[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2013/2014 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 221 ... 223 Laatste
Acties:
  • 405.921 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 26-06 00:43

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Idd. Uiteindelijk draait alles om geld. Op het moment dat zelfs spelers als Sneijder en Kuyt voor een paar centen in Turkije gaan ballen weet je wel hoe het in elkaar steekt. De fun in het voetbal is vaak ver te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-06 06:36
Ook 15-20 jaar geleden draaide het al om geld. Ten tijde van het Ajax van de jaren 90 was het niet echt anders hier, en waren de verschillen niet bijzonder groot zoals nu. Destijds hoorden we thuis in het rijtje Spanje, Engeland en Italie, en mocht je de Bundesliga nog als minder zien.

Waarom zijn de inkomsten in al die andere landen destijds wel gaan stijgen, maar die in Nederland niet. Waarom zijn de Nederlandse clubs en ook de KNVB stil blijven zitten. Hopen dat ze op hun goede reputatie het verschil wel konden overbruggen? Waar zo ongeveer elke andere competitie is gaan groeien, zelfs Turkije en Frankrijk gaat er zoveel geld om, is de Eredivisie stil blijven staan. Hoe kan dat dat Nederland de boot gemist heeft? Ik vind het best wel een beetje onterecht dat men nu met een beschuldigend vingertje naar het buitenland wijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:15
Kaap schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 10:51:
Ook 15-20 jaar geleden draaide het al om geld. Ten tijde van het Ajax van de jaren 90 was het niet echt anders hier, en waren de verschillen niet bijzonder groot zoals nu. Destijds hoorden we thuis in het rijtje Spanje, Engeland en Italie, en mocht je de Bundesliga nog als minder zien.

Waarom zijn de inkomsten in al die andere landen destijds wel gaan stijgen, maar die in Nederland niet. Waarom zijn de Nederlandse clubs en ook de KNVB stil blijven zitten. Hopen dat ze op hun goede reputatie het verschil wel konden overbruggen? Waar zo ongeveer elke andere competitie is gaan groeien, zelfs Turkije en Frankrijk gaat er zoveel geld om, is de Eredivisie stil blijven staan. Hoe kan dat dat Nederland de boot gemist heeft? Ik vind het best wel een beetje onterecht dat men nu met een beschuldigend vingertje naar het buitenland wijst.
Best simpel -> Nederland is klein in vergelijking met alle landen die je noemt, qua inwoners etc.
Het is dus niet zo gek dat NL niet mee kan doen, aangezien alleen al aan tv-gelden etc die landen veel meer te besteden hebben. Daarnaast zijn de oliesjeijks niet geinteresseerd in NL om er allerlei clubs te sponsoren en is onze wet waarschijnlijk wat strenger dan bijv. in Spanje waar de grote clubs allerlei schulden kunnen hebben die worden kwijtgescholden etc.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
martinusz schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 10:54:
[...]
Daarnaast zijn de oliesjeijks niet geinteresseerd in NL om er allerlei clubs te sponsoren en is onze wet waarschijnlijk wat strenger dan bijv. in Spanje waar de grote clubs allerlei schulden kunnen hebben die worden kwijtgescholden etc.
Want elke club in het buitenland krijgt miljarden van oliesjeiks natuurlijk en elke club in Spanje barst van de schulden die kwijtgescholden worden. :') Afijn...

Wat betreft inwoners kan ik wel inkomen, die tv inkomsten zullen vast lager zijn, of wordt misschien te weinig naar de clubs gesluisd? Maar inkomsten uit sponsering staat iedere club vrij om iets af te sluiten. Elke club staat het vrij geld te binnen te halen. Waarom zou destijds een oliesjeik Ajax niet hebben willen kopen? De status van de club was prima.

Al met al beschrijf je het goed, hier in Nederland kan het allemaal niet. Vrijwel overal in het buitenland wel. Ligt het dan aan het buitenland, of aan ons eigen land? Precies, dat is wat ik nou bedoel. Het heeft geen zin om naar het buitenland te wijzen als Nederland zichzelf tegenhoudt om mee te groeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Kaap schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 11:03:
[...]

Want elke club in het buitenland krijgt miljarden van oliesjeiks natuurlijk en elke club in Spanje barst van de schulden die kwijtgescholden worden. :') Afijn...

Wat betreft inwoners kan ik wel inkomen, die tv inkomsten zullen vast lager zijn, of wordt misschien te weinig naar de clubs gesluisd? Maar inkomsten uit sponsering staat iedere club vrij om iets af te sluiten. Elke club staat het vrij geld te binnen te halen. Waarom zou destijds een oliesjeik Ajax niet hebben willen kopen? De status van de club was prima.

Al met al beschrijf je het goed, hier in Nederland kan het allemaal niet. Vrijwel overal in het buitenland wel. Ligt het dan aan het buitenland, of aan ons eigen land? Precies, dat is wat ik nou bedoel. Het heeft geen zin om naar het buitenland te wijzen als Nederland zichzelf tegenhoudt om mee te groeien.
Oke je noemt sponsoren....wie zou een sponsor eerder sponseren -> NEC Nijmegen in de Eredivisie of Nurnberg in Duitsland?
Zonder twijfel Nurnberg, waarom? Je kunt beter een club sponsoren in een land met 80 miljoen inwoners dan in een land met 15 miljoen inwoners.

Dat we een klein land zijn speelt gewoon grotendeels mee, je vergelijkt ons met landen die x malen groter zijn. Doe het nu eens met vergelijkbare landen, dan zie je dat die ook allemaal niet veel te bieden hebben. Belgie, zelfde laken en pak. Oostbloklanden -> hebben weer oliegeld, hebben paar clubs met geld, de rest stelt ook niets voor.

Wat dat betreft doen we het eigenlijk nog niet eens zo verkeerd :) alleen de CL zullen we nooit meer winnen als er niet drastisch iets veranderd. En dan bedoel ik niet dat NL die andere landen achterna moet ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Martinusz op 30-05-2014 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-06 09:44
tweaker2010 schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 00:33:
[...]

Aan hun talent ligt het echt niet.
Waaraan wel dan? Spelers zoals Afellay, Elia, Depay, Wijnaldum of Van Ginkel zijn allemaal dommekrachten: hoofd naar beneden en blind rechtdoor rennen. Ze hebben niet dat verfijnde of zoals Gijpie het zo mooi omschrijft "ze zien het niet" en op dit niveau moet je toch echt een paar stappen verder kunnen kijken.

Maar dat vind ik niet eens het ergste, het is de houding en mentaliteit die me het meest niet aanstaat. Ze vinden zichzelf allemaal een nummer 10 zijn en willen allemaal bij een grote club spelen, maar ze hebben daar absoluut niet de kwaliteiten voor (men heeft blijkbaar totaal geen zelfspot). Iedereen die naar het buitenland is gegaan, is allemaal mislukt. Maar goed, het is weer dezelfde discussie en ik heb het al vaker gezegd: we hebben op dit moment geen volgende Sneijder en met dit zooitje ga je het echt niet redden op het WK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:59
Ik vind wél dat we wat verkeerd doen. Kijk naar een land als Portugal. Dat doet het beter en is volgens mij niet groter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
martinusz schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 11:08:
[...]

Oke je noemt sponsoren....wie zou een sponsor eerder sponseren -> NEC Nijmegen in de Eredivisie of Nurnberg in Duitsland?
Zonder twijfel Nurnberg, waarom? Je kunt beter een club sponsoren in een land met 80 miljoen inwoners dan in een land met 15 miljoen inwoners.
Dat is wat simpel, als de sponsor niet actief is in Duitsland dan hoeft het niet zo veel zin te hebben om een Duitse ploeg te sponsoren. Verder speelt het prijskaartje ook een rol de andere kant op. Misschien wil een potentiële sponsor niet het geld neerleggen wat in Duitsland wordt gevraagd.

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
[...]
Dat we een klein land zijn speelt gewoon grotendeels mee, je vergelijkt ons met landen die x malen groter zijn.
Maar Nederlanders willen zichzelf wel vergelijken met die landen. Deden we destijds ook.
[...]
alleen de CL zullen we nooit meer winnen als er niet drastisch iets veranderd. En dan bedoel ik niet dat NL die andere landen achterna moet ;)
Dus omdat wij klein zijn en zij groot, moeten zij gestraft worden :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-06 23:08
[...]

