[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2013/2014 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 87 ... 223 Laatste
Acties:
  • 407.389 views

Onderwerpen

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Geweldig!!!!! Wildschut, staat er net in, eerste balcontact en de 0-1

PSV thuis tegen 10 man van Heerenveen op 0-1. Kan er wel om lachen, verheug me nu al op het interview met Cocu. Of Heerenveen nu stand houdt of niet :D

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• RobbertC
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:31
PSV :( Daar gaan we weer, de zoveelste wedstrijd dit seizoen waarin ze nog een paar uur kunnen door voetballen maar een goal gaat er niet komen :(

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:08

Niku

Alagaesii

Als PSV degradeert, mag Jong PSV dan alsnog de play-offs in?

:+

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:37
Knap staaltje sportiviteit van PSV na die bal uit na een blessure :/

XXXVI

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Jammer dat Heerenveen de 0-1 niet gehouden heeft. :( Zonde zo in blessuretijd. Maargoed, een punt had ik vantevoren voor getekend, en zeker na die vroege rode kaart.

• Capacitor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:20
ephymerous schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 20:38:
Knap staaltje sportiviteit van PSV na die bal uit na een blessure :/
Ja, ik vond het ook een rare situatie, want PSV mocht een vrije trap nemen ipv in te gooien.

Weer typisch PSV dit. Redelijk wat kansen missen en er dan zelf een bij de eerste de beste kans tegen krijgen. Vorig jaar kreeg je die goals ook tegen, maar scoorde je er wel drie à vier met zulke kansen..

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Iemand AZ-Roda aan? Wat is daar allemaal aan de hand, az twee keer rood na 20minuten en toch voor?

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:08

Quad

Doof

PSV :w
Ajax 1-0 voor in tweede minuut. :)F

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

Verwijderd

Boilesen is weer eens de zwakste schakel. Verder speelt Ajax heel behoorlijk en heeft Heracles er totaal geen zin in.

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Soms vraag je je wel eens af of een scheids gewoon in het nieuws wil komen. Die 2de kaart bij AZ is in de Eredivisie nog nooit rood geweest :?

Ik neem mijn woorden nederig terug, na het zien vanuit een andere hoek.

Overigens was de rode kaart bij PSV wel onzin.

[ Voor 31% gewijzigd door PWM op 23-11-2013 21:43 ]

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-12-2025
en nog een derde rode kaart maar deze is dan voor Roda....

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:31

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Verwijderd schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 21:06:
Boilesen is weer eens de zwakste schakel. Verder speelt Ajax heel behoorlijk en heeft Heracles er totaal geen zin in.
Daar ben ik het helemaal mee eens, maar Blind is de vervanger (nou eigenlijk is Boilesen de vervanger) van Boilesen en speelt erg goed als CVM. Dus wie ga je anders voor Boilesen inzetten als LB? Misschien een extra middenvelder, dat zou een keuze kunnen zijn.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:13
Dus als ik het begrijp heeft AZ pakweg 70 minuten met 9 man gespeeld en Roda 90min met 11 man (rode kaart in de 90e min) en toch heeft Roda niet weten te winnen?

• Niku

Niku

Alagaesii

Deadsy schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 21:48:
Dus als ik het begrijp heeft AZ pakweg 70 minuten met 9 man gespeeld en Roda 90min met 11 man (rode kaart in de 90e min) en toch heeft Roda niet weten te winnen?
Exact. De absurditeit van de eredivisie. Net als bij PSV.

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:21

Bad Brains

<(0.o)>

Kan die Fischer niet een keer naar een psycholoog gaan.
Zit echt iets niet goed in zijn bol.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:31

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Heracles en opbouwen gaat niet samen. Pasveer kan alleen maar lange ballen geven en al die ballen zijn voor Ajax. Als Heracles nou eens rustig gaat opbouwen van achter uit, scheelt dat balbezit.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

Outerspace schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 21:36:
[...]

Daar ben ik het helemaal mee eens, maar Blind is de vervanger (nou eigenlijk is Boilesen de vervanger) van Boilesen en speelt erg goed als CVM. Dus wie ga je anders voor Boilesen inzetten als LB? Misschien een extra middenvelder, dat zou een keuze kunnen zijn.
Blind speelt inderdaad uitstekend als verdedigende middenvelder. Echt een verademing als je het vergelijkt met bijvoorbeeld Poulsen. Maar als een speler na 30 minuten geen knikker heeft geraakt moet je hem gewoon wisselen. Desnoods gaan schuiven met centrale verdedigers.
Bad Brains schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 21:53:
Haha, echt hé. Hij heeft hem dan toch eindelijk te pakken.

Edit: 3-0 Klaassen, goede voorzet van Boilesen. Uiteindelijk heeft Boilesen zich nog redelijk herpakt.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2013 22:20 ]

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-12-2025

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Bad Brains schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 21:53:
Frustratie heet dat, wel meer voetballers hebben dat. Pieters en Lens hebben er ook last van. ;)

Gelukkig laat Fischer nu eindelijk zn voeten spreken, vorig seizoen ging het ook wel erg snel allemaal.

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:18
Mwah, z'n voeten laat ie nu ook nog niet echt spreken. Een intikker op een leeg doel, verder is het allemaal wat povertjes wat ie laat zien.

