X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K
Ik heb lang geleden een Anet A6 gekocht. Gelijk al wat upgrades eraan gehangen/geprint, maar was niet tevreden over het frame en wou graag wat meer.
Zelf een Cube gebouwd waar een deel van de onderdelen overgingen, maar werkte toch niet helemaal lekker dus moest ik ook een andere x carriage hebben. Die geprint, in elkaar gezet, flink lopen vloeken want het was echt geen optimaal ding, maar het werkte. Ongeveer.
Zelf een vervangende carrier ontworpen, uitgeprint (met heel veel pijn en moeite, want de huidige carrier viel uit elkaar van ellende) en nu blijkt die toch niet lekker te lopen want de afstanden kloppen niet exact... Het lijkt er wel op dat mijn x-as motor dit wel aankan, dus laat ik het even zo, maar nu loop ik tegen het volgende aan:
Al mijn printjes zijn 1/3 van wat ze moeten zijn. Het lijkt wel alsof mijn Marlin FW opeens dacht " laat ik de x-as met 2/3 verminderen want dat vind de gebruiker vast tof!" Dus nu moet ik vanavond weer aan de gang om dat probleem op te gaan lossen... grmbl.
Heeft 1 van jullie hier misschien zin/tijd om voor mij een 6 tal onderdelen te printen? Dan heb ik iig een stel strakke printjes en kan ik het apparaat fatsoenlijk gaan afstellen ipv te moeten afstellen met halfbakken rotzooi. Ik betaal er uiteraard voor.
[ Voor 10% gewijzigd door Bezulba op 26-11-2018 10:37 ]
blup
PM me maar de STL's, dan zal ik eens kijken wat ik voor je kan doen.Bezulba schreef op maandag 26 november 2018 @ 08:53:
Echt... je bent nooit klaar met 3d printing als je zelf probeert iets te verbeteren..
Ik heb lang geleden een Anet A6 gekocht. Gelijk al wat upgrades eraan gehangen/geprint, maar was niet tevreden over het frame en wou graag wat meer.
Zelf een Cube gebouwd waar een deel van de onderdelen overgingen, maar werkte toch niet helemaal lekker dus moest ik ook een andere x carriage hebben. Die geprint, in elkaar gezet, flink lopen vloeken want het was echt geen optimaal ding, maar het werkte. Ongeveer.
Zelf een vervangende carrier ontworpen, uitgeprint (met heel veel pijn en moeite, want de huidige carrier viel uit elkaar van ellende) en nu blijkt die toch niet lekker te lopen want de afstanden kloppen niet exact... Het lijkt er wel op dat mijn x-as motor dit wel aankan, dus laat ik het even zo, maar nu loop ik tegen het volgende aan:
Al mijn printjes zijn 1/3 van wat ze moeten zijn. Het lijkt wel alsof mijn Marlin FW opeens dacht " laat ik de x-as met 2/3 verminderen want dat vind de gebruiker vast tof!" Dus nu moet ik vanavond weer aan de gang om dat probleem op te gaan lossen... grmbl.
Heeft 1 van jullie hier misschien zin/tijd om voor mij een 6 tal onderdelen te printen? Dan heb ik iig een stel strakke printjes en kan ik het apparaat fatsoenlijk gaan afstellen ipv te moeten afstellen met halfbakken rotzooi. Ik betaal er uiteraard voor.
Wat voor materiaal moet het zijn?
Ik heb ze zelf gewoon in PLA geprint, maar 1 onderdeeltje is wat zwakjes dus als dat eventueel in PETG kan? Ik ga de onderdelen even bewerken en dan PM ik jeSpinez0r schreef op maandag 26 november 2018 @ 11:02:
[...]
PM me maar de STL's, dan zal ik eens kijken wat ik voor je kan doen.
Wat voor materiaal moet het zijn?
blup
[ Voor 41% gewijzigd door BiLo op 26-11-2018 13:19 . Reden: bad link ]
| Voron V2 | Fanatec Podium DD1 | Porsche Podium Wheel | APM | PDME | CSP V3 |
Geen probleemBezulba schreef op maandag 26 november 2018 @ 11:45:
[...]
Ik heb ze zelf gewoon in PLA geprint, maar 1 onderdeeltje is wat zwakjes dus als dat eventueel in PETG kan? Ik ga de onderdelen even bewerken en dan PM ik je
https://www.thingiverse.com/thing:3239699
Zwart als je het hebt, maar de kleur boeit niet, zolang het maar een rechte print is. 30% infill, 0.2mm, supports zijn niet nodig. Print de carriage op z'n zijkant, dan gaat het goed.
De x-belt tensioner is de enige die echt eigenlijk in PETG moet, daar komt zoveel kracht op dat dit volgens mij ook voor flinke problemen zorgt. Maar als je geen PETG hebt, no worries, dan maar PLA, moet ik wat minder hard aandraaien
Het domme is dus dat mijn eigen ontwerp van de carriage exact 80mm tussen de assen is, maar die rods zijn dus 80.241
De vorige versie ik geprint had, had nogal wat speling, dus die boeide dat niet, maar die van mij is nogal solide... weet alleen niet zeker of dat nou de oorzaak van de problemen is, of dat het een slechte print is geweest waardoor het niet klopt.
En geef maar aan wat je er voor wil hebben
blup
Ik heb een PP3DP UP Mini staan. Op zich een fijn printertje voor ABS. Alleen, alle 3 de perfboards die erbij zaten zijn kromgetrokken. Dus geeneen print lukt meer...
De printplaatjes zijn voorzien van kleine gaatjes en passen precies in de houder qua grootte en dikte. Ze zijn14mm x 14mm x 2mm.
Op amazon.de hebben ze de goede plaatjes niet. Ik zoek deze maar dan een maatje kleiner.
In hun eigen store kan ik ze wel bestellen (al zien ze er net iets anders uit) maar dan zijn ze incl versturen nog best duur.
Ik kwam ook glasplaatjes tegen maar 2mm dikke glasplaatjes die er steeds op/af moeten lijkt me een minder goed plan (?) en daar hecht geen ABS op toch zonder sticker... En deze zijn ook niet goedkoop (plus risico op breken onderweg).
