[WK2014] Oranje voorbespreking: opstelling en oefenpotjes

Pagina: 1 2 ... 8 Laatste
Acties:
  • 17.851 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Zo, het WK komt er aan, met alle hoop en wanhoop die erbij hoort ;) . Oranje zit in een verraderlijke groep met onze laatste WK-tegenstander die ook de eerste nieuwe tegenstander is, en de regerend wereldkampioen: Spanje. Chili is gevaarlijk en Australie stug, dus het kan helemaal goed gaan of helemaal fout lopen....

Het speelschema voor Oranje in Groep B is:
Datum (Tijd)
13 juni 2014 (21:00)Afbeeldingslocatie: http://img.uefa.com/imgml/flags/18x18/ESP.pngSpanjeAfbeeldingslocatie: http://img.uefa.com/imgml/flags/18x18/NED.pngNederland.-. wedstrijdtopic
18 juni 2014 (18:00)Afbeeldingslocatie: http://img.uefa.com/imgml/flags/18x18/AUS.pngAustralieAfbeeldingslocatie: http://img.uefa.com/imgml/flags/18x18/NED.pngNederland.-. wedstrijdtopic
23 juni 2014 (18:00)Afbeeldingslocatie: http://img.uefa.com/imgml/flags/18x18/NED.pngNederlandAfbeeldingslocatie: http://img.uefa.com/imgml/flags/18x18/CHI.pngChili.-. wedstrijdtopic

De definitieve selectie is nog niet bekend, de speelwijze ook niet. Wie moet er mee, wie niet? Wie op doel, wie in de spits? Wat zijn de kansen, of hoe erg is de kansloosheid?

Dit topic is bedoeld voor de voorbespreking. Ga maar los! :)

[ Voor 6% gewijzigd door gambieter op 19-05-2014 22:55 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 596680

De voorlopige selectie:

Doel: Jasper Cillessen (Ajax), Tim Krul (Newcastle United), Jeroen Zoet (PSV), Michel Vorm (Swansea City)

Verdediging:
Patrick van Aanholt (Vitesse), Daley Blind (Ajax), Daryl Janmaat (Feyenoord), Terence Kongolo (Feyenoord), Bruno Martins Indi (Feyenoord), Karim Rekik (PSV), Joël Veltman (Ajax), Paul Verhaegh (FC Augsburg), Ron Vlaar (Aston Villa), Stefan de Vrij (Feyenoord)

Middenveld:
Jordy Clasie (Feyenoord), Leroy Fer (Norwich City), Jonathan de Guzman (Swansea City), Nigel de Jong (AC Milan), Quincy Promes (FC Twente), Wesley Sneijder (Galatasaray), Tonny Vilhena (Feyenoord), Rafael van der Vaart (Hamburger SV), Georginio Wijnaldum (PSV)

Aanval:
Jean-Paul Boëtius (Feyenoord), Memphis Depay (PSV), Klaas Jan Huntelaar (Schalke 04), Dirk Kuyt (Fenerbahçe), Jeremain Lens (Dinamo Kiev), Robin van Persie (Manchester United) en Arjen Robben (Bayern München).

Ik denk dat hiervan afvallen: Jeroen Zoet, Karim Rekik, Joël Veltman, Quincy Promes, Jean Paul Boëtius, Tonny Vilhena en Georginio Wijnaldum.

4-3-3 zullen we spelen met:
---------------------Krul---------------------
Janmaat--Vlaar--Indi--Kongolo/Blind
----------De Jong------Fer/Clasie-------
-------------------Sneijder------------------
Lens-------van Persie----------Robben

5-3-2 zullen we spelen met:
---------------------Krul---------------------
-----------Vlaar-De Vrij-Indi--------------
Janmaat--------------------Kongolo/v. Aanholt
--------De Jong---------Clasie/Fer-----
-------------------Sneijder-----------------
---------van Persie----Robben---------

En ik vind dat eigenlijk niet eens zulke hele gekke opstellingen, al zitten we in een moeilijke poule.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-07 14:57
Het lijkt toch dat Jasper Cillessen eerste keus is bij van Gaal. Waar dat op gebaseerd is?
Hij heeft voor het eerst één seizoen bij Ajax daarvoor heeft hij 2 seizoenen niet veel gekeept (voornamelijk alleen in de beker). Hetzelfde een beetje met Zoet. Ook nog maar één seizoen PSV, hoewel die de jaren daarvoor ook hele seizoenen bij RKC keepte.
Beide keepers hebben stabiel gekeept bij hun clubs. Maar van beide kan ik geen memorabele wedstrijd of redding herinneren.

Tim Krul daarentegen is speler van de maand november in de premiere league geworden. Met als hoogtepunt een geweldige wedstrijd tegen Tottenham Hotspur. Daarnaast keept hij al zo'n 3-4 hele seizoenen bij Newcastle.

Ik mag toch hopen op Tim Krul. Wat moet je nog meer doen om je te bewijzen...

...blijkbaar in Nederland spelen en gewoon redelijk keepen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08:27
Ik ben benieuwd wie er gaat afvallen van sneijder/vd vaart/wijnaldum.

Ik vond Wijnaldum goed spelen zaterdag. Maar een in vorm komende Sneijder moet naar mijn inzien ook mee. Dus dan zal Vd Vaart bij mij afvallen.

Zoet zal als keeper afvallen. Krul is wel mijn nummer 1 keeper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:00

Shabbaman

Got love?

chimera2 schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 10:39:

Ik vond Wijnaldum goed spelen zaterdag. Maar een in vorm komende Sneijder moet naar mijn inzien ook mee. Dus dan zal Vd Vaart bij mij afvallen.

Zoet zal als keeper afvallen. Krul is wel mijn nummer 1 keeper.
Ik vond Wijnaldum vooral erg hard werken, dat zal bij Louis wel in de smaak vallen. Alleen heb ik het idee dat "een dikke, luie en trage" VDV een klasse beter is als het gaat om het geven van de beslissende pass. Het hele 5-3-2 lijkt erop toegespitst om een mannetje als Sneijder op te kunnen stellen, iemand die matig meeverdedigt. Wijnaldum is een ander type speler, die het meer van zijn werklust moet hebben. Wellicht dat Louis daarom juist voor Wijnaldum kiest, voor als de tegenstander er om vraagt. Aan de andere kant: wie moet er dan staan als Sneijder geblesseerd raakt? Wijnaldum kan nog op de vleugel spelen, dus wellicht dat hij als derde 10 meegaat i.p.v. Kuijt.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08:27
Shabbaman schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 10:48:
[...]

