[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2013/2014 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 84 ... 223 Laatste
Acties:
  • 406.679 views

Onderwerpen

• Catorce
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-11 20:17
Co Adriaanse blijft wel erg lang volharden in zijn Mathijsen - Douglas centrum. Het lijkt mij eerder tussen Vlaar, De Vrij, Bruma, Rekik en Martins Indi te gaan en eventueel Veltman als hij lekker blijft spelen.

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:59
Mathijssen werkte op het EK toch ook niet. We konden amper vooruit spelen. En de discussie gaat nu vaak over de opbouw: dan moet je ook niet bij Douglas zijn volgens mij.

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:51
Mathijsen zie ik echt niet zitten, die heeft zijn tijd als international gehad. Douglas kan je best een kans geven (net als Virgil van Dijk), zet er een opbouwende speler naast en wie weet pakt het goed uit. Aangezien niemand er bovenuit steekt, zou ik centraal achterin alles uitproberen nu het nog kan. Als je tegen Duitsland op het WK zo speelt als tegen Japan de tweede helft, krijg je een heel vernederende uitslag.

• D-e-n
Je moet kiezen.

Ofwel je kiest vol voor de filosofie van van Gaal (die eigenlijk niet zoveel afwijkt van die van Cruyff) en je gaat vooruit voetballen. Maar dat moet dan wel met heel het elftal, dus ook de middenvelders en voorhoede spelers. In die filosofie is de opbouwende kwaliteit van de verdedigers belangrijk en dan kom je eerder bij types als De Vrij en Veltman dan bij Douglas.

Of anders kies je voor hetgeen de meeste landen doen: voorzichtig spelen, dichttimmeren en Nigel de Jong ervoor als breekijzer. In die visie moet een verdediger gewoon verdediger en zijn types als Vlaar en Douglas belangrijk. Dan zal er echter nog een aanvallende speler moeten sneuvelen (Sneijder/vd Vaart of een vleugelspeler) omdat je elftal anders een man tekort komt daar.

Een garantie dat er geen fouten gemaakt worden heb je echter nooit en waar je in de eerste variant wellicht problemen hebt tegen tegenstander a) zul je in de tweede variant wellicht moeite hebben met tegenstander b). Maar dat suggereerde Adriaanse gisteren ook al toen hij zei dat niet veel landen spelen als Japan. Duitsland is er daar wel één van inderdaad.

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:06
Sempy schreef op maandag 18 november 2013 @ 10:06:
Mathijsen zie ik echt niet zitten, die heeft zijn tijd als international gehad. Douglas kan je best een kans geven (net als Virgil van Dijk), zet er een opbouwende speler naast en wie weet pakt het goed uit. Aangezien niemand er bovenuit steekt, zou ik centraal achterin alles uitproberen nu het nog kan. Als je tegen Duitsland op het WK zo speelt als tegen Japan de tweede helft, krijg je een heel vernederende uitslag.
Het blijft vreemd dat als er telkens 2 middenvelders vrij staan Nederlanders toch beginnen over het centrale duo. Het is natuurlijk wel enorm moeilijk verdedigen als je constant 3 vs 2 staat en de middenvelders elke keer binnen een paar seconden de bal weer verspelen, het maakt niet uit wie je centraal achterin probeert als het middenveld zo wordt overlopen als de tweede helft tegen Japan.

We moeten gewoon voor de Van Marwijk variant gaan. Strootman en De Jong als blok op het middenveld en 4 vrije creatieve spelers er voor. De Nederlandse school is leuk, als je daadwerkelijk beter bent dan je tegenstander, maar dat gaan we niet zijn. Gewoon de boel dicht timmeren en gokken op counters en spelhervattingen.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• D-e-n
En welke verdedigers wil je dan in die variant? Twee houthakkers of twee inschuivende en goed opbouwende mannen? Het probleem van de van Marwijk variant was de laatste jaren juist dat het elftal uit elkaar viel. Die vier voorin konden het niet meer opbrengen 90 min. mee te verdedigen en achterin bleef het centrale duo hangen. Daar konden de controleurs niet tegen voetballen.

Ik denk niet dat je terug moet naar die situatie. We moeten compact spelen. Een middenveld bestaat dan uit drie of vier man, niet uit twee. Want dat is de volgende vraag: wie is de derde middenvelder? Dat is veel belangrijker dan of het nu één of twee controleurs zijn.

