[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2013/2014 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 210 ... 223 Laatste
Acties:
  • 406.595 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-09 11:50
albino71 schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 09:40:
Mogelijkheden genoeg, wat zeuren we nu eigenlijk....

Ik zie alleen Huntelaar bijna niet voorbij komen.

Zou die niet passen in 5-3-2 en daarbij tot op het bot gemotiveerd zijn om voor eens en voor altijd de twijfel bij iedereen weg te nemen?
Huntelaar rendeert niet in in een 5-3-2 systeem imho, is een echte afmaker.
Bij Schalke is het hele systeem ingesteld op dat soort spelers, daarom hebben ze ook Obasi op de bank, zelfde soort spits als Huntelaar.
Ze spelen daar 4-2-3-1 met 2 buitenlopers op het middenveld die ballen voorgeven voor de spits om ze erin te tikken, in zo'n systeem is Huntelaar een killer.

In een 5-3-2 systeem moeten je 2 spitsen elkaar ruimte geven en terug kunnen vallen wanneer dat nodig is om de backs in te laten lopen, in zo'n systeem is de combinatie Van Persie / Robben veel beter imho

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:17

FreakNL

Well do ya punk?

OPSLAGHOND schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 22:51:
[...]

Het veld is gewoon een zwembad, het water loopt niet weg en 45 minuten zijn verloren gegaan wat overduidelijk in het voordeel van de thuisclub gezien het niveau.
Dat bepaal jij niet. Daar hebben we scheidsrechters voor. Veld was inderdaad erbarmelijk, maar of dat de ene ploeg daar nou meer voordeel van heeft dan de andere? Je kan ook zeggen dan de ene ploeg er beter mee omgaat dan de andere...

[ Voor 20% gewijzigd door FreakNL op 09-05-2014 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:08
@Pewpew
Die opstelling kan volgens mij echt niet. Sneijder is toch een halve aanvaller en dan kom je op het middenveld echt een man tekort.

@albino
Als je 532 in de praktijk aanvallend uitvoert en 352 speelt kan dat wellicht met Huntelaar. Maar dan moet er van het trio voorin (v Persie, Robben, Sneijder) eentje uit. Van Persie zou bijvoorbeeld achter de spits kunnen.

Overigens wordt de voorselectie ook al interessant. Als ik even op een rijtje wie er allemaal in aanmerking komen:

Cillissen, Krul, Vorm, Zoet, vd Wiel
Janmaat, De Vrij, Veltman, V Dijk, Heitinga
Indi, Vlaar, Pieters, Rekik, Kongolo
Emanuelson, Blind, Clasie, De Jong, Fer
Klaassen, Sneijder, vd Vaart, v Ginkel, Wijnaldum
De Guzman, Vilhena, Robben, v Persie, Lens
Depay, Kuijt, Huntelaar, Narsingh, Boetius

Wellicht vergeet ik iemand maar dit zijn volgens mij de namen die v Gaal zou kunnen overwegen. Dan laat ik Vermeer maar even weg in de hoop dat v Gaal zo slim is. Douglas zie ik niet meer gebeuren. Maar van dit lijstje moeten er dus al vijf af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
  • Laatst online: 29-09 11:50
FreakNL schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 09:51:
[...]

Dat bepaal jij niet. Daar hebben we scheidsrechters voor. Veld was inderdaad erbarmelijk, maar of dat de ene ploeg daar nou meer voordeel van heeft dan de andere? Je kan ook zeggen dan de ene ploeg er beter mee omgaat dan de andere...
Scheidsrechter heeft dat dan ook bepaald door de wedstrijd af te lassen, dit kan ook echt niet:

Afbeeldingslocatie: http://fcupdate6.ed5.nl/news/82676.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Wat denken jullie dat er gebeurt als "oude" vedettes op de bank komen te zitten het hele toernooi?

Gaan ze wel voldoende weerstand op de trainingen geven?
Wordt het gezeik?

Je moet als bondscoach ook met de menselijke trekjes van spelers rekening houden bij het maken van de selectie.

Het is echt een vraag die ik mezelf net stel en kan er nog moeilijk een mening over vormen, maar ik vond 'm wel discussie waardig. :)

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D-e-n schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 09:30:
Maar Klaassen is toch vooral een aanvallende speler? Daar heb je Sneijder al. Dan lijkt me de Guzman beter passen.
Als Klaassen dan wel de Guzman zijn verdedigende taken maar uit voert zonder te verzaken. Wat het probleem bij zowel Fer als Wijnaldum is. Die laten iedere wedstrijd minimaal 1 keer hun man wel lopen. Iemand wist te vertellen dat de Guzman daar ook een handje van heeft. Doet Klaassen dat niet dan lijkt Klaassen mij wellicht een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Sneijder heeft al eens gezegd dat hij het accepteert als hij op de bank begint, Huntelaar is niet anders gewend en van Persie of Robben zullen wel spelen. Vd Vaart zou ik niet meenemen. Ik zie geen problemen op dat vlak dit jaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krukar schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 09:57:
[...]

Scheidsrechter heeft dat dan ook bepaald door de wedstrijd af te lassen, dit kan ook echt niet:

[afbeelding]
Hoe heeft Sparta dat dan voor elkaar weten te krijgen? Drainage afgeschaft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13:20

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

albino71 schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 10:04:
Wat denken jullie dat er gebeurt als "oude" vedettes op de bank komen te zitten het hele toernooi?

Gaan ze wel voldoende weerstand op de trainingen geven?
Wordt het gezeik?

Je moet als bondscoach ook met de menselijke trekjes van spelers rekening houden bij het maken van de selectie.

Het is echt een vraag die ik mezelf net stel en kan er nog moeilijk een mening over vormen, maar ik vond 'm wel discussie waardig. :)
Ik denk dat van Gaal beter de oudere spelers die toch geen basisplek krijgen (zoals Kuyt) thuis kan laten.
Niet dat hij lastig is ofzo, maar hij voegt niets toe. Van der Vaart zou ik wel meenemen, ideale invaller.
Sneijder zou inderdaad wel eens lastig kunnen doen als hij op de bank moet plaatsnemen, Huntelaar idem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Verwijderd schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 10:06:
[...]
Als Klaassen dan wel de Guzman zijn verdedigende taken maar uit voert zonder te verzaken. Wat het probleem bij zowel Fer als Wijnaldum is. Die laten iedere wedstrijd minimaal 1 keer hun man wel lopen. Iemand wist te vertellen dat de Guzman daar ook een handje van heeft. Doet Klaassen dat niet dan lijkt Klaassen mij wellicht een optie.
Dat soort dingen gaat ook een eigen leven leiden op den duur, net als met v Bommel destijds. Als Klaassen dat ook één keer doet in een topwedstrijd heeft hij dat stempel ook.

De Guzman en Fer zijn meer verdedigend ingesteld dan Klaassen. Klaassen heeft bij Ajax de meest aanvallende rol op het middenveld. Dat is heel wat anders dan in de rug van Sneijder de gaten trekken en dichtlopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Verwijderd schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 10:08:
[...]

Hoe heeft Sparta dat dan voor elkaar weten te krijgen? Drainage afgeschaft?
De drainage van het veld werkt al twee seizoenen niet meer naar behoren. Tevens is het veld sowieso al jaren slecht en dat heeft nog altijd zijn oorsprong in de verbouwing van het Kasteel van 1999. De puin van het oude Kasteel is toentertijd gestort onder het (nieuwe aan te leggen) veld zonder egalisatie of wat dan ook, er is alleen wat grond en modder tussen gepleurd. Dus het veld verzakt en er zit ongedierte onder (waaronder een wormenplaag)... Je had natuurlijk gewoon een flinke laag beton moeten storten en daar het veld op moeten aanleggen, maar er is gekozen voor een goedkopere oplossing.

