Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• ManIkWeet
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 09:23
vwtune schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 12:55:
Ik maak gebruik van Cura, maar merk dat wanneer ik Cura heb open staan en een beetje van formaat, model heb geladen, dat Cura behoorlijk traag reageert op alles wat ik wil doen in Cura. Mijn pc is al wat oud, een I3 met 4GB intern geheugen en een SSD met Windows10. Ik ben dus aan het kijken om mijn geheugen uit te breiden naar 8GB (mijn moederbord, een MSI H55M-E23 kan maar tot 8GB). Ik vroeg me af of dit wel gaat helpen? Of heeft het juist meer te maken met videokaart geheugen? (ik maak gewoon gebruik van de video output van moederbord zelf).
Lastig te zeggen, je kan eens kijken naar Task manager en zien wat het geheugengebruik is.

Voor GPU kan je GPU-Z gebruiken om te kijken wat daar allemaal mee gebeurd.

• vwtune
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 25-04 16:22
ManIkWeet schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 13:34:
[...]

Lastig te zeggen, je kan eens kijken naar Task manager en zien wat het geheugengebruik is.

Voor GPU kan je GPU-Z gebruiken om te kijken wat daar allemaal mee gebeurd.
Geheugengebruik schiet wel naar rond de 80 procent met cura open.

• Razwer
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 04-04 19:24
vwtune schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 13:36:
[...]

Geheugengebruik schiet wel naar rond de 80 procent met cura open.
Welke versie gebruik je? 3.5.1 zit een memory leak bug in icm octorpint plugin met webcam.
https://github.com/fieldOfView/OctoPrintPlugin/issues/88

MCP - MCSA - MCSE (NT4/2012) - MCTS - MCITP:SA/EA/VA2008R2-Charter Member/EMA2010/LSA2010-Charter Member - Prince2 Foundation

• jbhc
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 08:23
Btje schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 12:28:
Eigen merk van 123d-3 huismerk de jupiter serie.

[...]
Ik heb laatst ook mn halve printer uit elkaar gehad na continu vastlopend filament. Uiteindelijk bleek dat dus aan het filament te liggen. De temperatuur een stuk opschreoeven hielp.

210 kan trouwens makkelijk 220 ook nog wel.
Het kan trouwens best zo zijn dat de gemeten waarde afwijkt van de werkelijke waarde. (Heb je wel de goeie temp sensor ingesteld in de firmware?

jbhc wijzigde deze reactie 17-01-2019 14:22 (21%)

• Btje
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 13:03
Ik dacht te lezen dat ik de sensor niet hoefde aan te passen in de CR-10 icm met de sensor van e3d.
jbhc schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 14:17:
[...]

Ik heb laatst ook mn halve printer uit elkaar gehad na continu vastlopend filament. Uiteindelijk bleek dat dus aan het filament te liggen. De temperatuur een stuk opschreoeven hielp.

210 kan trouwens makkelijk 220 ook nog wel.
Het kan trouwens best zo zijn dat de gemeten waarde afwijkt van de werkelijke waarde. (Heb je wel de goeie temp sensor ingesteld in de firmware?

Galaxy S8

• Btje
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 13:03
mm ik lees hier:

https://matterhackers.doz...nd+on+a+Creality+CR-10/61

weer wat anders.

Op thingiverse zie ik:

http://support.th3dstudio...-unified-firmware-package
Ze hebben ook een beschrijving voor de bootloader. denk dat ik die maar ga proberen.

Wie heeft de upgrade al eens gedaan en welke firmware heb je erop geflashed?
Btje schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 14:40:
Ik dacht te lezen dat ik de sensor niet hoefde aan te passen in de CR-10 icm met de sensor van e3d.

[...]

Btje wijzigde deze reactie 17-01-2019 14:58 (35%)

Galaxy S8

• Standby
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 11:05
Btje schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 14:46:
mm ik lees hier:

https://matterhackers.doz...nd+on+a+Creality+CR-10/61

weer wat anders.

Op thingiverse zie ik:

http://support.th3dstudio...-unified-firmware-package
Ze hebben ook een beschrijving voor de bootloader. denk dat ik die maar ga proberen.

Wie heeft de upgrade al eens gedaan en welke firmware heb je erop geflashed?

[...]
Ik heb op mijn CR-10 ook een E3D gezet en nieuwe firmware op het bordje geprogrammeerd.
Uit mijn hoofd heeft de E3D een andere sensor of heat element, dus je moet dat in de marlin software aanpassen, anders kloppen de waardes niet.
Ik draai nu 1.1.6 en ik merkte dat alles wat beter loopt en minder herrie maakt.
Bij mij was de bootloader nog niet geunlockt, dus moest met een arduino en berg kabeltjes de boel flashen.

Blaat het niet dan schaapt het niet

• vwtune
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 25-04 16:22
Razwer schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 14:16:
[...]

Welke versie gebruik je? 3.5.1 zit een memory leak bug in icm octorpint plugin met webcam.
https://github.com/fieldOfView/OctoPrintPlugin/issues/88
3.6 en nu 4.0 beta, maar zelfde probleem. Maar het is dus geen videokaart probleem? (Cura maakt geen gebruik van geheugen van de videokaart?)

vwtune wijzigde deze reactie 17-01-2019 16:06 (13%)

• ManIkWeet
vwtune schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 15:57:
[...]

3.6 en nu 4.0 beta, maar zelfde probleem. Maar het is dus geen videokaart probleem? (Cura maakt geen gebruik van geheugen van de videokaart?)
Een IGPU zou genoeg moeten zijn voor Cura... 4gb ram voor w10... Ik vind het knap dat je überhaupt iets voor elkaar krijgt.

• jbhc
Cura werkt hier anders ook nog prima op een antieke Compaq DualCore(!) laptop met 4Gb geheugen net zoals FreeCad. Weliswaar onder Linux Mint en natuurlijk niet te vergelijken met mijn MSI Core i7 maar toch het is prima bruikbaar.

