We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
PSN: Finally_Chris
Vorige generaties zeker, de huidige generatie zeker niet...Sjah schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 23:07:
[...] Zeker weten, en beter dan de Belgen. We moeten de schroom van ons afgooien, we behoren tot de wereldtop, en hadden allang 1 a 2 wereldtitels moeten hebben.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Denk ook niet dat Nederland veel heeft opgestoken van hun match tegen Colombia. De ref deed de match zo goed als dood.
Portugal door, nja de 2 voetbalgoden hebben er toch een mooie wedstrijd van gemaakt!
[ Voor 16% gewijzigd door Unrealiac op 19-11-2013 23:28 ]
Here's to you Nicola and Bart
Zeker die het Wk 02 miste??Fiber schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 23:22:
[...]
Vorige generaties zeker, de huidige generatie zeker niet...
Ja en nee.
Een echt goede ranking kun je uiteraard nooit voor elkaar krijgen.
Ik zou me zelf niet kunnen inbeelden hoe je het eerlijker krijgt dan het huidige systeem.
Omdat sommige landen (zoals Japan) weer benadeelt worden door hun kwalificatie tegenstanders en dan heb je nog dat de ranking sterk beinvloed word door dat recentere jaren zwaarder meetellen dan de iets oudere jaren waardoor het EK (van 2012) weer zwaarder telt dan de meest recente Copa (welke in 2011 was) en daar hebben andere landen dan weer voor en nadeel van.
Een ranking per regio zou nauwkeuriger zijn.
Dat Belgie het zo goed deed in de kwalificatie en nu tegenvallende prestaties heeft tegen Japan en Colombia is denk ik zelf omdat de speelstijl van die 2 landen een speelstijl is die Belgie tijdens de kwalificatie gewoon niet tegen gekomen is.
Daarnaast denk ik dat vd Gijp ook wel een punt heeft dat Belgie wel veel goede voetballers heeft maar nog geen spelers heeft die op de echt belangrijke momenten beslissend kunnen zijn.
Gijp zei iets in de richting van: Ze hebben geen spelers die zijn club in de halve finale CL erdoorheen geholpen heeft.
Nee hoor als dit zo blijft gaan we beter presteren dan het laatste EK.
Daar is niet echt veel voor nodig, bij 1 gelijkspel hebben we dat al bereikt (of 3 doelpunten voor).Harribo schreef op woensdag 20 november 2013 @ 10:28:
Nee hoor als dit zo blijft gaan we beter presteren dan het laatste EK.
[ Voor 4% gewijzigd door MeNTaL_TO op 20-11-2013 10:57 ]
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Keepers: Krul, Stekelenburg, Vorm
In mijn ogen gewoon de beste drie. Cilissen komt wat dat betreft net kijken.
Verdedigers:
Janmaat, vd Wiel, De Vrij, Veltman, Vlaar, Indi, Blind.
Je zou in plaats van de achtste verdediger nog een extra middenvelder kunnen nemen maar naar alle waarschijnlijkheid komt er daar nog eentje bij. Deels kies ik voor deze namen omdat ze de kwalificatiereeks goed hebben doorstaan en deels heb ik naar de vorm van dit seizoen gekeken. Met De Vrij en Veltman heb je twee voetballende verdedigers in de groep, iets waar van Gaal naar zal kijken. Voor de achtste verdediger denk ik aan een linksback (v Aanholt) of een centrumverdediger (Bruma, Rekik). Maar dan moet de laatste zich echt bewijzen. Want die is tenslotte pas achttien
Middenveld: Clasie, N de Jong, Strootman, De Guzman, vd Vaart/Sneijder/Maher, Fer/Wijnaldum/v Ginkel.
Dit vind ik nog de moeilijkste linie omdat er zoveel onzeker is qua fitheid. Ik zou vd Vaart en Sneijder absoluut niet allebei meenemen. Er kan er maar één tegelijk spelen en in zo'n toernooi moet je ook flexibel kunnen zijn. Zie hoe nuttig een loper als Leroy Fer is als hij invalt tegen Roemenië of Colombia. Ik hoop nog altijd op een fitte van Ginkel en als ook Wijnaldum vorm toont kan ook de Guzman zomaar weer afvallen.
Aanval:
Robben, Lens, Depay, Narsingh (Boetius), van Persie, Huntelaar (Kuyt/S de Jong)
Duidelijk op de twee bankposities na. Boetius zou zich met een goede seizoenshelft nog kunnen opwerken ten koste van Narsingh maar belangrijk is vooral wat er achter van Persie gebeurt. Eerste naam waar je aan denkt is Huntelaar maar die moet eerst fit worden. Anders twijfel ik over Kuyt (ervaring) of Siem de Jong (ook als middenvelder inzetbaar)
[ Voor 3% gewijzigd door D-e-n op 20-11-2013 11:17 ]
Journalist VI:

Tja, of je nu vindt dat hij hem moet winnen of niet, dit is wel heel vreemd. FIFA heeft officieel nog niets naar buiten gebracht, waarschijnlijk om met een goed dichtgetimmerd argument te komen waarom het ineens veranderd wordt.
