is het geen abs perongeluk
xmen schreef op maandag 4 februari 2019 @ 10:53:
Een kleine maand geleden de knoop doorgehakt en een Creality CR-20 printer aangeschaft bij RepRapWorld.
Moet zeggen dat ik onder de indruk was van de out-of-the-box ervaring.
Heb de printer opgesteld en gelijk het voorbeeld-figuurtje afgeprint. En alhoewel dit in draft modus was, was ik echt onder de indruk van de kwaliteit van de print.
Mijn collega's op het werk vroegen me zelf hoeveel schuurwerk er aan te pas gekomen was om het zo glad te krijgen -> niets dus.
Dat enthousiasme is ondertussen wel wat getemperd
Ik heb het meegeleverde filament veranderd door een rol huismerk filament van RepRapWorld.
Dit filament plakt echt niet aan het printbed en heb enorm last van omhoogkrullende hoeken ook zijn oppervlakten zijn veel minder glad.
al vanalles geprobeerd : Eerste laag veel langzamer printer, koeler af voor eerste laag, prit-stick, dikkere eerste laag, spelen met temps van bed, ...
Ik had de link niet direct gelegd naar het filament, maar dit weekend (omdat ik echt een witte kleur nodig had) terug het origineel filament aan gehangen en terug perfecte prints. In combinatie met de prit stick is het object er moeilijk af te krijgen na het printen.
Maar het resultaat is terug top-notch.
Nog iemand slecht ervaring met huismerk PLA van RepRapWorld ?
Of misschien beter : nog hints om het alsnog te kunnen gebruiken. (Want wat mij betreft is het totaal onbruikbaar)
Xiaomi 13T Pro