[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2013/2014 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 222 223 Laatste
Acties:
  • 405.110 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-05 15:45

MrMonkE

★ EXTRA ★

Ja, dit is allemaal waar. Dit is ook deels in het nieuws geweest toen Nederland het WK wilden binnenslepen.
Maar om deze reden zal het onwaarschijnlijk zijn dat Nederland -het braafste jongetje van de klas- ooit een WK mag doen.

Laatste en komende WK's: South Africa, Brazil, Russia en Qatar
Ik verwacht dat 2026 naar Noord Korea zal gaan of naar Turkmenistan.

★ Lijkt joop.nl wel hier ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 244101

Allemaal leuk en aardig dat gelul over die Blatter, maar zijn opvolger en daar de opvolger weer van zullen allemaal net zo erg zijn. Platini is ook niet vies van een beetje corruptie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:50

Player1S

Probably out in the dark

Anoniem: 244101 schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 11:59:
Allemaal leuk en aardig dat gelul over die Blatter, maar zijn opvolger en daar de opvolger weer van zullen allemaal net zo erg zijn. Platini is ook niet vies van een beetje corruptie.
enige (tijdelijke) oplossing is een compleet nieuwe bond te beginnen en zoals ik al schreef slaagt dat alleen als je de grote landen en grote sponsoren mee krijgt.

Nederland zou IMHO best een keer een WK, EK of Olympische spelen binnen kunnen halen maar dan wel onder het mom van "back to basics". Zeker met een Olympische spelen. Het gaat om de sporten niet om de randzaken. Dus geen megaduur stadion wat nooit meer gebruikt word maar iets duurzaams. Bv wat ze bij Dordrecht (IIRC) willen doen met het stadion. Tijdelijke tribunes die je of kunt uitbreiden of kunt verwijderen.
Geen openingsceremonie die meer kost dan het wereldwijde budget voor kankeronderzoek.

Met de ophopende verhalen over corruptie binnen die organisaties kan er best en punt komen waardoor ze opeens gevoelig zijn voor zo'n insteek.

[ Voor 7% gewijzigd door Player1S op 10-06-2014 12:18 ]

Player1s Twitch Elite Dangerous megatrip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Anoniem: 244101 schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 11:59:
Power corrupts.

Absolute power absolutely corrupts / corrupts absolutely...

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-05 22:24

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

MrMonkE schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 11:55:
Ja, dit is allemaal waar. Dit is ook deels in het nieuws geweest toen Nederland het WK wilden binnenslepen.
Maar om deze reden zal het onwaarschijnlijk zijn dat Nederland -het braafste jongetje van de klas- ooit een WK mag doen.

Laatste en komende WK's: South Africa, Brazil, Russia en Qatar
Ik verwacht dat 2026 naar Noord Korea zal gaan of naar Turkmenistan.
Nederland heeft toch ook het EK 2000 mogen doen? Het is eerder een capaciteitsprobleem.
Zelfs Spanje en Portugal moesten samen werken om een bid voor het WK 2018 te kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-05 15:45

MrMonkE

★ EXTRA ★

tweaker2010 schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 12:39:
[...]

Nederland heeft toch ook het EK 2000 mogen doen? Het is eerder een capaciteitsprobleem.
Zelfs Spanje en Portugal moesten samen werken om een bid voor het WK 2018 te kunnen doen.
Ik probeer met de genoemde landen de huidige trend van extreme corruptie aan te geven.
2000 is te lang geleden.

★ Lijkt joop.nl wel hier ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:28
Een nieuwe federatie zou een hoop problemen op kunnen lossen binnen 't voetbal/ de sport, ook vanuit de beeldvorming dat corruptie etc niet geaccepteerd wordt, maar dan zouden inderdaad de sponsoren mee moeten gaan en dat wordt de grote uitdaging. Aan de andere kant, als er opeens een boycot van een sponsor ontstaat vanwege het sponsoren van de FIFA, die een toernooi in Qatar organiseren, kan 't ook heel snel gaan denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14:52
Wat mij misschien nog wel meer verbaasd dan de corruptie is dat vaak de landen die de middelen niet hebben (dit geldt ook voor de gehele infrastructuur) het meest te bieden lijken te hebben en gekozen worden.

Waarom moeten elk WK compleet nieuwe "dorpen" en stadions uit de grond gestampt worden, terwijl er ook echt regio's zijn waar de afstanden kleiner zijn tussen de stadions en er voldoende infrastructuur is om e.e.a. te regelen?
Stel nu eens dat Duitsland/ België/ Nederland, België/ Nederland/ Engeland, of wat voor combinatie van landen in Europa (naast/ bij elkaar) ook, samen een WK organiseren? Stadions genoeg, plaats genoeg voor supporters, de risico's worden gespreid en er hoeft niet (veel) gebouwd te worden. Lijkt mij een betere oplossing dan wat nu gebeurt, supergrote stadions die na het evenement waarschijnlijk nooit weer zo vol zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

jbdeiman schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 14:48:
Waarom moeten elk WK compleet nieuwe "dorpen" en stadions uit de grond gestampt worden, terwijl er ook echt regio's zijn waar de afstanden kleiner zijn tussen de stadions en er voldoende infrastructuur is om e.e.a. te regelen?
Tja, meestal wordt een WK ook als testcase in aanloop van de OS gehouden (zie ook de zomerspelen in Rio in 2016). Dus qua infrastuctuur het is niet per definitie weggegooid geld, eerder een boost voor zo'n arm land.
Wat de stadions betreft, daar heb je wel gelijk in. Deze staan daarna vaak leeg en de capaciteit wordt niet meer volledig benut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 581393

tweaker2010 schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 15:29:
[...]

Tja, meestal wordt een WK ook als testcase in aanloop van de OS gehouden (zie ook de zomerspelen in Rio in 2016). Dus qua infrastuctuur het is niet per definitie weggegooid geld, eerder een boost voor zo'n arm land.
Wat de stadions betreft, daar heb je wel gelijk in. Deze staan daarna vaak leeg en de capaciteit wordt niet meer volledig benut.
Volgens mij is dat alleen dit jaar het geval. Kijk maar naar zuid afrika. Tijdje geleden was de BBC daar geweest om te kijken wat er nog van over is.....bar weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-05 18:28
tweaker2010 schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 15:29:
[...]

Een tijd geleden was er een bericht op TV over de clubs die na het WK in de WK stadions gaan spelen.

Ze lieten de huidige stadions van de betreffende clubs zien en gaven ook even aan hoeveel publiek gemiddeld op hun wedstrijden af kwam.

Er was 1 club bij die gemiddeld 1500 bezoekers heeft, en deze gaat dus na het WK in een van de WK stadions spelen. Ik weet niet meer welke club het was of welk stadion maar dat gaat dus sowieso een stadion van 42.000+ zijn.

Er werd aangegeven dat de beslissing om daar een stadion te bouwen puur politisch was.
In de betreffende regio werd voor de rest niets gebouwd voor het WK dus moest er wel een stadion komen.

Maar dit heb je niet alleen in Brazilie of Zuid-Afrika deze ellende had je ook in Duitsland.
De politiek vond dat er ook WK wedstrijden in het voormalige Oost-Duitsland gespeeld moesten worden.
Het enige probleem hierbij was dat er geen grote clubs in Oost-Duitsland zitten.

Het resultaat was dat men besloot Leipzig te gebruiken als WK stad.
Het enige probleem was dat er geen prof club was in Leipzig (alleen regional Liga).
De nog grotere grap was dat enkele jaren ervoor de stad het stadion had laten renoveren voor veel geld terwijl er dus geen club was.

Recentelijk speelt RB leipzig in het stadion (de club van Red Bull), hun halen een aardig gemiddelde en zullen het in de toekomst wel vol krijgen word verwacht.
Neemt niet weg dat het gewoon onzin is een stadion ergens neer te zetten wanneer je gewoon weet dat het stadion na het WK (of EK) nooit vol zal zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Van Praag vandaag tegen Blatter:
Dat gebeurde, waarna Van Praag resoluut de microfoon greep. 'Het is niets persoonlijks', zei hij. 'Onze vrouwen kennen elkaar zelfs. Maar dit is een storm die wordt geleid door de media waarbij ook de president van de FIFA wordt aangevallen. De FIFA heeft zó'n slecht imago. Zelfs Qatar ligt nu onder vuur.'
Ook de andere zaken die van Praag heeft genoemd gaan over imago en de media, en zetten zowel de FIFA als Blatter neer als slachtoffer. Ik had van Praag hoog zitten tot enige jaren geleden, maar het is helaas ook een eng mannetje geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14:25
PWM schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 21:04:

[...]