[ Voor 18% gewijzigd door Catorce op 20-11-2013 11:33 ]
Nouja, Brazilie konden we in 2010 ook hebben.
Ik zie het zo gebeuren dat we deze poule nog krijgen ook..
Stekelenburg is in mijn ogen 3e keeper, onzin om daar een 30+-er voor mee te nemen. Dan liever Cilissen (of Zoet) om het allemaal al eens meegemaakt te hebben..D-e-n schreef op woensdag 20 november 2013 @ 11:15:
Keepers: Krul, Stekelenburg, Vorm
In mijn ogen gewoon de beste drie. Cilissen komt wat dat betreft net kijken.
BMI en Blind zijn voor linksback en dus een extra CV mee, wat mij betreft kan je Veltman in het rijtje met Bruma/Rekik zetten. Prima debuut (met grote misser!) maar daarmee verdien je geen plek.Verdedigers:
Janmaat, vd Wiel, De Vrij, Veltman, Vlaar, Indi, Blind.
Je zou in plaats van de achtste verdediger nog een extra middenvelder kunnen nemen maar naar alle waarschijnlijkheid komt er daar nog eentje bij. Deels kies ik voor deze namen omdat ze de kwalificatiereeks goed hebben doorstaan en deels heb ik naar de vorm van dit seizoen gekeken. Met De Vrij en Veltman heb je twee voetballende verdedigers in de groep, iets waar van Gaal naar zal kijken. Voor de achtste verdediger denk ik aan een linksback (v Aanholt) of een centrumverdediger (Bruma, Rekik). Maar dan moet de laatste zich echt bewijzen. Want die is tenslotte pas achttien
Sneijder/vdVaart moet je idd niet tegelijk opstellen, maar absoluut allebei meenemen. Verder afwachten hoe iedereen van zijn blessures terugkomt en of Cocu die Maher aan het ballen gaat krijgen.Middenveld: Clasie, N de Jong, Strootman, De Guzman, vd Vaart/Sneijder/Maher, Fer/Wijnaldum/v Ginkel.
Dit vind ik nog de moeilijkste linie omdat er zoveel onzeker is qua fitheid. Ik zou vd Vaart en Sneijder absoluut niet allebei meenemen. Er kan er maar één tegelijk spelen en in zo'n toernooi moet je ook flexibel kunnen zijn. Zie hoe nuttig een loper als Leroy Fer is als hij invalt tegen Roemenië of Colombia. Ik hoop nog altijd op een fitte van Ginkel en als ook Wijnaldum vorm toont kan ook de Guzman zomaar weer afvallen.
Bij 4-3-3 kom je idd op dit rijtje namen uit als er de 2e seizoenshelft niet iemand verrassend gaat presteren (Castaignos? Luuk de Jong (mag verhuurd worden)?). Als ik toch moet kiezen dan maar Kuyt, Siem is zeer waardevol voor Ajax, maar niet echt iemand die je voor vPersie inbrengt om de winnende te maken in de kwartfinale.Aanval:
Robben, Lens, Depay, Narsingh (Boetius), van Persie, Huntelaar (Kuyt/S de Jong)
Duidelijk op de twee bankposities na. Boetius zou zich met een goede seizoenshelft nog kunnen opwerken ten koste van Narsingh maar belangrijk is vooral wat er achter van Persie gebeurt. Eerste naam waar je aan denkt is Huntelaar maar die moet eerst fit worden. Anders twijfel ik over Kuyt (ervaring) of Siem de Jong (ook als middenvelder inzetbaar)
Dadelijk zit je in een poule met Spanje, Frankrijk en Japan. Lekker danRBH schreef op woensdag 20 november 2013 @ 11:46:
'Potindeling voor WK-loting al bekend'
Nouja, Brazilie konden we in 2010 ook hebben.![]()
Welke poule...er staat alleen iets over pot-indeling. Of bedoel je Brazilie loten uit pot 1?RBH schreef op woensdag 20 november 2013 @ 11:46:
'Potindeling voor WK-loting al bekend'
Nouja, Brazilie konden we in 2010 ook hebben.![]()
Dat bedoel ik inderdaad.Vos schreef op woensdag 20 november 2013 @ 11:53:
[...]
Welke poule...er staat alleen iets over pot-indeling. Of bedoel je Brazilie loten uit pot 1?
Ik sta in ieder geval nergens van te kijken
Vorig WK was de selectie overigens 7 verdediger/7 middenvelders ipv 8 om 6. Ook een beetje afhankelijk van Spelers als Blind of Siem die op meerdere posities uit de voeten kunnen.D-e-n schreef op woensdag 20 november 2013 @ 11:51:
Maar wat heb je aan vd Vaart of Sneijder op de bank? Als je achter staat ga je niet de één voor de ander inbrengen en het lijkt me een pré als je meerdere dynamische middenvelders op de bank hebt voor het geval dat nodig is. Bij zes middenvelders heb je er dan mogelijk maar eentje.
Strootman-De Jong-vdVaart als basis en Sneijder/Fer/Wijnaldum als reserves (variatie voldoende. Maher/vGinkel zijn uit vorm/ te lang geblesseerd om ze nu als optie te zien. Guzman valt mij te weinig op om daar Sneijder of vdVaart voor te passeren.
