[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2013/2014 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 82 ... 223 Laatste
Acties:
  • 406.679 views

Onderwerpen

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:51
tweaker2010 schreef op woensdag 13 november 2013 @ 13:08:
[...]

Op basis van talent selecteren? Dat is nieuw, dan kun je Drenthe en Babel etc al die jongens die geflopt zijn ook wel selecteren. Je ziet dat de verwachtingen bij oa de Vrij te hoog waren en dat die jongen er aan onder door gaat, datzelfde moet je niet met Veltman willen. Het zou slim zijn als van Gaal hem rustig brengt.
Voor een oefeninterland kan dat de doorslag geven, iemand die een paar wedstrijden leuk meespeelt en als talent te boek staat. Beter dan iemand van bijna 30 waarvan we weten dat het net niet is (Verhaegh als RB?). De 1e wedstrijd die telt is pas in Brazilie, tot die tijd kan je nog experimenteren.
D-e-n schreef op woensdag 13 november 2013 @ 13:11:
@sempy
De spoeling is niet zo dun hoor, alleen zijn ze erg jong. Als je alle jonkies meetelt wordt het straks erg spannend wat dat betreft. Vlaar, De Vrij, Veltman, Indi, Rekik, Bruma: zes man voor vier plekken. Alhoewel je Indi ook nog als back kunt tellen. En dan tel ik van Dijk en Denswil niet mee.
Ik vind dat qua spoeling best dun, zeker wat betreft ervaring/spelen op niveau. Talent is er toch genoeg, maar helaas lopen die iedere week in een competitie waar ze vooral moeten opbouwen en beduidend mindere aanvallers tegenover zich hebben dan waar je op het WK mee te maken krijgt. In 2010 was vdWiel de enige verdediger zonder ervaring in Bundesliga/PremierLeague!

• Jaap.
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02-11 13:36
D-e-n schreef op woensdag 13 november 2013 @ 13:33:
Vlaar is inderdaad de enige ervaren verdediger. Achterin is feitelijk het tegenovergestelde van voorin: veel talent maar ervaren klasse. Voorin is er veel klasse maar weinig aankomend talent.

Dat is zowat de oudste defensie die we op kunnen stellen ja :)
Zeker waar, qua ervaring kan je Heitinga nog rekenen, maar die speelt niet dus daar schiet je feitelijk ook weinig mee op. Wat dat betreft droevig inderdaad, maar nu hopen dat het aankomend talent goede keuzes maakt.

Voorin ben ik daarom ook niet helemaal met je eens. Zoals een Luuk de Jong, 23 jaar is echt een prima spits hoor, maar het probleem is dat hij (en met hem vele anderen) gewoon verkeerde / ongelukkige keuzes maken aangaande transfers. Narsingh vind ik ook echt een goede rechtsbuiten, maar die heeft gewoon pech gehad met zijn blessure en is nu op de weg terug. Daarnaast vind ik Depay (mits hij zijn oogkappen afkrijgt) en Boetius ook echt goede talentvolle spelers die wellicht in de toekomst vaste waardes kunnen worden.

Toen van Persie van Feyenoord naar Arsenal ging had ook niemand verwacht dat hij uit zou groeien tot de speler die hij nu is.

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:10
Verdedigers als Indi of De Vrij hebben echt net wat meer potjes achter de naam dan Boetius of Depay. Bovendien hebben die verdedigers concurrentie van andere jonge gasten. Als Boetius net als De Vrij wat jaartjes ouder was en consequent speelde bij Feyenoord (zonder blessures) dan had hij zijn ticket al kunnen bestellen bij wijze van spreken. De Vrij heeft nog altijd te schaften met die vier anderen.

De Jong vind ik het net niet overigens. Ik zou ook echt niet weten wie er na van Persie in de spits komt te staan. Ik koop maar dat van Persie zo'n spits wordt die het op zijn 34e op techniek nog kan.

• Sempy
Zouden we eigenlijk niet gewoon 4-4-2 moeten gaan spelen, heb je met Robben/Persie een top-voorhoede op het middenveld een mannetje extra aangezien we daar meer kwaliteit hebben en door die iets behoudende opstelling ook minder druk op de achterhoede. Gewoon realistisch gezien het spelersmateriaal ipv met onze Hollandse School voor l*l staan als je er de kwaliteit niet voor hebt.

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:09
Niemand zendt vandaag Mex-NZ of Jor - Uru uit, he, de intercontinentale play-offs? Zelfs de pay-zenders niet. Gelukkig hebben we streams die Arabieren coveren alles.

• D-e-n
442 in een ruit met Sneyder achter twee spitsen of 442 met Robben aan de zijkant en dan bijvoorbeeld de rechterkant open laten voor Janmaat/vd Wiel?

In het laatste geval moet je wel een middenvelder hebben die een beetje die zijkant kan houden. Fer, Wijnaldum?

• Jaap.
D-e-n schreef op woensdag 13 november 2013 @ 13:47:
Verdedigers als Indi of De Vrij hebben echt net wat meer potjes achter de naam dan Boetius of Depay. Bovendien hebben die verdedigers concurrentie van andere jonge gasten. Als Boetius net als De Vrij wat jaartjes ouder was en consequent speelde bij Feyenoord (zonder blessures) dan had hij zijn ticket al kunnen bestellen bij wijze van spreken. De Vrij heeft nog altijd te schaften met die vier anderen.

De Jong vind ik het net niet overigens. Ik zou ook echt niet weten wie er na van Persie in de spits komt te staan. Ik koop maar dat van Persie zo'n spits wordt die het op zijn 34e op techniek nog kan.
Wat je zegt over Vrij/Indi en Boetius/Depay is zeker waar; vandaar dat eerstgenoemden er ook keer op keer bij zitten en laatstgenoemden niet. Maar met het oog op de toekomst zijn die laatsten wel spelers die, mits ze zich dusdanig door blijven ontwikkelen, hun plaatsje nog wel gaan verdienen.

Ik heb de Jong bij Twente destijds meermaals aan het werk gezien en ik vond het wel een goede spits, alleen snap ik niet, maar dat geld voor meer spelers, dat ze zo'n drang hebben om na 1 / 2 goede seizoen weg te moeten. Maar afgezien van dat is het grootste probleem voor De Jong, maar ook voor een Douglas dat ze momenteel qua ontwikkeling gewoon helemaal stil staan en dus kostbare tijd weg gooien.

Hetzelfde bij Castaignos; deed het één seizoen prima bij Feyenoord en ineens was dat niet goed genoeg meer en moest hij naar Inter. Leuk, een jaartje cashen en met grote spelers trainen, maar qua wedstrijdritme en ervaring helemaal geen ontwikkeling. Ondanks dat hij nu nog relatief jong is en zijn doelpunten maakt, is hij verre van onomstreden omdat hij ook gewoon veel kansen mist. Naar mijn idee had hij een stuk verder kunnen zijn als hij 'gewoon' bij Feyenoord was gebleven.

• D-e-n
Het vreemde is: bij Feyenoord was er nog best wat op aan te merken maar scoren deed hij juist wel.