Kan iemand hier misschien iets slims bedenken ter vervanging?
Als 'ie op een Anet A8 past, dan heb ik wel interesse. Wat wil je ervoor hebben?DylanE schreef op maandag 26 november 2018 @ 13:16:
Is er iemand die hier nog wat aan heeft? Ik heb de verkeerde besteld - past niet op MK3 (staat er ook bij)
[Afbeelding]
Het betreft deze:n1ck schreef op maandag 26 november 2018 @ 14:53:
[...]
Als 'ie op een Anet A8 past, dan heb ik wel interesse. Wat wil je ervoor hebben?
https://nl.aliexpress.com...269583.0.0.1d8745a44oVDdI
Stuur me anders ff een DM als je wilt
alu plaatje van 2 mm dikdragon2 schreef op maandag 26 november 2018 @ 14:00:
Heeft iemand suggesties voor mij?
Ik heb een PP3DP UP Mini staan. Op zich een fijn printertje voor ABS. Alleen, alle 3 de perfboards die erbij zaten zijn kromgetrokken. Dus geeneen print lukt meer...
De printplaatjes zijn voorzien van kleine gaatjes en passen precies in de houder qua grootte en dikte. Ze zijn14mm x 14mm x 2mm.
Op amazon.de hebben ze de goede plaatjes niet. Ik zoek deze maar dan een maatje kleiner.
In hun eigen store kan ik ze wel bestellen (al zien ze er net iets anders uit) maar dan zijn ze incl versturen nog best duur.
Ik kwam ook glasplaatjes tegen maar 2mm dikke glasplaatjes die er steeds op/af moeten lijkt me een minder goed plan (?) en daar hecht geen ABS op toch zonder sticker... En deze zijn ook niet goedkoop (plus risico op breken onderweg).
Kan iemand hier misschien iets slims bedenken ter vervanging?
Hoge duurzaamheid, je zou ze zelfs kunnen laten parelen om de oppervlakte structuur wat anders te maken, maar ik smeerde de prit of PLA glue direct op het alu en werkte prima
Moest nog een Nespresso cuphouder hebben.
Vanochtend toen ik naar m'n werk ging was ie nog niet klaar maar toen was het probleem al te zien.
In zijn geheel tevreden over de print kwaliteit.

Echter op de smalle bovendelen zijn scheuren ontstaan.

Ook zie je in de zijwanden de lijn lopen van de scheidingslijn, al is dit natuurlijk minder storend dan de scheuren.
Hoe zou ik dit (met name de scheuren) in het vervolgt kunnen beperken?
Nu heb ik geprint met Colorfabb NGen met de volgende settings:
print temp: 232 C.
bed temp : 85 C.
printspeed: 55 mm/s
Fanspeed: 35% (eerste 2 lagen uit)
Dus wellicht is het een idee om je fanspeed nog iets verder terug te schroeven.
Maar goed, dit is gewoon even een gok, afgaande op wat ik zo lees op internet.
Misschien dat er hier mensen zijn die wel ervaring hebben met nGen
-
ngen gold metalic soort van geel.
Ngen lux paars
Ngen lux groen
Grote hoge print uitsluitend in vasemode.
En dat gaat goed. Ngen is ook stringy maar dan heb je ook goede hechting.
Print met stock SlicerPE ngen setting met 240 graden nozle en 85 heatbed.
Ik neb meer ander probleem dat is dat van voren de Nozzle moeilijk zie en nozle smerig is.
Heb Midlock inspectie spiegel gehaald om wat beter zicht te krijgen.
Voor de rest print ik kleine objecten binnen de 4 a 6 uur max.
Op vasen na ga ik dus niet zo hoog.
X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K
jakker je print temp eens omhoog naar 245..MartijnV03 schreef op maandag 26 november 2018 @ 20:09:
Gisteren/vannacht m'n langste print tot nu toe gemaakt op mijn Anet A6.
Moest nog een Nespresso cuphouder hebben.
Vanochtend toen ik naar m'n werk ging was ie nog niet klaar maar toen was het probleem al te zien.
In zijn geheel tevreden over de print kwaliteit.
[Afbeelding: geheel]
Echter op de smalle bovendelen zijn scheuren ontstaan.
[Afbeelding: scheuren]
Ook zie je in de zijwanden de lijn lopen van de scheidingslijn, al is dit natuurlijk minder storend dan de scheuren.
Hoe zou ik dit (met name de scheuren) in het vervolgt kunnen beperken?
Nu heb ik geprint met Colorfabb NGen met de volgende settings:
print temp: 232 C.
bed temp : 85 C.
printspeed: 55 mm/s
Fanspeed: 35% (eerste 2 lagen uit)
60 TB can not be enough
Print temperatuur ligt daar op 245/250 met een heated bed van 70. Fan op 50%
Hmm, verkeerd begrepen wat er op de plaatjes stond. Nog steeds interessant om te overwegen
[ Voor 16% gewijzigd door ocf81 op 28-11-2018 11:42 ]
© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!
https://www.aliexpress.co...042311.0.0.27424c4deFzHcA
Ik krijg zelfs de test print van een G26 bijna niet meer los
Laat het wel los als je heatbed is afgekoeld?jbhc schreef op woensdag 28 november 2018 @ 21:02:
Als mensen last hebben van loslatende prints dit is een aanrader:
Dat is waar ik van hou van de AnyCubic Ultrabase. Als het bed verwarmd is, zit de print goed vast.
Als deze is afgekoeld, pluk je de print zo van het bed.
-
Grappig te horen, ik heb deze besteld voor mijn nieuwe printer bij dezelfde winkel, vandaag bericht dat ze in Nl aangekomen zijn. Ben benieuwd !jbhc schreef op woensdag 28 november 2018 @ 21:02:
Als mensen last hebben van loslatende prints dit is een aanrader:
welke maat schroefjes gaan er in een flexibele z coupler?
dit ding dus: https://ae01.alicdn.com/k...8&size=129073&hash=131801
er missen er wat bij mij en ik wil het even netjes maken, maar ik kan nergens vinden welke schroefjes er nou eigenlijk in gaan... is het m2.5, 3, 5? ughhh....
blup
Deze?Bezulba schreef op donderdag 29 november 2018 @ 12:05:
na 10 min gefrustreerd zoeken vraag ik het maar hier,
er missen er wat bij mij en ik wil het even netjes maken, maar ik kan nergens vinden welke schroefjes er nou eigenlijk in gaan... is het m2.5, 3, 5? ughhh....
