[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2013/2014 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 81 ... 223 Laatste
Acties:
  • 406.677 views

Onderwerpen

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Verwijderd schreef op zondag 10 november 2013 @ 17:14:
Sorry Han, dat ik net ff tegen je uit voer. Het is toch tenenkrommend, je ploeg zulke kansen te zien creëren en dan op het allerlaatste moment niet af te maken. Dat is vergeten jezelf te belonen.
Ach ja, kan je vertellen dat het nooit gaat wennen. Afgelopen maand had Ajax er ook een handje van. Veel kansen, bijna 100% (irritant) balbezit en toch punten verliezen. Nu na Celtic en NEC is het hopelijk afgelopen en gaat Ajax in ieder geval weer de simpele wedstrijden winnen.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:35
Kansen en balbezit is niet direct hetzelfde.

Verwijderd

Wat zou Achahbar denken bij Bielefeld? Daar wordt hij geloofd vanwege zijn doelpunt en balvaste voetbal. Die gozer hadden we nu wel kunnen gebruiken.

Maar ja, dat is wijsheid achteraf. Net als met Woudenberg, uitgeleend aan Excelsior. Terwijl Nelom nu geblesseerd is.

• CR1691
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 31-10 10:30

CR1691

Hero of Time

Verwijderd schreef op zondag 10 november 2013 @ 17:20:
Wat zou Achahbar denken bij Bielefeld? Daar wordt hij geloofd vanwege zijn doelpunt en balvaste voetbal. Die gozer hadden we nu wel kunnen gebruiken.

Maar ja, dat is wijsheid achteraf. Net als met Woudenberg, uitgeleend aan Excelsior. Terwijl Nelom nu geblesseerd is.
Achabar liep de kantjes ervan af op het trainingsveld, Woudenberg was derde keus achter BMI en Nelom.

PSN: Finally_Chris

Verwijderd

CR1691 schreef op zondag 10 november 2013 @ 17:28:
[...]

Achabar liep de kantjes ervan af op het trainingsveld, Woudenberg was derde keus achter BMI en Nelom.
Beiden doen het buitengewoon goed waar ze nu voetballen. Bielefeld wil Achahbar al overnemen :'(

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Heb ik dan nou oude info, of heeft hij pas 4x mogen spelen?

Verwijderd

PWM schreef op zondag 10 november 2013 @ 17:31:
Heb ik dan nou oude info, of heeft hij pas 4x mogen spelen?
Moet je ff kijken naar het Achahbar topic op het Feyenoord netwerk, daar staan links naar sites van Bielefeld.

Maar nu snel weer kijken naar de wedstrijd! :)

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Te Vredeeeeee. Zwak optreden van Esteban. Nu doordrukken!

• Han
  • Niet online

Han

Hehe.... wel een fout van Esteban nodig, maar goal is naar verhouding gewoon terecht :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• PWM
  • Niet online

PWM

Ik wil zeggen "gerechtigheid", maar dat is het pas bij 3-1.

Verwijderd

Jippie! Te Vrede gaat Pelle achterna, loopt nu ook 1 op 1! :)

Edit

En ja hoor, 2-1 door de alom verguisde Immers. Feyenoord dendert over AZ heen! :)

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2013 17:40 ]

• Han
  • Niet online

Han

Immers _O-

Uitgerekend hij... Slechtste man bij Feyenoord :D

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Verwijderd schreef op zondag 10 november 2013 @ 17:36:
Jippie! Te Vrede gaat Pelle achterna, loopt nu ook 1 op 1! :)
En krijgt ook al hetzelfde bedankliedje ;)

Hahaha Lexie maakt hem gewoon hoor!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 03-11 16:07
PWM schreef op zondag 10 november 2013 @ 17:36:
Ik wil zeggen "gerechtigheid", maar dat is het pas bij 3-1.
Jammer dat mijn "bovenbuurman" eerder was, maar die kan er gezien dat ze nu ineens wel scoren nog wel eens aankomen.

Verwijderd

Han schreef op zondag 10 november 2013 @ 17:40:
Immers _O-

Uitgerekend hij... Slechtste man bij Feyenoord :D
Wordt door tig mensen verguisd, ook door die hard Feyenoorders. Maar kan niet ontkennen dat er weinigen zijn die met zoveel inzet als Immers spelen.

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
Damn, heb alles gemist haha

Tomorrow is not today!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Geen bitterballen voor advocaat vandaag.

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-10 18:35

MeNTaL_TO

The future is not set

Waarom vind de commentator het gek dat een Feyenoord kan verliezen van Heracles vanwege het legioen?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Dom Janmaat, heel erg dom.

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Verwijderd

Man man man, wat doet Janmaat nu? Nergens voor nodig. Hij helpt AZ weer terug in de wedstrijd!

• D-e-n
Hij zou toch moeten weten dat scheidsrechters een penalty tegen Feyenoord altijd geven de laatste maanden.

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-10 18:35

MeNTaL_TO

The future is not set

D-e-n schreef op zondag 10 november 2013 @ 17:47:
Hij zou toch moeten weten dat scheidsrechters een penalty tegen Feyenoord altijd geven de laatste maanden.
Ja, maar natuurlijk alleen bij Feyenoord he.

Het feit dat je er een kan geven vanwege vasthouden doet er niet toe. :+

Tuurlijk is het uitgelokt, en hij hapt gewoon, houdt vast en gelukkig staat Feyenoord nog met 11 man op het veld.

[ Voor 14% gewijzigd door MeNTaL_TO op 10-11-2013 17:50 ]

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• Han
  • Niet online

Han

D-e-n schreef op zondag 10 november 2013 @ 17:02:
Scheidsrechters doen tegenwoordig iets te hard hun best om te bewijzen dat ze Feyenoord niet bevoordelen thuis.
Het is toch gewoon een domme actie van Janmaat? Heeft niks met de scheidsrechter te maken. Wat een Calimero gedrag. Eerst zeggen dat de scheidsrechter wil bewijzen dat hij niet geïntimeerd wil overkomen vanwege de kuip en nu omdat Feyenoord blijkbaar vaak penalty's tegen krijgt... Het was gewoon terecht, scheidsrechter kon niks anders doen en fluit redelijk goed.