Soms gaat een een paar jaar goed, maar we hebben nu alweer een paar jaar een knolleveld. Als Sparta vorig jaar was gepromoveerd waren het veld en drainage in de zomer van 2013 vervangen. Doordat Sparta niet promoveerde kreeg de club nog een jaar dispensatie om met een veld zonder drainage te spelen. En dan kunnen er dingen als dit gebeuren. Natuurlijk is Sparta verantwoordelijk, maar met een niet functionerende drainage is het vechten tegen de bierkaai.

Volgend jaar ligt er kunstgras. Absoluut geen fan van, maar het voorkomt wel problemen als deze...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D-e-n schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 10:12:
[...]

Dat soort dingen gaat ook een eigen leven leiden op den duur, net als met v Bommel destijds. Als Klaassen dat ook één keer doet in een topwedstrijd heeft hij dat stempel ook.

De Guzman en Fer zijn meer verdedigend ingesteld dan Klaassen. Klaassen heeft bij Ajax de meest aanvallende rol op het middenveld. Dat is heel wat anders dan in de rug van Sneijder de gaten trekken en dichtlopen
Dat het geen eigen leven moet gaan leiden, daar heb je gelijk in. Zij het dat met name bij Fer en Wijnaldum het helaas wel vaak voor komt.

De Guzman weet ik het niet goed van. Klaassen lijkt mij ook meer een aanvallende middenvelder. Zie hem bijvoorbeeld eerder in plaats van Schneider spelen dan naast Schneider. En het zou mij niets verbazen wanneer van Gaal iets dergelijks probeert in één van zijn oefenwedstrijden dan wel een gedeelte daarvan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FreakNL schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 10:22:
[...]

De drainage van het veld werkt al twee seizoenen niet meer naar behoren. Tevens is het veld sowieso al jaren slecht en dat heeft nog altijd zijn oorsprong in de verbouwing van het Kasteel van 1999. De puin van het oude Kasteel is toentertijd gestort onder het (nieuwe aan te leggen) veld zonder egalisatie of wat dan ook, er is alleen wat grond en modder tussen gepleurd. Dus het veld verzakt en er zit ongedierte onder (waaronder een wormenplaag)... Je had natuurlijk gewoon een flinke laag beton moeten storten en daar het veld op moeten aanleggen, maar er is gekozen voor een goedkopere oplossing.

Soms gaat een een paar jaar goed, maar we hebben nu alweer een paar jaar een knolleveld. Als Sparta vorig jaar was gepromoveerd waren het veld en drainage in de zomer van 2013 vervangen. Doordat Sparta niet promoveerde kreeg de club nog een jaar dispensatie om met een veld zonder drainage te spelen. En dan kunnen er dingen als dit gebeuren. Natuurlijk is Sparta verantwoordelijk, maar met een niet functionerende drainage is het vechten tegen de bierkaai.

Volgend jaar ligt er kunstgras. Absoluut geen fan van, maar het voorkomt wel problemen als deze...
Daar is Sparta dan mooi klaar mee. Gemeente heeft dus voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten voor wat betreft het veld.

Mag je hopen dat het kunstgrasveld wel goed wordt aangelegd. Opdat er geen herhaling op treedt als bij Heracles waar het veld ging drijven door hevige regen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17:56

Niku

Alagaesii

Verwijderd schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 11:03:
[...]

Dat het geen eigen leven moet gaan leiden, daar heb je gelijk in. Zij het dat met name bij Fer en Wijnaldum het helaas wel vaak voor komt.

De Guzman weet ik het niet goed van. Klaassen lijkt mij ook meer een aanvallende middenvelder. Zie hem bijvoorbeeld eerder in plaats van Schneider spelen dan naast Schneider. En het zou mij niets verbazen wanneer van Gaal iets dergelijks probeert in één van zijn oefenwedstrijden dan wel een gedeelte daarvan.
Top betoog, echt klasse. Een klein vraagje, wie is Schneider?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niku schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 11:05:
[...]

Ja hoor, heb ik dat nou? :? Sneijder is mijn Schneider natuurlijk! 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:57

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Wijnaldum heeft het hele jaar niet gespeeld, dus hij zou in alle 4 de wedstrijden van PSV waarin hij speelde zijn man hebben laten lopen?? in 5-3-2- zou ik met de jong als LDM en wijnaldum als RDM spelen met daarvoor Sneijder. Klaassen heb je dan achter de hand om in te vallen. Daar bij is wijnaldum wel ook echt een box to box player en kan de aanval ondersteunen bij een snelle tegenaanval, waarbij wijnaldum de betere voetballer is. Omdat je Wijnaldum dan rechts kan positioneren zou ik Robben links in de spits zetten en v Persie rechtsvoorin. Blind zou ik niet als linksback gebruiken die is voor snelle buitenspelers /aanvallende backs te langzaam en ik denk dat Kongolo op dit moment nog verzuipt tegen een Dani Alves / Pedro.. Dan liever Pieters in eerste instantie.. Of blind niet laten opkomen maar veel via janmaat aan de rechterkant doen.

Oja nog even over de man laten lopen.. Mocht door aanvallend spel (dus wijnaldum of fer of van ginkel in de aanval) de middenvelder zijn man laten lopen dan kan de 5e verdediger altijd het gat opvangen wat een van die spelers achter laat en blijf je nog steeds 4 verdedigers overhouden. De jong en Sneijder zou ik sowieso opzetten. de keuze voor van ginkel/fer/wijnaldum zou ik van de vorm laten afhangen tijdens de trainingsstage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Snowdog schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 06:28:
[...]

Hoe vaak stond hij buitenspel? :P
Vind Lens een geweldige voetballer, maar hij staat vrijwel altijd buitenspel als 'ie weer eens een lekker passje krijgt. Als hij daar eens wat aan wist te doen, dan zou zijn rendement een stuk beter zijn denk ik :P
Oja die was ik nog vergeten :P , keer of 6?
Verwijderd schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 07:24:
[...]Meen je dat nu echt, laat ook de Guzman zijn man lopen? Nou, dan lijken inderdaad Nigel de Jong en Clasie meer op zijn plaats op het middenveld. Die laten hun man zeker niet lopen. Of die echter genoeg creatieve impulsen hebben om als schakelspeler te functioneren?
Wel opvallend dat de Guzman op de nederlandstalige wiki als verdedigende middenvelder staat en op de engelstalige als aanvallende :+ . In mijn ogen was hij ook altijd een aanvallende middenvelder en verdedigend echt niet sterk. Ik zou hem dan ook meenemen om z'n aanvallende impulsen, in een 4-3-3 met punt naar achter zou het de rechtsmidden zijn ...
Fer in een punt naar achter zou ideaal zijn, als ie tenminste uit z'n hoofd zet dat ie de volgende Messi is :D .

Kom nu toevallig een Jan v. Halst analyse tegen van een paar weken geleden waarin hij pleit voor de Guzman als vervanger van Strootman http://foxsports.nl/video...moet-mee-naar-het-wk.html
Ander filmpje daar gaat ook alleen over z'n aanvallende kwaliteiten ..., geen woord over verdedigend werk.
Niku schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 11:05:
[...]

Afbeeldingslocatie: http://dhiasitsme.files.wordpress.com/2011/01/berndschneidernew.jpg

:+

Wikipedia: Bernd Schneider (footballer)

[ Voor 24% gewijzigd door apis29 op 09-05-2014 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:45

Fiber

Beaches are for storming.