• Jaap.
D-e-n schreef op woensdag 13 november 2013 @ 14:08:
Het vreemde is: bij Feyenoord was er nog best wat op aan te merken maar scoren deed hij juist wel.
Die op en aanmerkingen zijn er nog steeds hoor, eventuele Twentefans hier zullen dat beamen.
Echter zijn zijn resultaten gelijk als bij dat seizoen bij Feyenoord, vanaf wikipedia/teletekst:

Feyenoord 2010-2011 34 wedstrijden 15 doelpunten.
FC Twente 2012-2013 34 wedstrijden 13 doelpunten.
FC Twente 2013-2014 13 wedstrijden 06 doelpunten.

Het 'probleem' is dat hij sinds dat seizoen bij Feyenoord exact dezelfde fouten maakt en naast de goals die hij wel maakt gewoon enorm veel mist.

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-10 01:52

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

ephymerous schreef op woensdag 13 november 2013 @ 13:30:
[...]
Wie er nou onder de indruk van van der Wiel - de Vrij - Vlaar en Blind? En dan heb je volgens mij de meest ervaren spelers staan ;)
Ehm, Heitinga? Hij is nu weliswaar geblesseerd, maar fit en in vorm lijkt hij mij wel kandidaat voor het WK.
Blind is bij gebrek aan beter, hij speelt bij Ajax ook niet meer op die positie. Willems zou toch ook kunnen?
Van der Wiel is basispeler bij PSG dus zo slecht is ie niet hoor. Dat wij hem in NL zo snel vergeten zijn...

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:06
Sempy schreef op woensdag 13 november 2013 @ 13:01:
Op zich is de selectie van Veltman best snel. Maar aangezien de spoeling achterin dun is en het niveauverschil klein, moet je gewoon iedereen alvast een kans geven in een oefeninterland. Straks vallen bijvoorbeeld Vlaar en De Vrij weg door blessures of compleet uit vorm en dan kom je al gauw bij deze jongens om toch genoeg CV's in je selectie hebben. Bovendien heeft Veltman de diverse jeugd-oranjes doorlopen, dus hij behoort altijd al tot de besten in zijn leeftijdscatagorie en is dus ook niet enkel obv 1 leuk potje tegen Celtic geselecteerd, maar op basis van zijn talent.
De Vrij is exact 3 weken ouder dan Veltman, en heeft altijd de voorkeur gekregen boven Veltman op alle niveaus;) Het zegt op zich een hoop dat Veltman nu pas basisspeler is bij zn club, als dat al zo is als iedereen fit is. De Vrij was altijd het grootste talent op die positie, niet voor niets heeft hij op dezelfde leeftijd veel meer ervaring dan zn concurrenten.

Ik zou als ik van Gaal was investeren in vastigheid, ipv elke speler die anderhalve goede wedstrijd heeft te selecteren. Je krijgt echt geen goede prestaties als je straks in Brazilië een verdediging opstelt die voor het eerst samen in het veld staan. Ik vond ook dat Van Gaal dat in eerste instantie goed deed, hij gaf een paar van die jonkies echt het vertrouwen en met een simpele kwalificatie hebben ze dat waar gemaakt. Ik snap niet waarom hij nu weer bij 0 wil beginnen, hij is nu iets meer dan een jaar met succes aan het bouwen aan Oranje en gooit nu ineens drastisch het roer om.

Ik snap dat je een buitenspeler of linksback meeneemt terwijl dat eigenlijk veel te vroeg is. Daar is de spoeling echt dun. Maar een centrale verdediger moet echt wat meer laten zien dan die handvol goede potjes die Rekik, Bruma, Veltman etc. nu in de benen hebben. Dan zou inderdaad nog een Van Dijk als eerste in mij opkomen, die heeft ook meer laten zien dan eerder genoemde namen bij elkaar.

[ Voor 10% gewijzigd door ph4ge op 13-11-2013 14:44 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• Jaap.
ph4ge schreef op woensdag 13 november 2013 @ 14:39:
[...]
Maar een centrale verdediger moet echt wat meer laten zien dan die handvol goede potjes die Rekik, Bruma, Veltman etc. nu in de benen hebben. Dan zou inderdaad nog een Van Dijk als eerste in mij opkomen, die heeft ook meer laten zien dan eerder genoemde namen bij elkaar.
Wel in de middenmoot van Nederland en daarna in Schotland, waar het niveau van de competitie om te huilen is. Dus wat hij dan heeft laten zien is ook maar relatief. Feit is gewoon dat de verdediging nog steeds de zwakste schakel van Oranje is.
tweaker2010 schreef op woensdag 13 november 2013 @ 14:34:
[...]

Blind is bij gebrek aan beter, hij speelt bij Ajax ook niet meer op die positie. Willems zou toch ook kunnen?
Van der Wiel is basispeler bij PSG dus zo slecht is ie niet hoor. Dat wij hem in NL zo snel vergeten zijn...
Van der Wiel is inderdaad uitgegroeid tot basisspeler van PSG en als hij die lijn voortzet lijkt het mij ook buiten kijf staan dat hij straks 'gewoon' rechtsback is in Brazilië.

Willems laat eerst maar eens een fatsoenlijke ontwikkeling doormaken, want dat deze jongen genoemd wordt is toch wel tekenend voor de linksbacks die we hebben. Ik hoor/lees en zie dat Pieters het onwijs goed doet bij Stoke, dus ik neem aan dat die ook nog weer in beeld komt en daarnaast hebben we enkel Blind, die ik eigenlijk per wedstrijd beter vind spelen of van Aanholt, maar die vind ik zelf te wisselvallig.

• ph4ge
JapieTalent schreef op woensdag 13 november 2013 @ 14:57:
Wel in de middenmoot van Nederland en daarna in Schotland, waar het niveau van de competitie om te huilen is. Dus wat hij dan heeft laten zien is ook maar relatief. Feit is gewoon dat de verdediging nog steeds de zwakste schakel van Oranje is.
Is het niveau waar Ajax en PSV op het moment op acteren dan zoveel hoger dan de Schotse competitie? Ik betwijfel het ten zeerste. Verder is het misschien wel bijna net zo knap om uit te blinken bij het zwakke Groningen van vorig jaar als leuk mee te hobbelen in een veel sterker elftal.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• D-e-n
[...]
Ehm, Heitinga? Hij is nu weliswaar geblesseerd, maar fit en in vorm lijkt hij mij wel kandidaat voor het WK.
Waarom kom jij steeds met Heitinga? Wanneer was Heitinga voor het laatst in vorm? Die zat al tijden op de bank bij Everton
Willems zou toch ook kunnen?
Dan zie ik nog liever Indi op die plek
Volgens mij werd er ook niet gesuggereerd dat de rechtsbackplaats nu een probleem was. :) Dat is juist de positie die géén probleem is. Vd Wiel en Janmaat gaan mee. Ze zoeken het daar wel uit wie speelt.

• CR1691
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 31-10 10:30

CR1691

Hero of Time

[...]

Heitinga is al sinds het afgelopen EK een afgelopen zaak. Moet ook al tijdenlang vertrekken bij Everton. Die gozer zien we straks terug in Turkije of de Eredivisie.

PSN: Finally_Chris

• Jaap.
ph4ge schreef op woensdag 13 november 2013 @ 15:09:
[...]