[ Voor 33% gewijzigd door Han op 10-11-2013 17:54 ]

Verwijderd

Was idd buitengewoon dom wat Janmaat daar deed. Heeft AZ terug in de wedstrijd gebracht.

• D-e-n
Ik kan alleen luisteren en lezen, niet kijken. Er wordt hier vaak geklaagd dat Feyenoord voordeel heeft in De Kuip. Ik constateer dat dát in ieder geval niet zo is de laatste maanden. Het was meer een reactie daarop.

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Dat maakt het nog dommer.
Wat een idioot die Janmaat, hij zou dat toch moeten weten ...

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Er moet wel iets gaan gebeuren nu voordat AZ de boel echt helemaal gaat overnemen.

• PWM
  • Niet online

PWM

CR1691 schreef op zondag 10 november 2013 @ 17:57:
Er moet wel iets gaan gebeuren nu voordat AZ de boel echt helemaal gaat overnemen.
AZ scoorde nadat ze 2x de middenlijn waren overgestoken. Prima als Feyenoord hetzelfde doet in de laatste 20 minuten :+

Verwijderd

Menige Feyenoorder lijkt een beetje moe te worden. Wat niet zo verwonderlijk is gezien het spel wat Feyenoord tot de 2-1 op de mat legde.

• Han
  • Niet online

Han

Verwijderd schreef op zondag 10 november 2013 @ 17:59:
Menige Feyenoorder lijkt een beetje moe te worden. Wat niet zo verwonderlijk is gezien het spel wat Feyenoord tot de 2-1 op de mat legde.
En al die Europese wedstrijden breken je natuurlijk ook op :+

Verwijderd

Han schreef op zondag 10 november 2013 @ 18:00:
[...]

En al die Europese wedstrijden breken je natuurlijk ook op :+
Die slag is jou :)

Edit;

Dat die er weer niet in ging zeg. Kom op Feyenoord! Pakken dit AZ.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2013 18:03 ]

• PWM
  • Niet online

PWM

Die Esteban staat wel leuk te keepen hoor. Maar ook elke bal die recht op hem afkomt, neemt hij eerst een aanloop en een sprong. Ziet er vaak spectaculairder uit dan het is.

• Han
  • Niet online

Han

Het spel golft lekker op en neer.... Absoluut te pruimen voor de neutrale toeschouwer. Om de tien minuten volgt er een golf van aanvallen van een van de partijen, leuk om naar te kijken. :)

Verwijderd

Is wel een heerlijk potje voetbal hoor! En een heerlijke ambiance.

• Han
  • Niet online

Han

En behoorlijk hondenweer! Komt nu met bakken uit de lucht :D

• PWM
  • Niet online

PWM

Shirtje trekken, wegwerpgebaren richting scheids, lijkt allemaal te mogen in blauwe shirts zonder gele kaarten :?

Als je het aan de ene kant doet, moet je het ook aan de andere kant doen.

[ Voor 25% gewijzigd door PWM op 10-11-2013 18:11 ]

• D-e-n
Ik zeg niks meer :)

• Han
  • Niet online

Han

PWM schreef op zondag 10 november 2013 @ 18:11:
Shirtje trekken, wegwerpgebaren richting scheids, lijkt allemaal te mogen in blauwe shirts zonder gele kaarten :?

Als je het aan de ene kant doet, moet je het ook aan de andere kant doen.
Daar verbaasde ik mij ook al over... al meerdere keren voorgekomen deze wedstrijd en de reacties waren niet mild richting Nijhuis.

Verwijderd

Feyenoord moet zichzelf natuurlijk niet vergeten te belonen voor het op de mat gelegde spel deze wedstrijd. Kom op Feyenoord, er is nog tijd, die 3-de moet er in!

• PWM
  • Niet online

PWM

2 punten verloren, in een uitstekende wedstrijd, waarbij Feyenoord slechts 1 ding naliet. Zonde zonde, zeker met weer verliespartijen van degene om je heen. Bah

EDIT:

Ja, gewoon schreeuwen joh tegen het arbitrale trio, mag allemaal 8)7

[ Voor 20% gewijzigd door PWM op 10-11-2013 18:19 ]

Verwijderd

Het is nog niet voorbij hè.

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Naja hij fluit te vroeg af ook, dat is echt belachelijk.

• Han
  • Niet online

Han

Nu wel....

AZ, Feyenoord en Twente verliezen twee punten, PSV zelfs puntloos. Prima weekend voor Ajax zo :)

Verwijderd

Zonde om door zo'n domme actie van Janmaat het initiatief kwijt te geraken na die gelijkmaker van AZ.

• PWM
  • Niet online

PWM

CR1691 schreef op zondag 10 november 2013 @ 18:22:
Naja hij fluit te vroeg af ook, dat is echt belachelijk.
Hij stond extreem inconsequent te fluiten, maar de pingel was er gewoon 1, en verder waren er niet echt bepalende zaken.

10+ kansen en 2x scoren is gewoon te weinig. 2 kansen en 2 x scoren is uitstekend. AZ had wat dat betreft gewoon een goede dag.

Positief punt: Feyenoord laat zien wel degelijk te kunnen voetballen als Pelle er niet is. Hij is nodig voor het afmaken, maar de lange bal is dus absoluut niet nodig. Gewoon voetballen om Pelle heen, dan kan het nog wat worden.

• MyUtd4Life
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 02-11 22:19
Eens met PWM. Feyenoord speelde goed, maar had pech met de twee kansen welke beide werden omgezet tot doelpunten van AZ.