Clasie neem je mee als je voor 7 middenvelders gaat en bij 6 middenvelders/8 verdedigers sneuvelt hij en moet Blind dus instaan voor Nigel de Jong. Bij nader inzien dan toch maar 7 om 7?
Ach, in ieder geval geen Ronaldo in eerste instantie.Vlassie1980 schreef op woensdag 20 november 2013 @ 12:03:
We zullen wel weer in zo'n ultra sterke poule terecht komen net als in 2006, 2008 en 2012. In 2010 was de poule matig met Denemarken, Kameroen en Japan.
Ik sta in ieder geval nergens van te kijken
Die Lens is wel een opgewonden standje, had een paar leuke acties maar hij moet leren zich meer te beheersen. Zeker een moeilijke jeugd gehad die boy
Depay speelde goed vond ik. Ook een beetje pech met de afrondingen, achteraf gezien is 0-0 tegen Colombia met 10 man niet slecht.
Jij ziet Clasie kennelijk als back-up voor De Jong. Ik niet. Clasie zie ik als een wapen dat je kunt gebruiken bij een bepaald type tegenstander of een bepaalde situatie. Twee type spelers voor één positie. En jij ziet Blind of Strootman als alternatief maar dan moet je dus gaan schuiven en dan kom je elders weer in de problemen. Waarbij ik Blind ook nog tekort vind komen op die positie overigens.Sempy schreef op woensdag 20 november 2013 @ 12:10:
[...]
Vorig WK was de selectie overigens 7 verdediger/7 middenvelders ipv 8 om 6. Ook een beetje afhankelijk van Spelers als Blind of Siem die op meerdere posities uit de voeten kunnen.
Strootman-De Jong-vdVaart als basis en Sneijder/Fer/Wijnaldum als reserves (variatie voldoende. Maher/vGinkel zijn uit vorm/ te lang geblesseerd om ze nu als optie te zien. Guzman valt mij te weinig op om daar Sneijder of vdVaart voor te passeren.
Clasie neem je mee als je voor 7 middenvelders gaat en bij 6 middenvelders/8 verdedigers sneuvelt hij en moet Blind dus instaan voor Nigel de Jong. Bij nader inzien dan toch maar 7 om 7?
Een selectie is ook geen kwestie van een basis en elf wissels. Een selectie is een verzameling "wapens" voor diverse situaties. Soms heb je techniek nodig en soms fysiek. En dan vind ik Sneijder en vd Vaart dus dubbelop. Beiden hebben ze moeite met 90 minuten en beiden kunnen slechts op één positie spelen. Wil je ze per se allebei meenemen dan kun je er niet onderuit zeven middenvelders mee te nemen.
Het is al eens eerder geconstateerd: we zijn goed in balbezit. Waar je dus op moet letten is dat je voldoende middenvelders hebt die ook loopvermogen hebben. Van Ginkel is wat dat betreft een ideale speler voor zo'n toernooi: techniek gekoppeld een dynamiek. Als hij enigszins vorm en fitheid kan tonen dan neem ik hem zo mee.
[ Voor 4% gewijzigd door D-e-n op 20-11-2013 12:28 ]
Dat is 't nog, alleen al doordat hij wekelijks speelt en ritme heeft, alleen heeft hij nu een iets mindere periode. Maar dat neemt niet weg dat er spelers zijn die een verademing zijn in vergelijk met de Vrij.D-e-n schreef op woensdag 20 november 2013 @ 12:33:
De Vrij was een jaar terug ook een verademing in vergelijk met Mathijssen en Heitinga.
Ik zelf vind Veltman echt goed spelen, en niet alleen de laatste twee wedstrijden; nee vorig seizoen liet hij al zien goed te kunnen ballen.
[ Voor 43% gewijzigd door Jaap. op 20-11-2013 12:44 ]
Die kan je alvast afschrijven, hij is eind september geopereerd met een verwachte herstelduur van een half jaar, dus op z'n vroegst eind februari/begin maart in staat om te spelen. Het lijkt me kansloos dat hij dan veel speelminuten gaat maken gezien wat er bij Chelsea allemaal rondloopt.D-e-n schreef op woensdag 20 november 2013 @ 12:26:
Van Ginkel is wat dat betreft een ideale speler voor zo'n toernooi: techniek gekoppeld een dynamiek. Als hij enigszins vorm en fitheid kan tonen dan neem ik hem zo mee.
Inderdaad, en als die goal was goedgekeurd was Veltman afgebrand. Typisch scoreboardjournalistiek dit.D-e-n schreef op woensdag 20 november 2013 @ 12:33:
De vrije man zoeken is ook afhankelijk van die vrije man zelf. De Vrij en Veltman vind ik wat dat betreft vergelijkbaar qua type. Veltman deed het goed op die blunder na maar dat lyrische gedoe is voorbarig. De Vrij was een jaar terug ook een verademing in vergelijk met Mathijssen en Heitinga.
Nou ja, hopen dat ie er van geleerd heeft.Beter nu dan op het WK.