Is het niveau waar Ajax en PSV op het moment op acteren dan zoveel hoger dan de Schotse competitie? Ik betwijfel het ten zeerste. Verder is het misschien wel bijna net zo knap om uit te blinken bij het zwakke Groningen van vorig jaar als leuk mee te hobbelen in een veel sterker elftal.
Nee hoor, dat niveau is helemaal niet hoger, vandaar dat ik jou stelling dat van Dijk meer heeft laten zien enigszins bagateliseer. Zoveel meer heeft van Dijk dus ook niet laten zien in vergelijking met de anderen.

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

D-e-n schreef op woensdag 13 november 2013 @ 15:11:
[...]
Waarom kom jij steeds met Heitinga? Wanneer was Heitinga voor het laatst in vorm? Die zat al tijden op de bank bij Everton
Hij is geblesseerd en keeg geen vertrouwen, logisch dat je dan uit vorm raakt ;)
Een speler als Narsingh zit er ook na lange tijd opeens weer bij terwijl PSV van geen meter draait.

• D-e-n
Hij is al twee jaar niet in vorm en/of geblesseerd. Dat is echt geen kwestie van even een blessure en weer terug.

• Sempy
[...]
De Vrij is exact 3 weken ouder dan Veltman, en heeft altijd de voorkeur gekregen boven Veltman op alle niveaus;) Het zegt op zich een hoop dat Veltman nu pas basisspeler is bij zn club, als dat al zo is als iedereen fit is. De Vrij was altijd het grootste talent op die positie, niet voor niets heeft hij op dezelfde leeftijd veel meer ervaring dan zn concurrenten.
De Vrij is toch ook gewoon geselecteerd. Alleen is het wel handig om ook andere spelers te bekijken en dat doe je niet door ze op de bank te laten zitten.. Je hebt toch minimaal 4 centrale verdedigers op het WK nodig en Veltman is zeker een kandidaat . Zeker met al die blessures en spelers die totaal niet in vorm zijn (waaronder De Vrij). Misschien ook wel een bewuste actie van vGaal, ff wakker schudden dat het beter moet omdat iedereen die in vorm is je plekje kan inpikken.

• ph4ge
JapieTalent schreef op woensdag 13 november 2013 @ 15:18:
[...]

Nee hoor, dat niveau is helemaal niet hoger, vandaar dat ik jou stelling dat van Dijk meer heeft laten zien enigszins bagateliseer. Zoveel meer heeft van Dijk dus ook niet laten zien in vergelijking met de anderen.
Wel dus, hij heeft veel meer (goede) wedstrijden op dat niveau gespeeld. Twee goede wedstrijden is gewoon te weinig, bijna elke Eredivisie speler kan zeggen dat hij 2 goede wedstrijden Eredivisie gespeeld heeft.

• Sjah
Alles best, als er maar niet weer een Edson Braafheid-type meegaat naar het Wk. Zou niet opschieten.

• Sempy
Sjah schreef op woensdag 13 november 2013 @ 15:51:
Alles best, als er maar niet weer een Edson Braafheid-type meegaat naar het Wk. Zou niet opschieten.
Ik vind Jetro Willems een perfecte Braafheid, hopelijk mag hij ook invallen in de finale straks. ;)

• Jaap.
ph4ge schreef op woensdag 13 november 2013 @ 15:49:
[...]
Wel dus, hij heeft veel meer (goede) wedstrijden op dat niveau gespeeld. Twee goede wedstrijden is gewoon te weinig, bijna elke Eredivisie speler kan zeggen dat hij 2 goede wedstrijden Eredivisie gespeeld heeft.
Lees nou gewoon even nog een keer mijn reactie, volgens mij is die duidelijk genoeg.

• Sjah
Sempy schreef op woensdag 13 november 2013 @ 15:55:
[...]

Ik vind Jetro Willems een perfecte Braafheid, hopelijk mag hij ook invallen in de finale straks. ;)
Tja heb die finale, vooral de 2e verlenging, waarin hij debuteerde op een Wk, weg gestopt>>> maar.... was het niet Edson die fout stond opgesteld en Iniesta dat met gemak afstrafte?

• Sempy
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=P5yE9YWc9TU]

De donkere jongen die op het moment van de verkeerd weggewerkte voorzet rond de linksbackpositie hangt is volgens mij Elia die niet goed meeloopt (Braafheid is bij de counter naar rechts afgedwaald).

Simon Zwartkruis vermeld de volgend opstelling op twitter:

@simonzwartkruis: Opstelling #oranje:Cillessen, Janmaat, De Vrij, Martins Indi, Blind; NdeJong, VdVaart, Strootman; Robben, SdeJong, Lens

Veltman dus gewoon op de bank.

[ Voor 31% gewijzigd door Sempy op 13-11-2013 16:18 ]

• Sjah
Tx Sempy.

• D-e-n
Ook De Jong ipv De Guzman en geen Vlaar en vd Wiel. De journalisten lullen maar wat dus of ze proberen onschuldige bezoekers van fora op stang te jagen :D

Dan speelt vd Wiel waarschijnlijk wel dinsdag.

• Sjah
Nou Uruguay is al zeker van de Wk, zie voor de mosterd na de maaltijd de 2e helft, zo op euroSport. 0-2 nu.

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:21
gambieter schreef op woensdag 13 november 2013 @ 13:37:
Tja, sinds Jaap Stam en Frank de Boer is het vrij droevig gestemd met de Nederlandse verdedigers. Die onbalans hebben we nu eenmaal altijd gehad ;)
De elftallen van 1998 en 2000 kan ik nou niet bepaald uit balans noemen hoor. Daar zat talent en ervaring op iedere positie :)
[...]

Heitinga speelt voorlopig niet en ik vraag me af of hij dit seizoen nog een basisplaats gaat afdwingen. De glans (voor zover die er echt was) is er inmiddels wel een beetje af.

Van der Wiel is niet slecht nee maar ook niet zo goed dat je daarvan als tegenstander onder indruk raakt. Willems vind ik persoonlijk zwaar overschat en Pieters zie ik nooit spelen dus daar heb ik geen mening over. Blind is inderdaad bij gebrek aan beter.
[...]
Dat zegt niet zoveel, dat gebeurt in jeugdelftallen volgens mij wel vaker. Het gaat niet alleen hoe snel je op niveau bent maar ook hoe hoog je niveau uiteindelijk is. Veel wedstrijden zie ik niet live van Feyenoord maar in hoeverre ontwikkelt de Vrij zich nog? Ik zie hem nog niet de stap maken die Alex en Vertonghen in hun laatste seizoen Eredivisie wel hebben gemaakt.

[ Voor 27% gewijzigd door ephymerous op 13-11-2013 16:49 ]

XXXVI

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Sempy schreef op woensdag 13 november 2013 @ 16:14:
Simon Zwartkruis vermeld de volgend opstelling op twitter:

@simonzwartkruis: Opstelling #oranje:Cillessen, Janmaat, De Vrij, Martins Indi, Blind; NdeJong, VdVaart, Strootman; Robben, SdeJong, Lens

Veltman dus gewoon op de bank.
Siem de Jong in oranje in de spits? Dat is pas echt bij gebrek aan beter. Waarom staat Lens daar niet?