• Sempy
2 aanvaller (Persie/Robben)
4 middenvelders (blok De Jong/Strootman; 2 creatieve spelers naar keuze)
verdediging: een houthakker/een opbouwer en opkomende backs; vdwiel/janmaat op rechts en Emanuelson(?) op links

• D-e-n
Ik word nog steeds een beetje moe van die roep om Emanuelson. Die had de linksback van Oranje kunnen worden als hij, net als Drenthe, lang geleden de keuze had gemaakt om zich te richten op die positie. Dan had hij zijn grote mankementen op die plek ook echt kunnen wegwerken. Nu mag hij bij Milan af en toe meedoen op die plek en wil hij hoegenaamd weer als back naar het WK maar zo werkt het natuurlijk niet.

Blind voldoet an sich ook prima in opbouwende zin. Daar heb je Emanuelson niet voor nodig. Het is meer de keuze tussen verdedigen (Indi, Pieters) of aanvallen (Blind, van Aanholt, Willems) die je eerst moet maken

Wie zie jij als middenvelders dan?

Ik neig overigens meer naar een middenveld met Clasie en met voldoende fysiek ervoor dan De Jong als slot op de deur. Met Clasie kun je sneller uit die trage opbouw komen en met types als Strootman, Fer, van Ginkel of Wijnaldum ervoor word je middenveld ook niet zo snel overlopen.

[ Voor 12% gewijzigd door D-e-n op 18-11-2013 11:12 ]

• ph4ge
Clasie is nog te licht. In principe geef ik je gelijk dat Oranje zo'n type goed kan gebruiken, maar Strootman is op dit moment gewoon een stuk verder. Al speelde Strootman belabberd de tweede helft tegen Japan, die zal wel blij zijn dat de centrale verdediging telkens de Kop van Jut is.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• D-e-n
Clasie zie ik niet op de plek waar Strootman nu speelt. Clasie zie ik als controleur voor de defensie, op de plek van De Jong. Strootman moet sowieso altijd spelen.

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:04
Dan onderschat je wel het voetballende vermogen van De Jong. Ik zie daar liever een kerel staan als De Jong dan een jochie als Clasie.

• D-e-n
Ik denk dat jij de kwaliteit van Clasie op dat vlak onderschat :)

Zie het als een variant op Wim Jonk. Dat was ook geen sterke kerel.

• ph4ge
JanW schreef op maandag 18 november 2013 @ 12:10:
Dan onderschat je wel het voetballende vermogen van De Jong. Ik zie daar liever een kerel staan als De Jong dan een jochie als Clasie.
D-e-n schreef op maandag 18 november 2013 @ 12:18:
Ik denk dat jij de kwaliteit van Clasie op dat vlak onderschat :)

Zie het als een variant op Wim Jonk. Dat was ook geen sterke kerel.
Ik ben het met jullie allebei eens. De Jong is gewoon verder en ook de vorm van het moment is ook beter, maar op termijn zie ik ook liever een speler als Clasie op die positie.

• JanW
  • Laatst online: 23:04
Uiteraard op termijn wel, daar ben ik 't ook zeker mee eens.

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:05
Ik ben opzich erg voor de van Marwijk methode, het probleem lag vorig wk meer aan de spelers dan de coach. Echter doen we het momenteel verrassend goed echter maar hebben we ook nog geen echte tegenstander gehad in een niet-vriendschappelijke wedstrijd.

De komende maanden zullen we nog wel een paar oefenwedstrijden hebben waarbij van Gaal weer een paar blikken nieuwe spelers opentrekt om te proberen. Dat dit gebeurt verteld ook meteen dat van Gaal dezelfde problemen ziet als de andere 16 miljoen bondcoaches ;)

./ Gijp
Oh en Willems moet ie gewoon niet meer doen, begint gewoon zielig te worden en is ook sneu voor die jongen ;)

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• D-e-n
Bospa01 schreef op maandag 18 november 2013 @ 12:41:
Ik ben opzich erg voor de van Marwijk methode, het probleem lag vorig wk meer aan de spelers dan de coach.
Vraag is dan: aan welke spelers lag het? De voorhoede is grotendeels nog hetzelfde, van Bommel is dan vervangen door Strootman en achterin hebben we de jonkies in plaats van Heitinga/Mathijssen. Is Strootman dan onze redding of moeten juist die jonge verdedigers het verschil gaan maken ten opzichte van het EK?

Volgens mij was juist het opstellen van jongens als De Guzman, Clasie, De Vrij etc... in combinatie met de paar overgeblevenen van de oude generatie de sleutel tot succes in de kwalificatie. Het spel was fris. Jongens als Robben en Van Persie voelden zich verantwoordelijk en namen de boel op sleeptouw. Hoe meer je weer het hele van Marwijk-elftal gaat optuigen hoe meer je weer de oude verzadiging krijgt vrees ik.