Ik gebruik alleen niet een plugin om Octoprint aan te sturen. Ik maak Gcode op mijn PC welke ik upload naar Octoprint.

• Razwer
jbhc schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 20:54:
Ik gebruik alleen niet een plugin om Octoprint aan te sturen. Ik maak Gcode op mijn PC welke ik upload naar Octoprint.
Wat is de motivatie om de plugin niet te gebruiken? Lijkt me onnodig omslachtig op deze manier. De webcam feature is uit te zetten op de plugin dus veel extra resources zal het niet gebruiken.

MCP - MCSA - MCSE (NT4/2012) - MCTS - MCITP:SA/EA/VA2008R2-Charter Member/EMA2010/LSA2010-Charter Member - Prince2 Foundation

• jbhc
Mijn motivatie is dat ik mijn printer op zolder heb staan. Veel doe ik beneden op de laptop. Als ik een printje start ga ik naar boven en zwengel daar even de PC aan en open Octoprint in een browser om het begin van de print af te kunnen breken en te kunnen herstarten als het mis gaat. :)

• Evanescent
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

Evanescent

Helemaal klaar voor de zomer!

jbhc schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 01:06:
Mijn motivatie is dat ik mijn printer op zolder heb staan. Veel doe ik beneden op de laptop. Als ik een printje start ga ik naar boven en zwengel daar even de PC aan en open Octoprint in een browser om het begin van de print af te kunnen breken en te kunnen herstarten als het mis gaat. :)
Nouja, alleen al het 'versturen naar octoprint' vind ik de plugin waard. In plaats van de gcode opslaan, naar octoprint en daar diezelfde gcode weer uploaden, kun je gewoon direct vanuit je slicer de gcode naar Octoprint uploaden. Dan kun je al het bed en nozzle voorverwarmen en tegen de tijd dat je boven bent kun je dan rustig de print starten.

Maar doe het gerust hoe jij het fijn vindt! :)

Ruimteverspilling

• Razwer
Evanescent schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 02:03:
[...]

Nouja, alleen al het 'versturen naar octoprint' vind ik de plugin waard. In plaats van de gcode opslaan, naar octoprint en daar diezelfde gcode weer uploaden, kun je gewoon direct vanuit je slicer de gcode naar Octoprint uploaden. Dan kun je al het bed en nozzle voorverwarmen en tegen de tijd dat je boven bent kun je dan rustig de print starten.

Maar doe het gerust hoe jij het fijn vindt! :)
Exact.

Ik heb mijn printers op zolder staan.
Octoprint op een raspberry pi 3b en een relais op de power cable van de printer bestuurbaar via Octoprint PSU plugin.
Webcam op de printer via Octopi. Ik ga alleen naar boven als de print niet goed gaat of wanneer hij klaar is :)

• Mistacal
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 15-02 09:23
Razwer schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 10:11:
[...]

Exact.

Ik heb mijn printers op zolder staan.
Octoprint op een raspberry pi 3b en een relais op de power cable van de printer bestuurbaar via Octoprint PSU plugin.
Webcam op de printer via Octopi. Ik ga alleen naar boven als de print niet goed gaat of wanneer hij klaar is :)
Heb je misschien wat info over welke onderdelen die je daar voor hebt gebruikt? Welk relais bijvoorbeeld? Ik heb hier ook interesse in namelijk als de printer bezig is terwijl ik aan het werk ben.

__/`\__/`\__

• Razwer
Mistacal schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 10:25:
[...]

Heb je misschien wat info over welke onderdelen die je daar voor hebt gebruikt? Welk relais bijvoorbeeld? Ik heb hier ook interesse in namelijk als de printer bezig is terwijl ik aan het werk ben.
Zie hier: https://gpailler.github.io/2018-03-02-octoprint-psucontrol/

Ik heb zelf wat PCBtjes gemaakt hier voor.

• ManIkWeet
Een van mijn y-as staven zit helemaal vol met groeven, kwam ik achter tijdens het schoonmaken voor een invet beurt.

Waar moet ik op letten om dit in de toekomst te vermijden/te verminderen? Slechte lagers? Kromme staven?

• thijsco19
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 12:47

thijsco19

Yamaha MT03 2008

Dan is de hardheid van de gebruikte assen lager dan de hardheid van de kogels van de lagers. Is vaak een teken van lagere kwaliteit.
Enige mogelijkheid om dit te voorkomen is goede kwalitatieve geharde en geslepen assen te gebruiken.

Om welke printer gaat het? Vraag is natuurlijk of de kosten van goede kwalitatieve assen het waard zijn tegenover het vaker vervangen van de assen.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

• ManIkWeet
thijsco19 schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 18:03:
Dan is de hardheid van de gebruikte assen lager dan de hardheid van de kogels van de lagers. Is vaak een teken van lagere kwaliteit.
Enige mogelijkheid om dit te voorkomen is goede kwalitatieve geharde en geslepen assen te gebruiken.

Om welke printer gaat het? Vraag is natuurlijk of de kosten van goede kwalitatieve assen het waard zijn tegenover het vaker vervangen van de assen.
Het is van een ANET A6... dus het goedkoopste van het goedkoopste :+

Na verdere inspectie zijn er ook een aantal balletjes uit gegaan, die probeer ik nu terug te plaatsen...

• jbhc
@ManIkWeet Dan weet je dus waar het door komt. De lagers. Die kun je dus beter niet meer gebruiken.

Een van mijn 2 printers gebruikt al een hele tijd deze blokken van PLA:

https://www.thingiverse.com/thing:2074855

Dat gaat best aardig en is beter dan nog een tijd doorprinten met de opstelling die je nu hebt.

• ManIkWeet
jbhc schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 20:25:
@ManIkWeet Dan weet je dus waar het door komt. De lagers. Die kun je dus beter niet meer gebruiken.

Een van mijn 2 printers gebruikt al een hele tijd deze blokken van PLA:

https://www.thingiverse.com/thing:2074855

Dat gaat best aardig en is beter dan nog een tijd doorprinten met de opstelling die je nu hebt.
Ik heb de balletjes terug weten te zetten (mogelijk mist er nog 1 of 2) en de lagers functioneren op zich prima.