Chrosser schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 11:18:
[...] Blind zou ik niet als linksback gebruiken...
Ben ik op zich wel met je eens. Vraag is alleen wie moet je er dan neerzetten...? Eigenlijk moet dat een speler zijn die de hele zijkant kan bespelen, van z'n eigen achterlijn tot aan de achterlijn van de tegenstander, als de situatie dat toelaat. En hij moet eigenlijk ook alle inworpen aan zijn kant kunnen doen...

Ik zou blind wel eens centraal achterin willen zien, als middelste van de drie verdedigers, en dan doorschuiven naar het middenveld als dat mogelijk is. Beetje als z'n vader vroeger en Ronald Koeman...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:34
Kongolo en Indi hebben beide die linksback vervuld bij Feyenoord, de enige ploeg die recent en met succes deze tactiek gespeeld heeft, met name Kongolo deed het aanvallend ook erg goed. Pieters is ook terug, speelt op een hoog niveau en doet het daar goed. Willems heeft geen best seizoen maar is op papier erg geschikt. Anders heb je Buttner en Van Anholt die het eventueel ook kunnen. Ik zie Blind ook niet zitten als linksback, dat heeft hij bij Oranje ook niet best gedaan. Hij wordt niet voor niets pas geprezen sinds hij op het middenveld speelt, dat is zijn positie. Al zou het wellicht in een vrije rol wellicht wel kunnen.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21:30
als je Blind niet op linksback zet, kan die op de plaats van Strootman op het middenveld staan.
blijft alleen de vraag wie je dan op links zet.
centrale trio Vlaar, veltman en van dijk lijkt optimaal. met dan op rechts Van de wiel of janmaat.
heb je op links plek voor Kongolo, BMI, Pieters of Buttner, waar ik zou kiezen uit de eerste 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Op papier vind ik Willems ook de beste invulling voor een wingback, mogelijk nog Emanuelson of idd Buttner (maar 2 vd 3 vallen sowieso al af want worden niet opgeroepen en wss alle 3 niet). Aanvallende kwaliteiten zijn een stuk belangrijker dan verdedigend en daarin vind ik Janmaat toch iets beter dan vd Wiel al vind ik snelheid vereiste nr.1. ivm verdedigend werk, eigenlijk hoef je niks meer te doen dan meelopen met je man toch :D (icm rugdekking van de CD)?
Over Kongolo kan ik echt niks zeggen, zie bijna niks van Feijenoord :$ ...

[ Voor 21% gewijzigd door apis29 op 09-05-2014 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Indi lijkt me daarom geen goede linksback in zo'n systeem. Dat is toch echt een pure verdediger. Niet voor niks speelt Kongolo in het 532 systeem linksback terwijl het met vier verdedigers vaak andersom is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Dan krijgen we dus zoiets, als wij balbezit hebben: (Namen van de verdedigers niet te veel op letten, die keuzes zijn mij te subtiel, die laat ik aan Van Gaal over, het gaat om het idee...)

Afbeeldingslocatie: http://this11.com/play/abGSRTradF.png
Soccer formations made easy with this11.com

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Als je met Liverpool vergelijkt dan gaan bij balbezit van Dijk en Veltman naar buiten (waarschijnlijk om in de rug van de WB te spelen als dekking) en blijft Vlaar centraal, 2 of iig 1 DM's om de CD te ondersteunen/af te schermen staan er al. Weet niet hoe het bij Feyenoord gespeelt wordt ...
Maar bij hun club spelen de Vrij, van Dijk, Vlaar en Veltman allemaal de rechter centrale verdediger en in de meeste opstellingen die ik voorbij zie komen worden ze "ff" aan de andere kant gezet ...

[ Voor 38% gewijzigd door apis29 op 09-05-2014 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Blind als middenvelder in een 532 zie ik niet zitten overigens. Daar speel je een heel ander spelletje dan in de punt naar achter waar hij bij Ajax speelt. In dit systeem kan hij prima backen. En anders nog beter als één van de centrale verdedigers, heb je feitelijk een 442 in een ruit.
apis29 schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 12:13:
Als je met Liverpool vergelijkt dan gaan bij balbezit van Dijk en Veltman naar buiten (waarschijnlijk om in de rug van de WB te spelen als dekking) en blijft Vlaar centraal. Weet niet hoe het bij Feyenoord gespeelt wordt ...
In balbezit dekken de centrale verdedigers de ruimte af die de backs laten. Daarom moet je ook spelen met tenminste één rechtspoot (v Dijk, Veltman, Vlaar, De Vrij) en één linkspoot (Indi, Pieters, Kongolo, Rekik) centraal achterin.

[ Voor 49% gewijzigd door D-e-n op 09-05-2014 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

D-e-n schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 12:14:
Blind als middenvelder in een 532 zie ik niet zitten overigens. Daar speel je een heel ander spelletje dan in de punt naar achter waar hij bij Ajax speelt. In dit systeem kan hij prima backen. En anders nog beter als één van de centrale verdedigers, heb je feitelijk een 442 in een ruit.
Dus één van de drie achterin schrappen, en dan Blind waar in mijn plaatje Vlaar staat. Kan ik mee leven, moeten we alleen weer op zoek naar een goede linkshalf... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:38
Inderdaad Blind ipv Vlaar en dan Fer of een ander renpaard op het middenveld. Dan laat je Blind opbouwen, De Jong afbreken en Fer diepgaan.

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
D-e-n schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 12:14:
In balbezit dekken de centrale verdedigers de ruimte af die de backs laten. Daarom moet je ook spelen met tenminste één rechtspoot (v Dijk, Veltman, Vlaar, De Vrij) en één linkspoot (Indi, Pieters, Kongolo, Rekik) centraal achterin.
Ja zo had ik het ook ingevuld (als mogelijke invulling door v. Gaal): Indi de linker en Veltman de rechter en Vlaar centraal (al kan je mischien Veltman en Vlaar nog omwisselen maar je hebt toch liever niet zo'n onervaren speler als de middelste; al zal v. Gaal daar mischien maling aan hebben).

[ Voor 73% gewijzigd door apis29 op 09-05-2014 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Ik denk dat v Gaal overigens wel met drie echte centrale verdedigers gaat spelen en Blind gewoon als back ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

T-MOB schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 12:18:
Inderdaad Blind ipv Vlaar en dan Fer of een ander renpaard op het middenveld. Dan laat je Blind opbouwen, De Jong afbreken en Fer diepgaan.
Je wilt Vlaar uit de basis laten? Zonder twijfel onze beste verdediger, na Robben en Van Persie lijkt me dat de derde naam die De Bondscoach op het formulier moet schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Niku schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 13:07:
[...]

Je wilt Vlaar uit de basis laten? Zonder twijfel onze beste verdediger, na Robben en Van Persie lijkt me dat de derde naam die De Bondscoach op het formulier moet schrijven.
Ik denk ook niet dat hij dat bedoelt, maar dat Vlaar dan een plekje naar achteren moet en dan Veltman of Van Dijk er uit laten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

D-e-n schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 12:20:
Ik denk dat v Gaal overigens wel met drie echte centrale verdedigers gaat spelen en Blind gewoon als back ziet.
Ik mag toch hopen van niet. Blind als back is een drama. Dan nog liever Emanuelson als linksback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tweaker2010 schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 13:35:
[...]

Ik mag toch hopen van niet. Blind als back is een drama. Dan nog liever Emanuelson als linksback.
Maar Emanuelsson is toch ook niet echt een linksback, veel meer een linkshalf speler. Rot voor Emanuelsson heb ik altijd gevonden dat hij overal maar werd neergezet. Niet omdat hij slecht is of zo maar omdat hij op zoveel verschillende posities uit de voeten kan.