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-10 01:52

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Sempy schreef op maandag 18 november 2013 @ 10:06:
Ik begrijp niet dat Douglas nog steeds genoemd wordt, die jongen heeft na een leuk seizoen bij Twente nooit meer zijn oude niveau gehaald. Lijkt mij geen aanwinst, komt tekort voor oranje en is bovendien al te oud. Je kan beter bouwen aan een jonge verdediging die nog jaren meekan.

Verder hoop ik dat Stekelenburg gewoon weer een kans krijgt op goal ipv Cillissen.

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:37
tweaker2010 schreef op maandag 18 november 2013 @ 13:14:
[...]
Verder hoop ik dat Stekelenburg gewoon weer een kans krijgt op goal ipv Cillissen.
Ik ben een groot fan van Cilissen voor de toekomst maar wat vond ik hem onzeker overkomen zeg! Snapte ook niet waarom hij de voorkeur boven Krul kreeg. Krul is in de vorm (leuke woordspeling trouwens) van zijn leven. Heeft net een record gezet in de PL van meeste saves in een wedstrijd en dan toch ernaast staan?

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:57
De discussie Veltman blijft me verbazen. Mensen zeggen dat het te vroeg is etc want hij heeft het net een paar wedstrijden goed gedaan.
Maar deze zelfde mensen zien wel Rekik als basis speler van Oranje terwijl Rekik net als Vetlman ook pas net een paar wedstrijden goed heeft gespeeld.

Ik zelf heb op het moment geen voorkeur voor Veltman of Rekik omdat beide pas net komen kijken en beide pas een paar wedstrijden in de basis gespeeld hebben.
Zelfde vind ik trouwens van Bruma. Deze heeft dan wel flink wat meer wedstrijden gespeeld dan Rekik of Veltman maar hem vind ik vrij wisselvallig en maakt ondanks zijn ervaring toch vrij veel fouten.

Dan heb je nog de Vrij en BMI welke het nadeel hebben dat hun Europese ervaring matig is.
Behalve wat kwalificatie wedstrijden voor de CL en EL bestaat hun Europese ervaring volleding uit wedstrijden in Oranje.

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:11

Vos

AFCA

tweaker2010 schreef op maandag 18 november 2013 @ 13:14:
[...]

Ik begrijp niet dat Douglas nog steeds genoemd wordt, die jongen heeft na een leuk seizoen bij Twente nooit meer zijn oude niveau gehaald. Lijkt mij geen aanwinst, komt tekort voor oranje en is bovendien al te oud. Je kan beter bouwen aan een jonge verdediging die nog jaren meekan.

Ik heb weinig met Douglas, maar te oud? :D Hij is 25.

• Bossie
D-e-n schreef op maandag 18 november 2013 @ 13:05:
[...]

Vraag is dan: aan welke spelers lag het? De voorhoede is grotendeels nog hetzelfde, van Bommel is dan vervangen door Strootman en achterin hebben we de jonkies in plaats van Heitinga/Mathijssen. Is Strootman dan onze redding of moeten juist die jonge verdedigers het verschil gaan maken ten opzichte van het EK?

Volgens mij was juist het opstellen van jongens als De Guzman, Clasie, De Vrij etc... in combinatie met de paar overgeblevenen van de oude generatie de sleutel tot succes in de kwalificatie. Het spel was fris. Jongens als Robben en Van Persie voelden zich verantwoordelijk en namen de boel op sleeptouw. Hoe meer je weer het hele van Marwijk-elftal gaat optuigen hoe meer je weer de oude verzadiging krijgt vrees ik.
Eens, doelde voornamelijk aan het systeem + visie van Marwijk niet het nogmaals optuigen van de spelers.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Verwijderd

D-e-n schreef op maandag 18 november 2013 @ 13:05:
[...]

Op het laatste EK brak het Nederlands elftal meermalen in twee gedeelten, de verdedigers met de verdedigende middenvelders en de aanvallers met de aanvallende middenvelder. Dat zag er niet goed uit.

Dat van Gaal zijn bondscoachschap begon met de stelling dat een ieder minimaal fit moest zijn komt volgens mij mede door die slechte wedstrijden van het Nederlands elftal op het EK. Het hing als los zand aan elkaar.