Ik vond Wijnaldum vooral erg hard werken, dat zal bij Louis wel in de smaak vallen. Alleen heb ik het idee dat "een dikke, luie en trage" VDV een klasse beter is als het gaat om het geven van de beslissende pass. Het hele 5-3-2 lijkt erop toegespitst om een mannetje als Sneijder op te kunnen stellen, iemand die matig meeverdedigt. Wijnaldum is een ander type speler, die het meer van zijn werklust moet hebben. Wellicht dat Louis daarom juist voor Wijnaldum kiest, voor als de tegenstander er om vraagt. Aan de andere kant: wie moet er dan staan als Sneijder geblesseerd raakt? Wijnaldum kan nog op de vleugel spelen, dus wellicht dat hij als derde 10 meegaat i.p.v. Kuijt.
Voor op de vleugels heb je juist weer:
robben
Depay
Lens
Kuijt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:56
Als er iets met Sneijder gebeurt moet je het over een andere boeg gooien lijkt me. Vd Vaart kan nog minder dan Sneijder de 90 min. aan. Dus om die nu voor een paar halve potjes als stand-in mee te nemen lijkt me echt niet praktisch.

Misschien moet je Kuijt én vd Vaart wel thuislaten. Ook Kuijt voegt niks toe verder. Drie vleugelspelers voor een systeem waar je niet eens mee begint lijkt me voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-07 14:44
chimera2 schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 10:39:

Wijnaldum was actief, maar goed zou ik het niet noemen. Zijn inzet leverde vrijwel geen kansen op, hij leed veel balverlies, terwijl een speler op die positie juist een beslissende steekpass moet kunnen geven.

Hij zal allicht beter zijn dan Van der Vaart, maar ik hoop toch echt dat Sneijder een stuk beter is anders kunnen we beter zonder 10 spelen.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Van Persie achter twee spitsen kan ook nog. Dus daar zie ik niet zo'n probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Tja 't is wat dat betreft toch echt een gemis dat er niet echt opvolgers zijn voor VDV en Sneijder, ja De Jong misschien een beetje maar die is niet fit. Zeker met het wegvallen van Strootman (niet dat ik daar een hoge pet opzich maar goed zijn taken invullen kan hij zeker als werkende 'buffel' op het middenveld) is de spoeling qua spelers waarop echt gebouwd kan worden toch wel heel erg dun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Maher had de opvolger moeten zijn, dat is eenzelfde type, maar helaas die vind zichzelf al heel erg goed.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 06-07 17:14

Niku

Alagaesii

Ik zou Van der Vaart thuis laten. Inderdaad jammer dat Maher het dit jaar zo heeft laten afweten dit jaar, was anders de perfecte stand-in voor Sneijder geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Voor de toekomst hoeft het geen probleem te zijn. Je moet je niet fixeren op een ouderwetse nummer tien. Je kan ook spelen met een ander type, Klaassen of van Ginkel bijvoorbeeld. Vroeger stond Bergkamp daar in Oranje.

Of je speelt met de punt naar achter waarbij een creatieve man vlak voor de defensie voor de passing zorgt en twee lopende mannen voor hem (van Ginkel, Wijnaldum, Klaassen) voor de aanvallende impulsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:40
Ik ben benieuwd of het NL elftal met de 532 (of 343) formatie wat meer gaat proberen te counteren. Als je meer aandacht op het verdedigen legt, en misschien onvoldoende creativiteit of positiespel kan spelen tegen toppers zoals Spanje, dan mag je misschien wat meer focus leggen op een goed uitgevoerde counter. Zo ontstonden in de WK finale ook de beste kansen tegen Spanje.

Maar goed, van nature spelen we op controle en positiespel. Vraag me alleen af of dat met zo'n jong elftal gaat lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10-07 00:07

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Vooral tegen spanje en chili moet je gewoon (ordinair) counteren. Daar kan je met Robben, Depay en Van persie fijn op spelen. Waarbij van Persie dan de meest uitgezakte moet zijn. Natuurlijk begin je iets behoudender en speel je met Sneijder.

Alleen moeten we niet in een 5-3-2 spelen met de gedachte van een 4-3-3 dan krijg je een beetje het verhaal tegen ecuador (een beetje een rotzooi/rommeltje) Als je 5-3-2 speelt moet je ook inzakken en van daaruit toeslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Dat is ook het probleem natuurlijk. Je oefent nu tegenstanders waarbij je duidelijk de bovenliggende partij bent terwijl je een systeem wilt testen wat goed tot zijn recht komt tegen betere tegenstanders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
Aan de andere kant wil je in je nieuwe systeem ook niet helemaal kapot worden gemaakt in de eerste oefenwedstrijd. Dan is het lastig achterhalen of je systeem faalt, of dat je spelers kwaliteiten tekort komen.

Maar ik begrijp je punt verder wel. Hoeveel zegt spelen tegen Wales en Ghana uiteindelijk?

Misschien dat Wales vergelijkbaar is met Australië qua fysieke spel, en Ghana qua uithoudingsvermogen in hoge temperaturen zoals Chili (ik noem maar wat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Voor wat betreft Wales was dat het uitgangspunt denk ik. Ghana is met het oog op een Afrikaanse tegenstander die je op een toernooi ook altijd kunt tegen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
:D Wat ik nou weer lees op de AD site:
Het geheime wapen van Van Gaal: Robben als nummer 10
http://www.ad.nl/ad/nl/10...obben-als-nummer-10.dhtml

Paar dagen eerder ook al dat v.Gaal in principe Blind de beste linksback vindt maar door het wegvallen van Strootman hem op het middenveld wil hebben. Anders kwamen we steeds dichter bij de 'verwachte' opstelling die ik eerder gepost had :X

Afbeeldingslocatie: http://i233.photobucket.com/albums/ee126/apis4/Futebol/83365190-7f64-4937-9464-4d1971614d53_zps7932bbab.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giga_
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20-01 05:12
Fleximex schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 10:35:
Het lijkt toch dat Jasper Cillessen eerste keus is bij van Gaal. Waar dat op gebaseerd is?
Hij heeft voor het eerst één seizoen bij Ajax daarvoor heeft hij 2 seizoenen niet veel gekeept (voornamelijk alleen in de beker). Hetzelfde een beetje met Zoet. Ook nog maar één seizoen PSV, hoewel die de jaren daarvoor ook hele seizoenen bij RKC keepte.
Beide keepers hebben stabiel gekeept bij hun clubs. Maar van beide kan ik geen memorabele wedstrijd of redding herinneren.