Ook de andere zaken die van Praag heeft genoemd gaan over imago en de media, en zetten zowel de FIFA als Blatter neer als slachtoffer. Ik had van Praag hoog zitten tot enige jaren geleden, maar het is helaas ook een eng mannetje geworden.
Van Praag staat tenminste wel op, dat moet je hem nageven.

Maar het is en blijft wel een corrupte bende die door en door verziekt is. Deze media aandacht tast de fundering van de FIFA aan, ik hoop ook dat het Qatar gedrocht uiteindelijk in elkaar stort en dat we een mooi WK krijgen in 2022 in plaats van in de woestijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-05 23:01
PWM schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 21:04:

[...]

Weet niet waar je deze quotes vandaan tovert, maar op alle grote nieuwssites staat toch wel iets anders dat van Praag heeft gezegd, beetje jammer dat je dat negeert en alleen dit stukje hier neerzet.
Blatter neerzet als slachtoffer? Hij zou juist Blatter hebben aangevallen inclusief de man van de FA.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Idd, de NOS zond net ook een interview met van Praag uit en daar liet hij duidelijk blijken dat hij een statement wilde maken. Het zal me overigens weinig uitmaken of Platini of Blatter nu op die stoel gaat zitten, het blijft een corrupte bende. Ik denk dat Van Praag trouwens zelf ook wel zin heeft in een hoge functie (opvolger Platini?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

martinusz schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 23:20:
[...]

Weet niet waar je deze quotes vandaan tovert, maar op alle grote nieuwssites staat toch wel iets anders dat van Praag heeft gezegd, beetje jammer dat je dat negeert en alleen dit stukje hier neerzet.
Blatter neerzet als slachtoffer? Hij zou juist Blatter hebben aangevallen inclusief de man van de FA.
Van Praag heeft eens paar simpele opmerkingen geplaatst over imago, en noemt Blatter eindverantwoordelijk.

Hij zegt niet dat de corruptie de spuigaten uitloopt, dat de doden vallen in Qatar, dat vrienden elkaar de hand boven het hoofd houden, dat miljarden verdwijnen in een land met veel armoe, nee hij spreekt over het imago van de bond. En daarna eindigt die met bovenstaande woorden, die overigens van VI komen. Ik chargeer iets, hij noemt bijvoorbeeld wel corruptie, maar meldt daarna meteen dat Blatter er niets mee the maken heeft.

Het is een zware crimineel aanspreken op zijn weggedrag.

[ Voor 6% gewijzigd door PWM op 10-06-2014 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 197141

Het is sowieso vreemd dat zo'n organisatie zijn gang kan gaan.
Alles word gereguleerd en strak gecontroleerd door de overheid maar de FIFA niet?

[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 197141 op 11-06-2014 03:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:15
PWM schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 23:53:
[...]

Van Praag heeft eens paar simpele opmerkingen geplaatst over imago, en noemt Blatter eindverantwoordelijk.

Hij zegt niet dat de corruptie de spuigaten uitloopt, dat de doden vallen in Qatar, dat vrienden elkaar de hand boven het hoofd houden, dat miljarden verdwijnen in een land met veel armoe, nee hij spreekt over het imago van de bond. En daarna eindigt die met bovenstaande woorden, die overigens van VI komen. Ik chargeer iets, hij noemt bijvoorbeeld wel corruptie, maar meldt daarna meteen dat Blatter er niets mee the maken heeft.

Het is je CEO aanspreken als 3e lijn support medewerker. Kom op, je snapt zelf ook wel dat Van Praag in zijn eentje geen vuist kan maken en bij zulke uitspraken al zijn krediet kwijt is binnen de organisatie?

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

De Engelse FA heeft hem direct gesteund en Duitsland later ook.
Denk dat het een gevalletje is van als er 1 schaap over de dam is....

Wie weet. De "revolutie" kan zomaar begonnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
PWM schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 23:53:
[...]

Maar hij is wel de eerste die openlijk waar Blatter bij is zijn zorgen even uit, niemand heeft dat tot nu toe in die organisaties gedaan. Wees blij dat er eindelijk iemand eens opstaat zodat die Blatter niet nog een termijn aan de macht komt!

Even iets anders:
1 miljoen euro boete willen ze als er het woord Joden wordt gebruikt in spreekkoren:
http://www.telegraaf.nl/b...ete_bij_jodenleus___.html

Ik snap alleen niet dat een geuzennaam ook als antisemitisme wordt gezien? :? Wat is daar discriminerend aan?
Stel dit komt er doorheen, dan is de KNVB zo blut denk ik :P overigens kunnen ze het dan niet gelijk instellen voor alle ziektes etc.

[ Voor 18% gewijzigd door Martinusz op 11-06-2014 08:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-05 09:21
martinusz schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 08:28:
[...]

Even iets anders:
1 miljoen euro boete willen ze als er het woord Joden wordt gebruikt in spreekkoren:
http://www.telegraaf.nl/b...ete_bij_jodenleus___.html

Ik snap alleen niet dat een geuzennaam ook als antisemitisme wordt gezien? :? Wat is daar discriminerend aan?
Stel dit komt er doorheen, dan is de KNVB zo blut denk ik :P overigens kunnen ze het dan niet gelijk instellen voor alle ziektes etc.
Ik zeg: EINDELIJK !!!

Het is gewoon ziekelijk. Ik zit regelmatig bij ADO en Feyenoord en ook daar roepen ze het tegen Ajax en van mij mogen ze dat ook aanpakken. Ik sta er dan tussen en voel me heel ongemakkelijk. Het is schandalig dat een club als Ajax er niets tegen doet en sterker nog de spelers riepen het tijdens hun kampioensfeestje.

Er is een verleden met die soort dingen en het moet keihard uitgebannen worden. Dat je dat niet snapt is best wel een kwalijke zaak. Ik zal waarschijnlijk wel commentaar krijgen op mjin mening maar ik vind het gewoonweg ziekelijk dat ze dit roepen en het getuigd niet van enige kennis van de geschiedenis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18-02 21:39

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

rikoos schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 09:02:
[...]

Het is gewoon ziekelijk. Ik zit regelmatig bij ADO en Feyenoord en ook daar roepen ze het tegen Ajax en van mij mogen ze dat ook aanpakken. Ik sta er dan tussen en voel me heel ongemakkelijk. Het is schandalig dat een club als Ajax er niets tegen doet en sterker nog de spelers riepen het tijdens hun kampioensfeestje.

Er is een verleden met die soort dingen en het moet keihard uitgebannen worden. Dat je dat niet snapt is best wel een kwalijke zaak. Ik zal waarschijnlijk wel commentaar krijgen op mjin mening maar ik vind het gewoonweg ziekelijk dat ze dit roepen en het getuigd niet van enige kennis van de geschiedenis.
Zolang Ajax het zelf gebruikt als geuzennaam zal het nog wel even doorgaan. Het heeft ook niets te maken met het Joodse geloof volgens mij, maar als ze er vandaag mee stoppen. Graag _/-\o_
Het zit wel heel diep in de gemiddelde Feyenoorder (en blijkbaar ook andere clubs) merk ik als Feyenoord fan, dus of een paar boetes gaan helpen. Het lijkt me niet, ze straffen ook niemand als er weer een fakkel wordt afgestoken of een keeper door zijn eigen fans bekogeld wordt met vuurwerk(of zijn daar al straffen voor uitgedeeld?).

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
rikoos schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 09:02:
[...]

Dus Ajax moet er iets aan doen als Ado of Feyenoord supporters een scheldwoord gebruiken in combinatie met Joden? :?

Misschien moet je zelf eerst de geschiedenis eens beter bestuderen en dan nogmaals bekijken of het Joden roepen door Ajax fans op 1 of andere manier gelinkt is aan antisemitisme of een verwijzing is naar de tweede wereldoorlog. Dat andere clubs er scheldwoorden bij plaatsen staat daar verder los van.

