[WK2014] Oranje voorbespreking: opstelling en oefenpotjes

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste
Acties:
  • 17.893 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-09 13:23

Niku

Alagaesii

vhal schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 19:48:
[...]

Ach, dat dacht NL ook tijdens het EK2012. En we weten allemaal hoe dat is afgelopen... :+
Ik gok op een zoutloze 0-0 tegen Spanje.
Dat zou helemaal prima zijn. 0-0 tegen Spanje, ik teken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23:14
Niku schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 21:02:
[...]

Dat zou helemaal prima zijn. 0-0 tegen Spanje, ik teken.
Moet je tegen australie en chili wel ruim winnen, anders wordt je alsnog 2e in de poule en lig je er dan tegen Brazilië uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Dus jij zou een gelijkspel tegen Spanje geen goed resultaat vinden? Niet verliezen van Spanje betekent een enorme boost voor het zelfvertrouwen, ik zie het dan helemaal goed komen in de poule.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:23
Ik verbaas me over het feit dat iedereen er vanuit gaat dat iedereen simpel van Australië wint en dat Spanje ook zomaar makkelijk van Chili wint, alsof het een simpel Spanje eerste, Chili of Nederland tweede wordt. Ik denk dat dat ook nog wel eens anders uit kan pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:54

Fiber

Beaches are for storming.

Niku schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 21:05:
Dus jij zou een gelijkspel tegen Spanje geen goed resultaat vinden? Niet verliezen van Spanje betekent een enorme boost voor het zelfvertrouwen, ik zie het dan helemaal goed komen in de poule.
Nee, ik zou er niet vrolijk van worden. Ik ben pas echt blij met een winst op Spanje. Al ligt het er, als eerder gezegd, wel aan hoe dat gelijkspel tot stand komt en ook wat de score is. Een 2-2 waarbij je zelf de laatste goal maakt is heel anders dan een zouteloze 0-0 of erger nog, de winst weggeven.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03:53
D-e-n schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 21:18:
Ik verbaas me over het feit dat iedereen er vanuit gaat dat iedereen simpel van Australië wint en dat Spanje ook zomaar makkelijk van Chili wint, alsof het een simpel Spanje eerste, Chili of Nederland tweede wordt. Ik denk dat dat ook nog wel eens anders uit kan pakken.
Ook argumenten waarom Australie zo sterk is? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Sjah schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 22:10:
[...]

Statistieken van Nederland - Australië >:)
Niku schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 21:05:
Jawel, maar daar heb je niet veel aan. Ik verwacht dat Spanje wel van Chili en Australië weet te winnen. Bij een gelijkspel tegen Nederland van Spanje moet Nederland dus hetzelfde doen, met meer doelpunten om boven Spanje, als eerste in de poule te eindigen. Lukt dat niet, dan komt het inderdaad wel helemaal goed in de poule, maar is het daarna voorbij en schiet je er nog niet zoveel mee op, gelijk tegen Spanje of niet.
Dat moet je dus zien te voorkomen en eerste worden, maar dat zie ik niet gebeuren. Dat gelijkspel tegen Spanje ook niet >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Sjah schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 22:10:
[...]
Je hoeft niet sterk te zijn om de pot dicht te timmeren. Het kan zo 5-0 worden maar ieder land kan ook een vervelende tegenstander zijn.
dutchgio schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 22:20:
[...]
Ik verwacht dat Spanje wel van Chili en Australië weet te winnen.
Tegen Chili weet ik nog zo net niet dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

vhal schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 19:48:
[...]
Ach, dat dacht NL ook tijdens het EK2012. En we weten allemaal hoe dat is afgelopen... :+
Ik gok op een zoutloze 0-0 tegen Spanje.
Op het EK heeft oranje niet tegen Spanje gespeeld toch? Ik neem aan dat je het WK 2010 bedoeld? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-09 14:45
Herman schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 16:14:
[...]

Die focust zich nu meer op z'n nieuwe functie:

[afbeelding]
[afbeelding]

:+
Ik vond deze ook grappig.