Tim Krul daarentegen is speler van de maand november in de premiere league geworden. Met als hoogtepunt een geweldige wedstrijd tegen Tottenham Hotspur. Daarnaast keept hij al zo'n 3-4 hele seizoenen bij Newcastle.

Ik mag toch hopen op Tim Krul. Wat moet je nog meer doen om je te bewijzen...

...blijkbaar in Nederland spelen en gewoon redelijk keepen...
Wat Tim Krul doet kan Cilessen en Zoet ook. Tim Krul is de meest overschatte keeper van Nederland. Ga maar is tellen hoe vaak die gozer een bal wegbokst naar een tegenstander voor zn snufferd en ze op die manier weer verliezen. Ja, dat is echt heel vaak. Tim Krul absoluut niet op doel
apis29 schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 20:34:
:D Wat ik nou weer lees op de AD site:

[...]

http://www.ad.nl/ad/nl/10...obben-als-nummer-10.dhtml

Paar dagen eerder ook al dat v.Gaal in principe Blind de beste linksback vind maar door het wegvallen van Strootman hem op het middenveld wil hebben. Anders kwamen we steeds dichter bij de 'verwachte' opstelling die ik eerder gepost had :X

[afbeelding]
Denk dat dit een geheim wapen kan zijn ja, maar ik hoop niet dat hij ook echt deze opstelling gaat gebruiken. Je vult een positie in die juist goed kan bezet worden met de selectie die hij nu heeft. Van der Vaart en Sneijder zijn perfecte nummer 10's. Liever Sneijder dan Lens, want zo moet je het zien.

Wat ik nog wel denk is dat hij Depay op linksachter zet... Zie dat zo gebeuren. Ik denk niet dat van Gaal, zoals in de media aangegeven, zal spelen met Robben op die positie. Daar ligt toch een grote verdedigende last.

[ Voor 32% gewijzigd door Giga_ op 23-05-2014 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Ja, Cillessen is waarschijnlijk gewoon de best meevoetballende keeper en daarom komt ie in de basis punt. Krul heeft dan wel de betere reactie maar ook vaak is het veel wegstompen ja waar dat niet nodig is. Puur om resultaat voetbal te spelen zou ik Krul opstellen maar van Gaal kiest vrijwel zeker voor Cillessen ...
Zie Depay niet lwb spelen, dan is ie al moe voor hij moet schieten >:) , al heb ik hem wel eens in een opstelling als linkermiddenvelder neergezet in een 4-3-3 voor PSV iirc (en 4-4-2 NL). Van Aanholt heeft wel die motor die nodig is iig (die Blind niet heeft)
Maar je kan/"we" kunnen toch serieus niet met een Blind - Clasie verdedigend middenvelder paar aan komen zetten :') .

[ Voor 12% gewijzigd door apis29 op 23-05-2014 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
Giga_ schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 00:09:
[...]

Wat Tim Krul doet kan Cilessen en Zoet ook. Tim Krul is de meest overschatte keeper van Nederland. Ga maar is tellen hoe vaak die gozer een bal wegbokst naar een tegenstander voor zn snufferd en ze op die manier weer verliezen. Ja, dat is echt heel vaak. Tim Krul absoluut niet op doel

[...]

Denk dat dit een geheim wapen kan zijn ja, maar ik hoop niet dat hij ook echt deze opstelling gaat gebruiken. Je vult een positie in die juist goed kan bezet worden met de selectie die hij nu heeft. Van der Vaart en Sneijder zijn perfecte nummer 10's. Liever Sneijder dan Lens, want zo moet je het zien.

Wat ik nog wel denk is dat hij Depay op linksachter zet... Zie dat zo gebeuren. Ik denk niet dat van Gaal, zoals in de media aangegeven, zal spelen met Robben op die positie. Daar ligt toch een grote verdedigende last.
toon volledige bericht
Dit red je met een Cillisen of Zoet niet:
http://youtu.be/1GmULt7_cYI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Ik snap overigens niet dat v Gaal Blind nu steeds handhaaft als middenvelder. In dit systeem zie ik Blind toch meer als back. Naast bijvoorbeeld De Jong in een 532 is iets heel anders dan spelen met de punt naar achter.

Ik zou eerder kiezen voor De Guzman, Clasie of Fer. Ik vrees nu zelfs dat v Gaal één van die drie thuis laat. Lijkt me niet verstandig gezien de fysieke kwaliteiten van met name Fer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser

Chrosser

Hou op met Blind als ideale persoon op linksback (is trouwens een algemene opmerking) :F Dat is echt kijken met een Ajax bril.
In 5-3-2 mist blind zowel snelheid als een goede voorzet. (Dat laatste is voor Kongolo ook te hoog gegrepen)
Dan blijft daar op dit moment over: Van Aanholt. Die deed het goed, heeft snelheid voor, maar ook terug.
(zet hem volgende wedstrijd in de basis en als hij het weer naar behoren invult, gewoon laten staan, weer een keuze minder te maken)

In een 4-3-3 zou ik hem dan wel weer opstellen als back. Dan hoeft hij minder meters te maken en is de kans op te ver vooruit staan een stuk kleiner. Maar we moeten niet vergeten dat we niet moeten blijven puzzelen om meneer Blind maar een plek ergens te kunnen gunnen.

Met alle respect maar Nigel de Jong wordt de sloper. Ik denk dat die met zijn ervaring altijd zal spelen. Blind is exact hetzelfde type en die ga je daar niet nog eens naast zetten. Daarbij vond ik dat Blind veruit het slordigst speelde bij balbezit. Zodra iets van druk op kwam. zat hij vast. Ook daar is een de Guzman, Fer of Wijnaldum beter. (Clasie heeft te weinig duelkracht vind ik)

[ Voor 6% gewijzigd door Chrosser op 23-05-2014 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Ter verduidelijking: ik zeg niet dat hij ideaal is als back. Ik zeg dat hij niet zo geschikt is als middenvelder in een 532. Ik zou met De Guzman en De Jong spelen. De Guzman is de meest complete middenvelder denk ik.