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Dat hij eindelijk scoort is het belangrijkste (mentaal gezien dan), die mooie goals komen vanzelf wel weer ;)

Verwijderd

Precies, dat hebben we vorig jaar bijna wekelijks mogen zien ;)

PSV krijgt nu trouwens een mooi programma :+

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2013 22:26 ]

• Bad Brains
  • Laatst online: 21:21

Bad Brains

<(0.o)>

Zeg ook niet dat het een slechte voebeller (Frankspeak) is, alleen hij moet iets meer gericht zijn op de bal en zijn kunnen dan zijn haar.

Edit:

Blind speelt lekker op het middenveld, hij is iig minder schijterig, want als LB speelt hij 80% terug.
Beetje meer spelinzicht en dat kan nog wat worden, en ik ben de laatste die dat had verwacht.

[ Voor 43% gewijzigd door Bad Brains op 23-11-2013 22:36 ]

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19-01 17:29
Oh boy, dat was een beste pot :p

AZ heeft gestreden, Viergever was geen rood, Gudelj is de typische schop waar hij normaal met geel wegkomt. Scheids kan daar rood voor geven en daar heb ik vrede mee.

En ik heb hier en daar tussen neus en lippen door iets gehoord over het soort werk dat de moeder van de scheidsrechter doet :')

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Verwijderd

Gudelj was gruwelijk smerig en onnodig. Rood dus als je het mij vraagt.

• BeefHazard
Gudelj maakt zo'n overtreding wel in elke wedstrijd. Hupperts deed btw iets soortgelijks op Martens maar hier werd helemaal niks voor gegeven.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Verwijderd

Dan moet Gudelj iedere wedstrijd rood krijgen.

• Niku

Niku

Alagaesii

Verwijderd schreef op zondag 24 november 2013 @ 00:20:
Dan moet Gudelj iedere wedstrijd rood krijgen.
Inderdaad. Wat een non-argument. Als ik elke week een fiets jat behoor ik ook elke week de lul te zijn :+

• schwarzenegger
Ik kijk nu net de samenvatting terug op de website van FOX en ik moet zeggen de rode kaart van Gudelj is volledig terecht. Hij trapt gewoon vol door op de enkel.

En aangezien Hupperts bij het rood voor Viergever vrij door kon naar het doel was ook die terecht.

Verwijderd

Precies. Ik denk dat iedereen die zijn clubliefde bril afzet hier rood terecht vindt. Er werd ook gediscussieerd over d rode kaart van Heerenveen met calimero van Basten voorop. Ik kan het alleen maar aanmoedigen dat er snel rood gegeven wordt voor overtredingen die niks met voetbal te maken hebben. Dat mensen de zwaarte van de straf nog durven te relateren aan hoeveel impact (lees: hoeveel pijn) de overtreding doet is zeer bijzonder. Wat mij betreft mag iedereen die besluit een overtreding te maken om iemand pijn te doen (dus bewust en niet vanwege het spel) direct met rood het veld af.

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-11-2025
Verwijderd schreef op zondag 24 november 2013 @ 10:47:
Dat mensen de zwaarte van de straf nog durven te relateren aan hoeveel impact (lees: hoeveel pijn) de overtreding doet is zeer bijzonder.
Zo bijzonder is dat niet. In bijvoorbeeld het strafrecht gebeurt dat ook. Een blauwe plek of een bloedende wond is (kort door de bocht) het verschil tussen mishandeling en ernstige mishandeling. Zo kun je ook 'pech' hebben dat door de impact van jouw toedoen iemand komt te overlijden, zit je opeens met doodslag opgescheept, terwijl een ferme waarschuwing de bedoeling was.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

• BeefHazard
Niku schreef op zondag 24 november 2013 @ 00:26:
[...]

Inderdaad. Wat een non-argument. Als ik elke week een fiets jat behoor ik ook elke week de lul te zijn :+
Ik zeg nergens dat hij geel had moeten hebben. In tegendeel: ik zeg juist dat hij elke week goed wegkomt en dat ik er vrede mee heb dat hij nu rood pakt.

• PWM
  • Niet online

PWM

Al zo vaak gezien bij Feyenoord dit seizoen, en vaak nog fataal ook :(

Spelers kunnen met de bal aan de voet richting de 16 rennen (of langs de 16), en 3 Feyenoord verdedigers lopen gewoon mee naar achteren. Niemand grijpt in. Dat heeft als zo 5-6 doelpunten gekost, en nu bij RKC doen ze het weer (zonder schade).

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-01 21:03
PWM schreef op zondag 24 november 2013 @ 12:55:
Al zo vaak gezien bij Feyenoord dit seizoen, en vaak nog fataal ook :(

Spelers kunnen met de bal aan de voet richting de 16 rennen (of langs de 16), en 3 Feyenoord verdedigers lopen gewoon mee naar achteren. Niemand grijpt in. Dat heeft als zo 5-6 doelpunten gekocht, en nu bij RKC doen ze het weer (zonder schade).
Klopt, Castelen is de gevaarlijkste man op het veld. Al had Kongolo natuurlijk wel een penalty moeten krijgen, hij werd duidelijk vastgehouden. We hebben ze dit seizoen voor minder tegen gekregen.

EDIT: En hands in de 16 van RKC. Vink heeft duidelijk geen zin in strafschoppen vandaag.

[ Voor 10% gewijzigd door ph4ge op 24-11-2013 13:00 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• PWM
  • Niet online

PWM

Vink is weer bezig met zijn eigen wedstrijd inclusief de eigen "Vink" regels. Onnavolgbaar af en toe.

