P3Steel gaan printen. Iets stabielers, maar waarschijnlijk wel een bed slinger. Ik kan na de Mono + Wash and Cure even geen grote uitgaven meer verantwoorden.

[ Voor 3% gewijzigd door Point.Flare op 13-11-2020 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ocf81 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 23:15:
[...]

I must be stupid. Kan je deze opmerking van iets meer context voorzien?
Ja hoor, veel vorige comments gingen over petg wel/niet in een drybox, blijkbaar hebben sommigen er last van en sommigen ook helemaal niet. Ook meerdere comments over petg van 1233d waarbij de een wel last had en de ander niet, dus is ook niet merk afhankelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ManIkWeet schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 00:49:
[...]

Ja hoor, veel vorige comments gingen over petg wel/niet in een drybox, blijkbaar hebben sommigen er last van en sommigen ook helemaal niet. Ook meerdere comments over petg van 1233d waarbij de een wel last had en de ander niet, dus is ook niet merk afhankelijk
Ah, ja dat maakt het inderdaad duidelijk. Ik wist het niet zeker omdat mijn post ervoor toch al meer dan een minuut eerder was, en het niet duidelijk was of je daar op reageerde.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jampot007
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 14:22
Point.Flare schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 23:54:
[...]

VET!

Mijn Mono is vandaag binnen gekomen. Schrok een beetje van de testprint van 4 uur. En zag er niet direct toegevoegde waarde in. Dus ik ben nu op zoek naar een leuk modelletje als eerste print.
De andere werkwijze van slicing moet ik nog wat handigheid in krijgen. Ik vind het nog moeilijk om te bepalen of iets wel/geen support nodig heeft.

Ben heel benieuwd. Naast wat modellen wil ik met tough/hard resin een vervanger voor mijn P3Steel gaan printen. Iets stabielers, maar waarschijnlijk wel een bed slinger. Ik kan na de Mono + Wash and Cure even geen grote uitgaven meer verantwoorden.
Welke slicer gebruik je? Degene die bij de printer zit kan ik helemaal niks mee :?

Lychee Beta ondersteund deze printer ook en werkt Iets beter

V&A: 3D Print Service + \\ Industrieel Product Ontwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Point.Flare

Point.Flare

Reverse-Forward Engineer

Jampot007 schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 10:07:
[...]

Welke slicer gebruik je? Degene die bij de printer zit kan ik helemaal niks mee :?

PrusaSlicer voor supportgeneratie. Daarna importeer ik hem in Photon Workshop voor slicing.

Heb nu net m'n eerste model geprint, maar ik heb wat rare artefacts waarvan ik niet weet hoe ik ze oplos. Compleet anders dan FDM dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15:18

Esumontere

Floep, banaan.

Point.Flare schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 15:07:
[...]

PrusaSlicer voor supportgeneratie. Daarna importeer ik hem in Photon Workshop voor slicing.

Heb nu net m'n eerste model geprint, maar ik heb wat rare artefacts waarvan ik niet weet hoe ik ze oplos. Compleet anders dan FDM dit.
ChiTuBox is wel een goed alternatief, al weet ik niet of de mono ondersteund wordt. Mijn Photon S in elk geval wel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Point.Flare

Point.Flare

Reverse-Forward Engineer

Jampot007 schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 10:07:
[...]

Ik heb Lychee Beta geinstalleerd. Ik denk dat dit m gaat worden. Veel fijnere workflow binnen een programma ipv 3.

Ik moet nog wel even IPA gaan scoren. Van de 70% ethanol die ik heb slaat mn prints en FEP wit uit.

En daarnaast een kopeling voor de wash and cure printen. Die kop van de mono is anders dan de S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Point.Flare

Point.Flare

Reverse-Forward Engineer

Esumontere schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 18:49:
[...]

ChiTuBox is wel een goed alternatief, al weet ik niet of de mono ondersteund wordt. Mijn Photon S in elk geval wel :D
Nee. Extensie is anders. Nadeel is dat je dat met Photon Vile Validator eerst een .photon moet slicen. Kijken dat er geen eilanden zijn en dan de juiste file voor de mono maken. Als je veel eilanden hebt zit je gelijk onhandig alles er in te hannessen iov auto.

Lychee ondersteunt de Mono. Workflow is erg fijn. Ook eiland detectie en repair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jampot007
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 14:22
Point.Flare schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 23:38:
[...]

Ik heb Lychee Beta geinstalleerd. Ik denk dat dit m gaat worden. Veel fijnere workflow binnen een programma ipv 3.

Ik moet nog wel even IPA gaan scoren. Van de 70% ethanol die ik heb slaat mn prints en FEP wit uit.

En daarnaast een kopeling voor de wash and cure printen. Die kop van de mono is anders dan de S
Heb je geen last van de bug dat het steeds blijft inzoomen? Voorderest werkt het bij mij wel prima.

Ik had niet genoeg IPA om de prints volledig onder te dompelen dus heb het aangelengt met water. Dat was ook niet de beste beslissing 8)7

V&A: 3D Print Service + \\ Industrieel Product Ontwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Btje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-09 20:10
Ik ben met petg aan het printen. De stringing heb ik redelijk onder controle maar ik zie ook vaak het volgende.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V9lvaCmyOZsDa6yEKJ1KQnlmCPE=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/in66zj8VjLIhVaxuj6qTUe9n.jpg?f=fotoalbum_medium

Ik heb hier op 230 een stuk geprint en op 240 ik zag geen verschil. Het bed is 65 graden.

Xiaomi 13T Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielRB
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online

michielRB

Back 2 the Future

Kijken we nu naar de toplaag? Het lijkt wat overextruded.
Is je extrusion gecalibreerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Btje
Het is de eerste laag. Wat is een betere bed temperatuur? De extruder is gecalibreerd. Ik zet de hoogte van het bed dmv papiertje truuk. Moet je petg wat meer ruimte geven dan. Ik zie dit bij pla namelijk niet. De print is nu wat verder en je ziet een paar zwarte bolletjes liggen.