Als er een prijs gegeven zou worden voor luiheid, dan zou ik waarschijnlijk iemand anders sturen om hem op te halen
DylanE schreef op donderdag 29 november 2018 @ 14:40:
wachten op onderdelen.. iemand anders die mijn struggles deelt?
[Afbeelding]

yup i know the struggles.
blup
Herkenbaar...DylanE schreef op donderdag 29 november 2018 @ 14:40:
[Afbeelding]

Ombouwen van een Voron1 -> Voron2.1
Voornamelijk aan het wachten op assen en lagers...
[ Voor 7% gewijzigd door Edd op 29-11-2018 19:51 ]
-
Ze komen goedkoop bij 123-3d.nl vandaan en ik heb hem maanden niet gebruikt, dus dat kan ook een oorzaak zijn, maar misschien hebben jullie goede alternatieven?
blup
Ik heb zelf wat rollen van Filright liggen, zeer tevreden over.Bezulba schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 08:22:
Welke leverancier gebruiken jullie voor goede (en vooral goedkope) filament? Ik begin steeds meer het vermoeden te krijgen dat mijn filament een oorzaak is van een aantal van mijn problemen.
Ze komen goedkoop bij 123-3d.nl vandaan en ik heb hem maanden niet gebruikt, dus dat kan ook een oorzaak zijn, maar misschien hebben jullie goede alternatieven?
Berg je je filament wel goed op?
Als ik mijn rol een tijdje niet gebruik gaat deze in een (licht) dichte plasic bak, in een vuilniszak + vochtvreters.
Als er een prijs gegeven zou worden voor luiheid, dan zou ik waarschijnlijk iemand anders sturen om hem op te halen
Welke problemen heb je met welk type filament en hoe heb je het al die maanden opgeslagen?Bezulba schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 08:22:
Welke leverancier gebruiken jullie voor goede (en vooral goedkope) filament? Ik begin steeds meer het vermoeden te krijgen dat mijn filament een oorzaak is van een aantal van mijn problemen.
- Kort vergelijk met andere technieken, met duidelijk wat de sterke en zwakke kanten van 3D printen zijn
- Kort overzicht van verschillende typen 3D printers
- Uitleg van proces, van tekening, tot slicer, tot print
- Uitleg van verschillende soorten filament met sterke en zwakke kanten van elk
- Uitleg van veel voorkomende onderdelen van printers
- Voor gevorderden: meer focus op tunen en kalibreren van printer (XYZ kalibratie, bed leveling, belt tensioning, temperaturen, snelheden, first layer, linearity correction, PID tune, extrusion multiplier, etc.)
- Schoonmaken / onderhoud / upgrades (multi material, andere nozzles, raspberry pi met octoprint, etc.)
- Tips & tricks / trouble shooting van veelvoorkomende issues (bedadhesie verbeteren, oozing, stringing, ironing, etc.)
- Overzicht van informatiebronnen (websites / blogs / youtube kanelen)
HP ZBook Studio G3 - Hyundai Ioniq EV Classic - Opel Vivaro-e 75kWh - 22x Prusa i3 MK3S - 8x Prusa MINI+ - Ooznest Workbee 1,5m x 1,5m
Ik leer het meeste van Youtube videos en artikelen op het internet. Het is ook een beetje leren door te doen. Elk model printer en elke filamentsoort reageert weer anders. Daarnaast is het lastig om dingen te leren door te doen met FDM printen omdat de doorlooptijd van een print zo een dag kan zijn voor grotere prints. En sommige problemen ga je nu eenmaal alleen bij grotere prints tegenkomen, dus je ontkomt er niet aan om dan de kennis op te bouwen terwijl je ermee bezig bent. Wel helpt het om een beetje inzicht te hebben in hoe materialen werken en hoe het printproces doorlopen wordt op het mechanische niveau, maar dat kan je ook terugvinden op het internet.Shapeshifter schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 14:34:
Weet iemand of er trainingen / workshops bestaan voor het gebruik van 3D printers. Wij hebben 4 MK3's staan thuis waar mijn partner een hoop mee doet, maar merk dat ze af en toe de klok wel heeft horen luiden maar niet weet waar de klepel hangt. Als zoiets nog niet echt bestaat is het misschien leuk om zoiets te organiseren? Wat zouden jullie in zo'n workshop zoeken? Voor mij zou het denk ik de volgende items moeten hebben:
Dit lijstje is leuk, maar van bijna al deze onderwerpen heeft ome tom al een video gemaakt. Als je dit combineert met de (voor mij) meest toonaangevende guides: [1] [2] [3], ben ben je er eigenlijk wel. Gratis en voor niets, als je de kosten van printen van proefstukjes niet meerekent. Ik zou persoonlijk geen geld voor een cursus gaan neerleggen, en als ik iemand in dienst zou hebben om te printen zou ik deze zelf instrueren.Shapeshifter schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 14:34:[/b]Het leukste is denk ik om "theorie" en "praktijk" af te wisselen, denk dat je er wel een dagje mee kunt vullen. Zouden jullie geïnteresseerd zijn in zoiets? Mist er iets op deze lijst?
- Kort vergelijk met andere technieken, met duidelijk wat de sterke en zwakke kanten van 3D printen zijn
- Voor gevorderden: meer focus op tunen en kalibreren van printer (XYZ kalibratie, bed leveling, belt tensioning, temperaturen, snelheden, first layer, linearity correction, PID tune, extrusion multiplier, etc.)
- Schoonmaken / onderhoud / upgrades (multi material, andere nozzles, raspberry pi met octoprint, etc.)
- Tips & tricks / trouble shooting van veelvoorkomende issues (bedadhesie verbeteren, oozing, stringing, ironing, etc.)
© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!
Verder vind ik de bedrading echt waardeloos zitten, hier MOET je echt een ding voor printen gelukkig zijn er een hoop oplossingen zoals deze :

Verder zijn de printjes die eruit komen echt goed!
Ik zou eigenlijk niet eens weten of die bestaan, maar al deze info is zo hier en daar vrij te vinden.Shapeshifter schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 14:34:
Weet iemand of er trainingen / workshops bestaan voor het gebruik van 3D printers. Wij hebben 4 MK3's staan thuis waar mijn partner een hoop mee doet, maar merk dat ze af en toe de klok wel heeft horen luiden maar niet weet waar de klepel hangt. Als zoiets nog niet echt bestaat is het misschien leuk om zoiets te organiseren? Wat zouden jullie in zo'n workshop zoeken? Voor mij zou het denk ik de volgende items moeten hebben:Het leukste is denk ik om "theorie" en "praktijk" af te wisselen, denk dat je er wel een dagje mee kunt vullen. Zouden jullie geïnteresseerd zijn in zoiets? Mist er iets op deze lijst?
Zelfs het handboek voor de mk3 is netjes! (LINK) en daar staat al een hoop in wat jij zou willen weten/gebruiken.
Zelf sta ik niet te springen om een training of workshops omdat alle printers te veel van elkaar kunnen verschillen. Zelf heb ik een i3 kloon, zit weer heel anders in elkaar dan een Delta. Zelf print ik b.v veel met PETG, ABS en PLA gebruik ik niet eens (meer). De meeste ervaring doe je op door te "spelen", het zelf te bouwen en te onderhouden. Wel moet ik zeggen dat ik hier via dit topic veel leer van ervaringen van anderen!
Een boek over van alles en nog wat dat mis kan gaan met 3D printen en wat je er aan kan doen. Op dit moment gratis voor je Kindle. Doe er je voordeel mee
Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.
Meteen naar de IKEA geholt voor LOTS spiegels?terracide schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 15:34:
Poe ik heb mijn Creality CR-10 binnen!
Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.
Toen ik het filament van 123-3d.nl zat was, heb ik eens rollen bij MTB3D (nu https://www.goedkope3dfilamenten.nl/) besteld. Deze bevielen mij prima. Ik gebruik af en toe nog een rol hiervan, welke al een aantal maanden is opgeborgen en ondervind daarmee geen problemen.Bezulba schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 08:22:
Ik ben wel van het uitproberen. Dus heb ik ook nog een aantal rollen van filamentum liggen en wil ook toch weleens wat AmazonBasics proberen.
Echter print ik de laatste tijd ABS+ van eSun (via Hobbyking) om onderdelen te printen voor een 3d-printer in aanbouw.
-
Gewoon, rondzwervend door m'n computerhok.foekie01 schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 14:16:
[...]
Welke problemen heb je met welk type filament en hoe heb je het al die maanden opgeslagen?
Ik heb een mooie doos, en een vochtvreter, maar ik heb ze daar niet opgeslagen.
Problemen die ik heb: slechte feed, veel blobs, teveel extrusion (en dan staat hij al op 92%..) en gewoon slechte kwaliteits print.
Wil dus eigenlijk ff snel een kilo ergens halen en dan testen of dat beter gaat, weet ik meteen of dat het probleem is.
blup
Toevallig zat ik net op 123-3d te kijken naar filament omdat ik (na 1.1jr) toch weer een 3D printer heb besteld
Maar ze verkopen daar ook 'proefpakketjes' van 3 soorten filament voor 5euro p/set, misschien is dat een makkelijke oplossing om te testen.
ik heb op zich prima ervaringen met 123-3d PLA en wat minder met Esun van Hobbyking. Maar oud, onbeschemd filament van welke boer dan ook is na langere periode altijd slecht, hoe goed het in het begin ook was.Bezulba schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 17:42:
[...]
Gewoon, rondzwervend door m'n computerhok.
Ik heb een mooie doos, en een vochtvreter, maar ik heb ze daar niet opgeslagen.
Problemen die ik heb: slechte feed, veel blobs, teveel extrusion (en dan staat hij al op 92%..) en gewoon slechte kwaliteits print.
Wil dus eigenlijk ff snel een kilo ergens halen en dan testen of dat beter gaat, weet ik meteen of dat het probleem is.
Een paar uur op 50 graden in de oven kan eventueel uitkomst bieden, maar een nieuwe rol scoren is altijd beter.
Ik heb nog van die lots spiegels op zolder liggen maar het vreemde is dat dit glas 100% recht is zonder bulten of gaten. Ik vermoed dat creality van glas leverancier is geswitched ofzo....Razwer schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 16:17:
[...]
Meteen naar de IKEA geholt voor LOTS spiegels?
Ik gebruik het met 3d lac werkt echt perfect.
Edit:
Ik had trouwens gisteren 5kg filament voor 70 euro gekocht (en vandaag binnen) bij 123 3d print ofzoiets maar daar print ik veel beter mee dan de witte testrol die ze erbij hadden verstuurd. Mijn oude PLA heb ik niet gebruikt ik dacht ik ga voor nieuw zodat het filament geen factor is met afstellen.
Zat wel groen bij dat ik bijna nooit gebruik maar prints die toch beschilder boeit dat niet.
Ik heb eerst stel tandwielen voor bedleveling geprint en filament guider en nu ga ik die wire chain printen.
[ Voor 39% gewijzigd door terracide op 30-11-2018 21:30 ]
Je kan beter heel die z coupler achterwege laten. Gaat alleen ten koste van de print kwaliteit.Bezulba schreef op donderdag 29 november 2018 @ 12:05:
na 10 min gefrustreerd zoeken vraag ik het maar hier,
Je wilt juist dat je assen direct met je stappen motor mee bewegen en niet met vertraging er achteraan veren. Zeker die Ali express dingen zijn echt niet best.
Het is niet voor niets dat ze bij de Prusa printers uit het design zijn gehaald.
Je kan die z couplers prima zelf printen, zijn genoeg modellen van te vinden op thingiverse.
