[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2013/2014 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 83 ... 223 Laatste
Acties:
  • 407.357 views

Onderwerpen

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-12-2025

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Vlassie1980 schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 15:17:
Wat verwachten we van de wedstrijd Portugal - Zweden vanavond? Ik verwacht een nipte zege voor de Portugezen maar hoop dat Zweden een goed resultaat neer kan zetten en het dinsdag in eigen huis af kan maken.

Het is voor Oranje gunstig als Portugal niet naar het WK gaat, want daar verliezen we toch altijd van. Niet dat we verder hoge ogen op het WK zullen gooien trouwens :+
Ik verwacht dat Portugal thuis wint, uit in Zweden belooft het erg spannend te worden, ben benieuwd :9~

Al dat gezeur over wel of niet gunstige landen voor oranje, daar wordt ik een beetje moe van.
Wij zijn geen groepshoofd, deal with it en maak er het beste van. Overleef nu eerst die groepsfase maar eens.

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:46
Ja, ik kijk vooral uit naar de return, maar @#$%$^& waarom is dan ook NL-Col, lekkere timing...

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:48
Neem aan dat RTL7 de return Zweden - Portugal ook uitzendt en dat SBS6 voor Nederland - Colombia zorgt?
Die wedstrijd van Zweden en Portugal gaat tenminste ergens om!

• Sjah
2x klopt

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01:25
Ik kan echt niet kiezen wat ik vanavond moet kijken, Duitsland-Italië of Portugal-Zweden. Ik heb namelijk zo'n gevoel, dat Zlatan daar echt wat gaat laten zien.

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Waar wordt Duitsland - Italië ergens op uitgezonden dan?

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• Mosin
LuNaTiC schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 16:43:
Waar wordt Duitsland - Italië ergens op uitgezonden dan?
Vanavond bij ZDF om 5 voor half 9! Je hebt, dan wel nog wel dat gepraat erbij enzovoorts.

[ Voor 24% gewijzigd door Mosin op 15-11-2013 17:00 ]

• Sjah
Lijkt me niet zo een dilemma wat je moet kijken, Dld - Ita is friendly... Of bent U Duits dan wel Italiaans?

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

ach, een van de tweeën op de tablet ofzo voor erbij werkt op zich ook wel prima :)

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• Mosin
Sjah schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 17:24:
Lijkt me niet zo een dilemma wat je moet kijken, Dld - Ita is friendly... Of bent U Duits dan wel Italiaans?
Ik ben niet Duits, maar ik ben wel fan ja :P

Ik hoop, dat Zlatan, Ronaldo zo hard voor schut gaat zetten, als ik dat mag zeggen _/-\o_

[ Voor 17% gewijzigd door Mosin op 15-11-2013 20:20 ]

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:37

Fiber

Beaches are for storming.

Mosin schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 16:39:
Ik kan echt niet kiezen wat ik vanavond moet kijken, Duitsland-Italië of Portugal-Zweden...
Lijkt me niet zo moeilijk... Portugal-Zweden natuurlijk. Dat gaat echt ergens om. Krijgen we volgende zomer Zlatan of Ronaldo te zien op het WK. Ik ben voor Zweden en Zlatan overigens, maar toch is het jammer dat het ten koste van Ronaldo moet gaan, want die zou ik toch ook wel graag op het WK zien. O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• apis29
  • Niet online
Zlatan voor Bosnie en Portugal door, ook goed? :*)

Zweden is echt geen goed team, dan zie ik liever Portugal ondanks Ronaldo ;)

• Fiber

Fiber

Prima 'team' lijkt mij. Alleen individueel zijn de (meeste) Portugezen wel beter denk ik.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Damn! Dat volkslied van Portugal, daar verbleken die Zweden bij :)

Opstellingen:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/CAUKiup76R4uUACZ25uCBB1u/full.png

[ Voor 42% gewijzigd door tweaker2010 op 15-11-2013 20:48 ]

• Fiber

Fiber

Nog een paar leuke wedstrijden vanavond overigens: Gaan de sympathieke Ijslanders het redden tegen de Kroaten? En gaat Frankrijk het WK halen tegen de Oekraïne?

Griekenland -Roemenië kan me minder boeien.