Je kan niet managen op 1 blunder, wel op regelmatig onder druk blunders maken. En dan nog, Frank de Boer had regelmatig zijn 'de Boertje', maar die bleken vaak zonder gevolgen behalve hartverzakkingen.Bigfoot schreef op woensdag 20 november 2013 @ 13:28:
Tsja, wat heb je aan een verdediger die een geweldige wedstrijd speelt en 1 blunder maakt waardoor je op het WK bijv met 1-0 zou verliezen...
Nou ja, hopen dat ie er van geleerd heeft.Beter nu dan op het WK.
This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr
http://www.nusport.nl/col...-leerlingen-bij-hand.htmlSjah schreef op woensdag 20 november 2013 @ 13:36:
Is er nergens een krant die puntuuhh geeft? Vroeger had je Spaan geeft 'punten..
Jasper Cillessen 7
Een klasse beter dan tegen Japan. Dat vond de uiterst zelfkritische doelman zowaar zelf ook. Of het genoeg was om bij de volgende oefenduels in maart nog steeds Van Gaals eerste keuze te zijn, daar valt geen zinnig woord over te zeggen.
Gregory van der Wiel 6,5
Kon zich na de rode kaart van Lens niet meer in aanvallend opzicht laten gelden, maar verloor defensief geen moment zijn scherpte. Dat wordt nog een interessante strijd met Janmaat richting het WK.
Joël Veltman 7
Had geluk dat de grensrechter op dat ene zwakke moment scherper was dan hij, anders keek Oranje bij rust tegen een 1-0 achterstand aan. Mag verder terugkijken op een heel behoorlijk debuut. Hield samen met Vlaar de grote Falcao aardig in bedwang.
Ron Vlaar 7
Naast de Aston Villa-speler heb je altijd een goede opbouwer nodig. Dan kan Vlaar zich vooral op het verdedigen concentreren, want dat gaat hem een stuk beter af. Zeker als hij zijn fysiek in de strijd kan gooien. Dat lukte tegen Colombia uitstekend.
Daley Blind 6,5
Ook tegen de Zuid-Amerikanen bleek weer dat Blind in zijn eentje model staat voor Oranje: als hij de ruimte krijgt bij balbezit, dan doet de Ajacied er haast altijd wat goeds mee. Maar als de tegenstander aan de bal is, blijkt hij nogal kwetsbaar.
Kevin Strootman 7,5
Altijd al de snelste leerling. Inmiddels is de Ridderkerker gepromoveerd tot de leraar die zijn pupillen bij de hand neemt in de wereld van het internationale topvoetbal.
Stijn Schaars 6
Deed wat hij kon en dat is voor eredivisie-begrippen best heel wat. Op internationaal topniveau kun je met Schaars als controleur echter niet aankomen.
(79. Jonathan De Guzman) -
Rafael van der Vaart 7
De creatieveling van Oranje liet weer enkele mooie dingen zien (hoogtepunt: de boogbal op de lat), tot Abel Aguilar op zijn kuit kwam ingegleden.
(45+2. Leroy Fer) 6,5
Noodgreep in de spits nadat de vorige noodgreep, Siem de Jong, met een blessure naar de kant moest. Bleek een redelijk aanspeelpunt, maar niet de killer die Oranje nodig had om er met de winst vandoor te kunnen gaan. Het was hem niet kwalijk te nemen.
Jeremain Lens 5
Het was geen rode kaart, maar tegen Zuid-Amerikaanse theatermakers moet je ook in een oefenduel geen enkele aanleiding geven voor een duikelpartij. Niet zijn eerste leermoment richting het WK. Hopelijk wel zijn laatste.
Siem de Jong 5,5
Miste net het geluk en de alertheid om de rebound van het schot van Van der Vaart binnen te werken. Was daarna vooral nuttig - zelfs in verdedigende zin - maar ook niet meer dan dat. En toen sloeg ook bij hem het noodlot toe.
(44. Luciano Narsingh) 6
Phillip Cocu zal zijn hart hebben vastgehouden toen 'zijn' buitenspeler vroeger dan gepland moest invallen. Een nieuw blessuregeval bleef PSV (en Oranje) bespaard. Narsingh mist wel duidelijk nog ritme.
Memphis Depay 6,5
Speelde als altijd met lef en dat werkte aanvankelijk tegen hem. De eerste vrije trap die de jongeling opeiste vloog een metertje of tien naast en hij kwam zijn clubgenoot Arias voor rust nauwelijks voorbij. Hield het hoofd echter koel en knokte zich knap terug. Het verleidde Van Gaal zelfs tot een publiekswissel.
[ Voor 84% gewijzigd door Bigfoot op 20-11-2013 13:50 ]
Gelukkig kunnen er maximaal 2 UEFA landen bij elkaar in de pot zitten, Brazilie Frankrijk en Japan bij ons in de poule kan dan nog wel steedsNiku schreef op woensdag 20 november 2013 @ 11:52:
[...]
Dadelijk zit je in een poule met Spanje, Frankrijk en Japan. Lekker dan
Canon 6D | EF 17-40 f/4L | EF 70-200 f/4L | 50 f1.8 | Oude meuk
Ahh dat wist ik niet. Is nog steeds een monsterpoule natuurlijk. Schrale troost, mocht je dat loten, de andere drie landen gaan er niet blijer mee zijn dan wij.Arm1n schreef op woensdag 20 november 2013 @ 15:30:
[...]