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Vos schreef op maandag 18 november 2013 @ 16:21:
[...]
Ik heb weinig met Douglas, maar te oud? :D Hij is 25.
Ik bedoelde relatief oud. ;) Volgens mij heeft hij tot op heden nog geen interlands voor oranje gespeeld.
Waarom je dan een braziliaanse speler van 25 de voorkeur zou geven boven een nederlands talent van 21 is mij een raadsel.

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:13

Niku

Alagaesii

Robben er ook niet bij. Depay waarschijnlijk zijn vervanger, Strootman aanvoerder. Dat wordt een bijzonder wedstrijdje morgen :+

Lees overigens net dat als Jong PSV de periodetitel wint, geld naar giro 555 gaat. Mooie oplossing.

[ Voor 28% gewijzigd door Niku op 18-11-2013 18:48 ]

• Bossie
Niku schreef op maandag 18 november 2013 @ 18:20:
Robben er ook niet bij. Depay waarschijnlijk zijn vervanger, Strootman aanvoerder. Dat wordt een bijzonder wedstrijdje morgen :+

Lees overigens net dat als Jong PSV de periodetitel wint, geld naar giro 555 gaat. Mooie oplossing.
Hoop dat het gelijktijdig met Zweden - Portugal is, dan zie ik het tenminste niet.
Ben bang dat het nogal pijnlijk gaat worden als ze dezelfde efficientie als tegen de Belgen laten zijn :X

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
tweaker2010 schreef op maandag 18 november 2013 @ 17:04:
[...]

Ik bedoelde relatief oud. ;) Volgens mij heeft hij tot op heden nog geen interlands voor oranje gespeeld.
Waarom je dan een braziliaanse speler van 25 de voorkeur zou geven boven een nederlands talent van 21 is mij een raadsel.
Geen idee hoe ie nu speelt in Rusland, maar als ie beter is moet ie spelen. Jammer dan voor dat 21 jarig talent, met talent zijn koop je niks op een WK.

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:59
Bospa01 schreef op maandag 18 november 2013 @ 19:10:
[...]

Hoop dat het gelijktijdig met Zweden - Portugal is, dan zie ik het tenminste niet.
Ben bang dat het nogal pijnlijk gaat worden als ze dezelfde efficientie als tegen de Belgen laten zijn :X
Zweden - Portugal is om 20:45 en Nederlands Elftal om 20:30.. De keus zal idd niet zo moeilijk zijn..

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03:19
Ik erger me er aan dat de Japanse prestaties hier ten lande worden afgedaan met "wij waren slecht". Lijken we de Duitsers wel, die kunnen ook nooit toegeven dat de tegenstander goed was, altijd was hun defensie in gebreke.

• Bossie
Sjah schreef op maandag 18 november 2013 @ 19:39:
Ik erger me er aan dat de Japanse prestatie hier ten lande worden afgedaan met "wij waren slecht". Lijken we de Duitsers wel, die kunnen ook nooit toegeven dat de tegenstander goed was, altijd was hun defensie in gebreke.
Wij "Nederland" horen simpelweg een klasse beter te zijn dan de japanners, als na rust een 2-0 voorsprong heb je het niet goed gedaan ....

Uiteraard komt dat door het goede spel van Japan, maar who cares voor Oranje is het leermoment om in de spiegel te kijken om deze situaties in de volgende wedstrijden te voorkomen.

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Die Japanners die allemaal in de Bundesliga spelen ipv de Ere-divisie, al jaren een Spanje-achtig spel spelen (op hoger tempo en lager technisch niveau mischien) en eigenlijk alleen wat vuurkracht missen en mischien wat "te net" in verdedigend opzicht? Keeper zal ook wel geen wereldklasse zijn ...
Maar, ja een land als Nederland wint het hier meestal van op basis van individuele klasse voorin. Robben alleen is dan blijkbaar niet genoeg ... (of dit systeem ;) )

[ Voor 3% gewijzigd door apis29 op 18-11-2013 20:38 ]

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

toolkist schreef op maandag 18 november 2013 @ 19:22:
[...]
Geen idee hoe ie nu speelt in Rusland, maar als ie beter is moet ie spelen. Jammer dan voor dat 21 jarig talent, met talent zijn koop je niks op een WK.
Niemand weet hoe ie het daar doet en Louis ziet hem daar ook niet, dus waarom zou ie moeten spelen dan?
Beter is een rekbaar begrip, als een 21 jarig talent op het WK speelt wordt ie daar ook alleen maar beter van.

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 28-10 07:36

PauseBreak

derp!