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:26
Goede kans Zweden! Die kon erin. Zweden vind ik tot nu toe verassen.
De verdediging van Portugal is best wel kwetsbaar als je er op jaagt.
Hoop dat Zweden wint, heb altijd bloedhekel aan Portugal.
Zonder Ronaldo renderen ze een stuk minder.
Enfin vrees dat mijn gebed niet verhoord zal worden

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Goed om te zien dat Portugezen altijd vallen, niet alleen tegen Nederland :+

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Gelukkig laat de scheidsrechter veel toe. Ronaldo valt tot nu toe nog erg tegen. Veel lopen maar weinig effect.

• Harribo
Ach niet alleen vallen maar ook janken. Schurfthekel aan dat team.
Gelukkig laat de scheids zich niet zo opjagen. Top tot nu toe.
Vind alleen Ronaldo bij Portugal leuk om naar te kijken, de rest van het team word ik niet opgewonden van.

• Sjah
Ik vermaak me redelijk tot goed.

ps. Ijsland nog geen tegendoelpunt, maar op zich wel slim als ze er zelf 1 inmikken, kwartier voor tijd.

• Mosin
God werkelijk wat is Duitsland bagger..
Götze in de spits en Lahm op het middenveld... Ik zou zeggen Jansen eruit, Lahm op die positie. Götze naar het middenveld en Reus in de spits. Ze kunnen, dan later Özil inbrengen, maar als het zo door gaat, dan gaat Brazilië er met de beker vandoor.
Er zit veel en veel meer in voor Duitsland, hopelijk doen ze er wat mee. Ik durf te zeggen, dat ze makkelijk kunnen winnen met de juiste opstelling.

[ Voor 20% gewijzigd door Mosin op 15-11-2013 21:37 ]

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Mosin schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 21:35:
Götze in de spits en Lahm op het middenveld... Ik zou zeggen Jansen eruit, Lahm op die positie. Götze naar het middenveld en Reus in de spits. Ze kunnen, dan later Özil inbrengen, maar als het zo door gaat, dan gaat Brazilië er met de beker vandoor.
Er zit veel en veel meer in voor Duitsland, hopelijk doen ze er wat mee. Ik durf te zeggen, dat ze makkelijk kunnen winnen met de juiste opstelling.
Waarom staat Gotze in de spits dan? Zijn Klose en Gomez er niet bij? Zal wel weer een experiment zijn... :?

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:19
Lahm op het middenveld? Wat voor astrotv-coach zit daar op de bank? :/

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

• Fiber

Fiber

Lekker bezig, Ronaldo... :N

• Sjah
Ronaldo was al tot mijn respectboek toegetreden, blijkbaar wil hij er weer uit.

• Fiber

Fiber

En hij flikt het weer...

En nog een fraaie ook.

[ Voor 35% gewijzigd door Fiber op 15-11-2013 22:23 ]

• Harribo
Prachtige goal Ronaldo
Zonder Ronaldo komt Portugal nergens

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Oekraïne - Frankrijk 2 - 0, dat is toch wel verrassend. Frankrijk niet op het WK als het zo doorgaat.

• Vlassie1980
Bleh, hebben die Portugezen toch weer gescoord. Wat een irritante klote muziek trouwens daar in het stadion, doe mij dan maar liever een echt dweilorkest.

Zweden viel me overigens wel erg tegen, Zlaten onzichtbaar maar hij kan het natuurlijk ook niet in zijn eentje. Hopelijk komt Zweden in Stockholm anders voor de dag en rollen ze die Portugezen met 2-0 :)

• Mosin
OMFG
Duitsland krijgt in de laatste seconde de kans op 1-2, maar de eerste schiet hem op de paal en de tweede keer zitten 2 spelers met elkaar in de knoop... Kun je dan gedag zeggen tegen je eerste winst in 18 door zoiets lomps ;w
Ik zit nog net niet te huilen van stomheid..

Ja, dat van Götze was weer een experiment, maar die falen keer op keer met Duitsland.. Ik heb nog geen goede formatie op het veld zien staan helaas en vandaag weer niet. De verdediging was dan wel weer goed.

• Vlassie1980
Mosin schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 22:40:
OMFG
Duitsland krijgt in de laatste seconde de kans op 1-2, maar de eerste schiet hem op de paal en de tweede keer zitten 2 spelers met elkaar in de knoop... Kun je dan gedag zeggen tegen je eerste winst in 18 door zoiets lomps ;w
Ik zit nog net niet te huilen van stomheid..