Afbeeldingslocatie: http://media.nu.nl/m/m1mxo81afeb7_std640.jpg
Afbeeldingslocatie: http://media.nu.nl/m/m1mxo80at9b9_std640.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:10
Gewoon volle bak erop zoals in 74 tegen Brazilië ;) of tegen Portugal.

Geweldige link: http://www.wtf.nl/wk2014/20942/de-grofste-overtredingen.html

Die wedstrijd van Chili en Italië hahaha niet normaal!

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 23:07
Zoooo... Aardig gek, elleboogje, schaar en met 2 benen in komen.
Ik was al shokked van die wedstrijd in 2006 tegen Portugal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Als Wesley ons wereldkampioen maakt dan krijgt hij zoiets...:

Afbeeldingslocatie: http://www.101greatgoals.com/wp-content/uploads/2014/04/Screen-Shot-2014-04-22-at-9.52.01-AM.png

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dutchgio schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 21:03:
[...]

Moet je tegen australie en chili wel ruim winnen, anders wordt je alsnog 2e in de poule en lig je er dan tegen Brazilië uit.
Moet nog zien of Brazilië al zijn wedstrijden in hun poule wel winnend weet af te sluiten. Kroatië en Mexico onderschatten en je komt als Brazilië van een koude kermis thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artificial_sun
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-09 18:21

artificial_sun

Mazda Rx7

Gister in VI hadden ze wel een ideetje: 4 spitsen

Ik heb verder geen verstand van voetbal, maar als ik het zo hoor hebben we een zooitje goede spelers. En een hoop middelmatige. Hoe zou het er uit zien als we gewoon de 10 beste speles zouden opstellen (en 1 keeper)?

- van Persie en Huntelaar en Robben vooraan
- Sneijder erachter
- de Jong in het midden
en dan nog 5 te gaan??

Wie heeft er ideeen?

Stadia was beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

De Guzman, Blind, Vlaar, De Vrij en Janmaat. Dus Huntelaar in plaats van BMI zou dat zijn. Niet verkeerd, maar is voor Van Gaal nog niet bijna een optie geweest. Misschien zelfmoord tegen Spanje, maar wel lekker 433.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
artificial_sun schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 09:04:
Gister in VI hadden ze wel een ideetje: 4 spitsen
Ik heb het niet gezien gisteren maar het doet me denken aan die zelfmoord-opstelling van Kraay een aantal weken geleden. Als ze bij VI ooit nog serieus kritiek willen leveren op coaches of andere programma's moeten ze eerst eens stoppen met dit soort stupide ideeën te lanceren.

Wat denken ze nu? Dat we in de hitte van Brazilië Spanje kunnen terugdringen als een B-team van Barcelona? Denken ze nu werkelijk dat Robben en Sneijder beter tot hun recht komen als er nog twee andere aanvallers bij lopen die vooral aan aanvallen denken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:44
Verwijderd schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 19:33:
... en daar achter niet alleen Schneider maar tevens ...
Schneider? Wie is dat? Zijn we Duits geworden?

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Railgunner schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 10:26:
[...]

Nieuw talent ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:34
Niku schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 09:07:
De Guzman, Blind, Vlaar, De Vrij en Janmaat. Dus Huntelaar in plaats van BMI zou dat zijn. Niet verkeerd, maar is voor Van Gaal nog niet bijna een optie geweest. Misschien zelfmoord tegen Spanje, maar wel lekker 433.
Dat is 4-2-4, Sneijder verzet ook nauwelijks verdedigend werk. Leuk als je de betere bent, zelfmoord tegen een sterkere tegenstander. Bovendien functioneren Robben, Van Persie en Sneijder het best als er ruimte ligt en er ruimte is voor een snelle omschakeling. Als die ruimte gevuld wordt door de statische Huntelaar functioneren hun ook minder. Sneijder en Huntelaar in 1 elftal was al een dingetje toen ze nog samen bij Ajax speelde.