DylanE schreef op donderdag 29 november 2018 @ 14:40:
[Afbeelding]
Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
Dat is altijd naar als je moet wachten.. Ik heb tegenwoordig zoveel onderdelen dat ik bijna niet meer door mijn zolder kan komen zonde mijn nek te breken maar meestal heb ik wel alles op voorraad
50 graden moet wel ECHT 50 graden zijn. Ga je 60+ met pieken naar 70 gaat het idd fout. En soms blijft het filament prima maar gaat de spindel zelf buigen.jbhc schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 21:13:
Een paar uur op 50 graden moet je wel heel erg mee oppassen. Ik heb hier een rol die in een iets te warme oven heeft gelegen en daardoor redelijk verpest is.
Een hetelucht oven is ook stukken beter dan een grill oven gezien de verschillen in hitte zones.
Dit is vooral omdat 90% vanuit china komt met de post kon ook met dhl/ups/... laten verzenden maar dan kan ik evengoed hier in de eu bestellen. Morgen 6 pakjes afhalen en volgens mij zit mijn bed erbijterracide schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 21:33:
[...]
Dat is altijd naar als je moet wachten.. Ik heb tegenwoordig zoveel onderdelen dat ik bijna niet meer door mijn zolder kan komen zonde mijn nek te breken maar meestal heb ik wel alles op voorraad
Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
Edit: sowieso met singles day en black Friday duurt het veel langer met pakjes. Ik zie het als kadootjes die elke keer worden gebracht uit China.
[ Voor 46% gewijzigd door terracide op 30-11-2018 22:01 ]
Objecten die enige vorm hebben komen redelijk goed los.Edd schreef op woensdag 28 november 2018 @ 22:48:
[...]
Laat het wel los als je heatbed is afgekoeld?
Dat is waar ik van hou van de AnyCubic Ultrabase. Als het bed verwarmd is, zit de print goed vast.
Als deze is afgekoeld, pluk je de print zo van het bed.
Het is echt een verademing om mijn printjes niet meer te zien warpen. Ook hoeft het heatbed na de 1e laag niet meer zo achterlijk warm te zijn.
Ik ben er zeer tevreden mee.
Damic is een Belg uit Mechelenterracide schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 21:58:
@damic OK nou als ie nou er niet bij zit en je woont in de buurt van Apeldoorn
[ Voor 7% gewijzigd door Razwer op 30-11-2018 22:37 ]
staat er een "tweaker" naast me met het zelfde idee hahahahaha.
("ej wat voor printer heb jij?")
Wat een prijs verschillen voor plexiglas trouwens
Hahah geniaal, is deze persoon ook actief in dit topic?Droxz schreef op maandag 3 december 2018 @ 13:57:
Gisteren toch maar naar de IKEA geweest voor zo'n LACK tafel,
staat er een "tweaker" naast me met het zelfde idee hahahahaha.
("ej wat voor printer heb jij?")
Wat een prijs verschillen voor plexiglas trouwens
Geen idee, ik zat stiekem al te F5én hier en daar.Spinez0r schreef op maandag 3 december 2018 @ 14:12:
[...]
Hahah geniaal, is deze persoon ook actief in dit topic?
Achteraf gezien even langer moeten blijven praten/vragen
(het was iemand met een "Ender")
[ Voor 5% gewijzigd door Droxz op 03-12-2018 15:47 ]
Droxz schreef op maandag 3 december 2018 @ 15:47:
[...] (het was iemand met een "Ender")
3D Printer-contactadvertentie
Jij: Een Ender 3. Ik: Een $merk_printer.
Samen in de IKEA in $plaats. Bel me!
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
dat maakte mn dag, gg Evanescent
We hebben een Ender 3 topic tegenwoordig dus je kan ook daar vragen wie het wasDroxz schreef op maandag 3 december 2018 @ 15:47:
[...]
Geen idee, ik zat stiekem al te F5én hier en daar.
Achteraf gezien even langer moeten blijven praten/vragen
(het was iemand met een "Ender")
Hiervoor is V&A of de bouwmarkt
[ Voor 42% gewijzigd door SA007 op 04-12-2018 20:18 ]
Nee, maar ik denk wel dat het handig is dat je de grootte van het plaatje meegeeft, dan kunnen anderen veel makkelijker aangeven of ze kunnen helpen, dan wel aangeven waar je dat goedkoop kan krijgen.
© ocf81 1981-infinity
Ik wilde meer onder jullie opmerkingen uitkomen, ik vertel jullie nog eens wat over mijn verhalen in de IKEAocf81 schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 11:09:
[...]
Nee, maar ik denk wel dat het handig is dat je de grootte van het plaatje meegeeft, dan kunnen anderen veel makkelijker aangeven of ze kunnen helpen, dan wel aangeven waar je dat goedkoop kan krijgen.
Maar als we dan toch bezig zijn, 40x40x3 MM.
Ik heb wel al wat handige plekken gevonden die het verkopen en gelijk op maat maken, maar als iemand toch wat over heeft... waarom niet (tegen betaling natuurlijk).
Welke adressen heb jij gevonden? Ben m'n laatste onderdelen voor m'n Voron 2.1 build aan het sourcen, en moet alleen nog een goed adres hebben voor plexiglas/acrylplaten en een adres voor Coroplast/correx platen (maar mogelijk wordt dat laatste hardschuimplaten van de Hornbach).Droxz schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 11:22:
[...]
Ik wilde meer onder jullie opmerkingen uitkomen, ik vertel jullie nog eens wat over mijn verhalen in de IKEA![]()
![]()
Maar als we dan toch bezig zijn, 40x40x3 MM.
Ik heb wel al wat handige plekken gevonden die het verkopen en gelijk op maat maken, maar als iemand toch wat over heeft... waarom niet (tegen betaling natuurlijk).
Ik ben naar een bowden setup gegaan, minder gewicht op de X carriage, in theorie sneller printen maar ik heb eigenlijk alleen meer gezeik. Extruder die niet wil, verstopping aan het uiterste eindje van de tube, stripping op de pla, maar als ik hem minder strak zet kan hij niet genoeg kracht zetten. etc etc etc.
oh well. Ooit gaat het werken zoals ik wil!
blup
Zijn van die fitness-platen ook geen optie? Closed Cell Foam (dus goede isolatie) en ze kosten geen drol bij bijvoorbeeld de action.PetersNL schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 11:40:
[...]
