© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!
Je zou ook een prop hot-glue tegen die contacten aan kunnen smerenr_255 schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 07:56:
Gisteren even het bed in elkaar gezet, opzich netjes ( behalve de printjes op de hoeken ) met aan de onderkant een stuk of 32 magneten die het spring steel sheet op zijn plaats moet houden. Dacht eerst nog dat ik een bouw foutje gemaakt had, maar die pooltjes op het bed zitten gewoon aan de bovenkant/ Dat gaan we nog wel even deftig afschermen want als je ff uitschiet met je steel sheet dan ben je het haasje..![]()
ivm het het verzinken van de schroefkoppen in het bed kan ik hem ook niet omdraaien.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Thanks voor de sugestie.
Dat dacht ik ook, om even later te denken: Nee, doe maar niet. Ga je een keer abs printen en dan is het maar de vraag of je lijm niet wegloopt.
Zal eens kijken op mijn bus plastidip of het een beetje tegen warmte kan, dat is dan de 2e bescherming want alleen een kapje er overheen gaat ook lastig worden omdat je dan je sheet er evt nog onder door kan schuiven en dan zit je nog tegen je pooltjes aan. Ik moet er gewoon nog even goed over nadenken en eens kijken hoe anderen dat gedaan hebben met dit bed.
Ik moet heel eerlijk zeggen dat er toch wat meer tijd in gaat zitten om zo een frame in elkaar te zetten. Maar we gaan nog even door, zakje begint al richting de lege kant te raken. Rails en steppers voor Z zitten er op Y rails zijn gemonteerd. Ga dit weekend eens de x as er in hangen en dan alles nog eens goed afstellen zodat het haaks is en soepeltjes loopt. Tijd is even schaars, maar ik kan niet wachten om met de duet aan de slag te gaan.
Ik snap computers, het is alleen jammer dat ze mij niet helemaal begrijpen.
Is die connector through-hole? Dan gewoon eraf halen en de draden rechtstreeks aan de onderkant solderen.r_255 schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 10:06:
@Spinez0r
Thanks voor de sugestie.
Dat dacht ik ook, om even later te denken: Nee, doe maar niet. Ga je een keer abs printen en dan is het maar de vraag of je lijm niet wegloopt.
Zal eens kijken op mijn bus plastidip of het een beetje tegen warmte kan, dat is dan de 2e bescherming want alleen een kapje er overheen gaat ook lastig worden omdat je dan je sheet er evt nog onder door kan schuiven en dan zit je nog tegen je pooltjes aan. Ik moet er gewoon nog even goed over nadenken en eens kijken hoe anderen dat gedaan hebben met dit bed.
Ik moet heel eerlijk zeggen dat er toch wat meer tijd in gaat zitten om zo een frame in elkaar te zetten. Maar we gaan nog even door, zakje begint al richting de lege kant te raken. Rails en steppers voor Z zitten er op Y rails zijn gemonteerd. Ga dit weekend eens de x as er in hangen en dan alles nog eens goed afstellen zodat het haaks is en soepeltjes loopt. Tijd is even schaars, maar ik kan niet wachten om met de duet aan de slag te gaan.
Anders zou ik er een abs cover oid overheen doen.
En dan er fysiek voor zorgen dat je hotend nooit dit onderdeel kan raken, anders zou je ook 'interessante' zaken kunnen krijgen...ManIkWeet schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 12:29:
Anders zou ik er een abs cover oid overheen doen.
Ik vind dat ding zo wel dood eng! Zou voor mij een reden zijn voor een ander hotbed...
Goede tip! Maar nee, helaas niet...
Het zal idd zo iets worden, moet nog even kijken wat ik precies doe. Maar idd hitte bestendig.
@Cergorach
Das ook een goede, maar vandaar ook een laag van iets er over zoals plastidip. Afhankelijk of het tegen hitte kan. Maar het is idd niet iets wat je verwacht, tzt mischien iets anders ( lees groters ) en een xtra z-as maar vooralsnog wil ik het even doen met de dingen die ik heb. Maar met een fysiek stootblok en een extra switch zou ik dat wel kunnen voorkomen.
[ Voor 56% gewijzigd door r_255 op 29-11-2019 13:40 ]
© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!
SE 11x365WP ONO + 10x365WP WZW + 4 x365WP ZWZ. Totaal 9100WP. Gasloos sinds 06-2022: L/W warmtepomp NIBE BVA-SVM 10-200, AMS 10-12. L/L warmtepomp MHI SCM50-ZSW triple.
Beide kabels van de Z motoren aan de kant van de ramps 180graden draaien.
Dan draaien de motoren als het goed is de andere kant op.
© ocf81 1981-infinity
Werkende link: https://www.aldi.be/nl/on...printer-1968.article.htmlTPar schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 23:28:
Volgende week verkoopt Aldi in België zowaar een 3d printer (https://www.aldi.be/nl/on...printer-1968.article.html). Valt hier iets van te verwachten of ga ik beter voor 50 euro meer voor de Prusa mini? Of een ander alternatief?
Ik zou persoonlijk voor de Prusa gaan. De hele community en de geweldige support is ook wat waard. Je zult wel even moeten wachten op levering als je nu bestelt.
Ook bestaat voor de Ender 3 een gigantische online community. Hier op Tweakers ook een eigen drukbezocht topic. Van Balco heb ik nog niet eerder gehoord.
Meer informatie met o.a. de bestellink:
Gizz in "[3D Printer] Creality Ender 3 (Pro)-ervaringen"
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Persoonlijk denk ik dat een touchscreen niet handig is, dingen zoals filament runout en UBL worden erg lastig ermee...Gizz schreef op zondag 1 december 2019 @ 09:53:
@TPar: Voor €113 minder heb je een Ender 3 pro met een magnetisch bed, glasplaat, 2 kilogram PLA en een groter volume (220x220x250 i.p.v. 200x200x180). De Ender heeft geen touchscreen, maar je kunt je afvragen hoe belangrijk dat is.
Ook bestaat voor de Ender 3 een gigantische online community. Hier op Tweakers ook een eigen drukbezocht topic. Van Balco heb ik nog niet eerder gehoord.
Meer informatie met o.a. de bestellink:
Gizz in "[3D Printer] Creality Ender 3 (Pro)-ervaringen"
Die printer is een rebranded printer, ik weet zo gauw the originele naam niet...
Ik heb deze printer nu pak weg 2 jaar denk ik onder de naam Wanhao Duplicator I3 Plus en heb er rond de 20 kilo filament doorheen zitten het is een erg leuke printer zeker voor het geld! Hij is echt super stevig gebouwd alles is metaal daarom weegt dat ding ook 10kilo. De touch screen is juist super sowieso alles met een touch screen maar dat is persoonlijk. Het is niet de nieuwste van de nieuwste printer maar zeker een erg goede printer. Er is van dit merk een nieuwe verzie met BL Touch en andere verbeteringen maar uiteraard dan ook weer duurder. De prusia mini (18x18 print volume) is zoals de naam het al doet verklappen een stuk kleiner als je niet van plan bent al te grote dingen te printen een erg mooi apparaat alleen zijn een hoop 3D bestanden ontworpen voor een 20x20 print volume omdat dit redelijk de standaard is.TPar schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 23:28:
Volgende week verkoopt Aldi in België zowaar een 3d printer ( https://www.aldi.be/nl/on...printer-1968.article.html ). Valt hier iets van te verwachten of ga ik beter voor 50 euro meer voor de Prusa mini? Of een ander alternatief?
Iets wat ik wel zou adviseren is een glazen print bed plaat van 20x20cm.
Als je ABS wilt gaan printen dan is een spuitbus 3DLAC hechtspray samen met die glazen plaat echt een top combo!
https://technologyoutlet....ack?variant=1823849807890
Een Micro Swiss hot end is ook erg mooi na 15 kilo (ABS) nog steeds heel! Maar zeker niet direct nodig
https://technologyoutlet....s=10&_sid=3a7773a08&_ss=r
Kijk sowieso even op https://technologyoutlet.co.uk een super toffe 3D printer winkel in de UK met erg goede service! Ze verkopen geen Wanhao meer hebben nog wel een hoop extra's ervoor! Wel verkopen ze Ender een ander alternatief.
Nice, had al wel gezien dat het een RC1 had, ik deed al wel elke week een git merge in mijn eigen repo waar ik de versie voor mezelf maintain voor mijn custom CoreXY met SKR1.3.jbhc schreef op maandag 2 december 2019 @ 08:02:
Gaaf, Marlin 2.0 is officieel uit!
http://marlinfw.org/meta/download/
Zijn er nog meer alternatieven voor noet veel gels per rol.
OWL filament via amazon.sgouman schreef op maandag 2 december 2019 @ 22:44:
Wwet iemand waar je goedkoop PLA kan halen? Bij 123-3d is het 20 euro en bij hobbyking meestal 10 alleen weinig kleuren.
Zijn er nog meer alternatieven voor noet veel gels per rol.
Dat is alleen zwart of wit anders betaal je 6 euro verzendkosten. Dan kan ik het nrt zo goed in NL kopen.
https://www.amazon.de/dp/...7&sprefix=owl+fil&sr=8-16sgouman schreef op maandag 2 december 2019 @ 22:56:
[...]
Dat is alleen zwart of wit anders betaal je 6 euro verzendkosten. Dan kan ik het nrt zo goed in NL kopen.
https://www.amazon.de/dp/...7&sprefix=owl+fil&sr=8-15
10 per rol.
Laat je ze bezorgen in een winkel bij je in de buurt. Geen verzendkostensgouman schreef op maandag 2 december 2019 @ 22:56:
[...]
Zo slim zijn ze dan wel weer dat je het item niet kan afhalen.vincent_1971 schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 09:25:
[...]
Laat je ze bezorgen in een winkel bij je in de buurt. Geen verzendkosten
Wat is het nou, 3 keer gedownload of 55 en 56 keer? En waarom verschillen die getallen zo veel?
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Volgens mij is 'Downloads' is hoe vaak iemand iemand op de "AGREE & DOWNLOAD" knop heeft gedrukt en staan de losse part downloads er weer los van. Een beetje een raar systeem, ik heb een 3d model in losse parts en alle componenten op 1 plate,Gizz schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 09:56:
Iemand een idee hoe de statistieken op Thingiverse werken? Ik heb gisteren voor het eerst een ontwerp geplaatst, bij 'Thing Statistics' onder ' Thing Details' staat Downloads: 3. Kijk ik echter bij 'Thing files', dan zie ik dat de STL van het ene onderdeel 56x is gedownload en van het andere onderdeel 55x.
Wat is het nou, 3 keer gedownload of 55 en 56 keer? En waarom verschillen die getallen zo veel?
Daar heb ik volgens de statistieken 1116 downloads maar per part ruim 4K downloads
Tenzij je dicht bij de grens woont. Laat je het bezorgen bij een afhaalpunt ( meestal een winkel in ) in Duitsland.sgouman schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 09:30:
[...]
Zo slim zijn ze dan wel weer dat je het item niet kan afhalen.
Ben benieuwd veel filament van Owl hebben ook niet al te beste reviews op amazon.vincent_1971 schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 10:45:
[...]
Tenzij je dicht bij de grens woont. Laat je het bezorgen bij een afhaalpunt ( meestal een winkel in ) in Duitsland.Zal binnenkort wel eens een verslag hier uitbrengen van die rollen. Zo te lezen goed spul voor weinig.
Op Amazon is het hun B kwaliteit. Vaak wanneer ze van kleur verwisselen of iets in die trant. Op hun eigen website hebben ze A kwaliteit. Wanneer het er al een tijdje op zit. Ik heb bij beide besteld en toen ik bij hun zelf had besteld had ik rollen die 3 dagen terug gemaakt waren. Echt ontzettend vers en ik print er super mee. Zowel pla als petg ik vind het super spul en zeker voor die prijs heel leuk.sgouman schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 10:57:
[...]
Ben benieuwd veel filament van Owl hebben ook niet al te beste reviews op amazon.
https://www.polaroid3d.com/en/3dprinter/