Afbeeldingslocatie: http://4.bp.blogspot.com/-nTCMiNJxHa4/T544P88qTjI/AAAAAAAAFn0/yc6On90myHM/s1600/18%2BDebt%2BLa%2BLiga%2Bby%2BClub.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.financialfairplay.co.uk/resources/New%20loss%20per%20ticket.jpg.opt580x528o0%2C0s580x528.jpg

Afbeeldingslocatie: http://1.bp.blogspot.com/-Tw7XO3ORfHA/T8R_ejHMdYI/AAAAAAAAFzI/aYIdp_zfYVY/s1600/9%2BMilan%2BSerie%2BA%2BProfit%2B09-11.jpg

Enfin.... dit soort schulden kun je in Nederland gewoon niet maken, dat en alleen dat is de reden dat de ED achter is gebleven op de andere competities.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

[...]

In aansluiting op bovenstaande uitleg:
Nee, niet alle clubs krijgen miljarden van oliesjeiks. Maar als er één club een half miljard krijgt, zal die club dat half miljard naar een aantal andere clubs herdistribueren (lees: spelers kopen). Uiteraard niet alles in eigen land, ook PSV vangt 20 miljoen voor Strootman, maar wel veel ervan.

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Kaap schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 11:16:
[...]

Dus omdat wij klein zijn en zij groot, moeten zij gestraft worden :O
Uh vreemde conclusie die je hier maakt.
Maar ik hoop dat je begrijpt dat de clubs die de laatste 8 in de CL bereiken op dit moment, niet allemaal gewoon maar gezonde clubs zijn? Waarom zouden ze anders iets willen gaan doen met fair-play enzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

chim0 schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 11:12:
[...]
Waaraan wel dan? Spelers zoals Afellay, Elia, Depay, Wijnaldum of Van Ginkel zijn allemaal dommekrachten: hoofd naar beneden en blind rechtdoor rennen. Ze hebben niet dat verfijnde of zoals Gijpie het zo mooi omschrijft "ze zien het niet" en op dit niveau moet je toch echt een paar stappen verder kunnen kijken.

Maar dat vind ik niet eens het ergste, het is de houding en mentaliteit die me het meest niet aanstaat. Ze vinden zichzelf allemaal een nummer 10 zijn en willen allemaal bij een grote club spelen, maar ze hebben daar absoluut niet de kwaliteiten voor (men heeft blijkbaar totaal geen zelfspot). Iedereen die naar het buitenland is gegaan, is allemaal mislukt. Maar goed, het is weer dezelfde discussie en ik heb het al vaker gezegd: we hebben op dit moment geen volgende Sneijder en met dit zooitje ga je het echt niet redden op het WK.
Hmm, dat heeft eerder met hun mentaliteit te maken dan met hun kwaliteiten hoor. Robben kan er bij vlagen ook wat van. Van Ginkel kun je weinig zinnigs over zeggen. Die is een heel seizoen geblesseerd geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:32
chim0 schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 11:12:
[...]
Maar goed, het is weer dezelfde discussie en ik heb het al vaker gezegd: we hebben op dit moment geen volgende Sneijder en met dit zooitje ga je het echt niet redden op het WK.
Tuurlijk wel - Zyech is de volgende Snijder. Als je verder kijkt wat er aan jonge spelers rondloopt in bijv oranje U21 dan is er best wel wat potentie. Je hebt Boetius, Promes en daarachter nog Ebilcilio, Rekik, Ake. Dat zijn allemaal nog hele jonge jongens.

Wat me trouwens wel opviel in dat U21-potje is dat er geen enkele Ajax-speler op het veld stond. Klaassen had ik wel verwacht. Maar gezien de nieuwe focus op de jeugd zou ik er nog veel meer verwachten. Lopen daar alleeen nog maar Denen in de opleiding, of zit dat allemaal bij oranje U17 ofzo?

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Focus op jeugd wil niet meteen betekenen dat je alleen maar talenten in huis hebt ;)
Maar volgens mij zag ik gisteren dat Ajax A1 kampioen is geworden, dus er zal vast wel talent aankomen. Denk dat Feyenoord op dit moment de meeste talenten aanlevert voor Oranje, wat natuurlijk ook voorkomt uit hun goede jeugdopleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
T-MOB schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 11:45:
[...]

Tuurlijk wel - Zyech is de volgende Snijder.
Wat kan ie snijden ie dan? Een krop sla?

Geloof me, er is geen volgende Sneijder op dit moment. Sneijder is van exceptionele kwaliteit. Fit en in vorm durf ik hem zo in het rijtje te scharen van Xavi, Pirlo, Rooney, Xabi Alonso etc. Dat zijn mensen met uitzonderlijke kwaliteiten, die ze van nature hebben meegekregen. Bepaalde dingen kan je niet leren, dat heb je of heb je niet en dat soort spelers hebben we nu gewoon niet, maar daar heb je er wel een paar van nodig als je hogerop wilt. Allemaal leuk en aardig die zogenaamde talentjes.. voor Roda en NEC.

Het is overigens niet alleen talent en kwaliteit, maar ook een professionele instelling en mentaliteit en wat er nu rondloopt in de eredivisie, zijn allemaal straatschoffies met hun straattaal. Zal de huidige generatie wel zijn, maar voor mij absoluut geen profs.

[ Voor 15% gewijzigd door chim0 op 30-05-2014 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
chim0 schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 12:03:
[...]

Het is overigens niet alleen talent en kwaliteit, maar ook een professionele instelling en mentaliteit en wat er nu rondloopt in de eredivisie, zijn allemaal straatschoffies met hun straattaal. Zal de huidige generatie wel zijn, maar voor mij absoluut geen profs.
Las net dat Depay in z'n audi R8 aan kwam rijden...dan denk ik echt aan bovenstaande ^

http://www.telegraaf.nl/t...aar_Rio_de_Janeiro__.html

Welke speler kwam er laatst nu in een klein auto'tje aanrijden?
Daar heb ik dan gelijk veel meer respect en waardering voor :) laat je status maar op het veld zien ipv met je auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 377816

chim0 schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 12:03:
[...]

Wat kan ie snijden ie dan? Een krop sla?

Geloof me, er is geen volgende Sneijder op dit moment. Sneijder is van exceptionele kwaliteit. Fit en in vorm durf ik hem zo in het rijtje te scharen van Xavi, Pirlo, Rooney, Xabi Alonso etc. Dat zijn mensen met uitzonderlijke kwaliteiten, die ze van nature hebben meegekregen. Bepaalde dingen kan je niet leren, dat heb je of heb je niet en dat soort spelers hebben we nu gewoon niet, maar daar heb je er wel een paar van nodig als je hogerop wilt. Allemaal leuk en aardig die zogenaamde talentjes.. voor Roda en NEC.

Wat een onzin. Sneijder heeft een seizoen gepiekt in 2010 en daarna nooit meer dat niveau gehaald. Spelers als Xavi en Pirlo zijn nagenoeg altijd fit, en al jaren lang top. Fit en in vorm zijn is ook een kwaliteit, waarin Sneijdertje helaas te kort komt om zich dus wel in dat rijtje te scharen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Anoniem: 377816 schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 12:11:
[...]

Wat een onzin. Sneijder heeft een seizoen gepiekt in 2010 en daarna nooit meer dat niveau gehaald. Spelers als Xavi en Pirlo zijn nagenoeg altijd fit, en al jaren lang top. Fit en in vorm zijn is ook een kwaliteit, waarin Sneijdertje helaas te kort komt om zich dus wel in dat rijtje te scharen.
Dat heeft eerder te maken met het feit dat hij gewoonweg niet meer opgesteld werd door de toenmalige trainer van Inter. En dat hij niet werd opgesteld had te maken met contracten, niet over zijn vorm en fitheid.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
martinusz schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 12:10:
[...]