Waarom gaat iedereen voorbij aan Pieters als centrale verdediger? Hij heeft inmiddels het fysiek, hij heeft ervaring en inzicht en hij is verder in zijn ontwikkeling dan wie er nu staan ...

Nee, merp!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:21

Fiber

Beaches are for storming.

PauseBreak schreef op maandag 18 november 2013 @ 21:57:
Waarom gaat iedereen voorbij aan Pieters als centrale verdediger? Hij heeft inmiddels het fysiek, hij heeft ervaring en inzicht en hij is verder in zijn ontwikkeling dan wie er nu staan ...
Maar hoe gaat het nu met z'n hand...? O-) -O-

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Fiber schreef op maandag 18 november 2013 @ 22:07:
[...]

Maar hoe gaat het nu met z'n hand...? O-) -O-
Hahaha :D _O- Nou ja, als het goed is heeft hij die niet nodig ;)

Nee, merp!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19:31
Als hij zich zo blijft ontwikkelen vind ik Gouweleeuw ook een steeds betere optie voor Oranje. Jonge kerel, kan nog groeien in zijn spel, goede opkomende centrale verdediger. En bloedsnel.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

• Vos

Vos

AFCA

Omdat hij niet op die positie speelt bij zijn club? ;)

• toolkist
  • Niet online
tweaker2010 schreef op maandag 18 november 2013 @ 21:53:
[...]

Niemand weet hoe ie het daar doet en Louis ziet hem daar ook niet, dus waarom zou ie moeten spelen dan?
Beter is een rekbaar begrip, als een 21 jarig talent op het WK speelt wordt ie daar ook alleen maar beter van.
Op een WK horen de beste spelers te spelen, niet diegene de talenten die nog wat moeten leren. Dat doen ze maar in de 2 jaar tussen een EK en WK.

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Vos schreef op maandag 18 november 2013 @ 22:47:
[...]

Omdat hij niet op die positie speelt bij zijn club? ;)
Dat wil niet zeggen dat hij het niet kan ;) Bovendien heeft hij wel ervaring op die positie.

[ Voor 10% gewijzigd door PauseBreak op 18-11-2013 23:35 ]

Nee, merp!

• Sempy
Dat is toch die jongen die met slechts 2 optredens en 85 speelminuten vorig seizoen de landstitel naar Amsterdam hielp? Kunnen hem beter tot Duitser naturaliseren dan. :P

[ Voor 6% gewijzigd door Sempy op 19-11-2013 09:34 ]

• Catorce
Sempy schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 09:26:
[...]

Dat is toch die jongen die met slechts 2 optredens en 85 speelminuten vorig seizoen de landstitel naar Amsterdam hielp? Kunnen hem beter tot Duitser naturaliseren dan. :P
Nee, dan krijgen we dit gezeik nog een keer:

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=yEoCXzPiois]

:9

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-11 13:37
We krijgen vanavond toch weer een aantal leuke playoff wedstrijden:

Zweden - Portugal
Frankrijk - Oekraine
Kroatie - IJsland

En dan nog Roemenie - Griekenland maar dat zie ik als een formaliteit voor de Grieken, die zijn zo goed als door.

Ik denk dat Portugal, Oekraine en Kroatie zich verder ook gaan plaatsen. Maar ik hoop echter dat Zweden en IJsland doorgaan. Ik heb liever Zweden op het WK dan Portugal voor obvious reasons en voor IJsland zou ik het gewoon leuk vinden als ze zich voor het eerst in de geschiedenis weten te plaatsen!
De Fransen moeten ook nog flink aan de bak tegen Oekraine, ik zie het ze echter niet flikken. Ook niet met eens handsballetje :P

Denk dat ik nog meer de wedstrijd Zweden - Portugal ga volgen dan Nederland - Colombia.

[ Voor 9% gewijzigd door Vlassie1980 op 19-11-2013 14:46 ]

• Sjah
Ja ik ook, en verder Frankrijk met 1 oog.

Had maand terug serieus interesse in kaartje Colombia, blij dat ik het niet deed. Want het is koud, en zonder Robin en Arjen zou ik me toch bekocht voelen.

Verder denk ik dat Griekenland helemaal niet zeker is, maar who cares. Kroatie moet dat afmaken in eigen land.Verder om kwart over 7 Algerije - Burkina Faso, en ja ook dat interesseert mij, heen-uitslag 3-2 voor BF.