Ja, dat van Götze was weer een experiment, maar die falen keer op keer met Duitsland.. Ik heb nog geen goede formatie op het veld zien staan helaas en vandaag weer niet. De verdediging was dan wel weer goed.
Ah joh, die Duitsers spelen tijdens het WK gewoon weer de sterren van de hemel. Echt een toernooiploeg, de oefenpotjes van ze zijn vaak dramatisch.

• Sjah
dinsdag 3 wedstrijden te volgen op dezelfde tijd >> Zweden, Frankrijk, en Oranje....

• Vlassie1980
Sjah schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 22:42:
dinsdag 3 wedstrijden te volgen op dezelfde tijd >> Zweden, Frankrijk, en Oranje....
Ja, dat is eigenlijk best wel klote :P
Wil wel zien hoe Oranje het doet maar Zweden - Portugal blijft ook nog spannend, tenzij Portugal een doelpunt maakt want dan is het over en sluiten voor de Zweden.

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:40

Niku

Alagaesii

BeefHazard schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 21:38:
Lahm op het middenveld? Wat voor astrotv-coach zit daar op de bank? :/
Je gaat me toch niet vertellen dat je Bayern niet een beetje volgt? :+

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
tweaker2010 schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 22:36:
Oekraïne - Frankrijk 2 - 0, dat is toch wel verrassend. Frankrijk niet op het WK als het zo doorgaat.
Verrassend, maar wel terecht. Oekraïne was het beter, al moesten ze het vooral van hun felle spel hebben. Zat weinig vernuft in, maargoed, ze dwongen het wel af.

• BeefHazard
Niku schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 22:45:
[...]

Je gaat me toch niet vertellen dat je Bayern niet een beetje volgt? :+
Primaluxe rechtsback, lekker houden daar :z

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

BeefHazard schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 23:15:
[...]
Bij Bayern doet Rafinha het ook goed als rechtsback, maar ik vindt Lahm geen verdedigende middenvelder.

• Sjah
Chili wint van Engeland, de Z-Amerikanen .... zouden ze het Wk gaan roeleren, met al die goeie teams?

• Niku

Niku

Alagaesii

BeefHazard schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 23:15:
[...]

Vind hem echt wel indruk maken op het middenveld. Het zou me eerlijk gezegd niet verbazen als hij een van de 5 geselecteerden voor de Gouden Bal is. Na Messi, Ronaldo, Zlatan en Ribery.

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Niku schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 23:33:
[...]
Vind hem echt wel indruk maken op het middenveld. Het zou me eerlijk gezegd niet verbazen als hij een van de 5 geselecteerden voor de Gouden Bal is. Na Messi, Ronaldo, Zlatan en Ribery.
Net alsof Lahm nu zo'n geweldige voetballer is, prima teamvoetballer maar geen Gouden Bal speler.
Laat hem eerst Duitsland maar wereldkampioen maken. Neuer, Ozil en Schweinsteiger vindt ik nog beter.

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:54
Sjah schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 23:27:
Chili wint van Engeland, de Z-Amerikanen .... zouden ze het Wk gaan roeleren, met al die goeie teams?
Ligt dat ook niet gewoon aan Engeland?

• apis29
  • Niet online
Fiber schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 20:32:
Prima 'team' lijkt mij. Alleen individueel zijn de (meeste) Portugezen wel beter denk ik.
Daar heb je gelijk in, verkeerde woordkeuze ;) (zat er al aan te denken dat er vast zo'n opmerking aan zou komen :*) ). Als team/collectief zijn ze natuurlijk sterk maar het spel is meestal vrij beperkt (wel effectief) ...
Van Portugal valt het dan weer tegen dat er nog steeds zo goed als hetzelfde team staat en weinig nieuw bloed bij is. Talent is er genoeg iig (hún Bruma bijv.) maar kennelijk niet beter dan deze basis wat ook wel te begrijpen valt als je de namen afgaat. Zal ook wel iets van Marwijkachtigs achter zitten ...

In ieder geval: Portugal kán veel beter, Zweden kan niet veel beter (alleen meer strijd) :+

Verwijderd

Colombia heeft trouwens ook wel echt een heel degelijk elftal :-) zou me niks verbazen als die een outsider zijn voor het wk.

Ben benieuwd na Nederland - Colombia dinsdag? die Jappies moet je gewoon winnen ook al speel je met Siem De Jong? in de spits.