Verder denk ik dat Immers vandaag heeft laten zien wat z'n kwaliteiten zijn. De hele tijd jagen, aantal hele slimme balletjes en erg goed doelpunt. De kans op de 3-1 reken ik niet als een fout van Immers aan, want ik denk dat veel spelers die bal keihard schieten ipv rustig plaatsen.

FIFA Benelux Administrator

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-10 01:52

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Waarom zit Koeman nu bij SV zijn spelers Janmaat en BMI af te kraken? Hij is toch de coach? 8)7

• Slapstick
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08:26

Slapstick

Me, myself or I

Beste stand voor Vitesse ooit denk ik :P. Eerste en NEC ook nog eens kansloos onderaan.

*O*

:TweakBlog:

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:15
MyUtd4Life schreef op zondag 10 november 2013 @ 18:30:
Eens met PWM. Feyenoord speelde goed, maar had pech met de twee kansen welke beide werden omgezet tot doelpunten van AZ.

Verder denk ik dat Immers vandaag heeft laten zien wat z'n kwaliteiten zijn. De hele tijd jagen, aantal hele slimme balletjes en erg goed doelpunt. De kans op de 3-1 reken ik niet als een fout van Immers aan, want ik denk dat veel spelers die bal keihard schieten ipv rustig plaatsen.
Kansen afmaken is ook een kwaliteit, en daar ontbreekt het aan bij Feyenoord. Ik maak me wel zorgen. Feyenoord speelt, zeker van de traditionele top 3, het beste voetbal, maar weet dat haast niet in punten om te zetten. Als straks een ploeg als Ajax in vorm komt en ook goed gaat spelen laten ze echt niet op deze manier de punten liggen.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Slapstick schreef op zondag 10 november 2013 @ 22:39:
Beste stand voor Vitesse ooit denk ik :P.
Nee hoor, tijdens de eerste maffiosi-periode van Vitesse stonden ze ook even bovenaan.
Eerste en NEC ook nog eens kansloos onderaan. *O*
Liever op eigen kracht in een wekelijks nagenoeg uitverkocht stadion op de bek gaan dan wederom een hopeloze poging te ondernemen om kampioen te worden in een half lege glasbak gefinancierd door duistere figuren uit enge landen waar regels enkel nageleefd dienen te worden door mensen zonder geld/macht.

Probeer eens inhoudelijk te discussiëren?

[ Voor 6% gewijzigd door Ramzzz op 11-11-2013 01:14 ]

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:50

Niku

Alagaesii

OPSLAGHOND schreef op zondag 10 november 2013 @ 23:54:
[...]

Nee hoor, tijdens de eerste maffiosi-periode van Vitesse stonden ze ook even bovenaan.

[...]

Liever op eigen kracht in een wekelijks nagenoeg uitverkocht stadion op de bek gaan dan wederom een hopeloze poging te ondernemen om kampioen te worden in een half lege glasbak gefinancierd door duistere figuren uit enge landen waar regels enkel nageleefd dienen te worden door mensen zonder geld/macht.
Komt er een derby aan ofzo? :+

[ Voor 0% gewijzigd door Ramzzz op 11-11-2013 01:15 ]

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Nee, de Vitesse-aanhang groeit zoals verwacht explosief sinds de aankondiging dat er weer meer geld aankomt.
Op vrijwel elk voetbalforum hebben ze ook een grote mond gekregen.
Deze "supporters" verdwijnen weer zodra ook deze "geldschieter" spoorloos of op zijn speeltje uitgekeken is.

• Niku

Niku

Alagaesii

Ik moet je nageven dat ik het Gelredome er op tv inderdaad altijd leeg en troosteloos uit vind zien trouwens.

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13:37
Het Gelredome vind ik echt een zielloos stadion, zelfs als Vitesse bovenaan staat zie je nog overal lege stoeltjes. Alleen het vak achter het doel met de echte aanhang is goed gevuld.

Vitesse zou beter een iets kleiner stadion kunnen hebben met dezelfde grootte als bijvoorbeeld de Euroborg, dus met 20.000 plaatsen ongeveer, ik denk dat dat wel een reële capaciteit is voor deze club.

Verwijderd

In het originele plan zouden in de hoeken van de Gelredome volgens mij ook tribunes komen. Door financiële omstandigheden is het daar vooralsnog niet van gekomen. Het zijn voorals die hoeken die de Gelredome sfeerloos maken in mijn optiek.

• Catorce
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-11 20:17
Helemaal mee eens, dat maakt het stadion echt verschrikkelijk qua uitstraling. Zó apart, het ziet er echt niet uit.

• Niku

Niku

Alagaesii

Eens, die hoeken zijn helemaal waardeloos. Maar als daar tribunes waren geweest, had daar niemand gezeten. Was er nog meer onbezette capaciteit geweest. Stadion lijkt een lelijk blok beton, en veel te groot.

• PWM
  • Niet online

PWM

Ik dacht dat die hoeken er waren als ondersteuning van het dak :? Of kunnen die daar echt weg?

• Niku

Niku

Alagaesii

PSV: 19 punten uit 13 wedstrijden. Wie ziet de symboliek? :+

• OPSLAGHOND
  • Niet online
PSV sinds 1913?