Waarom?
- ding staat in elkaar bij levering net als een gewone printer
- dichte behuizing
- camera zodat je kan volgen op afstand
- glazen bed met speciale folie om op te printen zodat het makkelijk los komt
- de looks van het toestel bevallen me erg
- stil
- behoorlijke afmetingen 250(w) x 150(h) x 150(d) mm
- minder last van stof door de gesloten behuizing
- auto calibratie
Ik heb gisteren de doos toegekregen en hem uitgepakt. Momenteel heeft hij een plaatsje in de living maar valt behoorlijk groot uit waar ik me dus niet aan verwacht heb dus hij zal een vaste plaats krijgen op kantoor naast de gewone printer.
Ikzelf ben fervent Linux gebruiker, mijn zoon heeft een vaste PC met Windows 10 en een laptop met Windows 10. Beide behoorlijk performant (A10 met 24 GB ram voor de vaste pc, I7 met 16 GB in zijn laptop).
Hijzelf heeft in zijn cursus leren tekenen in Sketchup doch een oudere versie. Ikzelf heb in een ver verleden enkele CAD pakketten gekregen in school doch totaal veroudert aangezien dat een mooie 25 jaar geleden is.
De printer komt zelf met een software genaamd Polaroid Prep 3D:
http://howpolaroidareyou.com/software
Als ik het goed begrijp is dat een soort slic3r achtige software specifiek voor deze printen. Modellen kunnen via usb of SD-kaart naar de printer gestuurd worden. Om driver en andere issues met mijn Linux te vermijden zou ik gaan voor de optie SD-Kaart.
Tot zo ver de voor de meeste wss te lange intro
Mijn vragen:
- Zijn er nog mensen met deze printer hier op gathering? Ervaringen?
- Mijn zoon en ik willen samen lerenderwijs aan de slag, hij heeft een basis ik heb een basis welke software gebruiken we het best om te ontwerpen? We willen puur technische dingetjes maken, Om een idee te geven; onderdeeltjes voor zijn auto op afstandsbediening, tussenstukjes voor vanalles en nog wat, ... ik heb al wat research gedaan en tot op heden lijkt mijn voorkeur te gaan naar Freecad, zoonlief is nog niet overtuigd en zweert bij sketchup.
- Hebben jullie andere tips, goede tutorials, dingen die ik moet weten? Ik ben echt full complete N00B.
Ik zou je zoon in de eerste instantie het 'gereedschap' laten uitkiezen. Want dat is natuurlijk wat Sketchup is, het is geen doel maar een middel om uiteindelijk iets zelfgemaakt uit de printer te laten rollen. Als hij al ervaring heeft met Sketchup en zich daar comfortabel bij voelt, waarom niet? Hij zal vanzelf tegen bepaalde beperkingen aan gaan lopen als hij wat verder komt. Mocht dat gebeuren, dan pak je een ander stuk gereedschap, eventueel samen uitgekozenHaerdenCliff schreef op woensdag 4 december 2019 @ 15:54:
- Mijn zoon en ik willen samen lerenderwijs aan de slag, hij heeft een basis ik heb een basis welke software gebruiken we het best om te ontwerpen? We willen puur technische dingetjes maken, Om een idee te geven; onderdeeltjes voor zijn auto op afstandsbediening, tussenstukjes voor vanalles en nog wat, ... ik heb al wat research gedaan en tot op heden lijkt mijn voorkeur te gaan naar Freecad, zoonlief is nog niet overtuigd en zweert bij sketchup.
Sketchup krijgen veel kinderen van zijn leeftijd snel onder de knie. Zelf geef ik ook les in Sketchup, maar voor mijn eigen 3d-prints ben ik nu met Fusion 360 aan het oefenen omdat veel dingen gewoon niet kunnen in Sketchup. Maar om enthousiast aan de slag te gaan en de komende weken de eerste dingen te printen? Dan is Sketchup perfect, want hij kent het al. Geen belemmering om lekker aan de slag te gaan.
Youtube, youtube en youtube. Zeker als je zoon uitleg over dit soort dingen in het Engels geen probleem vindt staat Youtube echt vol met duidelijke tutorials. Vaak kun je een hele cursus volgen (Fusion 360 in 30 days bijvoorbeeld) waarbij je elke dag een nieuw stukje functionaliteit leert.- Hebben jullie andere tips, goede tutorials, dingen die ik moet weten? Ik ben echt full complete N00B.
Dat zijn inderdaad goede tips. De reden dat ik keek naar iets anders dan sketchup was met name dat ik het stom zou vinden dat hij daar nu hopen energie in steekt om dan te zien dat het behoorlijk wat beperkingen heeft en alsnog iets anders moet aanleren. Maar inderdaad hij kan nu zeker daarmee aan de slag. Zelf heb ik wat liggen freestylen in FreeCad en dat bevalt me aardig ik heb met oudere versies van Autocad en Robocad gewerkt en tevens met nog een ander waarvan ik de naam al niet meer weet en ik moet zeggen dat ik vlot mijn weg vond.
Youtube is zeker geen probleem hij is volledig drietalig opgevoed dus spreekt vloeiend Engels
Tinkercad is ook een goede om mee te beginnen, makkelijk te leren voor kinderen, en werkt met bekende tools/manieren (want is van Autodesk), dus als je later over wil stappen naar bijvoorbeeld Fusion 360 hoef je niet alles opnieuw te leren.
[ Voor 4% gewijzigd door Sabbi op 04-12-2019 17:33 ]
Deze printer is closed source en de machine maakt gebruik van gechipte filamentrollen, wat hoogstwaarschijnlijk inhoudt dat je dus vast zit aan polaroid filament, hoewel dat nergens duidelijk wordt op de site. Er is een reden dat open source printers zo populair zijn, en dat is dat ze aanpasbaar zijn en dat ze niet gebonden zijn aan de consumables van de fabrikant. Met de overwegingen die jij neer hebt gezet kan ik nog wel ergens een klein beetje begrijpen dat je hem koopt, maar dan nog het zou mijn keus niet zijn.HaerdenCliff schreef op woensdag 4 december 2019 @ 15:54:
Mijn vragen:
- Zijn er nog mensen met deze printer hier op gathering? Ervaringen?
- Hebben jullie andere tips, goede tutorials, dingen die ik moet weten? Ik ben echt full complete N00B.