• D-e-n
Omdat anders Narsingh of Depay moet spelen vermoed ik :)

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
D-e-n schreef op woensdag 13 november 2013 @ 17:00:
Omdat anders Narsingh of Depay moet spelen vermoed ik :)
Depay - Lens - Robben is niet veel slechter dan wat er nu staat imho. :+

Overigens, over het WK. Dit zou ik als hoofd elftal meenemen naar Brazilië.
Afbeeldingslocatie: http://www.footballuser.com/formations/2013/11/872384_Holland.jpg

En de reserve spelers voor die posities:
Afbeeldingslocatie: http://www.footballuser.com/formations/2013/11/872387_Holland.jpg

En als reserve reserve:
Afbeeldingslocatie: http://www.footballuser.com/formations/2013/11/872391_Holland.jpg

Nu heb ik vast een speler over het hoofd gezien, maar even snel zou ik dit zo meenemen.

[ Voor 50% gewijzigd door FiXeR.nl op 13-11-2013 17:21 ]

• D-e-n
Je ziet Clasie over het hoofd. Die is beter dan Schaars. Verder vind ik dat je met het selecteren van vd Vaart én Sneijder erg weinig dynamische middenvelders hebt. Dat gaat je opbreken in de hitte.

Met Emanuelson als back zie ik het niet meer goedkomen. Kap daar nu eens mee ;) Neem dan Indi daarvoor. De Vrij zou ik als centrale verdediger altijd meenemen.

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:13

Niku

Alagaesii

Vorm zou nimmer mijn eerste keus doelman zijn. Krul heeft mijn voorkeur. Ook Stekelenburg gaat voor Vorm als die het goed doet bij Fulham.

• Jaap.
De Vrij in je laatste elftal en Brume en Rekik voor hem?

Hoewel ik absoluut geen fan van de Vrij ben doe je hem daarmee echt te kort (en Bruma en Rekik automatisch te veel)..

• ph4ge
ephymerous schreef op woensdag 13 november 2013 @ 16:45:
Dat zegt niet zoveel, dat gebeurt in jeugdelftallen volgens mij wel vaker. Het gaat niet alleen hoe snel je op niveau bent maar ook hoe hoog je niveau uiteindelijk is. Veel wedstrijden zie ik niet live van Feyenoord maar in hoeverre ontwikkelt de Vrij zich nog? Ik zie hem nog niet de stap maken die Alex en Vertonghen in hun laatste seizoen Eredivisie wel hebben gemaakt.
Voorlopig zie ik die parallel met Vertonghen wel, die begon zn laatste seizoen bij Ajax ook niet best. :P De Vrij is in ieder geval weer uit zn dip geklommen van september. De onvermijdelijke dip die je als jonge speler altijd krijgt overleven is stap 1. In hoeverre hij nog meer stappen gaat zetten is moeilijk te voorspellen. Ik vind het in ieder geval geen toeval dat Feyenoord de laatste weken weer prima speelt, dat heeft absoluut met de vorm van de Vrij te maken. In principe kan je de Vrij niet kwalijk nemen dat de aanvallers van Feyenoord zo moeilijk scoren. Als die iets efficiënter worden dan kan de Vrij misschien net als Vertonghen een kampioenschap pakken en CL spelen. Dan is hij nog altijd jonger als Vertonghen was toen hij bij Ajax vertrok.

Maar goed, dat is koffiedik kijken. Maar het simpele feit dat een jonge speler een dip heeft wil niet zeggen dat hij is gestopt met groeien.

• Niku

Niku

Alagaesii

tweaker2010 schreef op woensdag 13 november 2013 @ 16:49:
[...]

Siem de Jong in oranje in de spits? Dat is pas echt bij gebrek aan beter. Waarom staat Lens daar niet?
Lens is wel een heel ander type spits. Met de Jong heb je nog iemand die redelijk in positie blijft. En daarbij, nu spelen Lens en Robben op hun vaste plek. Anders had je maar 1 van de 3 aanvallers op zijn eigen positie staan.

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Niku schreef op woensdag 13 november 2013 @ 17:56:
[...]
Lens is wel een heel ander type spits. Met de Jong heb je nog iemand die redelijk in positie blijft. En daarbij, nu spelen Lens en Robben op hun vaste plek. Anders had je maar 1 van de 3 aanvallers op zijn eigen positie staan.
De Jong is geen veel scorende spits, bovendien komt hij snelheid tekort. Lens heeft dat juist wel.
En als we het toch over vaste plek hebben, dit is pas sinds 2 weken de 'vaste plek' van de Jong bij Ajax. ;)

• Niku

Niku

Alagaesii

tweaker2010 schreef op woensdag 13 november 2013 @ 18:40:
[...]

De Jong is geen veel scorende spits, bovendien komt hij snelheid tekort. Lens heeft dat juist wel.
En als we het toch over vaste plek hebben, dit is pas sinds 2 weken de 'vaste plek' van de Jong bij Ajax. ;)
Bedoel dan ook vaste plek in het NL elftal ;) Dus dat Robben en Lens hun eigen posities staan.
En Lens heeft ook bij PSV niet echt aangetoond enorm scorend vermogen te hebben. Dit lijkt me de beste oplossing.

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:57
Daarnaast denkt Lens voor mijn gevoel te vaak aan zichelf.

• Jaap.
Deadsy schreef op woensdag 13 november 2013 @ 19:30:
Daarnaast denkt Lens voor mijn gevoel te vaak aan zichelf.
Ik vind het maar een beperkte voetballer, hij is sterk en snel maar dan heb je het ook wel gehad.. Hopelijk hervind Narsingh zijn oude vorm snel, vind dat namelijk een veel beter alternatief..

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:57
JapieTalent schreef op woensdag 13 november 2013 @ 19:33:
[...]

Ik vind het maar een beperkte voetballer, hij is sterk en snel maar dan heb je het ook wel gehad.. Hopelijk hervind Narsingh zijn oude vorm snel, vind dat namelijk een veel beter alternatief..
Als Narsingh de lijn doortrekt en fit blijft tot het WK dan is hij zekerweten basis speler.
Lens is in de wedstrijden die ik gezien heb van Oranje grotendeels onzichtbaar en voegt niets toe om dan uit het niets een assist of goal te maken.

Dan heb ik liever iemand zoals Narsingh die zijn directe tegenstander bezig houd en regelmatig passes geeft.

Er zullen hier zekerweten mensen zijn die fan van Lens zijn ofzo maar dat Lens in de kwalificatie zoveel basisplaatsen had is net zoals bij Blind bij gebrek aan beter.

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:04

Shabbaman

Got love?

Lens heeft gewoon de meeste assists in de kwalificatiereeks achter z'n naam staan, zo slecht zal hij dus ook wel niet zijn.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
Ik vind zowel Lens als Narsingh wel goed. Hoewel Narsingh minder ervaring heeft, dus als ik moest kiezen tussen die 2 zou ik Lens nemen. Zijn persoonlijkheid staat me niet zo aan maar hij is effectief, dat kan je van de meeste spelers niet altijd zeggen. Tis vaak mooi rond spelen bij de meeste spelers maar koud en zakelijk zijn ho maar.

Achterin centrum ben ik ook wel voor Vlaar en Bruma. Eigenlijk hoopte ik dat van Dijk beter zou worden en ook een kans zou krijgen want ik zie in hem meer kwaliteit dan die 2 maar enfin.

De Vrij/Bruno vind ik niet kunnen. Simpel om het feit dat zij vnl in Nederland spelen, zij zijn niet wekelijk getest op een hoger niveau of ontberen ervaring. Die worden helemaal weggetikt op het WK vrees ik.