Las net dat Depay in z'n audi R8 aan kwam rijden...dan denk ik echt aan bovenstaande ^

http://www.telegraaf.nl/t...aar_Rio_de_Janeiro__.html

Welke speler kwam er laatst nu in een klein auto'tje aanrijden?
Daar heb ik dan gelijk veel meer respect en waardering voor :) laat je status maar op het veld zien ipv met je auto.
Ploeggenoot Wijnaldum met een VW Up

Maar goed, iedereen moet zelf weten waar hij zijn geld aan spendeerd. Maar ook dat is Nederland, elkaar het licht niet in de ogen gunnen en keuzes, die IMHO niet heel slim zijn maar als hij dat graag wilt laat hem toch lekker in zijn R8 rijden, te veroordelen en daar conclusies uit te trekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Napo schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 12:18:
[...]

Ploeggenoot Wijnaldum met een VW Up

Maar goed, iedereen moet zelf weten waar hij zijn geld aan spendeerd. Maar ook dat is Nederland, elkaar het licht niet in de ogen gunnen en keuzes, die IMHO niet heel slim zijn maar als hij dat graag wilt laat hem toch lekker in zijn R8 rijden, te veroordelen en daar conclusies uit te trekken
Maar het is niet zo dat voetballers zomaar ineens vaak worden gezien als geldwolfjes en verwende nesten, dat heeft wel geschiedenis. Als je de instelling van sommige ziet, zeker voor de bedragen die ze betaald krijgen, dan mag je soms wel wat meer verwachten van die lui.
Heb nu altijd beetje het idee dat vroeger men blij was om voor een club te mogen spelen, en dat men nu vaker denkt dat de club blij mag zijn dat voetballer X voor die club wilt voetballen. (uitzonderingen daar gelaten natuurlijk)

En wellicht is dat wel de cultuur van vandaag de dag, prima, maar ik mag het nog steeds vinden dat het mij totaal niet bevalt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

[...]
Beetje kort door de bocht. hij heeft gewoon pech gehad. Sneijder was in 2010 nog de beste middenvelder ter wereld. Gerommel bij Inter, de trainer die vertrok, verkeerde transfer naar de verkeerde club en de focus op zijn prive leven ipv voetbal hebben ervoor gezorgd dat zijn conditie en prestaties op het veld snel zijn afgenomen. Maakt hem dat een slechte speler? Dacht het niet... hij is nog minimaal van het niveau Lampard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
[...]

Pfff, daar gaan we weer...

Het gaat niet om een piek, blessure of wat dan ook, maar om de uitzonderlijke kwaliteiten van een speler en een speler als Sneijder of Van Persie, loopt op dit moment niet rond op de Nederlandse velden. Maar ik weet voor mezelf waar ik naar kijk in een speler en ik weet wat ik zie, maar misschien is dat voor jou anders. Je hebt gewoon een paar spelers nodig in je elftal van exceptionele klasse, zoals Sneijder en Van Persie, die een wedstrijd kunnen beslissen door een individuele actie en die heb ik op dit moment nog niet gezien.

En trouwens, fit zijn en in vorm is helemaal geen kwaliteit, dat heeft puur met je lichamelijke gesteldheid te maken, maar zegt niks over je kwaliteiten. Dat Ronaldo (de oude) er nu als een zeekoe uitziet, heeft toch niks te maken met zijn voetballende kwaliteiten? Dat Maradona er nu niet uitziet, zegt toch ook niks over zijn voetballende kwaliteiten?

Ik irriteer me gewoon kapot aan al die straatschoffies, die allemaal denken dat ze Messi en Ronaldo zijn en zich ook zo gedragen.
martinusz schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 12:23:
[...]

Heb nu altijd beetje het idee dat vroeger men blij was om voor een club te mogen spelen, en dat men nu vaker denkt dat de club blij mag zijn dat voetballer X voor die club wilt voetballen. (uitzonderingen daar gelaten natuurlijk)
Daar sla je de spijker op z'n kop, want dat is precies waar ik me aan irriteer. Maar dat zal wel een generatiekloof zijn of zo, zoals je zelf ook aangeeft. Als jij het shirt van Ajax, Feyenoord of PSV mag dragen, moet je het gras opvreten, maar ze lopen erbij alsof ze aan het shoppen zijn op de Lijnbaan op zondagmiddag en dat noemt zich dan prof? Laatst was toch ook een discussie over Maher hoe die over het veld liep. Dat kan toch niet? Ik vind het werkelijk onbegrijpelijk dat dat gewoon bestaat bij grote clubs en dat die gastjes gewoon miljoenen krijgen. Maar ja, de scouts zullen er wel verstand van hebben!

[ Voor 24% gewijzigd door chim0 op 30-05-2014 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Dat komt ook door de media die jonge talentvolle spelers van alles in de mond legt. 1 goede wedstrijd en ze staan de week erop al op de cover van de VI.

Een journalist vraagt: wil je later voor Real spelen, ja natuurlijk zegt ie dan. Kop boven artikel: Speler X wil naar Real vertrekken. Reactie publiek: o wat arrogant ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
chim0 schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 12:29:

[...]

Daar sla je de spijker op z'n kop, want dat is precies waar ik me aan irriteer. Maar dat zal wel een generatiekloof zijn of zo, zoals je zelf ook aangeeft. Als jij het shirt van Ajax, Feyenoord of PSV mag dragen, moet je het gras opvreten, maar ze lopen erbij alsof ze aan het shoppen zijn op de Lijnbaan op zondagmiddag en dat noemt zich dan prof? Laatst was toch ook een discussie over Maher hoe die over het veld liep. Dat kan toch niet? Ik vind het werkelijk onbegrijpelijk dat dat gewoon bestaat bij grote clubs en dat die gastjes gewoon miljoenen krijgen. Maar ja, de scouts zaakwaarnemers zullen er wel verstand van hebben!
Kleine correctie :P :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
tweaker2010 schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 14:36:

Dat komt ook door de media die jonge talentvolle spelers van alles in de mond legt. 1 goede wedstrijd en ze staan de week erop al op de cover van de VI.
Tja, is toch niks nieuws in Nederland? Twee keer een scheet laten en hij moet naar Barca of Real Madrid. :z
Zaakwaarnemer is toch alleen een handelshuis? Die zoekt toch geen talenten uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
chim0 schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 15:14:

[...]

Zaakwaarnemer is toch alleen een handelshuis? Die zoekt toch geen talenten uit?
Maar bezorgd ze wel (en zichzelf) miljoenen en een flink ego ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
martinusz schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 15:22:
[...]

Maar bezorgd ze wel (en zichzelf) miljoenen en een flink ego ;)
Tja, maar dan is het nog altijd aan de club of ze die speler nemen of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
chim0 schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 15:47:
[...]

Tja, maar dan is het nog altijd aan de club of ze die speler nemen of niet.
Zelfs dat niet altijd. Sommige zaakwaarnemers schijnen dan weer met geweldige package deals te werken. Wil je goede speler X moet je ook Y er bij nemen.
Gelukkig wordt dat wel iets minder met de tijd maar de manier van handelen blijft toch eng.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

chim0 schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 12:29:
[...]

Pfff, daar gaan we weer...

Het gaat niet om een piek, blessure of wat dan ook, maar om de uitzonderlijke kwaliteiten van een speler en een speler als Sneijder of Van Persie, loopt op dit moment niet rond op de Nederlandse velden. Maar ik weet voor mezelf waar ik naar kijk in een speler en ik weet wat ik zie, maar misschien is dat voor jou anders. Je hebt gewoon een paar spelers nodig in je elftal van exceptionele klasse, zoals Sneijder en Van Persie, die een wedstrijd kunnen beslissen door een individuele actie en die heb ik op dit moment nog niet gezien.

En trouwens, fit zijn en in vorm is helemaal geen kwaliteit, dat heeft puur met je lichamelijke gesteldheid te maken, maar zegt niks over je kwaliteiten. Dat Ronaldo (de oude) er nu als een zeekoe uitziet, heeft toch niks te maken met zijn voetballende kwaliteiten? Dat Maradona er nu niet uitziet, zegt toch ook niks over zijn voetballende kwaliteiten?

Ik irriteer me gewoon kapot aan al die straatschoffies, die allemaal denken dat ze Messi en Ronaldo zijn en zich ook zo gedragen.

[...]