Toen ik de stang er weer in deed kwam ik erachter dat ze opeens niet meer functioneerde... Blijkt dus dat de lagerhouders niet op 1 lijn liggen, maar een beetje scheef. Ik vermoed dat dit gewoon waardeloze quality control is van Anet, waardoor de schroefgaten teveel afwijken.

De oplossing is simpel, de lagerhouders niet strak aandraaien (zijn gemonteerd met 4 schroeven per stuk, 8 totaal). Nu lijkt mijn bed weer goed te rollen! Niet perfect, maar zeker goed genoeg voor mijn huidige standaard.

• ocf81
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 25-04 23:29

ocf81

Totally Me!

@jbhc Welk soort filament gebruik je voor die blokken?

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive

• jbhc
@ocf81 PLA werkt al een hele tijd prima. (staat ook in mijn bovenstaande text :X)

• ocf81

ocf81

Totally Me!

Uhm, ja. oops :D

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive

• jbhc
Zijn er hier mensen die TMC2208 drivers gebruiken welke zijn aangesloten aan een UART interface in combinatie met de nieuwste Marlin2.0-bugfix en octoprint?

Ik loop tegen wat dingetjes aan :X

• SadisticPanda
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 11:29

SadisticPanda

Heet patatje :o

jbhc schreef op zondag 20 januari 2019 @ 15:06:
Zijn er hier mensen die TMC2208 drivers gebruiken welke zijn aangesloten aan een UART interface in combinatie met de nieuwste Marlin2.0-bugfix en octoprint?

Ik loop tegen wat dingetjes aan :X
Tmc2208 op een gt2560 hier met recente marlin 2.0. Draait als een tierelier!

Wel geen octoprint :p

• jbhc
Het draait hier ook best aardig en in marlin zijn er sinds de nieuwste bugfix ook wat extra leuke features bijgekomen. Alleen gaat octoprint er niet helemaal goed mee om en ik vroeg me af of ik de enige ben die daar last van heeft. :)

• SadisticPanda

SadisticPanda

Nog niet kunnen getest let octoprint, print vooral vanaf sd.
Ubl werkt, 3dtouch werkt, ...alles werkt zoals het hoort.

• ManIkWeet
Ik heb een foutje gemaakt waardoor mijn 3DBenchy veel te hard op mijn Ultrabase gesquished werd. Ik heb mijn benchy eraf gekregen maar dat ging wel ten koste van de eerste (2?) laag(en?).

Hoe dan ook, er zit nu een duidelijke benchy afdruk op mijn Ultrabase, hoe kan ik die er het beste vanaf krijgen zonder (teveel) schade te veroorzaken?

• ocf81

ocf81

Totally Me!

Welk materiaal?

© ocf81 1981-infinity

• Evanescent
  • Niet online

Evanescent

ManIkWeet schreef op zondag 20 januari 2019 @ 19:23:
[...]

Hoe dan ook, er zit nu een duidelijke benchy afdruk op mijn Ultrabase, hoe kan ik die er het beste vanaf krijgen zonder (teveel) schade te veroorzaken?
Is dit visueel of zitten er echt stukken plastic op?

Ruimteverspilling

• Damic
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 07:09

Damic

Afwezig soms

Weten jullie wat: mijn printer heeft vandaag zijn eerste stapjes gedaan *O* en warmte opgewekt :+ *O* *O* PROGRESSSSSS

Ik kan vanalles en nog wat maar niets te goei, klinkt bekent?? Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• ManIkWeet
Evanescent schreef op zondag 20 januari 2019 @ 19:36:
Is dit visueel of zitten er echt stukken plastic op?
Het is PLA, er zit duidelijk plastic op...

Foto:

• Damic

Damic

Afwezig soms

ouch

Ik kan vanalles en nog wat maar niets te goei, klinkt bekent?? Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• grote_oever
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 08:50
ManIkWeet schreef op zondag 20 januari 2019 @ 20:08:
[...]

[...]

Foto:
[Afbeelding]
Mijn eerste reactie is fohn erop.

• ocf81

ocf81

Totally Me!

Plaat opwarmen naar 70° C en met beleid met een schuursponsje erover lijkt me het beste.

ocf81 wijzigde deze reactie 20-01-2019 20:25 (6%)

© ocf81 1981-infinity

• Evanescent
  • Niet online

Evanescent

ocf81 schreef op zondag 20 januari 2019 @ 20:24:
Plaat opwarmen naar 70° C en met beleid met een schuursponsje erover lijkt me het beste.
Ja, aangezien het er al koud uit ziet, zou mijn alternatief inderdaad ook verwarmen zijn. Misschien nog iets warmer maar ik weet niet hoe warm het bed kan worden. Nee, bij nader inzien zou ik inderdaad toch zo koud mogelijk beginnen.

Evanescent wijzigde deze reactie 20-01-2019 20:40 (9%)

Ruimteverspilling

• ManIkWeet
ocf81 schreef op zondag 20 januari 2019 @ 20:24:
Evanescent schreef op zondag 20 januari 2019 @ 20:39:
Ja, aangezien het er al koud uit ziet, zou mijn alternatief inderdaad ook verwarmen zijn. Misschien nog iets warmer maar ik weet niet hoe warm het bed kan worden. Nee, bij nader inzien zou ik inderdaad toch zo koud mogelijk beginnen.
Dus verwarmen en zacht schuren met een schuurspons, ga ik morgen proberen.
Anycubic heeft ook een "onderhoudsvideo" die zegt dat het bed tegen schuurpapier kan maar dat geloof ik niet...

Bedankt voor jullie reacties _/-\o_

• Evanescent
  • Niet online

Evanescent

ManIkWeet schreef op zondag 20 januari 2019 @ 22:17:
[...] Dus verwarmen en zacht schuren met een schuurspons, ga ik morgen proberen.
Anycubic heeft ook een "onderhoudsvideo" die zegt dat het bed tegen schuurpapier kan maar dat geloof ik niet...

