To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour
don't mistake lack of talent for genius.
Maar ik weet zeker als we zo door de poule fase komen het een stuk leuker is omdat er echt iets gewonnen is.
Zat woensdag ook in het stadion, maar inderdaad, meest saaie wedstrijd ever. Wales kon niets, Nederland had maar kansje of 6, waarvan er misschien 2 echt goed uitgespeeld waren.
Over 4 jaar lopen de "grote 3" echt over hun houdbaarheidsdatum en ik zie nog geen nieuwe grote 3. Dit Oranje beschikt over meer dan genoeg talent om straks 8 uitstekende verdedigers cq waterdragers af te leveren. Maar ik vraag me af of Boetius, Depay of iemand anders straks een nieuwe Robben is. Maher of Wijnaldum zie ik ook geen nieuwe Sneijder worden en de spits positie is helemaal mager met eigenlijk alleen Castagnois als noemenswaardig talent. Al zou het zomaar kunnen dat er in de tussentijd iemand doorbreekt waar we nu nog niet van gehoord hebben, maar dit behoort nog niet tot "deze groep". Je hebt ook een paar individuele toptalenten nodig die het verschil maken.AcoLyte! schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 10:32:
'de Hollandse school' valt of staat met het materiaal dat je ter beschikking hebt. Dat is dit jaar niet geweldig, helaas. Wellicht heeft Cruijff gelijk en is juist deze groep in 2018 echt een serieuze titelkandidaat.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
We missen wel gewoon nieuwe talenten bij de grote clubs, zie niemand verkassen naar Barcelona, Real Madrid, Bayern, Man U/Chelsea/Arsenal/Man City of iets dergelijks, dus we missen gewoon echte toppers straks.
Float like a butterfly, sting like a bee.
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Sorry? Di Maria is momenteel is wereldvorm, Higuan prikt er meer in dan van Persie of Robben om nog maar te zwijgen over Aguëro! en Lavezzi is heerlijk om op de zijkant te hebben.Verwijderd schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 10:52:
Ik vind die Hollandse school totaal niet belangrijk, daar win je geen prijzen mee zoals gebleken. Al winnen we alles met 9 man op het veld, die beker die telt, verder niets. Je hebt geen grote 3 nodig in principe. Argentinië heeft Messi en daarbuiten is het ook allemaal niet zo bijzonder (Lavezzi is 5 klasses minder dan Robben bijvoorbeeld). Depay gaat er wel eentje worden en dan heb je Strootman en Krul als eerste doelman (gok ik). Zo heb je er ook 3Ik denk dat NL over 2 en over 4 jaar ontzettend veel kans gaat maken met aanstormende talenten zoals V Ginkel en Promes en Depay.
UhVerwijderd schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 10:52:
Argentinië heeft Messi en daarbuiten is het ook allemaal niet zo bijzonder (Lavezzi is 5 klasses minder dan Robben bijvoorbeeld).
- Di Maria
- Agüero
- Higuaín
- Mascherano
- Demichelis
- Zabaleta
bijvoorbeeld
Waarom wordt Huntelaar nooit in het rijtje gezet?Verwijderd schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 10:54:
Denk aan niveau v. Persie, Kluivert, Nistelrooij.
Maar inderdaad een echte spits zou ik nu niet kunnen opnoemen, ook geen talent met die mogelijke capaciteit.
Strootman en alle andere blijven toch spelers die het niet van hun creativiteit moeten hebben. Strootman is straks een uitstekende box-to-box speler of controleur. We hebben straks een aantal hele goede centrale verdedigers en backs komt ook wel goed. Maar een aanvaller van de hoogste categorie, laat staan buitencategorie, zie ik nog niet. Je hoeft niet 11 Robben's te hebben, maar een of 2 spelers die beslissend zijn op het aller hoogste niveau is wel lekker.martinusz schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 10:49:
Als je kijkt buiten de grote 3, dan heb je alleen Strootman die nog jong is en het op dit moment buitengewoon goed doet. Misschien dat van de eredivisie jongens in Oranje er een paar nog uitgroeien als ze een transfer zouden maken?