Xiaomi 13T Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Btje schreef op zondag 15 november 2020 @ 20:26:
Het is de eerste laag. Wat is een betere bed temperatuur? De extruder is gecalibreerd. Ik zet de hoogte van het bed dmv papiertje truuk. Moet je petg wat meer ruimte geven dan. Ik zie dit bij pla namelijk niet. De print is nu wat verder en je ziet een paar zwarte bolletjes liggen.
Ik weet niet wat voor PETG je hebt maar het lijkt er wel op dat je een flow calibration moet doen (kubus met 2 walls 0.4mm, meten enzo)

Meestal is PETG 70+ op het bed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voronwë
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:25
Btje schreef op zondag 15 november 2020 @ 20:26:
Het is de eerste laag. Wat is een betere bed temperatuur?
PETG print ik altijd met een bedtemp van 80 a 90 graden C. (Prusa standaard settings).

Around here, something radiates. (Counting Crows)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielRB
  • Niet online

michielRB

Back 2 the Future

Ik heb petg meestal op 70 graden heatbed en 240 graden nozzle. Eigenlijk is petg behoorlijk vergevingsgezind en heb ik niet zo veel verschillen gezien met heatbed temps tussen 60 en 80 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perpixel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:43
Hebben jullie tips voor het verzwaren van je prints?
Ik print regelmatig standaardtjes voor dingen (telefoon, microfoon, lampje, etc). En het is sterk genoeg, maar het schuift alle kanten op of valt zelfs om.

Ik zat zelf te denken aan het modelleren van wat holtes voor zand, maar dan maak je het jezelf al snel lastig en vaak wil je nog wel iets zwaarders dan zand. Misschien hebben jullie andere ideeën.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincent_1971
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:34
perpixel schreef op maandag 16 november 2020 @ 13:14:
Hebben jullie tips voor het verzwaren van je prints?
Ik print regelmatig standaardtjes voor dingen (telefoon, microfoon, lampje, etc). En het is sterk genoeg, maar het schuift alle kanten op of valt zelfs om.

Ik zat zelf te denken aan het modelleren van wat holtes voor zand, maar dan maak je het jezelf al snel lastig en vaak wil je nog wel iets zwaarders dan zand. Misschien hebben jullie andere ideeën.
Printer halverwege in pauze zetten..bakje vullen met B.v. Ijzer en wat lijm cq epoque, printer uit de pauze stand halen en verder laten printen zodat het bakje dicht gaat..of gebruik een ander opvul materiaal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 21:16

LoneWolf

Just a Byte

Holle ruimtes vullen met visloodjes en evt beetje lijm.

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demiesehv
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 11-09 16:56
Weet iemand een goede tip om aan stadhuizen van nederland te komen.

Ik zou graag van een aantal steden de stadhuizen willen printen voor in huis.
Maar vind deze nergens helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielRB
  • Niet online

michielRB

Back 2 the Future

Misschien zoeken op deze site: https://www.3dcadbrowser.com/
Als je bijvoorbeeld zoekt op 'amsterdam cityhall' of 'rotterdam cityhall' dan komt er wel wat naar boven.
Geen idee of in de delen die gemaakt zijn ook de stadhuizen zitten, maar (delen van) een groot aantal steden zijn beschikbaar als 3D object.

Zit hier misschien wat tussen: https://3d.bk.tudelft.nl/opendata/3dfier/

Wat ik nog kan verzinnen: schrijf madurodam aan of zij digitale 3D objecten hebben van hun gebouwen.

[ Voor 21% gewijzigd door michielRB op 16-11-2020 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-09 13:28
Kan iemand me op weg helpen wat de juiste term is voor deze "golvende" patronen aan de zijkant van mijn prints?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NFzG8DA95SraMXvIP52sdr1mZnA=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k5UYO4GGxweLhSK3tX9MQ7Lh.jpg?f=fotoalbum_medium

[ Voor 68% gewijzigd door Taigu op 17-11-2020 13:30 ]

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:48
Doorslag van je extruder bij het printen van infill gok ik?

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Taigu
Heb jij infill before walls aan staan? Dan krijg je dit al snel namelijk.
Volgens mij staat dat standaard aan in Cura... waarom mag Joost weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

wat is er de afgelopen maanden gebeurd met de pla-markt? al mijn reguliere pla-winkels zijn flink duurder geworden (gelukkig heb ik bij wijze van teset en de 11-11 acties wel een goedkope, kwalitatief goede pla merk gevonden: hiprecy. blijkbaar ook een 3d-printermaker. ik heb geiujk maar een flinke voorraad (20kg) ingeslagen.

[ Voor 9% gewijzigd door kmf op 17-11-2020 16:37 ]

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hardy8
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 10:15
ManIkWeet schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 14:46:
@Taigu
Heb jij infill before walls aan staan? Dan krijg je dit al snel namelijk.
Volgens mij staat dat standaard aan in Cura... waarom mag Joost weten.
Hoe zo is dit verkeerd? Ik vind dit nog altijd de meest logische volgorde, op deze manier kan het infill de buitenkant juist minder beschadigen, wanneer je dat omdraait ga je een mooie geprinte buitenkant weer verknoeien met het hete infill patroon.
Wel moet je ook hier wel het aantal wall lines op minimaal op 2 of liefst zelf 3 zetten om het onzichtbaar aan de buitenkant te zien krijgen.

[ Voor 11% gewijzigd door Hardy8 op 17-11-2020 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hardy8 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 19:22:
[...]

Hoe zo is dit verkeerd? Ik vind dit nog altijd de meest logische volgorde, op deze manier kan het infill de buitenkant juist minder beschadigen, wanneer je dat omdraait ga je een mooie geprinte buitenkant weer verknoeien met het hete infill patroon.
Wel moet je ook hier wel het aantal wall lines op minimaal op 2 of liefst zelf 3 zetten om het onzichtbaar aan de buitenkant te zien krijgen.
Ik heb al vaak genoeg gezien dat infill before walls een lelijke print bij iemand veroorzaakte, terwijl na uitschakeling ervan de problemen opgelost waren. Dus vandaar dat ik de suggestie doe en niet begrijp waarom dat standaard aan staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-09 12:56
kmf schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 16:36:
wat is er de afgelopen maanden gebeurd met de pla-markt? al mijn reguliere pla-winkels zijn flink duurder geworden (gelukkig heb ik bij wijze van teset en de 11-11 acties wel een goedkope, kwalitatief goede pla merk gevonden: hiprecy. blijkbaar ook een 3d-printermaker. ik heb geiujk maar een flinke voorraad (20kg) ingeslagen.
Wat vind je flink duurder ? Ik heb die ervaring niet echt namelijk, betaal nog steeds hetzelfde als vorig jaar voor een rol

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taigu
  • Laatst online: 14-09 13:28
@ManIkWeet @citruspers dit was het. De genoemde instelling aangepast in Cura en de buitenkant is nu een stuk strakker

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3owmmO7UqbR8uNvwBh9eFx6B9RE=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1RZYGaUQVrElNLURMWdjOWWL.jpg?f=fotoalbum_medium

Heeft er iemand nog suggesties naast ironing om de boven- en onderkant strakker te krijgen? (Linkerkant op de foto)? Dit is geprint met flow 100, lichte overextrusion. Volgens de calibratie kan flow ~90-93 ook.