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

http://www.ad.nl/2013/11/13/Oranje-gebruikte-doping-op-WK-s-van-74-en-78
Weinig nieuws onder de zon lijkt mij. Andere landen en clubs gebruikten toen ook, dus waarom oranje nu in de schijnwerpers zetten?

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:31

Rhapsody

In Metal We Trust

Maar als bijvoorbeeld Duitsland of Argentinie in het nieuws zouden komen, zou er wel wat meer ophef zijn in Nederland ;-)

Maar goed, wie zegt dat ze nu niet meer gebruiken? In het wielrennen wel en in het voetbal niet? Make that the cat wise! (waarmee ik overigens niet beweer dat iemand hier wat anders zegt)

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:58
tweaker2010 schreef op woensdag 13 november 2013 @ 18:40:
De Jong is geen veel scorende spits, bovendien komt hij snelheid tekort.
Bij sprinttests bij Ajax vorig jaar was Siem de Jong de snelste speler van Ajax. Dus sneller dan Fischer, Babel, Sana etc. Dit ben ik dus niet met je eens.
Harribo schreef op woensdag 13 november 2013 @ 22:27:
De Vrij/Bruno vind ik niet kunnen. Simpel om het feit dat zij vnl in Nederland spelen, zij zijn niet wekelijk getest op een hoger niveau of ontberen ervaring. Die worden helemaal weggetikt op het WK vrees ik.
Hier ben ik het mee eens. De Vrij en BMI hebben een paar (verloren) wedstrijden in de voorrondes van de EL en CL gespeeld; that's it. Ik zou ook eerder Vlaar en Bruma opstellen (alhoewel de laatste ook weinig internationale ervaring heeft).

Als back zou ik voor VdWiel gaan. Hij heeft dit seizoen een basisplaats bij PSG, heeft al meerdere assists in de CL gegeven en heeft relatief gezien (ten opzichte van Janmaat/vRijn/Verhaegh) enorm veel internationale ervaring met CL-, EK- en WK-wedstrijden. Janmaat zou ik dan als backup meenemen.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Verwijderd

Och, kijk je naar de prestaties van de Vrij en Indi in het Nederlands elftal dan zie ik weinig grote fouten bij die jongens, ook niet in de oefenwedstrijd tegen Italië.

• Sempy
Op het EK onder 21 vond ik De Vrij anders dramatisch spelen. Maar ook de andere potentiele centrale verdedigers hebben hun mindere momenten. Echt een positie waar waarschijnlijk op het laatste moment een keuze gemaakt gaat worden obv vorm op dat moment.

Voor de backpositie snap ik de keuze voor Janmaat ook niet, vdWiel is in bloedvorm en speelt wekelijks op hoog niveau. Wat mij betreft onomstreden 1e keuze met Janmaat als backup.

Verwijderd

Vind de keuze voor Janmaat ook niet zo verwonderlijk. Hoef je wederom alleen maar te kijken hoe Janmaat het heeft gedaan in de wedstrijden van het Nederlands elftal.

• D-e-n
Internationale ervaring kan een plus zijn maar we moeten ook weer niet overdrijven. Vd Wiel is een goede back en hij moet zeker mee maar dat wil niet zeggen dat Janmaat helemaal niets meer te vertellen heeft. Als die in Oranje gewoon goed blijft functioneren moet vd Wiel het ook maar eerst bewijzen in de tijd die hij heus wel krijgt.

De Vrij was op het EK onder 21 helemaal niet zo slecht als soms gesuggereerd wordt. Hij maakte een fout (tegen Duitsland meen ik) maar het hele team zakte in die helft door het ijs. Je zag ook de onrust toen zijn vervanger(s) het tegen Spanje/Italië moesten doen.

Vlaar heeft omdat hij in de PL speelt hij goede papieren maar ook hier gaat het (met alle respect) ook nog "maar" om Aston Villa en niet om Man Utd of pakweg City. Het zit centraal achterin allemaal dicht bij elkaar: de ervaring leert dat een goede voorbereiding in mei dan vaak bepaalt wie de nummer één voor een plek is en wie de bank mag gaan bezetten.

• ph4ge
D-e-n schreef op donderdag 14 november 2013 @ 13:11:
De Vrij was op het EK onder 21 helemaal niet zo slecht als soms gesuggereerd wordt. Hij maakte een fout (tegen Duitsland meen ik) maar het hele team zakte in die helft door het ijs. Je zag ook de onrust toen zijn vervanger(s) het tegen Spanje/Italië moesten doen.
Volgens mij was het een fout van de vervanger van de Vrij, namelijk Vd Hoorn, die uitschakeling betekende. Vanaf het moment dat de Vrij er uit ging kantelde die wedstrijd.

Verwijderd

Klopt.

• D-e-n
Sowieso wordt er wat mij betreft nog wel eens iets teveel nadruk gelegd op fouten van verdedigers. Natuurlijk is het ideaal als verdedigers foutloos spelen maar zelfs in de Europese top gaan verdedigers nog wel eens de mist in. Ik heb ook de grote Cannavaro zichzelf wel eens opzij zien laten zetten als een klein kind.

Wat belangrijker is: hoe houdt de speler zich 99% van de tijd staande? Durft hij in te schuiven en door te dekken, komt hij voor zijn man, is hij niet bang? Bij een vd Hoorn zie je dat hij geïmponeerd is door het hogere niveau (ook van zijn eigen elftal), dat het net wat te snel gaat en dat hij daardoor zijn spel niet kan spelen.

Bij bijvoorbeeld De Vrij en in de laatste weken Veltman zie je dat ze dat niveau in elk geval aankunnen. Of ze zich zodanig ontwikkelen dat het ook 90min. en gedurende een heel jaar kan moet gewoon nog blijken.

• ph4ge
Precies, het lijkt wel alsof men verwacht dat je als verdediger nooit een tegendoelpunt krijgt. Er is nog nooit een land wereldkampioen geworden zonder tegendoelpunten.

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:37
Verwijderd schreef op donderdag 14 november 2013 @ 12:55:
Vind de keuze voor Janmaat ook niet zo verwonderlijk. Hoef je wederom alleen maar te kijken hoe Janmaat het heeft gedaan in de wedstrijden van het Nederlands elftal.
Janmaat is volgens van Gaal een zekerheid geworden in het NL XItal. Volledig terrecht lijkt mij, goede verdediger, sterk en komt sterk vaak op vanaf de flank...

Verwijderd

Ik ben benieuwd wie in deze discussie als eerst een centraal duo/rb opstelt die afkomstig is van een andere club dan de club waarvan diegene fan is. Natuurlijk zijn vd Wiel en Veltman beter dan Janmaat en Bruma/De Vrij :+

• Railgunner
Dat heb ik al gedaan ;).

Ik ben fan van Ajax maar ik zie Veltman, Denswil en zeker VdHoorn niet op het WK in Oranje spelen. Dan liever Vlaar, Bruma en/of BMI.

Voor de komende oefenwedstrijden lijkt het me wél goed om een jonkie als Veltman te testen. Ik zie hem echter niet snel in de selectie voor Brazilië terugkomen.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

• Niku

Niku

Alagaesii

Verwijderd schreef op donderdag 14 november 2013 @ 14:44:
Ik ben benieuwd wie in deze discussie als eerst een centraal duo/rb opstelt die afkomstig is van een andere club dan de club waarvan diegene fan is. Natuurlijk zijn vd Wiel en Veltman beter dan Janmaat en Bruma/De Vrij :+
Als PSV fan zie ik Vlaar toch echt als absolute verdedigingsleider. Wie naast hem komt te staan hangt af van de vorm en ontwikkeling in tweede seizoenshelft, vind het redelijk dicht bij elkaar zitten nu.