[ Voor 24% gewijzigd door ph4ge op 12-06-2014 10:39 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Huntelaar speelde op het EK tegen Portugal toch ook gewoon met Sneijder op 10 en Robben en Van Persie naast hem. Snap niet dat dit nu opeens niet mogelijk zou zijn. Als je wilt winnen zul je ook vol moeten aanvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Volgens mij speelde Sneijder toen een beetje vanaf links? En dat was ook geen succes volgens mij.

Als je wilt winnen zul je het middenveld van de Spanjaarden moeten temmen. Dat kun je niet met alleen De Jong en De Guzman af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Je zult echt fel op die Spanjaarden moeten spelen en ze proberen onder druk te zetten. De vraag is of dat gaat lukken, ik vrees namelijk dat ze zich vooral gaan laten zakken.

Als je iets feller erop zit, jaagt, de bal probeert te veroveren en dan snel de bal bij het trio voorin krijgt, dan maak je wel een kans. Anders wordt het tegenhouden en bidden dat ze je ondanks dat 5-mans blok toch niet kapot spelen.

Als ze iets meer vooruit verdedigen en met wat lef en bravoure erin vliegen, dan zou je ze zomaar eens kunnen verrassen. Van die agressie houden ze niet echt. Kijk de wedstrijd van Brazilië tegen Spanje maar eens na, die zaten er constant bovenop.

Maar goed, je vraagt nogal wat van die gastjes achterin.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Ik vind dat 4-3-3 gewoon kan tegen Spanje. Die wedstrijd tegen Ghana heb ik Van Persie, Sneijder en Robben constant zien mee verdedigen, wat in 5-3-2 juist niet zou hoeven. Ze konden het gewoon belopen.

Spanje speelt toch gewoon met een spits die heel vaak juist niet in de spits loopt. Dan staan je 3 verdedigers daar. Die moeten dan heel de tijd lopende mensen vanaf de flanken en het middenveld opvangen die heel snel met een-tweetjes er doorheen proberen te snijden. Dat lijkt me moeilijker dan een statische spits. Dan heb ik liever een middenvelder voor een verdediger.
Spelers als Van Persie, Robben, Sneijder en in een 4-3-3 met Depay, verdedigen gewoon mee als Van Gaal dat vraagt.
Met 5-3-2 is gebleken dat er een gigantisch gat op het middenveld ontstaat tussen de aanvallers + Sneijder en de verdedigers & middenvelders. En ook dat je eigenlijk alleen door het midden kan opbouwen. Met 4-3-3 zijn er 2 flanken bijgekomen.

Ik snap het idee van 5-3-2 op zich wel. Maar misschien moet je gewoon incalculeren dat je tegen Spanje met 80% zekerheid verliest en dan wel in een 4-3-3 spelen, zodat je al die opstelling gewend bent als je tegen Australië en Chili speelt. We gaan tegen Australië toch niet in een 5-3-2 opstelling spelen?

Ik vind eveneens dat er teveel aan de opstelling wordt vastgehouden. In het moderne voetbal doet dat er bijna niet meer toe. Je kan met 4-3-3 ook gewoon heel verdedigend spelen.

En heel negatief hoeven we trouwens ook niet te doen. Zwitserland won gewoon 4 jaar geleden. De eerste wedstrijd is altijd wennen, voor welk team dan ook. Als die Zwitsers dat 4 jaar geleden konden kunnen wij dat nu toch ook :)F?

[ Voor 4% gewijzigd door Fleximex op 12-06-2014 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
Spanje speelt met 1 spits. Met 5-3-2 heb je daar drie centrale verdedigers voor.
Spanje speelt daarachter met een beweeglijk middenveld van vijf, daar heeft Nederland twee flank spelers + 2 verdedigende middenvelders tegenover. Dan moet 1 centrale verdediger Costa (wss) verdedigen en die andere twee ontzettend goed participeren op het middenveld van Spanje.

Dat moet te doen zijn.

