• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:04
Zo, heb een vaas geprint. Leuk om te doen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/y84N8SmEZLZl0x93OEvkYNsE/medium.jpg

• KevinSetz
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 29-12-2025
Ik ben nog steeds beetje bezig om me oozing weg te krijgen:

dit is het resultaat nu:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ie3GkNzCVmrrWKnidZPtPbUR/full.jpg

Settings:

Printer: Prusa MK3
Filament: PLA - Real Filament Zwart van 123-3D
Temperatuur: 205 graden

Extruder:
Lift-Z: 0mm
Retraction lenght: 1.2mm

Iemand enig idee hoe ik het nog beter kan krijgen?

• BarryKohne
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-08-2021
Heb nog een haribo ombouw setje liggen.

Vandaag voor het eerst real filament gebruikt voor het maken van masterspool. Eerste indruk is OK. Moest even beetje puzzelen omdat het toch iets andere settings nodig had dan filament Pm.

| Victory is reserved for those who are willing to pay it's price | To become your own champion, believe and achieve |

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
KevinSetz schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 22:35:
[...] Iemand enig idee hoe ik het nog beter kan krijgen?
Welke slicer gebruik je? Ik heb met de standaardprofielen ('Prusa PLA' filament en 'Original Prusa i3 MK3' printer in Slic3r PE) geen probleem met Real PLA.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/NVfd09W.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/GECbE7L.png
BarryKohne schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 23:23:
Heb nog een haribo ombouw setje liggen.

Vandaag voor het eerst real filament gebruikt voor het maken van masterspool. Eerste indruk is OK. Moest even beetje puzzelen omdat het toch iets andere settings nodig had dan filament Pm.
Print jij de volledige spool of de Little Masterspool (of een van de remixen van beiden)? En waarom? :)

[ Voor 39% gewijzigd door Room42 op 10-06-2018 00:51 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• KevinSetz
Room42 schreef op zondag 10 juni 2018 @ 00:48:
[...]

Welke slicer gebruik je? Ik heb met de standaardprofielen ('Prusa PLA' filament en 'Original Prusa i3 MK3' printer in Slic3r PE) geen probleem met Real PLA.

[afbeelding]

[afbeelding]
gebruik inderdaad de zelfde slic3r :? met filament van colorfab had ik veel minder oozing.
dat is wel bijzonder.

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15:04

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Slecht opgerold

Altijd fijn als dit gebeurd... printje van een paar uur mislukt omdat de rol niet goed is opgerold :(

123-3d filament Jupiter serie dus, print super fijn overigens. Maar dit is een beetje jammer.

• BarryKohne
Print jij de volledige spool of de Little Masterspool (of een van de remixen van beiden)? En waarom? :)
Heb de volledige masterspool geprint. Er zijn wat das filament rollen in aantocht, vandaar.

| Victory is reserved for those who are willing to pay it's price | To become your own champion, believe and achieve |

• grote_oever
Psycho_Mantis schreef op zondag 10 juni 2018 @ 08:11:
[afbeelding]

Altijd fijn als dit gebeurd... printje van een paar uur mislukt omdat de rol niet goed is opgerold :(

123-3d filament Jupiter serie dus, print super fijn overigens. Maar dit is een beetje jammer.
Weet je zeker dat je dit niet zelf gedaan hebt? Opzich raar dat dit halverwege een rol gebeurt. De spoelen worden namelijk in 1x opgewikkeld en er zou dus geen draad door elkaar kunnen lopen.

@edit,

Even een losse vraag. Ik print de laatste tijd met een raft, want de afdrukken krijgen daardoor wel een bijzonder mooie kwaliteit. Maar de onderkant van de eerste laag van mijn afdruk blijft draderig. Net of hij aan het bridgen is geweest. Iemand enig idee hoe dit voorkomen kan worden? Want de totale afdruk wordt bij een raft wel heel mooi.

[ Voor 23% gewijzigd door grote_oever op 10-06-2018 11:05 ]

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Heeft iemand hier ervaring met treatstock? 3DHubs is de laatste maanden afgegleden naar een plek waar ik niet meer wil laten printen/aanbieden. De alternatieven lijken nog niet echt wijd verspreid.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

• vincent_1971
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:34
[afbeelding]

Heb dit vaker gezien hier op het forum..heb zelf een rol van pla van 123-3d. Zit nu nog 10 meter op ongeveer en zit aardig in de knoop.

• Room42
  • Niet online
@Psycho_Mantis en @vincent_1971 ik zou dat zeker even melden bij de klantenservice van 123-3d.nl Mijn ervaring is dat ze graag een goed product leveren dus dat ze hier graag bij helpen.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• ThaStealth
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-01 08:06
[afbeelding]

Ook gehad bij Jupiter rood, op een paar punten kruiste de draad zichzelf. Gelukkig was ik erbij toen hij ineens vast zat, kon gelukkig met beetje trekken hem los krijgen, maar probleem zat er zeker 5-10x in....

Mess with the best, die like the rest

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

grote_oever schreef op zondag 10 juni 2018 @ 09:33:
[...]

Weet je zeker dat je dit niet zelf gedaan hebt? Opzich raar dat dit halverwege een rol gebeurt. De spoelen worden namelijk in 1x opgewikkeld en er zou dus geen draad door elkaar kunnen lopen.
Ik snap wat je bedoeld, maar nee. Ik heb het wel eens zelf veroorzaakt, maar ben nu heel secuur en zet gelijk het filament vast als ik de rol verwissel.

En deze knoop is wel heel extreem, moest hem 3 keer er onderdoor steken om de knoop eruit te krijgen. En zeker omdat dit gebeurd na 2 uur printen op een strak opgerolde rol, kan het nooit door mijzelf zijn gebeurd.

• grote_oever
Psycho_Mantis schreef op zondag 10 juni 2018 @ 17:49:
[...]

Ik snap wat je bedoeld, maar nee. Ik heb het wel eens zelf veroorzaakt, maar ben nu heel secuur en zet gelijk het filament vast als ik de rol verwissel.

En deze knoop is wel heel extreem, moest hem 3 keer er onderdoor steken om de knoop eruit te krijgen. En zeker omdat dit gebeurd na 2 uur printen op een strak opgerolde rol, kan het nooit door mijzelf zijn gebeurd.
Na bovenstaande reacties te zien ga ik zeker niet aan je twijfelen. Toch vind ik het raar en wil dan gelijk weten waardoor dit komt. De draad begint toch op de rol en er wordt toch alleen opgerold? Dan kan de draad toch niet onder een ander draad terecht komen. Of gebeurt het wikkelen op een andere manier.
Ik heb dit ook wel gehad met rollen filament. Ik heb het idee dat dit vaak gebeurt als rollen wat losjes zijn gewikkeld waardoor het filament kruislings oprolt. Het is niet echt een knoop maar eerder een inklemming.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

• DerSteyn
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 02-01 07:33
Ik heb wat problemen met Cura. Tijdje terug heb ik m'n cr-10 geupgraded naar een ramps bordje voor dual extrusion en toen had ik een probleem dat Cura op de calibration cube een aantal lines wegliet aan de buitenkant van de print. De preview in cura zag er goed uit, maar na het printen waren er een soort 'happen' uit de print.