Frankrijk tja denk dat die het nog wel recht zetten en Zweden red het niet

• Mosin
Vlassie1980 schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 22:42:
[...]

Ah joh, die Duitsers spelen tijdens het WK gewoon weer de sterren van de hemel. Echt een toernooiploeg, de oefenpotjes van ze zijn vaak dramatisch.
Ik hoop heel erg, dat je gelijk hebt, haha :P

Nee, maar ze speelden echt niet goed en de opstelling vond ik ook vrij apart. Als Lahm achterin staat en Götze met Özil op het middenveld speelt, dan heb je daar veel creativiteit staan en als je dan Reus in de spits zet, dan staat er op papier een beter team, dan gister. Als ik dan het verschil pak bij Götze en Balotelli, dan weet je dat Götze nooit in de spits moet gaan staan. (hij is veel te klein, dus hij hoeft niet te koppen..)

[ Voor 3% gewijzigd door Mosin op 16-11-2013 09:27 ]

• Sjah
Mosin schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 21:35:
Redelijk arrogant. Want alleen Dld kan ze tegenhouden? Durf er zo stuk 6 te noemen, die ook wel kans maken een spaak tussen de wielen te steken.

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01:05

Herman

FP ProMod
Killerinstinct van Van der Vaart :)

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:54

Shabbaman

Got love?

Zo, dat was weer eens een volkomen onverdiende voorsprong voor Oranje.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

• Fiber

Fiber

Verwijderd schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 03:47:
[...] die Jappies moet je gewoon winnen...
Achterlijke speeltijd overigens. Maar die Honda kan toch wel leuk ballen en als de rest dan in zijn dienst speelt...

* Fiber weigert de tv aan te zetten en kijkt wel een keer een samenvatting. O-)

• Sjah
Is Willems 3e man op linksback dat die nooit meer speelt?

Verwijderd

weet je bij van gaal toch nooit

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Fiber schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 13:32:
[...]

Achterlijke speeltijd overigens. Maar die Honda kan toch wel leuk ballen en als de rest dan in zijn dienst speelt...

* Fiber weigert de tv aan te zetten en kijkt wel een keer een samenvatting. O-)
Denk dat er meer Japanners zijn die de wedstrijd op een voor hun mooi tijdstip willen zien....
Daar natuurlijk ergens in de avond, en anders issie daar midden in de nacht.

Verwijderd

daarom is die match toch ook nu? omdat ze daar live uitzenden

• Sjah
Helemaal geen raar tijdstip, ga dan even lekker afgeven op zondagmiddag half 1 eredivisie zeg, alles voor pay-Tv.... :-(

[ Voor 4% gewijzigd door Sjah op 16-11-2013 13:45 ]

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01:05

Herman

FP ProMod
Lekker hoor! :D

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

• BeefHazard
Wat slecht verdedigd zeg :')

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-01 08:48
Cillissen mag weleens gewoon in het midden van zn doel staan ipv de hele hoek open te laten, dan pakt hij hem gewoon.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-01 12:14
Cillessen had deze inderdaad kunnen pakken, hij liep niet snel genoeg mee EN hij stond te ver in de hoek.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:55

Vuvuzela

My spire is forming

ph4ge schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 14:02:
Cillissen mag weleens gewoon in het midden van zn doel staan ipv de hele hoek open te laten, dan pakt hij hem gewoon.
Nja Krul hoort daar gewoon te staan. Helemaal als Van Gaal naar vorm zou kijken. Cillissen is niet speciaal bezig VS. Krul die afgelopen speelweekend BPL speler van de week was.

I served in a company of heroes.

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Tsja, volgens mij zien ik Strootman een zeer domme fout maken, maakt de Jong er ook een potje van, staat de Vrij en Janmaat daardoor volkomen verrast verkeerd te dekken..... Dat Cillessen daardoor ook even op het verkeerde been staat, vind ik niet zo gek :p

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:12

Quad

Doof

En Siem de Jong die de ballen niet krijgt. Van der Vaart en Robben spelen als enige goed. Blind en Siem de Jong onzichtbaar, Janmaat probeert het maar lukt niet echt..

Zakelijke pot wordt dit, niet meer niet minder.