Qua software zou ik voor technische zaken een op het parametrisch paradigma gestoeld programma gebruiken. FreeCAD is wat ik zelf gebruik maar er zijn ook andere parametrische applicaties. DesignSpark of Fusion360 zijn ook goede applicaties die op die manier werken. Het nadeel van Fusion360 is dat het zo opeens maar eens niet opeens niet meer gratis kan zijn of opeens foetsie is, zoal dat al eerder bij AutoCAD producten is gebeurd. FreeCAD is echter niet de makkelijkste applicatie om mee te werken. Sketcher kan ook, maar is verre van ideaal. Het heeft problemen met het manifold maken/houden van het model waardoor de slicer er problemen mee kan krijgen. Blender kan ook een optie zijn.
Op youtube zijn een aantal mensen actief die veel uitlegvideo's doen. Bijvoorbeeld Tom Sanladerer zijn oudere video's, CNCKitchen en Tech2C. Verder zou ik om meer te leren van hoe printers werken toch ook aanraden om de RepRap wiki te raadplegen. Daar kan je een hele hoop informatie vinden over 3D printers en alles wat daarmee te maken heeft.
© ocf81 1981-infinity
[ Voor 10% gewijzigd door ManIkWeet op 04-12-2019 21:11 ]
Ik geef zelf les in Solidworks op de technische afdeling (bovenbouw Vmbo) Eigenlijk omdat ze hier al mee werkten voordat ik er was. Zelf heb ik nooit gekeken naar ander software omdat Solidworks goed werkt voor ons en een hoop bedrijven werken er mee in onze regio (ideaal voor de leerling).Gizz schreef op woensdag 4 december 2019 @ 16:05:
[...]
Sketchup krijgen veel kinderen van zijn leeftijd snel onder de knie. Zelf geef ik ook les in Sketchup, maar voor mijn eigen 3d-prints ben ik nu met Fusion 360 aan het oefenen omdat veel dingen gewoon niet kunnen in Sketchup. Maar om enthousiast aan de slag te gaan en de komende weken de eerste dingen te printen? Dan is Sketchup perfect, want hij kent het al. Geen belemmering om lekker aan de slag te gaan.
Maar ik sta altijd open voor verandering.
Waarom heb jij voor Fusion gekozen om hier les in te geven?
Ik heb het misschien niet helemaal duidelijk geformuleerd: op mijn school laat ik brugklassers met Sketchup spelen, privé ben ik (in de eerste instantie louter voor mijzelf) Fusion 360 aan het leren.streamnl schreef op woensdag 4 december 2019 @ 21:58:
Waarom heb jij voor Fusion gekozen om hier les in te geven?
Altijd leuk om hier onderwijsmensen tegen te komen
[ Voor 8% gewijzigd door Gizz op 04-12-2019 23:25 ]
Ik heb me bij Polaroid geïnformeerd even afwachten maar wat ik van een andere gebruiker begrepen heb zorgt de chip enkel voor het bijhouden hoeveel er nog op de rol zit. Als er een rol zonder chip opgezet wordt print hij wel maar kan je dus niet zien he ver je rol op zou zijn ... Nu aangezien het een zakelijke aankoop is vind ik het aankopen van merk filament niet echt een issue bij Megeko is het 15 euro per 750 gram dat lijkt me niet veel duurder dan ander filament en ben ik ook zeker dat het is waar het ding voor gemaakt is. Op andere plaatsen kost het wel merkelijk meer heb ik gezien.ocf81 schreef op woensdag 4 december 2019 @ 19:28:
[...]
Deze printer is closed source en de machine maakt gebruik van gechipte filamentrollen, wat hoogstwaarschijnlijk inhoudt dat je dus vast zit aan polaroid filament, hoewel dat nergens duidelijk wordt op de site. Er is een reden dat open source printers zo populair zijn, en dat is dat ze aanpasbaar zijn en dat ze niet gebonden zijn aan de consumables van de fabrikant. Met de overwegingen die jij neer hebt gezet kan ik nog wel ergens een klein beetje begrijpen dat je hem koopt, maar dan nog het zou mijn keus niet zijn.
Tweede reden waarom ik denk dat het wel zou werken ... ook al is het niet de grootste referentie ...
https://www.bol.com/nl/p/...BE#product_specifications
bij bol.com staat hij te koop met dit accesoire staat voorgesteld:
https://www.bol.com/nl/p/...essoire/9200000083680836/
dat lijkt me gewoon een houder voor een normale rol PLA die berekend hoe veel er nog op zit en die samen verkocht wordt.
Met die filamenthouder zou het misschien kunnen werken met andere filamenten. Zonder dat ding denk ik niet dat de printer andere soorten filament accepteert. Hopelijk werkt dat voor jou want de prijs van één leverancier is wel een magere keus.HaerdenCliff schreef op donderdag 5 december 2019 @ 11:05:
[...]
Ik heb me bij Polaroid geïnformeerd even afwachten maar wat ik van een andere gebruiker begrepen heb zorgt de chip enkel voor het bijhouden hoeveel er nog op de rol zit. Als er een rol zonder chip opgezet wordt print hij wel maar kan je dus niet zien he ver je rol op zou zijn ... Nu aangezien het een zakelijke aankoop is vind ik het aankopen van merk filament niet echt een issue bij Megeko is het 15 euro per 750 gram dat lijkt me niet veel duurder dan ander filament en ben ik ook zeker dat het is waar het ding voor gemaakt is. Op andere plaatsen kost het wel merkelijk meer heb ik gezien.
Tweede reden waarom ik denk dat het wel zou werken ... ook al is het niet de grootste referentie ...
https://www.bol.com/nl/p/...BE#product_specifications
bij bol.com staat hij te koop met dit accesoire staat voorgesteld:
https://www.bol.com/nl/p/...essoire/9200000083680836/
dat lijkt me gewoon een houder voor een normale rol PLA die berekend hoe veel er nog op zit en die samen verkocht wordt.
© ocf81 1981-infinity
De filament houder is puur een weegschaal verder is er niks van aansluiting naar de 3D printer of zo vandaar ook de lage prijs van het ding. Zelfs voor de stroomvoorziening werkt het zelfs gewoon op 2 AA batterijen ... enfin ik wacht af wat Polaroid zelf antwoord.ocf81 schreef op donderdag 5 december 2019 @ 12:55:
[...]
Met die filamenthouder zou het misschien kunnen werken met andere filamenten. Zonder dat ding denk ik niet dat de printer andere soorten filament accepteert. Hopelijk werkt dat voor jou want de prijs van één leverancier is wel een magere keus.
Maar ik denk dat ik maar even wacht tot de tafel leeg is voordat ik aan de slag ga.
Hopelijk staat de prusa zondagavond zijn eerste print te doen.