Gelukkig kunnen er maximaal 2 UEFA landen bij elkaar in de pot zitten, Brazilie Frankrijk en Japan bij ons in de poule kan dan nog wel steeds
We moeten het allemaal nog maar afwachten. Van Rhijn debuteerde ook zo snel in Oranje. Toen dacht iedereen dat hij de back van Oranje zou worden. Kijk nu eens.
[ Voor 23% gewijzigd door D-e-n op 20-11-2013 15:51 ]
Sjah schreef op woensdag 20 november 2013 @ 13:36:
Is er nergens een krant die puntuuhh geeft? Vroeger had je Spaan geeft 'punten..

Haha, lachen stukjes.
Het was een redelijke prestatie van dit gelegenheidselftal, meer niet. Snel vergeten deze wedstrijd.
[ Voor 29% gewijzigd door Herman op 20-11-2013 20:09 ]
Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic
Dit duidelijk. Als de middenvelders overlopen worden, zoals tegen Japan tweede helft, is er als verdediger ook geen eer te behalen. Er staan dan continu opkomende mensen vrij en je krijgt geen moment rust om de organisatie neer te zetten. Je kan het centrum niet kwalijk nemen dat Honda telkens volledig vrij stond. Zolang onze verdedigers zich kunnen richten op het uitschakelen van de spitsen van de tegenstander komt het wel goed, dan maken de poppetjes ook niet zoveel uit. De verdedigers moeten geen gekke acties maken zoals Veltman gisteren, want als je dat elke wedstrijd doet win je nooit wat. Gewoon de bal af pakken en inleveren bij Robben, Vd Vaart etc. Dat werkte tijdens WK2010 en tijdens de kwalificatie voor EK2012 en WK2014 prima. Ook tegen Japan de eerste helft en Colombia de hele wedstrijd stond het middenveld gewoon goed en dan blijft de verdediging ook overeind.D-e-n schreef op woensdag 20 november 2013 @ 15:57:
De sleutel ligt veel meer op het middenveld dan achterin denk ik
We moeten gewoon voorlopig echt vergeten dat we sterker zijn dan de tegenstander, en ons dus richten op degelijkheid ipv sprankelend voetbal. Met heel het team de tegenstander ontregelen en hopen op een opvlieging van onze sterspelers of een spelhervatting. Van Marwijk begreep dat en ik denk dat Van Gaal dat ook in gaat zien en daarmee kan Nederland echt van iedereen winnen. Of je dat nou met Rekik, Indi, Denswil of whatever doet zal niet het verschil maken, dan moet je gewoon kijken wie in mei de beste vorm heeft.
Overigens geldt deze insteek voor bijna alle landen. Op Duitsland en Spanje na draaien zo'n beetje alle NT's op een of twee sterspelers terwijl de rest vooral zn taak uitvoert. Ronaldo bij Portugal, Zlatan bij Zweden, Honda bij Japan, Falcao bij Colombia, Suarez bij Uruguay etc.
[ Voor 7% gewijzigd door ph4ge op 20-11-2013 20:39 ]
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Dat zegt iets over dat je de Nederlandse Competitie i.i.g. niet volgt. Overigens had hij ook een erg sterk optreden in de Champions League tegen Celtic.Gunner schreef op woensdag 20 november 2013 @ 20:39:
Moest even opzoeken wie die Veltman is. Zegt dat wat over mij, of over wat je moet doen om hedendaags in het nederlands elftal te komen?
Een jonge jongen, die nog niet veel heeft gespeeld bij Ajax, maar de wedstrijden die hij de laatste tijd speelt, erg solide is.
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Dat inleveren van de bal bij VdV en Robben was nu juist hetgene wat mis ging, omdat elke verdediger die ook maar een klein beetje onder druk gezet werd de bal terugspeelde op de keeper, die hem vervolgens naar voren ramde. Laten we alsjeblieft tenminste één verdediger (naam interesseert me dan echt niet) opstellen die juist wel naar voren durft te spelen.ph4ge schreef op woensdag 20 november 2013 @ 20:36:
[...]
De verdedigers moeten geen gekke acties maken zoals Veltman gisteren, want als je dat elke wedstrijd doet win je nooit wat. Gewoon de bal af pakken en inleveren bij Robben, Vd Vaart etc.
And if you don't expect too much from me, you might not be let down.
Verwijderd
Als je de eredivisie een maand niet gevolgd had had je 'm al gemist....Gynnad schreef op woensdag 20 november 2013 @ 21:06:
[...]
Dat zegt iets over dat je de Nederlandse Competitie i.i.g. niet volgt.
http://www.vi.nl/nieuws/v...es-doods-voor-oranje-.htm
Het is natuurlijk puur random maar na de derde keer kreeg ik deze poule:
Brazilie
Japan
Frankrijk
Nederland
Oeps
Iran
Nigeria
Nederland
2e moet haalbaar zijn dan.