"Positive Thinking"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

[b][message=42379481,noline]
En heel negatief hoeven we trouwens ook niet te doen. Zwitserland won gewoon 4 jaar geleden. De eerste wedstrijd is altijd wennen, voor welk team dan ook. Als die Zwitsers dat 4 jaar geleden konden kunnen wij dat nu toch ook :)F?
Verrassingen op toernooien komen meestal voor uit totale onderschatting (reden dat Denemarken en Griekenland EK's hebben kunnen winnen overigens).

Nederland is minder dan de toppers, maar zal toch niet snel onderschat worden.

Ik ga voor de 3-0 voor Spanje, maar NL zal het wel redden tegen Chili en Aus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:10
Wat mij in de oefenwedstrijden is opgevallen is dat onze defensie niet zo goed overweg kan met lopende mensen, dus dat wordt zeker een risico tegen Spanje. Aan de andere kant als ze echt maar met 1 spits spelen, moet de andere verdedigers uiteraard gewoon middenvelders oppakken.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Inderdaad "Positive Thinking".
Inzet, passie en beleving zijn veel belangrijker dan tactiek en een opstelling. Mourinho's clubs zijn toch ook niet alleen succesvol door een opstelling of tactiek. Die spelers geven alles, zoals bij Atlético Madrid dit seizoen.

Dus c'mon :) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
@Fleximex
Van Persie verdedigde tegen Ghana dus juist teveel mee waardoor hij niet was op de plek waar hij moet zijn. En Sneijder wil best mee verdedigen, Robben ook. Maar het punt is dat je ze dan niet op hun kwaliteiten benut. Want op het moment dat Spanje boven ligt lopen ze dus vooral achter Alonso of Alba aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Zie nu trouwens pas dat Nederland een quotering tegen Spanje heeft van ruim 5(!). Ik heb nog nooit een wedstrijd gezien van NL met een dergelijke hoge quotering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Ik denk overigens, ook al is er weinig vertrouwen in NL, dat je best een gokje kunt wagen op ze en dat dat helemaal geen slechte bet is.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Railgunner schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 10:26:
[...]

Stom stom stom, en nog wel voor de tweede keer ;( , moet Sneijder zijn natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:00
Fleximex schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 11:33:
Met 5-3-2 is gebleken dat er een gigantisch gat op het middenveld ontstaat tussen de aanvallers + Sneijder en de verdedigers & middenvelders. En ook dat je eigenlijk alleen door het midden
Dat is het hele probleem, onafhankelijk van het systeem. Het is namelijk zo mi dat Nederland geen verdedigers /middenvelders heeft die in staat zijn om een tegenstander rondjes te laten lopen door goed rond te tikken. Sterker nog, rvp en sneijder moeten allemaal mee verdedigen anders redden ze het verdedigend niet. Daarom komen we nauwelijks aan aanvallen toe. Alles achter hun verliest vaak de bal.

En als rvp voorin een bal krijgt, staat de rest nog achterin te gapen. Counteren konden we toe nu toe ook niet, want dan moet je snel naar voren tikken.
Dan moeten er mensen mee lopen. Daarom pleitte Cruyff ook voor Klaassen. Afgezien van zijn Ajax bloed is het een speler die meters maakt en zo bij de goal staat. Alleen rvp en Robben voorin is te weinig.
Enfin vind Klaassen nog niet goed genoeg maar duidelijk is dat we snel moeten omschakelen en dan naar de goal moeten rennen als dat kan.

Edit :nu heb ik van Gaal wel hoog zitten die zal vast in korte tijd dat wel proberen voor elkaar te krijgen
Ben echt blij met van Gaal als bondscoach, laat ie maar raar doen, het gaat mij om hoe goed hij Nederland aan het spelen krijgt, de rest is voor mij niet zo interessant. Dat vi oranje er steeds op terug moet komen vind ik dan ook ronduit zielig

[ Voor 12% gewijzigd door Harribo op 12-06-2014 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Jammer dat zo'n van Ginkel nog niet fit was. Er komen (zie ook Klaassen) wat dat betreft wel genoeg moderne middenvelders aan die naast techniek ook het nodige loopvermogen meebrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:49

vhal

ಠ_ಠ

tweaker2010 schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 22:31:
[...]