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Pixelmagic schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 20:15:
[...]

Wat vind je flink duurder ? Ik heb die ervaring niet echt namelijk, betaal nog steeds hetzelfde als vorig jaar voor een rol
ik betaalde rond de 19 euro. nu zijn die rollen nu rond de 25 euro.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:19
Ik zie ook "gewoon" 20 euro de kilo.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kmf schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 21:11:
[...]

https://www.123-3d.nl/123...er-serie-i1800-t1614.html

De prijzen zijn wat omhoog gegaan door de DIY facemask rush, maar 123-3d heeft hun prijzen de hele tijd gelijk gehouden.

Kwaliteit is prima vind ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pixelmagic
kmf schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 21:11:
[...]

Ik betaalde afgelopen week gewoon 18€ voor een kilo rol Devil Design Pla, prima spul naar mijn mening. Misschien tijd voor een merk switch ? (Voor zover je merk trouw bent)

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Pixelmagic schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 21:27:
[...]

Ik betaalde afgelopen week gewoon 18€ voor een kilo rol Devil Design Pla, prima spul naar mijn mening. Misschien tijd voor een merk switch ? (Voor zover je merk trouw bent)
ik ben al geswitched, en heb net tig silk-pla-rollen van elke kleur van de regenboog gekocht voor 16 euro per stuk hartstikke tevree mee, alleen vraag ik me af waar de prijsverhogin vandaan komt, corona-opslag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic
kmf schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 21:53:
[...]

ik ben al geswitched, en heb net tig silk-pla-rollen van elke kleur van de regenboog gekocht voor 16 euro per stuk hartstikke tevree mee, alleen vraag ik me af waar de prijsverhogin vandaan komt, corona-opslag?
Wat heb je nu gekocht dan ?

En denk dat de leverancier corona inderdaad ziet om zijn winst te vergroten, dat zie je wel vaker op dit moment. Heb de IPA ook al van 9€ naar 11,50€ zien gaan.

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shapeshifter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-09 21:38

Shapeshifter

Get it over with

Heeft iemand toevallig een stukje 3 2,85 mm nylon filament over? Ik heb een Prusa kit waar het stukje nylon filament om de kabelbundel van de extruder naar de electronica stijf te houden helaas niet bij lijkt te zitten en ik voel er niet zo veel voor om een hele rol te gaan kopen voor de 50cm die ik nodig heb. Heb bij de laatste order ook aangegeven dat ik het niet had en ze zouden het erbij doen, maar dat is kennelijk niet gelukt.

HP ZBook Studio G3 - Hyundai Ioniq EV Classic - Opel Vivaro-e 75kWh - 22x Prusa i3 MK3S - 8x Prusa MINI+ - Ooznest Workbee 1,5m x 1,5m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacy
  • Laatst online: 13-09 20:03

spacy

+++

Shapeshifter schreef op woensdag 18 november 2020 @ 10:32:
Heeft iemand toevallig een stukje 3 2,85 mm nylon filament over? Ik heb een Prusa kit waar het stukje nylon filament om de kabelbundel van de extruder naar de electronica stijf te houden helaas niet bij lijkt te zitten en ik voel er niet zo veel voor om een hele rol te gaan kopen voor de 50cm die ik nodig heb. Heb bij de laatste order ook aangegeven dat ik het niet had en ze zouden het erbij doen, maar dat is kennelijk niet gelukt.
Ik zag een filmpje waar ze de nylon draad van tuintrimmers, waarschijnlijk wel bij welkoop wel verkrijgbaar, zelfs gebruikten om te printen, dan heb je voor een paar euro voldoende nylon :+
YouTube: Can you 3D Print Trimmer Line?!

[ Voor 6% gewijzigd door spacy op 18-11-2020 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:19
Prusa stuurt waarschijnlijk ook wel een stukje op als je contact opneemt met support toch?

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • +6 Henk 'm!
Ok, deze is wel grappig:

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/cu6gr8t9pvz51.jpg?width=960&crop=smart&auto=webp&s=a5315d668e1530b0d2a65ca08c628b7e97ef1d3f

© ocf81 1981-infinity

• tomhelmer
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 04-07 10:55
Hallo! Ik kom hier langs in vrijwel totale onwetendheid.

Drie jaar geleden kocht ik een behoorlijk goede staafmixer, vanuit het idee dat ik er wat langer mee zou doen.
https://www.solisonderdelen.nl/nl/product/8351-x-change-mixer-/

Nu is er een onderdeeltje uitgevallen. De pakking tussen de motor en de as in de staaf waar de mixer aan zit, waardoor het ding doldraait.
Ik vermoed dat dit onderdeel 3D geprint zou moeten kunnen worden en dat. Zijn er opties om dit idee te vervolgen? Betere fora om dit te vragen?

Dank!

• Btje
Heb je een linkje voor ons waar het vandaan komt?
kmf schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 21:53:
[...]

Xiaomi 13T Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@tomhelmer Als je een foto van het onderdeel zelf kan laten zien dat kunnen we beter beoordelen of een 3d printer de oplossing kan bieden. Er zijn een paar vrijwilligers hier die wel goed kunnen ontwerpen.

• kmf
  • Niet online

kmf

Pixelmagic schreef op woensdag 18 november 2020 @ 08:34:
[...]

Wat heb je nu gekocht dan ?