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• ph4ge
PWM schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 14:13:
Tsja, volgens mij zien ik Strootman een zeer domme fout maken, maakt de Jong er ook een potje van, staat de Vrij en Janmaat daardoor volkomen verrast verkeerd te dekken..... Dat Cillessen daardoor ook even op het verkeerde been staat, vind ik niet zo gek :p
Ik vraag me af of ze in Japan ook gelijk hun spelers afkraken als ze een tegendoelpunt krijgen :P

Het staat in ieder geval nu een stuk onzekerder met Blind op het middenveld.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:08
Staan de tweede helft wel lekker te schutteren achterin.

• ph4ge
kwiebus schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 14:27:
Staan de tweede helft wel lekker te schutteren achterin.
Op het middenveld bedoel je. Telkens onnodig balverlies en er staan telkens middenvelders van Japan helemaal vrij.

EDIT: Honda (middenvelder) kan helemaal vrij inschieten. Wat staat Blind te doen?

[ Voor 12% gewijzigd door ph4ge op 16-11-2013 14:31 ]

• kwiebus
Wat is die verdediging van Oranje toch uitermate zwak.

• Tweaking Art
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-12-2024
Wat is Keizer Keisuke Honda toch een geweldige speler. :)

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:33
Sjah schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 09:47:
[...]

Redelijk arrogant. Want alleen Dld kan ze tegenhouden? Durf er zo stuk 6 te noemen, die ook wel kans maken een spaak tussen de wielen te steken.
Noem ze eens en waarom? :)

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• Harribo
Elke keer als Willems erin komt, wordt Nederland zwakker, dat kan toch geen toeval meer zijn?
Zowel verdedigend als aanvallend brengt hij bar weinig.

• Bossie
Harribo schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 14:44:
Elke keer als Willems erin komt, wordt Nederland zwakker, dat kan toch geen toeval meer zijn?
Zowel verdedigend als aanvallend brengt hij bar weinig.
Helemaal mee eens, is simpelweg geen speler voor oranje.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Die gast raakt geen bal aan idd. Dan sta je met 10 man.

• ph4ge
Ik snap niet dat Van Gaal niet wisselt. Je ziet toch dat met name Honda ongestoord aanval naar aanval kan opzetten? EDIT: Willems is inderdaad ook niet best.

[ Voor 15% gewijzigd door ph4ge op 16-11-2013 14:55 ]

• D-e-n
En waarom Blind daar proberen? Als back doet hij het goed en hij voegt niets toe ten opzichte van De Jong en Clasie. De eerste is verdedigend beter en de tweede opbouwend

• Tweaking Art
Nederland is de grip totaal kwijt, tijd rekkend en zonder vertrouwen aan het spelen lolol

[ Voor 5% gewijzigd door Tweaking Art op 16-11-2013 15:01 ]

• kwiebus
Tweaking Art schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 15:01:
Nederland is de grip totaal kwijt, tijd rekkend en zonder vertrouwen aan het spelen lolol
Nederland is er de hele tweede helft niet aan te pas gekomen, gewoon dramatisch slecht.

• Tweaking Art
Ik moet wel zeggen dat Japan sterk speelt, natuurlijk een beetje geholpen door Nederland door die knullige eerste tegengoal van ons.

• D-e-n
Als er zoveel verschil zit tussen twee helften moet je ook naar jezelf kijken

• ph4ge
D-e-n schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 15:01:
En waarom Blind daar proberen? Als back doet hij het goed en hij voegt niets toe ten opzichte van De Jong en Clasie. De eerste is verdedigend beter en de tweede opbouwend
Ik snap het ook niet. Bovendien was na 5 minuten duidelijk dat Blind geen grip op Honda had of zou krijgen en dan kan je beter een ander de kans geven. Volgens mij zit Fer er ook nog bij, was ook een optie. Maar zo snap ik wel meer keuzes van Van Gaal de laatste tijd niet. Eerst Vermeer en nu Cillissen eerste keus in het doel bijvoorbeeld, terwijl je 3 top keepers in het buitenland hebt keepen die al veel langer veel meer laten zien.

[ Voor 19% gewijzigd door ph4ge op 16-11-2013 15:11 ]

• Sjah
Italie, Spanje, Uruguay, Argentinie, Colombia, Wij, Belgen, Ivoorkust, Ghana.

• Niku

Niku

Alagaesii

Robben zeer uitgesproken bij Hans Kraaij na de wedstrijd, sterk interview moet ik zeggen.