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
TB1989 schreef op maandag 11 november 2013 @ 10:11:
Helemaal mee eens, dat maakt het stadion echt verschrikkelijk qua uitstraling. Zó apart, het ziet er echt niet uit.
ik vind het er op tv ook niet uitzien die hoeken... maar als ik in het stadion ben (is alweer een tijdje geleden, maar ben er regelmatig geweest) vind ik het niet een sfeerloos stadion... ook als het niet vol zit (altijd dus haha) bereikt het gezang van de harde kern je prima... ik heb me wel een paar keer verbaasd over hoe onverwacht sfeervol het was....

en de catering op de gangen is ook prima geregeld... alhoewel je het beste even naar de gang achter de harde kern kan lopen... daar hebben ze of meer personeel of weet ik veel wat de reden is, maar je hebt je biertje / hamburger in no-time :)

[ Voor 17% gewijzigd door P.O. Box op 11-11-2013 13:08 ]

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Met concerten vind ik het en prima stadion, helaas nooit tijdens een wedstrijd geweest.
Mijn broer loopt wel altijd te zeuren over het uit vak geloof ik. (dat je geen "bal" ziet) ;)

Last.fm | Code Talks

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:37
Ben er nu 3x geweest en qua service is het na PSV het beste van NL. Super service en faciliteiten alleen de commercie wordt daar steeds erger lijkt het. Dat er weinig supporters zijn heeft natuurlijk te maken met de successen (die er niet zijn). Buiten Feyenoord misschien heeft elke club een probleem om supporters binnen te houden als het niet lang goed gaat. Het is natuurlijk ook uniek dat als je ergens onderaan staat er minimaal 45000 mensen naar je komen kijken ;-)

Gelof me, als Vitesse kampioen gaat worden (en die kans is er) dan zit het Gelredome de laatste wedstrijden tot de nok vol. Zo zijn supporters in NL nu eenmaal, ze gaan alleen als het goed gaat. Dus als Vitesse dit gaat volhouden gaat het dak eraf daar ...

• L-VIS
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:17
Ik vraag me dan altijd af waarom er zo gezeken wordt op die hoeken? Ik bedoel dat doen ze in Glasgow ook niet....Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/cc/Ibrox_Inside.jpg

• Catorce
L-VIS schreef op maandag 11 november 2013 @ 14:23:
Ik vraag me dan altijd af waarom er zo gezeken wordt op die hoeken? Ik bedoel dat doen ze in Glasgow ook niet....[afbeelding]
Als je onderstaande foto bekijkt zie je dat het echt anders is dan Glasgow. De hoeken in de Gelredome geven het een gesloten karakter. Bij Glasgow zie je links een simpele opening (zoals bij FC Utrecht), rechts is het geen dichte hoek maar is er wel degelijk een tribune, echter niet volledig doorgetrokken. Het dak in de Gelredome verergert de situatie alleen maar, ziet er behoorlijk claustrofobisch uit - voor zover een voetbalstadion dat kan zijn uiteraard.

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/c1/Gelredome_Binnenkant.jpg

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:51
Geef de supporters een hoogwerker en een pallet met spuitbussen en het ziet er al een stuk beter uit. ;)

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-11 23:46
Als onderzoeker naar design esthetiek kan ik zeggen dat zoiets de eenheid inderdaad helemaal verbreekt. Heb weinig stadions van binnen gezien maar dan is zoiets als het Emirates stadium veel beter ontwerpen om een visueel geheel te krijgen

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/a3/Emirates_Stadium_Arsenal.jpg

• Catorce
Die grasmat :9~ _/-\o_

• D-e-n
Ik vind dat stadion in Glasgow eigenlijk ook niet mooi.

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:06

Vos

AFCA

MailMan schreef op maandag 11 november 2013 @ 15:21:
Als onderzoeker naar design esthetiek kan ik zeggen dat zoiets de eenheid inderdaad helemaal verbreekt. Heb weinig stadions van binnen gezien maar dan is zoiets als het Emirates stadium veel beter ontwerpen om een visueel geheel te krijgen

[afbeelding]
Huh 2 doelen per kant? Experiment? :+

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Zit daar de reservedoelman misschien?

Verwijderd

Die kan je verrijden. Op die manier wordt het doelgebied van het echte doel niet belast bij bijvoorbeeld partijtrainingen of keeperstraining ( in het geval van trainen in het stadion uiteraard )

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:18
OPSLAGHOND schreef op maandag 11 november 2013 @ 15:49:
Zit daar de reservedoelman misschien?
Nee ze denken eraan Sigthorsson te halen :P

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

• Sempy
Verwijderd schreef op maandag 11 november 2013 @ 15:58:
Die kan je verrijden. Op die manier wordt het doelgebied van het echte doel niet belast bij bijvoorbeeld partijtrainingen of keeperstraining ( in het geval van trainen in het stadion uiteraard )
Niet alleen voor training, maar ook bij de warming up (in ieder geval bij Ajax). Kan op een goal de keeper worden ingeschoten met houdbare ballen voor het zelfvertrouwen, terwijl op de andere goal de veldspelers lekker de reservekeeper onder vuur kunnen nemen.

Verwijderd

Arsenal heeft idd een fraai stadion. Al mag dat stadion van Benfica er ook zijn dacht ik.

• PWM
  • Niet online

PWM

Pff. Dat we weer eens een 2 weken zonder voetbal in de competitie kwamen te zitten vond ik al wel jammer. Maarja, kwalificatie WK moet ook afgerond worden, dacht ik nog. Kijk ik nu, zijn het 2 oefenwedstrijden 8)7 Gaat het verder wel lekker met het schema :?

Persoonlijk vind ik sowieso dat ze de EK kwalificatie gewoon in 2 langere rondes moeten stoppen, gewoon 2x 5 wedstrijden. Lekker weinig last tijdens de competitie en beter voor het spel. Daarbij lijkt het dan ook nog meer op een toernooi.

Dat ze nu ook tussen 2 WK kwalificatierondes even 2 weken oefenen inplannen is toch echt van de zotte :(

Als dit alleen gepland is om er voor te zorgen dat er 2 landen een extra ronde kunnen spelen, kunnen ze daar ook maar beter mee stoppen.