Hopelijk zit zijn haar goed na de wedstrijd.

• Quad

Quad

Doof

PWM schreef op zondag 24 november 2013 @ 13:07:
Hopelijk zit zijn haar goed na de wedstrijd.
Hij mag vast wel wat gel en de kam van Pellè lenen. :Y)

nggyu nglyd

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:50
Ach van RKC moet je als Feyenoord zijnde niet op een Penalty moeten winnen..

(Ik heb het penalty moment overigens niet gezien..)

Oeh.. volgende week Feyenoord - PSV, leuke wedstrijd!

Las gisteren dat iemand zei dat PSV een leuk programma tegenmoet gaat, dat is inderdaad zo:

Feyenoord - PSV
PSV - Vitesse
FC Utrecht - PSV
PSV - ADO
Ajax - PSV
PSV - AZ

[ Voor 32% gewijzigd door Gynnad op 24-11-2013 13:22 ]

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• CR1691
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20-01 21:10

CR1691

Hero of Time

Goossens komt die back van RKC niet voorbij en heeft steeds balverlies. JPB moet erin.

PSN: Finally_Chris

• PWM
  • Niet online

PWM

Het moet wel een groot wonder zijn, wil deze wedstrijd niet in 0-0 eindigen. Leuk hoor, balbezit enzo. Tot nu toe 1 echte kans gezien, en die was voor Immers :+

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Dit is typisch zo'n wedstrijd dat je weer op een hele kinderachtige manier gaat verliezen.

• ph4ge
Als Vilhena zo slecht in de wedstrijd zit blijft er helemaal geen voetbal meer over. Immers moet het ook al niet van de verfijnde balletjes hebben. En dan kom je dus niet veel verder dan lange ballen, wat weer ideaal is voor RKC.
Gynnad schreef op zondag 24 november 2013 @ 13:19:
Ach van RKC moet je als Feyenoord zijnde niet op een Penalty moeten winnen..
Dat is natuurlijk onzin. Twente en Ajax speelden ook 0-0 tegen RKC, AZ en PSV wonnen met de kleinst mogelijke marge. 2 penalty momenten waarbij er 1 echt duidelijk een penalty was maakt dan natuurlijk wel een verschil.

[ Voor 47% gewijzigd door ph4ge op 24-11-2013 14:09 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• Han
  • Niet online

Han

Immers gaat gewoon de 0-1 scoren hoor, past geheel bij de wedstrijd... :p

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• PWM
  • Niet online

PWM

Vink, wat ben je toch een waardeloze scheidsrechter :N Heeft de hele wedstrijd gewacht om die kaart te kunnen geven.

Verder, kansloos. Ik zou graag zeggen dat Feyenoord de 3 punten verdiend, maar denk dat 0-0 een terechte uitslag is.

• ph4ge
Echt he, waar is die Vink nou mee bezig? Laat alles door gaan en dan geeft hij ineens uit het niets Pelle een gele kaart. |:(

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:09
CR1691 schreef op zondag 24 november 2013 @ 13:43:
Dit is typisch zo'n wedstrijd dat je weer op een hele kinderachtige manier gaat verliezen.
+1 :o

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• Han
  • Niet online

Han

Geweldig! _/-\o_ oOo _O-

Deksel, neus, etc. Wat knullig. Hoe kan je tegen dit RKC nou verliezen? Wat slecht :X

• PWM
  • Niet online

PWM

Al het geluk van Feyenoord is in ieder geval op. Wat een afgang.

• Streskip
  • Laatst online: 19:40
PWM schreef op zondag 24 november 2013 @ 14:13:
Vink, wat ben je toch een waardeloze scheidsrechter :N Heeft de hele wedstrijd gewacht om die kaart te kunnen geven.

Verder, kansloos. Ik zou graag zeggen dat Feyenoord de 3 punten verdiend, maar denk dat 0-0 een terechte uitslag is.
Ik ben voor Feyenoord, maar ik zie niet hoe ze die 3 punten hadden verdient :X

• Quad

Quad

Doof

Han schreef op zondag 24 november 2013 @ 14:20:
Geweldig! _/-\o_ oOo _O-

Deksel, neus, etc. Wat knullig. Hoe kan je tegen dit RKC nou verliezen? Wat slecht :X
:D :)F

nggyu nglyd

• ph4ge
PWM schreef op zondag 24 november 2013 @ 14:20:
Al het geluk van Feyenoord is in ieder geval op. Wat een afgang.
Inderdaad, afgang, en dan kan dit er ook nog wel bij.

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:13
Han schreef op zondag 24 november 2013 @ 14:20:
Op dezelfde manier als Ajax er niet van kan winnen thuis.
Han schreef op zondag 24 november 2013 @ 14:07:
Immers gaat gewoon de 0-1 scoren hoor, past geheel bij de wedstrijd... :p
Niet bij Feyenoord dit seizoen. Feyenoord maakt dit soort potjes juist niet af.

• Han
  • Niet online

Han

Dat interview met Pelle.. :X

Terecht getergd maar wat misplaatst, alles behalve professioneel.
D-e-n schreef op zondag 24 november 2013 @ 14:23:
Op dezelfde manier als Ajax er niet van kan winnen
Ajax speelt vandaag niet... Ik haalde bewust alleen deze wedstrijd aan, tientallen kansen, geen goals, en dan in de laatste seconde toch verliezen. Maar goed, jij wilt wijzen naar anderen, prima, daar ben ik sinds de lagere school al mee gestopt.