Ik ben verder gaan zoeken en in de G-code en zag inderdaad een fout. Ben er verder niet achteraan gegaan, omdat na 2 weken het probleem opeens verdwenen was.

Echter, ik heb er sinds een week meer last van. Het vreemde is dat in S3D of ideamaker er geen enkel probleem is en het volledig aan Cura ligt (of aan mij ;P). Iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Trouwens: V&A aangeboden: 10x PLA 1.75mm 10kg te koop (ook per stuk!) ;)

• Sme4gle
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 31-12-2025
Ik ben nu sinds een week of 2 aan het spelen met een CR10S, Zo enthousiast over dat ding dat ik een 2e heb besteld! Nu ben ik op zoek naar mensen die ervaringen hebben met het opbouwen van een E3D of Microswiss all-metal hotend, en heb ik daarbij de vraag waarom je voor de E3D of juist de Microswiss hebt gekozen.

• SuperKris
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09-2025
Sme4gle schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 16:39:
Ik ben nu sinds een week of 2 aan het spelen met een CR10S, Zo enthousiast over dat ding dat ik een 2e heb besteld! Nu ben ik op zoek naar mensen die ervaringen hebben met het opbouwen van een E3D of Microswiss all-metal hotend, en heb ik daarbij de vraag waarom je voor de E3D of juist de Microswiss hebt gekozen.
Ik heb best al wat aangepast aan mijn CR-10, maar de hotend heb ik nog origineel. Er is gewoon niet zoveel mis mee. Op de facebook groepen zijn de ervaringen met microswiss zeerverdeeld. Ik ga er iig niet aan beginnen! E3D schijnt wel goed te zijn, maar ik ben nog niet overtuigd van de noodzaak. Misshcine een volcano als je snel met een grote nozzle wil printen.

• SuperKris
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09-2025
Voor de CR10 gebuikers onder ons, Ik heb inmiddels een paar leuke mods gemaakt en ben met andere dingen nog bezig.

https://www.thingiverse.com/superkris/designs

• Sme4gle
SuperKris schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 23:54:
[...]

Ik heb best al wat aangepast aan mijn CR-10, maar de hotend heb ik nog origineel. Er is gewoon niet zoveel mis mee. Op de facebook groepen zijn de ervaringen met microswiss zeerverdeeld. Ik ga er iig niet aan beginnen! E3D schijnt wel goed te zijn, maar ik ben nog niet overtuigd van de noodzaak. Misshcine een volcano als je snel met een grote nozzle wil printen.
Snelle grotere prints ben ik niet zo in geïntresseerd, het gaat mij meer om printen met Nylon en PETG.. Dit word niet aangeraden op de standaard hot-end van Creality omdat dat slecht is voor de Bowden tube.

• jbhc
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:36
Sme4gle schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 08:49:
[...]

Snelle grotere prints ben ik niet zo in geïntresseerd, het gaat mij meer om printen met Nylon en PETG.. Dit word niet aangeraden op de standaard hot-end van Creality omdat dat slecht is voor de Bowden tube.
Ik heb toch al heel wat dingen gelezen maar dat bepaalde soorten kunststof slecht zijn voor je bowden tube, die kende ik nog niet en het lijkt mij ook niet juist.

Overigens kun je die tube gewoon los bestellen.

• Sme4gle
jbhc schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 10:01:
[...]

Ik heb toch al heel wat dingen gelezen maar dat bepaalde soorten kunststof slecht zijn voor je bowden tube, die kende ik nog niet en het lijkt mij ook niet juist.

Overigens kun je die tube gewoon los bestellen.
Het materiaal zelf niet zo zeer, maar de temperaturen waarmee deze geprint worden wel. Met een all-metal hotend loopt je Bowden tube niet door tot aan je Nozzle, en hierdoor heeft deze een stuk minder hitte te verduren.

https://www.matterhackers.com/articles/printing-with-nylon

Een quote vanaf bovenstaande pagina:
Nylon filament requires temperatures above 240°C to extrude. Most 3D printers come standard with hot ends that use PEEK and PTFE. Both PEEK and PTFE begin to breakdown above 240°C and will burn and emit noxious fumes. If you aren’t sure if your hot end is setup for 3D printing nylon, send us an email or check with your printer manufacturer and we can let you know.

[ Voor 30% gewijzigd door Sme4gle op 13-06-2018 10:12 . Reden: linkje van MH toegevoegd met een quote uit de betreffende pagina ]

• citruspers
  • Laatst online: 21:44
Sme4gle schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 10:05:
Both PEEK and PTFE begin to breakdown above 240°C and will burn and emit noxious fumes.
De "toxic fumes" worden ontzettend vaak aangehaald op 3D print forums, maar er wordt helaas nooit een bron bij vermeld, en ook de temperatuur wisselt sterk. De een zegt dat tot 235 graden kan, de ander zegt tot 260 graden...

Ga je kijken in een MSDS specificatie, dan komen er ineens wel concrete getallen uit:
https://www.theplasticsho...tfe-safety-data-sheet.pdf

Een smeltpunt van 327 graden, met minder gevaarlijke uitstoot op 300 graden en gevaarlijkere uitstoot op 400 graden.

Dat gezegd hebbende, ongeacht of de PTFE liner schadelijke stoffen gaat uitstoten is het een goed idee om te upgraden naar een all-metal hotend. Ook bij temperaturen onder het smeltpunt gaat PTFE namelijk vervormen, en op den duur zorgt dit voor een verstopping in je printer. Ik heb dit zelf al 2x meegemaakt voordat ik naar all-metal hotends ging.

Of je gezondheid er op vooruit gaat weet ik niet, maar het zorgt in ieder geval voor minder hoofdpijn omdat je prints niet falen door een vervormde bowden tube. :+

[ Voor 7% gewijzigd door citruspers op 13-06-2018 12:43 ]

I'm a photographer, not a terrorist

• zynex
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02-01 09:44
citruspers schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 12:41:
[...]

De "toxic fumes" worden ontzettend vaak aangehaald op 3D print forums, maar er wordt helaas nooit een bron bij vermeld, en ook de temperatuur wisselt sterk. De een zegt dat tot 235 graden kan, de ander zegt tot 260 graden...

Ga je kijken in een MSDS specificatie, dan komen er ineens wel concrete getallen uit:
https://www.theplasticsho...tfe-safety-data-sheet.pdf

Een smeltpunt van 327 graden, met minder gevaarlijke uitstoot op 300 graden en gevaarlijkere uitstoot op 400 graden.

Dat gezegd hebbende, ongeacht of de PTFE liner schadelijke stoffen gaat uitstoten is het een goed idee om te upgraden naar een all-metal hotend. Ook bij temperaturen onder het smeltpunt gaat PTFE namelijk vervormen, en op den duur zorgt dit voor een verstopping in je printer. Ik heb dit zelf al 2x meegemaakt voordat ik naar all-metal hotends ging.