[ Voor 10% gewijzigd door PWM op 12-11-2013 20:02 ]

• RenaldoN
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
PWM schreef op maandag 11 november 2013 @ 10:59:
Ik dacht dat die hoeken er waren als ondersteuning van het dak :? Of kunnen die daar echt weg?
Die hoeken zitten erin voor het betere geluid tijdens concerten (vernomen van iemand die het geluid daar heeft gedaan tijdens concerten) ter ondersteuning van het dak zitten er aan 1 zijde extra palen vanaf zeg effe stoel rij 30

• Niku

Niku

Alagaesii

RenaldoN schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 20:04:
[...]

Die hoeken zitten erin voor het betere geluid tijdens concerten (vernomen van iemand die het geluid daar heeft gedaan tijdens concerten) ter ondersteuning van het dak zitten er aan 1 zijde extra palen vanaf zeg effe stoel rij 30
Hinken op twee gedachten dus. Nadelig uitgepakt voor Gelredome als voetbalstadion.

• RenaldoN
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
Niku schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 23:37:
[...]

Hinken op twee gedachten dus. Nadelig uitgepakt voor Gelredome als voetbalstadion.
Idd maar dat stadion is nood t gebouwd voor alleen maar voetbal. Hoeken kunnen er als het goed is wel uit maar dan moeten ze met specialen doeken gaan werken voor de akoestiek (of hoe je dat ook schrijft) zoals ze ook doen in de arena omdat dat stadion helemaal geen akoestiek heeft

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
PWM schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 20:02:
Pff. Dat we weer eens een 2 weken zonder voetbal in de competitie kwamen te zitten vond ik al wel jammer. Maarja, kwalificatie WK moet ook afgerond worden, dacht ik nog. Kijk ik nu, zijn het 2 oefenwedstrijden 8)7 Gaat het verder wel lekker met het schema :?

Persoonlijk vind ik sowieso dat ze de EK kwalificatie gewoon in 2 langere rondes moeten stoppen, gewoon 2x 5 wedstrijden. Lekker weinig last tijdens de competitie en beter voor het spel. Daarbij lijkt het dan ook nog meer op een toernooi.

Dat ze nu ook tussen 2 WK kwalificatierondes even 2 weken oefenen inplannen is toch echt van de zotte :(

Als dit alleen gepland is om er voor te zorgen dat er 2 landen een extra ronde kunnen spelen, kunnen ze daar ook maar beter mee stoppen.
Deze periode zijn er de playoffs voor het WK2014. Het is toch niet gek dat daar ruimte voor is in het speelschema? Als Nederland 2e was geworden hadden we nu serieuze wedstrijden moeten spelen. Verder ben ik het wel eens met die 2 x 5 wedstrijden. Of 2 - 6 - 2, waarbij de 6 dan in de zomer van de oneven jaren worden gespeeld.

Weet iemand hier trouwens of Ronaldo - Ibrahimovic ergens te bekijken gaat zijn op de Nederlandse TV? Lijkt me interessanter dan Oranje.

[ Voor 5% gewijzigd door T-MOB op 13-11-2013 10:23 ]

Regeren is vooruitschuiven

• Nuevocasa
  • Laatst online: 02-11 19:45
T-MOB schreef op woensdag 13 november 2013 @ 10:19:
[...]

Deze periode zijn er de playoffs voor het WK2014. Het is toch niet gek dat daar ruimte voor is in het speelschema? Als Nederland 2e was geworden hadden we nu serieuze wedstrijden moeten spelen. Verder ben ik het wel eens met die 2 x 5 wedstrijden. Of 2 - 6 - 2, waarbij de 6 dan in de zomer van de oneven jaren worden gespeeld.

Weet iemand hier trouwens of Ronaldo - Ibrahimovic ergens te bekijken gaat zijn op de Nederlandse TV? Lijkt me interessanter dan Oranje.
RTL7 ;)

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:06

Vos

AFCA

Mooi dat die wedstrijd vrijdag live uitzenden. Al zal de 2e pot toch het meest spannend worden.

Hopelijk een sterk Portugal en dan een effectieve Zlatan die ze de das omdoet met een wereldgoal :p.

[ Voor 37% gewijzigd door Vos op 13-11-2013 10:56 ]

• D-e-n
Bezopen: tien potjes in Ajax 1 en al gelijk in de basis? Het is weer het liedje van een aantal jaren terug: een scheet laten in Ajax 1 en je staat in Oranje.

http://www.ad.nl/ad/nl/10...n-basis-tegen-Japan.dhtml

Als van Gaal consequent is met het geven van een kans aan spelers stelt hij ook Krul op. Maar dat gebeurt dan weer niet.

[ Voor 17% gewijzigd door D-e-n op 13-11-2013 11:30 ]

• Jaap.
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02-11 13:36
D-e-n schreef op woensdag 13 november 2013 @ 11:27:
Bezopen: tien potjes in Ajax 1 en al gelijk in de basis? Het is weer het liedje van een aantal jaren terug: een scheet laten in Ajax 1 en je staat in Oranje.

Als van Gaal consequent is met het geven van een kans aan spelers stelt hij ook Krul op. Maar dat gebeurt dan weer niet.
De haat richting Amsterdam is groot of niet?

Ik snap van Gaal wel; en het heeft niets te maken met een scheet laten in Ajax 1. Dit zijn oefenwedstrijden en dus een mooie mogelijkheid om eens andere mensen aan het werk te zien. Ik zou zelf Cillessen ook opstellen, gewoon om eens anderen te zien op dit niveau. Wat Krul kan is bekend en daarom gaat die straks ook gewoon mee naar Brazilie.

Daarom snap ik de selectie voor Propper en Veltman ook wel; beide steken op dit moment gewoon goed in vorm, dus waarom niet oproepen voor (met alle respect) zinloze wedstrijden, een mentale boost geven en eens zien wat ze in hun mars hebben. Dat een van Dijk dan geen kans krijgt begrijp ik wat minder en Erik Pieters is eveneens iemand die ik had verwacht, aangezien hij het meer dan prima doet bij Stoke.