[ Voor 67% gewijzigd door Han op 24-11-2013 14:27 ]

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Net als jouw reactie?

• Han
  • Niet online

Han

Nope, niet getergd en ook niet misplaatst.

• ph4ge
Volgens mij begreep Pelle oprecht de vraag niet. Toen hij hem wel begreep was hij het er niet mee eens. Dat mag, zal niet de eerste keer zijn dat spelers op het veld een heel ander gevoel hebben dan de toeschouwers.

Verwijderd

Zo wordt het toch nog een mooi weekend voor Ajax. Alle kampioenskandidaten hebben punten verspeeld :D

• Han
  • Niet online

Han

Verwijderd schreef op zondag 24 november 2013 @ 14:41:
Zo wordt het toch nog een mooi weekend voor Ajax. Alle kampioenskandidaten hebben punten verspeeld :D
Vitesse, Groningen en Vitesse gaan gewoon drie punten pakken hoor :)

Verwijderd

Ja maar die worden alle 3 ook geen kampioen ;)

• Han
  • Niet online

Han

Verwijderd schreef op zondag 24 november 2013 @ 14:47:
Ja maar die worden alle 3 ook geen kampioen ;)
Vitesse en Twente schat ik hoger in dat Feyenoord en PSV... Helemaal wanneer Vitesse in de winterstop mag shoppen bij Chelsea :)

• Gynnad
1-0 voor Vitesse na een penalty en rood voor GAE. Rode kaart leek me iets wat zwaar bestraft, maar een penalty kun je er zeker voor geven.

• schwarzenegger
Het is het ontnemen van een scoringskans en volgens de letter van de spelregels is het een rode kaart.
Vraag is of je die kaart dan ook moet geven.

Maar het publiek laat zich weer van de slechtste kant zien.....

[ Voor 11% gewijzigd door schwarzenegger op 24-11-2013 15:09 ]

• Quad

Quad

Doof

Hm what happened? Wedstrijd gestaakt zie ik?

nggyu nglyd

• schwarzenegger
Quad schreef op zondag 24 november 2013 @ 15:13:
Hm what happened? Wedstrijd gestaakt zie ik?
Wangedrag van de aanhang van GO Ahead.
Daarna kwam er nog een supporter op het veld.
Toen heeft Makkelie stilgelegd.

Vervolgens loopt Schenk van GO Ahead nog te roepen kut-scheids.

• BeefHazard
Nog een penalty gegeven na hands op een schot van Piazon. Toen rende een supporter het veld op en werd de wedstrijd gestaakt.

E: Ook nog vuurwerk op het veld. Wel bizar, supporter kwam het veld op en mocht weer gewoon terug naar de tribune.

[ Voor 32% gewijzigd door BeefHazard op 24-11-2013 15:16 ]

• Han
  • Niet online

Han

Na de tweede penalty kwam er een supporter op het veld en werd er daarna vuurwerk gegooid. Wedstrijd wordt gestaakt om het publiek te laten afkoelen. Ben bang dat dat niet gaat werken...

• schwarzenegger
Nee dat is wat ze nu in de studio ook zeggen....

Ze hervatten zo met een pingel voor Vitesse, recht voor het vak met die tokkies daar.

Verwijderd

Haha de harde kern van GAE ;(

• BeefHazard
Oef Feyenoord, dat zal pijn doen.

• Remcom00
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-11-2025

Remcom00

hij is gek

Gatverdamme wat keept Boer goed :(.

hoidoei

• Deadsy
Han schreef op zondag 24 november 2013 @ 14:50:
[...]

Vitesse en Twente schat ik hoger in dat Feyenoord en PSV... Helemaal wanneer Vitesse in de winterstop mag shoppen bij Chelsea :)
Als dat gebeurt dan gaan de andere titel kandidaten denk ik wel zeuren bij de KNVB voor aanpassing van de regels.

Verwijderd

Waarom zou Vitesse niet bij Chelsea mogen shoppen?

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:18
Uit onderzoek is trouwens gebleken dat de moeder van Danny Makkelie geen prostituee is.

http://www.speld.nl/2013/...idsrechter-is-prostituee/

Verwijderd

Haha ja het viel me nog mee dat ze niet allemaal hun shitje uittrokken en met hun rug naar het veld een hupsje gingen doen :9

• Deadsy
Verwijderd schreef op zondag 24 november 2013 @ 17:38:
Waarom zou Vitesse niet bij Chelsea mogen shoppen?
Men gebruikt het woord shoppen maar we weten allemaal dat men daarmee huren bedoelt (er is tenslotte geen geld bij Vitesse om te kopen).
Er lopen daar nu al 6 spelers rond van Chelsea, als ze er nog 2 goede bij halen dan lopen er dus al 8 rond van Chelsea.

Officieel is er geloof ik een regel dat men maximaal 2 spelers van dezelfde buitenlandse club mag huren maar het is een oude regel waarmee de KNVB niets doet dus ze gedogen het maar het staat clubs vrij een zaak te beginnen hierover (dat komt van een woordvoerder van de KNVB).

Als er straks 8 Chelsea spelers rondlopen dan moet vind ik de KNVB ingrijpen want dan gaat het gewoon veel te ver.
Dan zit Chelsea niets in de weg om elk seizoen nog meer Chelsea spelers naar Vitesse te sturen totdat je uiteindelijk gewoon een echt Chelsea 2 in de Eredivisie hebt rondlopen.