Meest geeigende speler voor die positie lijkt mij Kongolo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:42

Vos

AFCA

Ik blijf bij Pieters als back, kan imo verdedigen én ook aanvallen. Kongolo is ook een optie als blijkt dat hij in de komende periode een goede indruk achterlaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Niet online
Vos schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 13:55:
Ik blijf bij Pieters als back, kan imo verdedigen én ook aanvallen.
Betekent wel dat je niet met een ruit op het middenveld kan spelen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Er had zich al één kandidaat aangemeld voor de verkiezingen van 2015, de Fransman Jérôme Champagne, een oude adviseur van Blatter. UEFA-preses Michael Platini speelt met de gedachte om de strijd aan te gaan. De Fransman zal daarover dit jaar een beslissing nemen.

http://www.nu.nl/sport/3771258/blatter-78-gaat-voor-vijfde-termijn-als-fifa-voorzitter.html
Ze gaan eindelijk vernieuwen... oh nee, toch niet... Wat een corrupte organisatie is die FIFA zeg ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Vos schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 13:55:
Ik blijf bij Pieters als back, kan imo verdedigen én ook aanvallen. Kongolo is ook een optie als blijkt dat hij in de komende periode een goede indruk achterlaat.
Sluit ik me helemaal bij aan. Heb al meer dan eens een pleidooi gehouden voor Pieters, zou onze absolute nummer één linksback moeten zijn. Kongolo/Emanuelson/Blind (indien gezien als LB) mogen het wat mij betreft uitvechten als nummer twee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tweaker2010 schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 13:59:
[...]

Ze gaan eindelijk vernieuwen... oh nee, toch niet... Wat een corrupte organisatie is die FIFA zeg ;w
Begint allengs behoorlijk genant te worden hoe sommigen maar door blijven graaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Niku schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 14:04:
[...]

Sluit ik me helemaal bij aan. Heb al meer dan eens een pleidooi gehouden voor Pieters, zou onze absolute nummer één linksback moeten zijn. Kongolo/Emanuelson/Blind (indien gezien als LB) mogen het wat mij betreft uitvechten als nummer twee.
Ik blijf erbij: back spelen in een 532 is iets heel anders dan back spelen in een 433. Pieters stond in Nederland toch niet bekend om het opkomen langs de zijlijn en dat heb je wel absoluut nodig in dat systeem. Anders zet je jezelf klem achterin.

En juist de verdedigende beperkingen van al die andere backs worden in dit systeem gecamoufleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:38
Waarom dan geen Van Aanholt op LB? Heb hem weinig gezien bij Vitesse, begreep dat hij verdedigend steken laat vallen maar dat wordt dus gecamoufleerd. In dit systeem zie ik hem ook wel goed functioneren. Janmaat/Van der Wiel zijn allebei goed, wel een andere stijl waardoor je het misschien van de tegenstander moet laten afhandelen wie van de twee daar staat.
Wat betreft de verdediging zie ik het als volgt: Martins Indi/Van Dijk links, Blind/De Vrij in het midden en rechts Vlaar. Kongolo deed het natuurlijk goed bij Feyenoord maar kom op: die komt net kijken (een beetje de Willems van twee jaar geleden). Hoewel ik denk dat het over twee jaar een heel ander verhaal kan zijn zou ik die nu niet op de LB plaatsen.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-10 17:01
Buttner zou perfect zijn voor die LB plek in 532, net zoals vd Wiel aan de rechterkant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Maar Büttner heeft al twee jaar niks laten zien. Op basis van een goed seizoen bij Vitesse is hij toen opgepikt door Man Utd maar we hebben verder geen idee waar hij nu staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:42

Vos

AFCA

D-e-n schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 14:16:
[...]

Ik blijf erbij: back spelen in een 532 is iets heel anders dan back spelen in een 433. Pieters stond in Nederland toch niet bekend om het opkomen langs de zijlijn en dat heb je wel absoluut nodig in dat systeem. Anders zet je jezelf klem achterin.

En juist de verdedigende beperkingen van al die andere backs worden in dit systeem gecamoufleerd.
Van wat ik gezien heb bij Stoke komt hij wel redelijk vaak mee op. Maar pin me er niet op vast ;).

Willems is wat dat betreft in potentie misschien de beste aanvallende back, maar ik vond hem dit seizoen zwak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Tijdens een WK kun je gewoon niet om spelers als Pieters, van der Wiel, Vlaar, van Dijk en Emanuelson heen. Je kan gewoon niet aan komen zetten met spelers uit de eredivie, al helemaal niet met diegene zonder enige Europese ervaring. Alleen wekelijks spelen in de eredivisie is gewoon niet genoeg, helemaal niet als je dat vergelijkt met spelers die wekelijks in het buitenland spelen, tegen de beste spelers van de wereld. Spelers als Martins Indi, Kongolo, Veltman en Janmaat moet je absoluut meenemen, maar niet in de basis zetten. Dat moeten gewoon spelers zijn die wekelijks op topniveau spelen.

Voor wat betreft Emanuelson, die staat bij Milan gewoon linksback en wordt ook als zodanig getraind. Emanuelson wordt tegenwoordig persoonlijk getraind door Mauro Tassotti. Van der Wiel heeft dit seizoen 35 wedstrijden als rechtsback gespeeld bij PSG, enige twijfel over hem lijkt mij dan ook misplaatst. Ook Vlaar speelt wekelijks op de Premier League bij Aston Villa. Een andere speler die absoluut in de basis moet is van Dijk. Hij is lang en sterk en een echte aanwinst centraal in de verdediging. Vele malen beter dan de alternatieven die alleen nog maar in de eredivisie hebben gespeeld. Wanneer je vervolgens Blind en de Jong voor de verdediging zet heb je een prima achterhoede volgens mij :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Vos schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 14:57:
Van wat ik gezien heb bij Stoke komt hij wel redelijk vaak mee op. Maar pin me er niet op vast ;).
klopt, een van mijn collega's is een echte Stoke fan (TM) en gaat naar alle thuiswedstrijden. Hij doet het daar erg goed en is inderdaad best aanvallend ingesteld :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Van Dijk speelt wekelijks tegen flutclubjes uit Schotland. Die heeft minder ervaring dan De Vrij wat dat betreft.

Ja, die anderen spelen in topcompetities. Maar de vraag is hoe? Vlaar doet het goed, vd Wiel ook maar Emanuelson zit op dit moment de bank bij Milan en heeft in de CL ook niet altijd indruk gemaakt.

En als Janmaat volgend seizoen in Engeland speelt, is hij dan plots wel beter dan vd Wiel? Het draait om kwaliteit in mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-10 17:01
D-e-n schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 15:45:
Van Dijk speelt wekelijks tegen flutclubjes uit Schotland. Die heeft minder ervaring dan De Vrij wat dat betreft.

Ja, die anderen spelen in topcompetities. Maar de vraag is hoe? Vlaar doet het goed, vd Wiel ook maar Emanuelson zit op dit moment de bank bij Milan en heeft in de CL ook niet altijd indruk gemaakt.

En als Janmaat volgend seizoen in Engeland speelt, is hij dan plots wel beter dan vd Wiel? Het draait om kwaliteit in mijn ogen.
Emanuelson op de bank? Hij zit toch boven de 30 wedstrijden. Best knap dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Een deel van het seizoen stond hij in de basis en de laatste weken zit hij op de bank. Maar vergeet niet dat het niveau van Milan niet al te best is.