Op het EK heeft oranje niet tegen Spanje gespeeld toch? Ik neem aan dat je het WK 2010 bedoeld? ;)
Nee, NL ging m.i. met teveel aan zelfvertrouwen en nagenoeg dezelfde selectie naar het EK2012 onder het mom van "dat doen wij wel ff". Na drie wedstrijden ging het nergens meer over en lagen ze eruit. ;w Er werd gesuggereerd dat Spanje as. vrijdag wel even met 3-0 zal winnen als ze gas geven maar ik moet het nog maar zien.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
Fleximex schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 11:45:
Inderdaad "Positive Thinking".
Inzet, passie en beleving zijn veel belangrijker dan tactiek en een opstelling. Mourinho's clubs zijn toch ook niet alleen succesvol door een opstelling of tactiek. Die spelers geven alles, zoals bij Atlético Madrid dit seizoen.

Dus c'mon :) !
Je hebt daarvoor alleen de verkeerde spelers en de verkeerde coach. Van Gaal is een hele goede veldtrainer, maar als people manager is hij beduidend minder geschikt. Ik zie dit WK weinig reden tot optimisme, buiten bevliegingen van Sneijder, Robben of Van Persie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

vhal schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 15:02:
[...]
Nee, NL ging m.i. met teveel aan zelfvertrouwen en nagenoeg dezelfde selectie naar het EK2012 onder het mom van "dat doen wij wel ff". Na drie wedstrijden ging het nergens meer over en lagen ze eruit. ;w Er werd gesuggereerd dat Spanje as. vrijdag wel even met 3-0 zal winnen als ze gas geven maar ik moet het nog maar zien.
Het lag ook vooral aan de bondscoach die er niet in slaagde om de spelers opnieuw te motiveren en bovendien weigerde hij halsstarrig te vernieuwen. Tja, dan krijg je bam het deksel op je neus. :p

Nu zijn de verwachtingen een stuk lager, maar we moeten niet denken dat we met deze selectie Spanje het lastig kunnen maken. Ik moet ook wel lachen om die Spanjaarden die in de media zogenaamd bang zijn voor Oranje. Da's ook een manier om jezelf in de underdog rol te duwen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:34
lateef schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 15:05:
Je hebt daarvoor alleen de verkeerde spelers en de verkeerde coach. Van Gaal is een hele goede veldtrainer, maar als people manager is hij beduidend minder geschikt. Ik zie dit WK weinig reden tot optimisme, buiten bevliegingen van Sneijder, Robben of Van Persie...
Dat zeggen ze bij VI, inderdaad. Maar ik denk dat een Sneijder deze prikkels echt nodig had want zn carriere en zn vorm waren gewoon zwaar in verval. Ondertussen is het voor de jonkies erg fijn dat er een coach is die duidelijk is en alle aandacht opeist zodat ze zich zelf rustig kunnen voorbereiden. Controversiele keuzes als Cillessen krijgen volop vertrouwen, ondanks dat ze matig spelen. Zn behandeling van Van Persie raakt bij deze topspeler waarschijnlijk de juiste snaar en zorgt ook voor een gezonde hiërarchie. Meerdere voorbeelden van op zich een prima manier van omgaan met zn spelers.

Tja, die acts met Kraaij Jr, daar hecht ik niet teveel waarde aan. Dat constante gebash bij VI geloof ik nou ondertussen ook wel. In de pers is hij niet geliefd, dat weten we nu wel. Dat hij een tikkeltje arrogant is is ook louter een negatieve eigenschap in zijn functie.
tweaker2010 schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 15:35:
Het lag ook vooral aan de bondscoach die er niet in slaagde om de spelers opnieuw te motiveren en bovendien weigerde hij halsstarrig te vernieuwen. Tja, dan krijg je bam het deksel op je neus. :p
Wat had Van Marwijk precies moeten vernieuwen? De jonkies die Van Gaal er nu bij haalt zijn nu al niet klaar voor het grote werk, laat staan 2 jaar geleden. Van Marwijk heeft het wel geprobeerd, maar zag terecht in dat de jongeren er nog niet klaar voor waren.