[ Voor 0% gewijzigd door puntje013 op 06-12-2019 18:33 . Reden: Typo ]
Mijn china shopping reviews youtube kanaal
Mijn china shopping reviews blog

Dank U

Heb dus een longer orange 30, na heeel lang niets met resin gedaan te hebben toch maar eens aan de slag met een lcd versie. Wel leuk want toen ik mijn dlp printer bouwde was er sprake van deze ontwikkeling en voor nog geen 200,- vond ik hem wel heel erg aantrekkelijk. Morgen maar wat maatregels treffen om een beetje gezond te kunnen printen. Resin is geen appelsap!
Verder niet veel tijd gehad en het printen van mn onder delen gaat met horten en stoten, maar nu dus versterking.

[ Voor 6% gewijzigd door r_255 op 06-12-2019 23:02 ]
Zoiets misschien?vwtune schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 10:18:
Weet iemand waar ik diffuus wit pla kan kopen? De bedoeling is dat ik er verlichting mee ga afdekken, maar dat het licht dus er nog wel doorheen moet kunnen schijnen (maar je de leds niet ziet zitten) Hiervoor het ik dus diffuus pla nodig, gewoon witte pla werkt bij mij niet goed, want dat houdt teveel licht tegen.
https://www.amazon.com/3D...al-Accuracy/dp/B00MB3CV6K
Halverwege de pagina staan wat video's van user reviews zodat je kunt zien hoe het er uit ziet als het geprint is.
Ondertussen na 4 uurtjes knutselen is de prusa langzaam op weg naar de finish.