Ik vind hem zeker wel bruikbaar verder maar ik word een beetje moe van de blinde aanname dat hij per definitie beter zou zijn dan Blind. In Nederland vonden we het ook nooit wat met Emanuelson.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

D-e-n schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 15:45:
Ik zeg ook nergens dat hij elke week op topniveau speelt. Hij is gewoon een complete verdediger, meer dan Veltman, Indi of de Vrij.
Ja, die anderen spelen in topcompetities. Maar de vraag is hoe? Vlaar doet het goed, vd Wiel ook maar Emanuelson zit op dit moment de bank bij Milan en heeft in de CL ook niet altijd indruk gemaakt. En als Janmaat volgend seizoen in Engeland speelt, is hij dan plots wel beter dan vd Wiel?
Een transfer maakt je niet in eens beter, een jaar spelen in een top competitie wel. Daar kan geen vijf jaar eredivisie tegen op. Het gaat daar allemaal twee tot drie stappen sneller en dat is precies wat er op een WK ook gebeurt.
Het draait om kwaliteit in mijn ogen.
Kwaliteit is leuk, maar zonder degelijke ervaring op top niveau ben je nergens. Voor dat je bent uitgekeken naar de imposante omgeving sta je bij wijze van spreken al met 2-0 achter. De ervaring maakt je ook geslepen. Kijk maar naar Veltman... in de periode dat hij de hemel werd in geprezen door de kenners, zakte hij in de CL gewoon door het ijs. Niet dat hij slecht verdedigde, maar gewoon vanwege het gebrek aan ervaring op het hoogste niveau. Een goed voorbeeld daarvan zijn de penalty's die hij tegen krijgt. Een geslepen tegenstander draait jou de nek om en veegt de vloer aan met naïviteit. De spelers van Feyenoord, Ajax en PSV zijn gewoon nog niet goed genoeg voor een WK.
D-e-n schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 16:06:
Maar vergeet niet dat het niveau van Milan niet al te best is.
Niet al te best nee, maar beter dan waar de alternatieven spelen.
Ik vind hem zeker wel bruikbaar verder maar ik word een beetje moe van de blinde aanname dat hij per definitie beter zou zijn dan Blind. In Nederland vonden we het ook nooit wat met Emanuelson.
Blind is geen linksback. In de eredivisie kom je er misschien mee weg, maar op internationaal niveau niet. Op het middenveld komt hij veel beter tot zijn recht.

[ Voor 15% gewijzigd door Han op 09-05-2014 16:12 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Emanuelson startte 18 keer in de basis en viel 6 keer in tot nu toe in de Serie A. In alle andere competities (CL, beker etc) startte hij nog 7 keer in de basis en viel hij nog 4 keer in. In totaal dus 25 keer een basisplaats en 10 keer een invalsbeurt.

Feit is ook dat hij de laatste 5(!) wedstrijden slechts 13 minuten gespeeld heeft in één invalbeurt.

Dan kan er nu weer gediscussieerd worden in een discussie gebaseerd op feiten :)

[ Voor 13% gewijzigd door Niku op 09-05-2014 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
@Han
Maar die makke heeft van Dijk dus net zo goed. Een paar jaartjes Groningen en een jaar Celtic lijkt me niet belangrijker dan een paar jaar Feyenoord (of Ajax of PSV). Eerder andersom.

We willen er met zijn allen gewoon niet aan dat er gewoon niet beter is. De meeste spelers uit de buitenlandse competitie zijn gewoon ook geen hoogvliegers. Een aantal verdient een kans vanwege goed spel maar het feit dat je toevallig ergens anders balt is geen reden voor selectie wat mij betreft.

[ Voor 4% gewijzigd door D-e-n op 09-05-2014 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21:30
"Er gaat niets boven Groningen!" :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Jawel. Scandinavië :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk dat het weinig uit maakt in welke competitie een spelers speelt, veel meer daarentegen of van Gaal van de beschikbare spelers een daadwerkelijk team weet te maken met spelers die elkaar aanvullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
D-e-n schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 14:16:
[...]

Vlgns mij kwam ie bij PSV best vaak (en goed) op maar zoals je al zegt: niet in een 5-3-2 systeem waarin praktisch de hele flank voor z'n rekening komt. Daar is ie gewoon net te langzaam voor, imo (net als Blind overigens maar je weet niet hoe de kootsj erover denkt ;) )

Over van Dijk kunnen we ook blijven discussieren maar als ie niet opgeroepen wordt zijn we snel uitgepraat (algemene opmerking). Net als over Buttner trouwens maar dat zien we allemaal gauw genoeg ...
Op zich heeft op rechts Wiel m'n voorkeur omdat ie net iets sneller is maar als een voorzet aankomt is het eerder geluk dan bewust; ook als ie een beetje op kophoogte aankomt overigens :X , dat doet Janmaat stukken beter ...

Gomez niet mee met Duitsland en Klose wel :D ... ze doen ook alles om hem dat record te geven he ;) .

[ Voor 18% gewijzigd door apis29 op 09-05-2014 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

D-e-n schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 16:06:
Een deel van het seizoen stond hij in de basis en de laatste weken zit hij op de bank. Maar vergeet niet dat het niveau van Milan niet al te best is.

Emanuelson is gewoon basisspeler bij Milan, alleen de laatste paar wedstrijden niet, de rest van het seizoen wel. Dus dan kun je wel wat, het niveau bij Milan is toch wel een stukje hoger dan in de eredivisie hoor, ook al draait het team niet lekker, er lopen daar wel sterspelers als Robinho en Balotelli rond. In Nederland werd hij vaak verkeerd gebruikt en bovendien was hij toen nog een stuk jonger, inmiddels heeft hij meer ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Mooi stuk in Parool vandaag over de harde kern van Ajax. De 1700 man word geen strobreed in de weggelegd en krijgen van zowel Ajax als Amsterdam veel financiële steun. Ook te lezen via Blendle.

Cadeautjes voor de hooligans
https://beta.blendle.nl/#item/bnl-par-20140510-3214582

[ Voor 18% gewijzigd door PWM op 10-05-2014 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Laatst online: 21:10
PWM schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 10:45:
Mooi stuk in Parool vandaag over de harde kern van Ajax. De 1700 man word geen strobreed in de weggelegd en krijgen van zowel Ajax als Amsterdam veel financiële steun. Ook te lezen via Blendle.
Vandaar ook dat Ajax enkele weken geleden deed alsof het van niks wist over de bedreigingen.

Ik vind het interessant om te zien hoe sinds die finale de beerput steeds verder open gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Kaap schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 11:08:
[...]

Ik vind het mooi om te zien hoe sinds die finale de beerput steeds verder open gaat.
ik vind het niet mooi om te zien dat er een beerput is... maar hoe eerder de beerput leeggezogen is hoe beter.... heb in mijn leven 1x op de f-side gezeten in de arena (oh nee, je moet staan... kleuters).. en dat was omdat degene met wie ik naar de wedstrijd ging dat perse wilde... bekerwedstrijd inmiddels lang geleden... ik heb me nog nooit zo onveilig gevoeld in de arena als toen... voor de wedstrijd gingen er al twee onderling op de vuist (en hard)... een groot aantal mensen staat stijf van de pillen... tijdens de wedstrijd kwam de halve inboedel van de omloop (inclusief hamburgstandje) ineens de tribune op zeilen... vervolgens willen de heren richting de tweede ring omdat daar hoolie's van de tegenstander waren gespot. De politie had dit op tijd door en sluit het vak... maar dat maakte die primaten alleen maar wilder...en ik dacht alleen maar: ik wil weg hier haha...

van mij mogen een aantal van die polletje-achtige figuren standrechtelijk ge-executeerd worden (maar ik word wel vaker betrapt op een ietwat stalinistische manier van problemen oplossen ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
P.O. Box schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 11:25:
[...]
ik vind het niet mooi om te zien dat er een beerput is...
Verkeerde woordkeuze inderdaad, daarom had ik het al aangepast :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Daarom heb ik er ook minder problemen mee als een club verantwoordelijk wordt gemaakt voor het gedrag van haar aanhang, en bijvoorbeeld zo'n finale verliest (al was deze manier een stuk leuker, pijnlijker en terechter) en wordt uitgesloten van een competitie. Ajax had allang veel duidelijker afstand kunnen en moeten nemen van hun tuig, en dat had best een voorwaarde mogen zijn voor deelname aan een competitie. Voor alle clubs.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
gambieter schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 11:51:
[...]