Het verlies tegen Denemarken was gewoon pech en wat er daarna allemaal mis ging in de groep zullen we misschien wel nooit weten. En na dat verlies ging hij precies zo spelen zoals "het volk" en de media het wilden (met Huntelaar, VdV, Sneijder, Robben en Van Persie) en werd het helemaal niets meer.

[ Voor 26% gewijzigd door ph4ge op 12-06-2014 15:41 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
ph4ge schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 15:38:
[...]

Dat zeggen ze bij VI, inderdaad. Maar ik denk dat een Sneijder deze prikkels echt nodig had want zn carriere en zn vorm waren gewoon zwaar in verval. Ondertussen is het voor de jonkies erg fijn dat er een coach is die duidelijk is en alle aandacht opeist zodat ze zich zelf rustig kunnen voorbereiden. Controversiele keuzes als Cillessen krijgen volop vertrouwen, ondanks dat ze matig spelen. Zn behandeling van Van Persie raakt bij deze topspeler waarschijnlijk de juiste snaar en zorgt ook voor een gezonde hiërarchie. Meerdere voorbeelden van op zich een prima manier van omgaan met zn spelers.

Tja, die acts met Kraaij Jr, daar hecht ik niet teveel waarde aan. Dat constante gebash bij VI geloof ik nou ondertussen ook wel. In de pers is hij niet geliefd, dat weten we nu wel. Dat hij een tikkeltje arrogant is is ook louter een negatieve eigenschap in zijn functie.
Geen idee of ze dat bij VI zeggen, kijk dat nauwelijks. Het is in elk geval hoe hij naar mijn mening in het verleden heeft gefunctioneerd en wat onlangs ook door Frank de Boer is bevestigd. Anderzijds heb je wel gelijk, Sneijder heeft hij weten te prikkelen en die lijkt precies op tijd in elk geval fysiek in vorm te zijn. Daarnaast lijkt het contact met Van Persie ook goed te zijn. Dat zijn samen met Robben je belangrijkste spelers en de vedettes, spelers waarin hij in het verleden meer moeite mee had. In zijn omgang met de jongere spelers heb ik wel vertrouwen. Ondanks dat blijf ik de kansen van Nederland laag inschatten, maar ik zal er niet minder hard om juichen mocht het onverhoopt toch goed gaan.

Aan Kraaij of VI hecht ik ook weinig waarde, dat is entertainment. Wel vind ik Van Gaal een verschrikkelijk asociale en incompetente mediaman. Ik vraag me af of hij gewoon zo'n verschrikkelijk hork is (wat ik eigenlijk niet denk, omdat mensen die om hem heen staan hem als persoonlijkheid vaak wel weten te waarderen) of dat al die jaren voetbal hem totaal hebben vervreemd van de werkelijkheid. Ik vind dat wel totaal ongepast, de man lijkt niet te begrijpen dat hij heel zijn bestaan (en exorbitante inkomen) voornamelijk heeft te danken aan de media. Een gepastere omgang met de media zou hem daarom sieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Leuk stuk in de FT over Oranje: http://www.ft.com/intl/cm...F%2Fproduct#axzz34RdhhKOC
If Holland’s golden age has ended and they cannot even qualify from the group ahead of Dutch-inspired Chile, then they can look back with pride. This country of 17m people has reached three of the last 10 World Cup finals. Admittedly it lost all three, but to talk of a curse, or underachievement, makes no sense: no other small country has a comparable modern record.
And “Dutch school” football still leads the world – albeit in the updated Spanish variant of “tiki taka”.

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

ph4ge schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 15:38:
[...]
Wat had Van Marwijk precies moeten vernieuwen? De jonkies die Van Gaal er nu bij haalt zijn nu al niet klaar voor het grote werk, laat staan 2 jaar geleden. Van Marwijk heeft het wel geprobeerd, maar zag terecht in dat de jongeren er nog niet klaar voor waren.

