Vandaag m'n Anycubic Kossel Linear Plus binnen gekregen.
Voor €162 heb je de printer + 1 rol filament + verzending, voor 34 euro extra nog 3 rollen filament extra dr bij, daar kun je ze los volgens mij niet eens voor kopen.
Gratis verzending vanuit Europa (met DHL, zo blijkt), dus ook geen gezeik met douane, en binnen een paar dagen na bestellen in huis.
Installatie is simpel, het ding is al deels voorgemonteerd, en er zit een goede handleiding bij, genummerde zakjes met schroeven, etc.. Als je een ikea kast in elkaar kan zetten kan je dit ook, ik zou deze best durven aanbevelen voor beginners..
Gelijk ook een minpuntje, deze, en de vorige die ik in elkaar gezet hadden, hadden beide de verkeerde schroeven voorgemonteerd. De fabrikant heeft m4x10 schroefjes gebruikt om de staanders in de boven en onderframes te bevestigen, maar die zijn net een milimeter te lang, waardoor ze tegen het profiel draaien voordat ze het profiel daadwerkelijk vastzetten tegen het plastic hoekstuk. Dit geeft een beetje speling, en is, imho, onacceptabel. De oplossing is m4x8 imbus schroefjes of een paar ringetjes per schroefje, dus geen wereldramp, maar wel irritant, het verschil tussen 'iedere beginner kan dit in 30 minuten in elkaar zetten en printen', en 'net niet geschikt voor beginners' wat mij betreft.
Zal ze nog een keer feedback sturen, misschien dat ze het in de toekomst oplossen.
Behalve het issue met de schroefjes is de printer enorm eenvoudig in elkaar te zetten, en degene die ik al gebruikt heb werken echt prima, vandaar dat ik dr zelf nu ook eentje hebt. Uiteraard is er ook nog genoeg ruimte voor verbetering, ik denk dat, behalve geprintte upgrades, de 1e upgrade stille stepper drivers gaat zijn, en misschien een glazen heated bed ipv sticker op aluminium als ik meer exotische materialen wil printen.
Geprinte upgrades is voornamelijk afwerking, afdekkapjes over de bewegende delen, een beugeltje om de kabelspiraal aan de carriage vast te zetten, dat soort spul.
Morgen verder in elkaar zetten met de juiste schroefjes, printe, en foto's voor hier