Of je gezondheid er op vooruit gaat weet ik niet, maar het zorgt in ieder geval voor minder hoofdpijn omdat je prints niet falen door een vervormde bowden tube. :+
Inderdaad vervelend als mensen elkaar enkel napraten en geen enkele bron geven. Die 235 graden klopt in ieder geval niet. Ik heb laatst mijn liner nog vervangen. (Doe ik wel vaker als ik de hotend toch uit elkaar heb. Heb ooit veel te veel van die dingen gekocht. :+ ) En die zag er nog zo goed als nieuw uit en dat was nadat ik twee rollen flexifil op 260 graden heb geprint.

Een all metal hotend werkt ook prima, maar dan moet je wel een goede kopen. En niet eentje waarvan het lijkt of er een oude steenboor gebruikt is.

• citruspers
zynex schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 12:53:
[...]

Inderdaad vervelend als mensen elkaar enkel napraten en geen enkele bron geven. Die 235 graden klopt in ieder geval niet. Ik heb laatst mijn liner nog vervangen. (Doe ik wel vaker als ik de hotend toch uit elkaar heb. Heb ooit veel te veel van die dingen gekocht. :+ ) En die zag er nog zo goed als nieuw uit en dat was nadat ik twee rollen flexifil op 260 graden heb geprint.
Het design van de hotend maakt hierin flink uit. Bij mij vervormde de oude Wanhao i3 tube wel (waar de liner tot in de nozzle zit), maar de bowden tube in the V6 niet/nauwelijks.

En inderdaad, koop een goede. De echt goedkoop chinese heatbreaks/"throats" zijn vaak zo ruw dat je bij een beetje retraction verstoppingen krijgt.

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-11-2025
SuperKris schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 23:57:
Voor de CR10 gebuikers onder ons, Ik heb inmiddels een paar leuke mods gemaakt en ben met andere dingen nog bezig.

https://www.thingiverse.com/superkris/designs
Cool, wordt gewaardeerd.
Heldere plaatjes ook

• Sme4gle
citruspers schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 12:41:
Ik citeerde dan ook maar een klein stukje uit dat artikel. Het gene wat jij dus aangeeft heb ik ook op andere plekken gelezen en is dan eigenlijk ook de reden van mijn vraag.

Maar hieruit begrijp ik dus dat ik het beste voor een originele E3D kan gaan en de Chinese clones achterwegen moet laten. Bedankt voor jullie informatie! :)

• jbhc
Sme4gle schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 15:31:
[...]

Ik citeerde dan ook maar een klein stukje uit dat artikel. Het gene wat jij dus aangeeft heb ik ook op andere plekken gelezen en is dan eigenlijk ook de reden van mijn vraag.

Maar hieruit begrijp ik dus dat ik het beste voor een originele E3D kan gaan en de Chinese clones achterwegen moet laten. Bedankt voor jullie informatie! :)
Ik heb 2 clones gekocht en die doen het anders prima. Ik had wel laatst wat problemen met een "gesmolten" stukje PTFE in de heatbreak maar dat had denk ik een andere oorzaak. (Een dubbele retraction na het printen)

Ik wil niet zeggen dat Chinese clones de heilige graal zijn maar een orginele E3D is volgens mij niet per definitie beter.

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07-2025
[...]

Ik werk ook met een clone. Geen enkel probleem mee gehad.

• citruspers
[...]

Was geen aanval op jou, sorry als dat zo overkwam :)

Qua chinese clones is het spul van trianglelabs op aliexpress vaak wel goed, maar het blijft een gok.

• Droxz
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
jbhc schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 17:51:
[...]

Ik heb 2 clones gekocht en die doen het anders prima. Ik had wel laatst wat problemen met een "gesmolten" stukje PTFE in de heatbreak maar dat had denk ik een andere oorzaak. (Een dubbele retraction na het printen)

Ik wil niet zeggen dat Chinese clones de heilige graal zijn maar een orginele E3D is volgens mij niet per definitie beter.
Wel makkelijker denk ik.
Veel instellingen staan al goed en je hoeft veel minder te tunen om te beginnen.
Voor mijzelf juist de keuze om voor een clone te gaan :9

Als er een prijs gegeven zou worden voor luiheid, dan zou ik waarschijnlijk iemand anders sturen om hem op te halen

• grote_oever
jbhc schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 17:51:
[...]

Lees veel reacties tussen chinees en orgineel. Orgineel gaat het geld natuurlijk de juiste kant op, maar volgens mij moet je het ook doen wanneer je nooit wil denken "mmmm, ligt het toch niet aan mijn kloon?"

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:13

Edd

E3D is een open source bedrijf en daarom zijn de tekeningen van de verschillende producten gewoonweg te vinden op: https://e3d-online.dozuki.com/

Het verschil tussen een originele E3D en een Chinese kloon ligt dan ook meer aan de kwaliteitscontrole en precisie die men erop nahoudt.
Zo koop ik zelf ook onderdelen van Trianglelab (gisteren nog een V6 hotend binnengekregen), aangezien die in mijn beleving vrij goed zijn. Zo heb ik ook eens heatblocks van het merk Ledger gekocht, maar daar blijkt het gat voor thermistor (nieuwe type) net te klein zijn. Hierdoor past deze pas na wat overredingskracht ;)

-

• Sme4gle
Oh nice! dan ga ik eens kijken of zo'n V6 van Triangle labs wat is, het prijsverschil is dermate groot dat ik het wel durf te gokken.

• Edd

Edd

Sme4gle schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 08:59:
Oh nice! dan ga ik eens kijken of zo'n V6 van Triangle labs wat is, het prijsverschil is dermate groot dat ik het wel durf te gokken.
Wel even een klein dingetje waar je rekening mee moet houden is koelingspasta. Die krijg je wel bij de originele E3D, maar niet bij die van Trianglelab. Nu was dit voor mij geen probleem, aangezien ik toch nog had.

-

• Sme4gle
Edd schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 09:38:
[...]

Wel even een klein dingetje waar je rekening mee moet houden is koelingspasta. Die krijg je wel bij de originele E3D, maar niet bij die van Trianglelab. Nu was dit voor mij geen probleem, aangezien ik toch nog had.
Koelpasta? gaat dit op de nozzle voor betere hitte geleiding? En is reguliere koelpasta voor CPU's hiervoor ook geschikt?

• Edd

Edd

Sme4gle schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 10:22:
[...]

Koelpasta? gaat dit op de nozzle voor betere hitte geleiding? En is reguliere koelpasta voor CPU's hiervoor ook geschikt?
https://wiki.e3d-online.com/E3D-v6_Assembly#Thermal_Compound ;)

En ja, ik gebruik hier gewoon koelpasta voor CPU's voor. Anders heb je kans dat het filament gaat cloggen. Dat heb ik al eens gehad O-)

-

• grote_oever
Sme4gle schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 10:22:
[...]

Op zich is dit ook wel logisch, want bij een CPU wil je precies hetzelfde effect bereiken. De CPU wil je warmte overdracht hebben om te koelen, maar bij een 3d printer wil je juist de warmte overbrengen. Of het veel gaat helpen weet ik niet, maar uiteindelijk bereik je wel het zelfde idee als bij een CPU.