En denk dat de leverancier corona inderdaad ziet om zijn winst te vergroten, dat zie je wel vaker op dit moment. Heb de IPA ook al van 9€ naar 11,50€ zien gaan.
Btje schreef op donderdag 19 november 2020 @ 09:04:
Heb je een linkje voor ons waar het vandaan komt?

[...]
ik bestel die van Hiprecy hier:
voor 16 euro
en dan neem ik die verzonden vanuit spanje met 2 euro verzendkosten, maar ik koop ze bij de dozijnen en dan is het 2 euro verzendkosten voor het geheel... normaal gesproken heb ik het binnen een week binnen, maar door 11-11 is het nu weekje langer.

[ Voor 8% gewijzigd door kmf op 19-11-2020 11:01 ]

• Btje
Jammer dat die alleen pla heeft. Iemand een vergelijkbaar iets (prijs) met goed petg filament?

Xiaomi 13T Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hardy8
Toch begrijp ik het muggeziften over een prijs niet helemaal (wat scheelt het op geprint product van een paar gram), het kan op verschillende manieren wel iets goedkoper zijn, maar de kwaliteit bij die onbekende merken is vaak maar afwachten en is als het bevalt is het dan wel constant leverbaar, en de kleurkeuze is ook vaak beperkt.
Ik betaall dan toch liever relatief iets meer voor beproefde constante kwaliteit bij een Nederlandse leverancier en heb het ook nog veel sneller in huis met tevens de mogelijkheid van persoonlijk contact bij eventueel problemen of vragen.
Ik zelf heb erg goede resultaten bij Esun PLA+, maar ook Devil Design wordt veel lovend over geschreven.
https://www.tinytronics.n...filament-1.75mm-1kg-zwart
https://3dwensshop.nl/product-category/filament/

• Hardy8
Btje schreef op donderdag 19 november 2020 @ 12:28:
Jammer dat die alleen pla heeft. Iemand een vergelijkbaar iets (prijs) met goed petg filament?
Devil Design PETG schijnt ook erg goed te zijn en niet duur hier.
https://www.tinytronics.n...nten/filament/1.75mm-petg

• Btje
Daar zeg je het goed, niet altijd is de nl kwaliteit beter. Ik vind de standaard 123d eigen merk niet beter dan een rol wit basicfil van amazon.

Bedankt voor het petg idee. Zal ik zeker eens een rol van bestellen.

Xiaomi 13T Pro

• Pixelmagic
Hardy8 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 12:37:
[...]

Devil Design PETG schijnt ook erg goed te zijn en niet duur hier.
https://www.tinytronics.n...nten/filament/1.75mm-petg
Hier prima ervaring met DD, zowel PLA als PETG.
kmf schreef op donderdag 19 november 2020 @ 11:00:

ik bestel die van Hiprecy hier:
voor 16 euro
en dan neem ik die verzonden vanuit spanje met 2 euro verzendkosten, maar ik koop ze bij de dozijnen en dan is het 2 euro verzendkosten voor het geheel... normaal gesproken heb ik het binnen een week binnen, maar door 11-11 is het nu weekje langer.
Thnx, ik was met name getriggerd door de silk benaming die je noemt, heb je wat geprinte voorbeeldjes waar dit te zien is ? Ik heb nu via amazon de wat filament van Amolen en dat geeft een andere afwerking dan Devil Design wat best netjes is, maar dat is er in weinig kleuren en best prijzig.

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Pixelmagic schreef op donderdag 19 november 2020 @ 17:37:
[...]

[...]

Thnx, ik was met name getriggerd door de silk benaming die je noemt, heb je wat geprinte voorbeeldjes waar dit te zien is ? Ik heb nu via amazon de wat filament van Amolen en dat geeft een andere afwerking dan Devil Design wat best netjes is, maar dat is er in weinig kleuren en best prijzig.
niet bepaald kunstwerkjes, maar hier een paar foto's van WIP en prototypes die ik rond m'n bureau heb liggen.

geprint met 0.8mm print nozzle op groftste/snelste settings. zien er uiteindelijk toch heel netjes uit vind ik. moier dan ander pla op 0.2 mm

dingen die ik met de laatste centimers van een rol print om het toch nuttig te besteden ipv gelijk weg te gooien.
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/QQbBYTD/IMG-2073.jpg
speelgoedzwaard

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/XjtzPLP/IMG-2074.jpg
sonoff flashing jig

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/tKVcZ4V/IMG-2077.jpg
breukoefeningen. allemaal materiaalresten

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/B4XNF4C/IMG-2078.jpg
sd kaarthoudertje

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/HG4KHVH/IMG-2079.jpg
cc2531 case

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/WK8J11Q/IMG-2080.jpg
boorhouder.

[ Voor 8% gewijzigd door kmf op 19-11-2020 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Btje
Is dat ali pla silk?
Pixelmagic schreef op donderdag 19 november 2020 @ 17:37:
[...]

[...]

Xiaomi 13T Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic
Die posting was niet van mij, maar de link gaat daar inderdaad heen.

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

ManIkWeet schreef op donderdag 19 november 2020 @ 23:09:
@kmf Alle plaatjes gaan naar imgbb als ik erop klip :-( geen grote versie
nogmaals, maar dan zonder uitleg dan

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/LvmdvsW/UNADJUSTEDNONRAW-thumb-16df5.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/wKY6MNB/UNADJUSTEDNONRAW-thumb-16df6.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/9wLZCzn/UNADJUSTEDNONRAW-thumb-16dfc.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/1225gRM/UNADJUSTEDNONRAW-thumb-16dfb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/qk1Ht24/UNADJUSTEDNONRAW-thumb-16dfa.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/7kwVbDJ/UNADJUSTEDNONRAW-thumb-16df9.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demiesehv
Weet iemand of je een foto op 1 of andere manier om kan zetten naar een 3d bestand.
Ik zou graag een aantal stadhuizen willen maken van nederland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:11

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Iemand als eens met Nylon proberen te printen, maar dan van de tuin/diy winkel?