Daarom heb ik er ook minder problemen mee als een club verantwoordelijk wordt gemaakt voor het gedrag van haar aanhang, en bijvoorbeeld zo'n finale verliest (al was deze manier een stuk leuker, pijnlijker en terechter) en wordt uitgesloten van een competitie. Ajax had allang veel duidelijker afstand kunnen en moeten nemen van hun tuig, en dat had best een voorwaarde mogen zijn voor deelname aan een competitie. Voor alle clubs.
Ik denk dat op den duur het soms zo diep geworteld zit in een club dat het bijna onmogelijk is jezelf er van te ontdoen. Pas als een club echte straffen krijgt zoals puntenvermindering, uitsluiting etc, dat je dan misschien van die lui af kunt komen door op hun clubliefde in te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online

Het lijkt Italie wel :+ . Mischien eens gaan kijken hoe ze het bij Real en Barca hebben opgelost ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17:07

Superkiwi

Hoi doei

Dat er door een club geld wordt betaald wat gebruikt dient te worden om sfeeracties op touw te zetten, daar zie ik het probleem niet van in.

Ik kan de rest van het artikel niet lezen dus daar doe ik geen uitspraken over.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:44

Herman

FP ProMod
Wat speelt Vitesse een dramatische wedstrijd. Had meer van deze wedstrijd verwacht, zeker ook omdat Bosz heel stellig een winst eiste van zijn spelers. Moet ook zeggen dat Groningen het uitstekend doet.

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-10 15:54
Ik vind het wel grappig.

Anti voetbal van Groningen, we gaan zeker winnen thuis. En (hoewel ik pas de tweede helft kijk) hebben ze eigenlijk niks gecreeerd, op die ene kans uit het niks na.

Overigens als ooit een Vitesse fan zegt dat Ajax fans alleen maar komen als het goed gaat, dit is ook echt triest. Zo'n stadion moet toch vol zitten bij zo'n belangrijke wedstrijd.
P.O. Box schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 11:25:
[...]

van mij mogen een aantal van die polletje-achtige figuren standrechtelijk ge-executeerd worden (maar ik word wel vaker betrapt op een ietwat stalinistische manier van problemen oplossen ;))
Mijn oplossing was iets vriendelijker (nadruk op iets). Gewoon een sluipschutter op het dak. Degene die iets fout doet, gewoon ter plekke een kogel geven. Eens kijken hoe netjes iedereen zich erna gedraagd (eventueel zorgen voor voldoende kogels).

Het is van de zotte dat bijna elke club in Nederland wel zo'n groep "supporters" heeft. Hoewel het bij ajax wel stukken beter gaat dan pakweg 10 jaar geleden. Tja tegen zwolle ging het even mis.

[ Voor 50% gewijzigd door Kevinp op 10-05-2014 20:17 ]

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

[b]Kevinp schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 20:13:[/bHoewel het bij ajax wel stukken beter gaat dan pakweg 10 jaar geleden. Tja tegen zwolle ging het even mis.
Bij Ajax word het juist exponentieel erger de laatste jaren. Dit seizoen is het kommer en kwel, het zijn inmiddels voetnoten in de krant geworden.

De rest van de clubs, en ja zeker Feyenoord erg veel, heeft allemaal mafkezen, idioten etc. Maar bij Ajax neemt het ernstig vormen aan, waarbij zowel club als gemeente het gewoon laat schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triesvan
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06-10 22:14
Ik snap niet dat we gewoon geen systeem zoals in Engeland aannemen. Daar hadden ze ook last van voetbalgeweld, maar met gericht zwaar straffen gaat het daar toch veel beter? Of horen we er gewoon niets over in de pers? In Engeland zit het publiek trouwens nog dichter op het veld, en ik heb het daar nooit zien misgaan zoals bij Ajax, of Fc Groningen toen in de Euroborg.

EDIT: Fijne overwinning van FC Groningen vandaag _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door triesvan op 10-05-2014 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Zometeen met een mannetje of 500 richting NEC. Het is eigenlijk al ongelofelijk dat we zover gekomen zijn, als je de dramatische 2e seizoenshelft in ogenschouw neemt...

Ik heb een klein beetje hoop, maar voorzie toch ook weer wel een Roda scenario.. Of het moet ons eindelijk weer eens keertje echt meezitten... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:54
Herman schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 19:50:
Wat speelt Vitesse een dramatische wedstrijd. Had meer van deze wedstrijd verwacht, zeker ook omdat Bosz heel stellig een winst eiste van zijn spelers. Moet ook zeggen dat Groningen het uitstekend doet.
Ik als Groningen aanhanger was er wel blij mee maardat Groningen won, had voor zeker de helft met Vitesse te maken. Balbezit bij Vitesse ging nog wel maar kansen creëeren bleek een groot probleem. En ik heb zelden zo veel afstandsschoten over zien gaan.

Ik vrees dat Az die ruimtes wel af gaat straffen. Az is een zeer degelijke ploeg die als een echt team functioneert. Daar is het moeilijk van winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:34
FreakNL schreef op zondag 11 mei 2014 @ 09:20:
Zometeen met een mannetje of 500 richting NEC. Het is eigenlijk al ongelofelijk dat we zover gekomen zijn, als je de dramatische 2e seizoenshelft in ogenschouw neemt...

Ik heb een klein beetje hoop, maar voorzie toch ook weer wel een Roda scenario.. Of het moet ons eindelijk weer eens keertje echt meezitten... :)
Succes! Sparta hoort in de Eredivisie.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
ph4ge schreef op zondag 11 mei 2014 @ 10:23:
[...]

Met het huidige beleid hebben ze helemaal niks te zoeken in het betaald voetbal..
"Ach we hebben 2,5 miljoen tekort.. Vrienden van Sparta, leggen jullie even bij?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

ph4ge schreef op zondag 11 mei 2014 @ 10:23:
[...]

Want de nummer 16 van de Jupiler League hoort in de Eredivisie? :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10:52
Niku schreef op zondag 11 mei 2014 @ 14:48:
[...]

Schei toch uit man, Sparta is een ploeg die net als ADO gewoon in de Eredivisie hoort. Dat ze nu een bagger seizoen hebben doet daar niks vanaf.

Heerenveen is ooit ook een keer gepromoveerd toen ze ontzettend laag stonden. Lekker boeiend.
FreakNL schreef op zondag 11 mei 2014 @ 09:20:

Heel veel succes daar, ik hoop het echt van harte maar mijn gevoel zegt dat ze in de 93e minuut weer de nekslag krijgen. Maar dat weet je als Spartaan maar al te goed natuurlijk.

Guyon Fernandez, Mark Jan Fledderus. Die gasten mag ik niet :+

[ Voor 47% gewijzigd door Vlassie1980 op 11-05-2014 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Vlassie1980 schreef op zondag 11 mei 2014 @ 14:57:
[...]

Schei toch uit man, Sparta is een ploeg die net als ADO gewoon in de Eredivisie hoort. Dat ze nu een bagger seizoen hebben doet daar niks vanaf.