Het zal mij overigens een biet zijn of het verboden wordt, ik vond het vooral interessant dat een geuzennaam als antisemitisme wordt gezien, dat is op zich best opmerkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Heb echt zo'n hekel aan die Joden die zich te pas en te onpas in de slachtoffer rol blijven drukken. Hun grootouders hebben WW2 mee gemaakt. Zij niet.

Als de geuzennaam van Ajax Turken was werd daar vanalles mee gedaan. Als de geuzennaam 3-kwarts-maat was geweest werd daar iets mee gedaan. Maar in geen van die gevallen betekent het dat men direct refereert aan Joden, Turken of de 3-kwarts-maat.

En al zou je het willen aanpakken. Onkruid moet je met wortel en al verwijderen, niet alleen de topjes afknippen. Dus ga eerst lekker met Ajax en Ajax supporters in gesprek om die geuzennaam af te schaffen. Dan gaan de andere clubs er vanzelf wel mee stoppen. En ja, dat zal een jarenlang proces zijn.

Luchtkasteel 2.0 ook kapot? http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=216657

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Ze krijgen de komende 3 jaar nog bijna 30 miljoen van Truphone dus dat zal wel meevallen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

tweaker2010 schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 09:58:
[...]

Ze krijgen de komende 3 jaar nog bijna 30 miljoen van Truphone dus dat zal wel meevallen denk ik.
bij een jaarlijks verlies van 20 miljoen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
tweaker2010 schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 09:58:
[...]

30 miljoen per jaar? of voor 3 jaar?
Ze maken verlies van 20 miljoen per jaar, dus dat schiet niet op :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
martinusz schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 09:44:
[...]
Dus Ajax moet er iets aan doen als Ado of Feyenoord supporters een scheldwoord gebruiken in combinatie met Joden? :?
Beetje rare opmerking waar je zelf ook wel van weet dat het daar niet om gaat. Er is een gezegde: Verander de wereld, begin bij jezelf. Zolang Ajax supporters dit blijven roepen zal de tegenstander er ook niet mee stoppen.
[...]
Misschien moet je zelf eerst de geschiedenis eens beter bestuderen en dan nogmaals bekijken of het Joden roepen door Ajax fans op 1 of andere manier gelinkt is aan antisemitisme of een verwijzing is naar de tweede wereldoorlog. Dat andere clubs er scheldwoorden bij plaatsen staat daar verder los van.
Actie reactie heet dat ..... Het gaat om het gevolg van dat roepen en wat de reacties daarop zijn. De reacties zijn NATUURLIJK ook fout maar ga het dan niet bewust doen want je kwetst echt heel veel mensen ermee. Maar goed aan je opmerking hier te lezen is er nog veel te doen door de KNVB want als jij dat niet wilt zien houd het natuurlijk hier op.

PS: Mijn laatste opmerking was dat over dit onderwerp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
rikoos schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 15:17:
[...]

Beetje rare opmerking waar je zelf ook wel van weet dat het daar niet om gaat. Er is een gezegde: Verander de wereld, begin bij jezelf. Zolang Ajax supporters dit blijven roepen zal de tegenstander er ook niet mee stoppen.

[...]

Actie reactie heet dat ..... Het gaat om het gevolg van dat roepen en wat de reacties daarop zijn. De reacties zijn NATUURLIJK ook fout maar ga het dan niet bewust doen want je kwetst echt heel veel mensen ermee. Maar goed aan je opmerking hier te lezen is er nog veel te doen door de KNVB want als jij dat niet wilt zien houd het natuurlijk hier op.

PS: Mijn laatste opmerking was dat over dit onderwerp.
Nogmaals, misschien moet je eerst eens opzoeken wat antisemitisme is :> :w

edit: zal het toch even voor je aanvullen, de Ajax supporters hebben al jarenlang een warme band met Israel en na de oorlog voetbalde er ook meerdere Joden bij Ajax. Ajax heeft altijd respect voor de Joden gehad en te zijner tijd is daar een geuzennaam door ontstaan. Dit heeft dus geen enkele wijze te maken met antisemitisme oftewel Jodenhaat.

[ Voor 19% gewijzigd door Martinusz op 11-06-2014 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

martinusz schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 10:03:
[...]
30 miljoen per jaar? of voor 3 jaar?
Ze maken verlies van 20 miljoen per jaar, dus dat schiet niet op :+
10 miljoen per jaar. Dus dan is de helft van die 20 miljoen schuld al weg. ;)
Het wordt hoog tijd dat Vitesse weer op eigen benen leert staan, al die huurlingen kun je niet verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 28-05 10:06
martinusz schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 15:26:
[...]

Dit heeft dus geen enkele wijze te maken met antisemitisme oftewel Jodenhaat.
En het schelden tegen Ajaxsupporters heeft ook 0,0 te maken met antisemitisme of Jodenhaat, daarmee bedoelende de joden uit Israel of mensen die het Joodse geloof aanhangen.

k*-jood heeft alles te maken met de aversie/haat tegen de club Ajax/de Ajaxsupporters.

Ik vind het overigens prima om dergelijke spreekkoren af te schaffen, maar dan kappen we er ook 100% mee, dus geen k-boeren, k-kazen, het zijn de homo's yes yes etc etc meer. ;)
Geen negatieve spreekkoren jegens de tegenstander meer, 100% controle, hardcore beleid. Vak direct leeg bij non-positieve koren. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
tweaker2010 schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 15:34:
[...]

10 miljoen per jaar. Dus dan is de helft van die 20 miljoen schuld al weg. ;)
Het wordt hoog tijd dat Vitesse weer op eigen benen leert staan, al die huurlingen kun je niet verkopen.
Denk dat ze al niet meer zonder een grote investeerder kunnen, als je zoveel verlies maakt etc. dan moet je bijna vanaf 0 weer beginnen als je gezond wil zijn als club. Ben benieuwd of er nog een miljardair zijn centen erin steekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

L1nt schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 09:52:
Dus ga eerst lekker met Ajax en Ajax supporters in gesprek om die geuzennaam af te schaffen.
Dat is allang gedaan. Maar je hebt het over een groep mensen die a) niet al te genereus bedeeld is met empathie en intelligentie en b) die het dan alleen maar leuker vinden om het aan te houden.

Ik vind het trouwens geen rol voor de KNVB, dit zouden de clubs moeten doen. Zij kunnen dergelijke groepen de toegang tot het stadion ontzeggen, op alle manieren de wacht aanzeggen, ze publiekelijk wegzetten als niet bij de club behorend, etc. Alleen zijn clubs te laf om hier wat aan te doen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

gambieter schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 15:51:
[...]

Dat is allang gedaan. Maar je hebt het over een groep mensen die a) niet al te genereus bedeeld is met empathie en intelligentie en b) die het dan alleen maar leuker vinden om het aan te houden.

Ik vind het trouwens geen rol voor de KNVB, dit zouden de clubs moeten doen. Zij kunnen dergelijke groepen de toegang tot het stadion ontzeggen, op alle manieren de wacht aanzeggen, ze publiekelijk wegzetten als niet bij de club behorend, etc. Alleen zijn clubs te laf om hier wat aan te doen.
Maar dat veranderd weinig aan mijn standpunt. Als Ajax-supporters die geuzennaam mogen blijven gebruiken, moet je niet andere supporters afrekenen omdat ze die geuzennaam, die zoals al een triljoen keer gemeld niks met antisemitisme te maken heeft, misbruiken.
martinusz schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 15:47:
[...]

Denk dat ze al niet meer zonder een grote investeerder kunnen, als je zoveel verlies maakt etc. dan moet je bijna vanaf 0 weer beginnen als je gezond wil zijn als club. Ben benieuwd of er nog een miljardair zijn centen erin steekt.
Zoals ik al vaker zei, in Nederland zijn maar 2 clubs interessant. Ajax en Feyenoord.
Elke andere club is als met je el cheapo budget mobiel (geen smartphone dus) tussen je vrienden met iPhone's en Galaxy S's gaat staan pronken. Ze lachen je faliekant uit.

Ajax en Feyenoord zijn in deze een Nokia 3310. Geweldige reputatie maar ten opzichte van het huidige ook achterhaalt. Door die reputatie word je niet uitgelachen maar thats it.

Daarbij zul je ook nooit internationaal succes kunnen bereiken met een Nederlandse club. Je kunt wel de wereldsterren aantrekken maar dan mag je 20 miljoen/jaar aan salaris aftikken per speler want voor minder gaan ze echt niet in Nederland spelen.
Je bent nog goedkoper uit door een Engelse 3e divisie club op te kopen en naar de Premier League te loodsen. De Engelse competities hebben gewoon meer uitstraling dan de Eredivisie.