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Op zich opvallend dat de kiloprijs niet zo heel veel scheelt van de kiloprijs van een rol filament. Desondanks weet ik niet wat ik liever heb, iets wat toevallig lijkt te werken of iets dat gemaakt is voor het doel waar je het voor wil gebruiken.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

@ocf81 ik denk eerder dat je de gedachte iets anders moet hebben. Stel het is weekend en je moet nog snel iets hebben in nylon maar je nylon is (bijna) op. Rol bestellen, ja die heb je ten vroegste maandag (in de meeste gevallen), maar een diy winkel is wel open, je rijd ernaar toe en je koopt wat nylon in de juiste dikte. Komt thuis je steekt het in de droger en wat later kun je je stuk (verder) printen :)

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Damic schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 12:09:
@ocf81 ik denk eerder dat je de gedachte iets anders moet hebben. Stel het is weekend en je moet nog snel iets hebben in nylon maar je nylon is (bijna) op. Rol bestellen, ja die heb je ten vroegste maandag (in de meeste gevallen), maar een diy winkel is wel open, je rijd ernaar toe en je koopt wat nylon in de juiste dikte. Komt thuis je steekt het in de droger en wat later kun je je stuk (verder) printen :)
Voor een klein objectje dat je even 'snel' wil printen (drogen van filament duurt wel een dag) is het inderdaad wel goed te doen.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielRB
  • Niet online

michielRB

Back 2 the Future

Ik vind dat het resultaat van de gedroogde versie zeer acceptabel is. En dat had ik echt niet verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
michielRB schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 12:55:
Ik vind dat het resultaat van de gedroogde versie zeer acceptabel is. En dat had ik echt niet verwacht.
Het ziet er inderdaad best goed uit. Ik denk wel dat Stefan de diameter in de slicer naar ~1,73mm heeft aangepast om dat voor elkaar te krijgen.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demiesehv
Vandaag mijn hechtfolie naar de piep geholpen.
Hij is in het midden helemaal glad geworden waardoor de pla niet meer hecht.
Ik heb inmiddels een nieuwe besteld maar is er ook een andere oplossing lees wel eens iets over glasplaat.
Hoe hecht die dan aangezien hij zo glad is, en waar haal je die glasplaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielRB
  • Niet online

michielRB

Back 2 the Future

Zoek op boriumsilicaat glasplaat.
De meeste 3dprint webshops hebben wel iets. bijv 123-3d.nl

Als je een sensor gebruikt voor autobedleveling dan kan je geen glas gebruiken. De afstand tot je alu plaat wordt dan te groot. Een 3D touch is wel goed te gebruiken.

Houd tijdens printen ook rekening met de clips om de glasplaat op de alu heatbed te bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
michielRB schreef op zondag 22 november 2020 @ 16:19:
Zoek op boriumsilicaat glasplaat.
De meeste 3dprint webshops hebben wel iets. bijv 123-3d.nl

Als je een sensor gebruikt voor autobedleveling dan kan je geen glas gebruiken. De afstand tot je alu plaat wordt dan te groot. Een 3D touch is wel goed te gebruiken.

Houd tijdens printen ook rekening met de clips om de glasplaat op de alu heatbed te bevestigen.
Hmm, het deel over sensoren is iets te kort door de bocht wat mij betreft.

Als je een inductieve sensor gebruikt moet bij een glasplaat van 3mm dikte een sensor worden gebruikt die een detectieafstand van 8mm of meer heeft, aangezien dat soort sensoren gemaakt zijn om ijzer te detecteren en de detectieafstand van aluminium ca 40% van die afstand bedraagt. Infraroodsensoren zijn ook een stuk minder nauwkeurig.

Voordeel van de inductieve sensor is wel dat ze makkelijk en snel werken.

Capacitieve sensoren werken wel, maar zin van nature al een stukje minder nauwkeurig.

Sensoren die werken met fysiek contact werken wel goed zonder problemen. Dit zijn onder andere microswitches die middels een servo in positie worden gebracht, (piëzo-elektrische) druk sensoren en BLTouch sensoren. Dit soort sensor heeft als voordeel dat ze ook nog eens werken ongeacht of de glasplaat aanwezig is of niet.

Je kan overigens ook kiezen voor een heated bed met magneten waarop je een plaat van verenstaal met PEI film bevestigt. Bijv. de MK52 kost wel wat meer, maar is wel heel handig en werkt goed met inductieve sensoren.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bowen_HAFX
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 29-08 08:12
Hoi mede-tweakers,

Ik zit sinds het begin van het jaar te wachten op nieuws van de Prusa-XL, maar ik denk niet dat we binnenkort een keer iets gaan horen. Dus ben ik maar eens op zoek gegaan naar alternatieven.

Nu heb ik mij verdiept in de Voron v2.4, die volgens mij voor CoreXY een redelijk goed ontwerp. Ik ben door de manual en de BOM gegaan en het lijkt me persoonlijk goed te doen.

En hoewel de community redelijk groot lijkt te zijn, zou het ook wel een geruststellend gevoel zijn als er ook wat Tweakers daadwerkelijk deze machine gebouwd hebben en eventueel bij problemen bij een beetje raad kunnen geven. Dus zijn er mensen die de Voron v2.x gebouwd hebben en nog actief zijn in dit forum?

Alvast heel erg bedankt!

Every magical journey begins with a single step

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigEagle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:16
Eind vorige week kreeg ik mijn Prusa i3 MK3s (kit) binnen. Had 'm in 5 uurtjes in elkaar en al diverse prints in PETG mee gemaakt. Erg tevreden mee tot nu toe! Had toevallig nog een Raspberry Pi 3b over en die draait nu OctoPrint. :P

Enige waar ik 'last' van heb is een 'ERR: MINBED TEMP' melding bij het aanzetten van de MK3s. Door even mijn hand op het bed te plaatsen, op de plek van de temp sensor, gaat deze melding gelukkig wel weg. Ik zie dat de temperatuur van het bed volgens de MK3s rond de 10 graden is, terwijl het in mijn kamer rond de 20 is.

Iemand dezelfde ervaring? :?

Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@Bowen_HAFX Ik heb geen Voron gebouwd, ik weet wel dat hun discord meer dan 9000 leden heeft.

Er zijn wat mensen in de HevORT community (die hier ook leven) die grote problemen hebben met de partcooling fan van de Voron, kan ik me ook wel iets bij voorstellen.