Daar sla je de spijker op z'n kop, want dat is precies waar ik me aan irriteer. Maar dat zal wel een generatiekloof zijn of zo, zoals je zelf ook aangeeft. Als jij het shirt van Ajax, Feyenoord of PSV mag dragen, moet je het gras opvreten, maar ze lopen erbij alsof ze aan het shoppen zijn op de Lijnbaan op zondagmiddag en dat noemt zich dan prof? Laatst was toch ook een discussie over Maher hoe die over het veld liep. Dat kan toch niet? Ik vind het werkelijk onbegrijpelijk dat dat gewoon bestaat bij grote clubs en dat die gastjes gewoon miljoenen krijgen. Maar ja, de scouts zullen er wel verstand van hebben!
Nooit gedacht dat ik het nog eens zó roerend met je eens zou zijn... QFT! :P

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

De WK-oefenwedstrijden van Oranje worden besproken in [WK2014] Oranje voorbespreking: opstelling en oefenpotjes :) . Ik heb wat posts hiervandaan verplaatst.

[ Voor 12% gewijzigd door gambieter op 31-05-2014 21:19 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

De beerput staat op een kier:
Britse krant: 'Qatar heeft WK voetbal 2022 gekocht'

De Britse krant Sunday Times zegt bewijzen in handen te hebben dat Qatar het WK voetbal 2022 heeft gekocht. Een voormalig FIFA-commissielid uit het land zou zo'n 5 miljoen dollar hebben uitgedeeld aan hoge voetbalfunctionarissen in ruil voor hun steun.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:33

Fiber

Beaches are for storming.

Dat is toch geen nieuws...? Geld is de enige reden om naar Qatar te gaan.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Het is blijkbaar opendeurentijd.... ;)

http://www.volkskrant.nl/...redivisie-en-Oranje.dhtml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:55
Qatar zie ik de Wk wel verliezen. Vast ook druk uit de USA en Australië, die 2022 ook graag wilden.

[ Voor 53% gewijzigd door Sjah op 01-06-2014 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ach, het is gewoon alvast indekken voor de roemloze afgang over een paar weken. :P

Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Sjah schreef op zondag 01 juni 2014 @ 13:01:
Qatar zie ik de Wk wel verliezen. Vast ook druk uit de USA en Australië, die 2022 ook graag wilden.
ik denk het niet... dan komt er een claim van hier tot Tokyo vanuit Qatar richting FIFA ivm de bouw van de stadions en infrastructuur... en ik denk niet dat FIFA er op durft te gokken dat ze een eventuele rechtzaak daarover gaan winnen aangezien FIFA zelf onderdeel is van het omkoopschandaal...

de Engelse kranten zijn nog steeds als een klein kind aan het jammeren dat zij het WK niet mogen organiseren... van mij mogen ze die corruptie tot op de bodem uitzoeken hoor... maar wel met als doel de misstanden aan het licht te brengen... en niet met het doel om het WK alsnog op Engelse bodem te krijgen... en ik heb ernstig het gevoel dat dat laatste de drijfveer is van deze "onderzoeken"....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ko9
  • Laatst online: 18:48

ko9

P.O. Box schreef op zondag 01 juni 2014 @ 14:52:
[...]

ik denk het niet... dan komt er een claim van hier tot Tokyo vanuit Qatar richting FIFA ivm de bouw van de stadions en infrastructuur... en ik denk niet dat FIFA er op durft te gokken dat ze een eventuele rechtzaak daarover gaan winnen aangezien FIFA zelf onderdeel is van het omkoopschandaal...

de Engelse kranten zijn nog steeds als een klein kind aan het jammeren dat zij het WK niet mogen organiseren... van mij mogen ze die corruptie tot op de bodem uitzoeken hoor... maar wel met als doel de misstanden aan het licht te brengen... en niet met het doel om het WK alsnog op Engelse bodem te krijgen... en ik heb ernstig het gevoel dat dat laatste de drijfveer is van deze "onderzoeken"....
Toch zou ik er niet van opkijken als het wel wordt afgepakt
1. Stadions etc zijn nog niet gebouwd, dus zijn 'enkel' ontwikkelingskosten gemaakt. Nog steeds paar miljard denk ik, maar prima te dragen door de sjeiks
2. Als aangetoond kan worden dat het geld in de 'omkooppot' vanuit Qatar kwam, zijn ze daar even fout als de FIFA. Dus dan kun je een rechtzaak houden wie het meest fout is: Fifa of Qatar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:00
Ik denk dat ze het WK 2022 wel aan een ander land gaan geven.
Zou toch perfect zijn voor de corrupte bobos, zo kunnen ze dat WK ook verkopen en ze kunnen ze 2 keer steekpenningen vangen voor hetzelfde WK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:10

Niku

Alagaesii

Afellay en Cocu zijn samen op een terras in Utrecht gespot. Heel Eindhoven in rep en roer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:03
P.O. Box schreef op zondag 01 juni 2014 @ 14:52:
[...]

Maar Engeland had zich kandidaat gesteld voor 2018 en niet voor 2022...

Dat Rusland het WK heeft gekregen kan ik nog enigszins mee leven, is toch een land met aardig wat voetbalcultuur en historie.

Maar Qatar had het WK nooit mogen krijgen. Het is te zot voor woorden dat de FIFA de omstandigheden en het bid had bekeken, het WK aan Qatar gaf en vervolgens ontstond er logisch commotie omdat het in Qatar gedurende de zomermaanden te heet is, en om dat even te bewijzen zie onderstaande link:
http://www.weeronline.nl/...r/Voetbal-Doha/3276083/11

Het is daar nu rond de 45 graden overdag, stadions zou je nog kunnen voorzien van airco maar de fans moeten ook naar het stadion toe lopen. Hoe kan je dan in godsnaam een WK aan een dergelijk land geven? Alleen maar door omkoping natuurlijk. En dat plan B om het in de winter te houden slaat natuurlijk ook nergens op, net als de motivatie om het in de Arabische Wereld te houden :O
Allemaal geldapen.

En dan heb je nog de arbeidsimmigranten die daar uitgebuit worden:

Ik hoop van harte dat ze het WK aan een ander land geven, en dat er dit keer wel een land uit komt rollen dat in staat is om een WK goed te organiseren. De VS of Australie zou ik wel zien zitten, Zuid-Korea en Japan hadden zich ook weer kandidaat gesteld terwijl ze het in 2002 al samen hadden georganiseerd maar daar zou ik ook geen probleem mee hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Dat van die arbeids immigranten is niets nieuws. Dat gebeurde in Sotsji met de OS ook en op dit moment in Brazilie met WK ook. Wat dat betreft snap ik niet dat mensen Qatar slechter vinden dan Rusland bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-06 14:43
Ik ben net terug van Duitsland-Kameroen. Het was een een zeeeeer matige wedstrijd, ik heb het echt met mijn eigen ogen mogen aanschouwen en kansen hadden ze genoeg. Eerste minuut draait de bal van de goal weg, daarna Götze op de paal enz enz.

Het eerste wat ik tegen m,n mee gereisde vriend zei was: Hier ga je geen WK mee winnen.. Echt matig.
Er was eigenlijk niemand die er bij Duitsland uit sprong.
Ik moet wel echt complimenten aan die Mainz05 speler ChoupoMoting geven, wat die gast deed was niet normaal, dat die gast nog bij Mainz speelt snap ik niet. Vrijwel beste speler van Kameroen.. Ja zelfs Eto'o was er niks bij en Song ook niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Mosin op 02-06-2014 01:02 ]

Ѫа$тёя чѳця аят

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 343906

Er zou een akkoord zijn met Swansea om Castaignos over te nemen van Twente voor £6.5 miljoen. Doet die gozer blijkbaar toch iets beter dan menigeen denkt.

Wel gaaf voor hem als dat waarheid wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-06 15:32
Anoniem: 343906 schreef op maandag 02 juni 2014 @ 02:18:
Er zou een akkoord zijn met Swansea om Castaignos over te nemen van Twente voor £6.5 miljoen. Doet die gozer blijkbaar toch iets beter dan menigeen denkt.