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:04

Shabbaman

Got love?

D-e-n schreef op donderdag 14 november 2013 @ 13:11:
Vlaar heeft omdat hij in de PL speelt hij goede papieren maar ook hier gaat het (met alle respect) ook nog "maar" om Aston Villa en niet om Man Utd of pakweg City.
Dat spreekt denk ik zelfs wel voor Vlaar: de verdediging bij Villa staat toch meer onder druk dan bij de clubs uit Manchester.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Verwijderd

Zou altijd voor Rekik gaan. Body + ervaring + talent. Denswil vlak daarachter.

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Ervaring? Hij is 18 jaar, dit is zijn eerste seizoen in het eerste elftal van een profclub.

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:11

Vos

AFCA

Het grote discussieer hier over onze centrale verdedigers topic ;)

Wat mij betreft nemen we gewoon de spelers mee die de maanden voor het WK in vorm zijn. Met enkele uitzonderingen als Robben, RvP, Strootman...die zijn gewoon een zekerheidje. Een Veltman kan nu wel in vorm zijn, maar kan ook zo een paar maand geen bal raken. Bij wijze van ;). Ik begrijp de ophef/discussie over deze oefenpotjes niet echt. Laat Van Gaal maar lekker wat experimenteren en spelers proeven aan het grote werk. Het echte teambuilden doe je pas vlak voor het WK.

[ Voor 22% gewijzigd door Vos op 14-11-2013 16:01 ]

Verwijderd

Wie er echt helemaal bij in schiet is Anita. Sinds hij voor Newcastle is gaan spelen heeft hij, als ik het goed heb, zelfs niet eens meer in enige voorselectie gezeten.

Menigeen wijst naar het vertrek van Eriksen en Aldewereld bij Ajax. Weinigen naar het vertrek van Anita. Terwijl die gozer voor mijn gevoel voor het Ajax als team zo mogelijk de belangrijkste was van de vertrekkers.

• D-e-n
Anita speelt niet altijd bij Newcastle dus blijkbaar gaat hij daar ook niet echt super. Op zijn plek is er ook voldoende concurrentie. Ik denk dat Clasie, Strootman en De Jong ook gewoon beter zijn.

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-11 22:17
Verwijderd schreef op donderdag 14 november 2013 @ 16:00:
Wie er echt helemaal bij in schiet is Anita. Sinds hij voor Newcastle is gaan spelen heeft hij, als ik het goed heb, zelfs niet eens meer in enige voorselectie gezeten.

Menigeen wijst naar het vertrek van Eriksen en Aldewereld bij Ajax. Weinigen naar het vertrek van Anita. Terwijl die gozer voor mijn gevoel voor het Ajax als team zo mogelijk de belangrijkste was van de vertrekkers.
Ware het niet dat Anita al een jaar eerder vertrokken was en Ajax vorig jaar zonder Anita kampioen is geworden.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Oranje stapt fit in het vliegtuig

Wacht even.. Met vliegtuig naar Oost Duitsland of zuid Frankrijk kan ik nog wel voorstellen maar van Schiphol naar Maastricht.. 8)7
Kunnen die koekebakkers niet even in een bus zitten ofzo.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-10 17:00
Van Noordwijk naar Genk is 2 uur 55 min met de auto. Kan me niet eens voorstellen dat je er met het vliegtuig sneller bent als je eerst nog naar Schiphol moet en bij aankomst van Maastricht naar Genk.....

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-10 13:46
Dus ze reizen van Noordwijk met de bus naar schiphol, dan met het vliegtuig naar Maastricht, dan weer met een bus naar een hotel in Maastricht? Als die eerste bus meteen naar Maastricht rijdt, komen ze dan niet ongeveer op hetzelfde tijdstip aan?

Overigens vreemd dat ze niet gewoon zaterdagmiddag naar Genk gaan. Dat ze die wedstrijd überhaupt in Genk spelen is ronduit belachelijk, speel gewoon in Eindhoven, Amsterdam of Rotterdam.

Houdoe

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-10 17:00
Japan speelt 'thuis' dus die mogen de locatie kiezen en dat mag niet in het uitspelende land

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-10 13:46
Bigfoot schreef op donderdag 14 november 2013 @ 16:10:
Japan speelt 'thuis' dus die mogen de locatie kiezen en dat mag niet in het uitspelende land
Het is VRIENDSCHAPPELIJK, dan speelt Nederland toch thuis? Ik denk niet dat de FIFA dat problematisch zal vinden.

Houdoe

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Witte schreef op donderdag 14 november 2013 @ 16:11:
[...]

Het is VRIENDSCHAPPELIJK, dan speelt Nederland toch thuis? Ik denk niet dat de FIFA dat problematisch zal vinden.
Regeltjes.. :/

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:45

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Van Maastricht naar Genk is +- 15 min. dat laat zich goed doen. Tenzij ze VIP behandeling krijgen ben je met in en uitchecken en bagage gezever inderdaad meer kwijt om van amsterdam naar maastricht te vliegen

• Railgunner
Bigfoot schreef op donderdag 14 november 2013 @ 16:10:
Klopt, Japan is op trainingskamp in België. Vandaar dat het Genk is geworden.

Verwijderd

argro schreef op donderdag 14 november 2013 @ 16:03:
[...]
Ware het niet dat Anita al een jaar eerder vertrokken was en Ajax vorig jaar zonder Anita kampioen is geworden.
Oeps, mijn fout. Laat echter onverlet dat die gozer voor mijn gevoel het sterkst wordt gemist bij Ajax. Zijn type speler kan Ajax op dit moment bijzonder goed gebruiken.

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:03

Sherlock

No Shit

Verwijderd schreef op donderdag 14 november 2013 @ 16:17:
[...]
Oeps, mijn fout. Laat echter onverlet dat die gozer voor mijn gevoel het sterkst wordt gemist bij Ajax. Zijn type speler kan Ajax op dit moment bijzonder goed gebruiken.
Afgelopen seizoen (m.i.) prima ingevuld door Poulsen, dit jaar is Poulsen nog niet zo in vorm en zie je inderdaad dat de opbouw wat lastiger loopt.
De carriere van Blind vertoont op dit moment wel wat gelijkenis met die van Anita, van twijfelgeval op linksback uitgegroeid tot vaste waarde, en vervolgens op het middenveld gezet.

offtopic:
Post #5000 :*)

[ Voor 3% gewijzigd door Sherlock op 14-11-2013 16:36 ]

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-10 18:35

MeNTaL_TO

The future is not set

Sherlock schreef op donderdag 14 november 2013 @ 16:35:
[...]

Afgelopen seizoen (m.i.) prima ingevuld door Poulsen, dit jaar is Poulsen nog niet zo in vorm en zie je inderdaad dat de opbouw wat lastiger loopt.
De carriere van Blind vertoont op dit moment wel wat gelijkenis met die van Anita, van twijfelgeval op linksback uitgegroeid tot vaste waarde, en vervolgens op het middenveld gezet.

offtopic:
Post #5000 :*)
Feli!