Voron is primair ontworpen voor ABS printen (dus (bijna) geen partcooling), dus mogelijk dat PLA iets moeilijker kan zijn.

Verder lijkt het ontwerp wel goed uitgedacht, en user friendly. Kan ik van andere 3d printer ontwerpen niet zeggen. (looking at you HevORT)

@BigEagle Lijkt me dat je bed thermistor/draad kapot is, niet meer mee printen tot je het vervangen/opgelost hebt.

[ Voor 10% gewijzigd door ManIkWeet op 23-11-2020 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigEagle
Oke, ik zal de sensor een doormeten, vond al een artikel bij Prusa daarover.

Het gekke is: ik heb totaal geen last ermee tijdens het printen. Ook niet als ik tijdens het opwarmen aan bed of de kabel 'rommel'. Het bed voelt ook wel koud aan, maar zal deze eens meten met mijn temperatuursensor op mijn multimeter...

[ Voor 10% gewijzigd door BigEagle op 23-11-2020 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BigEagle schreef op maandag 23 november 2020 @ 11:31:

Het gekke is: ik heb totaal geen last ermee tijdens het printen. Ook niet als ik tijdens het opwarmen aan bed of de kabel 'rommel'. Het bed voelt ook wel koud aan, maar zal deze eens meten met mijn temperatuursensor op mijn multimeter...
Volgens mij neemt Marlin (onderliggende software van Prusas) het gemiddelde van de resultaten over een aantal metingen, dus zie je met een beetje gewiebel aan je kabel geen verschil. Betekend niet dat het probleem er niet is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lennertvdkort
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15:11
BigEagle schreef op maandag 23 november 2020 @ 11:31:

Nee begrijp dat je er waarschijnlijk geen last van hebt aangezien hij kouder registreert dan het daadwerkelijk is. Helemaal 100% kan je het uitsluiten door idd je bed te meten.
Hier een mk3s in de kamer, Netatmo geeft aan de andere kant van de kamer 20.9 graden en mijn hotend 19 en bed 18.(met een infrarood thermometer meet ik op mijn bed 19.8 graden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boullie
  • Laatst online: 09:35

Boullie

Da Bulster

ManIkWeet schreef op maandag 23 november 2020 @ 11:12:

Verder lijkt het ontwerp wel goed uitgedacht, en user friendly. Kan ik van andere 3d printer ontwerpen niet zeggen. (looking at you HevORT)
Het ontwerp van de HevORT is ook nog niet definitief voor zover ik weet. De basis is er maar hoe je bijvoorbeeld de enclosure doet is helemaal aan je zelf. Voron is wat dat betreft een meer uitgewerkt en compleet ontwerp.
Klopt wel dat de documentatie te wensen overlaat bij de HevORT, vooral de firmware configuratie.
Als je er niet uitkomt bij de hevORT dan moet je de vraag in de Facebook gooien. Genoeg hulpvolle mensen daar.

Boullie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:10
@Bowen_HAFX Ik heb redelijk wat ervaring met custom corexy printers (heb er zelf twee ontworpen/gebouwd), mocht je vragen hebben dan hoor ik het graag.
De voron ziet er inderdaad goed uit, als je een beetje technische kennis hebt dat moet het zeker te doen zijn om deze te bouwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Boullie schreef op maandag 23 november 2020 @ 12:13:
[...]

Het ontwerp van de HevORT is ook nog niet definitief voor zover ik weet. De basis is er maar hoe je bijvoorbeeld de enclosure doet is helemaal aan je zelf. Voron is wat dat betreft een meer uitgewerkt en compleet ontwerp.
Klopt wel dat de documentatie te wensen overlaat bij de HevORT, vooral de firmware configuratie.
Als je er niet uitkomt bij de hevORT dan moet je de vraag in de Facebook gooien. Genoeg hulpvolle mensen daar.
Weet ik, maar ik kan 'm bijvoorbeeld om die reden niet aanraden bij anderen.
Voron kan ik wel aanraden, zonder 'm ooit gebouwd te hebben, omdat ik veel user manuals/guides/support kan zien van die printer. Het is een ontwerp waar meerdere mensen meerdere jaren aan gesleuteld hebben, in plaats van één persoon die alles doet en het na de eerste release opgeeft/overlaat aan de community (zoals HEVO)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BigEagle
ManIkWeet schreef op maandag 23 november 2020 @ 12:07:
[...]

Volgens mij neemt Marlin (onderliggende software van Prusas) het gemiddelde van de resultaten over een aantal metingen, dus zie je met een beetje gewiebel aan je kabel geen verschil. Betekend niet dat het probleem er niet is!
Ik heb de sensor even gemeten: gaf 175k ohm aan en dat is te hoog (klopt dus met 10 graden). Volgens het artikel bij Prusa zou dit tussen de 80k en 125k ohm moeten liggen.

De temperatuursensor op mijn multimeter gaf een bedtemperatuur aan van 19,8 graden.

Contact gezocht via de chat met Prusa en ik krijg een andere sensor opgestuurd. _/-\o_
lennertvdkort schreef op maandag 23 november 2020 @ 12:07:
[...]

Nee begrijp dat je er waarschijnlijk geen last van hebt aangezien hij kouder registreert dan het daadwerkelijk is. Helemaal 100% kan je het uitsluiten door idd je bed te meten.
Hier een mk3s in de kamer, Netatmo geeft aan de andere kant van de kamer 20.9 graden en mijn hotend 19 en bed 18.(met een infrarood thermometer meet ik op mijn bed 19.8 graden)
Volgens de MK3s was mijn bed 10 graden, mijn multimeter met tempsensor gaf 19,8 graden aan. Zoals hierboven al vermeld, ik krijg een andere opgestuurd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is inderdaad het juiste model. Jammer dat je er €1 voor moet neerleggen.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Een van mijn mk52 heatbeds heeft geen pinnen aan de achterkant om de flex plate tegen te houden als je deze er op legt. Hebben jullie een idee of deze dingen een naam hebben waar ik naar kan zoeken?
Ik kan er van onderen twee boutjes doorheen steken natuurlijk, maar die moet ik met een moertje o z'n plek houden wat ervoor zorgt dat de sheet niet perfect uitlijnt. Dat is in de praktijk niet daadwerkelijk een issue natuurlijk, maar diezelfde soort pinnen er in steken is wel netter :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9pxVCFRrmNtaDNzcGFFVEMF3x50=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/1XbRrwRf08LasagPfUiyJJ5N.jpg?f=user_large
Het gaat om deze in het rood aangegeven pinnen, niet de groene cirkel (afbeelding komt uit de Prusa handleiding).