Dat is denk ik ook waar ze mee bezig zijn.
Vitesse en Chelsea weten denk ik dat er regels zijn dus zitten ze gewoon te kijken hoever ze kunnen gaan tot de KNVB ingrijpt.

En mocht de KNVB niet ingrijpen dan kan ik me goed voorstellen dat andere clubs hier ook misbruik van gaan maken.

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Dan "ontslaat" Chelsea deze spelers, dan krijgen ze bij Vitesse een contract om zodra ze klaar zijn voor Chelsea 1 weer te "ontslaan" en terug te sturen ... :P

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:03
OPSLAGHOND schreef op zondag 24 november 2013 @ 20:04:
Dan "ontslaat" Chelsea deze spelers, dan krijgen ze bij Vitesse een contract om zodra ze klaar zijn voor Chelsea 1 weer te "ontslaan" en terug te sturen ... :P
Ja of overnemen met terugkoop clausule

Bovendien er speelden er anders maar 3 vandaag dacht ik. De halve jupiler league is gehuurd. Dat dit toevallig nou van 1 club is maakt het misschien een beetje vreemd maar om het nou erg te vinden

[ Voor 24% gewijzigd door Terranova op 24-11-2013 20:34 ]

• Deadsy
HamburgerHenk schreef op zondag 24 november 2013 @ 20:31:
[...]

Ja of overnemen met terugkoop clausule

Bovendien er speelden er anders maar 3 vandaag dacht ik. De halve jupiler league is gehuurd. Dat dit toevallig nou van 1 club is maakt het misschien een beetje vreemd maar om het nou erg te vinden
Voor dat overnemen (dus kopen) heeft Vitesse geen geld.
De nieuwe eigenaar kan er niets extra's in pompen omdat ze al aan de max zitten betreffende de Financial Fairplay regels.

En als ze dan spelers verkopen aan Vitesse voor 1 euro per stuk dan weet de KNVB ook genoeg.

En ik zelf vind het wel erg.
Stel je voor dat Vitesse er nog 2 bij haalt en volgend jaar nog een paar etc en ze dus gewoon 10+ Chelsea spelers hebben.
Al die andere absurd rijke clubs zien dat en denken hey das niet slecht en die gaan dan ook via een stroman clubs in Nederland kopen om daar massaal hun 2e keus neer te zetten.
Dan heb je straks gewoon Chelsea 2, PSG 2 en Man City 2 in de Eredivisie.

• ephymerous
Verwijderd schreef op zondag 24 november 2013 @ 18:44:
[...]

Haha ja het viel me nog mee dat ze niet allemaal hun shitje uittrokken en met hun rug naar het veld een hupsje gingen doen :9
Voorspelbaarheid, de link met Ajax is weer gelegd :z

XXXVI

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Deadsy schreef op zondag 24 november 2013 @ 22:05:
[...]
En ik zelf vind het wel erg.
Stel je voor dat Vitesse er nog 2 bij haalt en volgend jaar nog een paar etc en ze dus gewoon 10+ Chelsea spelers hebben.
Al die andere absurd rijke clubs zien dat en denken hey das niet slecht en die gaan dan ook via een stroman clubs in Nederland kopen om daar massaal hun 2e keus neer te zetten.
Dan heb je straks gewoon Chelsea 2, PSG 2 en Man City 2 in de Eredivisie.
Ik zie het probleem niet, als het niveau van de eredivisie daardoor omhoog gaat, prima toch?

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
tweaker2010 schreef op zondag 24 november 2013 @ 22:45:
[...]
Ik zie het probleem niet, als het niveau van de eredivisie daardoor omhoog gaat, prima toch?
Het zal altijd ten koste gaan van iets anders, dus wat mij betreft mag/moet dit voorkomen worden.

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Verwijderd

OPSLAGHOND schreef op zondag 24 november 2013 @ 22:51:
[...]

Het zal altijd ten koste gaan van iets anders, dus wat mij betreft mag/moet dit voorkomen worden.
Ten koste van de andere eredivisieclubs, die niet meer van Vitesse kunnen winnen? :9

• frankwopereis
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20-01 14:55

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

OPSLAGHOND schreef op zondag 24 november 2013 @ 22:51:
[...]

Het gaat ten koste van het "mindere" Nederlands talent.
Dit omdat het niveau omhoog gaat, en mindere Nederlandse spelers hun plek kwijt raken. Echter zullen de "betere" talenten van Nederland sneller naar een hoog niveau groeien.

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos | HomeAssistant | Marstek | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegen | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:52

Vos

AFCA

Verwijderd schreef op maandag 25 november 2013 @ 09:16:
[...]

Ten koste van de andere eredivisieclubs, die niet meer van Chelsea 2 Vitesse kunnen winnen? :9
Fixed ;).

Ik ben er op tegen. De max. moet zoals eerder gezegd liggen op een x-aantal spelers die je kan huren van een club.

• rikoos
  • Laatst online: 03-01 23:26
Gister bij STudio voetbal werd toch heel duidelijk uitgelegd dat het best wel meevalt met het aantal huurlingen in de basis. Clubs als Ajax en PSV hebben net zoveel buitenlanders in hun elftal als Vitesse staan. De balans met eigen jeugd werd zelfs als goed betiteld.