[ Voor 15% gewijzigd door puntje013 op 07-12-2019 11:50 ]
Mijn china shopping reviews youtube kanaal
Mijn china shopping reviews blog
Probeer eens Sunlu PLA+ white. Heb er zelf een rol van, print heerlijk, en het is niet transparant, maar ook niet ondoorzichtig. Als je wil kan ik er wel een klein strookje van printen en voor een ledstrip ofzo houden, zeg maar hoe dik?vwtune schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 10:18:
Weet iemand waar ik diffuus wit pla kan kopen? De bedoeling is dat ik er verlichting mee ga afdekken, maar dat het licht dus er nog wel doorheen moet kunnen schijnen (maar je de leds niet ziet zitten) Hiervoor het ik dus diffuus pla nodig, gewoon witte pla werkt bij mij niet goed, want dat houdt teveel licht tegen.
Een alternatief is een diffusiefilter kopen, dat kost je ook niet zo veel: https://www.bax-shop.nl/f...sion/product-details.html
Volgens mij is dat gewoon doorzichtig pla? het is wel een soort van wit want helemaal doorzichtig kan natuurlijk ook weer niet, maar ik zoek wel een pla dat er meteen wit uitzietpuntje013 schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 11:47:
[...]
Zoiets misschien?
https://www.amazon.com/3D...al-Accuracy/dp/B00MB3CV6K
Halverwege de pagina staan wat video's van user reviews zodat je kunt zien hoe het er uit ziet als het geprint is.
Ondertussen na 4 uurtjes knutselen is de prusa langzaam op weg naar de finish.
[Afbeelding]
Sunlu van Ali bedoel je?citruspers schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 12:12:
[...]
Probeer eens Sunlu PLA+ white. Heb er zelf een rol van, print heerlijk, en het is niet transparant, maar ook niet ondoorzichtig. Als je wil kan ik er wel een klein strookje van printen en voor een ledstrip ofzo houden, zeg maar hoe dik?
Een alternatief is een diffusiefilter kopen, dat kost je ook niet zo veel: https://www.bax-shop.nl/f...sion/product-details.html
Als je dat wilt doen graag! ehh hoe dik, laten we zeggen iets van 2 a 3 mm? ben benieuwd!
Maar zal wel even wat printen, doe wel 1 en 2 mm want daarboven hou je niet zo heel veel licht meer over

Heb de printer in een kast gezet met een behoorlijke afzuiger die rechtstreeks naar buiten blaast. Door de onderdruk zuigen alle fumes netjes de ruimte uit en zal er niets de kast verlaten.
De Longer Orange 30 is verder printklaar geleverd, het enige wat je in elkaar moet zetten is de oranje acryl kap, wat zo gedaan is met wat schilders tape. De z-as is netjes met een lineaire rail uitgevoerd en de resin bak voelt degelijk aan en is gemaakt van RVS. FEP Sheet is vervangbaar en een extra sheet wordt bij de printer geleverd. FEP is anti stick en zorgt er voor dat je print niet blijft plakken aan de folie, maar na verloop van tijd verliest het zijn kracht en moet je dit vervangen.
Printer level je met een velletje papier en door alle inbusjes van het bed los te schroeven.
Vervolgens schroef je ze weer vast. Resin vat vullen, en printen maar. Al met al had ik de 1e print draaien met een minuut of 15 en na 5 uurtjes was hij klaar.

LCD touch scherm is niet echt handig aangezien je met het werken met resin handschoenen draagt
en het dan toch echt niet werkt. Wel zie je leuk een preview van je te printen object met duidelijk te totale print tijd en hoe lang het nog duurt tot de print klaar is.

Kwaliteit valt helemaal niet tegen.. ( printer heeft een 2k scherm )
en heb als 1e print de kap van de printkop van de BLV MGN geprint.

Draai nu de 2e print met wat onder delen voor de belts en tensioners.
[ Voor 8% gewijzigd door r_255 op 07-12-2019 20:51 ]
Ja dat zou wel kunnen, maar wanneer het licht uitstaat, dan vind ik het mooier om naar een witte plaat te kijken, dan een soort glas/ transparant iets.Jampot007 schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 17:03:
Kan je niet gewoon transparant filament gebruiken? Dat zal ook al wel aardig blokken.
Ik zou eens zoeken op translucent pla, dat is semi transparant.
Mijn ervaring met ledjes is dat je met 2 laagjes en daar tussen wat afstand een betere lichtspreiding krijgt ( plexiglas ). Dus zeg 1mm wit op de leds en dan op een paar mm afstand weer een dun laagje. Het is een beetje spelen met de afstand voor het beste resultaat.
Van links naar rechts: .6mm, 1mm, 2mm, Lee 400 (Leelux): https://i.imgur.com/jRF1GTl.jpgvwtune schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 12:49:
[...]
Sunlu van Ali bedoel je?
Als je dat wilt doen graag! ehh hoe dik, laten we zeggen iets van 2 a 3 mm? ben benieuwd!
De camera accentueert de hotspot wel redelijk, in het echt ziet het er imho "vlakker" uit.
Vandaag weer opgebouwd en hij was echt helemaal compleet. Maar had al opgemerkt dat het moederbord er niet zo best uitzag, rond de stepperdrivers was het bruin uitgeslagen. Vermoed dat hij verbrand is oid. Helaas doet hij dus ook erg weinig.
Nu kan ik voor <100 euro een nieuwe mainbord set kopen waarmee ik hem waarschijnlijk wel weer aan de praat krijg, maar als ik de printer vergelijk met mijn Ender 3 dan zie ik veel overeenkomsten. Ik vermoed dus dat een SKR v1.3 bordje het ook wel kan gaan aansturen. Helaas kan ik erg weinig vinden of iemand dit al eens heeft gedaan. Iemand een idee of dit gaat werken?
ik zou zelf voor een orgineel ultimaker bordje gaan en deUM2+ upgrade set..Beekforel schreef op zondag 8 december 2019 @ 17:50:
Heb voor zeer weinig een Ultimaker 2 op de kop kunnen tikken. Compleet, maar wel alles in losse onderdelen.
Vandaag weer opgebouwd en hij was echt helemaal compleet. Maar had al opgemerkt dat het moederbord er niet zo best uitzag, rond de stepperdrivers was het bruin uitgeslagen. Vermoed dat hij verbrand is oid. Helaas doet hij dus ook erg weinig.
Nu kan ik voor <100 euro een nieuwe mainbord set kopen waarmee ik hem waarschijnlijk wel weer aan de praat krijg, maar als ik de printer vergelijk met mijn Ender 3 dan zie ik veel overeenkomsten. Ik vermoed dus dat een SKR v1.3 bordje het ook wel kan gaan aansturen. Helaas kan ik erg weinig vinden of iemand dit al eens heeft gedaan. Iemand een idee of dit gaat werken?
dan heb je een mooie machine en kun je weer wat jaartjes vooruit..
kun je wat foto's posten? dan kan ik je melden of je een orginele UM hebt of een chinese kloon..
60 TB can not be enough
Helaas heb ik maar 1 foto, maar op basis van waar hij vandaan komt durf ik wel te zeggen dat het een originele is.KorneelB schreef op zondag 8 december 2019 @ 18:14:
[...]
ik zou zelf voor een orgineel ultimaker bordje gaan en deUM2+ upgrade set..
dan heb je een mooie machine en kun je weer wat jaartjes vooruit..
kun je wat foto's posten? dan kan ik je melden of je een orginele UM hebt of een chinese kloon..