• Pixelmagic
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:43

Pixelmagic

Ubergeek

Voor de mensen hier die ook Formfutura filament gebruiken of willen hebben, ze hebben een feestje daar en geven 25% korting op alles. Bij het afrekenen de code FFBIRTHDAY18 gebruiken en is geldig tot de 21e.

Pla is dan dus net 21 ipv 29 euro, scheelt toch weer :*)

PVoutput van mijn 4950Wp

Heeft iemand eigenlijk ervaring met de filamenten van FormFutura?

Ik zie dat ze een PVA verkopen die in combinatie met PETG gebruikt kan worden. Gezien de kosten van D-limonene, lijkt me dat wel interessant.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

• KevinSetz
Even aan het spelen geweest met meerdere kleuren

Tweakers coin

• Room42
  • Niet online
Pixelmagic schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 13:14:
Voor de mensen hier die ook Formfutura filament gebruiken of willen hebben, ze hebben een feestje daar en geven 25% korting op alles. Bij het afrekenen de code FFBIRTHDAY18 gebruiken en is geldig tot de 21e.

Weer zo'n %%%-bedrijf dat (primair) alleen prijzen exclusief BTW toont. En die 29 euro, is dat per 750 gram of 1kg? ;) Ik bedoel te zeggen, zulke prijzen noemen zonder eenheden erbij zegt niet zoveel. Ik bedoel dit niet bot tegen jou, @Pixelmagic, ik erger me gewoon aan dit soort bedrijven die niet in een oogopslag transparantie bieden.

Wat dat betreft kunnen ze erg veel leren van Das Filament, die standaard de omrekening naar 1kg naast de prijs tonen _/-\o_ _/-\o_

Verwijderd

Room42 schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 14:45:
[...]
Wat dat betreft kunnen ze erg veel leren van Das Filament, die standaard de omrekening naar 1kg naast de prijs tonen _/-\o_ _/-\o_
En prijzen inclusief BTW aangeeft.

• Pixelmagic
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:43

Pixelmagic

Ubergeek

Room42 schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 14:45:
[...]

Weer zo'n %%%-bedrijf dat (primair) alleen prijzen exclusief BTW toont. En die 29 euro, is dat per 750 gram of 1kg? ;) Ik bedoel te zeggen, zulke prijzen noemen zonder eenheden erbij zegt niet zoveel. Ik bedoel dit niet bot tegen jou, @Pixelmagic, ik erger me gewoon aan dit soort bedrijven die niet in een oogopslag transparantie bieden.

Ik ben het met je eens, prijzen ex en pas bij in winkelwagen gooien kan je kiezen voor gewicht. Verdient niet de schoonheidsprijs.

Desondanks wel prima filement, al heb ik alleen ervaring met de pla en 1 rol glass filement. Die laatste ben ik niet kapot van maar de pla vind ik geweldig, print bijna alles in 1 keer goed uit en heb een rol al maanden gewoon op de printer hangen zonder verschil te merken in kwaliteit.

Maar de posting was eigenlijk alleen bedoeld voor mensen die er gebruik van willen maken, zonder reclame of zo te maken.

PVoutput van mijn 4950Wp

• SHIFTER [NL]
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17:33
KevinSetz schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 14:27:

[afbeelding]
Vet!! Multi color is echt vet!

Eens kijken of ik dit voor elkaar kan krijgen op de CR-10

3x Victron MP2-5000 | 32 kWh thuisaccu | 7.230 Wp Zonnepanelen | Gasloos | WP Boiler | Lucht-Lucht WP

• Sme4gle
SHIFTER [NL] schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 15:17:
[...]

Vet!! Multi color is echt vet!

Eens kijken of ik dit voor elkaar kan krijgen op de CR-10
Ik ben benieuwd!

• vincent_1971
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:34
Afbeeldingslocatie: https://s26.postimg.cc/4zvf3ca9l/image2.jpg
Met een CR10 is meerkleuren denk ik goed te doen..deze ventilator heb ik geprint met 2 kleuren, bruin en zwart PLA. ( Bruin was op een gegeven moment op, even op pauze gezet de Ender-2 en nieuw zwart PLA in gedaan ). Zal nog eens kijken hoe het precies werkt binnen cura.

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Edd schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 23:01:
E3D is een open source bedrijf en daarom zijn de tekeningen van de verschillende producten gewoonweg te vinden op: https://e3d-online.dozuki.com/

Het verschil tussen een originele E3D en een Chinese kloon ligt dan ook meer aan de kwaliteitscontrole en precisie die men erop nahoudt.
Zo koop ik zelf ook onderdelen van Trianglelab (gisteren nog een V6 hotend binnengekregen), aangezien die in mijn beleving vrij goed zijn. Zo heb ik ook eens heatblocks van het merk Ledger gekocht, maar daar blijkt het gat voor thermistor (nieuwe type) net te klein zijn. Hierdoor past deze pas na wat overredingskracht ;)
Ik heb momenteel deze e3d clone:
https://nl.aliexpress.com...tube-and/32810116594.html

Volgens mij de allergoedkoopste clone die je kan vinden, moet zeggen dat hij wel redelijk werkt en loopt niet vast.
Maar ik heb het idee dat de ruimte bij de nozzle nogal ruim is, waardoor hij niet heel consequent extrude.

• Niekserr
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:12
Momenteel ben ik weer iets meer aan het printen, maar ik heb wat problemen met Cura als ik supports aan heb staan. Als ik namelijk een skirt wil om mijn first layer, wil Cura deze om de support heen doen, in plaats van de gehele first layer. Hierdoor print mijn printer dan twee first layers op elkaar wat er ietwat vreemd uit gaat zien (niet eens belabberd, gek genoeg).

Hier een plaatje van de skirt mèt supports en een van de skirt zonder supports:
Afbeeldingslocatie: https://puu.sh/AFHb6/0ff46af62c.jpg
Afbeeldingslocatie: https://puu.sh/AFHbU/37746bcda8.jpg

Heeft iemand hier een fix voor dit probleem?

• citruspers
Het lijkt alsof in het eerste voorbeeld je eerste laag alleen bestaat uit support, en de rest van het model er iets boven hangt?

• Niekserr
citruspers schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 11:39:
Het lijkt alsof in het eerste voorbeeld je eerste laag alleen bestaat uit support, en de rest van het model er iets boven hangt?
Dat zal het zijn ja, maar ik heb geen idee waarom cura dit doet... Het enige verschil is dat ik wel/geen vinkje zet bij supports

• Room42
  • Niet online
@Niekserr @citruspers Zo zie ik het inderdaad ook, alsof print niet op het bed rust. Maar dat is moeilijk te zien op basis van deze screenshots.

• Niekserr
Room42 schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 11:42:
@Niekserr @citruspers Zo zie ik het inderdaad ook, alsof print niet op het bed rust. Maar dat is moeilijk te zien op basis van deze screenshots.
Klopt! De support functie trekt het hele ding dus een stukje omhoog for some reason...

EDIT: Dit gebeurt bij volgens mij alle files, vandaar dat het weinig zin heeft om de stl's te delen |:(

[ Voor 13% gewijzigd door Niekserr op 15-06-2018 11:46 ]

• Spinez0r
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18:47

Spinez0r

At your service.