• D-e-n
Cilessen heeft de vorige keer al gekeept. Stekelenburg en Krul zijn een tijd weggeweest. Nu lijkt het me hun beurt weer.

Dat hij Veltman eens wil zien trainen kan ik begrijpen. Maar hij speelt net een paar potjes in het eerste. Dat is heel erg kort. Een half jaartje in de basis mag toch wel als eis? Over een paar maanden kan ook hij in een dip zitten. Een paar weken terug was Denswil de man en daar wordt nu ook al weer op gemopperd als hij teveel ruimte geeft.

De irritatie richting A'dam is overigens groot ja. Juist omdat een scheet als deze (een goede pot tegen Celtic en NEC) zo wordt opgeblazen en niemand kennelijk vraagtekens durft te zetten bij de selectie.

[ Voor 39% gewijzigd door D-e-n op 13-11-2013 11:56 ]

• argro
  • Laatst online: 03-11 22:17
D-e-n schreef op woensdag 13 november 2013 @ 11:27:

M.i. geldt dat beleid in het algemeen, en niet specifiek m.b.t. Ajax. Aan het begin van dit seizoen waren er ook een aantal PSV'ers die niet voorgeselecteerd waren en opeens wel in de basis stonden, omdat ze tegen o.a. Zulte Waregem zo goed hadden gespeeld.

Wat Veltman betreft ben ik overigens wel benieuwd wat er gebeurd zodra Moisander terug is. Veltman is toch zijn vervanger. Ik neem aan dat Frank de Boer Moisander weer in de basis en Veltman weer op de bank zet zodra Moisander weer helemaal fit is.

[ Voor 13% gewijzigd door argro op 13-11-2013 11:57 ]

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

• D-e-n
Op wie doel je? Rekik heeft nooit gespeeld. Bij de selectie van Schaars heb ik mijn vraagtekens gesteld. Maar die heeft wel een pak meer ervaring natuurlijk, net als Wijnaldum. Bruma kwam pas later en begon op de bank en Depay zit er nu pas voorzichtig bij maar dat is meer omdat er überhaupt geen vleugelspelers zijn verder.

Veltman is toch de rechtspoot en Moisander een linkspoot? Dan sneuvelt Denswil denk ik.

[ Voor 12% gewijzigd door D-e-n op 13-11-2013 12:00 ]

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:13

Koppensneller

winterrrrrr

argro schreef op woensdag 13 november 2013 @ 11:56:
[...]
Wat Veltman betreft ben ik overigens wel benieuwd wat er gebeurd zodra Moisander terug is. Veltman is toch zijn vervanger. Ik neem aan dat Frank de Boer Moisander weer in de basis en Veltman weer op de bank zet zodra Moisander weer helemaal fit is.
Moisander stond alleen op rechts omdat Van der Hoorn het niveau nog niet had en Veltman geblesseerd was. Dat maakte ruimte voor Denswil op links. Nu Moisander terug is verwacht ik (als De Boer al gaat schuiven) dat Moisander gewoon op links gaat spelen in plaats van Denswil. En dus naast Veltman :)

• argro
  • Laatst online: 03-11 22:17
D-e-n schreef op woensdag 13 november 2013 @ 11:59:
Op wie doel je? Rekik heeft nooit gespeeld. Bij de selectie van Schaars heb ik mijn vraagtekens gesteld. Maar die heeft wel een pak meer ervaring natuurlijk, net als Wijnaldum. Bruma kwam pas later en begon op de bank en Depay zit er nu pas voorzichtig bij maar dat is meer omdat er überhaupt geen vleugelspelers zijn verder.
Het was dat Rekik een liesblessure had, anders had die na amper een uur in het eerste van PSV ook bij Oranje gezeten. Verder doel ik inderdaad op o.a. Schaars en Wijnaldum die niet in de voorselectie zaten en opeens wel in de selectie. Niet goed genoeg voor de voorselectie dus, maar na één of twee goede wedstrijden opeens wel goed genoeg voor een definitieve selectie. Het geeft allemaal maar aan hoe opportunistisch het is, niet alleen waar het gaat om spelers van Ajax.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Koppensneller schreef op woensdag 13 november 2013 @ 12:03:
[...]
Moisander stond alleen op rechts omdat Van der Hoorn het niveau nog niet had en Veltman geblesseerd was. Dat maakte ruimte voor Denswil op links. Nu Moisander terug is verwacht ik (als De Boer al gaat schuiven) dat Moisander gewoon op links gaat spelen in plaats van Denswil. En dus naast Veltman :)
Zo slecht heeft Denswil het nu toch ook niet gedaan? Moisander maakt ook nog wel eens een foutje hoor.
En Veltman doet het aardig ja, maar ik snap niet dat iedereen zoveel druk op die jongen wil leggen.

• Jaap.
Krul laat wekelijks zien dat hij het niveau in een topcompetitie aankan, dat is de eredivisie natuurlijk lang niet, vandaar dat ik in dergelijke wedstrijden ook eerder iemand uit die competitie zou willen zien dan iemand waarvan ik weet dat hij er staat. Was het een kwalificatiewedstrijd geweest had ik uiteraard Krul opgesteld, dan gaat het om de knikkers en stel je het sterkste team op.

Dat Veltman slechts 10 wedstrijden heeft gespeeld (wat overigens niet waar is, want hij speelde vorig jaar al regelmatig naast Moisander toen van Rhijn geblesseerd was en Alderweireld naar rechtsback ging), maakt feitelijk toch geen bal uit? Je selecteert toch op basis van huidige vorm? Anders kunnen we wellicht Frank de Boer en Jaap Stam weer selecteren, die hebben namelijk veel meer, en op een hoger niveau gespeeld dat Veltman, Denswil en Vlaar samen.