Zou deze kit voldoen?
om eerlijk te zijn? ik zou lekker een orgineel ding kopen. koop een orgineel mainbord, kost je 230 euro, koop de orginele upgrade kit, kost je 250.. ja dan ben je wat knaken kwijt maar heb je in essentie een nieuwe printer.. die nog heelw at jaren meegaat.
60 TB can not be enough
Daar voel ik inderdaad meer voor, maar gaat dat werken met zo'n SKR bordje?ManIkWeet schreef op zondag 8 december 2019 @ 19:53:
... Ja of je probeerd het eerst met een 30 euro bordje
prima, dan probeer je dat 30 euro bordje....Beekforel schreef op zondag 8 december 2019 @ 19:54:
[...]
Daar voel ik inderdaad meer voor, maar gaat dat werken met zo'n SKR bordje?
ik heb ervaring met ultimakers sinds de UM2 en heb er denk ik 100+ in handen gehad..
of je gaat met het 30 euro bordje enorm veel aankloten.. of je geeft wat meer uit.. en dan ben je er vanaf..
en die upgrade kit heb je ook echt nodig.. want de stan daard fanguard is slecht, evenals het veertje, de PTFE coupler, etc. etc..
60 TB can not be enough
Dan kan je beter deze doorverkopen en een originele Prusa aanschaffenKorneelB schreef op zondag 8 december 2019 @ 19:02:
eens, dat is wel een orginele.
om eerlijk te zijn? ik zou lekker een orgineel ding kopen. koop een orgineel mainbord, kost je 230 euro, koop de orginele upgrade kit, kost je 250.. ja dan ben je wat knaken kwijt maar heb je in essentie een nieuwe printer.. die nog heelw at jaren meegaat.
ben ik het niet mee eens..Jampot007 schreef op zondag 8 december 2019 @ 19:59:
[...]
Dan kan je beter deze doorverkopen en een originele Prusa aanschaffen
ik heb de mk3s ook gehad..
prusaslicer is denk ik toffer dan cura. zeker..
maar qua printkwaliteit en betrouwbaarheid van de printer ga ik voor de um2+ en niet voor de prusa..
60 TB can not be enough
absoluut vind ik het gebruiksgemak hoger van de prusa, en dat magnetische bed is ook super..Jampot007 schreef op zondag 8 december 2019 @ 20:12:
Ik heb ook ervaring met beide, qua betrouwbaarheid heb ik geen winnaar maar prefereer toch de Prusa door het magnetische bed en sowieso overall gebruiksgemak.
qua betrouwbaarheid, en dan bedoel ik 24/7 printen, dan legt de prusa het na een paar maanden af....
60 TB can not be enough
Misschien ook maar net hoe je ermee omgaat. Hier doen de Prusa's het al jaren bijnaaaa 24/7, zonder problemenKorneelB schreef op zondag 8 december 2019 @ 20:15:
[...]
absoluut vind ik het gebruiksgemak hoger van de prusa, en dat magnetische bed is ook super..
qua betrouwbaarheid, en dan bedoel ik 24/7 printen, dan legt de prusa het na een paar maanden af....
| 3D printing | Prusa | Formlabs | Modix
Ik ben toevallig een Ultimaker 2 aan t bouwen (2020 aluminum, deze), het is normaal dat het moederbord bruin uitslaat las ik op het Ultimaker forum. Witte printplaat doet dat schijnbaar snel. Ik heb een Ultimaker 2.1.4 clone bordje, als deze t straks niet doet of niet goed werkt ga ik ook een alternatief bordje kopen.Beekforel schreef op zondag 8 december 2019 @ 17:50:
Heb voor zeer weinig een Ultimaker 2 op de kop kunnen tikken. Compleet, maar wel alles in losse onderdelen.
Duet 2 WiFi of skr zat ik aan te denken, met name de inmiddels oudere drivers op het originele bord houd me tegen om voor origineel te gaan. De nieuwe tmc drivers zijn echt heel veel stiller.
Voor duet zijn er firmware voorbeelden, bij skr heb je marlin 2.0 en moet je even uitvogelen welke instellingen je moet doen.
Good news, kijk eens wat ik van de support van Polaroid zelf kreeg vandaag:ocf81 schreef op donderdag 5 december 2019 @ 12:55:
[...]
Met die filamenthouder zou het misschien kunnen werken met andere filamenten. Zonder dat ding denk ik niet dat de printer andere soorten filament accepteert. Hopelijk werkt dat voor jou want de prijs van één leverancier is wel een magere keus.
Hi Cliff,
Thank you for contacting us.
You can use any PLA, 1.75mm filament with the printer. However please be aware that if you do use a third party filament, and the quality is not as high as the Polaroid filament this could cause blockages in the nozzle, and you may also void your warranty.
I hope this helps.
Kind regards,
The Polaroid Support Team
Goed om te horen. Jammer dat ze gelijk zo flauw doen over de garantie. Weet jij ook of de nozzle makkelijk te vervangen is? Dat is uiteindelijk een verbruiksartikel.HaerdenCliff schreef op maandag 9 december 2019 @ 09:59:
[...]
Good news, kijk eens wat ik van de support van Polaroid zelf kreeg vandaag:
Hi Cliff,
Thank you for contacting us.
You can use any PLA, 1.75mm filament with the printer. However please be aware that if you do use a third party filament, and the quality is not as high as the Polaroid filament this could cause blockages in the nozzle, and you may also void your warranty.
I hope this helps.
Kind regards,
The Polaroid Support Team
© ocf81 1981-infinity
Ik ga eerlijk zijn ... ik heb de printer uit de doos gehaald en dan gezien dat hij groter uitviel dan verwacht dus ik moet nog een alternatieve plaats zoeken in huis om hem te zetten, ik heb hem nog niet in detail bekeken. De quickstart guide heb ik gevolgd en ik heb hem aangezet om te kijken of alles er bij zit en hij werkt ... daar lijkt het op, ik ging normaal dit weekend eens iets proberen te printen maar door mijn drukke agenda is het er nog niet van gekomen. Ik hoop volgend weekend als zoonlief moet studeren en we toch thuis zijn, er eens werk van te maken. Filament is niet direct mijn probleem want bij de promotie van 400 euro zaten 7 extra rollen filament samen met de rol die er al bijgeleverd is heb ik nu dus 6kg filament liggenocf81 schreef op maandag 9 december 2019 @ 11:08:
[...]
Goed om te horen. Jammer dat ze gelijk zo flauw doen over de garantie. Weet jij ook of de nozzle makkelijk te vervangen is? Dat is uiteindelijk een verbruiksartikel.
Ondertussen wel nog wat gespeeld met FreeCad om toch in de opensource wereld te blijven en daar ga ik wel mijn weg mee vinden! Doet alles wat ik wil kunnen er mee en heeft, eens je he weg wat vind, best een aangename interface.
Ik plan van de printer puur te gebruiken vanaf SD kaart dus als stand alone aangezien ik hoegenaamd geen ambitie heb om uren te gaan zoeken om het ding op Linux werkende te krijgen. Het grootste nadeel van de printer is dat niemand er ooit 1 lijkt gekocht te hebben hahaha dus er is bijna niets over te vinden.
Of stukje frost plexiglas als het toch recht is.citruspers schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 12:12:
[...]
Probeer eens Sunlu PLA+ white. Heb er zelf een rol van, print heerlijk, en het is niet transparant, maar ook niet ondoorzichtig. Als je wil kan ik er wel een klein strookje van printen en voor een ledstrip ofzo houden, zeg maar hoe dik?
Je filament luchtdicht verpakken, bij voorkeur met een pakje silica erbij. En filament houd ook niet van zonnenHaerdenCliff schreef op maandag 9 december 2019 @ 11:16:
[...]
Ik ga eerlijk zijn ... ik heb de printer uit de doos gehaald en dan gezien dat hij groter uitviel dan verwacht dus ik moet nog een alternatieve plaats zoeken in huis om hem te zetten, ik heb hem nog niet in detail bekeken. De quickstart guide heb ik gevolgd en ik heb hem aangezet om te kijken of alles er bij zit en hij werkt ... daar lijkt het op, ik ging normaal dit weekend eens iets proberen te printen maar door mijn drukke agenda is het er nog niet van gekomen. Ik hoop volgend weekend als zoonlief moet studeren en we toch thuis zijn, er eens werk van te maken. Filament is niet direct mijn probleem want bij de promotie van 400 euro zaten 7 extra rollen filament samen met de rol die er al bijgeleverd is heb ik nu dus 6kg filament liggenhoudbaarheid is tot ergens 2022 en sommige 2021. Ik heb ze alvast, donker en droog opgeslagen op een temperatuur constante plaats. Geen idee hoe gevoelig dat allemaal is zoals eerder aangegeven het is een geheel nieuwe wereld voor mij.
Ondertussen wel nog wat gespeeld met FreeCad om toch in de opensource wereld te blijven en daar ga ik wel mijn weg mee vinden! Doet alles wat ik wil kunnen er mee en heeft, eens je he weg wat vind, best een aangename interface.
Ik plan van de printer puur te gebruiken vanaf SD kaart dus als stand alone aangezien ik hoegenaamd geen ambitie heb om uren te gaan zoeken om het ding op Linux werkende te krijgen. Het grootste nadeel van de printer is dat niemand er ooit 1 lijkt gekocht te hebben hahaha dus er is bijna niets over te vinden.
De werking van de printers is in de physica hetzelfde of je nu een ultimaker of een prusa, of elke andere printer hebt, het zijn namelijk allemaal stappen motoren, daar doet het bordje van de ultimaker verder niets anders dan elk ander bordje , met uitzondering van bijv microstepping. Het schermpje zul je denk ik lastiger aan de praat krijgen met eenniet standaard bordje vraag is of je dat wil of nietBeekforel schreef op zondag 8 december 2019 @ 19:54:
[...]
Daar voel ik inderdaad meer voor, maar gaat dat werken met zo'n SKR bordje?
Top bedankt! ik ga die sunlu pla plus white dan bestellen :-)citruspers schreef op zondag 8 december 2019 @ 09:56:
[...]
Van links naar rechts: .6mm, 1mm, 2mm, Lee 400 (Leelux): https://i.imgur.com/jRF1GTl.jpg
De camera accentueert de hotspot wel redelijk, in het echt ziet het er imho "vlakker" uit.
Die lee 400 is wel mooier zeg... even op gegoogled, maar dan betaal je er ook voor...
Graag gedaan. Lee 400 is inderdaad mooi, maar is wat duurder dan de meeste filters omdat het dikker en stugger is . Wel zo handig als je het voor een strip wil plakken, maar niet voor de portomonnee inderdaad.vwtune schreef op maandag 9 december 2019 @ 14:22:
[...]
Top bedankt! ik ga die sunlu pla plus white dan bestellen :-)
Die lee 400 is wel mooier zeg... even op gegoogled, maar dan betaal je er ook voor...
Inmiddels een goede liter resin er doorheen gejaagd in nog geen weekend, dus dat gaat goed.
Ook leuk om te zien dat bij de neopixel ring de binnen kant ( zijn 2 onderdeeltjes en de binnen kant schroeft in de ring ) hoog glans is. Het verschil tussen horizontaal en onder een hoek printen.
Belts