Of je model staat scheef waardoor hij zonder supports gaat proberen 80% in de lucht te printen. Probeer eens je model te verlagen door de Z position op -0.1 of -0.2 te zetten en opnieuw te slicen.

• Niekserr
Spinez0r schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 11:47:
Of je model staat scheef waardoor hij zonder supports gaat proberen 80% in de lucht te printen. Probeer eens je model te verlagen door de Z position op -0.1 of -0.2 te zetten en opnieuw te slicen.
Ik heb het probleem gevonden! Het zat hem in de initial layer height. Deze had ik om de een of andere reden op 0.1 gezet terwijl de daarop volgende lagen 0.2 zijn. Hij printte hem dus 0.1 mm van het bed af 8)7

• Spinez0r

Spinez0r

At your service.

Niekserr schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 11:51:
[...]

Ik heb het probleem gevonden! Het zat hem in de initial layer height. Deze had ik om de een of andere reden op 0.1 gezet terwijl de daarop volgende lagen 0.2 zijn. Hij printte hem dus 0.1 mm van het bed af 8)7
Dat zou moeten werken....

Ik print initial 0.17 en opvolgende lagen 0.20

• Niekserr
Spinez0r schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 12:15:
[...]

Dat zou moeten werken....

Ik print initial 0.17 en opvolgende lagen 0.20
Dat zou ik ook zeggen ja, maar heb het probleem er wel mee verholpen. Waarom print je die eerste op 0.03 kleiner als ik vragen mag? Merk je zo'n klein verschil?

• jbhc
Niekserr schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 12:31:
[...]

Dat zou ik ook zeggen ja, maar heb het probleem er wel mee verholpen. Waarom print je die eerste op 0.03 kleiner als ik vragen mag? Merk je zo'n klein verschil?
Ik doe de first layer op 0.18. Dan blijft het PLA vele malen beter aan de glasplaat plakken.

• Spinez0r

Spinez0r

At your service.

Niekserr schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 12:31:
[...]

Ja dat merk je zeker :) je moet je voorstellen dat de normale afstand tussen je buildplate en nozzle 0.18 - 0.2 mm is, als je hier 0.03 van aftrekt, zit je dus meer dan 10% dichter op de plaat.

• Gman
Pixelmagic schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 13:14:

Oh nice, zitten vlakbij mij, heel erg bedankt voor de tip.

• grote_oever
KevinSetz schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 14:27:

[afbeelding]
Grappig. Hoe heb je dit gemaakt? Kun je file delen?

• F Underwood
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 29-05-2025
Hallo,

Ben al een tijdje aan het nadenken om een Railcore II 3D printer te bouwen als nieuw project . Deze printer heeft echter een aluminium (MIC 6) gefreedse “bed plate” (https://713maker.com/railcore/railcore-ii-300zl-heated-bed) en ik heb niet zo direct een idee waar ik deze vandaan zou kunnen halen. Heeft iemand van jullie misschien ervaringen met een bedrijf dat ook levert aan particulieren waar ik dit onderdeel zou kunnen laten maken?

• KevinSetz
grote_oever schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 07:55:
[...]

Grappig. Hoe heb je dit gemaakt? Kun je file delen?
Ik heb het logo gemaakt in fusion360, Ik heb hem alleen niet opgeslagen |:( omdat het gewoon een test was. ik heb nog wel de Gcode van de file voor de prusa MK3 voor PLA als je die wil kan ik die wel geven.

• Room42
  • Niet online
KevinSetz schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 11:25:
[...]

Ik heb het logo gemaakt in fusion360, Ik heb hem alleen niet opgeslagen |:( omdat het gewoon een test was. ik heb nog wel de Gcode van de file voor de prusa MK3 voor PLA als je die wil kan ik die wel geven.
Heb jij de MMU2 al of heb je het op basis van layers (color change) gedaan?

• KevinSetz
Room42 schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 11:59:
[...]

Heb jij de MMU2 al of heb je het op basis van layers (color change) gedaan?
ik heb op basis van layers gedaan met een hoogte verschil van 0.3mm per layer. Vind de MMU2 veel te duur voor wat je krijgt.

• BarryKohne
KevinSetz schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 11:25:
[...]

Hier ook intresse!

• KevinSetz
Komt voor elkaar regel het vanavond

• smekkos
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 11-12-2025
F Underwood schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 10:57:
Hallo,

Ben al een tijdje aan het nadenken om een Railcore II 3D printer te bouwen als nieuw project . Deze printer heeft echter een aluminium (MIC 6) gefreedse “bed plate” (https://713maker.com/railcore/railcore-ii-300zl-heated-bed) en ik heb niet zo direct een idee waar ik deze vandaan zou kunnen halen. Heeft iemand van jullie misschien ervaringen met een bedrijf dat ook levert aan particulieren waar ik dit onderdeel zou kunnen laten maken?
Je kan eens aankloppen bij cmd aluminium in Emmen. Deze hebben ook de gegoten en gefreesde plaat van mijn cr10 geleverd.

https://www.google.nl/url...Vaw3W2qMVMjBo3XFvJRmHwEFE

Ik geloof vanaf 5 mm

• Room42
  • Niet online
KevinSetz schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 17:44:
[...]

Komt voor elkaar regel het vanavond
Jij doet toch 'Youtuben'? Maak er een mooie tutorial van, joh. :) Het is sowieso een leuke oefening voor mensen die het zelf zouden willen kunnen.

• KevinSetz
Room42 schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 19:15:
[...]

Jij doet toch 'Youtuben'? Maak er een mooie tutorial van, joh. :) Het is sowieso een leuke oefening voor mensen die het zelf zouden willen kunnen.
Nou vraag je ook wel heel veel maar vooruit haha

• Room42
  • Niet online
KevinSetz schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 19:16:
[...]

Nou vraag je ook wel heel veel maar vooruit haha
Niet voor mij, hoor. ;)

• KevinSetz
Is nu aan het uploaden :)

YouTube: Tweaker Coin

De stl file staat in de beschrijving :X

[ Voor 24% gewijzigd door KevinSetz op 16-06-2018 19:47 ]

• Room42
  • Niet online
Erg netjes! d:)b

Pro-tip voor 0:47 t/m 0:59 :P Met Ctrl ingedrukt kun je 'snap to grid' tijdelijk uitschakelen, zodat je de lijn makkelijker kunt plaatsen.

• KevinSetz
Room42 schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 19:54:
[...]

Erg netjes! d:)b

Pro-tip voor 0:47 t/m 0:59 :P Met Ctrl ingedrukt kun je 'snap to grid' tijdelijk uitschakelen, zodat je de lijn makkelijker kunt plaatsen.
haha ik ken het inderdaad, net als in Photoshop helaas heb ik nog maar kleine 6 uurtjes in fusion360 zitten. ik deed alles met sketchup maar dit is echt een wereld van verschil, Dus moet nog een hoop leren :P

• grote_oever
Wat is jullie ervaring met lage layerheights en in de nacht doorprinten. Vandaag eens een print opgezet met layerheight van 0.12. Nu zou hij om 0:00 klaar zijn, maar ziet er naar uit dat hij in de nacht nog een paar uur door moet printen. Printen jullie vaak snachts? Volgens mij moet een cr-10s prima in de nacht door kunnen printen, maar het voelt niet lekker. Hoe gaan jullie hier mee om?