Oh ja. Ik ben Feyenoorder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser

Chrosser

Was niet persoonlijk op jou bedoelt D-e-n. Meer in het algemeen vind ik dat iedereen perse maar Blind wil opstellen. Terwijl dat nou juist een extra gemankeerde voetballer is. Een aardige voetballer in NL maar ook absoluut niet meer dan dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-07 15:57

Vos

AFCA

Sommigen zeggen dat de traagheid van Blind geen probleem zou zijn omdat er nog 3 verdedigers achter staan.

Maarjah, snelheid is altijd een pluspunt vind ik ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

D-e-n schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 09:32:
Ter verduidelijking: ik zeg niet dat hij ideaal is als back. Ik zeg dat hij niet zo geschikt is als middenvelder in een 532. Ik zou met De Guzman en De Jong spelen. De Guzman is de meest complete middenvelder denk ik.

Oh ja. Ik ben Feyenoorder :)
Ik zou ook met De Guzman en De Jong spelen. Vind Blind een overschatte voetballer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23-01 09:52
Mee eens. Blind was zeker tegen Equador een zwakke schakel.

Op middenveld De Jong, Clasie/De Guzman, Sneijder/De Guzman

Sneijder en v Persie ging in oude systeem niet never nooit samen. Zonder Sneijder speelt v Persie beter. Het zou mooi zijn als 5-3-2 wel goed was voor de Sneijder-v Persie combinatie. Dit omdat Sneijder - v Persie - Robben gewoonweg de drie beste voetballers zijn in het elftal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-06 15:32
Niku schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 10:41:
[...]
Vind Blind een overschatte voetballer.
Iedereen behalve Ajax supporters vinden Blind een matige voetballer, helaas ziet Van Gaal dat anders ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giga_
dutchgio schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 00:29:
[...]

Dit red je met een Cillisen of Zoet niet:
http://youtu.be/1GmULt7_cYI
Ga serieus is al die andere wedstrijden van Krul kijken in de Premier League man. Dit komt allemaal uit één wedstrijd waar hij toevallig stoned was en veel ballen per ongeluk uit het doel haalde. Dit was ook al mijn punt in mijn vorige post. Over het hele seizoen is Tim Krul echt geen goede keeper. Tim Krul is NIET voor NIETS geëindigd op plek 233 van de 284 spelers dit seizoen. Doe die bril af en kijk een keer voetbal voordat je oordeelt.

Zal je een handje helpen. http://www.whoscored.com/Players/22319/Fixtures/Tim-Krul
Zie je die 10? Daar kwam dat hele filmpje uit. Komt het vaker voor? Nee?

Zo, ophouden over die gekke krul. Dan nog liever Sander Boschker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 581393

Giga_ schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 10:54:
[...]

Ga serieus is al die andere wedstrijden van Krul kijken in de Premier League man. Dit komt allemaal uit één wedstrijd waar hij toevallig stoned was en veel ballen per ongeluk uit het doel haalde. Dit was ook al mijn punt in mijn vorige post. Over het hele seizoen is Tim Krul echt geen goede keeper. Tim Krul is NIET voor NIETS geëindigd op plek 233 van de 284 spelers dit seizoen. Doe die bril af en kijk een keer voetbal voordat je oordeelt.

Zal je een handje helpen. http://www.whoscored.com/Players/22319/Fixtures/Tim-Krul
Zie je die 10? Daar kwam dat hele filmpje uit. Komt het vaker voor? Nee?

Zo, ophouden over die gekke krul. Dan nog liever Sander Boschker
Ik heb op die site ook maar even het gemiddelde van Cillessen bekeken. (6,99)
Tim Krul gemiddeld 6,6

Maar aangezien de Mickey Mouse competitie toch iets anders is dan de Premier League zou ik toch voor Krul gaan.
Je wilt de 0 houden, ook al doet hij dat met boksen. Oranje speelt niet voor niets in een verdedigende opstelling. Zet de beste spinten uit de MM competitie tegenover de beste spitsen uit de PL en dan heb je denk ik al je antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giga_
Anoniem: 581393 schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 11:06:
[...]

Ik heb op die site ook maar even het gemiddelde van Cillessen bekeken. (6,99)
Tim Krul gemiddeld 6,6

Maar aangezien de Mickey Mouse competitie toch iets anders is dan de Premier League zou ik toch voor Krul gaan.
Je wilt de 0 houden, ook al doet hij dat met boksen. Oranje speelt niet voor niets in een verdedigende opstelling. Zet de beste spinten uit de MM competitie tegenover de beste spitsen uit de PL en dan heb je denk ik al je antwoord.
Als ik zeg dat Cillessen een 7.11 had in de Mickey Mouse (wat gewoon een stoere muis is) competitie, ga je dan aan jezelf en je analytische capaciteiten twijfelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Giga_ schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 11:39:
[...]

Als ik zeg dat Cillessen een 7.11 had in de Mickey Mouse (wat gewoon een stoere muis is) competitie, ga je dan aan jezelf en je analytische capaciteiten twijfelen?
Nee hoor. Aangezien ik naar alle wedstrijden heb gekeken en niet alleen de MM competitie. :X

Maar je bent het dus verder wel met mij eens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Robben: 'Ik ben nooit zo van de systemen'
...

'In de nieuwe speelwijze kan ik op alle posities uit de voeten. Diepe spits, tweede spits en ook op nummer 10. In de jeugd bij Groningen speelde ik altijd centraal, ik ben pas op de flank terechtgekomen na mijn debuut in de Eredivisie. Bij Bayern heb ik dit seizoen weer vaker in de as gespeeld. Dat ging vanzelf, omdat we onder Pep Guardiola meerdere systemen hanteren en met veel positiewisselingen spelen. Ook in een rol achter de spits vond ik het lekker gaan.'
http://www.ad.nl/ad/nl/10...-zo-van-de-systemen.dhtml

Vond hem ook wel nuttig op 10, zou imo goed passen in dit systeem en is een derde aanvaller; twee is wel erg weinig als Sneijder ergens rond de middencirkel loopt rond te hobbelen in dit systeem en alleen maar steekballetjes zou moeten geven. Maar dat kan altijd nog natuurlijk met een wissel Lens/Depay voor Sneijder in de 60-70e (45e) minuut ;) ...