Enige redding voor Vitesse is een man als Boekhoorn, Mandemakers of van Seumeren. Geld als drek en diehard supporter.
En gezien het verleden vrees ik dat er geen steenrijke Vitesse supporter bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 00:45
Afbeeldingslocatie: http://photos-a.ak.instagram.com/hphotos-ak-xfa1/10296934_259838314222600_600536453_n.jpg
8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 343906

[...]

Het zal mij overigens een biet zijn of het verboden wordt, ik vond het vooral interessant dat een geuzennaam als antisemitisme wordt gezien, dat is op zich best opmerkelijk.
Maar het is dan ook helemaal geen geuzennaam natuurlijk. Daarvoor heeft Ajax zich, net als alle andere clubs overigens, te zeer gehouden aan de verordeningen van de bezetter indertijd, alle Joodse spelers royerend om toch maar door te kunnen voetballen.

Nog schrijnender wordt het wanneer je weet dat Ajax vanwege collaboratie veroordeelde bunkerbouwers niet heeft weten te weren uit de financiers van Ajax na de oorlog.

Geuzennaam is binnen die context niet minder dan een affronte gotspe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Die vent is echt compleet gestoord, en hij gaat nog voor zijn vijfde termijn ook:
http://www.nu.nl/sport/37...oep-knvb-herkiesbaar.html
Blatter stelt zich ondanks oproep KNVB herkiesbaar
Sepp Blatter stelt zich in 2015 gewoon verkiesbaar voor een nieuwe termijn als voorzitter van de FIFA.
Blatter stelt zich ondanks oproep KNVB herkiesbaar
Foto: ANP
Dat zei de 78-jarige Zwitser woensdag in zijn slottoespraak op het congres van de wereldvoetbalbond in São Paulo.
''Mijn missie is nog niet voltooid, dat zeg ik jullie'', aldus Blatter, die al sinds 1998 de grote baas van de FIFA is.
KNVB-voorzitter Michael van Praag reageerde op Twitter teleurgesteld. ''Blatter stelt zich helaas in zijn 'closing remarks' inderdaad verkiesbaar. We hebben nog een jaar. Het congres moet dan beslissen'', aldus Van Praag.
Dinsdag haalde Van Praag uit tegen Blatter. ''Het imago van de FIFA is achteruitgegaan na alles wat er is gebeurd de laatste jaren. Weinigen nemen de FIFA nog serieus en hoe je het ook wendt of keert: Blatter is eindverantwoordelijk'', zei hij tijdens een bijeenkomst van de UEFA in São Paulo.
Geen resolutie
Blatter wordt onder meer bekritiseerd vanwege de toewijzing van de WK's van 2018 (Rusland) en 2022 (Qatar). De Engelse FA sprak zich bij monde van voorzitter Greg Dyke ook openlijk uit tegen een herverkiezing van Blatter.
De UEFA nam echter geen resolutie aan om formeel op het vertrek van de Zwitser aan te sturen. Binnen de FIFA heeft de Europese afvaardiging bovendien geen meerderheid om dit te doen.
Hoe kom je ooit van die parasiet af, hij is een schande voor het voetbal en moet zo snel mogelijk wieberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andries.t.net
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09-2020
Vlassie1980 schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 23:07:
[...]

Die vent is echt compleet gestoord, en hij gaat nog voor zijn vijfde termijn ook:
http://www.nu.nl/sport/37...oep-knvb-herkiesbaar.html

[...]

Hoe kom je ooit van die parasiet af, hij is een schande voor het voetbal en moet zo snel mogelijk wieberen.
Ik vraag me toch echt af waarom sommige voetbalbonden wel gewoon op hem stemmen. Overigens is het niet zo dat het voetbal 'genezen' is als Blatter weg gaat. Genoeg andere corrupte officials die klaar staan het stokje over te nemen.

Neem nou de UEFA met Platini en hoe ze afgelopen jaar om zijn gegaan met het uitdelen van straffen. Vandaag weer in het nieuws dat Man City een lichtere straf tegemoet zal zien (omtrent het aantal 'home grown players' in de CL-selectie) omdat het anders nadelig zou zijn voor de spelers....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08:22
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=216712

Ze zijn ook weer lekker standvastig.

Regels zijn regels en daar moeten ze zich aan houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
andries.t.net schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 00:10:
[...]

Ik vraag me toch echt af waarom sommige voetbalbonden wel gewoon op hem stemmen. Overigens is het niet zo dat het voetbal 'genezen' is als Blatter weg gaat. Genoeg andere corrupte officials die klaar staan het stokje over te nemen.
De landen die voor Blatter stemmen zijn zelf ook corrupt tot op het bot, die krijgen gewoon een lekkere cashflow van de FIFA en daarom zijn ze blij met Blatter. Maar heel Europa kotst hem nu helemaal uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:50

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
chimera2 schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 07:46:
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=216712

Ze zijn ook weer lekker standvastig.

Regels zijn regels en daar moeten ze zich aan houden.
Nou op zich zou het natuurlijk apart zijn, ze kúnnen niet aan de regel voldoen, moeten ze dan maar jeugd gaan meenemen? Qua straf slaat het dan wel een beetje door, maar ik begrijp je gevoel erbij.

Ik vraag mij dan ook voornamelijk af of Rode Ster nog in beroep gaat en of zij er ook in meer of mindere mate onderuit komen zoals Barca en City.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:31

OgWok

U.N.C.L.E.

Vlassie1980 schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 08:24:
[...]

De landen die voor Blatter stemmen zijn zelf ook corrupt tot op het bot, die krijgen gewoon een lekkere cashflow van de FIFA en daarom zijn ze blij met Blatter. Maar heel Europa kotst hem nu helemaal uit.
Blatter is naar mijn mening al jaren deel van het probleem en niet van de oplossing; anders was het opgelost.

Blijft natuurlijk de vraag of er een opvolger is te vinden die het probleem van corruptie en vriendjespolitiek kan en durft aan te pakken.

[ Voor 39% gewijzigd door OgWok op 12-06-2014 09:16 ]

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads7/5398a24bc292a/5398a24bbdef9-blatter2348t2.gif
:') :') :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Blatter had nog nooit zo weinig respect gezien als de uitspraken van Van Praag. Zowel op het veld als thuis. Ik weet niet of ik daar om moet huilen of lachen.

Zijn 1 minuut stilte voor Mandela was respectvoller?? Zijn uitlatingen richting Ronaldo? De actie van Zidane op het WK?

Van Praag verwoord het netjes en heeft gewoon gelijk. Op voetbalzone stond een filmpje waar hij zei dat hij sinds hij actief op Twitter was eindelijk een goed beeld had van hoe men werkelijk tegen de FIFA aan keek. Blatter moest maar eens kijken naar de hashtags #blatter, #FIFA en #FIFAmaffia.

Maar goed, net als elke andere dictator zal Blatter zich er niks van aantrekken en het enige wat helpt is een opstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-12-2023
Volgens mij zijn wij het er in Europa wel over eens dat het beter voor het voetbal zou zijn als Blatter af zou treden. Helaas hebben de Europese bonden geen meerderheid in de FIFA, dus de kans is groot dat Blatter volgend jaar nog een term krijgt.

Overigens was zijn opmerking over het voetbal op andere planeten volgens mij een grap aan het einde van zijn speech. Niks om je druk over te maken dus.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad Air 2 64 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-04 13:24
Anoniem: 343906 schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 19:37:
[...]
Geuzennaam is binnen die context niet minder dan een affronte gotspe.
Inderdaad! En daarnaast, welke warme band van Ajax supporters met Israel? Omdat ze de vlag gebruiken? Of omdat ze weleens gaan duiken in Eilat? Naar mijn idee bestaat die band totaal niet. En joodse spelers bij Ajax? Hoeveel zijn er dat geweest? Twee? Veel verder dan Bennie Muller en Sjaak Swart kom ik niet. David Endt kan je niet serieus nemen als speler. Daarnaast heb je vader en zoon Van Praag als voorzitters. Voor een Amsterdamse club, waar relatief veel Joden wonen, is dat in bijna 70 jaar niet bijster veel. Met name voor WOII kwamen er wel redelijk veel Joden bij Ajax, maar dat is niet zo vreemd, omdat in de buurt van De Meer veel Joden woonden.