We missen wel gewoon nieuwe talenten bij de grote clubs, zie niemand verkassen naar Barcelona, Real Madrid, Bayern, Man U/Chelsea/Arsenal/Man City of iets dergelijks, dus we missen gewoon echte toppers straks.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Omdat het Huntelaar zich nog nooit heeft kunnen bewijzen bij een topclub? (met alle respect)martinusz schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 11:01:
[...]
Waarom wordt Huntelaar nooit in het rijtje gezet?
Maar inderdaad een echte spits zou ik nu niet kunnen opnoemen, ook geen talent met die mogelijke capaciteit.
Hopen maar dat van Persie zo'n oude sluwe spits wordt die lang meegaat
Verwijderd

Worden we een soort van Rode Duivels elftal (zoals jaren geleden)ph4ge schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 11:02:
[...]
Strootman en alle andere blijven toch spelers die het niet van hun creativiteit moeten hebben. Strootman is straks een uitstekende box-to-box speler of controleur. We hebben straks een aantal hele goede centrale verdedigers en backs komt ook wel goed. Maar een aanvaller van de hoogste categorie, laat staan buitencategorie, zie ik nog niet. Je hoeft niet 11 Robben's te hebben, maar een of 2 spelers die beslissend zijn op het aller hoogste niveau is wel lekker.

Zouden de grote voetballanden expres zoveel jong talent weghalen?
Dan kunnen ze zelfs de kwaliteit van het nationale elftal van andere landen sturen...
[/alu_hoedje]
Onderschat het thuisvoordeel niet he. Ik verwacht veel van de Zuid Amerikaanse landen dit WK. Argentinie moet de halve finale wel kunnen halen mits Messi in vorm is. Ze zitten in een erg zwakke poule met oa Iran.Verwijderd schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 11:13:
Demichelis, ZabaletaAllemaal zeer beperkte spelers. Naast Messi hebben ze Di Maria in vorm, maar die is niet beter dan Robben. Aguero is de enige echte topper naast Messi. Men kijkt graag naar namen merk ik, wil niet zeggen dat ze daadwerkelijk ook zo goed zijn.
Verder denk ik dat Uruguay, Chili en Ecuador ook wel eens kunnen gaan verrassen.
Dat demichelis niet kan voetballen ben ik het wel mee eens, maar Zabaleta is wel even de beste rechtsback in de PL. Je kijkt duidelijk geen engels voetbalVerwijderd schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 11:13:
Demichelis, ZabaletaAllemaal zeer beperkte spelers. Naast Messi hebben ze Di Maria in vorm, maar die is niet beter dan Robben. Aguero is de enige echte topper naast Messi. Men kijkt graag naar namen merk ik, wil niet zeggen dat ze daadwerkelijk ook zo goed zijn.

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade
Nee daarom voetballen ze bij Man City, Real Madrid, Barcelona....omdat ze niet kunnen voetballen, maar alleen een naam hebbenVerwijderd schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 11:13:

Verwijderd
En inderdaad Demichelis is zeker niet geweldig. Meer een soort Jaapie Stam, heeft totaal geen voetballende oplossing alleen de beuk erin. Wat natuurlijk soms ook nodig is.
Zabaleta zorgt er bij Man City voor dat er altijd enorm veel druk zit op de rechterflank en geeft goede voorzetten. Helaas hebben ze alleen geen koppers voorin
Verwijderd
en waarom haal je nu Baines en Shaw erbij, dat zijn linkerbacks notabene

Maar aardig offtopic lijkt me.
[ Voor 8% gewijzigd door Vos op 06-06-2014 12:16 ]

Dat is de spirit die we nodig hebben.Niku schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 12:21:
Net het huis maar eens versierd. Haal het er pas over vijf weken van af.
Ik heb net de 140 pagina's dikke WK uitvoering van de VI besteld, ben benieuwd, eigenlijk nog nooit dat blad gelezen. Maar de artikeltjes op de website lezen altijd lekker weg
Maar dit WK word een verassing voor Nederland, we gaan namelijk veel beter presteren als heel Nederland denkt! HUP HOLLAND HUP!