Daarnaast is mijn print ook nog niet zo heel groot. Snelheid is 60 voor de infill en 30 voor de wanden. Toch ben ik me hier een poos aan het printen. Hoe krijgen mensen het voor elkaar om grotere prints te maken?

• Room42
  • Niet online
@grote_oever Ik heb altijd gewoon in de nacht doorgeprint. Sterker nog, ik zet er zelfs wel eens 's avonds eentje aan. Ik heb een Prusa Mk3, die vertrouw ik wat electronica wel, maar ook de Anycubic i3 Mega die ik hiervoor had, liet ik doorprinten. Zorg gewoon dat je je brandmelders op orde hebt. En een off-site backup van je data >:) >:)

Mijn langste print was er een van 38 uur! Dat was op de Anycubic.

[ Voor 9% gewijzigd door Room42 op 16-06-2018 22:51 ]

• grote_oever
Ik heb er wel een brandmelder naast liggen, maar goed... voelt opzich niet lekker. En om nu de printer uit te zetten na een print van 12 uur.... wil ik eigenlijk ook niet. Ik snap niet zo goed waarom zo’n klein ding zoveel tijd kost.

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:38

MsG

Forumzwerver

Ik heb mijn CR-10 helemaal gecheckt op losse schroeven in de control box, zodat je niet zomaar hoge weerstand krijgt. Daarnaast heb ik Marlin firmware er op die voor thermal runaway zorgt. Ook heb ik octoprint met cameratoezicht, en via Domotica kan ik de stroom er altijd op afstand uitgooien. Dat vind ik wel afdoende maatregelen om prima te printen als ik niet thuis ben. Soms zet ik ook wel eens printopdrachten aan via remote, ideaal want dan is het klaar als je thuis bent.

De enige brand-verhalen die ik ken zijn van onaangepaste Anet's, of waarbij iemand zelf dom bezig was (kortsluiting bij de heatbed-bedrading vanwege isolatie met tinfolie 8)7 ).

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• KevinSetz
grote_oever schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 22:44:
Wat is jullie ervaring met lage layerheights en in de nacht doorprinten. Vandaag eens een print opgezet met layerheight van 0.12. Nu zou hij om 0:00 klaar zijn, maar ziet er naar uit dat hij in de nacht nog een paar uur door moet printen. Printen jullie vaak snachts? Volgens mij moet een cr-10s prima in de nacht door kunnen printen, maar het voelt niet lekker. Hoe gaan jullie hier mee om?

Daarnaast is mijn print ook nog niet zo heel groot. Snelheid is 60 voor de infill en 30 voor de wanden. Toch ben ik me hier een poos aan het printen. Hoe krijgen mensen het voor elkaar om grotere prints te maken?
Ik laat mijn printer gewoon snachts door gaan heb vaak prints van 17 uur of langer. De printer staat 8 meter bij me bed vandaan en heb er geen last van.

Ik heb er wel een brand alarm in hangen en een alarm als de enclosure te warm wordt gaat er ook alarm af.

En als laatste staan er 2 emmers met water klaar voor nood geval haha.

Ik heb me printer al paar maand en staat vaker snachts aan dan overdag. Ik denk als je goeie voeding hebt weinig zorgen hoeft te maken.

[ Voor 5% gewijzigd door KevinSetz op 17-06-2018 08:52 ]

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Ik zat er laatst is aan te denken om tussen de printer zo'n fibaro stekker te zetten en dan een temperatuur sensor ergens vlak bij de heatbed connector (aangezien dit het snelste kan doorfikken).
En dan als de temperatuur 50/60 graden bereikt gewoon de printer uit. Dan gaat de stroom er al af voor dat het echt een brand kan worden.

Als je rookmelder af gaat, dan staat het waarschijnlijk al flink te fikken/smelten en is je printer sowieso al afgeschreven.

• grote_oever
KevinSetz schreef op zondag 17 juni 2018 @ 08:50:
[...]

Ik laat mijn printer gewoon snachts door gaan heb vaak prints van 17 uur of langer. De printer staat 8 meter bij me bed vandaan en heb er geen last van.

Ik heb er wel een brand alarm in hangen en een alarm als de enclosure te warm wordt gaat er ook alarm af.

En als laatste staan er 2 emmers met water klaar voor nood geval haha.

Ik heb me printer al paar maand en staat vaker snachts aan dan overdag. Ik denk als je goeie voeding hebt weinig zorgen hoeft te maken.
Vannacht aan laten staan en moet eerlijk zijn dat ik het niet prettig vind. Met name de assen maken veel lawaai bij de cr10s. Beetje schrapend geluid. Voor de rest ging het inderdaad prima. Wel handig, gaat naar bed en je komt met een volledige print uit bed.

• jbhc
grote_oever schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 22:44:

Ik deed het in het begin wel maar mijn partner wordt er wakker van en ik moet eerlijk zeggen dat ik er ook geen lekker gevoel meer bij heb zeker omdat ik niet alleen in huis ben. Ik zet hem tegenwoordig bij grote printen aan voordat ik naar mijn werk ga.

Ik heb trouwens een hager rookmelder liggen met een speciale voet waar een relais in zit. Deze wil ik gaan gebruiken om de spanning af te schakelen wanneer er rook gedetecteerd wordt.

• KevinSetz
grote_oever schreef op zondag 17 juni 2018 @ 09:32:
[...]

Vannacht aan laten staan en moet eerlijk zijn dat ik het niet prettig vind. Met name de assen maken veel lawaai bij de cr10s. Beetje schrapend geluid. Voor de rest ging het inderdaad prima. Wel handig, gaat naar bed en je komt met een volledige print uit bed.
jbhc schreef op zondag 17 juni 2018 @ 09:49:
[...]

Ik deed het in het begin wel maar mijn partner wordt er wakker van en ik moet eerlijk zeggen dat ik er ook geen lekker gevoel meer bij heb zeker omdat ik niet alleen in huis ben. Ik zet hem teenwoordig bij grote printen aan voordat ik naar mijn werk ga.

Ik heb trouwens een hager rookmelder liggen met een speciale voet waar een relais in zit. Deze wil ik gaan gebruiken om de spanning af te schakelen wanneer er rook gedetecteerd wordt.
Zijn jullie bang dat hij in de fik gaat? ergens snap ik dat wel maar als je goeie voeding hebt hoef je toch nergens bang voor te zijn?

Ik heb ook inderdaad een Fibaro stekker + Temp sensor er in hangen :P maarja mensen laten ook vaak telefoons aan de lader snachts (ik ook) ook daar is brand gevaar mee. Zo kun je natuurlijk een hele lijst maken.