En hopelijk heeft Blind dan een andere zaakwaarnemer, anders is ie na een goed jaar ook gelijk weg.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Zo, allemaal klaar voor Japan-Nederland en Belgiië-Colombia vanavond; volgende week Japan-België en Nederland-Colombia.

Van Colombia moeten ons beider landen oppassen. Dat team is niet zo bekend (behalve Falcao), maar hun FIFA-ranking hebben ze niet vanzelf gekregen. Van Japan heb ik geen flauw benul wat te verwachten eigenlijk. Een aantal spelers kennen we uit de Bundesliga, de Belgen kennen de keeper alvast (Standard de Liège), maar kent iemand de J-league?

• ph4ge
Waarom wij achter Immers staan?

De kritiek is groot. Lex Immers staat ter discussie voor de 10-positie. Voor- en tegenstanders maken elkaar anoniem zwart vanaf de computertjes. Lex krijgt er van langs in de media, maar ook privé. Dat gaat ons te ver.

Lex is misschien geen verfijnde technische voetballer uit de eigen jeugdopleiding, maar wel eentje die werkt en vooral strijd levert. Hij mist misschien veel kansen, maar scoort als middenvelder relatief veel in vergelijking met middenvelders bij andere clubs. Het beste van Lex is dat we met hem nog het meest kunnen identificeren. Een jongen van (Haagse) tribune. Geen halve rapper of arrogant figuur. Nee, gewoon Lex.

We nemen je mee naar SC Heerenveen-Feyenoord vorig seizoen. Met 2 partybussen reisden we af naar Friesland. Uiteraard waren we weer eens later terug bij De Kuip dan verwacht. Geen OV meer in de buurt en geld voor een taxi hadden we niet. De ene helft moest naar stadhuisplein om vanaf daar weer verder te gaan, dan andere helft naar regio Den Haag.

De spelersbus kwam toevallig aanrijden, toen we net besloten hadden om maar te gaan lopen. Als ware lifters stonden we bij de autopoort de spelers op te wachten. De eerste spelers liepen ons voorbij. Het was natuurlijk ook weer een kansloos plan. Totdat Lex voorbij kwam. ‘Waar moeten jullie heen?’ en ‘Natuurlijk, stap maar in.’ De supporters uit regio Den Haag hadden dus gewoon taxi Lex naar huis en de andere supporters zijn door stewards (ja, echt waar) naar stadhuisplein gebracht. Sindsdien wisten we het zeker, Lex is misschien niet een van ons, maar wel een jongen van de tribune.

Gisteravond zijn we naar zijn huis in regio Den Haag gereden om daar de familie Immers een hart onder de riem te steken. We hopen dat het gezeur nu klaar is. Discussie prima, maar tot op zekere hoogte..
Immers is een matige voetballer, maar deze actie is wel heel bijzonder in de hedendaagse voetballerij. _/-\o_

• ADDG
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:13
YellowOnline schreef op donderdag 14 november 2013 @ 17:31:
Zo, allemaal klaar voor Japan-Nederland en Belgiië-Colombia vanavond; volgende week Japan-België en Nederland-Colombia.

Van Colombia moeten ons beider landen oppassen. Dat team is niet zo bekend (behalve Falcao), maar hun FIFA-ranking hebben ze niet vanzelf gekregen. Van Japan heb ik geen flauw benul wat te verwachten eigenlijk. Een aantal spelers kennen we uit de Bundesliga, de Belgen kennen de keeper alvast (Standard de Liège), maar kent iemand de J-league?
Ik hoop niet dat je verwacht vanavond Japan-Nederland te kunnen gaan kijken, aangezien die wedstrijd pas zaterdagmiddag is :+ . Waarschijnlijk kom je uit België want die spelen inderdaad wel hun wedstrijd vanavond.

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Sherlock schreef op donderdag 14 november 2013 @ 16:35:
[...]
Wanneer heeft Anita eigenlijk voor het laatst bij oranje gespeeld? Zwaar onderschatte speler imho.
Bij Blind weet ik het niet, het lijkt erop alsof hij voor oranje tekort komt. Blijf het een net-niet speler vinden.

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:56
De discussie mbt verdedigers zal blijven zolang niemand een zodanige vorm aan de dag legt dat we niet om hem heen kunnen. Geen van de kandidaten speelt bij een echte topclub en de spelers uit de subtop spelen soms en wisselvallig.

Hattrick: Thorgal Eagles

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

ADDG schreef op donderdag 14 november 2013 @ 18:01:
[...]

Ik hoop niet dat je verwacht vanavond Japan-Nederland te kunnen gaan kijken, aangezien die wedstrijd pas zaterdagmiddag is :+ . Waarschijnlijk kom je uit België want die spelen inderdaad wel hun wedstrijd vanavond.
Ja, ik kijk straks inderdaad België-Colombia, maar ik dacht dat Japan-Nederland op hetzelfde moment was. Blijkbaar is het pas morgen, oeps.

• Sjah
Zaterdag, en ja Bel - Col ga ik straks ook een blik waardig gunnen.

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Sjah schreef op donderdag 14 november 2013 @ 19:19:
O ja, ik dacht dat het morgen zaterdag was. Heb morgen vrijaf, vandaar:+

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:41
Sjah schreef op donderdag 14 november 2013 @ 19:19:
Belgen gaan klop krijgen, dat had ik niet zien aankomen nav de eerste helft
Leuke levendige wedstrijd tot nu toe >:)

Ben bang dat Falcao onze zwakke verdeding behoorlijk gaat testen volgende week :X

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• Unrealiac
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16:00
Heb belgie nog nooit zoveel balverlies zien lijden.. ongelooflijk. En als ze de kansen niet afmaken dan kom je natuurlijk ook niet verder :p

Ben wel benieuwd wat Nederland gaat doen tegen Colombia. Nu, België speelt ook met een manke verdediging deze match. Wel interessant om te zien hoe ze reageren bij een achterstand.

Here's to you Nicola and Bart

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:11

Vos

AFCA

YellowOnline schreef op donderdag 14 november 2013 @ 17:31:

Van Colombia moeten ons beider landen oppassen. Dat team is niet zo bekend (behalve Falcao)...
Jackson Martinez, James Rodriguez, Zapata, Armero, Perea, Guarin... Behoorlijke gearriveerde spelers in de top van Europa. Vandaar dat België ook achter staat denk ik :p.

• Sjah
HAHAHA, Belgen 0-2 achter. Nu wij dinsdag de Colombianen met 4-1 afslachten , en wij zijn beter dan de Belg.

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Sjah schreef op donderdag 14 november 2013 @ 22:51:
HAHAHA, Belgen 0-2 achter. Nu wij dinsdag de Colombianen met 4-1 afslachten , en wij zijn beter dan die Belg.
Eerst zien hoe jullie het doen :p En of België of Nederland beter zijn kunnen we enkel in een rechtstreeks duel uitvechten overigens.

Spijtig dat we verloren. Het had evengoed 2-0 of 2-2 kunnen zijn (2x bal tegen de paal). Zoveel beter was Colombia niet - ze waren vooral efficiënter. Gezien de hoge verwachtingen die men van de Belgen heeft in Europa zal men nu wel lachen, vooral jullie in Nederland, maar daar lig ik niet wakker van.