@Tweaker2010; Denswil heeft het absoluut niet slecht gedaan, maar heeft de afgelopen paar wedstrijden een aantal fouten gemaakt, waar zelfs doelpunten uit vielen. Op zich niet zo'n probleem, die maakt iedere voetballer op die leeftijd wel eens, alleen het ongelukkige bij Denswil is dat hij ze in opeenvolgende wedstrijden maakte en men negatieve gebeurtenissen eenmaal beter onthoud dan positieve.

Koppensneller heeft overigens helemaal gelijk over de defensie van Ajax, Veltman was opvolger van Alderweireld omdat v/d Hoorn het niveau (nog) niet had en toen hij geblesseerd raakte kwam Denswil in beeld, die het overigens verre van slecht doet. Echter zie ik het nog niet als vanzelfsprekend dat Moisander per definitie direct terugkomt wanneer hij fit is, Denswil/Veltman hebben het tijdens zijn afwezigheid gewoon prima gedaan en Moisander zal toch echt weer moeten bewijzen dat hij die plek waard is en qua vorm beter is.

• D-e-n
JapieTalent schreef op woensdag 13 november 2013 @ 12:28:
Dat Veltman slechts 10 wedstrijden heeft gespeeld (wat overigens niet waar is, want hij speelde vorig jaar al regelmatig naast Moisander toen van Rhijn geblesseerd was en Alderweireld naar rechtsback ging), maakt feitelijk toch geen bal uit?
Natuurlijk maakt dat uit. Want waar ligt de grens? Hoeveel wedstrijden moet je vorm tonen? Nu speelt Kwakman een potje goed. Heeft hij dan de vorm? Moet hij dan in Oranje?

Oranje is geen tombola waar de ene week de ene en de andere week de ander hoort te spelen. Je hebt toch iets van een groep die samen "de beste spelers van het land" vormen. Dat moet je in mijn ogen toch wel even iets langer bewijzen.

• Sempy
Op zich is de selectie van Veltman best snel. Maar aangezien de spoeling achterin dun is en het niveauverschil klein, moet je gewoon iedereen alvast een kans geven in een oefeninterland. Straks vallen bijvoorbeeld Vlaar en De Vrij weg door blessures of compleet uit vorm en dan kom je al gauw bij deze jongens om toch genoeg CV's in je selectie hebben. Bovendien heeft Veltman de diverse jeugd-oranjes doorlopen, dus hij behoort altijd al tot de besten in zijn leeftijdscatagorie en is dus ook niet enkel obv 1 leuk potje tegen Celtic geselecteerd, maar op basis van zijn talent.

• Jaap.
D-e-n schreef op woensdag 13 november 2013 @ 12:48:
[...]

Natuurlijk maakt dat uit. Want waar ligt de grens? Hoeveel wedstrijden moet je vorm tonen? Nu speelt Kwakman een potje goed. Heeft hij dan de vorm? Moet hij dan in Oranje?

Oranje is geen tombola waar de ene week de ene en de andere week de ander hoort te spelen. Je hebt toch iets van een groep die samen "de beste spelers van het land" vormen. Dat moet je in mijn ogen toch wel even iets langer bewijzen.
Ben ik niet met je eens, het hangt namelijk samen met het niveau waarop je de vorm toont. Kwakman, met alle respect, bij NAC scoort 2 keer tegen een PSV dat momenteel dusdanige vorm heeft dat het niet eens weet naar welk doel ze moeten aanvallen, waarbij hij de eerste niet eens bewust heeft meegemaakt.

Veltman en ook van Dijk, laten een vorm zien op Champions League niveau tegen een iets ander kaliber spelers. Nogmaals; daarom snap ik ook niet dat van Dijk geen kans krijgt om zich te laten zien; hij maakte beide wedstrijen tegen Ajax, maar eigenlijk vorig seizoen al, een erg goede indruk op mij.

En Oranje is inderdaad niet een tombola zoals jij beschrijft, maar in OEFENwedstrijden moet dergelijke selectie wel mogelijk zijn. Hoe wil je anders tot een gebalanceerde selectie komen?

Daarnaast vind ik een selectie uberhaupt een momentopname; je zegt zelf al dat het "de beste spelers van het land" moeten zijn. Je selecteert de beste spelers op dat moment. Wie had anders volgens jou moeten spelen dan? Heitinga die bij Everton de bank warm houdt? Ryan Donk? Boulahrouz die aan het afbouwen is in Denemarken? of De Vrij die in een mindere periode zit (en ik uberhaupt geen echte verdediger vind, maar dat terzijde). Ik vind de keuze voor Veltman op dit moment dus ook helemaal niet zo'n gekke; hij doet het gewoon meer dan goed. Dat hij dan nog niet zoveel wedstrijden gespeeld heeft; tja hij zal minder ervaring hebben als anderen, maar zolang hij het beoogde niveau haalt vind ik dat van minder belang. Ik weet niet of je Formule 1 volgt; maar Lewis Hamilton werd ook in een Mercedes gedropt toen hij de Formule 1 in kwam, goed genoeg = oud genoeg.

[ Voor 7% gewijzigd door Jaap. op 13-11-2013 13:08 ]

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Sempy schreef op woensdag 13 november 2013 @ 13:01:
Op zich is de selectie van Veltman best snel. Maar aangezien de spoeling achterin dun is en het niveauverschil klein, moet je gewoon iedereen alvast een kans geven in een oefeninterland. Straks vallen bijvoorbeeld Vlaar en De Vrij weg door blessures of compleet uit vorm en dan kom je al gauw bij deze jongens om toch genoeg CV's in je selectie hebben. Bovendien heeft Veltman de diverse jeugd-oranjes doorlopen, dus hij behoort altijd al tot de besten in zijn leeftijdscatagorie en is dus ook niet enkel obv 1 leuk potje tegen Celtic geselecteerd, maar op basis van zijn talent.
Op basis van talent selecteren? Dat is nieuw, dan kun je Drenthe en Babel etc al die jongens die geflopt zijn ook wel selecteren. Je ziet dat de verwachtingen bij oa de Vrij te hoog waren en dat die jongen er aan onder door gaat, datzelfde moet je niet met Veltman willen. Het zou slim zijn als van Gaal hem rustig brengt.