Belt tensioner

Div onderdelen

Neopixel ringen

Nu valt het volgende mij op bij twee hondjes die ik wil printen (screenshots zijn klikbaar):

Groot gat tussen de support en het hondje, terwijl de Support Z-distance op 0,24mm staat.

En de support onder de staart lijkt gewoon in de lucht te hangen, je ziet dit ook bij het tweede hondje op de achtergrond.
| 3D printing | Prusa | Formlabs | Modix
Nice, welk bestelnummer had je? Ik heb hem ook met filament sensor besteld en wacht nog (on)geduldig op de verzendbevestigingJoostvWillegen schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 06:38:
Lijkt erop alsof mijn zwarte Prusa mini met filament sensor onderweg is! Ben benieuwd, precies optijd voor de feestdagen!
YouTube: World Map Puzzle 3D Printed
ik zie altijd de lijntjes lopen die de printer gevolgd heeft.(ik gebruik een glas bed)
Schone glasplaat, extrusion multiplier iets omhoog voor de eerste laag en mogelijk temperatuur nog een tikje omhoog.sgouman schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 18:44:
Weet iemand hoe je zulke mooie onderkanten krijgt bij je print:
ik zie altijd de lijntjes lopen die de printer gevolgd heeft.(ik gebruik een glas bed)
Als het dan nog niet gaat de eerste laag iets hoger printen.
Iets dichter op je bed printen (z-offset lager) of extrusie multiplier verhogen (niet de extrusion width, dat doet bredere lijnen)sgouman schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 18:44:
Weet iemand hoe je zulke mooie onderkanten krijgt bij je print:
Uiteraard kon ik die niet laten liggen en ik heb het zojuist op me spiegel gesprayed.
Tot nu toe lijkt het als een malle te plakken! Sterker nog, mijn bl-touch pin plakte er licht aan vast

Staat op de verpakking dat als je een tijdelijke hechting wilt, dat je op één van de twee oppervlakten lijm moet spuiten, nou dat lukt wel
Lijm op spiegel geeft matte finish.