[ Voor 8% gewijzigd door YellowOnline op 14-11-2013 22:59 ]

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

HAHAHA, Belgen 0-2 achter. Nu wij dinsdag de Colombianen met 4-1 afslachten , en wij zijn beter dan de Belg.
Niet te vroeg lachen! Wij moeten nog :)

Te koop....

• Bossie
  • Laatst online: 21:41
YellowOnline schreef op donderdag 14 november 2013 @ 22:56:
[...]

Eerst zien hoe jullie het doen :p

Spijtig dat we verloren. Het had evengoed 2-0 of 2-2 kunnen zijn (2x bal tegen de paal). Zoveel beter was Colombia niet - ze waren vooral efficiënter. Gezien de hoge verwachtingen die men van de Belgen heeft in Europa zal men nu wel lachen, vooral jullie in Nederland, maar daar lig ik niet wakker van.
Columbia kon door de onverwachte voorsprong achterover gaan leunen, dan is het bijzonder prettig om Falcao in de spits te hebben. Als de Belgen wel de 1-0 hadden gemaakt waren ze waarschijnlijk ook naar 2/3-0 uitgelopen.

Verliezen van de nr 4 van de wereld, en dan alsnog zelf zoveel kansen creëren is geen enkele reden om negatief te zijn. Hopelijk worden de komende twee wedstrijden geen afstraffing voor oranje :)

Vanavond in ieder geval een leuke wedstrijd gezien, op naar ronaldo vs zlatan morgen :)

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Bospa01 schreef op donderdag 14 november 2013 @ 23:02:
[...]

[...]

Verliezen van de nr 4 van de wereld, en dan alsnog zelf zoveel kansen creëren is geen enkele reden om negatief te zijn.

[...]
Voila, ook mijn mening. De Rode Duivels konden het veld met opgeheven hoofd verlaten.

Verwijderd

'De Boer: 'Tuurlijk kan ik trainer zijn van PSV of Feyenoord'

Ronald Koeman was het al eens, trainer van Ajax, PSV én Feyenoord, maar ook Ronald en Frank de Boer zien weinig belemmering om in de toekomst de topclubs uit Rotterdam of Eindhoven onder hun hoede te nemen.

Dat zegt de Noord-Hollandse tweeling in het laatste nummer van NUsport, dat vandaag is verschenen. De broers De Boer zijn nu actief bij Ajax; Frank is hoofdtrainer, Ronald is assistent-trainer bij de A1.

Ronald de Boer ziet zich zelfs wel bij PSV én Feyenoord werken. 'Ja, tuurlijk', zegt hij in NUsport. 'Het klinkt hard voor de Ajax-fans, maar als er bij Ajax iemand zit die heel goed presteert en je krijgt de kans om een andere club te trainen en iedereen staat erachter, waarom niet? Geweldige clubs. Zeker Feyenoord, met het legioen, geweldig om daar op het allerhoogste niveau te acteren. Er zijn zat coaches die bij beide clubs hebben gecoacht. Zelfs Cruijff ging ooit naar Feyenoord toe.'

Frank de Boer: 'Ik denk dat ik na Ajax eerst de stap naar het buitenland zou maken. En als Ajax, als ik terugkom, niet vrij is dan... zou ik eerder voor PSV dan voor Feyenoord kiezen. Niet eens zozeer door míjn gevoel naar Feyenoord toe, maar eerder andersom. Dat wordt heel lastig.''

http://www.ad.nl/ad/nl/14...an-PSV-of-Feyenoord.dhtml

• Han
  • Niet online

Han

Weinig zeggend interview waarbij de kern van het verhaal is aangedragen door de journalist... Het is niet zo dat de Boer dit zelf heeft aangedragen, hij heeft enkel antwoorden gegeven op deze vragen. En gelukkig staat de Boer er gewoon nuchter in, het moet ook kunnen imho. En dat PSV beter bij hem zou passen dan Feyenoord is geen verrassing. Kortom, niks zeggend stuk. Wanneer de Boer na Ajax naar het buitenland vertrekt dan zie we hem voor zijn 65e echt niet terug in Nederland.

PSV heeft overigens een nieuwe tegenvaller; daar waar het de laatste tijd al moeizaam scoort is het niet alleen Matavz twee tot drie maanden kwijt maar is gisteren ook Locadia geblesseerd geraakt. Waarschijnlijk opgerekte enkelbanden.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Catorce
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-11 20:17
Han schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 08:39:
Weinig zeggend interview waarbij de kern van het verhaal is aangedragen door de journalist... Het is niet zo dat de Boer dit zelf heeft aangedragen, hij heeft enkel antwoorden gegeven op deze vragen. En gelukkig staat de Boer er gewoon nuchter in, het moet ook kunnen imho. En dat PSV beter bij hem zou passen dan Feyenoord is geen verrassing. Kortom, niks zeggend stuk. Wanneer de Boer na Ajax naar het buitenland vertrekt dan zie we hem voor zijn 65e echt niet terug in Nederland.

PSV heeft overigens een nieuwe tegenvaller; daar waar het de laatste tijd al moeizaam scoort is het niet alleen Matavz twee tot drie maanden kwijt maar is gisteren ook Locadia geblesseerd geraakt. Waarschijnlijk opgerekte enkelbanden.
Misschien is je visie wishful thinking, maar het lijkt me wat overdreven om te zeggen dat hij absoluut niet terug komt voor zijn 65e. Het kan zomaar zijn dat De Boer toch niet zo fantastisch gaat presteren in het buitenland, dan is hij binnen no time terug. Nu zeg ik niet omdat ik dat graag wil, maar het lijkt me nogal voorbarig, die conclusie van je.

• Niku

Niku

Alagaesii

Dat wordt Toivonen in de spits bij PSV. Niet eens zo'n slecht idee. Is hij in ieder geval van het middenveld af waar hij niets liet zien. Ben benieuwd hoe het hem in de spits vergaat.

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:03

Sherlock

No Shit

Oei, en dan vinden we het nog steeds gek dat de Belgen een hekel aan ons hebben... Wat een arrogantie. :|
Of: wat een gemis aan smilies om aan te geven hoe je het werkelijk bedoelt.

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

• Han
  • Niet online

Han

Net de samenvatting gekeken van Jong Slowakije- Jong Oranje... Maar wat staat van der Hoorn toch slecht te dekken bij beide tegendoelpunten. Wat een drama. Bij de eerste tegentreffer staat hij aan de verkeerde kant te dekken en bij de tweede laat hij zijn man helemaal vrij staan. Een regelrechte miskoop voor Ajax als je het mij vraagt, en dat voor 4 miljoen. Tot nu toe maakt hij alleen maar knullige fouten die op dit niveau gewoon niet mogen...

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13:37
Wat verwachten we van de wedstrijd Portugal - Zweden vanavond? Ik verwacht een nipte zege voor de Portugezen maar hoop dat Zweden een goed resultaat neer kan zetten en het dinsdag in eigen huis af kan maken.

Het is voor Oranje gunstig als Portugal niet naar het WK gaat, want daar verliezen we toch altijd van. Niet dat we verder hoge ogen op het WK zullen gooien trouwens :+
Pagina: 1 ... 82 ... 223 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor het WK en de Oranje oefenwedstrijden voor het WK, zie het speciale themaforum