[ Voor 10% gewijzigd door apis29 op 23-05-2014 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 03:02

Fiber

Beaches are for storming.

horizon1978 schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 10:48:

Op middenveld De Jong, Clasie/De Guzman, Sneijder/De Guzman...
Jan van Halst had het in het AD vandaag ook over de De Jong en Clasie achter Sneijder. Lijkt mij inderdaad geen verkeerde optie. Dan heb je De Guzman als ideale twaalfde man achter de hand, zoals vroeger Aron Winter...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23-01 09:52
In dit systeem zou Sneijder eigenlijk zo moeten excelleren als hij deed met Internazionale toen ze de Champions League finale tegen Bayern wonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeddicius
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-07 22:47

Zeddicius

Conscience do cost

horizon1978 schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 10:48:

Op middenveld De Jong, Clasie/De Guzman, Sneijder/De Guzman
van Gaal en Clasie zagen dat toch anders ;)
Ondanks dat Clasie een grote bijdrage had aan het doelpunt van Robin van Persie, was hij niet tevreden over zijn eigen spel en weet hij dat het beter zal moeten. "Ik was te slordig, leed gewoon teveel balverlies. De trainer zei ook dat hij mij om die reden heeft gewisseld. Het was niet goed genoeg, ik heb zeker vier keer een bal zomaar ingeleverd", besluit hij.
Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 598164

De gehele achterhoede is lag wekkend waar bijv portugal nog een pepe heb staan en een contrao en spanje bijna allemaal top verdedigers heb heeft nederland spelers die in nederland nog geen eens op de 0 kunnen spelen . janmaat in aanvallend opzicht heus zeer redelijk verdedigend veel te langszaam vlaar is een redelijke verdediger maar zeker geen top en veltman,willems,aanholt,indi,kongolo allemaal talenten maar meer niet . middenveld is eigenlijk ook te zwak je kunt sneijder als 10 zetten en de jong als verdedigende middenvelder maar de rest is middelmaat . alleen onze aanval moet het doen als van persie en robben hun dag niet hebben is het dag dag groepsfase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Al die topverdedigers van andere landen zijn ooit ook begonnen bij kleinere clubs en met veel foutjes te maken voordat ze erkenning als toppers vonden op een podium zoals een WK. De Nederlandse verdedigers komen nu zachtjes aan op een leeftijd dat ze het moeten laten zien, maar dat ze dat nog niet eerder hebben gedaan wil niet zeggen dat het er niet in zit. Volgens mij loopt er enorm veel verdedigend talent rond. Of er een nieuwe Jaap Stam tussen loopt is moeilijk te zeggen, maar die speelde op de leeftijd die de meeste verdedigers van Oranje nu hebben dan ook nog maar bij FC Zwolle. Frank de Boer stond ook bekend om zn slippertjes toen hij jong was.

Op Brazilië, Spanje en Duitsland na is er geen land wat 11 toppers kan opstellen. Daar kunnen wij op papier niet aan tippen, maar we zitten wel bij de groep landen die daar vlak onder zit. In het verleden zijn er ook vaak genoeg landen kampioen geworden die maar een of een paar topspelers hadden. Uiteindelijk heeft zelfs het beste team topvorm en geluk nodig om kampioen te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Kampioen zullen we niet worden. Maar dat betekent niet dat we niet onderweg voor een verrassing kunnen zorgen. Zwitserland won ook al eens van Spanje op een WK. En volgens mij zijn we nog altijd beter dan Zwitserland. In Zwitserland kwijlen ze bij onze voorhoede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Als je wint van Spanje kun je Brazilië ontlopen en dan kan er van alles gebeuren. Ik zie ons alleen niet winnen van Spanje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:58
Het grote voordeel dat wij hebben is dat onze openingswedstrijd is tegen het team dat de meest beroerde voorbereiding heeft door het grote aantal spelers dat nog de CL finale moest spelen.

Ik denk ook dat Spanje, omdat zoveel spelers een zwaar en lang seizoen hebben gehad, daarom tegen gaat vallen op 't WK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:44
Sneijder gaat mee lijkt het.

Nou dan hebben we dus Persie, Robben Sneijder, en wat (hopelijk) redelijk degelijk materiaal daarachter. Verdammt, ja ik geloof weer in een halve-finale hiermee. Kan de tweakers dat prima uitleggen aan de hand van computers en games. Met een niet te slechte cpu (middenveld) en misschien langzaam maar voldoende geheugen (verdediging), EN met een snelle videokaart (het-Drietal), heb je prima gaming. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
rik86 schreef op maandag 26 mei 2014 @ 17:13:
Het grote voordeel dat wij hebben is dat onze openingswedstrijd is tegen het team dat de meest beroerde voorbereiding heeft door het grote aantal spelers dat nog de CL finale moest spelen.

Ik denk ook dat Spanje, omdat zoveel spelers een zwaar en lang seizoen hebben gehad, daarom tegen gaat vallen op 't WK
Inderdaad, laten we het hopen. Voelt wel een beetje als strohalmen zoeken, maar ja...

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
ph4ge schreef op maandag 26 mei 2014 @ 11:29:

Frank de Boer stond ook bekend om zn slippertjes toen hij jong was.
Idd een Frank de Boertje stond garant voor amusement (voor de tegenstander).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-07 15:12
rik86 schreef op maandag 26 mei 2014 @ 17:13:

Als je naar de namen kijkt valt je bakkes open, maar al die spelers hebben allemaal vaak een zwaar seizoen gedraaid. Daarnaast zijn de dirigenten van het elftal (Iniesta en Xavi) al op leeftijd aan het raken.
We zijn niet kansloos in ieder geval, maar daar is dan ook alles mee gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Het draait echt om die eerste wedstrijd tegen Spanje. Als je die wint dan ben je qua punten al een heel eind om door te gaan, maar belangrijker, dan kom je wellicht ook in 'the winning mood' voor de volgende wedstrijden en je hebt de kans om, als je daarna blijft winnen, om Brazilië te ontlopen. Die eerste wedstrijd winnen is dus eigenlijk cruciaal.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Eerste wedstrijd niet verliezen is cruciaal. Als je gelijk speelt tegen Spanje kom je ook met een ongelofelijk goed gevoel uit die wedstrijd en heb je het helemaal in eigen hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Bij een gelijkspel ligt het er vooral aan hoe het gaat: Als je zelf in de laatste minuut gelijk maakt dan heb je een goed gevoel, als Spanje in de laatste minuut gelijk maakt dan heb je een k.. gevoel... :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Nee denk ik niet. Als je gelijk speelt tegen Spanje kom je hoe dan ook met een goed gevoel uit de wedstrijd. Al is het natuurlijk wel lekkerder om in de laatste minuut gelijk te komen inderdaad :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Laten we wel reëel blijven. Spanje moet een slechte dag hebben en Nederland een geweldige wil je resultaat halen tegen spanje. Heel dat team + bank + de thuisblijvers(!) hebben ervaring op het allerhoogste niveau. Onze verdediging daarentegen......