Verwijderd

rikoos schreef op maandag 25 november 2013 @ 09:29:
Gister bij STudio voetbal werd toch heel duidelijk uitgelegd dat het best wel meevalt met het aantal huurlingen in de basis. Clubs als Ajax en PSV hebben net zoveel buitenlanders in hun elftal als Vitesse staan. De balans met eigen jeugd werd zelfs als goed betiteld.
Dat dus. Maar het is makkelijk om zulke dingen te roepen, zonder enige vorm van onderbouwing. Maar goed, als Ajacied zou ik dat misschien ook wel doen, als je 3 competitiewedstrijden op rij van ze verliest. _O-

• Vos

Vos

AFCA

Verwijderd schreef op maandag 25 november 2013 @ 09:43:
[...]

Dat dus. Maar het is makkelijk om zulke dingen te roepen, zonder enige vorm van onderbouwing. Maar goed, als Ajacied zou ik dat misschien ook wel doen, als je 3 competitiewedstrijden op rij van ze verliest. _O-
Op wie doel je? Of deel je een willekeurige sneer uit richting Ajax? Zal mij als Ajacied echt jeuken dat we 3x op rij van Vitesse verliezen, ze zijn gewoon kampioen geworden die jaren ;).

Jij bent blij met de identiteit die je ploeg heeft/krijgt?

[ Voor 10% gewijzigd door Vos op 25-11-2013 09:48 ]

Verwijderd

Vos schreef op maandag 25 november 2013 @ 09:46:
[...]

Op wie doel je? Of deel je een willekeurige sneer uit richting Ajax? Zal mij als Ajacied echt jeuken dat we 3x op rij van Vitesse verliezen, ze zijn gewoon kampioen geworden die jaren ;).

Jij bent blij met de identiteit die je ploeg heeft/krijgt?
Ze moeten nog maar eens zien of ze kampioen worden dit jaar... ;)

Maar of ik blij ben met de ontwikkelingen rondom Vitesse? Natuurlijk! Als Vitesse niet overgenomen was, dan waren ze er niet meer. Ze zijn gered, daarna wordt er gebouwd aan een betere toekomst voor de club.

Een van de beste trainingsaccommodaties in Nederland gebouwd, wat zowel voor de selectie als voor de jeugd goed is. Daarnaast worden oud-spelers betrokken bij de club en de jeugd, denk hierbij aan Arco Jochemsen, Nicky Hofs, Ruud Knol, Raimond van der Gouw en binnen enkele jaren ook Theo Janssen.

Afgelopen wedstrijd speelden er 8 eigen spelers, 3 Chelsea-huurlingen en 6 Nederlanders. Is dat nou een vreemdelingenlegioen of zelfs een Chelsea B-team? Heel kortzichtig…

Daarnaast huurt Vitesse momenteel omdat ze niet kúnnen kopen… Met dank aan de financial fairplay-regels.

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

@Vos:

Je ziet nu dat gehuurde spelers als Piazon het goed doen bij Vitesse, dat jeukt wel kennelijk. Als Piazon bij Ajax zou spelen zou dat heel wat problemen voorin oplossen. Daar heb je meer aan dan Bojan of Cuenca. ;)

Verwijderd

frankwopereis schreef op maandag 25 november 2013 @ 09:20:
[...]

Het gaat ten koste van het "mindere" Nederlands talent.
Dit omdat het niveau omhoog gaat, en mindere Nederlandse spelers hun plek kwijt raken. Echter zullen de "betere" talenten van Nederland sneller naar een hoog niveau groeien.
Als mindere talenten het niet meer halen doordat de competitie beter wordt, kunnen die wellicht terecht bij een mindere Eredivisie-club of een Jupiler-club. Het kan nooit een slechte zaak zijn dat een competitie beter wordt.

• troyk
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-12-2025

troyk

attrib -r troyk.nfo

Verwijderd schreef op maandag 25 november 2013 @ 09:56:
[...]

Maar of ik blij ben met de ontwikkelingen rondom Vitesse? Natuurlijk! Als Vitesse niet overgenomen was, dan waren ze er niet meer. Ze zijn gered, daarna wordt er gebouwd aan een betere toekomst voor de club.

Een van de beste trainingsaccommodaties in Nederland gebouwd, wat zowel voor de selectie als voor de jeugd goed is. Daarnaast worden oud-spelers betrokken bij de club en de jeugd, denk hierbij aan Arco
Jochemsen, Nicky Hofs, Ruud Knol, Raimond van der Gouw en binnen enkele jaren ook Theo Janssen.

Afgelopen wedstrijd speelden er 8 eigen spelers, 3 Chelsea-huurlingen en 6 Nederlanders. Is dat nou een vreemdelingenlegioen of zelfs een Chelsea B-team? Heel kortzichtig…

Daarnaast huurt Vitesse momenteel omdat ze niet kúnnen kopen… Met dank aan de financial fairplay-regels.
Amen to that.

Soms lijkt het er op alsof het succes van Vitesse ze niet gegund word en dat vind ik jammer.
Vitesse is de afgelopen jaren op veel vlakken gegroeid als organisatie, voetbalclub en onderneming.

Dat stadion moet alleen nog vol en die verwachting zal gedragen moeten worden door een publiek figuur die de harten van Arnhemmers (en omliggende woonachtigen) weer moet aansteken met liefde voor de club.
En ik denk dat we volgend jaar (of wellicht later) een heel goede aan Theo zouden hebben voor deze functie.

It's not who you are , it's who you know.