[ Voor 3% gewijzigd door Sjah op 06-06-2014 14:08 ]
Ik had zelf het idee dat het hele gedoe rond Boulahrouz het team nogal uit zijn doen had gebracht, niet zo zeer dat Rusland er nou zo goed op in speelde. Tegen Spanje waren ze nergens. Geen enkele speler van Oranje was een schim van wat ze in de eerste drie wedstrijden deden, maar dat mag iedereen voor zich bepalen.Sjah schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 23:48:
@hierboven, prima dat je countert , maar je weerwoord over wat Hiddink deed, zie ik niet.
Countervoetbal kan ook mooi zijn. Het was inderdaad geen standaard-Oranje-we-domineren-90-minuten-en-winnen-net-niet-of-net-wel maar ik vond het prachtige wedstrijden.ph4ge schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 07:53:
[...]
Niks negatief, het zijn feiten. Een counter oogt natuurlijk spectaculair en dat waren de uitslagen ook. Op dat moment liet men zich daardoor mee slepen. Maar het waren counters. Bovendien waren de wedstrijden vroegtijdig beslist en was Nederland vanaf dat moment sterker. Maar de marge van 2 werd 2 keer tegen de verhouding in bereikt, op dat moment hadden zowel Frankrijk als Italië veel meer en betere kansen gehad plus meer balbezit.
Dat de wedstrijden vroegtijdig beslist waren vind ik niet, tegen Italië was het na een half uur 2-0 maar je mag toch verwachten van een tegenstander als Italië dat ze dan nog wel geloven in minimaal een gelijkspel. De genadeklap kwam pas in de 79ste minuut. Tegen Frankrijk was het pas na 60 minuten 2-0 en kwam er wel een tegengoal, waarop Nederland briljant counterde en de marge opnieuw op twee bracht. Ik vond en vind dat nog steeds twee absoluut fantastische wedstrijden, omdat Nederland én resultaat én prachtig voetbal liet zien. Mijn mening, als jij het matig spel vond, prima.
In zowel 2008 als 2010 lieten we zien dat we ook buiten de Hollandse School om konden voetballen tegen grote landen en resultaten konden boeken. Dat vind ik leuk om te zien, en net zo leuk als klassieke wedstrijden van de Hollandse School - waar we er ook zat van verloren hebben trouwens, wat ik minder leuk vindOverigens maak jij ervan dat ik negatief ben. Dat is niet waar. Ik ben juist gek op opportunistisch spel en snelle counters. Zoals Van Bronckhorst een bal van de lijn haalde en een paar seconde later voor een doelpunt zorgt is prachtig, maar illustreert ook dat we onder zware druk stonden. Effectiviteit is ook een kwaliteit. Maar het is geen Hollandse School. Dat is een tegenstander onder druk zetten en kapot spelen, niet met hangen en wurgen overeind blijven en de tegenstander eruit counteren.
Ik ben trouwens wel benieuwd wat jij dan een wedstrijd vond op een toernooi waarop Nederland prachtig voetbal speelde, want als je 2008 zo aanpakt kan ik zelf niet zo snel bedenken waar Nederland nu prachtig voetbal speelde én domineerde - tegen een grote tegenstander, ik tel voor het gemak walkovers als tegen Joegoslavië in 2000 even niet mee.
Over die eerste goal is nog steeds discussie zie ikOverigens staat in je eigen artikelen in de eerste zin ook al dat het niet zo one sided was als de uitslag doet vermoeden. Er staat ook dat de eerste goal buitenspel was.
Scorebordjournalistiek zal je misschien zeggen maar wat ik bedoelde is dat je gewoon op de momenten waarop het telt er staat in die wedstrijden en scoort, en de tegenstander niet. Dat is ook overklassen. Het is Nederland zelf ook vaak genoeg overkomen, Tsjechië in 2004 anyone?