Heerenveen is ooit ook een keer gepromoveerd toen ze ontzettend laag stonden. Lekker boeiend.
Op basis van wat, 'man'? Historie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Al winnen ze van NEC, moeten ze nog langs Dordrecht he! Hup Dordrecht!!!! :D

ps.
Zeg ik als geboren Dordtenaar. Sinds ik er niet meer woon gaan ze als een tierelier :D

[ Voor 38% gewijzigd door D-e-n op 11-05-2014 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Je slaat de spijker op zijn kop ;)
D-e-n schreef op zondag 11 mei 2014 @ 15:00:
Jep, ik heb te veel van het verleden geleerd om er eigenlijk een klein beetje in te geloven :')

[ Voor 80% gewijzigd door Vlassie1980 op 11-05-2014 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Nacompetitie bereikt doordat ze tweede werden achter Jong PSV in de strijd om de periodetitel, 16e in de competitie. Prima, wat mij betreft hoort Sparta in de eredivisie thuis, maar niet dit jaar, met deze prestaties. Ik hoop dat NEC er in blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Als NEC van Sparta verliest, degraderen ze dan direct ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Aghanim schreef op zondag 11 mei 2014 @ 15:27:
Als NEC van Sparta verliest, degraderen ze dan direct ?
Als NEC niet van Sparta wint degraderen ze direct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Vlassie1980 schreef op zondag 11 mei 2014 @ 14:57:
[...]

[...]

Heel veel succes daar, ik hoop het echt van harte maar mijn gevoel zegt dat ze in de 93e minuut weer de nekslag krijgen. Maar dat weet je als Spartaan maar al te goed natuurlijk.

Guyon Fernandez, Mark Jan Fledderus. Die gasten mag ik niet :+
Als je met een budget van 5 miljoen 2,5 miljoen tekort hebt, aldus VI, dan hoor je niet eens een licentie te krijgen. Historie of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:54
Ohoh ze worden mss ge-NEC-t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Niku schreef op zondag 11 mei 2014 @ 15:08:
Nacompetitie bereikt doordat ze tweede werden achter Jong PSV in de strijd om de periodetitel, 16e in de competitie. Prima, wat mij betreft hoort Sparta in de eredivisie thuis, maar niet dit jaar, met deze prestaties. Ik hoop dat NEC er in blijft.
Harder hopen, ze moeten er nu 3 maken ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

NEC is genekt als ik de tussenstand zie, volgend jaar ook omdat ze geen degradatieclausules in de contracten hebben staan.

[ Voor 50% gewijzigd door MegaTronics op 11-05-2014 17:25 ]

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Laatst online: 21:46

wontcachme

You catch me? No you wont

Ik zeg dit als NEC supporter: _O- _O- _O-

Wat een complete randdebielen staan er op het veld. Nooit strijd, bij vrije trappen/corners staan ze erbij en kijken erna, springen niet, geen bal komt aan, laten zich uitkappen als Fjes en kunnen een beer van een vent nooit eens in de lucht bereiken.

Kansloos verliezen van de nummer 16 van de JL :r :r

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Nu online
Goed bezig sparta!! Voor nec zit er niets anders op dan die trainer de zak te geven en een aantal jaar lekker jupiler league te spelen! Toch wel verrassend. Maar ik zal ze niet missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCSO
  • Registratie: Juli 2011
Lekkerboeie86 schreef op zondag 11 mei 2014 @ 17:52:
Goed bezig sparta!! Voor nec zit er niets anders op dan die trainer de zak te geven en een aantal jaar lekker jupiler league te spelen! Toch wel verrassend. Maar ik zal ze niet missen.
Waarom moet altijd de coach worden ontslagen als het slecht gaat of als een club degradeert? Het zijn toch de spelers die het moeten doen en die hebben dit seizoen gewoon bagger weinig laten zien. ( Zie de reactie van wontcachme ).

Kijk naar bijvoorbeeld HSV en Nürnberg. Trainers ontslagen en bijzonder weinig mee opgeschoten. Gewoon matige ploegen.

[ Voor 3% gewijzigd door PCSO op 11-05-2014 17:59 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Laatst online: 21:46

wontcachme

You catch me? No you wont

PCSO schreef op zondag 11 mei 2014 @ 17:56:
[...]

Waarom moet altijd de coach worden ontslagen als het slecht gaat of als een club degradeert? Het zijn toch de spelers die het moeten doen en die hebben dit seizoen gewoon bagger weinig laten zien. ( Zie de reactie van wontcachme ).

Kijk naar bijvoorbeeld HSV en Nürnberg. Trainers ontslagen en bijzonder weinig mee opgeschoten. Gewoon matige ploegen.
Trainer mag ook de zak krijgen hoor. Als je tegen elke tegenstander defensief gaat spelen terwijl je niet kan verdedigen en de keeper blind is dan heb je gewoon een verkeerde tactiek.

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

RKC - Excelsior
Dordrecht - Sparta

Ik als dordtenaar hoop op RKC en Dordrecht:p

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Denk dat NEC failliet gaat nu, erg jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Aghanim schreef op zondag 11 mei 2014 @ 18:37:
Denk dat NEC failliet gaat nu, erg jammer.
Ben benieuwd naar Johan Derksen morgen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Nu online
PCSO schreef op zondag 11 mei 2014 @ 17:56:
[...]

Niet altijd. Maar in dit geval zeker wel. De trainer is eind verantwoordelijk. En bij degradatie van NEC zit er niets anders op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Lekkerboeie86 schreef op zondag 11 mei 2014 @ 19:06:
Niet altijd. Maar in dit geval zeker wel. De trainer is eind verantwoordelijk. En bij degradatie van NEC zit er niets anders op.
Niet erg pragmatisch. Ze kunnen beter bekijken of het ontslaan van de trainer een verbetering of verslechtering is voor volgend seizoen. Het is geen politiek, met eindverantwoordelijkheid.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Het is hier geloof ik nog niet ter sprake gekomen, maar NEC heeft ook gewoon al een trainer ontslagen dit seizoen (Alex Pastoor), dat heeft ook niet bepaald het gewenste effect gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02:14
D-e-n schreef op zondag 11 mei 2014 @ 15:00:

ps.
Zeg ik als geboren Dordtenaar. Sinds ik er niet meer woon gaan ze als een tierelier :D
Afvalzak schreef op zondag 11 mei 2014 @ 18:28:

Ik als dordtenaar hoop op RKC en Dordrecht:p
Hier nog één! :w

Was vanmiddag wezen kijken met m'n pa en m'n broertje. Ik ga nooit naar Dordt, maar hun vroegen het dus leek me wel leuk voor een keertje. Bij vlagen wel aardig voetbal gezien, alleen of ze het in de Eredivisie gaan redden, weet ik niet (zeker niet met zo'n begroting). Al moet ik toegeven dat VVV me wel erg tegenviel voor een Eredivisie club.

Maar Dordt - Sparta is wel een leuke wedstrijd voor de regio, al heb ik het idee dat het voetbal niet zo leeft in Dordt. De meesten zijn toch voor Feyenoord en er is ook niemand die geld wil pompen in die club en die club naar een hoger wil niveau tillen. De grote sponsors zitten toch meer bij clubs uit Rotterdam of Breda, dus wat dat betreft ligt Dordt er ook een beetje ongelukkig tussen. Maar zou wel leuk zijn als ze (weer) zouden promoveren, kijken of ze zich kunnen handhaven.

Hehe, m'n pa gelijk "Dordt speelt volgend jaar CL, dan krijg we Dordt - Real Madrid. Ronaldo aan de Krommedijk!" _O- :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
VVV is dan ook geen eredivisieclub :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Zo, net terug. Mooie wedstrijd in Nijmegen en een prima afterparty op het Kasteel.

