Het teflon buisje hoort net zo lang te zijn als de heatbreak.eltweako schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 18:33:
Na de vele verhalen hier op het forum toch overstag gegaan en een 3D Printer kit besteld in china. Afgelopen week heb ik mijn Anet A8 zonder grote problemen in elkaar gezet.
Het printen echter is mij tot nu toe niet gelukt, en hopelijk kan mij hier iemand helpen.
Ik heb een rol filament van 123-3D gekocht, en om de een of andere reden blijft het filament vastlopen.
Binnen in de heatbreak zit een kort buisje van telfon, het filament hoopt zich boven dit buisje op en dan loopt de printer vast.
Als ik het filament in de extruder duw komt het onder uit de nozzle gelopen, tot dusver geen probleem. De printer start maar er komt niets uit de nozzle. Als ik dan het filament uit het apparaat wil halen krijg ik het er met geen mogelijkheid meer uit, de enige optie is de extruder uit elkaar slopen en het filament met de hand uit de heatbreak halen. Boven het buisje zit dan een klonter plastic waardoor het filament vast zit.
Mij lijkt het dat het buisje teflon langer moet zijn, maar het kan ook goed zijn dat ik een (beginners)fout maak.
Ik print met PVA PLA Filament oranje 1,75 mm van 123-3D huismerk met de extruder op 200c en het heatbed op 50c (standaard instellingen).
Alvast heel erg bedankt.
Als je het fillament er met de hand wel door kunt duwen dan is er iets anders aan de hand. Draait de extruder motor wel en zo ja de goede kant op?