• D-e-n
@sempy
De spoeling is niet zo dun hoor, alleen zijn ze erg jong. Als je alle jonkies meetelt wordt het straks erg spannend wat dat betreft. Vlaar, De Vrij, Veltman, Indi, Rekik, Bruma: zes man voor vier plekken. Alhoewel je Indi ook nog als back kunt tellen. En dan tel ik van Dijk en Denswil niet mee.

@japie
Champions League niveau is ook maar relatief natuurlijk. Als je tegen Messi overeind blijft zeg ik prima maar tegen Celtic overeind blijven zegt niet meer dan Pelle of Finbogasson van scoren afhouden.

Ik zou nu De Vrij en Vlaar opstellen denk ik. Bruma is er niet bij, Indi speelt weer back en De Vrij is bezig uit zijn dip te komen. Prima moment om hem weer aan het werk te zien in Oranje.

Het verzoek om Bruma rust te gunnen (alhoewel dat ook een smoes kan zijn) heeft overigens wel aan dat de vrees van tweaker2010 geen vreemde is. Als Ajax in Europa actief blijft krijgt Veltman het nog druk genoeg.

[ Voor 16% gewijzigd door D-e-n op 13-11-2013 13:13 ]

• Jaap.
D-e-n schreef op woensdag 13 november 2013 @ 13:11:
@japie
Champions League niveau is ook maar relatief natuurlijk. Als je tegen Messi overeind blijft zeg ik prima maar tegen Celtic overeind blijven zegt niet meer dan Pelle of Finbogasson van scoren afhouden.

Ik zou nu De Vrij en Vlaar opstellen denk ik. Bruma is er niet bij, Indi speelt weer back en De Vrij is bezig uit zijn dip te komen. Prima moment om hem weer aan het werk te zien in Oranje.

Het verzoek om Bruma rust te gunnen (alhoewel dat ook een smoes kan zijn) heeft overigens wel aan dat de vrees van tweaker2010 geen vreemde is. Als Ajax in Europa actief blijft krijgt Veltman het nog druk genoeg.
Tegen Barcelona (Messi) en Milan (Balotelli) deed Veltman niet mee maar was het duo Denswil/Moisander, die dat overigens niet eens slecht deden. Wat Celtic betreft heb je wel gelijk, maar de Champions League is qua ambiance, aandacht en dus voorbereiding toch anders als een wedstrijd tegen Heerenveen.

Vlaar / De Vrij lijkt mij op dit moment ook het beste duo. Vlaar spreekt voor zich lijkt me en ondanks dat ik persoonlijk gewoon niet gecharmeerd ben van de Vrij denk ik wel dat qua vorm/ervaring hij op dit moment de beste van de rest is. Echter hoop ik met het oog op Brazilië dat Veltman/Bruma/van Dijk of wellicht zelfs Donk zich dusdanig ontwikkelen dat ze de Vrij voorbij gaan, maar dat mijn mening.

Wat betreft Ajax en Europa lijkt het me dat ze door onderling resultaat tegen Celtic de derde plek wel veilig hebben gesteld en blijven ze dus in ieder geval actief in Europa. Dat ze het druk genoeg gaan krijgen dan staat voorop, maar als je de top wilt bereiken (Veltman in deze) dan zul je hiermee om moeten gaan, dus ik ben benieuwd.

Wat in ieder geval al wel zeker is, is dat ik benieuwd ben naar de interlands, vooral tegen Colombia. Een weinig aansprekende naam, maar daar voetballen toch echt goede spelers en zij staan niet voor niets zo hoog op de ranglijst.

[ Voor 16% gewijzigd door Jaap. op 13-11-2013 13:29 ]

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:09
D-e-n schreef op woensdag 13 november 2013 @ 13:11:
@sempy
De spoeling is niet zo dun hoor, alleen zijn ze erg jong. Als je alle jonkies meetelt wordt het straks erg spannend wat dat betreft. Vlaar, De Vrij, Veltman, Indi, Rekik, Bruma: zes man voor vier plekken. Alhoewel je Indi ook nog als back kunt tellen. En dan tel ik van Dijk en Denswil niet mee.
En "normaal" gesproken zouden die zes man zijn voor twee of drie tickets naar Brazilie. Want dan heb je twee of drie onomstreden verdedigers die sowieso mee gaan. Net zoals we nu al weten dat mits fit van Persie, Sneijder, vd Vaart, Strootman en Robben mee gaan. Het is mijn inziens wel heel armoedig achterin als het gaat om ervaring.

Wie er nou onder de indruk van van der Wiel - de Vrij - Vlaar en Blind? En dan heb je volgens mij de meest ervaren spelers staan ;)

[ Voor 10% gewijzigd door ephymerous op 13-11-2013 13:32 ]

XXXVI

• D-e-n
Vlaar is inderdaad de enige ervaren verdediger. Achterin is feitelijk het tegenovergestelde van voorin: veel talent maar ervaren klasse. Voorin is er veel klasse maar weinig aankomend talent.

Dat is zowat de oudste defensie die we op kunnen stellen ja :)

[ Voor 14% gewijzigd door D-e-n op 13-11-2013 13:34 ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Tja, sinds Jaap Stam en Frank de Boer is het vrij droevig gestemd met de Nederlandse verdedigers. Die onbalans hebben we nu eenmaal altijd gehad ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Pagina: 1 ... 81 ... 223 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor het WK en de Oranje oefenwedstrijden voor het WK, zie het speciale themaforum