Ik ben langzaam aan weer eens de (her)bouw van mn 3d printer aan het oppakken.
De vorige keer was anderhalf jaar geleden en viel stil wegens %dingen%
Ik had dus een Prusa Mendel die niet geweldig was geprint en die wilde ik upgraden.
De prusa heeft heeft eigenlijk maar een paar parts geprint, en sindsdien loop ik achter de feiten aan.
Ik heb nu ondertussen echt vanalles liggen w.o. een (afgeschreven) Prusa parts set, met RVS bevestigingsmateriaal en fatsoenlijke rvs geleiders. Een Chinese Prusa i3 (mk1?) parts set zonder frame. een assortie aan tandriemwielen,spindels, geleiders, lagers, steppers, drivers, etc.. Owja, ook nog een klont (624?) lagertjes die ik alvast had gekocht toen ik dacht een originele Mendel te gaan bouwen
Het plan is ondertussen een beetje geëvolueerd, en ik denk nu aan een 2020 Alu frame met 8mm geleidestangen en T8 spindels met 1/2/8 mm spoed. Ik heb nog geen definitief ontwerp, maar alvast wel wat 2020 profiel van Motedis opgezaagd en een mock-up frame in elkaar gezet om alles een beetje te passen enzo.
- Ik dacht de Prusa i3 X/Z motor en idler dingen te gebruiken, maar ik kwam er achter dat daar dan weer m5 draadstang in gebruikt worden. Werkt dat met gewone verzinkte m5 draadstangen uit de bouwmarkt goed genoeg om daar upgrades mee te kunnen printen? Als ik die ga gebruiken gaat er denk ik best veel tijd zitten in de 'RepStrap' uitlijnen enzo.
- En als ik dan toch een 2020 frame heb, is een corexy of hypercube dan beter of maakt dat niet veel uit? (van beide weet ik eigenlijk nog niet veel) Ik wil een alternatieve methode gebruiken om een frame te maken, die ik nog niet toegepast heb gezien voor 3d printers, maar die is enigszins permanent.
3d SLA printen zou natuurlijk ook kunnen, keuzes, keuzes,keuzes...
- Ook kwam ik op mn werkt een stapel afgedankte 12V 62Amp (max 10A ~230V) server voedingen tegen (dell n750p-s0) waarvan ik er nu eentje thuis heb liggen. Weet iemand of die net als pc-voedingen ook een standaard belasting nodig hebben om gebruikt te kunnen worden als stand-alone psu?
En is er, in het algemeen, vraag naar die dingen?, ze lijken me handig voor 3d printers (weet alleen nog niet of ze het nog wel doen

)