Of ben ik nu alleen gek om hem snachts aan te laten? 8)7

• grote_oever
[b][message=55557261,noline]KevinSetz schreef op zondag 17 juni 2018 @ 10:06

Nee, vermoed van niet. Maar ik heb naast een vrouw ook nog twee kinderen in bed liggen. Het geluid dat de printer maakt plus de onzekerheid over de veiligheid maakt het printen in de nacht gewoon niet zo interessant.

Als er in de nacht iemand wakker wordt van de printer kan ik hem 100% zeker uitzetten omdat er iemand boos wordt.

De verhalen op internet zeggen over het algemeen wel dat je hem prima aankunt laten. Maar toch, je zet een apparaat niet-beheert weg die een hotbed van 60 graden heeft en een nozzle van 200 graden. Nu heeft de cr-10s wel een mosfet, maar toch...

Wat bedoel je precies met voeding? Is de cr-10s voeding niet goed genoeg?

[ Voor 4% gewijzigd door grote_oever op 17-06-2018 10:30 ]

• jbhc
Exact dit verhaal. En ruzie over het geluid vind ik nog tot daar aan toe >:) Vooral de kinderen hebben mij ertoe doen besluiten mijn printer 'snachts niet meer aan te laten.

Ik heb op mijn Anet gewoon een knappe voeding zitten hoor maar het "voelt" gewoon niet lekker.

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

KevinSetz schreef op zondag 17 juni 2018 @ 10:06:
[...]

[...]

Zijn jullie bang dat hij in de fik gaat? ergens snap ik dat wel maar als je goeie voeding hebt hoef je toch nergens bang voor te zijn?

Ik heb ook inderdaad een Fibaro stekker + Temp sensor er in hangen :P maarja mensen laten ook vaak telefoons aan de lader snachts (ik ook) ook daar is brand gevaar mee. Zo kun je natuurlijk een hele lijst maken.

De voeding is helemaal niet het probleem. Die zal niet snel in de fik vliegen.

Je moet je eerder zorgen maken om de bekabeling van je heatbed, door bewegingen kan je verbinding slecht worden. Ook als je RAMPS 1.4 gebruikt moet je zorgen maken om de connectoren die niet gemaakt zijn voor stromen van meer dan 10 ampere.

Bedenk wel dat als er te veel overgangsweerstand ontslaat, dat het binnen enkele seconden al een zeer hoge temperatuur bereikt.

Ik vindt je vergelijking met een telefoonlader niet helemaal juist, een telefoon lader heeft geen machanische onderdelen.

• KevinSetz
Psycho_Mantis schreef op zondag 17 juni 2018 @ 10:25:
[...]

De voeding is helemaal niet het probleem. Die zal niet snel in de fik vliegen.

Je moet je eerder zorgen maken om de bekabeling van je heatbed, door bewegingen kan je verbinding slecht worden. Ook als je RAMPS 1.4 gebruikt moet je zorgen maken om de connectoren die niet gemaakt zijn voor stromen van meer dan 10 ampere.

Bedenk wel dat als er te veel overgangsweerstand ontslaat, dat het binnen enkele seconden al een zeer hoge temperatuur bereikt.

Ik vindt je vergelijking met een telefoonlader niet helemaal juist, een telefoon lader heeft geen machanische onderdelen.
nee de lader niet maar de accu van je telefoon wordt wel erg heet, en er zijn zat mensen die ook nog eens de telefoon onder de kussen leggen ik ken er genoeg ;)

Ik zal inderdaad ook geen chineese printer snachts aan laten maar mijn prusa geloof ik wel.

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:38

MsG

Forumzwerver

Je mobiel onder de kussen leggen wordt dan ook niet aanbevolen :-P. Daarnaast is 5 X 1 Ampere, oftewel 5 watt wel even een wat andere orde van grootte dan ~ 250 watt wat je zit te verstoken om een printbed verwarmd te krijgen.

Het is vooral de krakkemikkige bedrading soms. Hele scheepladingen CR-10 printers bevatten slecht aangedraaide connecties, in het minst erge geval is dit een gesmolten connector, en ellende om dat weer te fixen. In het ergste geval kan daar toch een potentiële brand of sluiting plaatsvinden.

Lawaai heb ik hier ook een beetje. Maar niet van de assen, die waren met de 50 cent dempers echt niet meer te horen. Maar ondanks dat ik in de control box 3 Gelid ventilatoren heb gezet vind ik het op een compleet stille kamer ('s nachts) nog wel een hoorbaar fenomeen. Denk dat dat met veel duurdere Noctua's nog steeds zo was geweest.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• KevinSetz
MsG schreef op zondag 17 juni 2018 @ 11:09:
Je mobiel onder de kussen leggen wordt dan ook niet aanbevolen :-P. Daarnaast is 5 X 1 Ampere, oftewel 5 watt wel even een wat andere orde van grootte dan ~ 250 watt wat je zit te verstoken om een printbed verwarmd te krijgen.

Het is vooral de krakkemikkige bedrading soms. Hele scheepladingen CR-10 printers bevatten slecht aangedraaide connecties, in het minst erge geval is dit een gesmolten connector, en ellende om dat weer te fixen. In het ergste geval kan daar toch een potentiële brand of sluiting plaatsvinden.

Lawaai heb ik hier ook een beetje. Maar niet van de assen, die waren met de 50 cent dempers echt niet meer te horen. Maar ondanks dat ik in de control box 3 Gelid ventilatoren heb gezet vind ik het op een compleet stille kamer ('s nachts) nog wel een hoorbaar fenomeen. Denk dat dat met veel duurdere Noctua's nog steeds zo was geweest.
Wat je kan doen is de noice adapter van noctua kopen en die er tussen zetten mijn noctua op volle toeren hoor ik echt niet.

Zijn ook niet voor niets de stilste fans

Had liever een andere blower fan voor me printer die maakt het meeste lawaai. Maar daar zal wel geen silent versie voor zijn

[ Voor 5% gewijzigd door KevinSetz op 17-06-2018 11:35 ]

• F Underwood
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 29-05-2025
smekkos schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 19:08:
[...]

Je kan eens aankloppen bij cmd aluminium in Emmen. Deze hebben ook de gegoten en gefreesde plaat van mijn cr10 geleverd.

https://www.google.nl/url...Vaw3W2qMVMjBo3XFvJRmHwEFE

Ik geloof vanaf 5 mm
Bedankt. Eens vragen of ze mij een offerte kunnen maken.
Ik had ook nog volgend bedrijf in Duitsland gevonden: https://www.filafarm.de/c...uminium-prazisionsplatten. Wel totaal geen idee of de kostprijs aan de hoge kant is.

• Bloodhoundje
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
Toch maar even wat advies inwinnen hier :), ik heb sinds 2016 een PP3DP UP! Mini in gebruik en tot heden heb ik hier veel plezier van en nauwelijks problemen (Eens in de zoveeltijd een jam is alles tot nu toe).

Aangezien ik regelmatig toch tegen de limiet van het bouw oppervlak aanloop van 120x120x120 ben ik een beetje aan het rondkijken wat een waardige opvolger kan zijn voor deze printer.