Welke adressen heb jij gevonden? Ben m'n laatste onderdelen voor m'n Voron 2.1 build aan het sourcen, en moet alleen nog een goed adres hebben voor plexiglas/acrylplaten en een adres voor Coroplast/correx platen (maar mogelijk wordt dat laatste hardschuimplaten van de Hornbach).
Ik heb mijn printers op die dingen staan omdat het flink scheelt in de herrie, maar ze werken natuurlijk ook prima als enclosure....
Deels, heb bijna alle onderdelen wel binnen, maar kom er nu achter dat ik printbare onderdelen moet aanpassen omdat ze bij nader inzien toch onmogelijk zijn of beter kunnen.DylanE schreef op donderdag 29 november 2018 @ 14:40:
[Afbeelding]
Ik ben zo ver:

En dit is deels van wat ik al gedaan veranderd heb:

Waar ik nu dus mee bezig ben is het hotend deel, waar ik een BLTouch bij wil hebben, part cooling en de optie om later een toolchanger of dual extruding mogelijk te houden.
Fusion 360 is geduldig zullen we maar denken
Anderen ook last hier van? Heb ondertussen nieuwe images gemaakt (en meteen een backup getrokken).
Beiden pi's in bootloop moet wel een auto update van iets zijn geweest...
Coroplast/correx heb ik van eBay afgeplukt:PetersNL schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 11:40:
[...]
Welke adressen heb jij gevonden? Ben m'n laatste onderdelen voor m'n Voron 2.1 build aan het sourcen, en moet alleen nog een goed adres hebben voor plexiglas/acrylplaten en een adres voor Coroplast/correx platen (maar mogelijk wordt dat laatste hardschuimplaten van de Hornbach).
https://www.ebay.nl/itm/B...-and-signage/153051949224
(alleen verzending duurde even via Pitney Bowes)
Acryl en/of plexiglas moet ik nog ergens vandaan halen, maar dat lijkt een minder probleem te zijn dan de Coroplast.
[ Voor 3% gewijzigd door Edd op 04-12-2018 14:02 ]
-
nvm bleek PSU issue te zijn (beiden) wtf.Razwer schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 13:35:
Laatste keer dat ik printte was afgelopen vrijdag. Ik wilde vandaag printen, zijn beiden Octopi setups die ik heb draaien in een bootloop![]()
![]()
![]()
Anderen ook last hier van? Heb ondertussen nieuwe images gemaakt (en meteen een backup getrokken).
Beiden pi's in bootloop moet wel een auto update van iets zijn geweest...
Genoeg is meer dan veel, en tart den overvloed
Alleen op die groep dan want ik heb nog 4 pi's in huis met PSU's uit dezelfde doos en die werken nog prima
Geen idee of je een Hornbach in de buurt hebt, maar die verkopen ook platen kunststof die je kan snijden en in verschillende kleuren voor een redelijke prijs. Ik dacht dat ze 2mm dik waren. Ze hebben uiteraard ook plexiglas maar dat kan je volgens mij bij elke bouwmarkt wel halen.Edd schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 14:02:
[...]
Coroplast/correx heb ik van eBay afgeplukt:
https://www.ebay.nl/itm/B...-and-signage/153051949224
(alleen verzending duurde even via Pitney Bowes)
Acryl en/of plexiglas moet ik nog ergens vandaan halen, maar dat lijkt een minder probleem te zijn dan de Coroplast.
Edit: deze bedoel ik https://www.hornbach.nl/s...0-mm/3887998/artikel.html
[ Voor 9% gewijzigd door Pixelmagic op 04-12-2018 14:55 ]
Mijn ervaring met bouwmarkten een plaat "op maat" laten snijden is nooit precies. Vaak zit er 5mm of meer speling in wat je op geeft en wat je krijgtPixelmagic schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 14:51:
[...]
Geen idee of je een Hornbach in de buurt hebt, maar die verkopen ook platen kunststof die je kan snijden en in verschillende kleuren voor een redelijke prijs. Ik dacht dat ze 2mm dik waren. Ze hebben uiteraard ook plexiglas maar dat kan je volgens mij bij elke bouwmarkt wel halen.
Edit: deze bedoel ik https://www.hornbach.nl/s...0-mm/3887998/artikel.html
De hele reden dat ik een zaagtafel gekocht heb is omdat ik bouwmarktpersoneel niet vertrouw en te vaak teleurgesteld ben.

Mocht iemand interesse hebben (om er daadwerkelijk wat mee te doen), laat het me maar weten en dan krijg je ze gratis (excl verzendkosten uiteraard).
Puur even google/markplaats rondje gedaan:PetersNL schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 11:40:
[...]
Url: plexiglasstunter.nl
3 * 400*400*3mm - 12,79
Url: plexiglasworld.nl
3 * 400*400*3mm - 19,46
Url: dokter-plexiglas.nl
3 * 400*400*3mm - 18,09
(snel gekeken, kan vast zijn dat er hier en daar nog wat bij komt)
Die prijs van Hornbach lijkt dan juist weer duurder, als voorbeeld:
GUTTAGLISS® Plexiglas Acrylcolor glad opaal 500 x 500 x 3,0 mm = 11,00
GUTTAGLISS® Plexiglas Acrylcolor glad opaal 500 x 1000 x 3,0 mm = 20,00
Hier komen dan weer geen verzendkosten bij als je naar die toko gaat natuurlijk.
Ik zoek vanavond nog even rustig verder
Ik zie de relavantie niet geheel, maar heb die ervaring totaal niet, plus dat je er zelf bij staat om het na te meten toch ?Razwer schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 15:03:
[...]
Mijn ervaring met bouwmarkten een plaat "op maat" laten snijden is nooit precies. Vaak zit er 5mm of meer speling in wat je op geeft en wat je krijgt
De hele reden dat ik een zaagtafel gekocht heb is omdat ik bouwmarktpersoneel niet vertrouw en te vaak teleurgesteld ben.
