Het was niet mijn idee om het zo te doen, ik heb in een aantal youtube reviews gezien. In de praktijk werkt het goed voor dit type printer, ik heb veel minder last van stringing. Er is volgens mij ook een upgrade met een extra fan te vinden maar dat is mij te veel gedoe.zynex schreef op zondag 17 december 2017 @ 12:23:
Maar waarom zou je het willen? Puur vanwege het geluid? Het lijkt mij namelijk niet verstandig. Mijn hotend/motor hebben die koeling echt nodig (titan aero). De fan is ooit uitgevallen en toen was het geheel toch wel erg heet. Dus ik zou persoonlijk wel mijn hopend fan constant aan willen hebben op een redelijke snelheid.
Echter de cooling fan staat bij lange na niet altijd aan. Er zijn genoeg scenario's denkbaar waarbij je geen koeling wilt op je part. Mijn voorkeur zou dus altijd uitgaan naar twee fans.
Die filmpjes van tom zijn inderdaad erg goed. Heb al een tijdje zitten kijken naar die TMC2130 drivers. Ik denk dat dat de volgende upgrade wordt.
Wel merk ik nu al dat je eigenlijk geen pla onderdelen in je printer wil hebben, en helemaal niet bij het hot-end. Het lijkt niet echt stevig en de bevestigingsschroeven zaten alweer los waardoor het hot-end ook een beetje kon bewegen, waarschijnlijk vervorming door de warmte. Waarschijnlijk ga ik het er binnenkort weer afhalen, dan kan ik geen kleine dunne onderdelen meer printen zonder stringing maar daar vind ik na het testen van enkele Ulltimakers en deze printer het fdm proces toch te onnauwkeurig voor dus dat is niet zo erg.