[ Voor 35% gewijzigd door Sjah op 19-11-2013 14:55 ]

• Catorce
Waar ik op hoop:

Zweden - Portugal
Frankrijk - Oekraine
Kroatie - IJsland
Roemenie - Griekenland

Ik denk niet dat alles werkelijkheid wordt, maar zou blij zijn als Zweden en IJsland door gaan :)

• D-e-n
Voor de loting kan het ook nog het één en ander uit maken. Het laagst geklasseerde land uit de ranking komt namelijk niet in de Europese pot terecht. En dan scheelt het nogal of het Frankrijk of IJsland is.

• Sjah
Maakt dat uit, of ben ik de draad even kwijt? Want een groep met 3 europ. landen is verboden...

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Zweden en IJsland gun ik het heel erg;
Griekenland - Roemenië is een beetje lood om oud ijzer wat mij betreft.

Frankrijk ben ik al jaren geen fan (meer) van, maar zou het toch wel jammer vinden als Ribery straks afwezig is.

Van Christiano Ronaldo zou je hetzelfde kunnen zeggen, maar moet ik zeggen dat ie me tijdens interlands over het algemeen niet zo super imponeert... daarnaast heb ik toch nog steeds een beetje een afkeer van Portugezen als het om voetbal gaat. Om begrijpelijke redenen :+

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• D-e-n
Er is een Europees land teveel als je naar het aantal groepen kijkt. Wat men dan de laatste twee WK's deed in zo'n geval is dat land in een aparte bak stoppen en bij Argentinië/Colombia/Brazilië/Uruguay stoppen. Moet je je voorstellen dat je dan Frankrijk treft en bijvoorbeeld een land als Japan.

• Sjah
Ach dan zal in pot 3 Fra zitten, dus?? Want als je Fra loot, heb je niet Ghana of Chili , Nigeria of Ivoorkust. Jij mag kiezen.

Mij lijkt een fijne loting>> Zwi, Honduras, Ecuador, NL. :9~ De 6e December is die.

[ Voor 26% gewijzigd door Sjah op 19-11-2013 16:30 ]

• D-e-n
Is het al bekend welke regio's in welke pot zitten dan? Er zijn vijf Afrikaanse landen en twee Zuid-Amerikaanse over dus jouw theorie is mogelijk.

Blijft wel altijd bizar hoe verschillend zo'n loting kan uitpakken want het tegenovergestelde van jouw loting is Brazilië, Frankrijk/Ivoorkust en Japan. Om maar wat te noemen :)

• Sjah
Wikipedia: Wereldkampioenschap voetbal 2014

Maar JIJ hebt wel gelijk, 'r staat bij potindeling, dat Fifa die nog niet bevestigd heeft. :)

• Fiber

Fiber

Afbeeldingslocatie: http://www.vi.nl/upload/efc8721e-1ebd-45da-b151-f435db979180_opstelling_colombia.jpgInteressante opstelling van Nederland tegen Colombia...:

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Aardige opstelling, ik ben vooral benieuwd naar de verdediging. Cillissen is wel een zwakke schakel.

• Fiber

Fiber

Drie 'linkspoten' op het middenveld. Is dat wel handig...?

• toolkist
  • Niet online
Ik zou eerder Veltman als zwakke schakel achterin bestempelen. Net 2 goede wedstrijden gespeeld en dan Falcao in bedwang gaan houden?

• Unrealiac
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16:00
Ik ben (als Belg) razend benieuwd naar hoe Nederland presteert tegen Colombia. Maar helaas zal ik de match van Belgie - Japan live kijken. Doch, ik hoop dat jullie winnen tegen de Colombianen!

En in alle eerlijkheid heb ik op mijn laptop 4 livestreams openstaan van andere matchen (waaronder ook die van Nederland - Colombia)

geweldige dag als voetbal-fanaat _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door Unrealiac op 19-11-2013 20:30 ]

Here's to you Nicola and Bart

• Sempy
toolkist schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 20:24:
Ik zou eerder Veltman als zwakke schakel achterin bestempelen. Net 2 goede wedstrijden gespeeld en dan Falcao in bedwang gaan houden?
Prima testcase dus, ik heb overigens bij iedere kandidaat voor de cv-positie achterin twijfels of hij Falcao in bedwang kan houden, dat is nu eenmaal het kaliber speler waar je in de NL competitie nooit tegen speelt. Het helpt ook niet dat De Jong geblesseerd is, hopelijk weet Schaars mij te verrassen.

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

toolkist schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 20:24:
Hij zingt tenminste wel mee, dat kun je van de meeste anderen (als vd Wiel) niet zeggen.

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:57
Sempy schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 20:29:
[...]