3 goals om precies te zijnEdit: en over Frankrijk:
France fashioned 23 goal attempts to Holland's 16, but Van Basten's attackers were simply more clinical and his goalkeeper, Edwin van der Sar, more athletic and alert in the face of any incoming threat.
We waren echt niet zoveel beter die wedstrijden.
[ Voor 4% gewijzigd door Dr. Strangelove op 06-06-2014 15:59 ]
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Dat soort wedstrijden zijn met een lampje internationaal te zoeken. Duitsland - Engeland ooit 1 - 5. Ek finale Spanje - Italie 4 -1, veel verder kom ik niet. Of toch, Engeland Holland op Ek 96, 4 -1, hebben de Engelsen het nu nog over tegen me.Dr. Strangelove schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 15:49:
waar Nederland nu prachtig voetbal speelde én domineerde - tegen een grote tegenstander, ik tel voor het gemak walkovers als tegen Joegoslavië in 2000 even niet mee.
Ben met je eens dat Joegoslavie, hoe gaaf ook, daarin niet meetelt.
Wat ik eigenlijk wil zeggen, uhhmm weet niet, moest dit kwijt.
[ Voor 11% gewijzigd door Sjah op 06-06-2014 16:18 ]
Verwijderd
Beter doet Martins Indi een beetje rustig aan. Die eerste tackle vol van achteren, dat moet je zien te voorkomen op de training. Natuurlijk kan dat in de wedstrijd gebeuren maar het is natuurlijk geen goede zaak als we Robben straks niet tot onze beschikking hebben omdat hij het toernooi is uitgeschopt door een ploeggenoot, nog voordat het WK begonnen is.Verwijderd schreef op maandag 09 juni 2014 @ 18:23:
Robben was wel een beetje onsportief bezig zeg. Goedemorgen, hoe oud is die Robben nou? Indi lijkt heel wat volwassener te reageren.
Joh, dit is dagelijkse kost op welk trainingsveld dan ook. No big deal.Verwijderd schreef op maandag 09 juni 2014 @ 18:23:
Robben was wel een beetje onsportief bezig zeg. Goedemorgen, hoe oud is die Robben nou? Indi lijkt heel wat volwassener te reageren.
Dagelijkse kost voor Robben misschien. Dit gedrag zou je van hem toch onderhand wel gewend moeten zijn; domme egoïstische beslissingen maken -> balverlies -> boos doenNiku schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 12:02:
[...]
Joh, dit is dagelijkse kost op welk trainingsveld dan ook. No big deal.
Sig
Verwijderd
Is het nog wel een jankbal. Waarom denk je dat hij uitgekotst was bij chelsea? Daar houden ze niet zo van voetballers die zich laten vallen. (oke onder mourinho waarschijnlijk welD-e-n schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 15:27:
Eén van de beste vijf aanvallers die er op dit WK rondloopt waarschijnlijk maar dat schijnt in Nederland niet zo belangrijk te zijn. Liever zeiken we op van alles en nog wat......
Goede voetballer is het zeker maar dan mogen we wel zeggen dat het een zeikerd is? Of mogen we geen kritiek geven als iemand goed kan voetballen. Doen we bij Ronaldo namelijk ook, en dan is het wel oke omdat hij geen nederlander is?
Ik zei het toch? tweaker2010 in "[WK2014] Oranje voorbespreking: opstelling en oefenpotjes"martinusz schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 15:32:
Jan Maat geen pingel laten nemen![]()
http://www.telegraaf.nl/t...e_oefent_penalties__.html
Jan Maat?martinusz schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 15:32:
Wie heeft er gisteren overigens VI Oranje gezien? Wat een drama was dat zeg
Die andere wedstrijden maken me niet zoveel uit.
How do you save a random generator ?
In 2010 haalden we de finale ook niet dankzij geweldig mooi voetbal, maar daar maalde niemand om.albino71 schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 10:17:
Tuurlijk kan ik me de finale van 2010 herinneren, maar ook de winsten op Frankrijk en Italië onder van Basten!
74 praat iedereen nog over en dat is 40 jaar terug!