Dikke strik eromheen :-)

Behoorlijk veel voor een matige ere divisie voetballer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:29

Ik snap het gewoon niet. Een paar jaar geleden konden clubs hem voor een fractie van dit bedrag oppikken. Toen was hij echt nog een toptalent met een voor zijn leeftijd prima seizoen in de Eredivisie. In de tussentijd is hij alleen maar ouder en minder goed geworden, toch zijn er blijkbaar clubs die meer voor hem willen betalen.

Als dit waar is zullen ze bij Twente waarschijnlijk niet kunnen geloven dat ze zonder verlies van hem af kunnen komen.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Hij wordt alvast gehaald voor het geval Bony vertrekt. Overigens vind ik hem een heel ander type speler dan Bony, dus ik begrijp de keuze voor Castaignos niet zo goed. Qua fysiek past hij echter wel bij PL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Ik zou om Castaignos een strikje doen en hem naar Swansea laten gaan als ik Twente was.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Mooie deal inderdaad, maar aan de andere kant deed hij het best aardig dit seizoen.
Als Tadic ook nog vertrekt gaat Twente er vrij fors op achteruit qua scorend vermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
http://nos.nl/wk2014/vide...qatar-is-lachwekkend.html

Klokkenluider bij de FIFA, heel goed dat er nu ook echt bewijs is. Er zijn nu denk ik 2 scenario's:

1) De FIFA blijft bij haar besluit, we krijgen een WK in de winter en het kost nog vele arbeiders het leven.
2) Blatter wil langer blijven zitten en zorgt ervoor dat Qatar de organisatie wordt ontnomen. Iedereen vind hem dan weer een prima kerel met verstand omdat hij het WK gered heeft.

Ik vind het beide doemscenario's. Blatter en zijn corrupte bende moeten gewoon wegwezen maar dat gaat niet zo makkelijk natuurlijk. Geef dat WK van 2022 maar lekker aan Engeland, prachtige stadions, goede infrastructuur en Wembley is de mooiste plek om een WK finale te spelen. En anders de VS of Australie, die gun ik het ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Australie en de VS zijn beide geen echte voetballanden, dus qua publiek zal de interesse erg matig zijn.
Engeland zou wel een mooi alternatief zijn (lekker dichtbij en mooie ambiance) maar ik zie dat niet gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
tweaker2010 schreef op maandag 02 juni 2014 @ 11:28:
Australie en de VS zijn beide geen echte voetballanden, dus qua publiek zal de interesse erg matig zijn.
Engeland zou wel een mooi alternatief zijn (lekker dichtbij en mooie ambiance) maar ik zie dat niet gebeuren.
Pardon?
Australische supporters die geen interesse zouden hebben: http://www.theaustralian....ry-fn63e0vj-1226886753518

En qua publiek geen interesse in de VS? 3,5 miljoen toeschouwers tijdens dat toernooi omdat ze die American Football stadions konden gebruiken, dat is nog steeds een record dat de komende tijd echt niet verbroken zal worden:
http://www.fifa.com/tourn...rldcup/usa1994/index.html

Edit: oh ja, er deden toen ook nog maar 24 landen in plaats van 32 landen mee

[ Voor 9% gewijzigd door Vlassie1980 op 02-06-2014 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Ik bedoelde ermee te zeggen dat het nu niet bepaald landen zijn waarbij voetbal volkssport nummer 1 is.
Als je veel grote stadions hebt en het voor het publiek betaalbaar is om te komen kijken is het logisch dat er veel toeschouwers komen. Even de enorme stadions van het WK'94 op een rij, dan heb je enig idee waarom het toen zo druk was:
Rose Bowl
Capacity: 91,794

Pontiac Silverdome
Capacity: 77,557

Stanford Stadium
Capacity: 80,906

Giants Stadium
Capacity: 75,338

Citrus Bowl
Capacity: 61,219

Soldier Field
Capacity: 63,117

Cotton Bowl
Capacity: 63,998

Foxboro Stadium
Capacity: 53,644

Robert F. Kennedy Memorial Stadium
Capacity: 53,142

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 581393

En het feit dat het meerendeel van die stadions toen volgepropt was met gratis kaartjes voor de Amerikanen omdat ze bang waren dat het anders leeg zou zijn.
Kan mij herinneren dat daar toen veel discussie over was omdat de deelnemende landen relatief weinig kaarten kregen. Al is die discussie er volgens mij elk WK/EK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tweaker2010 schreef op maandag 02 juni 2014 @ 09:50:
[...]

Hij wordt alvast gehaald voor het geval Bony vertrekt. Overigens vind ik hem een heel ander type speler dan Bony, dus ik begrijp de keuze voor Castaignos niet zo goed. Qua fysiek past hij echter wel bij PL.
Ik heb ook zo'n vermoeden dat Castaignos het best wel eens goed zou kunnen gaan doen in Engeland. Bij Twente liep hij bij voortduring op randje buitenspel te voetballen. En hier voetbalde hij met veel inzet. Dat past wel bij de Engelse manier van voetballen.

Voor hem te hopen dat hij, mocht het inderdaad door gaan, niet te veel naast zijn schoenen gaat lopen. Had hij bij Twente best wel een beetje last van af en toe, met zijn rare gebaartjes naar het publiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-06 15:32
Anoniem: 581393 schreef op maandag 02 juni 2014 @ 12:40:
En het feit dat het meerendeel van die stadions toen volgepropt was met gratis kaartjes voor de Amerikanen omdat ze bang waren dat het anders leeg zou zijn.
Kan mij herinneren dat daar toen veel discussie over was omdat de deelnemende landen relatief weinig kaarten kregen. Al is die discussie er volgens mij elk WK/EK.
Ik ben meerdere wedstrijden geweest in 94 maar het overgrote deel van de Amerikanen die er zaten hadden gewoon kaarten gekocht en sommige hadden deze al maanden daarvoor gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 26-06 09:50
Dat wij nu 15e op de FIFA ranglijst staan, zegt me eigenlijk helemaal niets.
Het is gewoon lachwekkend dat Portugal 3e staat, Colombia 4e, Zwitserland 8e, Griekenland 10e, Engeland 11e en USA 14e. Voor aanvang van het WK in 1998 stond Nederland zelfs 25e op de ranglijst en werden ze uiteindelijk nog 4e.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Die ranking boeit toch sowieso niet? Is er een prijs aan verbonden?
Prijzen pak je op de toernoeien en niet op 1 of andere vage rankinglijst :)

Ranking voor Europese plekken zijn dan weer wel belangrijk, maar dat is op clubniveau.

[ Voor 23% gewijzigd door Martinusz op 02-06-2014 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catorce
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19:31
De FIFA ranking is wel degelijk belangrijk bij potindeling voor grote toernooien.

Als we nu gewoon de ELO ranking pakken, dat is een bewezen systeem in andere sporten. Theoretisch ook een stuk beter onderbouwd. http://www.eloratings.net/world.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Audiowaste schreef op maandag 02 juni 2014 @ 14:44:
[...]

Dat wij nu 15e op de FIFA ranglijst staan, zegt me eigenlijk helemaal niets.
Het is gewoon lachwekkend dat Portugal 3e staat, Colombia 4e, Zwitserland 8e, Griekenland 10e, Engeland 11e en USA 14e. Voor aanvang van het WK in 1998 stond Nederland zelfs 25e op de ranglijst en werden ze uiteindelijk nog 4e.
Die discussie is al vaker gevoerd en dat sommige landen zo hoog staan en Nederland slechts 15e is vrij logisch te verklaren.

Als je de kwalificatie groep van Nederland vergelijkt met die van bv Zwitserland dan was die van Zwitserland qua ranking zwaarder dan die van Nederland.
Tevens speelde Zwitserland hun oefenpotjes tegen sterkere ploegen dan Nederland (het Azie tripje).

Dus het is vrij logisch dat Zwitserland hoger staan omdat hun de afgelopen 2 a 3 jaar tegen sterkere ploegen hebben gespeeld en gewonnen.

Griekenland idem, ze hebben van hun oogpunt uit een zwaardere kwalificatie groep gehad dan Nederland, Colombia heeft ook tegen sterkere ploegen gespeeld de afgelopen 2 jaar.