En welk respect heeft Ajax voor Joden gehad? Op het moment dat ze dat nodig hadden, haakte ook Ajax, zoals een overgroot deel van Nederland, af. Wat repeP al terecht memoreerde.

Ajax kreeg buiten Amsterdam de naam jodenclub, omdat Amsterdam gezien wordt/werd als jodenstad. Heeft weinig tot niets te maken met de band tussen de club en de joodse gemeenschap of Israel. Ajax is dat als geuzennaam gaan gebruiken, om de zelfde reden als dat ze zich bij PSV of De Graafschap boeren noemen, het werd tegen ze gebruikt en daarom omarmde ze het maar. Precies dat maakt een geuzennaam dan ook tot een geuzennaam.

Dat bepaalde Ajax supporters zich gingen identificeren met Joden is iets wat pas sinds de jaren '70 gebeurt (met de opkomst van hooliganisme in Nederland).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Railgunner schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 10:19:

Overigens was zijn opmerking over het voetbal op andere planeten volgens mij een grap aan het einde van zijn speech. Niks om je druk over te maken dus.
Ach dat zijn ook wel eens dingen waar ik over nadenk maar roep ze normaal niet in het openbaar.

Ben ook wel benieuwt wat er zou gebeuren als we de teleporter ontwikkelen en deze zonder bijwerkingen zou werken.

Krijgen we dan een echte wereldwijde competitie van werelds beste clubs? Reizen is dan immers geen belemmering meer.
Maar goed, ik ben dan ook geen FIFA voorzitter dus kan ik het zonder al te veel hoon posten op dit forum :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Blatter beetje veel gekeken naar Kim Jung Il blijkbaar
Je kunt van alles vinden van Joseph Blatter, maar saai is het nooit rond de megalomane voorzitter van de wereldvoetbalbond FIFA. De 78-jarige Zwitser is op het congres van de FIFA met een voorstel gekomen voor een ingrijpende spelregelwijziging. Hij wil dat coaches twee keer per wedstrijd een beslissing van de scheidsrechter mogen aanvechten. Daarbij kunnen de trainers onmiddellijk televisiebeelden raadplegen.

“Ik ben dit idee aan het ontwikkelen. Het is nieuws. Nu we bezig zijn met de doellijntechnologie, is er wellicht meer dat we kunnen doen voor het spel”, tekent persbureau ANP op.
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=216744

Het concept dat men al bij Tennis, Hockey en bij American Football gebruiken heeft Blatter dus ontwikkeld...... Wanneer zal ie gaan claimen dat hij voetbal heeft uitgevonden? Qua leeftijd kan dat wel bijna :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Laatst online: 28-05 10:06
Blatter roept dit rond elke verkiezing, maar uiteindelijk doen ze weinig veranderingen, immers de gokmaffia anders weinig invloed meer kan uitoefenen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:18
Blatter komt met nieuwe spelregel

Hoogste voetbalbaas Sepp Blatter is op het congres van de FIFA in São Paulo met een vergaand voorstel gekomen om de sport te moderniseren. Hij wil dat coaches tijdens een wedstrijd twee keer een beslissing van de scheidsrechter mogen aanvechten en daarbij kunnen ze onmiddellijk televisiebeelden raadplegen: „Ik ben dit idee aan het ontwikkelen. Nu we bezig zijn met de doellijntechnologie, is er wellicht meer dat we kunnen doen voor het spel.”

Met zijn voorstel doorbreekt Blatter het traditionele denken binnen de FIFA, die technologische vernieuwingen jarenlang heeft tegengehouden. Het gebruik van doellijntechnologie is amper ingevoerd.
Hij probeert nog vlug wat stemmen te gaan winnen?

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Op planeet FIFA is Blatter de paus en voetbal een produkt.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08:22
Gonadan schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 08:48:
[...]

Nou op zich zou het natuurlijk apart zijn, ze kúnnen niet aan de regel voldoen, moeten ze dan maar jeugd gaan meenemen? Qua straf slaat het dan wel een beetje door, maar ik begrijp je gevoel erbij.

Ik vraag mij dan ook voornamelijk af of Rode Ster nog in beroep gaat en of zij er ook in meer of mindere mate onderuit komen zoals Barca en City.
Ja waarom niet?
Ze hebben toch ook jeugd/2e elftal enz enz

Waarom zijn er anders regels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-12-2023
Het schijnt dat Bojan transfervrij weg mag bij Barcelona en dat hij nu opeens wel weer naar Ajax wil overstappen.

Best een vreemde ontwikkeling: Bojan wil na 1 jaar Ajax terug naar Barcelona om daar voor zijn kans te gaan -> Ajax wil Bojan niet nog een 2e jaar huren -> Barcelona laat Bojan transfervrij vertrekken -> Bojan wil opeens wel weer naar Ajax.

Ik vond hem over het hele seizoen gezien erg tegenvallen, zeker als je zijn salaris/huurprijs in ogenschouw neemt (naar verluidt 2,5 miljoen per jaar). Hij had zo zijn aardige momenten, maar dat heeft een talent ook. Ik ben benieuwd wat het gaat worden.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad Air 2 64 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Bojan is te duur voor Ajax, en zijn rendement is (net als bij de meeste spaanse huurlingen) veel te laag.
Het is te hopen dat ze er niet opnieuw intrappen. Verwacht ook niet dat hij nog jaren in de eredivisie wil spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-05 15:45
Mensen weten weer niet waar ze over praten in dit topic :)

De term "Joden" komt niet van liefde voor Israël, of dat soort geneuzel, het heeft een paar andere oorzaken die in de loop van de jaren het zo hebben laten komen.

Vroeger (jaren 30 vroeger) woonden bijna alle joden die in Amsterdam woonden in de buurt waar De Meer werd gebouwd (in 1934), als gevolg daarvan (mensen hadden toen geen geld om de hele stad door te gaan naar het stadion dus de mensen die dichtbij woonden zaten in het stadion) zaten de tribunes vol met Joden, supporters van andere clubs gingen Ajax toen de neuzenclub noemen, naar de gemiddeld grotere neus die Joden hebben (nu weet je ook waar die term vandaan komt...).
De feestjes van die supportes werden gehouden in Tuschinksi en de Ysbreeker, bekende Joodse ontmoetingsplekken. Dat is het begin van de "joden" term.

Wat later, jaren 50, gingen heel veel supporters naar het stadion met de fiets, dan fietste je langs de Nieuwmarkt (bijnaam de Jodenhoek) en de Transvaalbuurt. Daardoor ontstond de uitdrukking "We gaan naar de Joden" als ze naar het voetbal gingen.

Nog wat later werden dit soort termen ook bij supporters van andere clubs bekend en die gingen het als "scheldwoord" gebruiken, dat is pas in de jaren 70/80, daarop gingen de Ajax supporters dat als geuzennaam gebruiken (zelfde als met boeren bij PSV e.d.). Pas in de jaren 90 en meer recent is het zo gelopen dat het zo extreem veel gebruikt wordt, zowel door Ajax zelf (waarbij ook de Joodse vlaggen geïntroduceerd werden) als door tegenstanders.

Natuurlijk hebben er wel veel Joodse mensen met Ajax te maken gehad, noem een Johnny Roeg, Eddy Hamel, Bennie Muller, Sjaak Swart, Daniël de Ridder, Jaap van Praag, Uri Coronel, etc.
Maar dat is dus niet de reden van de "Joden" term.
De "echte" jodenclubs (waar dus heel veel Joden voetbal(d)en, voornamelijk vóór de oorlog) in Amsterdam waren/zijn Wilhelmina Vooruit en Hortus Eendracht Doet Winnen (is tegenwoordig gefuseerd onder WV-HEDW).

Overigens is Ajax niet de enige club die "Joden" als geuzennaam gebruikt, o.a. Tottenham Hotspur doet dat ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Krukar schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 16:51:
Overigens is Ajax niet de enige club die "Joden" als geuzennaam gebruikt, o.a. Tottenham Hotspur doet dat ook.
En die worden ook aangepakt, imo terecht :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

http://www.volkskrant.nl/...t-Blatter-niet-meer.dhtml

Het zijn niet de minsten die Blatter nu afvallen...

Maar goed, Julius / Jezus Blatter zal nu wel weer een jeremiade houden over de Brutussen / Judassen die hem een mes in de bast steken / verraden...