Maar je koopt een plaat acryl of wat dan ook, en maakt deze op maat wat je zelf nodig hebt.
ik ben wel geintereseerd in het moederbord. Als ik ooit die van mij opblaas (grote kans) handig om een reserve te hebben.PetersNL schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 16:44:
Na het "voltooien" van m'n AM8 build, ben ik m'n A8 uit elkaar aan het halen. Het acryl frame gaat in de container, veel onderdelen (zoals steppermotoren) bewaar ik. Alleen de volgende twee onderdelen ga ik niet meer gebruiken:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Mocht iemand interesse hebben (om er daadwerkelijk wat mee te doen), laat het me maar weten en dan krijg je ze gratis (excl verzendkosten uiteraard).
blup
Ik denk dat de recycling de beste optie is. ik zou niemand aanraden om deze onderdelen te gebruiken. Er zijn veel veiliger opties die ook nog beter zijn zonder dat ze veel kosten.PetersNL schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 16:44:
Na het "voltooien" van m'n AM8 build, ben ik m'n A8 uit elkaar aan het halen. Het acryl frame gaat in de container, veel onderdelen (zoals steppermotoren) bewaar ik. Alleen de volgende twee onderdelen ga ik niet meer gebruiken:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
© ocf81 1981-infinity
Zie hierPetersNL schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 11:40:
[...]
Komen vast wel met een vrachtwagen in de buurt en dan kun je het ophalen.
Dit is nou al de zoveelste keer dat mensen mijn berichten ervoor en erna niet lezen,Droxz schreef op maandag 3 december 2018 @ 22:14:
Iemand nog plexiglas over?![]()
[mbr]Hiervoor is V&A of de bouwmarkt[/mbr]
en dus de context missen. Zal ik anders de volgende keer speciaal voor onze modjes mijn
berichten voorzien van wat extra context?
Top, thanks!jobr schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 18:26:
[...]
Zie hier
Komen vast wel met een vrachtwagen in de buurt en dan kun je het ophalen.
ik wil even wat voorleggen wat jullie denken dat de beste oplossing is.
Laat ik even voorop stellen dat ik niet van geld gemaakt ben dus goedkoop = beter.
Ik heb na veel verbouwen en verbeteren en aanklooien het volgende probleem.
Ik heb een bowden setup met een Titan extruder (chinese kloon) naar een e3d v6 hot end (ook chinese kloon) en ik krijg het maar niet fatsoenlijk aan de gang.
Problemen:
- Weinig tot geen extrusion
- Kloppend geluid bij een print
- Print die spontaan stopt
- Verstopping aan het einde van de PTFE tube
Wat heb ik al gedaan:
- Motor uit de titan extruder gehaald, vervangen door een ander exemplaar. Geen kloppen, maar nu stript hij het plastic waardoor hij geen grip meer heeft. Niet de oplossing dus.
- Het schroefje aangepast van de titan om het plastic harder/zachter vast te pakken
- Complete titan uit elkaar gehaald en weer in elkaar gezet (zo'n 4x nu)
- Tube vervangen
- Extruder ergens anders gehangen zodat de afstand zo kort mogelijk is
- Andere rol PLA
- Hogere temperatuur en lagere temperaturen
- Minder % flow
- Printsnelheid naar beneden (20mm/s)
- heatbreak vervangen
- nozzle vervangen (4x ofzo ondertussen...)
- Schoonmaken van nozzle en heatbreak. Er zit daar geen verstopping in.
Als ik "droog" extrude, gaat het op zich wel ok, maar zodra hij dus maar enige weerstand tegenkomt (eerste layer of zo) is het gelijk gedaan met de pret.
En dat heeft allemaal niet echt effect gehad. Ik zit nu echt een beetje met m'n handen in m'n haar, is het nou gewoon de kwaliteit van de titan die dit veroorzaakt of is het de heatingblok/heatbreak/nozzle?
Als ik een originele E3D set haal kost me dat 150 euro. Dat is mij net even iets te veel geld. Mijn vermoeden is dat het niet de titan is, want met een zwaardere motor lukt het ook niet goed, maar dat het aan het einde zit.
Zouden deze problemen opgelost zijn met een originele E3D heatblok/break en nozzle? Dat kost mij maar 40 euro.
blup
Hoewel het 1000 dingen kan zijn had mijn Ender 3 met dezelfde symptomen het probleem wat deze video duidelijk maakt:
Mogelijke oorzaken in dit geval:
- gare ptfe koppeling
- niet goed (ver genoeg) aangesloten ptfe-tube
- niet goed/recht afgesneden ptfe-tube eind
2 en 3 al geprobeerd.
blup
Als het einde van je PTFE tube verstopt betekent het meestal dat OF je PTFE tube te warm wordt (waardoor hij vervormt) of dat je te ver retract. Check de koeling van je heatsink (hoe warm wordt deze?) en wat is je retraction?Bezulba schreef op woensdag 5 december 2018 @ 09:20:
best hobbybobben en bobinnen,
ik wil even wat voorleggen wat jullie denken dat de beste oplossing is.
Laat ik even voorop stellen dat ik niet van geld gemaakt ben dus goedkoop = beter.
Ik heb na veel verbouwen en verbeteren en aanklooien het volgende probleem.
Ik heb een bowden setup met een Titan extruder (chinese kloon) naar een e3d v6 hot end (ook chinese kloon) en ik krijg het maar niet fatsoenlijk aan de gang.
Problemen:
- Weinig tot geen extrusion
- Kloppend geluid bij een print
- Print die spontaan stopt
- Verstopping aan het einde van de PTFE tube
Wat heb ik al gedaan:
- Motor uit de titan extruder gehaald, vervangen door een ander exemplaar. Geen kloppen, maar nu stript hij het plastic waardoor hij geen grip meer heeft. Niet de oplossing dus.