Inderdaad zegt het niet veel en is het eigenlijk alleen belangrijk om op bepaalde momenten hoog te staan dit vanwege de lotingen maar die punten zijn bij de bonden min of meer bekend en daar zou men als bond vind ik toch wel rekening mee moeten houden. Iets wat de KNVB blijkbaar niet doet.

Maar de positie van de landen op de ranglijst is vrij logisch zolang je alleen kijkt naar landen uit dezelfde regio.
Want de FIFA ranking is waardeloos wanneer je landen uit verschillende regios met elkaar wilt vergelijken (Europa, Azie, Oceanie etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-06 09:48
Deadsy schreef op maandag 02 juni 2014 @ 15:56:
[...]

Die discussie is al vaker gevoerd en dat sommige landen zo hoog staan en Nederland slechts 15e is vrij logisch te verklaren.

Als je de kwalificatie groep van Nederland vergelijkt met die van bv Zwitserland dan was die van Zwitserland qua ranking zwaarder dan die van Nederland.
Tevens speelde Zwitserland hun oefenpotjes tegen sterkere ploegen dan Nederland (het Azie tripje).

Dus het is vrij logisch dat Zwitserland hoger staan omdat hun de afgelopen 2 a 3 jaar tegen sterkere ploegen hebben gespeeld en gewonnen.

Griekenland idem, ze hebben van hun oogpunt uit een zwaardere kwalificatie groep gehad dan Nederland, Colombia heeft ook tegen sterkere ploegen gespeeld de afgelopen 2 jaar.

Inderdaad zegt het niet veel en is het eigenlijk alleen belangrijk om op bepaalde momenten hoog te staan dit vanwege de lotingen maar die punten zijn bij de bonden min of meer bekend en daar zou men als bond vind ik toch wel rekening mee moeten houden. Iets wat de KNVB blijkbaar niet doet.

Maar de positie van de landen op de ranglijst is vrij logisch zolang je alleen kijkt naar landen uit dezelfde regio.
Want de FIFA ranking is waardeloos wanneer je landen uit verschillende regios met elkaar wilt vergelijken (Europa, Azie, Oceanie etc).
Wanneer je alles wint en daald op een ranking, en dat eigenlijk volledig buiten je eigen schuld. Eigenlijk zelfs als "straf" voor de goede prestaties van de afgelopen jaren, dan is er wel degelijk iets mis met een ranking.

Wanneer je met Tennis een toernooi wint, maar niet tegen sterke spelers hebt gewonnen (deze werden door andere zwakke uitgeschakeld) krijg je toch nog steeds net zoveel punten.

Het mag in mijn ogen nooit zo zijn dat een tweede plek in een poule meer punten op leverd dan een eerste plek (wat nu wel zo is).

De Kwalificatie poule moet gewoon de einstand X punten op leveren. En niet per gespeelde wedstrijd. Dat zou al een veel duidelijker beeld geven.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Je behaalt punten door te winnen of gelijk te spelen. Dat is 1 punt voor gelijk en 3 voor winst. Als je tegen landen speelt met een hogere notering dan worden die punten vermenigvuldigd met een coëfficiënt van de ranking van dat land. Dan word het weer vermenigvuldigd het aantal punten van de zwaarte van de wedstrijd.

Als Zwitserland hoger staat komt het toch gewoon omdat ze momenteel betere resultaten halen tegen betere landen in belangrijkere wedstrijden? Ik zie niet waarom dat niet terecht is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Kevinp schreef op maandag 02 juni 2014 @ 16:37:
[...]

Wanneer je alles wint en daald op een ranking, en dat eigenlijk volledig buiten je eigen schuld. Eigenlijk zelfs als "straf" voor de goede prestaties van de afgelopen jaren, dan is er wel degelijk iets mis met een ranking.

Wanneer je met Tennis een toernooi wint, maar niet tegen sterke spelers hebt gewonnen (deze werden door andere zwakke uitgeschakeld) krijg je toch nog steeds net zoveel punten.

Het mag in mijn ogen nooit zo zijn dat een tweede plek in een poule meer punten op leverd dan een eerste plek (wat nu wel zo is).

De Kwalificatie poule moet gewoon de einstand X punten op leveren. En niet per gespeelde wedstrijd. Dat zou al een veel duidelijker beeld geven.
Je begrijpt het systeem dus niet.
Zoals Kbloem al zegt, des te hoger je tegenstander op de ranking is des te meer punten vang je voor de overwinning wat vrij logisch is.

En alles telt mee. Je overwinning op een toernooi, tijdens de kwalificatie en de oefenwedstrijden (alleen tellen deze minder zwaar mee geloof ik).

Je kunt het systeem van tennis en voetbal niet met elkaar vergelijken omdat je bij voetbal ook officiele wedstrijden hebt waar je je eigen tegenstander uitzoekt.
Als winnen tegen bv San Marino net zoveel punten zou opleveren als winnen tegen Spanje dan gaan alle landen die het kunnen betalen tijdens een rust periode even in 10 dagen tijd 5x tegen San Marino en co spelen om zo hun ranking te boosten.

Ik zeg niet dat het systeem perfect is maar het is een vrij goed systeem. Beter ga je het niet krijgen tenzij je een aparte ranking per regio zou willen maken.

[ Voor 4% gewijzigd door Deadsy op 02-06-2014 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Laatst online: 22:33

Fiber

Beaches are for storming.

Als je naar het vorige EK kijkt, dan verdien je ook niet hoger te staan. Eerder lager. Weten jullie het nog?

code:
1
2
3
4
5
Land    Wed Win Gel Ver DV  DT  +/- Pnt
Dui 3      3       0       0    5      2    +3     9
Por 3      2       0       1    5      4    +1     6
Den 3      1       0       2    4      5    -1     3
Ned 3      0       0       3    2      5    -3     0

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Ik weet het inderdaad nog als de dag van gisteren:

Nederland - Denemarken 0-1
Nederland - Duitsland 1-2
Nederland - Portugal 1-2

Wat me eigenlijk nog het meest irriteerde was dat we zelfs na 2 nederlagen nog door konden mits we met 2-0 Portugal zouden verslaan. We verdienden het niet eens om op die manier door te gaan!
Was trouwens ook echt een sfeerloos stadion daar in Kharkov.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 26-06 09:50
Fiber schreef op maandag 02 juni 2014 @ 19:15:
Als je naar het vorige EK kijkt, dan verdien je ook niet hoger te staan. Eerder lager. Weten jullie het nog?

code:
1
2
3
4
5
Land    Wed Win Gel Ver DV  DT  +/- Pnt
Dui 3      3       0       0    5      2    +3     9
Por 3      2       0       1    5      4    +1     6
Den 3      1       0       2    4      5    -1     3
Ned 3      0       0       3    2      5    -3     0
Heb je misschien ook de resultaten van Zwitserland en België van het EK2012 voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Audiowaste schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 13:47:
[...]

Heb je misschien ook de resultaten van Zwitserland en België van het EK2012 voor mij?
Nee want die waren er niet waardoor hun niet 3x gespeeld 3x verloren hebben.

We kunnen hierover een hele lange discussie voeren maar feit is dat Nederland de lage ranking aan zichzelf te danken heeft door op de belangrijke momenten te spelen tegen zwakke ploegen en door op het laatste toernooi volledig af te gaan.

Zoals ik al zei, de momenten die belangrijk zijn voor de lotingen zijn min of meer bekend.
Veel landen houden daar rekening mee en zorgen ervoor dat ze tijdig oefen potjes spelen tegen op papier sterke tegenstanders en ze nemen gewoon het risico dat ze die wedstrijden verliezen.

Nederland aan de andere kant kiest ervoor op die belangrijke momenten tegen zeer zwakke tegenstanders te spelen om zo hun zakken te vullen.
Dus op een tactisch punt is de KNVB de afgelopen paar jaar gewoon absurd slecht bezig geweest.