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Spike_wolf Is het een officiële prusa, of een kloon? De kloon die ik gekocht heb hebben veel weg van M3 blanks met een verzonken kop zonder schroefgat. Je zou een DIN 7991 schroef kunnen pakken. De mijne kwam beschadigd aan en ik heb een pinnetje moeten vastlijmen. Daarvoor moet je wel een soort lijm hebben dat minimaal 110°C aankan, anders kan je er geen ABS meer mee printen.

Als het een officiële Prusa is zou ik gewoon contact opnemen met de support-afdeling om te kijken wat ze voor je kunnen doen.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

@ocf81 Het is een clone, dus via Prusa gaat hem niet worden.
Het zijn 3mm gaten, dus een M3 boutje er in lijmen is wel een optie misschien.

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bowen_HAFX
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 29-08 08:12
sjaakwortel schreef op maandag 23 november 2020 @ 12:22:
@Bowen_HAFX Ik heb redelijk wat ervaring met custom corexy printers (heb er zelf twee ontworpen/gebouwd), mocht je vragen hebben dan hoor ik het graag.
De voron ziet er inderdaad goed uit, als je een beetje technische kennis hebt dat moet het zeker te doen zijn om deze te bouwen.
Ik ben een beetje technisch, dus dan ga ik het gewoon proberen. Misschien dat ik van je aanbod gebruik ga maken d:)b . Bedankt!

Every magical journey begins with a single step

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FreezingPixels
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06:59
Vorig jaar een Prusa MK3s gekocht en inmiddels al een hele boel geprint! Afgelopen weekend ben ik eens begonnen om wat bestanden te delen met de wereld via de Prusa website. Het eerste wat ik heb geupload is gelijk featured geworden op de homepage dus dat begint al goed:D Onderstaand wat voorbeeldjes.
let op! Dit zijn allemaal renders, ik heb het wel geprint maar heb geen goede foto studio dus daarom op deze manier
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cdE8Ksgn4tpcrr2wAG-F-jKEh4I=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bmFL0hvpek6FRM1O1yXEgfXQ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZdVD8rfFCN0hgMuexo5NDcefA20=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xk3kGEltKeoUreAXblDbXdG7.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_jqt6ERpIZy3O5L33wWv0Qp6wzg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Bh4JrQ1Asi7xMclbuj8QQSMK.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wyyw1BhDP3cnEoZykEP5jJ1NoA4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RxVScT8x1rsMSDuVh1w3Nv79.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Yei4yX6GfFMj87J3k3mYtztBay4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6w0dpEQ439O3wEqPE1uli2lq.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v4ryFJax2te0Wgs5c-6dxg5TMag=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IbcJWB5YbyJolzWWUbxyNnr0.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ypxrLH5GcCDIk5_LYkTFVIgV2KI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6LC1MfLzhwGEMPi4OJGZfslD.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O9Fdh9Yw_FoD35saH0RDwXxgM6A=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6I5apMMA1CXAULcvl7M8nbMS.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TZm6t5Ebv4pvqjNa-BUoQ928Sl0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QKtkyidPw30rjUvK5ITrWtXc.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tPPF3cfQRSum7KrogaJp3nrRi3c=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3HaQRKY3j5LJ8Dl3VZjmyUjK.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FISo9WCkHstGNSRZPe2wL_k1nDI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zSlM2BaQtAjeRYLVNi9gfUDX.jpg?f=fotoalbum_tile

Files zijn allemaal te downloaden via https://www.prusaprinters...965-freezingpixels/prints

Binnenkort volgt er meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Vraagje: heeft er iemand teovallig de laatste tijd nog 3030 glijmoeren gezien met M3 draad? Ik zien ze allemaal starten vanaf M4, maar rails zijn met gaten van 3.5mm en uitboren naar 4mm is hopeloos als ze goed gehard zijn.

@robin222 die kerstboom is wel nice, ik heb er zo is 1 geprint maar was dan ook met een boomstronk onder. Deze dus: http://www.thingiverse.com/thing:3286253

[ Voor 26% gewijzigd door Damic op 23-11-2020 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
  • Laatst online: 14:10
Damic schreef op maandag 23 november 2020 @ 20:31:
Vraagje: heeft er iemand teovallig de laatste tijd nog 3030 glijmoeren gezien met M3 draad? Ik zien ze allemaal starten vanaf M4, maar rails zijn met gaten van 3.5mm en uitboren naar 4mm is hopeloos als ze goed gehard zijn.

@robin222 die kerstboom is wel nice, ik heb er zo is 1 geprint maar was dan ook met een boomstronk onder. Deze dus: http://www.thingiverse.com/thing:3286253
https://www.amazon.nl/T-n...+m3&qid=1606159981&sr=8-2

Best redelijk makkelijk te vinden, deze zijn ook handig omdat je die niet vantevoren in de rail hoeft te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

@sjaakwortel het is de andere soort die ik zoek :)
Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/Hbb3c5be9550140baa1cfe1db3c2f1ef9V/M3-M4-M5-M6-M8-M10-T-Block-Square-nuts-T-Track-Sliding-Hammer-Nut-for.jpg_Q90.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Laatst online: 10:56
Ik zit met een probleem, misschien weet iemand het. Ik heb een SKR 1.4 Turbo met een BLTouch, alles aangesloten zoals het hoort alleen de self test doet het niet. Maar op het moment dat ik de selftest start en ik hou de pin er zelf uit en houd hem vast, want hij schiet automatisch terug en ik doe M119, dan wanneer ik hem vasthoud dan is die triggered en wanneer ik hem los houd is die open. Hoe kan ik dit fixen. Dit is best wel vervelend aan het worden.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbhc
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-09 18:54
Demiesehv schreef op zondag 22 november 2020 @ 14:56:
Vandaag mijn hechtfolie naar de piep geholpen.
Hij is in het midden helemaal glad geworden waardoor de pla niet meer hecht.
Ik heb inmiddels een nieuwe besteld maar is er ook een andere oplossing lees wel eens iets over glasplaat.
Hoe hecht die dan aangezien hij zo glad is, en waar haal je die glasplaat.
PLA op glas is bij mij nooit echt een succes geworden. Onderdelen die last hebben van warping hebben bij mij de neiging om los te komen.