Zomaar een paar voorbeelden die m.i. pleiten voor 'de Hollandse school'.
Als we hadden gewonnen dankzij die karatetrap van de Jong, ook prima. Die beker daar gaat het tenslotte om.
Nu blijft de herinnering van net niet, een tocht door de grachten zonder prijs, zoiets moet je niet willen.
Niku schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 15:47:
[...]
Jan Maat?
Wie heeft er gisteren overigens VI Oranje gezien? Wat een drama was dat zeg
Die *koekkoek* Siert

Die siert wordt gewoon een beetje belachelijk gemaakt, daarnaast was het de saaiste rapportage die ik ooit had gezien. Maar ik heb er van genoten! Groeten aan siert op de maan.martinusz schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 16:00:
[...]
![]()
![]()
Die *koekkoek* Siertdie man is echt verschrikkelijk, snap niet dat mensen daar naar kunnen luisteren
Hij is de Ivo Niehe onder de commentators/verslaggevers
Die lach van Boskamp is ook geniaal. En gordon voelde zich niet op ze gemak als er iets werd gevraagd over voetbal

Wacht ook nog steeds op m'n VI blad. Hij zou zaterdag komen, maar dat is dus niet gebeurt, nu verwacht ik hem vandaag.
[ Voor 20% gewijzigd door garriej op 10-06-2014 16:04 ]
Daar heeft ie echt niet iemand anders voor nodig hoor dat doet ie zelf welgarriej schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 16:01:
[...]
Die siert wordt gewoon een beetje belachelijk gemaakt
Maar dit ga ik niet elke avond kijken in ieder geval.
Uitzendtijden 9 – 12 juni
Vanaf 9 juni tot 12 juni is het programma van 22.30 tot 00.00 te zien op RTL 4.
Uitzendtijden 13 – 22 juni (2 keer per dag)
Van 13 juni tot en met 22 juni, is het programma twee maal per dag op televisie te zien. De vroege uitzending begint om 19:50 uur, vlak na afloop van de eerste wedstrijd van de dag. Deze uitzending wordt uitgezonden op RTL 7 en duurt tot 20:30 uur. Om 22:50 uur begint op RTL 4 de late en langere uitzending. Deze duurt tot 00.00 uur.
Vanaf 23 juni één keer per dag
Na groepsfase verdwijnt de vroege uitzending en maken de voetbalanalytici één uitzending van 22:30 uur tot 00:00 uur. Deze uitzending wordt uitgezonden op RTL 4. (bron VI nummer 11, woensdag 12 maart 2014).
[ Voor 56% gewijzigd door garriej op 10-06-2014 16:10 ]
1e in de groep op doelsaldo en een gelijkspel op Spanje!
[ Voor 49% gewijzigd door danslo op 10-06-2014 17:42 ]
1. In 2008 en 2010 dacht ik ook dat we qua zwakte het dieptepunt bereikt hadden met Oranje en dat viel beide keren mee.
2. Spanje is traditioneel zwak in de groepsfase en heel zwak in de openingswedstrijd.
Maar eigenlijk denk ik dat we met hangen en wurgen tweede worden in de groep en vervolgens van Brazilië het pak slaag krijgen dat ze ons in 2010 in de eerste helft van de kwartfinale vergeten hebben te geven.
Edit: Anyway, oranje bril op en grenzeloos optimisme aan.
[ Voor 5% gewijzigd door Dr. Strangelove op 10-06-2014 18:05 ]
Een halve seconde bij het langs zappen. Dat was al meer dan genoeg. Ik sla voorlopig over en wellicht wel helemaal. Hangt ook een heel klein beetje van de gasten af.Niku schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 15:47:
[...] Wie heeft er gisteren overigens VI Oranje gezien? Wat een drama was dat zeg
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Ondanks dat Brazilië topfavoriet is (thuisvoordeel natuurlijk) ben ik eigenlijk nooit onder indruk van hun als team: het zijn individueel vaak natuurlijk hele goede voetballers, maar wat ze laten zien is vaak gewoon rommelig. (wat nou sambavoetbal?)Dr. Strangelove schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 18:01:
Mja, ik klamp me vast aan twee (volledig nietszeggende) dingen:
1. In 2008 en 2010 dacht ik ook dat we qua zwakte het dieptepunt bereikt hadden met Oranje en dat viel beide keren mee.
2. Spanje is traditioneel zwak in de groepsfase en heel zwak in de openingswedstrijd.
Maar eigenlijk denk ik dat we met hangen en wurgen tweede worden in de groep en vervolgens van Brazilië het pak slaag krijgen dat ze ons in 2010 in de eerste helft van de kwartfinale vergeten hebben te geven.
Spanje daaraantegen bestaat grotendeels uit Barcelona(spel) die zijn al jaren op elkaar ingespeeld en daarom konden ze meerdere toernooien winnen. Ik lees zo vaak dat Spanje minder zou zijn nu, ik zou ze echt niet onderschatten. Want hun B-elftal is nog 10x beter dan wat wij hebben.
Tijd voor een reality check: wij gaan het WK spelen met een stel jochies uit de Eredivisie
Het zou echt een wonder zijn als we daarmee de groepsfase door zouden komen.
Nu staat er niet genoeg druk op hemartinusz schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 15:32:
Is Janmaat zo'n zenuwpees dan? Zou best kunnen maar beeldde me in dat hij op het moment supreme gewoon ijskoud zou zijn. Hier gokt hij gewoon, net als de Jong overigens, maar wel heel slecht geraakt
[ Voor 12% gewijzigd door apis29 op 10-06-2014 20:25 ]
Ach, om wereldkampioen te worden hoef je in principe geen wedstrijd te winnen...danslo schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 17:41:
Staat er werkelijk niemand positief in hier?
1e in de groep op doelsaldo en een gelijkspel op Spanje!
(Moet je wel een beetje geluk hebben in de poule en met drie punten (drie gelijke spelen) door gaan en daarna de strafschoppen er goed inschieten...)
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
ik heb nergens gezegd dat RVP of Robben geen topvoetballers zijn, maar als de rest niet mee kan dan houdt het heel snel op. Messi kan in z'n eentje ook niet Argentinië kampioen maken.D-e-n schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 20:01:
Een wonder? Je moet niet overdrijven. De voorhoede is toch aardig op niveau. Daar zal ook Chili jaloers op zijn.
Verwijderd
Afwachten dus hoe iedereen het gaat doen.
Las dat zelfs de financiering rond was, maar op een of andere manier is er een stokje voor gestoken door Rtl.. (?)
[ Voor 26% gewijzigd door Sjah op 11-06-2014 00:29 ]
Ik mag toch aannemen dat als er met 4 verdedigers wordt gespeeld de beste verdediger en de enige die nog een beetje kan opbouwen er in blijft staan. Het zal ten koste gaan van Blind of Indi, afhankelijk van of er verdedigd of aangevallen moet worden door de linksback en of er een plekje op het middenveld vrij is voor Blind.Niku schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 22:46:
Of over 433 weer gewoon? Vier verdedigers waarbij De Vrij buiten de boot zou vallen in ieder geval. Rest is vrij onduidelijk. Maar wel raar, zo vlak voor de grote wedstrijd.
My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens
Het was niet mijn mening, maar de berichtgeving was dat De Vrij op de training buiten de boot vielph4ge schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 09:14:
[...]
Ik mag toch aannemen dat als er met 4 verdedigers wordt gespeeld de beste verdediger en de enige die nog een beetje kan opbouwen er in blijft staan. Het zal ten koste gaan van Blind of Indi, afhankelijk van of er verdedigd of aangevallen moet worden door de linksback en of er een plekje op het middenveld vrij is voor Blind.
