Ik kom even ergens niet uit en misschien dat iemand van jullie tips/ideeën hebben?
De AnyCubic 4Max die ik vorige week heb binnengekregen heb ik iets gemod. Van het weekend heb ik deze voorzien van TMC2208 drivers, Titan Aero extruder en een 24v voeding (incl alle benodigde aanpassingen aan fans/heaters).
Ook heb ik uiteraard aanpassingen doorgevoerd in Marlin 1.1.8 en de controllerboard mee geflashed.
Echter loop ik bij het printen van een benchy tegen het volgende aan. Bij de laatste +/- 3 a 4mm (de verdikking van de stoompijp) van de print stopt mijn Y-as ermee. De X-as en extruder gaan wel door en hierdoor eindig ik met een vreemde langwerpige blob bovenop.
Dit gedrag is consistent en het maakt daarbij niet uit of ik print via Octoprint of direct vanaf de SD-kaart.
Om wat dingen uit te sluiten heb ik al geprobeerd om de vref van de driver te verlagen om oververhitting uit te sluiten. Dit lijkt ook niet het probleem te zijn en de motor zelf wordt ook niet echt heet.
Driver verwisselt met een andere TMC2208, mocht ook niet baten.
Het vreemde is ook, dat wanneer ik direct na de print een G28 Y doe, dit gewoon wordt uitgevoerd door de printer.
Wat ik morgen nog wel even wil proberen is een langere print om te zien of dit een tijds-ding is (na 1 uur) of meer te maken heeft met het model.
Daarnaast kan ik ook nog de originele driver terugplaatsen en zien of dat het oplost.
Eventueel kan ik nog een andere slicer proberen, maar ik zie de g-code commando's gewoon de Y-positie sturen en dit profiel werkte van de week nog prima met een bechy.
Nog andere ideeën?
EDIT:
Het lijkt hem toch in motor/driver/kracht te zitten die voor de Y-as nodig is. Want alleen het bovenstukje van de benchy printen heeft hetzelfde resultaat.
Morgen maar eens kijken of ik de belts iets moet lossen oid.
[
Voor 6% gewijzigd door
Edd op 31-07-2018 01:10
]