Het verlies tegen Denemarken was gewoon pech en wat er daarna allemaal mis ging in de groep zullen we misschien wel nooit weten. En na dat verlies ging hij precies zo spelen zoals "het volk" en de media het wilden (met Huntelaar, VdV, Sneijder, Robben en Van Persie) en werd het helemaal niets meer.
Alles bij het oude laten en denken dat je daarmee wel het EK kunt winnen is bijzonder naief als coach.
Het teamgevoel op het WK was super en dat is er daarna nooit meer geweest. Dat ligt ook aan hem. Je ziet dat teams als Spanje en Duitsland ook steeds vernieuwen. De vernieuwing bij Nederland kwam pas na het EK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Spanje heeft volgens mij niet echt vernieuwd? De kern is nog steeds hetzelfde.

En vraag blijft: wie had v Marwijk moeten brengen? Strootman (op de bank) had gekund, Heitinga of Mathijssen vervangen ook maar dan houdt het voor de basis wel op. Je had wat in de breedte kunnen doen maar dan nog blijft de vraag wie? De generatie De Vrij, Indi etc. was er ook nog niet.

Een ander systeem was een optie geweest maar dan was hij gevierendeeld door de pers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
tweaker2010 schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 19:24:
[...]

Alles bij het oude laten en denken dat je daarmee wel het EK kunt winnen is bijzonder naief als coach.
Nu ben ik geen fan van Van Marwijk, maar wat hij anders moeten doen? Er dienden zich gewoon geen betere spelers aan. Veranderen om het veranderen is ook zeker niet de juiste weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-08 00:10

MrMonkE

★ EXTRA ★

Finale WK.
Van Marwijk prima gedaan. PRIMA.
Die spanjaarden waren gewoon veel beter.

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

tweaker2010 schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 10:48:
Huntelaar speelde op het EK tegen Portugal toch ook gewoon met Sneijder op 10 en Robben en Van Persie naast hem. Snap niet dat dit nu opeens niet mogelijk zou zijn...
Was ook niet echt een succes meen ik me te herinneren... O-)

Wellicht moeten onze mannen in Brazilië vanavond nog maar even kijken naar (een samenvatting van) Nederland - Argentinië... (WK hockey, dames, nu live...)

[ Voor 18% gewijzigd door Fiber op 12-06-2014 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Fiber schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 20:15:
Nederland - Argentinië... (WK hockey, dames, nu live...)
Bedankt voor de herinnering!

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:16

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

McDonald's heeft een leuke WK-commercial uitgebracht:

YouTube: McDonald's GOL! FIFA World Cup - Brasil 2014 | McDonald's

Ik heb best zin om een aantal wedstrijden te gaan kijken.
Nederland, Duitsland, België, Brazilië vind ik in het bijzonder interessant.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Poh wat was de openingsceremonie saai. Zoals Guus Hiddink al zei, een noodzakelijke kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:09

epic_gram

undercover moderator

Niku schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 21:05:
Poh wat was de openingsceremonie saai. Zoals Guus Hiddink al zei, een noodzakelijke kwaad.
Ik zag twee zeer goed gelukte zangeressen staan 8) Best een mooi einde :P

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

epic_gram schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 21:34:
[...]

Ik zag twee zeer goed gelukte zangeressen staan 8) Best een mooi einde :P
Daar ben ik het wel mee eens, die hebben ergens vooraan in de rij gestaan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Brazilië achter tegen outsider Kroatië.. ;)
Het kan dus best, ook morgen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 15:58

garriej

Ik las ondertieten.

tweaker2010 schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 19:24:
[...]

Het teamgevoel op het WK was super en dat is er daarna nooit meer geweest. Dat ligt ook aan hem. Je ziet dat teams als Spanje en Duitsland ook steeds vernieuwen. De vernieuwing bij Nederland kwam pas na het EK.
Het was alleen niet volledig het oude team, we miste van bronkhorst en toch ook in mindere maten wel van bommel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Goed, het is zover. Verder in [Groep B WK2014] Spanje - Nederland :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste

Dit topic is gesloten.