Bedankt voor jullie reacties _/-\o_
Wat je ook nog kan proberen is er een laagje overheen te printen en dit dan heel goed af te laten koelen en zo proberen een 'cold pull' te doen op je bed. Je trekt dus de vers geprinte PLA met de oude van het bed af... dat is mijn theorie. :)

Ruimteverspilling

• jbhc
Evanescent schreef op zondag 20 januari 2019 @ 22:49:
[...]

Wat je ook nog kan proberen is er een laagje overheen te printen en dit dan heel goed af te laten koelen en zo proberen een 'cold pull' te doen op je bed. Je trekt dus de vers geprinte PLA met de oude van het bed af... dat is mijn theorie. :)
Of juist warm.

- Bed verwarmen.
- Een plak pla erop printen op hoge temperatuur liefst zonder part koeling.
- En dan proberen dat van het verwarmde bed te halen.

Zo doe ik dat bij mijn bed stikker ook. (Dit niet doen kostte me bij PETG print 2x een stukje stikker (In die gaten zit nu plamuur :+ ))

• Edd
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 13:01
ManIkWeet schreef op zondag 20 januari 2019 @ 20:08:
[...]

[...]

Foto:
[Afbeelding]
Al gewoon geprobeerd het er simpelweg af te pulken?

Steam: Thndr,PSN: ThunderStore, Battle.Net: THNDR#2975

• ManIkWeet
Bed update voor de geïnteresseerden:

De afdruk van de Benchy zelf is verdwenen, echter zit er nu een veel grotere vlek op mijn bed... Ik gok dat dit schuurspons-/papierresten zijn.

Zie fotos.

Ik had uiteindelijk het bed op 50°C gezet en met wat alcohol (70%) licht geschrobd met een schuurspons. Ik vermoed dat de coating harder is dan de schuurspons (gloednieuw) en dat daar dus kleine restjes vanaf gekomen zijn, naast natuurlijk het losgekomen plastic van de Benchy zelf. Ik kan de vlek met keukenpapier "uitbreiden", maar ik kijk eerst even aan hoe goed het bed plakt.

Het bed lijkt voorlopig aardig te werken, ik kon (niet probleemloos maar ook niet gerelateerd) een benchy printen.

• ThaStealth
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 12:06
azz_kikr schreef op zondag 20 januari 2019 @ 16:15:
[...]

Tmc2208 op een gt2560 hier met recente marlin 2.0. Draait als een tierelier!

Wel geen octoprint :p
Is er een configuratietool beschikbaar voor Marlin 2.0? Nu gebruik ik Marlin Conf om door de settings heen te gaan, maar iets vergelijkbaars zou wel fijn zijn...

Mess with the best, die like the rest

• SadisticPanda

SadisticPanda

ThaStealth schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 15:33:
[...]

Is er een configuratietool beschikbaar voor Marlin 2.0? Nu gebruik ik Marlin Conf om door de settings heen te gaan, maar iets vergelijkbaars zou wel fijn zijn...
Nope, is met de hand te doen.

Ik heb Geeetech A10, en het geluk dat er iemand grondig mee bezig is met de firmware van deze printer.
Ik had maar te config te kopieren en done. :)

• Yagermeister
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 24-04 14:29

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

Ik ben sinds een paar jaar in het bezit van een Prusa MK2 geupgrade naar een MK2S.

Nu heb ik een aantal weken geleden de upgrade naar de MK3 besteld en tegelijk ook de Bear Full upgrade. Die laatste heb ik gisteren binnen gekregen en ik moet zeggen dat deze profielen zeer fijn afgewerkt zijn. Het enigste waar ik nu wel aan twijfel is welke onderdelen ik nu allemaal moet printen aangezien ik die van de MK3 upgrade ook nog niet gedaan heb.

Het probleem zit hem vooral in de namen van de onderdelen waardoor het onduidelijk is welke ik nu kan overslaan. Heeft iemand daar toevallig een idee van of kan ik beter gewoon alles eruit gooien?

Intel 6700K, Rampage 8 Ranger, 32 GB DDR4, Nvidia GTX1080Ti 12GB, Dell 25" LCD

• Evanescent
  • Niet online

Evanescent

Hmm die upgrade ziet er wel vet uit! Ik weet niet of het echt nodig is, ik vind de MK3 zelf al aardig stabiel. Maar goed, als je toch moet gaan sleutelen, is dat een mooi moment.

Welke onderdelen je al moet printen, kan ik je niet zeggen :) Als je de tijd en zin hebt, kun je ze allemaal printen, dan heb je de minste last van slijtage.

Ruimteverspilling

• Yagermeister

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

Evanescent schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 11:11:
Hmm die upgrade ziet er wel vet uit! Ik weet niet of het echt nodig is, ik vind de MK3 zelf al aardig stabiel. Maar goed, als je toch moet gaan sleutelen, is dat een mooi moment.

Welke onderdelen je al moet printen, kan ik je niet zeggen :) Als je de tijd en zin hebt, kun je ze allemaal printen, dan heb je de minste last van slijtage.
Het probleem is natuurlijk dat sommige onderdelen niet compatible zijn met elkaar. Bijv zijn de LCD supports anders tussen de 2 in. Misschien is het wel een goed idee om beide te printen en dan gewoon te sorteren in 2 bakjes.

Zodra de upgrade binnen komt dan gewoon even alle onderdelen controleren aan de hand van de Bear handleiding. Ik kan in ieder geval niet wachten totdat de MK3 binnen is. Hopelijk binnen een paar weken want ik wordt knetter van de MK2S met het geluid 8)7 .

Heeft iemand trouwens ervaring met klipper of met een duet op de prusa? Ik ben aan het twijfelen of ik een simpel ramps bordje koop of een duet om daar wat extra mee te klooien. Van klipper heb ik nu diverse filmpjes gezien en dat ziet er best leuk uit met die snelheden.