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:44
Vitesse zou, zoals eerder aangegeven, niet meer bestaan als ze al die tijd geen financiële steun hadden gekregen. Ze spelen daarnaast echt in een verschrikkelijk sfeerloos stadion dat zelfs als ze bovenaan staan niet vol zit.

Gezien het feit dat ze het vroeger financieel zwaar hadden kan je dus concluderen dat Arnhem een stad is waar het voetbal niet genoeg leeft, om die reden krijgen ze dus ook het stadion niet vol terwijl ze bovenaan staan.

Nu komt er weer iemand met een zak geld en pompt dat erin, mooi dat ze een mooie trainingsaccomodatie krijgen op Papendal maar ik vind het gewoon een manier om de competitie te verkloten. Een sjeik of een oliemagnaat hoeft maar een clubje te kiezen en er geld in pompen. Want was City nou voor die overname van die sjeik? Die mochten blij zijn als ze in het rechter rijtje stonden en speelden niet zo lang geleden nog een divisie lager.

En als de suikeroom opeens zegt ik trek de stekker eruit dan gaat de club die aan het infuus ligt ook naar de klote, kijk maar naar Malaga en Anzhi die zeer laag staan en waar er een grote uitloop van spelers is.

Nee, voor mij hoeven die geldapen praktijken niet.

• Vos

Vos

AFCA

Verwijderd schreef op maandag 25 november 2013 @ 09:56:
[...]

Een van de beste trainingsaccommodaties in Nederland gebouwd, wat zowel voor de selectie als voor de jeugd goed is. Daarnaast worden oud-spelers betrokken bij de club en de jeugd, denk hierbij aan Arco Jochemsen, Nicky Hofs, Ruud Knol, Raimond van der Gouw en binnen enkele jaren ook Theo Janssen.

Zolang het bij een aantal Chelsea spelers blijft hoor je mij niet. Er zitten er nu 6 en we gaan zien wat er in de winter eventueel bij komt. Zijn gewoon feiten en vind ik niet kortzichtig. Snap dat je blij bent dat de club nu nog bestaat, maar zoals hierboven gezegd zal dat een reden hebben. Blijkbaar leeft het niet genoeg in Arnhem e.o. Ik zou er dubbele gevoelens bij hebben als een rijke meneer 'mijn' club kwam redden.
tweaker2010 schreef op maandag 25 november 2013 @ 09:59:
@Vos:

Je ziet nu dat gehuurde spelers als Piazon het goed doen bij Vitesse, dat jeukt wel kennelijk. Als Piazon bij Ajax zou spelen zou dat heel wat problemen voorin oplossen. Daar heb je meer aan dan Bojan of Cuenca. ;)
Dat is het leuke voor clubs met zo'n constructie, je krijgt de beschikking over spelers die normaal niet haalbaar zijn. Wat je verder met je punt wilt weet ik niet? Of wil je ook een rijke Rus aan het roer bij Ajax? ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Vos op 25-11-2013 11:59 ]

• ephymerous
troyk schreef op maandag 25 november 2013 @ 11:26:
Soms lijkt het er op alsof het succes van Vitesse ze niet gegund word en dat vind ik jammer.
Inderdaad, en ik ben er daar één van. Net als ik alle andere middenmoot clubs die door dubieus verdiende oliedollars stappen maken, niets gun. Tel daarbij op het sfeerloze stadion en een achterban die het stadion niet eens vol krijgen.

En om mensen voor te zijn, dat heeft niets met Ajax te maken. Bijvoorbeeld een Feyenoord gun ik structureel de 2e plaats. Een mooie volksclub vol historie die al jaren onder kunnen presteert.

XXXVI

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
om even in te gaan op het stadion niet vol krijgen.... ik woon sinds 10 jaar in Arnhem en heb daarom best sympathie voor Vitesse... zolang ze als tweede achter Ajax eindigen gun ik ze alles :)... ik wil best af en toe naar een wedstrijdje van Vitesse gaan kijken als ik daar zin in heb (dus ik wil geen seizoenkaart), maar 9 van de 10 keer als ik wil gaan kijken moet je een kaartje kopen via iemand die een seizoenkaart heeft omdat het zogenaamd weer een "risicowedstrijd' is (of ik heb steeds op de verkeerde momenten zin om naar een wedstrijd te gaan)... en dat is me teveel moeite (ik ken namelijk niet zoveel mensen met een seizoenkaart van Vitesse)...... of kun je alleen in de voorverkoop kaartjes kopen ipv aan het stadion.... terwijl ik altijd pas weet dat Vitesse thuis speelt als ik de stadsbussen met een geel-zwart vlaggetje zie rondrijden... ik wil gewoon lastminute kunnen beslissen om te gaan of niet en dus aan de stadionpoort een kaartje kunnen kopen... dat kan vaak niet... ik denk dat ik niet de enige in Arnhem ben die daar last van heeft... het zal allicht al een heleboel plekken schelen...
over de sfeer in het Gelredome heb ik al eerder in dit topic gezegd dat dat alleszins meevalt... het oogt op TV sfeerloos, maar ondanks dat het stadion niet vol is, is de sfeer in het stadion altijd prima... de beroemde hoeken in het stadion zijn alleen op tv sfeerverstorend.. in het stadion heb je ze niet eens in de gaten...

[ Voor 13% gewijzigd door P.O. Box op 25-11-2013 12:32 ]

• L-VIS
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:12
Ja precies met ^.