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-04 13:24

[…]
zie mijn bericht van 10.25 uur…

De Spurs zijn overigens net zo joods als Ajax, een club uit een jodenwijk, maar geen noemenswaardige binding met de joodse gemeenschap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 22:00
die Platini staat natuurlijk zelf te popelen om op de stoel van Blatter te gaan zitten (en al die andere gasten van diverse voetbalbonden ook) die hele organisatie moet gewoon op de schop want anders verandert er niets.

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Een dag na een degelijk optreden tegen Spanje, is Daryl Janmaat dicht bij een nieuw hoogtepunt in zijn carrière. Diverse Italiaanse media melden dat de rechtsback van Feyenoord deze zomer overstapt naar Napoli. Met de deal zou zo'n 1,5 miljoen euro gemoeid zijn.
Foutje van het AD? 1,5 miljoen lijkt me wel erg weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-05 21:38

Vos

AFCA

Heeft nog contract tot 2015, maar dan nog is 1.5 te weinig. Denk dat spelers (lees makelaars) wel wachten tot na het WK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De term "Joden" komt niet van liefde voor Israël, of dat soort geneuzel, het heeft een paar andere oorzaken die in de loop van de jaren het zo hebben laten komen.

Vroeger (jaren 30 vroeger) woonden bijna alle joden die in Amsterdam woonden in de buurt waar De Meer werd gebouwd (in 1934), als gevolg daarvan (mensen hadden toen geen geld om de hele stad door te gaan naar het stadion dus de mensen die dichtbij woonden zaten in het stadion) zaten de tribunes vol met Joden, supporters van andere clubs gingen Ajax toen de neuzenclub noemen, naar de gemiddeld grotere neus die Joden hebben (nu weet je ook waar die term vandaan komt...).
De feestjes van die supportes werden gehouden in Tuschinksi en de Ysbreeker, bekende Joodse ontmoetingsplekken. Dat is het begin van de "joden" term.

Wat later, jaren 50, gingen heel veel supporters naar het stadion met de fiets, dan fietste je langs de Nieuwmarkt (bijnaam de Jodenhoek) en de Transvaalbuurt. Daardoor ontstond de uitdrukking "We gaan naar de Joden" als ze naar het voetbal gingen.

Nog wat later werden dit soort termen ook bij supporters van andere clubs bekend en die gingen het als "scheldwoord" gebruiken, dat is pas in de jaren 70/80, daarop gingen de Ajax supporters dat als geuzennaam gebruiken (zelfde als met boeren bij PSV e.d.). Pas in de jaren 90 en meer recent is het zo gelopen dat het zo extreem veel gebruikt wordt, zowel door Ajax zelf (waarbij ook de Joodse vlaggen geïntroduceerd werden) als door tegenstanders.

Natuurlijk hebben er wel veel Joodse mensen met Ajax te maken gehad, noem een Johnny Roeg, Eddy Hamel, Bennie Muller, Sjaak Swart, Daniël de Ridder, Jaap van Praag, Uri Coronel, etc.
Maar dat is dus niet de reden van de "Joden" term.
De "echte" jodenclubs (waar dus heel veel Joden voetbal(d)en, voornamelijk vóór de oorlog) in Amsterdam waren/zijn Wilhelmina Vooruit en Hortus Eendracht Doet Winnen (is tegenwoordig gefuseerd onder WV-HEDW).

Kan je verzekeren dat wat ik schreeft 100% correct is. Het is affront een eigennaam voor eigen doeleinden te gebruiken, helemaal met de historie van Ajax in zowel de oorlog als nadien, de collaborerende en daarvoor veroordeelde bunkerbouwers financieel bij te hebben laten dragen aan Ajax.

Misschien zou je 'De Ander' van Levinas eens moeten lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Terryb47 schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 19:57:
[...]

die Platini staat natuurlijk zelf te popelen om op de stoel van Blatter te gaan zitten (en al die andere gasten van diverse voetbalbonden ook) die hele organisatie moet gewoon op de schop want anders verandert er niets.
Heb tot nu toe Blatter nog niet kunnen spotten op de tv. Wel gehoord dat hij FIFA "workshops" geeft in Brazilie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Hopelijk is dit slechts een gerucht en dus niet waar:

http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=217750

ADO overgenomen door Chinezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:26
L1nt schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 15:26:

Of Mark van der Kallen of United Vansen International Sports Co. Ltd eigenaar is maakt mij eigenlijk niet veel uit, zo lang er maar iemand is die eventuele gaten vult, niet zijnde de overheid.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

OgWok schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 19:26:
[...]

Heb tot nu toe Blatter nog niet kunnen spotten op de tv. Wel gehoord dat hij FIFA "workshops" geeft in Brazilie.
Hij zat er gisteren wel, ik weet alleen niet meer bij welke wedstrijd. Ik denk Brazilië.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos

Alle kranten brengen het nu als Breaking news.... Ach waarom niet, geeft de stad weer wat om naar uit te kijken. ADO europa in :-)

http://www.omroepwest.nl/nieuws/24-06-2014/het-persbericht-over-de-overname-van-ado

[ Voor 19% gewijzigd door rikoos op 24-06-2014 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Verwacht zelf dat het allemaal nep is want met alle respect, waarom ADO Den Haag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Die vraag stelde ik mezelf ook toen die Jordania bij Vitesse aan kwam kloppen. Waarom een armlastige club in een veel te lelijk stadion gaan steunen?
OgWok schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 19:26:
[...]

Beetje een workshop geven over hoe je de wereld voor de gek houdt en blijft beweren dat Qatar 2022 eerlijk is gegaan :')

Afbeeldingslocatie: http://static.autoblog.nl/images/wp2010/mafifa.jpg

[ Voor 58% gewijzigd door Vlassie1980 op 24-06-2014 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Vlassie1980 schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 16:35:
Die vraag stelde ik mezelf ook toen die Jordania bij Vitesse aan kwam kloppen. Waarom een armlastige club in een veel te lelijk stadion gaan steunen?
Dat vroeg ik me toen ook af, maar die vraag werd al snel beantwoord, Abramovich had een sateliet club nodig waar hij spelers heen kon sturen en waar hij de volledige controle had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Vlassie1980 schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 16:35:
Omdat je met het geld waarvoor je volledig eigenaar van een armlastig clubje wordt je bij een grote club hooguit een skybox huurt voor een paar seizoenen. Als je invloed wilt, wil je eigenaar zijn en geen skybox huren. Als je dan gaat zoeken waar volledige zeggenschap voor slechts een paar miljoen te halen is, kom je vanzelf bij dit soort clubs uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

argro schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 16:38:
[...]
Omdat je met het geld waarvoor je volledig eigenaar van een armlastig clubje wordt je bij een grote club hooguit een skybox huurt voor een paar seizoenen. Als je invloed wilt, wil je eigenaar zijn en geen skybox huren. Als je dan gaat zoeken waar volledige zeggenschap voor slechts een paar miljoen te halen is, kom je vanzelf bij dit soort clubs uit.
Dan nog. Waarom ADO/Vitesse?

Ik herhaal nog maar eens. Er zijn in Nederland 2 clubs die je in handen wilt hebben als rijk persoon en dat zijn Ajax en Feyenoord. En enkel en alleen vanwege de historische naam.
De rest is net alsof je met je standaard mobieltje gaat staat pronken bij vrienden met de nieuwste smartphones. Ze lachen je uit.

Ajax en Feyenoord in deze zijn de Nokia 3310. Oud, achterhaalt maar damn! wat een historie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
L1nt schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 16:46:
[...]

Dan nog. Waarom ADO/Vitesse?

Ik herhaal nog maar eens. Er zijn in Nederland 2 clubs die je in handen wilt hebben als rijk persoon en dat zijn Ajax en Feyenoord. En enkel en alleen vanwege de historische naam.
De rest is net alsof je met je standaard mobieltje gaat staat pronken bij vrienden met de nieuwste smartphones. Ze lachen je uit.

