@
jbhc @
ocf81 Okee misschien is dit heel dom hoor maar ik ben nu al een uur bezig met Repetier host maar het wil dus niet lukken. Ik heb Repetier Host geinstalleerd, kabeltje in de printer en in USB poort van pc, printer aan. Mijn PC herkent de printer als een ''Onbekend'' apparaat dat USB-SERIAL CH340 (COM8) heet. In de map van het bij de printer geleverde SD kaartje zaten ook drivers, die heb ik ook geinstalleerd, en ik heb iets van een online server pro 0.86.2. Maarja dus Repetier host geopend en er wordt helemaal geen printer herkend of iets dus nu kan ik niet verder. What to do?
Ik ben echt een leek met dit soort dingen dus hoop dat jullie me kunnen helpen met jip en janneke taal haha
Update:
Ik heb de volgende stappen doorlopen
.
Download and install “CH340G.zip”, on your computer
.
The files “the BIG troubleshooting file bundle” can
be downloaded from “file section” on the
“Official Anet 3D Printer” Facebook group.
2. Connect USB cable between printer and computer a
nd turn on the printer.
3. On your computer, go to: Computer Management, De
vice manager, Ports (Com&Lpt) Look for
“USB to serial device” Note the com port number.
4. Go to your software of use (Cura 15.04, Repetier
Host, etc.) In the communication settings set
the comport number you detected in device manager.
Set the Baud rate to 115200
5. In the printer Configuration menu, check that th
e baud rate is set to the same as in your
software. The communication should work now.
Maar nog geen verbinding met het Repetier host programma. Opeens wel verbinding via die online Repetier host pro server? Alleen ik het op print gedrukt en nu na een minuut of 5 blijkbaar klaar maar er heeft niets daadwerkelijk geprint haha.
Update2: Ik had even verbinding maar telkens als ik verbinding maakte liep het programma vast en sloot het af. Hoe dan ook, de pc ziet de printer (COM3), als ik in Repetier bij de print instellingen gewoon bij poort COM3 selecteer, bij Baud rate 115200 (klopt met baudrate van de printer) en de rest het zelfde laat, op ok druk en wil connecten, dan krijg ik de melding: "De verbing is gefaald met fout: toegang tot de poort COM3 is geweigerd.. Weet zeker dat de printer verbonden is, ingeschakeld en de verbindings data goed is ingesteld"
Update 3:
PC opnieuw opgestart, nu verbindt hij wel weer met Repetier host maar dan loopt repetier host direct vast en sluit het programma af. Argh. Iemand een idee?
[
Voor 68% gewijzigd door
Verwijderd op 26-01-2018 21:31
]