• D-e-n
Wat zei hij?

• Niku

Niku

Alagaesii

Was zeer kritisch en had er oprecht de pest in.
NL tweede helft gewoon voor lul gezet door erg sterk Japan, schrok er van. Depay trouwens goed ingevallen.

• D-e-n
Iedereen heeft het altijd over de defensie maar ik denk dat met name de keuze van het middenveld de kans op succes gaat bepalen. De combinatie van type spelers bepaalt hoeveel druk er op die defensie komt. Als het middenveld draait loopt het achterin wel, of daar nu Indi, de Vrij, Vlaar of Bruma of iemand anders staat.

• ph4ge
D-e-n schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 15:17:
Iedereen heeft het altijd over de defensie maar ik denk dat met name de keuze van het middenveld de kans op succes gaat bepalen. De combinatie van type spelers bepaalt hoeveel druk er op die defensie komt. Als het middenveld draait loopt het achterin wel, of daar nu Indi, de Vrij, Vlaar of Bruma of iemand anders staat.
Van Gaal zn analyse (tot nu toe) is wel aardig. Het team verdedigde niet goed, ze konden telkens makkelijk het middenveld over steken en dan krijgt de (centrale) verdediging het vanzelf moeilijk. Typisch dat hij Fer en Clasie niet als alternatieven ziet voor Nigel de Jong, maar Blind wel. Ik snap niet hoe Blind in twee en een halve wedstrijden op die positie zomaar spelers voorbij streeft die op die positie al jaren prima spelen.

[ Voor 15% gewijzigd door ph4ge op 16-11-2013 15:23 ]

• Niku

Niku

Alagaesii

Denk dat Kieft wel een punt heeft. Het centrale duo houdt al niet over, maar als dan ook Blind er nog voor staat wordt het wel erg lastig.

• Tweaking Art
Omdat Blind van nature een verdedigende middenvelder is en Fer komt niet voor die positie in beeld, en ik moet zeggen dat ik het daar roerend mee eens ben, prima analyze van van Gaal, zoals bijna altijd.
Niku schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 15:25:
Denk dat Kieft wel een punt heeft. Het centrale duo houdt al niet over, maar als dan ook Blind er nog voor staat wordt het wel erg lastig.
Nou ja Blind is natuurlijk niet de speler die voor die plaats hoog in de pikorde staat in oranje, maar ja Schaars was geblesseerd dus gewoon proberen, het is ten slotte een vriendschappelijke pot.

[ Voor 52% gewijzigd door Tweaking Art op 16-11-2013 15:31 ]

• D-e-n
Ik denk dat bijna elk centraal duo problemen krijgt als er constant mensen overheen denderen. Je middenveld moet gewoon goed staan.

Van Gaal had gewoon De Jong moeten laten staan of anders Strootman moeten terug halen. De Celtic variant zeggen ze op het AD: de waan van de dag heerst weer.

• CR1691
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-12-2025

CR1691

Hero of Time

ph4ge schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 15:21:
[...]
Van Gaal zn analyse (tot nu toe) is wel aardig. Het team verdedigde niet goed, ze konden telkens makkelijk het middenveld over steken en dan krijgt de (centrale) verdediging het vanzelf moeilijk. Typisch dat hij Fer en Clasie niet als alternatieven ziet voor Nigel de Jong, maar Blind wel. Ik snap niet hoe Blind in twee en een halve wedstrijden op die positie zomaar spelers voorbij streeft die op die positie al jaren prima spelen.
Dat blind Fer op die positie voorbij is snap ik wel, die laat te vaak zijn man lopen. Deed hij bij Feyenoord, bij Twente en ook Norwich. Clasie is verder dan Blind maar die was er helaas niet bij.

PSN: Finally_Chris

• Fiber

Fiber

Tja, z'n vader zit op de bank. Die heeft waarschijnlijk een blinde vlek voor de fouten van Blind... 8)

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Het is sowieso lachwekkend dat je cilessen op de goal zeg als je vorm en krul hebt. Maar ok daar denkt onze koninklijke hoogheid kennelijk anders over.

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-01 15:09
CR1691 schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 16:15:
Het is sowieso lachwekkend dat je cilessen op de goal zeg als je vorm en krul hebt. Maar ok daar denkt onze koninklijke hoogheid kennelijk anders over.
Tja bij die gek word de doelman bepaald door de tegenstander en dat is verre van bevorderlijk voor de communicatie tussen de doelman en verdediging.