2e keer
Colombia
Australie
Ghana
Nederland
Deze is het leukst voor het forum
België
Honduras
Chili
Nederland
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Nee hoor dan heb je waarschijnlijk een paar weken geen ere divisie gekeken want idd een paar maanden geleden was deze jongen er nog niet :-)Gunner schreef op woensdag 20 november 2013 @ 20:39:
Moest even opzoeken wie die Veltman is. Zegt dat wat over mij, of over wat je moet doen om hedendaags in het nederlands elftal te komen?
Tweede keer kreeg ik Uruguay, Costa Rica en Frankrijk. Dat is al wat vervelender
[ Voor 22% gewijzigd door Niku op 21-11-2013 11:32 ]
Zuid-Korea
Algerije
Nederland
Laten we mij maar afvaardigen om de echte loting te verrichten.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Wanneer is de loting eigenlijk?
Mexico of Japan erbij is zwaarder. Maar liever niet: in zo'n poule is er een grote kans dat je het niet redt. We zijn niet de topfavoriet a la Spanje, Duitsland, Argentinië of Brazilië die kan zeggen: als je kampioen wilt worden moet je ze toch allemaal verslaan.Quad schreef op donderdag 21 november 2013 @ 12:34:
Doe mij maar Argentinië, Costa Rica, Frankrijk en Nederland. Lekker zware poule.
Dit moet te doen zijn denk ikSpanje
Costa Rica
Ecuador
Nederland
Lijkt me ook erg leukBelgië
Mexico
Ghana
Nederland
6 december.MailMan schreef op donderdag 21 november 2013 @ 12:39:
Wanneer is de loting eigenlijk?
⏩ PVOutput☀️
heavy is good, heavy is reliable - boris the blade
Verwijderd
Wat een onzin. Als iedere ploeg zo het WK ingaat dan kunnen we beter een WK met acht landen houden. Je wilt toch zover mogelijk komen?Terryb47 schreef op donderdag 21 november 2013 @ 13:00:
Met het huidige team gaan we sowieso niet ver komen. Dan heb ik liever een poule met allemaal leuke/sterke tegenstanders ipv tegen iran, algerije en zwitserland
Als je eerste ronde overleeft komen de leuke tegenstanders vanzelf.
Dat kunnen we dus niet zeggen als niet-favoriet. Daar speelt de loting en het verloop van het toernooi een te grote rol in. Stel je wordt netjes tweede in de poule achter bijvoorbeeld Spanje, kun je zomaar tegen Brazilië aanlopen. En dan is de kans groot dat het over is.Verwijderd schreef op donderdag 21 november 2013 @ 13:01:
ik zie ons wel de kwart/halve halen.
[ Voor 63% gewijzigd door D-e-n op 21-11-2013 13:06 ]
Twee wedstrijden redelijk goed spelen in een Ajax shirt is genoeg voor Van Gaal, Blind, Kluivert, Hoek en Spelbos...Gunner schreef op woensdag 20 november 2013 @ 20:39:
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Japan
Ecuador
Nederland
Colombia
Iran
Frankrijk
Nederland
Duitsland
Mexico
Ecuador
Nederland
Argentinië
Japan
Frankrijk
Nederland
Ben blij dat ik de loting niet ga doen
Verwijderd
Iemand enig idee wat de reden van deze waanzin is? Mag Spanje niet dalen op de wereldranglijst ofzo? Normaal krijgt het overtredende land toch een reglementair 3-0 verlies aan zijn broek?
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Afwezig Ajax:
- De Jong
- Sigthorsson
Afwezig Barcelona:
- Messi
- Valdes
- Alba
Onzeker Barcelona:
- Fabregas
- Piqué
- Xavi
- Tello
⏩ PVOutput☀️
Zal Bojan er weer bij zijn of komt die wedstrijd nog te vroeg?Quad schreef op donderdag 21 november 2013 @ 16:31:
De wedstrijd Ajax - Barcelona is prématch al een slachtveld op zich..
Afwezig Ajax:
- De Jong
- Sigthorsson
Afwezig Barcelona:
- Messi
- Valdes
- Alba
Onzeker Barcelona:
- Fabregas
- Piqué
- Xavi
- Tello
Mja inplaats van die spelers krijg je weer jonge talenten die zich willen bewijzen. En je hebt een Sanchez die in vorm is.
Maar ik hoop dat Ajax hier gebruik van kan maken en er iets moois uit kan halen.
Wat een belachelijke beslissing zou dit zijn! Spanje maakt toch de fout!? Gewoon hop 3-0 aan de broek!Verwijderd schreef op donderdag 21 november 2013 @ 14:19:
Er staat een artikel op VI dat het oefenduel tussen Zuid-Afrika en Spanje ongeldig wordt verklaard omdat Spanje te vaak heeft gewisseld. Voor iedereen die het vergeten is; Spanje had dit duel met 1-0 verloren en leek een flinke duik te gaan maken op de ranglijst omdat ze verloren hadden van de nummer 44.
Iemand enig idee wat de reden van deze waanzin is? Mag Spanje niet dalen op de wereldranglijst ofzo? Normaal krijgt het overtredende land toch een reglementair 3-0 verlies aan zijn broek?
In dit bericht staat overigens dat er een onderzoek komt. Nog niets over dat het niet mee zou tellen.