Ik geniet er ook van, geniaal, ik lig echt in een deuk.LuNaTiC schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 10:11:
Gezeur over VI Oranje. Ja het is plat en vaak wat kinderachtig maar er zijn maar weinig programma's waar ik zo om moet lachen. Zegt misschien ook wat over mij, maar ik vind het topvermaak
Redelijk wishfull thinking,watdacht je van Belgie of Argentinie in de 1/2e finale?garriej schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 09:09:
Als we eerste worden in de groepsfase(onwaarschijnlijk) dan redden we de finale ook, want de teams die je dan mogelijk tegenkomt zijn niet heel zwaar, vergeleken met als je 2e wordt in de poule.
http://www.telegraaf.nl/t...als_Oranje__video___.html
pfft, ik zou eerder blij zijn als Cillessen een paar vandie vrije trappen weet tegen te houden - of zijn die eruit gekniptmartinusz schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 13:34:
Goed om te zien, ze zitten lekker in hun vel:
http://www.telegraaf.nl/t...als_Oranje__video___.html
13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47
Er is wel flink geknipt in het filmpje jaTerryb47 schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 13:38:
[...]
pfft, ik zou eerder blij zijn als Cillessen een paar vandie vrije trappen weet tegen te houden - of zijn die eruit geknipt
Die de Jong heeft trouwens ook nog een beste trap.
[ Voor 7% gewijzigd door Martinusz op 11-06-2014 13:44 ]
Inderdaad. Ik moest ook wel lachen dat er gezegd werd dat dit slecht voor zijn zelfvertrouwen zou zijn.vhal schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 14:04:
Cillessen doet nou niet echt bepaald moeite ofzo...
Denken die journalisten nu serieus dan Cillissen zo'n slechte keeper is dat hij geen enkele vrije trap pakt?
Cillissen denkt, ik kan wel keepen, laat hun maar even hun ego boosten met wat vrije trappentweaker2010 schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 15:37:
[...]
Inderdaad. Ik moest ook wel lachen dat er gezegd werd dat dit slecht voor zijn zelfvertrouwen zou zijn.
Denken die journalisten nu serieus dan Cillissen zo'n slechte keeper is dat hij geen enkele vrije trap pakt?
Slap excuus voor iemand die zijn geld er mee verdiend, maar ik denk dat je er als keeper sneller doorheen zit in een training als een veldspeler.martinusz schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 15:48:
Zal wel einde van de training zijn geweest, deden wij ook vaak, ging de keeper nog wel staan, maar die had eigenlijk niet zoveel zin meer
Die focust zich nu meer op z'n nieuwe functie:vhal schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 14:04:
Cillessen doet nou niet echt bepaald moeite ofzo...

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic
Ik vermaak me er wel mee. Word wel enorm moe van steeds en steeds en steeds weer dat gelul van Derksen en kozotten over dat van Gaal niet normaal kan doen. Tjemig daar hebben ze echt al een half jaar over.LuNaTiC schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 10:11:
Gezeur over VI Oranje. Ja het is plat en vaak wat kinderachtig maar er zijn maar weinig programma's waar ik zo om moet lachen. Zegt misschien ook wat over mij, maar ik vind het topvermaak
Er is anders ook geen r**t op tv, heb je 12 nederlandse zenders:S
[ Voor 71% gewijzigd door Harribo op 11-06-2014 16:30 ]
Niet zo negativo doen hé! We worden kampioen!Harribo schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 16:27:
Zoiets zal het wel moeten worden. We kunnen wel positivo hier doen maar ik hoop echt vnl dat de schade gaat meevallen

Hahahaa....oh jaaaa natuuuuurlijk!garriej schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 16:28:
[...]
Niet zo negativo doen hé! We worden kampioen!![]()
![]()
Waar ik met name bang voor ben is ook al tijden een "feyenoord" kwaaltje: Kom je op voorsprong is het enige wat je doet inzakken en proberen de voorsprong vast te houden.Harribo schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 16:27:
Zoiets zal het wel moeten worden. We kunnen wel positivo hier doen maar ik hoop echt vnl dat de schade gaat meevallen
Enige wat je dan bereikt is dat het vertrouwen wegzakt (je komt er niet meer uit) en dat de tegenstander het gevoel krijgt dat er wat te halen valt. Ik hoop vooral dat als ze op voorsprong komen, dat ze zelf blijven voetballen en het eigen spelletje, waarmee de voorsprong is gepakt, blijven spelen. Dan kan er best wat leuks ontstaan met deze groep.