- Het schroefje aangepast van de titan om het plastic harder/zachter vast te pakken
- Complete titan uit elkaar gehaald en weer in elkaar gezet (zo'n 4x nu)
- Tube vervangen
- Extruder ergens anders gehangen zodat de afstand zo kort mogelijk is
- Andere rol PLA
- Hogere temperatuur en lagere temperaturen
- Minder % flow
- Printsnelheid naar beneden (20mm/s)
- heatbreak vervangen
- nozzle vervangen (4x ofzo ondertussen...)
- Schoonmaken van nozzle en heatbreak. Er zit daar geen verstopping in.
Als ik "droog" extrude, gaat het op zich wel ok, maar zodra hij dus maar enige weerstand tegenkomt (eerste layer of zo) is het gelijk gedaan met de pret.
En dat heeft allemaal niet echt effect gehad. Ik zit nu echt een beetje met m'n handen in m'n haar, is het nou gewoon de kwaliteit van de titan die dit veroorzaakt of is het de heatingblok/heatbreak/nozzle?
Als ik een originele E3D set haal kost me dat 150 euro. Dat is mij net even iets te veel geld. Mijn vermoeden is dat het niet de titan is, want met een zwaardere motor lukt het ook niet goed, maar dat het aan het einde zit.
Zouden deze problemen opgelost zijn met een originele E3D heatblok/break en nozzle? Dat kost mij maar 40 euro.
Bij mij ging het probleem weg toen ik de heatbreak verving door eentje van Trianglelabs op aliexpress. Kwalitatief goed spul voor nog steeds een redelijke prijs.
[ Voor 3% gewijzigd door citruspers op 05-12-2018 11:43 ]
Die heatbreak heb ik ook, dus ws is dat het niet. De heatsink zelf wordt helemaal niet warm, retraction heb ik nu nog maar op 2mm staan en ik lijk het probleem met verstopping niet meer te hebben, maar ja, als hij niet extrude dan kan ik dat ook niet goed controlerencitruspers schreef op woensdag 5 december 2018 @ 11:43:
[...]
Als het einde van je PTFE tube verstopt betekent het meestal dat OF je PTFE tube te warm wordt (waardoor hij vervormt) of dat je te ver retract. Check de koeling van je heatsink (hoe warm wordt deze?) en wat is je retraction?
Bij mij ging het probleem weg toen ik de heatbreak verving door eentje van Trianglelabs op aliexpress. Kwalitatief goed spul voor nog steeds een redelijke prijs.
blup
yupcitruspers schreef op woensdag 5 december 2018 @ 11:52:
Bizar, als je dat al hebt gedaan is het probleem niet mechanisch maar in je software/firmware. Heb je bijvoorbeeld je E-steps al gecalibreerd en staat je filament diameter goed?
ben zelfs van software geswitched (van simplify3d naar cura) maar dat helpt ook niet echt.
Misschien maar even alle instellingen weggooien uit S3D en helemaal opnieuw beginnen.
Maar het voelt toch meer als een mechanisch probleem omdat ook met het handje ik het fillament niet doorgeduwd krijg als hij zo aan het bokken is.. vanmiddag vrij, ga ik lekker wel weer klooien.
blup
Ik denk dat hier niet je slicer settings worden bedoelt maar juist je (printer) firmware settings.Bezulba schreef op woensdag 5 december 2018 @ 11:56:
[...]
yup
ben zelfs van software geswitched (van simplify3d naar cura) maar dat helpt ook niet echt.
Misschien maar even alle instellingen weggooien uit S3D en helemaal opnieuw beginnen.
Maar het voelt toch meer als een mechanisch probleem omdat ook met het handje ik het fillament niet doorgeduwd krijg als hij zo aan het bokken is.. vanmiddag vrij, ga ik lekker wel weer klooien.
die heb ik ook nagelopen, ik print niet anders dan 1.75mm met een 0.4 nozzle. Daar heb ik niets aangepast. Wat ik nog zou kunnen proberen is naar de nieuwe marlin te gaan (1.9) en kijken of dat helpt, maar de versie voor een anet a6 is te groot om gewoon te flashen, en ik heb zo'n flashboard nog niet binnen.DylanE schreef op woensdag 5 december 2018 @ 13:12:
[...]
Ik denk dat hier niet je slicer settings worden bedoelt maar juist je (printer) firmware settings.
blup
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
ja dat kan, maar dat is dus even wat meer werk dan een default fw te laden die iemand gemaakt heeft en dan zelf kleine aanpassingen te doenMsG schreef op woensdag 5 december 2018 @ 14:00:
Je kan in de instellingen toch gewoon functies uitzetten? TH3D is ook nog een optie, dat is Marlin die iets makkelijker functies laat uit zetten. Zo kon ik gewoon de firmware kwijt op m'n CR-10 die ook maar beperkte 'opslag' heeft ten opzichte van een CR-10S.
blup
https://www.th3dstudio.co...se/th3d-unified-firmware/
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
ik had je comment verkeerd begrepen! Ik heb hem gedownload, aangepast en nu moet ik nog even opsnorren wat mijn steps ook alweer waren want de extruder gaat nu met 0.00001mm per secondeMsG schreef op woensdag 5 december 2018 @ 14:07:
Daarom raad ik je TH3D aan, die heeft een kant-en-klaar passende configuratie voor Anet A6 die zou moeten passen:
https://www.th3dstudio.co...se/th3d-unified-firmware/
blup
Dat zou bij mij de voorkeur hebben boven een fork van Marlin met bijbehorende configuration tool.
Zo moeilijk is het configureren van Marlin nu ook weer niet. Het is vooral veel lezen in de comments.
blup
Ik ben opzoek naar een regelbare labvoeding. 0-30V 0-10A liefst 2 aparte regelbare uitgangen (zal waarschijnlijk niet lukken met mijn budget). budget 200 euro
Wat vinden jullie van het merk Velleman:
https://www.megekko.nl/pr...0-10-A-Max-Met-Lcd-Scherm
Of is dit een slecht merk en kan ik beter naar andere merken kijken?
Dit topic is gesloten.
![]()
Heb je zinvolle informatie, die je graag terug ziet in de topicstart van een nieuw deel waar men momenteel aan werkt? Deel het door @jbhc of @ocf81 aan je bericht toe te voegen.