Prima testcase dus, ik heb overigens bij iedere kandidaat voor de cv-positie achterin twijfels of hij Falcao in bedwang kan houden, dat is nu eenmaal het kaliber speler waar je in de NL competitie nooit tegen speelt. Het helpt ook niet dat De Jong geblesseerd is, hopelijk weet Schaars mij te verrassen.
Inderdaad, Nederland heeft op het moment geen echte top verdediger.
We hebben alleen een hele groep talentvolle verdedigers waar Veltman er een van is.

Als hij zwak speelt gaat een grote groep mensen hem finaal afkraken en als hij goed speelt gaan we hem met zijn alleen de hemel in prijzen en moet hij op het WK in de basis.

Laten we gewoon accepteren dat het onmogelijk is om nu al in te schaten wie er op het WK in het centrum van de verdediging zal staan omdat alle mogelijke spelers die er kunnen staan hun nadelen hebben.
Laten we gewoon blij zijn dat er zoveel talent is voor die 2 posities en laten we hopen dat minimaal 2 ervan door groeien en een goed Europees niveau halen.

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:24
Ik heb echt geen idee wat ik van deze pot moet verwachten qua eindstand. Ik gok op een 1-1.

Zou wel eens willen weten hoe een NL-elftal het doet tegen een competitie-elftal. Denk dat er weinig nationale elftallen zijn die winnen van een top 3 team uit een reguliere nationale competitie. Ben dan ook van mening dat een goed teamspel veel belangrijker is dan een paar goede individuen. Zo maak ik me ook niet zo druk om welke spelers er staan, zolang ze maar aan elkaar wennen.

[ Voor 68% gewijzigd door MailMan op 19-11-2013 20:35 ]

• Sjah
Griekenland op 0-1, die zijn wel klaar...

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Ik denk dat Colombia wel met 1-2 wint. Qua team en kwaliteit zijn zij veel sterker dan dit oranje.

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:06
Van der Vaart... Lekker
Vind hem beter dan Sneijder

• BeefHazard
Croatie op 1-0 tegen IJsland. Het is te hopen dat IJsland er nog wat aan doet.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

• MailMan
Mooi om te zien dat VdV er echt op gebrandt is het beste te laten zien in zo'n vriendschappelijke pot, gezien z'n toch wel duidelijk taal na het gemiste schot :P

Crisis, toch al minimaal 2 goeie kansen gehad. Had er best 1 in gekund.

[ Voor 18% gewijzigd door MailMan op 19-11-2013 20:51 ]

• BeefHazard
Mandzukic heeft rood gekregen na een hele smerige trap op Gudmundsson's knie. Mooi nieuws, helaas dan wel weer een geblesseerde Gudmundsson :/

E: Blessure valt mee gelukkig, loopt weer vrolijk door het veld.

[ Voor 19% gewijzigd door BeefHazard op 19-11-2013 20:56 ]

• Sjah
Nou, die 1-1 moet toch kunnen, nog een 2e helft te gaan. Maar hebben ze nog aanvalllers van formaat over...Ijsland?

• BeefHazard
Finnbogason, Gudmundsson, Gudjohnsen... Ach, komt wel goed :p

[ Voor 9% gewijzigd door BeefHazard op 19-11-2013 21:00 ]

• Fiber

Fiber

Sjah schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 20:56:
Nou, die 1-1 moet toch kunnen, nog een 2e helft te gaan. Maar hebben ze nog aanvalllers van formaat over...Ijsland?
Liefst in de 90e minuut of zo, dan valt er ook niet veel meer aan te doen... :)

Zou wel een stunt zijn als ze het zouden redden. En het is bijna een tweede Nederlands (sprekend) elftal... :)

[ Voor 15% gewijzigd door Fiber op 19-11-2013 21:01 ]

• D-e-n
Als Kroatie het WK niet haalt heeft één man wat om over na te denken.

Lens mag nooit meer een vrije trap nemen.........

• MailMan
Jeremain Memphis? :P

• D-e-n
Sorry, keek net half :)

• MailMan
Hmm jammer voor Veltman, speelde een prima pot tot nu toe.

Van Gaal is al aan het krabbelen :P

[ Voor 25% gewijzigd door MailMan op 19-11-2013 21:06 ]

• D-e-n
De Vrij was nu afgemaakt............

• Fiber

Fiber

Foutje zonder gevolgen, geen probleem.

• Vos

Vos

AFCA

MailMan schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 21:06:
Hmm jammer voor Veltman, speelde een prima pot tot nu toe.