Daardoor zul je ook ruimte weg moeten geven. Als die spanjaarden een beetje gas geven wordt het zo 3-0.
Dat vrees ik ook. Enige voordeel is dat de meesten er zo over denken, misschien kunnen we profiteren van wat onderschatting hun zijds.tweaker2010 schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 16:45:
Als die spanjaarden een beetje gas geven wordt het zo 3-0.
Denk het niet want eerst speelt onze poule hun laatste wedstrijden, en daarna pas de poule van Brazillië, dus Brazilië kan gaan kiezen tegen wie ze de volgende ronde spelenhorizon1978 schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 10:07:
Ben eigenlijk benieuwd of Spanje, Nederland en ook Chili zich gaan inhouden mocht Brazilie tweede gaan worden in hun groepje.
Canon 6D | EF 17-40 f/4L | EF 70-200 f/4L | 50 f1.8 | Oude meuk
zelfde in hun blad. elke zogenaamde analyse (van Taco vd Velde meestal) is het hetzelfde liedje: Van Gaal zei 16 jaar en 3 maanden geleden in Story hetvolgende. En gisteren zei hij dit.... dit is inconsequent!1!! En volgens Taco moeten we ook gewoon "hollandse school" blijven voetballen...altijd en overal whatever het materiaal!11! En dat gejammer over dat er in NL zo slecht gevoetbald wordt. Die constatering telkens opnieuw maken zonder enige toevoeging (alternatieven, mogelijke oplossingen, oorzaken etc) is heel vermoeiend, voorspelbaar en saai.Harribo schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 16:27:
Word wel enorm moe van steeds en steeds en steeds weer dat gelul van Derksen en kozotten over dat van Gaal niet normaal kan doen. Tjemig daar hebben ze echt al een half jaar over.
misschien moeten we eens accepteren dat de lichting anno nu gewoon minder (dwz niet breed op wereldklasse niveau) is, en bij andere landen nu eens veel beter dan voorheen (Belgie?). Het kan niet altijd feest zijn he? En dus gewoon onze plaats op het wereldvoetbal toneel weten, als klein land.
Die excellente lichting komt misschien wel weer een keer.
Het is toch een mooie test voor "onze" eredivisie jongens, ben zeer benieuwd hoe die zich erdoor heen gaan slaan. Zelf ben ik dan nog extra benieuwd want (niet zo heel fanatieke maar wel trouwe ) Feyenoord supporter
Verwijderd
Niemand verbiedt het van Gaal om bijvoorbeeld met Huntelaar als diepe spits te spelen met Robben in een vrije rol om hem heen zwervend en daar achter niet alleen Schneider maar tevens van Persie, waarbij aangetekend dat van Persie waar mogelijk zeer wel dieper kan gaan.
Moet de verdedigende middenvelder wel een goede klick hebben met de hoog opstaande backs. Want anders krijgt ie het wel heel erg lastig tegen de Spanjaarden.
1. Een bus voor de goal parkeren en met vlijm scherpe counters er uit proberen te komen.
2. De Ajax tactiek tegen Barcelona. Vanaf de eerste minuut steevast pressie op de Spaanse middenvelders.
Dat laatste gaat gewoon weg niet lukken in de hitte daar in Brazilië. Dus het is meer dan logisch dat je voor een 532 opstelling kiest. Dat gelul met Hollandse school moet dan ook afgelopen zijn tenzij je een historisch pak slaag van de Spanjaarden wilt hebben. Juist met 433 krijgt spanje de ruimte om tiki taka te spelen.
Ach, dat dacht NL ook tijdens het EK2012. En we weten allemaal hoe dat is afgelopen...tweaker2010 schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 16:45:
Als die spanjaarden een beetje gas geven wordt het zo 3-0.
Ik gok op een zoutloze 0-0 tegen Spanje.
Dit topic is gesloten.