Yagermeister wijzigde deze reactie 24-01-2019 11:57 (12%)

• ThaStealth
Ik heb een gek probleem gevonden wat idere ~7 layers gebeurd, sommige layers lijken wat breder te zijn dan anderen.
Iemand een idee wat dit probleem veroorzaakt?

Zie het rode vlak, dit geeft het probleem aan.

(linker object ligt 90 graden gedraaid, daar is hetzelfde probleem van boven en naar onder.
De lijnen in de achtere richting komen door de infill (daar sluit de infill op de wand aan)

• Evanescent
  • Niet online

Evanescent

@ThaStealth Wat is je layerheight en wat voor Z-rods gebruik je? Het lijkt op Z-wobble, vaak veroorzaakt door een gebogen z-rod. Je kunt hem eens snel rond laten draaien om te zien of je de buiging kunt waarnemen.

Check de punten van de Simplify3D Print Quality Troubleshooting Guide - Lines on the Side of Print

Evanescent wijzigde deze reactie 24-01-2019 12:55 (32%)

Ruimteverspilling

• ocf81

ocf81

Totally Me!

Deze post op reddit laat wel een creatieve oplossing zien voor 90° overhangs zonder support :P
Ik weet alleen niet of het resultaat nu zo goed is dat op deze manier nu beter is. Met een 90° rotatie in de slicer zou je denk ik minder last hebben van artifacts.

ocf81 wijzigde deze reactie 24-01-2019 13:48 (14%)

© ocf81 1981-infinity

• Evanescent
  • Niet online

Evanescent

ocf81 schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 13:41:
Deze post op reddit laat wel een creatieve oplossing zien voor 90° overhangs zonder support :P
Ik weet alleen niet of het resultaat nu zo goed is dat op deze manier nu beter is. Met een 90° rotatie in de slicer zou je denk ik minder last hebben van artifacts.
Bizar idee! _O- Maar dan vind ik het er nog steeds raar uitzien. Nog steeds veel 'druppels' of niet? ;)

Ruimteverspilling

• ocf81

ocf81

Totally Me!

Dat was idd wat ik met die artifacts bedoelde.

© ocf81 1981-infinity

• Evanescent
  • Niet online

Evanescent

ocf81 schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 13:53:
Dat was idd wat ik met die artifacts bedoelde.
Misschien print ie "inside-out" waardoor de infil in de lucht komt te hangen. Dit zal misschien alleen goed enigszins werken met 100% infil en geen diagonale maar horizontale infil-lijnen. Maar eigenlijk zie ik geen manier om dit echt goed werkend te krijgen, aangezien je een verticale muur moet printen van de layerheight dik. :P

Ruimteverspilling

• ocf81

ocf81

Totally Me!

Evanescent schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 13:57:
[...]

Misschien print ie "inside-out" waardoor de infil in de lucht komt te hangen. Dit zal misschien alleen goed enigszins werken met 100% infil en geen diagonale maar horizontale infil-lijnen. Maar eigenlijk zie ik geen manier om dit echt goed werkend te krijgen, aangezien je een verticale muur moet printen van de layerheight dik. :P
Je hebt een filamentsoort nodig die niet te veel krimpt maar wel snel zijn vaste vorm aanneemt. Met PLA en de part cooling fan op oneindig zou het nog wel kunnen werken.

© ocf81 1981-infinity

• Evanescent
  • Niet online

Evanescent

ocf81 schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 13:59:
[...]

Je hebt een filamentsoort nodig die niet te veel krimpt maar wel snel zijn vaste vorm aanneemt. Met PLA en de part cooling fan op oneindig zou het nog wel kunnen werken.
En langzaam printen, denk ik. Een beetje het 3D-pen-principe :)

Ruimteverspilling

• ThaStealth
Evanescent schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 12:52:
@ThaStealth Wat is je layerheight en wat voor Z-rods gebruik je? Het lijkt op Z-wobble, vaak veroorzaakt door een gebogen z-rod. Je kunt hem eens snel rond laten draaien om te zien of je de buiging kunt waarnemen.

Check de punten van de Simplify3D Print Quality Troubleshooting Guide - Lines on the Side of Print
0.2mm layerheight, deze rods:

• ocf81

ocf81

Totally Me!

TR8x2?

© ocf81 1981-infinity

• ThaStealth

• ocf81

ocf81

Totally Me!

Ik heb zelf ook 8x2 op mijn nog te voltooien P3Steel, maar het voordeel van 8x2 boven 8x8 moet ik nog zien. Met de stepperdrivers van tegenwoordig kan je redelijk precies zijn en de variatie is zo klein dat ik niet verwacht om een significant verschil te zien in vergelijking met TR8x8. Maar Z-hop duurt logischerwijs wel langer.

ocf81 wijzigde deze reactie 24-01-2019 14:56 (42%)

© ocf81 1981-infinity

• Niekserr
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 23-04 12:21
Weet iemand wat deze print problemen veroorzaakt?

Deze zijn geprint op mijn A8 met een E3D V6 clone in PLA op 200 graden.
Wat ik al heb gedaan:
- PID regelaar van mijn hot end gekalibreerd tegen heat creep
- Cold pulls en de nozzle geprobeerd schoon te krijgen met een cleaning needle
- Nozzle verwisseld
- Ander PLA geprobeerd

Ik vermoed dat er vocht in beide rollen PLA zit, maar dit weet ik niet zeker. Zelf heb ik helaas geen goed regelbare oven, dus daar wil ik het eigenlijk ook niet in leggen |:(.

• Razwer
Niekserr schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 11:46:
[Afbeelding]

Wat ik al heb gedaan:
- Nozzle verwisseld
- Ander PLA geprobeerd

Ik vermoed dat er vocht in beide rollen PLA zit, maar dit weet ik niet zeker. Zelf heb ik helaas geen goed regelbare oven, dus daar wil ik het eigenlijk ook niet in leggen |:(.
Ja het kan helaas van alles zijn. Is je bowden tube wel netjes recht afgesneden en zit die goed in de hotend? Of heb je een direct drive extruder?