Dit is toch wel een lekker toetje op een dramatisch seizoen hoor. Maargoed, we zijn er nog niet. Nu Dordrecht, ik geef Sparta 20% kans om Dordt uit te schakelen en derhalve te promoveren. Ze hebben daar wel een fantastisch seizoen hoor, respect voor Marco Boogers.

Ik wil toch nog wel reageren op een aantal posters:
toolkist schreef op zondag 11 mei 2014 @ 14:33:
[...]

Met het huidige beleid hebben ze helemaal niks te zoeken in het betaald voetbal..
"Ach we hebben 2,5 miljoen tekort.. Vrienden van Sparta, leggen jullie even bij?"
In essentie heb je natuurlijk helemaal gelijk. Ik vind ook dat je "gewoon" niet meer moet uitgeven dan dat er binnen komt. Maar wij zijn niet uniek hierin. NAC geeft zelfs in de eredivisie meer uit dan dat er binnenkomt, dat hebben wij nooit gedaan. Vandaar ook dat wij een buffer van zo'n 5 miljoen hadden toen we degradeerden en zelfs het stadion nog terug hebben kunnen kopen. Ik denk dat een club als Roda een groter probleem heeft nu. En wat te denken van Vitesse? Als Chelsea daar zijn handen aftrekt is het over en sluiten.

Nogmaals, meer uitgeven dan er binnenkomt is niet goed en ook niet eeuwig vol te houden. Maar Sparta heeft ervoor gekozen de jeugdopleiding op eredivisie niveau te houden, dat kost gewoon 1.5 miljoen per jaar. Daar kun je van vinden wat je wilt (ik twijfel soms ook of het verstandig is), maar dat is wel zo afgesproken met geldschieters, vantevoren. Dus niet zoals jij nu suggereert, achteraf...
Niku schreef op zondag 11 mei 2014 @ 14:48:
[...]

Geflatteerd. We stonden in de winterstop nog 2e. Ook dat was geflatteerd, maar Sparta heeft echt wel een ploeg die 5e of 6e had kunnen worden. We spelen vandaag ook weer met 2 jeugdinternationals. Ik ga niet zeggen dat Sparta helemaal geweldig is, Willem II was echt de terechte kampioen. En Dordt en Excelsior hebben het ook fantastische gedaan. Maar de 16e plaats van Sparta was wel out-of-context, een deels te wijten aan de bestuurlijke onrust na de winterstop. En de spelers (niet goed te praten) hebben vanaf maart alles laten lopen, waarschijnlijk met het oog de playoffs. Achteraf hebben we er misschien geluk mee gehad, want NEC had het ook een hele tijd over de 16e plaats, dat zorgde toch voor een stuk onderschatting heb ik het idee.
Niku schreef op zondag 11 mei 2014 @ 14:59:
[...]

Op basis van wat, 'man'? Historie?
Van historie kun je inderdaad niet vreten. Maar Sparta levert nog altijd een flink aantal jeugdinternationals, van de D-tjes tot het "grote" Jong Oranje. Tevens spelen er zeer veel spelers in de eredivisie die opgeleid zijn bij Sparta. En als wij promoveren zitten er gewoon 11.000 man op de tribune. We zijn geen grote club, absoluut niet, maar het is ook weer niet zo dat wij niets voorstellen. Als RKC of Go Ahead een "functie" heeft in de eredivisie, hebben wij dat ook zeker wel. Zonder arrogant te zijn vind ik dat wij eerder in de eredivisie thuishoren dan bijvoorbeeld een Dordrecht, en echt niet alleen op basis van het verleden. Overigens verdient Dordt het OP DIT MOMENT meer dan wij.
Niku schreef op zondag 11 mei 2014 @ 15:08:
Hier ben ik het wel mee eens, die periodetitel was waardeloos. Sowieso ben ik "tegen" die Jong teams. Maar ik denk wel dat Sparta bij de 1e 8 geeindigd was als we die 2e periode niet gepakt hadden, omdat er dan toch meer inzet was geweest na de winterstop. Maar dan was je misschien nu wel "leeg" geweest.
toolkist schreef op zondag 11 mei 2014 @ 16:16:
[...]

Als je met een budget van 5 miljoen 2,5 miljoen tekort hebt, aldus VI, dan hoor je niet eens een licentie te krijgen. Historie of niet.
Ook een beetje onzin. Zoals hierboven gesteld, dat is vantevoren al afgedekt. Ik ben in principe ook "tegen" allerlei externe gelden, maar aan de andere kant, dat is niet alleen bij Sparta zo. Overigens hebben we geen tekort van 2.5 miljoen, dat wordt zeker weer bij VI geroepen? Die weten meestal niet van de hoed en de rand. Als wij de jeugdopleiding per direct opdoeken maken we zelfst winst, ook in de JL. Alhoewel dat natuurlijk wel snel minder wordt, de sponsorinkomsten worden minder en minder, elk jaar. Maar het is niet zo dat het water ons aan de lippen staat.

Wil overigens nergens het beleid van Sparta verheerlijken hier, zeker onder Vloet is het 1 grote puinbende geweest de laatste jaren. Maar enige nuance is op zijn plaats. Er komt in ieder geval een nieuwe leiding, maar dat zal ook onder implus van Alex Klein zijn, en daar heeft Derksen de pik op (dat heeft nog te maken met de ouwe van Cuilenborg, die bij zijn vertrek bij VI op het laatste moment nog een box bij Sparta heeft afgenomen tbv VI, Derksen was het daar niet mee eens een heeft toen in conflict gelegen met Klein, die toen ook al de leiding had bij Sparta). En als Derksen eenmaal de pik op je heeft kan je nooit meer wat goed doen. Dus Sparta zal de komende tijd weer menigmaal afgezeken worden bij VI, en dat beinvloed ook de publieke opinie. Dat is jammer, maar je kan er weinig aan doen, behalve proberen te logenstraffen.

Ik ben in ieder geval blij dat de club nog een beetje leeft en verheug me al op de streekderbies tegen Dordrecht. Ik geef de Schapekoppen de meeste kans, maar hoop op een verrassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

http://m.ad.nl/2014/05/12/Ajax-heeft-Poolse-spits-Milik-binnen
Iemand enig idee wat voor type spits dit is? Past hij qua stijl niet beter bij Feyenoord ipv Ajax?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:57
tweaker2010 schreef op maandag 12 mei 2014 @ 08:27:
http://m.ad.nl/2014/05/12/Ajax-heeft-Poolse-spits-Milik-binnen
Iemand enig idee wat voor type spits dit is? Past hij qua stijl niet beter bij Feyenoord ipv Ajax?
Paar posts terug al wat over gezegd, het is een lange speler, die voor zijn lengte behoorlijk technisch is. Volgens mij een linkspoot en kan zowel op de vleugel als in de spits. Op youtube zijn er een paar filmpjes, ziet er op zich niet verkeerd uit, hij is ook nog vrij jong dus kan nog verder ontwikkelen. Blijft altijd afwachten of het in de speelstijl gaat passen, maar daar zullen ze bij het scouten al wel rekening mee houden ;)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Had ook wel eens een keer een spits van 6 miljoen mogen zijn die er zeker 30 in ramt. Ze hebben blijkbaar ook akkoord met een rechtsbuiten van dynamo Kiev maar die heeft nog nooit in het eerste gespeeld.

Het voelt toch weer als goedkoop maar net niet.
Pagina: 1 ... 210 ... 223 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor het WK en de Oranje oefenwedstrijden voor het WK, zie het speciale themaforum