• Mosin
Sjah schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 09:47:
[...]

Zo, je maakt er ook je eigen verhaal van. Het was in ieder geval niet zo bedoeld :/
Duitsland kan inderdaad in de finale komen, maar als ze slecht spelen natuurlijk niet. Misschien had ik het dan wat algemener moeten brengen.

• Bossie
Sjah schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 15:08:
[...]

Italie, Spanje, Uruguay, Argentinie, Colombia, Wij, Belgen, Ivoorkust, Ghana.
Spanje, Argentinie en dan houd het ook echt wel op.
De overigen zijn toch wel een klasse minder.

• ph4ge
CR1691 schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 15:45:
[...]

Dat blind Fer op die positie voorbij is snap ik wel, die laat te vaak zijn man lopen. Deed hij bij Feyenoord, bij Twente en ook Norwich. Clasie is verder dan Blind maar die was er helaas niet bij.
Blind was Honda de hele wedstrijd kwijt, veel slechter kan Fer het niet gedaan hebben. :P

• Sjah
Bospa01 schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 19:02:
[...]

Dan moet men een Mundialito houden met Spa Dui, Bra, en Arg. :)

Ben het met je eens dat dat DE namen zijn, die teams, maar die anderen zijn zonder meer outsiders, zelfs om de Cup omhoog te houden ja.

• CR1691

CR1691

Hero of Time

ph4ge schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 19:37:
[...]

Blind was Honda de hele wedstrijd kwijt, veel slechter kan Fer het niet gedaan hebben. :P
Ja dat is natuurlijk ook waar :+

• Fiber

Fiber

ph4ge schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 19:37:
[...]

Blind was Honda de hele wedstrijd kwijt...
Tijd voor een brilletje... 8) :z

(Te makkelijk...? O-) )

• apis29
  • Niet online
Over Blind had van Gaal het erover dat ie constant tegen twee man stond. Naast Honda ook Kagawa, dus als ie Honda kwijt was zal ie het zeker met Kagawa druk gehad hebben :*) .
Of het ligt aan de uitvoering van taken of het ligt gewoon aan dat ouderwetse 4-3-3 "met de punt naar achteren" :+ . Zag Strootman, de 'rechtshalf' op papier de hele tijd naar links trekken in balbezit en weer terugracen bij balverlies 8)7 . Maar het scheelde wel een stuk mét of zonder de Jong, Nigel. Zou best de vast 6 kunnen worden richting Brazilie.
Bospa01 schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 19:02:
[...]

Zo goed is Argentinie nou ook weer niet. Op papier is het nauwlijks beter dan Portugal bijv. als je Messi 1 op 1 voor Ronaldo telt. Dan hoort Italie er eerder in thuis ... Op zich komt het niet slecht uit dat Messi nu veel geblesseerd is >:) , met een beetje geluk staat ie fris op het WK 8) . Duitsland (en Real) moet Khedira (mogelijk) zes maanden gaan missen; kruisband iirc ... Wordt dan zeker Schweinsteiger - Lahm voorlopig.

[ Voor 11% gewijzigd door apis29 op 16-11-2013 21:41 ]

• Sjah
Senegel - Ivoorkust gekeken, Ivoor gaat naar de Wk, daar ben ik happy mee. Maar ik zeg ook, ergens jammer dat Senegal niet gaat.
Maar ja Afrika krijgt te weinig tickets, maar kan zijn mond niet opendoen, zolang ze nog nooit een finale, danwel halve finale hebben gehaald op ooit een Wk.

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Geen Willems dinsdag. *O*
Van Aanholt is opgeroepen, we zijn benieuwd.

[ Voor 11% gewijzigd door Saturnus op 17-11-2013 13:56 ]

• Niku

Niku

Alagaesii

Saturnus schreef op zondag 17 november 2013 @ 13:56:
Geen Willems dinsdag. *O*
Van Aanholt is opgeroepen, we zijn benieuwd.
Beetje flauw, die jongen is geblesseerd, *O* poppetje beetje raar. Van Aanholt opgeroepen, Pieters compleet uit beeld dus.

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Misschien te veel ruiten in het stadion. :p

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Pagina: 1 ... 83 ... 223 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor het WK en de Oranje oefenwedstrijden voor het WK, zie het speciale themaforum