• azerty
  • Registratie: maart 2009
  • Nu online

azerty

McFly

[Afbeelding]

Wat ik al heb gedaan:
- Nozzle verwisseld
- Ander PLA geprobeerd

Als je het niet in de oven wilt leggen, kan je eventueel een food hydrator voor rond 30-40€ op de kop tikken om er een filament dryer van te maken.

• Niekserr
Razwer schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 12:15:
[...]

Ja het kan helaas van alles zijn. Is je bowden tube wel netjes recht afgesneden en zit die goed in de hotend? Of heb je een direct drive extruder?
Dit ga ik dadelijk even checken, thanks!
azerty schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 12:38:
[...]

Als je het niet in de oven wilt leggen, kan je eventueel een food hydrator voor rond 30-40€ op de kop tikken om er een filament dryer van te maken.
Als ik er niet achter kom neem ik het filament gewoon even mee naar wat mensen die wel een goede oven hebben, scheelt toch weer geld :P

• foekie01
  • Registratie: december 2012
  • Nu online
Kun je het filament van de print ook heel makkelijk uit elkaar / kapot trekken? Voelt het bros aan? Zo ja, dan heb je sowieso last van vocht.

Hier kan het ook iets mechanisch te zijn. De eerste lagen zijn namelijk op alle prints goed, daarna gaat het mis. Het lijkt op iets van under extrusion en dat kan ook weer meerdere oorzaken hebben. Is deze clone nieuw of heb je al langere tijd met deze geprint? Ik lees online wel eens vaker dat de clones erg grote toleranties (lees: deviaties) hebben en daardoor sneller last hebben van clogs / niet gelijke extrusion.

Check, buiten de tip van de bowden tube afsnijden / goed er in duwen ook even of jouw bowden tube geen last heeft van vuil. Probeer deze bijvoorbeeld eens te vervangen.

Ik ben verre van expert, maar wellicht heb je er iets aan :)

foekie01 wijzigde deze reactie 25-01-2019 13:09 (0%)
Reden: typo

• Yagermeister

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

Ik heb dit een aantal weken geleden ook gehad alhoewel het niet zo extreem was en het was PETG. Nu heb ik een Polybox filament drybox besteld en ik moet zeggen dat dit wel heel erg heeft geholpen. Ik hoorde overigens geen plofjes etc bij het extruden.

Als ik de foto goed bekijk zie ik wel dat de onderste lagen goed gaan. Misschien een idee om eens naar de aanlevering te kijken. Mogelijk pakt het filament niet goed waardoor die gaat draaien en daardoor underextrusion geeft?

Yagermeister wijzigde deze reactie 25-01-2019 13:49 (31%)

• Spinez0r
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 00:12

Spinez0r

They call me Mike.

[Afbeelding]

Wat ik al heb gedaan:
- Nozzle verwisseld
- Ander PLA geprobeerd

Je hebt al hele goede tips gekregen hier boven.

Het gene waar ik last van had, met vergelijkbare problemen was omdat ik geen goed genoege koeling had op mijn heatsink, waardoor de PLA begon te smelten voor de heatbreak.

Als je met je vinger (VOORZICHTIG) voelt tijdens het printen (Na 10/15 min. ofzo) dan moet de heatsink echt koud/lauwwarm zijn.

Succes!

• jbhc
Ik heb daar ook een tijd last van gehad. Om niet nader verklaarbare redenen werkt het nu weer prima, ook een rol pla die al breekt als je er naar kijkt print opeens goed......

• BarryKohne
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 12:12
Afgelopen week een duet maestro in anycubic linear plus geknutseld.

https://tweakers.net/ext/f/eoiaYlTVNYqiJy00kN2QD27y/thumb.jpg

https://tweakers.net/ext/f/G0WVJ7jihmBBXohjXuVn52EB/thumb.jpg

https://tweakers.net/ext/f/1ilxgwUC84gabfcPZXxzgxj5/thumb.jpg

Super happy met resultaat.

BarryKohne wijzigde deze reactie 25-01-2019 20:56 (25%)

| Victory is reserved for those who are willing to pay it's price | To become your own champion, believe and achieve |

• Razwer
jbhc schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 20:16:
Ik heb daar ook een tijd last van gehad. Om niet nader verklaarbare redenen werkt het nu weer prima, ook een rol pla die al breekt als je er naar kijkt print opeens goed......
hmmz, ik heb mijn 2 brakke rollen PLA van Esun net in een doos gegooid die genomineerd staat voor de afvalbak. Misschien toch maar even wachten en kijken of het toch wel weer gaat dan 8)7

• Damic

Damic

Afwezig soms

@BarryKohne hoe kom je aan die knoppen rechts :o btw je temperatuur probes waren niet ingesteld :D 2000°C is wat hoog :+

• wolter.
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 10:08
Het frame staat :)
Forum
https://tweakers.net/ext/f/sa3Tm0J8QD0xmOdKfbNLeXcJ/thumb.jpghttps://tweakers.net/ext/f/8XGKHPiloKPBxlKVTf9Nr6Pp/thumb.jpg

If it ain’t broken take it apart and fix it :)

• Yagermeister

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

Ziet er leuk uit.

Ik heb de Bear frame ook gedeeltelijk in elkaar staan. Foto's hieronder.

https://tweakers.net/ext/f/B5UPP9ToH9TZezBK9XUh7D5q/thumb.jpg

https://tweakers.net/ext/f/SsUXtcDqtCGT7eLfWhmGNKff/thumb.jpg

Op dit moment ben ik nog steeds onderdelen aan het printen voor de upgrade. Jammer genoeg was de einsy base mislukt waardoor ik die opnieuw moet printen. Op de extruder na heb ik dan alle lange prints gedaan. Hopelijk heb ik de rest ook in de komende week gedaan en dan kan ik het frame al helemaal voor bereiden op de komst van de MK3 upgrade.

• ManIkWeet
Hoe gevaarlijk is het om een 3d printer niet te aarden? Uiteraard eentje met een Chinese voeding van 200 watt...