Om nog maar eens in te gaan op waarom het stadion niet vol is: Pierre stipte het gisteren goed aan. Eind jaren '90 zat het wel vol. Toen ging het bergafwaarts met de club en zijn een hoop mensen weggegaan. Die mensen zijn veelal erg sceptisch tov Vitesse. "Eerst zien dan geloven". Ik denk dat het een hele klus is om het stadion vol te krijgen, plus dat het imago van de club niet al te best is en uit onderzoeken blijkt dat Vitesse onder niet de eigen supporters na Ajax veel wrok opwekt... En als de bandbreedte al niet groot is, dan krijg je het stadion helemaal niet meer vol!

• troyk

troyk

attrib -r troyk.nfo

L-VIS schreef op maandag 25 november 2013 @ 12:47:
Ja precies met ^.

Om nog maar eens in te gaan op waarom het stadion niet vol is: Pierre stipte het gisteren goed aan. Eind jaren '90 zat het wel vol. Toen ging het bergafwaarts met de club en zijn een hoop mensen weggegaan. Die mensen zijn veelal erg sceptisch tov Vitesse. "Eerst zien dan geloven". Ik denk dat het een hele klus is om het stadion vol te krijgen, plus dat het imago van de club niet al te best is en uit onderzoeken blijkt dat Vitesse onder niet de eigen supporters na Ajax veel wrok opwekt... En als de bandbreedte al niet groot is, dan krijg je het stadion helemaal niet meer vol!
Er zijn meerdere redenen waarom het stadion niet vol zit , dat heeft allereerst met een ruime overcapaciteit te maken. In het Gelredome passen 25.000 man , Arnhem heeft 150.000 inwoners. Vergelijk dit eens met een stad die hemelsbreed 10 minuten verderop ligt: NIjmegen.
Goffert heeft 12.500 man capaciteit en een inwoneraantal van 166.000 man.
Tuurlijk krijg je met een kleiner stadion en meer in woners eenvoudiger iedere wedstrijd uitverkocht.

De tweede reden is dat Arnhem in een regio ligt waar veel top clubs op nabije afstand van elkaar liggen. Een club als Groningen heeft een groter fanbereik door omliggende dorpen / steden die zelf geen topclub hebben .

Een derde belangrijke reden is dat Vitesse momenteel geen gezicht meer lijkt te hebben die past bij de club. De volksbuurten (gros van het publiek) missen een Arnhemse jongen, geboren en getogen in Klarendal of uit Broek. Zo iemand zou Theo heel goed kunnen zijn, dat weet ik zeker.
Theo spreekt ook een aardig woordje van de camera, is sympathiek, houdt van een lolletje maar is een nuchtere knaap. Ik hoop dat Theo de mensen weer naar het stadion kan halen als hij na een seizoen of twee stopt met spelen in het eerste elftal.

• troyk

troyk

attrib -r troyk.nfo

P.O. Box schreef op maandag 25 november 2013 @ 12:30:
Over de sfeer in het Gelredome heb ik al eerder in dit topic gezegd dat dat alleszins meevalt... het oogt op TV sfeerloos, maar ondanks dat het stadion niet vol is, is de sfeer in het stadion altijd prima... de beroemde hoeken in het stadion zijn alleen op tv sfeerverstorend.. in het stadion heb je ze niet eens in de gaten...
Inderdaad.

De mensen die beweren dat er geen sfeer is in het Gelredome bij een thuiswedstrijd vraag ik vriendelijk a.s. Zondag te komen kijken tegen Cambuur. Kom lekker op Zuid zitten en zing (praktisch) de hele wedstrijd mee.
Fantastische sfeer..

Ik wil geen moraalridder uithangen en m'n club ophemelen maar ik vind de kritiek niet altijd terecht.

En tuurlijk is het stadion niet perfect en tuurlijk hebben we problemen gehad en tuurlijk kan die achterban beter. Het zou in jullie allen belang zijn dat het goed gaat met Vitesse, een interessante tegenstander voor topclubs, nieuw fris buitenlands bloed, transfer potentieel. Het kan de competitie alleen maar naar een hoger niveau tillen.

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Wat verwachten jullie morgen van Ajax - Barca eigenlijk? Ik denk dat Barca B wel gewoon wint.

• Quad

Quad

Doof

Ik zet in op een 1-4 voor Barcelona.

Ajax veel aan de bal in het begin, scoort de openingsgoal, voor rust wordt het 1-1 en na rust Barcelona wat erop en erover gaat. :+

[ Voor 66% gewijzigd door Quad op 25-11-2013 13:34 ]

nggyu nglyd

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:04
Ik hoop iig op een mooie pot, aangezien ik in het stadion zal zitten (skybox :*)).

Ik verwacht dat zodra Barca even gas geeft, spelers als Serero en Poulsen niet thuis geven. Mijn voorspelling: 1-3 voor Barca.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

• Gynnad
Railgunner schreef op maandag 25 november 2013 @ 13:36:
Ik hoop iig op een mooie pot, aangezien ik in het stadion zal zitten (skybox :*)).

Ik verwacht dat zodra Barca even gas geeft, spelers als Serero en Poulsen niet thuis geven. Mijn voorspelling: 1-3 voor Barca.
Ik ben ook bang dat als Barca even gas geeft ze er zo overheen denderen..

Pagina: 1 ... 87 ... 223 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor het WK en de Oranje oefenwedstrijden voor het WK, zie het speciale themaforum