[ Voor 90% gewijzigd door Vos op 21-11-2013 17:03 ]
Duarte er wel weer bij, dus dat is dan wel weer enigszins prettig! Hij zit tenminste bij de wedstrijdselectie voor aankomende zaterdag!Vos schreef op donderdag 21 november 2013 @ 16:56:
Voor Bojan komt het hoogstwaarschijnlijk te vroeg.
[...]
Wat een belachelijke beslissing zou dit zijn! Spanje maakt toch de fout!? Gewoon hop 3-0 aan de broek!
In dit bericht staat overigens dat er een onderzoek komt. Nog niets over dat het niet mee zou tellen.
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Misschien Klaassen maar die lijkt er ook nog niet klaar voor.
Tegen Barca heb je toch geen kans, de Boer kan beter het 2e opstellen, dan is het eerste tenminste weer fris voor de wedstrijd tegen ADO anders worden daar opnieuw punten gemorst.
Uiteindelijk wil je naar een WK om tegen de sterkste en beste landen te spelen, dan moet je niet stiekem hopen op een makkelijke poule tegen de landen die ik hiervoor noemde. Das toch geen zak aan?D-e-n schreef op donderdag 21 november 2013 @ 13:02:
[...]
Wat een onzin. Als iedere ploeg zo het WK ingaat dan kunnen we beter een WK met acht landen houden. Je wilt toch zover mogelijk komen?
Ik zeg nergens dat de spelers hun best niet gaan doen of dat ze niet willen winnen? maar je moet wel realistisch blijven, dit elfal is nog in overgangsfase. met veel jonge onervaren gasten die uitkomen in de eredivisie, daar ga je geen potten mee breken op het aankomend WK.
heavy is good, heavy is reliable - boris the blade
Dat wij daar niet aan gedacht hebben, als we dat tegen Belgie hadden gedaan waren we in pot 1 gekomen...Verwijderd schreef op donderdag 21 november 2013 @ 14:19:
Er staat een artikel op VI dat het oefenduel tussen Zuid-Afrika en Spanje ongeldig wordt verklaard omdat Spanje te vaak heeft gewisseld. Voor iedereen die het vergeten is; Spanje had dit duel met 1-0 verloren en leek een flinke duik te gaan maken op de ranglijst omdat ze verloren hadden van de nummer 44.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
En weer een dure huurling... wanneer stoppen ze daar nu eens mee?
Denk dat ze dit doen omdat de scheidsrechter het goedkeurde.Verwijderd schreef op donderdag 21 november 2013 @ 14:19:
Als ze de wedstrijd omzetten in een 3-0 winst voor Z-Afrika vanwege een niet geoorloofde wissel dan zouden ze hun eigen scheids tegenspreken die de extra wissel goedkeurde.
Het gat in punten tussen de nr1 Spanje en nr2 Duitsland is groter dan het puntverschil tussen Duitsland en de nr8 Nederland.
Dus het is maar de vraag of Spanje echt zou zakken op de FIFA ranking of dat dit gewoon een ongefundeerde opmerking is van iemand die geen zin had het uit te rekenen.
Want had de persoon het uitgerekend dan had er denk ik gestaan naar welke plaats Spanje zou afzakken.
Wie zegt dat ze em willen huren?tweaker2010 schreef op donderdag 21 november 2013 @ 19:19:
http://www.nu.nl/sport/3634796/ola-john-bovenaan-winterse-verlanglijst-ajax.html
Verwijderd
Als het klopt wat jij zegt zou ik het nog vreemder vinden. Ik betwijfel het of de scheidsrechter het bewust/officieel heeft goedgekeurd, je gaat toch niet tijdens een wedstrijd de spelregels veranderen omdat het een partij beter uit komt!Deadsy schreef op donderdag 21 november 2013 @ 19:22:
[...]
Denk dat ze dit doen omdat de scheidsrechter het goedkeurde.
Als ze de wedstrijd omzetten in een 3-0 winst voor Z-Afrika vanwege een niet geoorloofde wissel dan zouden ze hun eigen scheids tegenspreken die de extra wissel goedkeurde.
Het gat in punten tussen de nr1 Spanje en nr2 Duitsland is groter dan het puntverschil tussen Duitsland en de nr8 Nederland.
Dus het is maar de vraag of Spanje echt zou zakken op de FIFA ranking of dat dit gewoon een ongefundeerde opmerking is van iemand die geen zin had het uit te rekenen.
Want had de persoon het uitgerekend dan had er denk ik gestaan naar welke plaats Spanje zou afzakken.
En de scheidsrechter geeft bij vergelijkbare reglementaire vergissingen toch ook toestemming aan de speler om het veld te betreden, dus ik denk niet dat dit komt omdat ze opeens een scheidsrechter willen sparen.
De duikeling op de ranglijst zal wel hebben meegevallen, maar qua punten zal dit significant zijn. Laten we vooral niet vergeten dat Zuid-Afrika door deze maatregel enorm wordt genaaid.
Bij deze alsnog een link naar het artikel.