Ik zie Diego Costa (mocht hij meedoen) al tegen de Vrij staan :+
En dan ben ik van nature nog een optimist ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrake
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 04-04 10:24
Heb liever De Vrij tegen Costa dan Veltman :P

Maar goed, Chili wordt de beslissende wedstrijd voor ons en die wordt zeker niet makkelijk, die gasten hebben een serieus goede ploeg dit WK.

Australië winnen we wel, althans dat verwacht ik. Spanje calculeer ik een verlies in, maar de bal blijft rond dus wie weet...

Mochten we de poule doorkomen dan verwacht ik wel dat we ver gaan komen, al vrees ik dat een finale plaats er deze keer niet in gaat zitten. Dat dacht ik overigens in 2010 ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:45

Pinobigbird

doesn't share food!

Shrake schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 10:52:
[...]
Mochten we de poule doorkomen dan verwacht ik wel dat we ver gaan komen, al vrees ik dat een finale plaats er deze keer niet in gaat zitten. Dat dacht ik overigens in 2010 ook...
Je weet dat mochten we tweede in de poule worden, we tegen A1 moeten, en dat dat hoogstwaarschijnlijk Brazilië zal zijn? En ik zie Sneijder niet nogmaals een kopbal tegen de kanaries maken ;)

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Speculeren heeft geen zin. Voor hetzelfde geld heeft Brazilië in de laatste groepswedstrijd "de tegenstander voor het uitkiezen". Ze spelen later namelijk.

En ik ben het er mee eens dat niet verliezen tegen Spanje een hele belangrijke stap zou zijn. Maar wie zegt dat bijvoorbeeld Spanje van Chili wint, of Chili wint van Australië? Het is echt geen zekerheid dat wij dan eerste worden en Spanje tweede. Wedstrijden zijn geen abc-tje, ze moeten nog gespeeld worden. Eén verrassing (Nederland dat tegen Spanje wint liefst :) ) en die hele groep staat op zijn kop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:45

Pinobigbird

doesn't share food!

Hmz:
Rafael van der Vaart mist het WK voetbal in Brazilië. De middenvelder van Hamburger SV heeft een kuitblessure en is niet op tijd fit voor het WK.

Van der Vaart heeft 109 interlands achter zijn naam staan.

(Later meer)

[ Voor 59% gewijzigd door Pinobigbird op 28-05-2014 11:21 ]

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Jammer voor hem maar dan hoeft van Gaal er dus ook niet over na te denken. Wijnaldum gaat dus mee.

Er vanuitgaande dat Vilhena, Promes en Boetius afvallen gaat het dan volgens mij tussen Rekik/Veltman en Kuijt/Fer/de Guzman voor de laatste afvallers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Nu online
Terryb47 schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 10:34:
Van dit huidig nederlands elftal zou ik niemand naar United halen. Depay? laat me niet lachen :O laat maar eerst eens zien dat je kan voetballen.
Alleen Robben, maar die gaat natuurlijk niet weg, die speelt prima bij Bayern, beter dan Ribery de laatste tijd.

Overigens is Van de Vaart afgevallen, neemt de kans op het WK voor Wijnaldum wel toe, al zal Sneijder wel de voorkeur boven hem krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-07 18:47
Ik denk dat vd Vaart al op het randje zat om af te vallen, maar nu is er in ieder geval ook geen twijfel meer over mogelijk :)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrake
Ik zou persoonlijk Vilhena eerder meenemen dan Wijnaldum.

Niets ten nadele van Wijnaldum, maar hij is langdurig geblesseerd geweest en zo gek veel wedstrijden heeft hij nou ook weer niet gespeeld. Daarbij vind ik dat de twee elkaar kwalitatief niet veel ontlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Je gunt niemand een blessure, maar misschien is het maar beter ook dat Vd Vaart op deze manier wegvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-07 02:42
Iedereen gaat er ook maar voor het gemak constant vanuit dat Brazilië eventjes groepswinnaar word in poule A. Ik zie dat niet zomaar gebeuren want het is echt een behoorlijk zware groep, sowieso met Mexico en Kroatië maar Kameroen kan ook wel eens gaan verassen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Nu online
Shrake schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 10:52:
Heb liever De Vrij tegen Costa dan Veltman :P

Maar goed, Chili wordt de beslissende wedstrijd voor ons en die wordt zeker niet makkelijk, die gasten hebben een serieus goede ploeg dit WK.

Australië winnen we wel, althans dat verwacht ik. Spanje calculeer ik een verlies in, maar de bal blijft rond dus wie weet...

En tegen Torres? Want Costa is nog niet zeker van het WK na z'n blessure in de CL-finale...
Dan kun je beter Veltman opstellen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrake
Dan nog steeds De Vrij.

Veltman is simpelweg niet constant genoeg en maakt teveel slippertjes. Torres kan in goede doen echter een plaag zijn tegenover elke verdediger, dus uiteindelijk maakt het niet zo gek veel uit.

Maar laten we ook zeker Martins Indi en Kongolo niet vergeten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
Shrake schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 11:34:
Dan nog steeds De Vrij.

Veltman is simpelweg niet constant genoeg en maakt teveel slippertjes. Torres kan in goede doen echter een plaag zijn tegenover elke verdediger, dus uiteindelijk maakt het niet zo gek veel uit.

Maar laten we ook zeker Martins Indi en Kongolo niet vergeten...
Idd je moet er toch niet aan denken dat Veltman met zijn staat van dienst tegen deze spelers moet staan. Dat wordt een afslachting voor Veltman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Shrake schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 11:27:
Ik zou persoonlijk Vilhena eerder meenemen dan Wijnaldum.