• Evanescent
  • Niet online

Evanescent

ManIkWeet schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 17:59:
Hoe gevaarlijk is het om een 3d printer niet te aarden? Uiteraard eentje met een Chinese voeding van 200 watt...
Woon je alleen of heb je een vriendin/kinderen/huisdieren? O-) Als je hem niet aardt, zorg in ieder geval dat je hem niet in een geaarde verdeeldoos (verlengsnoer) stopt, anders staan de andere geaarde apparaten ook onder spanning als die printer faalt. :P Hier een leuk voorbeeld: YouTube: This is why I was shocked by my 3D Printer - Important followup

Evanescent wijzigde deze reactie 26-01-2019 18:08 (13%)

Ruimteverspilling

• BarryKohne
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 12:12
Damic schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 00:34:
@BarryKohne hoe kom je aan die knoppen rechts :o btw je temperatuur probes waren niet ingesteld :D 2000°C is wat hoog :+
Tijdens deze foto waren de temp sensors nog niet aangesloten;)
Knoppen zijn macro's die je zelf kunt maken.

| Victory is reserved for those who are willing to pay it's price | To become your own champion, believe and achieve |

• Damic

Damic

Afwezig soms

Ha das interessant :)

• ManIkWeet
Evanescent schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 18:07:
[...]

Woon je alleen of heb je een vriendin/kinderen/huisdieren? O-) Als je hem niet aardt, zorg in ieder geval dat je hem niet in een geaarde verdeeldoos (verlengsnoer) stopt, anders staan de andere geaarde apparaten ook onder spanning als die printer faalt. :P Hier een leuk voorbeeld: YouTube: This is why I was shocked by my 3D Printer - Important followup
Nee dat valt allemaal wel mee :)

Als zo'n printer theoretisch kortsluiting maakt, zou het dan theoretisch mogelijk zijn dat ie nog "gewoon werkt" en je het dus niet door zou hebben?

• jbhc
Omdat ik sommige prints wel erg lang vind duren werd het tijd om de snelheid van de AM8 wat op te voeren.
Deze printer is voor de X, Y en E voorzien van TMC2208 drivers in stand alone mode.

Nu had ik ooit ergens gelezen dat veel mensen hun drivers instellen rond de 750mV dus ik had ze ooit voor de zekerheid ingesteld op 800mV (de stappenmotoren zijn vrij zware nema17 motoren) en dit werkte tot 60mm/s printspeed en 120mms travel speed prima, echter. op 80mm/s print en 160mm/s travel onstonden er direct layer shifts.

Na wat googlen kwam ik uit op deze site:
https://learn.watterott.com/silentstepstick/faq/
En hier vond ik een calculator om de stroom in te regelen.

800mV blijkt veel te laag. Dit komt overeen met 570mA terwijl ik normaal gesproken (met de DRV8825 drivers) de motoren instelde op 700mA

Vervolgens heb ik 700mA ingevuld in de calculator en kwam uit op een instelling van 0,99V
Nadat ik de drivers hierop heb afgeregeld lijken de layershifts verdwenen.
Zojuist heb ik een print van opgestart van 8,5uur @ 80mm/s / 160mm/s dus ik ben benieuwd.

• Yagermeister

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

Zijn er trouwens mensen die tl smoothers gebruiken? Misschien zelfs op een prusa?

Zo ja merk je ook echt het verschil in prints of valt het wel allemaal mee? Ik heb zojuist namelijk 4 stuks besteld om te zien wat het is dus ik was eigenlijk wel benieuwd of er al ervaring mee is met de prusa.

• sjaakwortel
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 24-04 19:40

sjaakwortel

Give-A-Fuck-O-Meter

Yagermeister schreef op zondag 27 januari 2019 @ 11:55:
Zijn er trouwens mensen die tl smoothers gebruiken? Misschien zelfs op een prusa?

Zo ja merk je ook echt het verschil in prints of valt het wel allemaal mee? Ik heb zojuist namelijk 4 stuks besteld om te zien wat het is dus ik was eigenlijk wel benieuwd of er al ervaring mee is met de prusa.
Als je een prusa mk3 hebt dan heeft het geen zin, die smoothers werken alleen met de oude drv8825/a4988 drivers, de trinamic drivers in de nieuwere prusa's hebben al hun eigen unit(automatic microstepping vgm) die zorgen dat alles soepel loopt. Maar de oudere prusa's gebruiken slechtere drivers(zelfde serie als de a4988) , die mogelijk wel profijt hebben van die units.

• ManIkWeet
Dus ik vroeg mij af waarom ik zo'n moeite had met het levelen van die ene hoek...

Dus... iemand tips om dit -hittebestendig- te repareren? :D

• azerty
  • Nu online

azerty

McFly

ManIkWeet schreef op zondag 27 januari 2019 @ 12:36:
Dus ik vroeg mij af waarom ik zo'n moeite had met het levelen van die ene hoek...

[Afbeelding]

Is dat een glasplaat op een heatbed? Zo ja, dan kun je in principe binder clips (of beter, swiss clips) gebruiken om de plaat aan het heatbed vast te houden...

• Damic

Damic

Afwezig soms

ouch wat is wat van je bed?

• ManIkWeet
azerty schreef op zondag 27 januari 2019 @ 12:47:
[...]
Is dat een glasplaat op een heatbed? Zo ja, dan kun je in principe binder clips (of beter, swiss clips) gebruiken om de plaat aan het heatbed vast te houden...
Van boven naar beneden:
Nozzle, anycubic ultrabase glasplaat, groot gapend gat, anycubic aluminium heatbed, springveer, schroef :D

Clips dus... waar kan ik die goedkoop krijgen? Die van 123-3d lijken nogal duur :X

• azerty
  • Nu online

azerty

McFly

Ik heb de mijne bij https://e3d-online.com/swissclips besteld. Viel nog mee uiteindelijk vond ik.