We moeten wat minder naar Belgie en Zwitserland kijken en stoppen met die onzin dat hun te hoog staan en wat meer naar onszelf kijken en het WK van 2010 vergeten.
Het WK is 4 jaar geleden, 2 jaar geleden op het EK presteerden we het om 3x te verliezen. Vorig jaar kozen we ervoor om tegen China en Indonesie te spelen toen andere landen ervoor kozen om tegen sterkere landen te oefenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

http://www.nu.nl/sport/3793258/ajax-en-psv-al-in-derde-speelronde-tegenover-elkaar.html
Lekker zwaar begin van de competitie voor Ajax. 1e wedstrijd tegen Vitesse en 3e wedstrijd tegen PSV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

tweaker2010 schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 11:50:
http://www.nu.nl/sport/3793258/ajax-en-psv-al-in-derde-speelronde-tegenover-elkaar.html
Lekker zwaar begin van de competitie voor Ajax. 1e wedstrijd tegen Vitesse en 3e wedstrijd tegen PSV.
Draai het nou eens om? Die moeten al helemaal in het begin tegen de kampioen!

/lekker belangrijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:29
Maar Ajax heeft ze wel beiden thuis, de ideale kans om na 3 rondes al 2 concurrenten op achterstand gezet te hebben ;)

edit: en ze hebben het makkelijkste slot (in theorie) al moet ik zeggen dat op de wedstrijd feyenoord-vitesse in de 33e ronde PSV, Feyenoord en Ajax de laatste 5 rondes een redelijk simpel programma hebben, waar ze alle drie 15 uit 5 vrij simpel zouden moeten kunnen halen.

[ Voor 53% gewijzigd door rik86 op 04-06-2014 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:28
rik86 schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 12:01:
Maar Ajax heeft ze wel beiden thuis, de ideale kans om na 3 rondes al 2 concurrenten op achterstand gezet te hebben ;)

edit: en ze hebben het makkelijkste slot (in theorie) al moet ik zeggen dat op de wedstrijd feyenoord-vitesse in de 33e ronde PSV, Feyenoord en Ajax de laatste 5 rondes een redelijk simpel programma hebben, waar ze alle drie 15 uit 5 vrij simpel zouden moeten kunnen halen.
Ja maar ook Az zit er tussen en vlak daarna Groningen en Feyenoord. Dus dan heb je al wat moeilijke teams gehad(alleen Heracles zit er tussen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:35

Vos

AFCA

Tegen de kleintjes verlies je toch een kampioenschap? :p Lastige tegenstanders na elkaar kan juist ook goed werken, zegt mij allemaal niet zoveel.

Heel benieuwd waar Vitesse volgend jaar staat overigens.

[ Voor 27% gewijzigd door Vos op 04-06-2014 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

http://www.nusport.nl/mixed-zone/3792422/bananasplit-bij-ajax-met-nieuw-shirt-video.html
Grappig filmpje dit. Het uitshirt heeft trouwens fonds gehandicaptensport als sponsor, beetje vreemde keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
  • Laatst online: 19-12-2023
Hoezo is dat vreemd? Er is nog geen nieuwe hoofdsponsor en Aegon heeft aangegeven een half jaar extra op het thuisshirt te willen staan. Wat mij betreft een mooi gebaar om het fonds wederom op het shirt te zetten en nu zelfs voor een seizoenshelft :).

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad Air 2 64 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-06 09:24
tweaker2010 schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 12:17:
http://www.nusport.nl/mixed-zone/3792422/bananasplit-bij-ajax-met-nieuw-shirt-video.html
Grappig filmpje dit. Het uitshirt heeft trouwens fonds gehandicaptensport als sponsor, beetje vreemde keuze.
Vergelijkbaar met Blijdorp bij Feyenoord een tijdje terug.. Sponsor stopt ermee en geeft de resterende wedstrijden de ruimte aan een goed doel of dierentuin :)

[ Voor 69% gewijzigd door M@cer op 04-06-2014 15:21 ]

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Laatst online: 22:55
M@cer schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 15:18:
[...]
Ik denk dat er maar weinig landen in Europa zijn die dat ook kunnen zeggen (ik vermoed alleen Duitsland), terwijl we eigenlijk maar een klein klotelandje zijn.
Duitsland had Ek 00 en Ek 04, en 84 de 1e ronde niet overleefd. Verder hebben zij denk ik op de Wk's alles overleefd qua R1. Wij ook, maar wij waren er minder vaak bij, vooral Wk's waren we er vaak niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vos schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 12:06:
Tegen de kleintjes verlies je toch een kampioenschap? :p Lastige tegenstanders na elkaar kan juist ook goed werken, zegt mij allemaal niet zoveel.

Heel benieuwd waar Vitesse volgend jaar staat overigens.
Las elders op internet dat ze een nieuwe sponsor binnen hebben waar die rijke Rus van Chelsea een minderheidsbelang in heeft. Om die reden zou het mij niet verbazen dat Vitesse ook het nieuwe seizoen toch weer vriend en vijand zal verbazen met zowel spelers als manier van spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Anoniem: 343906 schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 20:15:
[...]

Las elders op internet dat ze een nieuwe sponsor binnen hebben waar die rijke Rus van Chelsea een minderheidsbelang in heeft. Om die reden zou het mij niet verbazen dat Vitesse ook het nieuwe seizoen toch weer vriend en vijand zal verbazen met zowel spelers als manier van spelen.
Las het ook ja, telecombedrijf. Er zullen ongetwijfeld weer Chelsea huurlingen komen, taak aan de coach om er weer een team van te smeden. Wat dat betreft is het bouwen aan een vast team lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vos schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 21:18:
[...]

Las het ook ja, telecombedrijf. Er zullen ongetwijfeld weer Chelsea huurlingen komen, taak aan de coach om er weer een team van te smeden. Wat dat betreft is het bouwen aan een vast team lastig.
Je hebt gelijk wat betreft die huurlingen. Daar had ik ff niet aan gedacht gezien de berichten in de pers dat Vitesse nog maar een beperkte hoeveel financiën uit kan geven i.v.m. financial fair play.

Hoe Twente Ziyech binnen wil halen in hun huidige financiële situatie? Mogelijk wellicht na een goede uitgaande transfer (Castaignos(?)) dan wel een inbreng van die Doyen groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
  • Laatst online: 19-12-2023
Op VI.nl las ik zat Twente de inkomsten van de evt. verkoop van Castaignos nodig heeft om de financiële positie te verbeteren en ze dat geld niet kunnen gebruiken om een andere speler te kopen.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad Air 2 64 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
  • Laatst online: 23:32
Ik zou er niet rouwig om zijn als Ziyech naar Twente komt. Wellicht dat er achter de schermen wat speelt rond Tadic. Dat zou een aderlating zijn, maar wel de weg vrijmaken om spelers te halen.

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:19
T-MOB schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 09:31:
Ik zou er niet rouwig om zijn als Ziyech naar Twente komt. Wellicht dat er achter de schermen wat speelt rond Tadic. Dat zou een aderlating zijn, maar wel de weg vrijmaken om spelers te halen.
Ik denk dat geen één Nederlandse club er rouwig om zou zijn als Ziyech bij hun club komt..

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen Ziyech maar wel leuk :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Beetje nep, maar wel grappige reclame ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:59

Quad

Doof

Zit door de VI van vorige week te lezen waarin een heel mooi artikel over matchfixing, Chris Eaton en het boek Duister spel.

Zeer interessant en geeft inzicht in hoe en wanneer er pas naar matchfixing werd gekeken en wat voor soort wereld het is.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:42
Leuk om nu op het einde even de eerste pagina's door te lezen in dit topic. Sommige mensen hebben zitten met hun voorspellingen ontzettend goed, maar een aantal zitten er ook ontzettend naast :D

[ Voor 5% gewijzigd door JanW op 06-06-2014 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:29
JanW schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 09:44:
Leuk om nu op het einde even de eerste pagina's door te lezen in dit topic. Sommige mensen hebben zitten met hun voorspellingen ontzettend goed, maar een aantal zitten er ook ontzettend naast :D
Ik heb zelf geen tijd, maar geef eens wat voorbeelden? :*) Ik had zelf Ajax als de favoriet voor de titel en Feyenoord best of the rest, alleen PSV had ik veel beter ingeschat zie ik.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

¡Vamos abuelo! (kom op opa!) _O- oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

ph4ge schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 10:38:
[...]
Ik heb zelf geen tijd, maar geef eens wat voorbeelden? :*) Ik had zelf Ajax als de favoriet voor de titel en Feyenoord best of the rest, alleen PSV had ik veel beter ingeschat zie ik.
Ik had bijvoorbeeld niet verwacht dat Vitesse het zo goed zou doen. De 2e seizoenshelft zijn ze wat afgegleden maar voor de winterstop hebben ze prima resultaten gehaald (mede dankzij een Piazon in topvorm).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 590917

http://www.dewereldmorgen...op-de-wereldbeker-voetbal

Wat dit betreft vind ik dat het voetbal daar niet door moet gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Laatst online: 19:07

Player1S

Probably out in the dark

Is een politiek verhaal en voetbal/olympische spelen/Formule 1 hebben niks met politiek te maken. Zouden we het EK/WK/De olympische spelen/de race afblazen vanwege politieke geschillen binnen een land zou de FIFA/IOC/FIA een politiek standpunt innemen en dat willen we niet.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 581393

L1nt schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 12:20:
[...]