Zodra er zelf opgeleide of betaalbare koopopties zijn. Momenteel geen van beiden aanwezig. Vast staat dat er voorin gewoon niet genoeg kwaliteit is. Dus proberen met een huurspeler alsnog de titel naar je toe te trekken, lijkt me een goed idee. De kosten zijn te overzien met de kans op de jackpot als hij het verschil maakt ivm CL-opbrengsten. Misschien gelijk een optie tot koop bedingen voor het geval hij de ideale speler voor Ajax blijkt.tweaker2010 schreef op donderdag 21 november 2013 @ 19:19:
http://www.nu.nl/sport/3634796/ola-john-bovenaan-winterse-verlanglijst-ajax.html
Uiteindelijk speel je natuurlijk voor de fans die dik betalen voor dit soort wedstrijden. Ajax hanteert zeer forse prijzen voor dit soort wedstrijden en dan kan je het niet maken om maar ff het 2e op te laten draven, bovendien kan Barca altijd een off-day hebben zoals verleden jaar in Glasgow en dan ligt overwinteren in de CL voor het grijpen.tweaker2010 schreef op donderdag 21 november 2013 @ 17:45:
Tegen Barca heb je toch geen kans, de Boer kan beter het 2e opstellen, dan is het eerste tenminste weer fris voor de wedstrijd tegen ADO anders worden daar opnieuw punten gemorst.
Zoals ik het las kreeg Spanje toestemming van de 4e man om te wisselen en toen de bank van Zuid-Afrika dit hoorde gingen deze verhaal halen en zo ontstond de ruzie bij de zijlijn.Verwijderd schreef op donderdag 21 november 2013 @ 20:55:
[...]
Als het klopt wat jij zegt zou ik het nog vreemder vinden. Ik betwijfel het of de scheidsrechter het bewust/officieel heeft goedgekeurd, je gaat toch niet tijdens een wedstrijd de spelregels veranderen omdat het een partij beter uit komt!In het artikel stond dat er ophef langs de lijn ontstond, dus ik kan me niet voorstellen dat Zuid-Afrika met deze wijziging akkoord is gegaan.
En de scheidsrechter geeft bij vergelijkbare reglementaire vergissingen toch ook toestemming aan de speler om het veld te betreden, dus ik denk niet dat dit komt omdat ze opeens een scheidsrechter willen sparen.
En de duikeling op de ranglijst zal wel hebben meegevallen, maar qua punten zal dit significant zijn. Zuid-Afrika wordt bovendien enorm genaaid.
Bij deze alsnog een link naar het artikel.
bv
http://www.goal.com/nl/ne...ekt-spaanse-keeperswissel
@Sempy
Daarnaast is Barca al door en zullen ze zich denk ik ook wel een beetje sparen voor de competitie.
Betreffende John zou ik hem echt wel huren maar alleen zoals gezegd als er een optie tot koop bij zit welke een beetje realistisch is.
[ Voor 8% gewijzigd door Deadsy op 21-11-2013 21:34 ]
Het Nederlands elftal lijkt sowieso vaak niet gedreven in duels met matige tot slechte tegenstanders. Alsof alleen de grote(re) namen hen triggert om gas te geven.Terryb47 schreef op donderdag 21 november 2013 @ 19:03:
[...]
Uiteindelijk wil je naar een WK om tegen de sterkste en beste landen te spelen, dan moet je niet stiekem hopen op een makkelijke poule tegen de landen die ik hiervoor noemde. Das toch geen zak aan?
Ik zeg nergens dat de spelers hun best niet gaan doen of dat ze niet willen winnen? maar je moet wel realistisch blijven, dit elfal is nog in overgangsfase. met veel jonge onervaren gasten die uitkomen in de eredivisie, daar ga je geen potten mee breken op het aankomend WK.
Maar tegen Andorra werd het slechts 2-0, de motivatie is vaak ver te zoeken. Hongarije was een uitzondering.D-e-n schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 23:05:
San Marino, Hongarije....
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
ik kwam net terug van de winkel en hoorde nog net: ja je kunt hier rood voor geven maar er zijn ook scheidsrechters die doen dit af met geel.Han schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 19:21:
Rode kaart voor Heerenveen? Iemand aan het kijken?
Zal dus wel een discutabele geweest zijn.
Correct. Het was een forse tackle, maar niet van achteren, niet met een gestrekt been en niet met een overduidelijke intentie om de man in plaats van de bal te spelen. Eerder geel dan rood wat mij betreft.schwarzenegger schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 19:24:
[...]
ik kwam net terug van de winkel en hoorde nog net: ja je kunt hier rood voor geven maar er zijn ook scheidsrechters die doen dit af met geel.
Zal dus wel een discutabele geweest zijn.
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
De opstelling van Ajax is al bekend:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| Cillessen;
Van Rhijn Veltman Moisander Boilesen
Blind
Serero Klaassen
Schone Hoesen Fischer |
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Gewoon enorm lomp met een grote kans je tegenstander ernstig te blesseren. Ik vond het erg terecht een rode kaart.argro schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 19:42:
[...]
Correct. Het was een forse tackle, maar niet van achteren, niet met een gestrekt been en niet met een overduidelijke intentie om de man in plaats van de bal te spelen. Eerder geel dan rood wat mij betreft.
Locadia mag die kans wel gewoon afmaken trouwens.
Dit topic is gesloten.
![]()
Voor het WK en de Oranje oefenwedstrijden voor het WK, zie het speciale themaforum