• Damic

Damic

Afwezig soms

China :D https://www.aliexpress.co...y-School/32663337839.html (38 dagen wachten) en anders in de winkel hebben ze die ook (Spar/Colruyt/OK)

• mymind*
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 11:13

mymind*

A Beautiful Mind

Ik heb hier nog een doosje van die clips liggen. Van die zwarte binder clips (deze soort).

Als je wil kan ik er een paar in een envelopje gooien voor je.

mymind* wijzigde deze reactie 27-01-2019 13:09 (38%)

• ocf81

ocf81

Totally Me!

Bij de HEMA voor €1. Kan haast niet goedkoper of sneller, want je kan vanmiddag nog naar de HEMA lopen om ze te kopen, en ze zijn ook gewoon in de winkel te koop.

ocf81 wijzigde deze reactie 27-01-2019 13:38 (73%)

© ocf81 1981-infinity

• ManIkWeet
De HEMA dus, morgen even langs gaan :D

• azerty
  • Nu online

azerty

McFly

Met als nadeel dat die zwarte Binder clips toch wat meer plaats in beslag nemen als de swiss clips. Ik had eerst die zwarte, maar die swiss hebben het risico op head crash toch ferm verminderd.

Kan wel een goede tijdelijke oplossing zijn :)

• Niekserr
ManIkWeet schreef op zondag 27 januari 2019 @ 12:51:
[...]

[...]

Van boven naar beneden:
Nozzle, anycubic ultrabase glasplaat, groot gapend gat, anycubic aluminium heatbed, springveer, schroef :D

Clips dus... waar kan ik die goedkoop krijgen? Die van 123-3d lijken nogal duur :X
HEMA :9

EDIT: Is al gezegd zie ik. :z

Nu weer even over mijn eerdere print probleempjes:
Ik heb mijn hele hotend uit elkaar gehaald en de teflon tubing zag er nog perfect uit, dus niet half verbrand o.i.d. Nu dacht ik dus dat het wel moet liggen aan mijn filament en heb een rol 2 uurtjes op 45 graden in een oven gelegd. Het kan aan mij liggen, maar ik had al wel het gevoel dat het filament wat soepeler is geworden en dat het dus wat effect had. Morgen ga ik hier weer lekker mee aan de slag en hopelijk kan ik dan eindelijk beginnen met het printen van de onderdelen van mijn AM8 mod. :D

Niekserr wijzigde deze reactie 27-01-2019 14:54 (44%)

• ManIkWeet
azerty schreef op zondag 27 januari 2019 @ 14:22:
Met als nadeel dat die zwarte Binder clips toch wat meer plaats in beslag nemen als de swiss clips. Ik had eerst die zwarte, maar die swiss hebben het risico op head crash toch ferm verminderd.

Kan wel een goede tijdelijke oplossing zijn :)
Hmm ja een andere optie is wat oude Bison lijm die ik heb liggen 8)7

• EJSEJS

EJSEJS

Tweaker-fan

Ik heb een vraag, als ik een levelprint van 25cm in het vierkant print dan is deze precies 25cm, maar als ik een klein vierkantje van 3 cm print word deze 30,05mm hoe kan dat ?

• Pixelmagic
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 12:44
ManIkWeet schreef op zondag 27 januari 2019 @ 12:36:

[Afbeelding]

Je zou ook deze kunnen proberen: https://nl.aliexpress.com...amp-clip/32812419278.html

Visual Pinball project: pinball.pixelmagic.nl Informatie over mijn PV installatie PVoutput van mijn 2760Wp

• sjaakwortel
  • Laatst online: 24-04 19:40

sjaakwortel

Give-A-Fuck-O-Meter

EJSEJS schreef op zondag 27 januari 2019 @ 17:42:
Ik heb een vraag, als ik een levelprint van 25cm in het vierkant print dan is deze precies 25cm, maar als ik een klein vierkantje van 3 cm print word deze 30,05mm hoe kan dat ?
Dat verschil zit binnen de specs van de meest dure printers (ultimaker s5 is +/- 0.1 vgm) meestal krijg je op de hoeken van de cube een randje vanwege de acceleratie/verschil in flowrate waardoor ie iets afwijkt. Lijkt mij een heel prima resultaat.

• Point.Flare
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 24-04 23:19

Point.Flare

Reverse-Forward Engineer

Iemand ervaring met REAL filament? Heb een rol ABS gekocht. Nu al twee keer m'n nozzle verstopt. Nog nooit gehad met eSun.

• Evanescent
  • Niet online

Evanescent

Point.Flare schreef op zondag 27 januari 2019 @ 20:01:
Iemand ervaring met REAL filament? Heb een rol ABS gekocht. Nu al twee keer m'n nozzle verstopt. Nog nooit gehad met eSun.
Gekocht bij 123-3D? Dan zou ik zeker eens met hun klantenservice bellen mailen, die zijn zeer behulpzaam hierin.

Ruimteverspilling

• Point.Flare

Point.Flare

Reverse-Forward Engineer

Evanescent schreef op zondag 27 januari 2019 @ 20:04:
[...]

Gekocht bij 123-3D? Dan zou ik zeker eens met hun klantenservice bellen mailen, die zijn zeer behulpzaam hierin.
Reprapworld (ik denk dat zij ook de leverancier van 123-3d zijn). Wilde eerst user-error uitsluiten.

Heb net m'n hotend open getrokken. Lijkt dat de PTFE liner niet helemaal goed aansluit in de Jhead. Waarschijnlijk heat-creep. Zat een clog tussen de PTFE en de hotend. Nooit gehad. Hopelijk was dit het.

• ocf81

ocf81

Totally Me!

Voor degenen die dat nog niet wisten: Real en Reprapworld zijn van dezelfde mensen. (zelfde adres)

© ocf81 1981-infinity

• Point.Flare

Point.Flare

Reverse-Forward Engineer

Ennn..clog..

Urgh. Nu zijn m'n thermistors ook nog eens op en ik heb de laatste met gungum vastgezet. |:(

reprapworld verdient fijn aan me :'(

Point.Flare wijzigde deze reactie 27-01-2019 23:48 (85%)

Pagina: 1 ... 145 ... 152 Laatste

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True