Is een politiek verhaal en voetbal/olympische spelen/Formule 1 hebben niks met politiek te maken. Zouden we het EK/WK/De olympische spelen/de race afblazen vanwege politieke geschillen binnen een land zou de FIFA/IOC/FIA een politiek standpunt innemen en dat willen we niet.
Fifa = politiek.

http://www.nu.nl/sport/35...uze-wk-2022-in-qatar.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Dat is zichzelf proberen te verdedigen en de echte schuld anderen in de schoenen schuiven. Nu lijkt het dat de gemene Rutte, Merkel en Sarkozy etc verantwoordelijk zijn voor de keuze ipv hij en z'n corrupte bende.

Echter elke keer als er twijfels zijn over een spelen (Rusland, China) of een F1 race (Bahrein) word er structureel mee geschermd dat de organisatie (IOC, FIFA, FIA) geen politieke stelling inneemt en het evenement niet misbruikt mag worden voor politieke statements. Een afgelasting valt ook onder politieke statement.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:42
ph4ge schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 10:38:
[...]

Een paar voorbeelden van goede voorspellingen:
Catorce schreef op maandag 22 juli 2013 @ 15:23:
Heb er echt al enorm veel zin in! Ben echt benieuwd wat PSV kan gaan doen, zou zomaar 4e/5e kunnen worden maar ook goed meedoen om de titel.
Aghanim schreef op maandag 22 juli 2013 @ 17:09:
Ik denk dat Ajax zonder Eriksen nog steeds een veel beter ingespeeld team heeft dan iedere andere club. PSV zou een grote verrassing kunnen zijn maar tot heden is de verdediging niet echt versterkt en is het ook maar de vraag wie nu de doelpunten gaan maken.

Feijenoord deed de afgelopen 2 jaren goed mee maar zodra het woord 'kampioen' in Rotterdam lijkt te klinken worden de prestaties ineens behoorlijk minder.

Vitesse heeft flink ingeleverd evenals Twente, al vind ik beide teams sowieso geen serieuze titelkandidaat.

Samengevat: of Ajax moet zowel de Jong als Eriksen kwijtraken of PSV moet enorm verrassen dit seizoen maar anders wordt titel #33 de meest eenvoudige vanaf de derde ster.
Krukar schreef op maandag 22 juli 2013 @ 19:35:
Mijn verwachting/prognose voor dit seizoen:

1. Ajax
2. Vitesse
3. Feyenoord
4. AZ
5. PSV

......

Directe degradatie: Roda JC
ph4ge schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 11:59:
[...]

...

Voor mij is Ajax met de huidige selectie de grote favoriet. Ze kunnen een of 2 vertrekkende spelers ook nog makkelijk opvangen, pas als er echt een leegloop is zie ik een probleem maar dat zie ik niet gebeuren. En dan is er een gigantisch budget voor aankopen. PSV is de belangrijkste concurrent, het zal moeten blijken hoe alles op zn plaats valt. Het financiële gat met de rest is ook gewoon onoverbrugbaar op het moment, dat zie ik alleen Vitesse doen maar hoe dat team er straks uit ziet weet niemand. Echt een collectief zal het in ieder geval nooit worden. Ik hoop dat Feyenoord weer best of the rest kan worden, de zwakheden van vorig seizoen zijn niet opgelost (krappe selectie en weinig scorend vermogen). Van Manu verwacht ik veel. Ik zie AZ wel weer aansluiten bij de bovenste plekken, het is pijnlijk maar die hebben flink kunnen investeren waar Feyenoord dat niet kan en dat gat zal wel een stuk kleiner geworden zijn.

En een paar die het toch minder goed hadden voorspeld:
JapieTalent schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 10:24:
[...]

Ik denk juist dat Roda wel eens leuk mee kan doen dit seizoen. Niet zozeer dat ik ze kampioen zie worden, maar ik zou niet verbaasd zijn als zij zich gaan melden voor het linkerrijtje; zij hebben zich met name defensief goed versterkt, hebben nog een lijntje uitstaan naar Cillessen, hebben voorin de altijd scorende Demouge en ik ben wel gecharmeerd van de trainer Brood. Ik zie hen wel voor plaats 8 of 9 meedoen dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Als je dit zo ziet, zou je denken dat ie gewoon nog mee kan. Wereldgoal! _/-\o_

[YouTube: http://youtu.be/TnpEr_K3o_0]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Had zelf ook wel verwacht dat Roda het beter zou doen. Niet dat ze in het linker rijtje mee zouden doen maar wel dat ze niet zouden degraderen.
Ik vond het geen top selectie maar vind wel dat er een paar leuke spelers bij zaten en dat dit toch wel genoeg zou moeten zijn om weg te blijven van de streep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

wauw... Blatter is clutching straws zoals ze in de VS zo mooi kunnen zeggen

http://www.nusport.nl/voe...-racisme-bij-kritiek.html
"Er heerst een soort storm tegen de FIFA inzake het WK in Qatar", zei Blatter maandag volgens de BBC in een toespraak tot Afrikaanse officials. "Helaas is er een grote mate van discriminatie en racisme."
WTF?? Racisme?? Is corrupt zijn tegenwoordig ook al een ras?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
De druk op Blatter en de FIFA begint steeds meer toe te nemen. Het is ook van de gekken dat een vent van die leeftijd nog gewoon voor een vijfde termijn kan gaan. Ik kan niet geloven dat hij opnieuw gekozen gaat worden. Maar als hij niet gekozen wordt dan staat er wel weer een andere bobo op die overal graait en snaait.
De hele FIFA is van binnen zo rot als wat en een nieuwe voorzitter gaat daar echt geen verandering in brengen.

Vond dit wel een heel mooi filmpje:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feihcretsam
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22-05 07:27
Haha dat filmpje is inderdaad lachen!

Maar als dit allemaal waar is (ik ben geen expert) dan is het toch niet normaal dat wij, en alle andere landen, dit niet massaal boycotten? Een ''non profit'' organisatie met een miljard euro op de bank, van de pot gerukte WK keuzes zoals Qatar, hele serieuze mensenrechten problemen en een erg vreemd beleid met een hoogbejaarde voorzitter en heel veel hints van corruptie en omkoping. Een nieuwe leider kiezen gaat denk ik ook weinig zin hebben, die organisatie moet imo van de grond af opnieuw opgebouwd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Er zijn geen alternatieven en de meeste clubs en landen zullen zich niet zo snel afsplitsen.

Eest zullen sponsoren zich echt serieus afwenden van de FIFA en UEFA voordat landen en clubs durven een nieuw (minder corrupt) alternatief op te zetten.

Stap je nu uit de UEFA word je uitgesloten van het EK en de Champions League. Wil je dit succesvol doen moet je zeker Duitsland, Engeland en Spanje mee hebben. Anders heeft het weinig zin en zal een nog op te zetten tegenhanger van de Champions League minder geld opbrengen (sponsoren blijven immers nog trouw aan de UEFA) en dat kost de clubs geld.

Desalniettemin verwacht ik binnen nu en 10-15 jaar een grote revolutie binnen het voetbal. Het houd een keer op. Of er komt een grote schoonmaak of de grote landen plus paar kleintjes en aantal grote sponsoren splitsen zich af van de UEFA/FIFA.

Pagina: 1 ... 221 ... 223 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor het WK en de Oranje oefenwedstrijden voor het WK, zie het speciale themaforum