PETG hecht daarintegen zo goed aan glas dat het bij het afkoelen brokken glas mee kan trekken. Daarom moet je er eigenlijk een laagje tussen brengen om dat te voorkomen. Ik gebruik daar bijvoorbeeld verdunde houtlijm voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbhc
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-09 18:54
Daniel. schreef op maandag 23 november 2020 @ 21:40:
Ik zit met een probleem, misschien weet iemand het. Ik heb een SKR 1.4 Turbo met een BLTouch, alles aangesloten zoals het hoort alleen de self test doet het niet. Maar op het moment dat ik de selftest start en ik hou de pin er zelf uit en houd hem vast, want hij schiet automatisch terug en ik doe M119, dan wanneer ik hem vasthoud dan is die triggered en wanneer ik hem los houd is die open. Hoe kan ik dit fixen. Dit is best wel vervelend aan het worden.
Ik had laatst hetzelfde op een RAMPS bordje en bij mij bleek 1 van pinnen niet goed aangesloten te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
jbhc schreef op maandag 23 november 2020 @ 22:17:
[...]

Ik had laatst hetzelfde op een RAMPS bordje en bij mij bleek 1 van pinnen niet goed aangesloten te zijn.
In de connector of op het bordje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
Daniel. schreef op maandag 23 november 2020 @ 23:17:
[...]

In de connector of op het bordje?
Ik kan mijzelf wel voor mijn hoofd slaan. De 3 pins zat gewoon vekeerd om.

En in het begin was ik vergeten dat ik de bruine en rode draad had omgewisseld voor de SKR 1.3(die is stuk gegaan). En toen werd de BLtouch zo heet dat ik hem begon te ruiken, maar hij doet het nog wel :)

[ Voor 31% gewijzigd door Daniel. op 24-11-2020 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielRB
  • Niet online

michielRB

Back 2 the Future

Ik kwam dit tegen op hackaday projects pagina. Het lijkt me wel een aardige oplossing. Of zijn er inmiddels opties (bijv in Marlin) om aan het eind van een print de printer uit te schakelen?
https://hackaday.io/proje...anced-printer-control-apc

Acties:
  • 0 Henk 'm!
michielRB schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 12:08:
Ik kwam dit tegen op hackaday projects pagina. Het lijkt me wel een aardige oplossing. Of zijn er inmiddels opties (bijv in Marlin) om aan het eind van een print de printer uit te schakelen?
Er zijn al tijden verschillende manieren om de stroomvoorziening te regelen.
Met een ATX PSU kan je via e 5VSB lijn op een RAMPS de PSU aansturen. Ik weet het niet zeker, maar met de SKR kan dat geloof ik ook.
Je kan ook middels een RPi, een step down converter en een relais de PSU aansturen. Dan maakt het niet uit welk bord je gebruikt.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:06

mulder

ik spuug op het trottoir

michielRB schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 12:08:
Ik stuur via een Octoprint plugin deze aan: https://www.amazon.nl/Tp-...id=pla-332801643297&psc=1

oogjes open, snaveltjes dicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigEagle
Ik gebruik binnen Octoprint de Philips Hue plugin genaamd Ophom. Kan daarmee de stroom van de Prusa afhalen via een Hue stekker, ook bij bepaalde temperaturen van de nozzle en bed. Werkt prima!

[ Voor 5% gewijzigd door BigEagle op 24-11-2020 18:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweegroenethee
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19-08 11:32
*O*

Prusa heeft eindelijk een oplossing voor de M.I.N.D.A. sensor in de MINI. De workarounds waren allemaal erg omslachtig, ben blij dat ze het probleem erkennen. Jammer dat de MINI hiermee wat duurder is geworden maar dit zijn de extra kosten zeker waard in mijn ogen.

Daarnaast hebben ze nog wat andere dingen aangekondigd zoals een semi smooth/textured sheet (genaamd satin) en wat updates voor de i3 MK3S.

https://blog.prusaprinter..._satin_steel_sheet_40870/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tweegroenethee schreef op woensdag 25 november 2020 @ 12:39:
*O*

Prusa heeft eindelijk een oplossing voor de M.I.N.D.A. sensor in de MINI. De workarounds waren allemaal erg omslachtig, ben blij dat ze het probleem erkennen. Jammer dat de MINI hiermee wat duurder is geworden maar dit zijn de extra kosten zeker waard in mijn ogen.

Daarnaast hebben ze nog wat andere dingen aangekondigd zoals een semi smooth/textured sheet (genaamd satin) en wat updates voor de i3 MK3S.

https://blog.prusaprinter..._satin_steel_sheet_40870/
De sensor is wel aangenaam nieuws voor degenen die er last van hebben. Nieuw print surface is ook een leuke extra.
Voor mij zat echter het grootste nieuws in de laatste zin:
And BTW – because we have more time to work on the XL, we decided to add tool changing to it 😉

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielRB
  • Niet online

michielRB

Back 2 the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacy
  • Laatst online: 13-09 20:03

spacy

+++

Interessant artikel, ik begrijp eruit dat de filament zelf deels uit een soort plastic support materiaal bestaat wat na de print weggewassen wordt, en er dus enkel metaal of keramiek overblijft. Ik vraag me hierbij wel af hoe groot dat waste proces is, dat kon ik niet goed terug vinden. Maar dit klinkt wel veelbelovend ja!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweegroenethee
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19-08 11:32
ocf81 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 13:27:
Voor mij zat echter het grootste nieuws in de laatste zin:
[...]
Als ze dit gebruiksvriendelijk en consistent kunnen maken wordt dat wel een instant buy idd
Pagina: 1 ... 187 ... 196 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Heb je zinvolle informatie, die je graag terug ziet in de topicstart van een nieuw deel waar men momenteel aan werkt? Deel het door @jbhc of @ocf81 aan je bericht toe te voegen.