Ajax en Feyenoord in deze zijn de Nokia 3310. Oud, achterhaalt maar damn! wat een historie.
Maar om Ajax te kopen moet je wel net even wat rijker zijn dan om ADO te kopen. Je kunt bij je vrienden ook best de blits maken met een BMW Z4 cabrio met een paar leuke velgen, dat hoeft niet per se een Rolls-Royce Phantom Drophead Coupé te zijn. Zo lang het saldo royaal is, maar niet oneindig is een BMW Z4 cabrio of ADO als speeltje ook best prima. (Waarbij ik natuurlijk niet wil zeggen dat Ajax in de voetballerij het equivalent is van Rolls-Royce, het gaat om de onderlinge verhouding tussen ADO en Ajax enerzijds en BMW en Rolls-Royce anderzijds).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Mijn eerste reactie: Straks geen belchinezen meer op de tribune, maar in de bestuurskamer. :+

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

MegaTronics schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 17:47:
[...]

Mijn eerste reactie: Straks geen balchinezen meer op de tribune, maar in de bestuurskamer. :+
IFTFY

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
argro schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 17:04:
[...]
Maar om Ajax te kopen moet je wel net even wat rijker zijn dan om ADO te kopen. Je kunt bij je vrienden ook best de blits maken met een BMW Z4 cabrio met een paar leuke velgen, dat hoeft niet per se een Rolls-Royce Phantom Drophead Coupé te zijn. Zo lang het saldo royaal is, maar niet oneindig is een BMW Z4 cabrio of ADO als speeltje ook best prima. (Waarbij ik natuurlijk niet wil zeggen dat Ajax in de voetballerij het equivalent is van Rolls-Royce, het gaat om de onderlinge verhouding tussen ADO en Ajax enerzijds en BMW en Rolls-Royce anderzijds).
Maar ADO is geen Z4.
Dat men niet genoeg te besteden heeft om een echte top club te kopen ok dat begrijp ik volledig maar waarom ADO?
Wat ik eigenlijk probeer te zeggen is waarom een club zoals ADO uit de eredivisie? Waarom niet een goedkope club in Engeland of Spanje? Ja het kost wat meer maar daarmee maakt je toch meer de blits dan een club uit Nederland die in Azie geen hond kent.

Dan kun je zeggen dat het met ADO eenvoudiger is om kampioen te worden dan met een vergelijkbare club in Spanje of Engeland aangezien daar meer weerstand is dan in Nederland. Maar dan nog moet je veel geld in ADO pompen als je mee wilt doen om de titel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Als dit waar blijkt te zijn en de investeringen, zoals o.a. bij Elsevier besproken, ook zullen worden gedaan dan ben ik wel klaar met het Nederlandse voetbal. Het algemene niveau en bijbehorende spel is al niet meer om aan te zien maar als de ene na de andere fopclub nu ineens in handen komt van een suikeroom die een speeltje zoekt dan is er van een eerlijke competitie geen sprake meer. Jammer dat het NL voetbal zo volledig kapot gemaakt wordt. Waardeloos dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09:07

PauseBreak

derp!

Wat ik eigenlijk probeer te zeggen is waarom een club zoals ADO uit de eredivisie? Waarom niet een goedkope club in Engeland of Spanje?
ADO is veel goedkoper dan een goedkope club in Engeland of Spanje en de Nederlandse competitie is een goede kweekvijver voor jong talent. Zeker op tactisch en technisch gebied moet je dat niet onderschatten. Als je dan een speelgarantie nodig hebt voor je talenten van zeg, Chelsea of ManCity, dan koop je dus een Vitesse of ADO. Daar stal je de jeugd die je hebt opgekocht uit andere landen, je laat ze ervaring opdoen en als ze er klaar voor zijn haal je ze terug of verhuur je ze een of twee seizoenen aan een andere club die op een hoger niveau speelt.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
Mensen vergeten dat ADO in potentie de 3de club van NL kan zijn. De stad Den Haag met alle randgemeentes (RIjswijk, Voorburg, Leidschendam, Nootdorp, Leiden, Zoetermeer etc etc) is het dichtst bevolkte gebied van NL dus er KAN (is er nog niet) een enorme achterban bij komen dus commercieel misschien wel het meest interessante van alle clubs in NL.

edit: Nu is Dicky Advocaat wel te betalen voor ADO :-)
Aghanim schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 22:59:
Het algemene niveau en bijbehorende spel is al niet meer om aan te zien maar als de ene na de andere fopclub nu ineens in handen komt van een suikeroom die een speeltje zoekt dan is er van een eerlijke competitie geen sprake meer.
Jammer die opmerking fopclub want zo denken heel veel mensen in Den Haag en omstreken echt anders over. Oh wacht ik zie afca bij je naam staan.... dan is zo'n opmerking wel weer te verklaren >:)

[ Voor 46% gewijzigd door rikoos op 25-06-2014 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:00

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

In potentie de 3e club? Ajax, PSV en Feyenoord zijn nog steeds de clubs van Nederland, met een uitschieter naar FC Twente en eventueel SC Heerenveen. Of mag ik dat niet zeggen als Ajacied? ;)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Haha de 3e club van Nederland in potentie. Ajax wint in potentie ook jaarlijks de wereldbeker als er even een suikeroom voorbij komt. ADO bewijst jaarlijks dat ze zonder een miljoeneninjectie nooit top 5 zullen spelen.

Het spijt me maar voor mij is ADO een degradatiekandidaat van redelijk niveau met supporters die zich gedragen alsof ze bij een grote club horen (de harde kern dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
PauseBreak schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 11:05:
[...]

ADO is veel goedkoper dan een goedkope club in Engeland of Spanje en de Nederlandse competitie is een goede kweekvijver voor jong talent. Zeker op tactisch en technisch gebied moet je dat niet onderschatten. Als je dan een speelgarantie nodig hebt voor je talenten van zeg, Chelsea of ManCity, dan koop je dus een Vitesse of ADO. Daar stal je de jeugd die je hebt opgekocht uit andere landen, je laat ze ervaring opdoen en als ze er klaar voor zijn haal je ze terug of verhuur je ze een of twee seizoenen aan een andere club die op een hoger niveau speelt.
Dat achter ADO hetzelfde idee zit als met Vitesse is onwaarschijnlijk. De KNVB is nu al streng naar Vitesse aan het kijken.

Het punt is dat we weten wie ADO gaat kopen.
Een investeringsmaatschappij welke er voor verantwoordelijk is dat de Spaanse supercup (en andere wedstrijden) in China gespeeld worden/werden.
Het is dus een bedrijf welke geld wil verdienen.
Ik acht het onwaarschijnlijk dat ze met ADO voor het kampioenschap willen gaan. Want dan zouden ze er zo absurd veel geld in moeten pompen dat ik betwijfel dat ze het terug zullen zien en dan verdienen ze dus geen geld.

Ik ken het bedrijf niet goed maar misschien is het een van die investeringsbedrijven welke ook de transfer rechten bezit op spelers?
En hebben ze spelers in hun bezit en willen deze bij een club stallen welke ook in hun bezit is (om de volledige controle te hebben).
Dan zou Nederland vrij logisch zijn, meestal bezitten dat soort bedrijven de transfer rechten van talenten in Zuid-Amerika en Nederland is een land waar je deze vrij eenvoudig binnen krijgt (qua werk vergunning).

Het probleem daarmee is weer dat er de kans is dat binnen een paar jaar de FIFA of UEFA het gaat verbieden dat een 3e partij de eigenaar is van een speler.
Er zijn al diverse mensen geweest die zich negatief geuit hebben over deze ontwikkeling en dat er zo veel geld uit het voetbal gehaald word.

Een paar van de grootste transfers van de afgelopen jaren waren transfers waar een vrij groot deel van het bedrag niet naar een club maar naar een investeringsmaatschapij ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Linksom of rechtsom, een Nederlandse club koop je niet om mee te pronken. Daar zitten bijbedoelingen aan.

Wat ze in Engeland doen is "zie mij met geld smijten". In Nederland is het geld verdienen of Chelsea 3 zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09:07

PauseBreak

derp!

L1nt schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 08:05:
Linksom of rechtsom, een Nederlandse club koop je niet om mee te pronken. Daar zitten bijbedoelingen aan.