Niets ten nadele van Wijnaldum, maar hij is langdurig geblesseerd geweest en zo gek veel wedstrijden heeft hij nou ook weer niet gespeeld. Daarbij vind ik dat de twee elkaar kwalitatief niet veel ontlopen.
Daar ben ik het echt helemaal niet mee eens. Wijnaldum is nu gewoon 100% fit en is echt wel veel verder dan Vilhena. Vooral fysiek scheelt dat een bak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 26-06 00:43

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Inderdaad. Wel jammer, vond hem alleen al qua ervaring broodnodig binnen de selectie. Ik zie hem toch liever op het WK spelen dat een Kuyt die al ver over zijn top is maar het geluk heeft dat hij nooit geblesseerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Ik zie liever Kuyt dan VdV, werkt harder, houdt het langer vol en is fysiek top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-07 18:47
Niku schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 11:57:
Ik zie liever Kuyt dan VdV, werkt harder, houdt het langer vol en is fysiek top.
Alleen heb je mijn inziens helemaal niets aan Kuyt in het huidige systeem :) of je moet hem rechtsback maken? ;)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-07 15:57

Vos

AFCA

Kuyt en VdV, andere positie dus waarom zou je die vergelijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-07 01:23

Royz

Kleurenblind!!

tweaker2010 schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 11:45:
Inderdaad. Wel jammer, vond hem alleen al qua ervaring broodnodig binnen de selectie. Ik zie hem toch liever op het WK spelen dat een Kuyt die al ver over zijn top is maar het geluk heeft dat hij nooit geblesseerd is.
Waarom is dat geluk? Ik geloof dat Kuyt zichzelf dermate goed verzorgd dat hij dit gewoon voorkomt. (afgezien van eventuele blessures in duels)

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:28
rikoos schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 11:38:
[...]

Idd je moet er toch niet aan denken dat Veltman met zijn staat van dienst tegen deze spelers moet staan. Dat wordt een afslachting voor Veltman.
En BMI of Kongolo dan? Veltman heeft in ieder geval enige ervaring met het spelen tegen top aanvallers. Volgens mij hebben de Feyenoordverdedigers geen enkele Europese wedstrijd in de benen. Nu stel ik niet dat Veltman (veel) beter is dan de anderen maar de "staat van dienst" is in vergelijk helemaal niet zo verkeerd. Of je moet alle potjes tegen RKC, NEC, ed als waardevol meetellen ;)

[ Voor 17% gewijzigd door ephymerous op 28-05-2014 12:20 ]

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

http://www.vi.nl/nieuws/v...-wk-door-kuitblessure.htm

Lees net dat van der Vaart niet mee gaat naar het WK. Gisteren liep van der Vaart op de training een blessure aan zijn kuit op. Hij zal niet op tijd hersteld zijn van deze blessure. Uit onderzoek is gebleken dat hij een kuitspier in zijn rechterbeen heeft verrekt.

Op zich geen schokkende afvaller in mijn ogen, zelfs als hij fit was geweest betwijfel ik of hij het niveau nog aan kan.

[ Voor 8% gewijzigd door Han op 28-05-2014 12:35 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

martinusz schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 11:59:
[...]

Alleen heb je mijn inziens helemaal niets aan Kuyt in het huidige systeem :) of je moet hem rechtsback maken? ;)
Daar ging het me niet eens om. Zie gewoon liever Kuyt dan VdV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-07 01:23

Royz

Kleurenblind!!

Ik zie liever Van Persie dan Cillissen

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
ephymerous schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 12:19:
[...]
En BMI of Kongolo dan? Veltman heeft in ieder geval enige ervaring met het spelen tegen top aanvallers. Volgens mij hebben de Feyenoordverdedigers geen enkele Europese wedstrijd in de benen. Nu stel ik niet dat Veltman (veel) beter is dan de anderen maar de "staat van dienst" is in vergelijk helemaal niet zo verkeerd. Of je moet alle potjes tegen RKC, NEC, ed als waardevol meetellen ;)
Staar je niet blind op een paar CL-potjes. Indi heeft natuurlijk weer meer interlands in de benen en ook wat CL-voorrondes. En hij speelt al wat jaartjes eredivisie.

Qua ervaring in de eredivisie ontlopen Kongolo en Veltman elkaar volgens mij niet eens zoveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrake
Denk dat de conclusie moet zijn dat welke verdediger we ook meenemen, het een gok en risico blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Ik vind het geen gok. Je weet gewoon dat je geen Jaap Stam achterin hebt. Het zijn jonge spelers met veel talent maar zonder veel ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

Herman

FP ProMod
Niku schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 11:57:
Jup 'hij werkt zo hard' en 'het is zo'n fijne gast in de kleedkamer' etc. Kuyt is inderdaad een hele sympathieke speler. Dat zal ook wel de reden zijn dat hij altijd meegaat. Als je hem echter als aanvaller op z'n productie beoordeelt, dan zou je hem thuislaten. Laatste doelpunt in Oranje: 10 oktober 2011. Sindsdien staat hij meer dan 600 minuten in het Nederlands elftal, waaronder in de spitspositie, droog. Enig noemenswaardige actie (die ik terug kan vinden) was een goede assist in een vriendschappelijke wedstrijd tegen Engeland. Dan ben je m.i. niet effectief/creatief genoeg voor dit niveau.

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Krukar schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 11:29:
Iedereen gaat er ook maar voor het gemak constant vanuit dat Brazilië eventjes groepswinnaar word in poule A. Ik zie dat niet zomaar gebeuren want het is echt een behoorlijk zware groep, sowieso met Mexico en Kroatië maar Kameroen kan ook wel eens gaan verassen...
Heb daar ook mee gespeeld, die gedachtes, maar nah dat wint Brazilie gewoon.
Niku schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 12:44:
[...]

Daar ging het me niet eens om. Zie gewoon liever Kuyt dan VdV.
Speelde Kuyt vaak bij Fenerbahce, en was die belangrijk?

[ Voor 21% gewijzigd door Sjah op 28-05-2014 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Basisspeler en scoorde er dit seizoen 10.

Laat me het anders formuleren, ik zie liever Wijnaldum in de plaats van Van der Vaart dan Boëtius in de plaats van Kuijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Ik zou naast Lens, Depay, Robben, v Persie en Huntelaar geen enkele aanvaller meer meenemen. We hebben die plekken hard nodig op andere plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
D-e-n schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 13:08:
Staar je niet blind op een paar CL-potjes. Indi heeft natuurlijk weer meer interlands in de benen en ook wat CL-voorrondes. En hij speelt al wat jaartjes eredivisie.

Qua ervaring in de eredivisie ontlopen Kongolo en Veltman elkaar volgens mij niet eens zoveel.
Ervaring is ook maar een statistiek. Je kan wel spelen, maar het moet ook goed zijn. Veltman maakte na zijn stormachtige debuut een matige indruk en heeft nog niet eens een vol seizoen Eredivisie in de benen. Het is dan raar om zo'n iemand op een statistiek een paar potjes CL als ervaring te selecteren. Voor Kongolo geldt hetzelfde, met dit verschil dat Kongolo nog in de periode van stormachtige debuut zat aan het einde van het seizoen en niet in een matige periode.