Ben op de volgende twee printers uitgekomen:

Tevo Tornado:
https://www.banggood.com/...s=search&cur_warehouse=CN

Creality 3D CR-10:

Beide hebben een gelijk bouw oppervlakte van 300x300x400 en ik heb begrepen dat de Tornado een goede kloon is van de CR-10 en bij beide printers zie ik in ruime meerderheid positieve reacties.

Graag zou ik jullie advies willen welke van de twee een betere optie is om te kopen (kwa prijs schelen ze op het moment onderling 50€ en daar struikel ik niet over ;) .

Criteria welke voor mij belangrijk zijn:
- Stabiele printresultaten
- Auto bed levelling is een pré
- Geschikt om ABS mee te printen met minimale warping (mogelijkheid om er dus zelf een doos omheen te bouwen)
- Offline printing mogelijk.

De grootste verandering voor mij wordt van een "kant en klaar" model over te stappen naar een zelfbouw. Heb gelukkig twee rechterhanden en verwacht dat ik daar redelijk goed mee uit te voeten moet komen :).
Graag verneem ik of iemand met deze printers icm ABS ervaring heeft en of dit een aan/afrader is.

edit:

Knoop doorgehakt, het is de Tevo Tornado geworden. De issues die mensen ermee hebben zijn op te lossen door enkele addons te printen (fijn dat ik daar mijn huidige printer voor kan inzetten).

Gelijk een 3d touch sensor en TL-smoothers erbij besteld voor het comfort :9.

[ Voor 8% gewijzigd door Bloodhoundje op 17-06-2018 18:10 ]

• KevinSetz
Ik ben opzoek naar iemand met aardig fusion360 ervaring, ik heb iets ontworpen alleen hij is scheef. Wie wil na dit bestand kijken:

Wat ik heb gedaan:
Ik heb een ontwerp door de helft gemaakt en daarna gespiegeld maar de linker kant is anders dan de rechter kant.

• Room42
  • Niet online
@KevinSetz Ik wil wel even kijken, hoor. Maar dan moet je wel het bestand even delen, hè ;)

[ Voor 37% gewijzigd door Room42 op 17-06-2018 22:07 ]

• ChojinZ
  • Laatst online: 26-12-2025
grote_oever schreef op zondag 17 juni 2018 @ 09:32:
[...]
Wel handig, gaat naar bed en je komt met een volledige print uit bed.
Of 1 grote blob. :+

Vroeger liet ik mijn printer weleens aanstaan als ik ging slapen. Maar de laatste keer ging mijn werkstuk finaal de mist in. 1 grote blob en alles zat onder de PETG. Toen maar besloten om hem 's nachts niet meer aan te laten staan. :D

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• Cyw00d
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-12-2025
Bloodhoundje schreef op zondag 17 juni 2018 @ 14:57:
Toch maar even wat advies inwinnen hier :), ik heb sinds 2016 een PP3DP UP! Mini in gebruik en tot heden heb ik hier veel plezier van en nauwelijks problemen (Eens in de zoveeltijd een jam is alles tot nu toe).

Aangezien ik regelmatig toch tegen de limiet van het bouw oppervlak aanloop van 120x120x120 ben ik een beetje aan het rondkijken wat een waardige opvolger kan zijn voor deze printer.

Tevo Tornado:

Creality 3D CR-10:

Beide hebben een gelijk bouw oppervlakte van 300x300x400 en ik heb begrepen dat de Tornado een goede kloon is van de CR-10 en bij beide printers zie ik in ruime meerderheid positieve reacties.

Graag zou ik jullie advies willen welke van de twee een betere optie is om te kopen (kwa prijs schelen ze op het moment onderling 50€ en daar struikel ik niet over ;) .

- Geschikt om ABS mee te printen met minimale warping (mogelijkheid om er dus zelf een doos omheen te bouwen)

De grootste verandering voor mij wordt van een "kant en klaar" model over te stappen naar een zelfbouw. Heb gelukkig twee rechterhanden en verwacht dat ik daar redelijk goed mee uit te voeten moet komen :).
Graag verneem ik of iemand met deze printers icm ABS ervaring heeft en of dit een aan/afrader is.

edit:

Knoop doorgehakt, het is de Tevo Tornado geworden. De issues die mensen ermee hebben zijn op te lossen door enkele addons te printen (fijn dat ik daar mijn huidige printer voor kan inzetten).

Deze kerel heeft goede reviews, volgens mij worden beide printers door hem besproken:
YouTube: RCLifeOn
CR10 review: YouTube: Creality CR-10 Full Review - BEST 3D PRINTER!!!

Volgens mij komen ze hier beide in voor: YouTube: MASSIVE 3D Printer Comparison - Best 3D Printer 2018

[ Voor 3% gewijzigd door Cyw00d op 18-06-2018 12:03 ]

[ Tesla MIG MYP ]

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12:26
Bloodhoundje schreef op zondag 17 juni 2018 @ 14:57:

Tevo Tornado:

Creality 3D CR-10:

edit:

Laat even weten hoe deze printer bevalt en vooral wat het geluid is en de snelheid. Zit in hetzelfde schuitje met mijn Monoprice mini. Te vaak is het bouwoppervlak een vervelend limiet voor mij.

• Bloodhoundje
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
Beakzz schreef op maandag 18 juni 2018 @ 12:10:
[...]

Laat even weten hoe deze printer bevalt en vooral wat het geluid is en de snelheid. Zit in hetzelfde schuitje met mijn Monoprice mini. Te vaak is het bouwoppervlak een vervelend limiet voor mij.
Zodra ik hem binnen heb houdt ik even bij welke upgrades ik heb aangeschaft/geprint om een totaalplaatje te geven wat er nodig is om hem fijn in gebruik te maken.
Ik ga ook even proberen of de printer makkelijk in te bouwen is in een oude patchkast (klein model). Dan heb ik een mooie glazen deur met stalen behuizing. Dus gelijk brandveilig zodat hij ook als ik van huis ben zonder zorgen kan printen. En daarnaast heb ik direct mijn heat chamber voor ABS te printen met minimale warping :D .

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Iemand enig idee wat er aan de hand is met deze wanhao D7+ ?

Het scherm is aan het ruizen en een op de 10 keer dat ik start geeft hij een correct beeld weer.

https://wetransfer.com/do...b97f20180618090433/3b985c

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

• Gman
MsG schreef op zondag 17 juni 2018 @ 11:09:
Die dempers zijn 1 van mijn beste investeringen, mijn cr-10 hoor ik gewoon niet meer op de fan's na, maar daar wordt nog aan gewerkt.
Goedkoop, makkelijk in te bouwen: highly recommended!

[ Voor 5% gewijzigd door Gman op 18-06-2018 16:54 ]

• Pjotter87
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19:56
weet iemand waar je voor een redelijke prijs een 24v 400w voeding kunt kopen?
heb al wel gekeken maar kom dan al snel op ali, alibaba of banggood uit wat nou niet de meest betrouwbare sites zijn voor goede kwaliteit.
Pagina: 1 ... 120 ... 196 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Heb je zinvolle informatie, die je graag terug ziet in de topicstart van een nieuw deel waar men momenteel aan werkt? Deel het door @jbhc of @ocf81 aan je bericht toe te voegen.