Wat ze in Engeland doen is "zie mij met geld smijten". In Nederland is het geld verdienen of Chelsea 3 zijn.
Precies dit :)

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
Lezen mensen !!! Potentie om 3de club te zijn is gebaseerd op de achterban en niet op basis van verleden behaalde resultaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Laatst online: 14-05 20:13

Niku

Alagaesii

Bakkali bij PSV terug gezet naar de beloften in afwachting op zijn beslissing. Volledig terecht in mijn ogen. Hoe kun je nu als 17 jarig jochie verwachten dat je een garantie op speeltijd krijgt omdat je vijf wedstrijden de pannen van het dak gespeeld hebt. Je moet het laten zien op het trainingsveld, niet aan de onderhandelingstafel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

L1nt schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 08:05:

Eeehm, voel ik een "match fixing moment" aankomen ? ....... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Niku schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 18:08:
Bakkali bij PSV terug gezet naar de beloften in afwachting op zijn beslissing. Volledig terecht in mijn ogen. Hoe kun je nu als 17 jarig jochie verwachten dat je een garantie op speeltijd krijgt omdat je vijf wedstrijden de pannen van het dak gespeeld hebt. Je moet het laten zien op het trainingsveld, niet aan de onderhandelingstafel.
Blijf het altijd een beetje dubieus vinden als clubs een speler terugzetten om een transfer af te dwingen (in dit geval om een beslissing af te dwingen). Als ie 2 jaar jonger was geweest, had ie zo de poort uit gelopen, dus wat maakt het nu voor verschil om komend seizoen gewoon blij te zijn met z'n vaardigheden en hem op te stellen als de trainer hem goed genoeg vindt? Ik vind het sowieso niet van 'goed werkgeverschap' blijken om dit beleid te voeren....

Maar goed, van de andere kant is het natuurlijk ook niet normaal dat zo'n speler blijkbaar (al dan niet onder invloed van makelaars / vriendjes) zulke eisen stelt... Hij moet gewoon z'n verantwoording nemen en een beslissing nemen. Hij roept het op deze manier wel een beetje over zichzelf af; hij moet eerst maar eens bij PSV doorbreken (iets wat ie in mijn ogen nog steeds niet echt gedaan heeft).

@hieronder: Een speler terugzetten is natuurlijk hetzelfde als een speler op de transferlijst zetten ;)

[ Voor 3% gewijzigd door naitsoezn op 26-06-2014 20:00 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 22:00
Precies, even los van Bakkali, vind ik het sowieso niet sjiek van clubs om spelers naar de beloften te verbannen om ze zo te dwingen om bij te laten tekenen. Dat is gewoon onbeschoft eigenlijk en belangrijker nog: die speler zal weinig motivatie hebben om nog voor je te spelen, laat staan bijtekenen? Kan je beter die speler gewoon op de transferlijst zetten. Waarom al dat gedoe?

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Terryb47 schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 19:44:
Precies, even los van Bakkali, vind ik het sowieso niet sjiek van clubs om spelers naar de beloften te verbannen om ze zo te dwingen om bij te laten tekenen. Dat is gewoon onbeschoft eigenlijk en belangrijker nog: die speler zal weinig motivatie hebben om nog voor je te spelen, laat staan bijtekenen? Kan je beter die speler gewoon op de transferlijst zetten. Waarom al dat gedoe?
In deze situatie vind ik het niet onbeschoft.

Als ik het goed heb heeft PSV vorig jaar nog gezegd dat als spelers met aflopende contracten niet willen verlengen dat ze dan niet op speeltijd in het 1e hoeven te rekenen.

Daar komt nog bij dat Bakkali en zijn zaakwaarnemers zich vrij onbeschoft opstellen. Ze houden PSV nu al bijna een half jaar aan het lijntje betreffende de contract verlenging maar laten continu de deadline verlopen. PSV heeft lang genoeg meegedaan aan dit spelletje (van de situatie Toivonen hebben ze niet veel geleerd).

Ik denk dat het toch wel vrij duidelijk is dat Bakkali helemaal niet van plan is te verlengen en PSV puur aan het lijntje houd in de hoop zo in het 1e te blijven spelen om indruk te maken bij andere clubs. En dat hij dus al lang rond aan het kijken is naar een nieuwe club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wanneer de berichten die ik op internet bewaarheid gaan worden in de komende weken gaat Fred Rutten een hele kluif krijgen bij Feyenoord. Niet alleen de Vrij staat nadrukkelijk in de belangstelling van buitenlandse clubs maar nu tevens Pelle, Janmaat en Indi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-05 19:51
Bruno Martins Indi is verkocht voor 8,5 miljoen.

Ik denk dat Koeman ook "afgesproken" heeft met South Hampton dat ze er alles aan gaan doen om Pelle mee te krijgen. Maar Feyenoord is nog steeds volop bezig met Guidetti. Maarja, hoe die terug zal keren zijn mij verrassen, want die heeft niet heel veel wedstrijden gespeeld.

Ik hoop alleen voor Feyenoord dat Janmaat blijft, want als die weggaat wie gaat hem vervangen? De Vrij? Maar die gaat misschien ook wel weg...

Ben wel blij voor Feyenoord dat ze nu eindelijk eens gaan cashen, schulden allemaal weg, was toch zo'n 60M 2 jaar geleden, maar hoop wel dat Feyenoord op sportief niveau mee blijft doen op de landstitel.

Pelle blijft moeilijk voor Feyenoord, contract tot 2017 dacht ik, maar Pelle wilt graag hogerop. Feyenoord wilt geld zien (en dat is logisch) maar zolang alleen South Hampton zich meldt zal dat de prijs flink drukken. Feyenoord zal het liefst 15M beuren, maar als ze te veel vragen en SH loopt weg dan is Pelle not amused. Zal wel rond de 10M uitmondden want denk wel dat Koeman onderhandelt heeft met SH over Pelle.

[ Voor 23% gewijzigd door RedHat op 28-06-2014 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14:49
Pelle naar Southampton, Janmaat naar Man United, De vrij naar Lazio, Martins Indi naar FC Porto..
Volledige leegloop bij Feyenoord als als doorgaat.
Of je daar nou blij mee moet zijn; het geld is mooi, maar je gaat toch cruciale spelers missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Wat haal je ervoor terug met dat geld?

Los van of je dat geld überhaupt 1 op 1 kunt uitgeven.

[ Voor 43% gewijzigd door Ramzzz op 28-06-2014 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:11
Voorlopig is er nog niets officieels. Vorig jaar rond deze tijd was Feyenoord er ook uit met Milan over Indi. Het enige officiële nieuws is dat Immers verlengd heeft.

De verdedigers zijn op te vangen. Kongolo en Van Beek klopten vorig seizoen al heel nadrukkelijk aan de deur en daar zitten ook een paar toptalenten weer vlak achter, ook op de back positie. Vooral Pelle is een probleem, want spitsen opleiden lukt Feyenoord nog niet echt. Ik denk dat Dost de ideale opvolger is, maar die heeft een buitenlands salaris.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

dutchgio schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 09:57:
Pelle naar Southampton, Janmaat naar Man United, De vrij naar Lazio, Martins Indi naar FC Porto..
Volledige leegloop bij Feyenoord als als doorgaat.
Of je daar nou blij mee moet zijn; het geld is mooi, maar je gaat toch cruciale spelers missen.
Inderdaad, en dan willen ze Guidetti als vervanger van Pelle halen... veel succes Rutten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14:49
Ik denk dat Guidetti tegen gaat vallen, mochten ze die halen. De verwachtingen liggen dan erg hoog, maar hij heeft dit seizoen amper gespeeld, en of ie dan hetzelfde als in de periode bij Feyenoord weer gaat evenaren lijkt mee moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Maar wel eindelijk weer verdedigers naar de grotere clubs! Is goed voor Oranje!
Je kunt zeggen een leegloop voor Feyenoord, maar het geeft ze wel een snak geld waar ze iets weer mee kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

martinusz schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 13:26:
Je kunt zeggen een leegloop voor Feyenoord, maar het geeft ze wel een snak geld waar ze iets weer mee kunnen doen.
Feyenoord kan nooit geheel over deze inkomsten beschikken. Er moeten nog schulden worden afgelost en daarnaast is het maar de vraag of het geld in één keer binnen komt. Als er in termijnen wordt betaald levert dat beperkingen op. Overigens, Guidetti, waarom zou hij naar Feyenoord gaan? Zelfs een club in de 'eerste divisie' in Engeland kan een hoger salaris ophoesten. Ook al zou Feyenoord dat kunnen betalen, het willen is ook een factor. Je zal over het salarisplafond heen moeten en dat is gevaarlijk voor het evenwicht in het elftal.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Pagina: 1 ... 222 223 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor het WK en de Oranje oefenwedstrijden voor het WK, zie het speciale themaforum