Kuijt doet het overigens uitstekend in Istanbul. Hij is daar kampioen geworden en hij is constanter en heeft meer laten zien dan bijv. Sneijder. Ik vind hem ook over de hil, maar zo gek is zijn selectie niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Herman schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 13:35:
[...]
Jup 'hij werkt zo hard' en 'het is zo'n fijne gast in de kleedkamer' etc. Kuyt is inderdaad een hele sympathieke speler. Dat zal ook wel de reden zijn dat hij altijd meegaat. Als je hem echter als aanvaller op z'n productie beoordeelt, dan zou je hem thuislaten. Laatste doelpunt in Oranje: 10 oktober 2011. Sindsdien staat hij meer dan 600 minuten in het Nederlands elftal, waaronder in de spitspositie, droog. Enig noemenswaardige actie (die ik terug kan vinden) was een goede assist in een vriendschappelijke wedstrijd tegen Engeland. Dan ben je m.i. niet effectief/creatief genoeg voor dit niveau.
Dat dus. De rol die van Gaal voor hem ziet (pinchhitter) kan hij dus ook absoluut niet waarmaken bij oranje.

@ph4ge: het gaat om zijn prestaties bij oranje, niet in de turkse competitie die van bijzonder laag niveau is.

[ Voor 6% gewijzigd door tweaker2010 op 28-05-2014 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Eensch, je kan zeggen je hebt wat ervaring nodig. Ja ,maar laat het dan ook dragende krachten zijn, daar hoort Kuyt niet echt bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
tweaker2010 schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 15:14:
@ph4ge: het gaat om zijn prestaties bij oranje, niet in de turkse competitie die van bijzonder laag niveau is.
Dan zou je maar een paar spelers kunnen beoordelen die in Oranje spelen? Een BC maakt zijn selectie natuurlijk grotendeels op basis van de prestaties bij de clubs, want daar spelen ze wekelijks terwijl hij ze maar af en toe een weekje bij Oranje heeft. Bovendien is de vorm van de dag belangrijk, je koopt er weinig voor als een speler 2 jaar geleden een goede interland heeft gespeeld en daarna geen bal meer geraakt heeft.

Als je Kuijt onvoldoende vindt dan moet je Sneijder ook niet meenemen, Kuijt doet het in dezelfde zwakke competitie beter. Het niveau van de topsclubs daar is niet minder dan hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

tweaker2010 schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 15:14:
[...]

Dat dus. De rol die van Gaal voor hem ziet (pinchhitter) kan hij dus ook absoluut niet waarmaken bij oranje.

Dus we laten ook maar meteen alle eredivisie spelers thuis? De Nederlandse competitie is namelijk van bijzonder laag niveau. Succes Van Persie, Robben, De Jong en Krul!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Je moet ook naar de positie in de selectie kijken. Sneijder is basisspeler op een plek waar we verder niet zo veel hebben.

Waar heb je Kuijt voor nodig? Als vervanger van Robben heb je Lens of Depay en als je met buitenspelers gaat spelen komen die twee ook eerder in aanmerking. Als spits? Als je Kuijt als stand-in voor van Persie ziet moet je Huntelaar thuislaten. Lijkt me ook weer geen goed plan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Wie denkt dat Vaart is weg geserveerd op een chique manier, door het op blessure te gooien naar de media?
Steek dan met mij je hand op. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Nu online
Sjah schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 23:49:
Wie denkt dat Vaart is weg geserveerd op een chique manier, door het op blessure te gooien naar de media?
Lijkt me niet dat hij dat zelf zou accepteren. :P
dergelijke incidenten kunnen wel vaker voorkomen, waarbij je als media niet de waarheid krijgt te horen, maar ik denk dat dat hier niet het geval is.
Van de beelden op de training zag je ook al wel dat hij af en toe moeite leek te hebben om het bij te houden, wellicht speelde er al iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
Promes heeft er bij U21 ook een paar netjes ingelegd vnv (beetje op z'n Robbens)! Maar heb je zo'n jongen nu nodig ipv Depay of Lens?

[ Voor 8% gewijzigd door MailMan op 29-05-2014 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Sjah schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 23:49:
Lijkt me einde interland carrière voor vd Vaart. Ik verwacht niet dat Hiddink hem na het WK nog oproept (of zijn prestaties moeten snel verbeteren). Echt bizar om te zien hoe jong het beste er al vanaf is. Sneijder 30, vd Vaart 31 waar ligt dit precies aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
MailMan schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 00:32:
Promes heeft er bij U21 ook een paar netjes ingelegd vnv (beetje op z'n Robbens)! Maar heb je zo'n jongen nu nodig ipv Depay of Lens?
Lijkt me niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Nu online
In 5-3-2 heb je geen rechtsbuiten nodig, dus lijkt me niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
Zou Promes niet op de positie van Robben spelen dan? Als je de doelpunten ziet dan zijn het ook typische Robben acties.

[ Voor 39% gewijzigd door MailMan op 29-05-2014 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-07 14:57
Relevant:

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Highlights Jong Scotland - Jong Oranje (28/5/2014)

[ Voor 11% gewijzigd door Fleximex op 29-05-2014 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Nu online
Ik had de wedstrijd niet gezien, maar als je dat nu zo ziet zou dat wellicht ook kunnen.
Alleen is de vraag hier wel of Promes nou zo goed is, of Schotland nou zo slecht... ;)
Met name bij die eerste goal :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Kunnen idd beter een speler met een echte actie zoals Promes of Elia meenemen ipv Lens die niet eens normaal een bal kan aannemen. Lens kan alsnog mee als Kuyt wordt thuisgelaten ;) ... al zie ik nog wel een rol voor Kuyt maar dan heb je helemaal niks meer aan Huntelaar (die vlgns mij puur en alleen als stand-in voor v.Persie erbij is mocht die geblesseerd raken anders krijgt ie vast geen minuten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Ik zou Kuijt sowieso thuislaten. Robben, v Persie, Lens, Depay en Huntelaar is meer dan voldoende. Dan zitten er al drie op de bank. Mocht je alsnog 433 gaan spelen dan Wijnaldum ook nog op rechts. Lijkt me beter voor de balans ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
:Y Lens thuislaten...

[ Voor 7% gewijzigd door Sjah op 29-05-2014 14:08 ]

Pagina: 1 2 ... 8 Laatste

Dit topic is gesloten.