300ml lijmspray voor slechts €2,-

Het is nog even de vraag of ik die print los ga krijgen van mijn spiegel... over 2.25 uur zullen we het weten

Edit:
Was licht kromgetrokken bij de hoeken, zou ook mijn eigen leveling kunnen zijn geweest, of de 19°C omgevingstemperatuur, of de open deur...
De print was behoorlijk moeilijk te verwijderen, ik heb daarvoor een plamuurmes onder een van de kromgetrokken hoeken weten te krijgen en daarmee te wrikken.
Het eindresultaat:

Zoals je ziet heb ik wat van de lijm mee getrokken, mogelijk omdat ik wat ongeduldig was. Het zat beter vast dan mijn (clone) buildtak zou hebben gedaan, dat is zeker.
[ Voor 29% gewijzigd door ManIkWeet op 14-12-2019 03:53 ]
Lord-The-Gamer (L-T-G)
[ Voor 32% gewijzigd door Bio op 14-12-2019 09:38 ]
https://photos.app.goo.gl/wFFdWRnyGQJvbucX8
Met andere merken filament (zelfs EasyWood van FormFutura) heb ik geen enkel probleem. Ik print met een originele E3D V6 hotend met koperen 0,4mm nozzle. Heeft iemand enig idee wat hier gebeurt?
Ik heb het filament al gedroogd, verschillende instellingen geprobeerd maar zonder resultaat. Ik heb Fillamentum een mailtje gestuurd maar daar heb ik nog geen reactie op gehad.
Lord-The-Gamer (L-T-G)
Het eerste wat bij mij nu zo naar boven komt is, hoe is de diameter van het Filament?pwillemske schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 11:14:
Heeft iemand enig idee wat hier gebeurt?
Dit heb ik inderdaad gemeten, dit zit tussen de 1,72 en 1,76mm. Naar mijn idee dikke prima dus. Het lijkt echt of de nozzle een beetje dicht gaat zitten en in een keer kwakt het er door heen. Ik heb wel goede prints uit eerdere rollen gehad, maar die hebben nu ook zo’n probleem. Wel gek dat het 4 rollen van Fillamentum zijn, en verder geen enkele andere rol van verschillende merken...lennertvdkort schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 13:37:
[...]
Het eerste wat bij mij nu zo naar boven komt is, hoe is de diameter van het Filament?
Lord-The-Gamer (L-T-G)
De action heeft die paarse bussen helaas niet meer. Ik heb 2 andere bussen mee genomen, en die werken voor geen meter. Een klein plat object komt na een layer of 10 al los.
Welke haarlakken (liefst bij de lokale drogist verkrijgbaar) weken ook goed?
Ik print PETG en PLA op glas (CR10)
Ik ben bang dat ik dan het oppervlak sloop, zoals ik ook al met een clone gedaan hebpwillemske schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 09:29:
Moet je eens een echt BuildTak vel kopen, je weet niet wat je mee maakt zo vast dat alles gaat zitten. Ik heb daarom voor de (duurdere) PEI versie gekozen, komen ze nog een beetje fatsoenlijk los

Ik had het een paar posts terug over letterlijk lijmspray van de Action voor €2, staat bij de verfSuperKris schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 15:17:
HAARLAK GEZOCHT!
De action heeft die paarse bussen helaas niet meer. Ik heb 2 andere bussen mee genomen, en die werken voor geen meter. Een klein plat object komt na een layer of 10 al los.
Lord-The-Gamer (L-T-G)
Lord-The-Gamer (L-T-G)
Ik ben nog even verder aan het puzzelen geweest. Heb zelfs Cura geheel opnieuw geïnstalleerd en alle profielen verwijderd. Maar het probleem speelt nog steeds. Waar ik mij enigszins over verbaas:Gizz schreef op donderdag 12 december 2019 @ 13:58:
Iemand een idee waarom Cura 4.4 bij mij opeens gek doet met het plaatsen van supports?

Layer height 0.2mm, supports staan netjes op het bed.

Layer height 0.12mm, supports worden in de lucht geprint

Letterlijk het enige verschil tussen normaal printen en in de lucht printen is de layer height. Verder heb ik geen enkele instelling gewijzigd.
Is er iemand die dit snapt? Ik namelijk niet.
[ Voor 5% gewijzigd door Gizz op 14-12-2019 16:37 ]
Wat is je STL? Als je die even linkt probeer ik het hier ook even met Cura, dan weet je meteen of het aan Cura ligt of aan jouGizz schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 16:36:
[...]
Ik ben nog even verder aan het puzzelen geweest. Heb zelfs Cura geheel opnieuw geïnstalleerd en alle profielen verwijderd. Maar het probleem speelt nog steeds. Waar ik mij enigszins over verbaas:
[Afbeelding]
Layer height 0.2mm, supports staan netjes op het bed.
[Afbeelding]
Layer height 0.12mm, supports worden in de lucht geprint![]()
Letterlijk het enige verschil tussen normaal printen en in de lucht printen is de layer height. Verder heb ik geen enkele instelling gewijzigd.
Is er iemand die dit snapt? Ik namelijk niet.
Lord-The-Gamer (L-T-G)
Echter als ik dit print:(het rode stukje op de 1e foto)
https://www.thingiverse.com/thing:2917932
of dit:
https://www.thingiverse.com/thing:2776404
Past het niet.
Wat zou dat kunnen zijn?
Dank! STL staat hier.pwillemske schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 16:59:
[...]
Wat is je STL? Als je die even linkt probeer ik het hier ook even met Cura, dan weet je meteen of het aan Cura ligt of aan jou
Ik heb ook ontdekt dat als ik het model naar 80% schaal en de layer height op 0.2mm laat (waarmee ik dus supports op de grond had staan), dat dan ook de support onder de staart in de lucht gaat hangen. Vergelijkbaar beeld als op 100% printen met 0.12 layer height.
En hoe ga je dat er weer afkrijgen van de glasplaat en ook je 3D-print.ManIkWeet schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 01:24:
Ik was vandaag (nouja, gisteren) bij de Action en ik zag dat ze een bus lijm-spray verkochten voor €2,- per 300ml fles!
Uiteraard kon ik die niet laten liggen en ik heb het zojuist op me spiegel gesprayed.
Tot nu toe lijkt het als een malle te plakken! Sterker nog, mijn bl-touch pin plakte er licht aan vast![]()
Staat op de verpakking dat als je een tijdelijke hechting wilt, dat je op één van de twee oppervlakten lijm moet spuiten, nou dat lukt wel
Haarlak spoel je er zo met warm water af.
Deze ook geprobeerd?SuperKris schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 15:17:
HAARLAK GEZOCHT!
[ Voor 27% gewijzigd door jobr op 14-12-2019 18:56 ]
Deze settings heb ik voor supports:
Supports: Overal
Hoek: 25 graden
ZigZag patroon
15% dichtheid.
Lord-The-Gamer (L-T-G)
Dit topic is gesloten.
Heb je zinvolle informatie, die je graag terug ziet in de topicstart van een nieuw deel waar men momenteel aan werkt? Deel het door @jbhc of @ocf81 aan je bericht toe te voegen.