Van Gaal is al aan het krabbelen :P
Wat jammer? Iets meer info mag wel, we kijken niet allemaal ;).

• MailMan
Fiber schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 21:07:
Foutje zonder gevolgen, geen probleem.
Niet voor het NL elftal, wel voor Veltman ;)

Jeeeeezus

Eigenlijk 10 vs 10

[ Voor 7% gewijzigd door MailMan op 19-11-2013 21:09 ]

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online

aerofreak

Steve Jobs

Dus.... 8)7

Terechte rode kaart

[ Voor 51% gewijzigd door aerofreak op 19-11-2013 21:11 ]

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

• D-e-n
Wat een eikel die scheids. Hoe verneuk je een vriendschappelijk potje.

• ADDG
  • Laatst online: 01:41
Dat had gewoon dubbel rood moeten zijn. Erg dom van Lens om zich te laten provoceren.

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-11 14:17

Vuvuzela

My spire is forming

Weinig vriendschappelijks aan :o

I served in a company of heroes.

• MailMan
Ach, goeie oefening voor als we Spanje weer tegenkomen :+

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Die duw is toch geen rood? Die trap na wel...

• Sempy
Of Portugal

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 30-10 12:53

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

echt wat een kneus die lens. Gelijk geen zin meer om dit 10vs11 te gaan kijken. Kansloze gast

• CR1691
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 31-10 10:30

CR1691

Hero of Time

D-e-n schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 21:06:
De Vrij was nu afgemaakt............
Klopt. Maar dat zijn we wel gewend toch? Spelers die in de basis staan worden met de grond gelijk gemaakt en spelers die net bij de selectie zitten of niet geselecteerd zijn worden de hemel ingeprezen om ze de basis in te lullen. Over een tijdje is Veltman het volgende ''slachtoffer'' en moet er weer een ander in de basis.

PSN: Finally_Chris

• Vos

Vos

AFCA

Exocet schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 21:10:
Die duw is toch geen rood? Die trap na wel...
Zo duwen is rood, dat andere had ook rood moeten zijn.

• MailMan
Sorry hoor, maar wat de neuk doen die Colombianen? Het is een vriendschappelijke pot en ze gedragen zich als idioten. Inderdaad goeie les voor NL, maar toch.

• D-e-n
Die scheids snapt er geen reet van. Hij wordt door twee teams uitgenodigd die willen OEFENEN. Die oefening is nu waardeloos

• Fiber

Fiber

douweegbertje schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 21:11:
[...] Gelijk geen zin meer om dit 10vs11 te gaan kijken...
Zoiets kan op het WK ook gebeuren, kunnen ze dat ook gelijk mooi oefenen. :z

Anyway, Zweden - Portugal is toch veel spannender... :)

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 30-10 12:53

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Fiber schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 21:14:
[...]

Zoiets kan op het WK ook gebeuren, kunnen ze dat ook gelijk mooi oefenen. :z

Anyway, Zweden - Portugal is toch veel spannender... :)
Meen je dit nou serieus? Gasten zitten niet meer in de F'jes maar spelen voor hun land nu hoor. Als je dit nog moet leren kan je net zo goed oprotten naar FC boerenlul in de 4e klasse.

• Vos

Vos

AFCA

Lens had die gast vierkant uit moeten lachen, zó dom dit.

• Fiber

Fiber

Ik bedoel oefenen op spelen met 10 tegen 11. Je niet laten provoceren is natuurlijk een ander verhaal.

• D-e-n
Scheids lijkt ook wel partijdig. Die Colombianen hakken er op los

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:09
Het wordt wel een afvalrace zo.

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Gewoon het veld afstappen nu

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
slagveld zeg.... nederland - portugal 2006 :(

[ Voor 10% gewijzigd door P.O. Box op 19-11-2013 21:18 ]

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-11 14:17

Vuvuzela

My spire is forming

Ik dacht dat portugal erg was.. Maar Colombia kan het ook :x

I served in a company of heroes.

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Van der Vaart er ook geblesseerd af :(

• D-e-n
Gewoon Falcao een doodschop geven. Leren ze het wel af

• Fiber

Fiber

België voor trouwens tegen de Jappen...

En Kroatië op 2-0 tegen mijn geliefde IJsland... :9~

[ Voor 44% gewijzigd door Fiber op 19-11-2013 21:22 ]

Pagina: 1 ... 84 ... 223 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor het WK en de Oranje oefenwedstrijden voor het WK, zie het speciale themaforum