Ofwel, de Eredivisie?
Correct me if I'm wrong, maar ik meen dat ze zelfs 3e zijn geworden achter Dordrecht en Jong PSV.Niku schreef op zondag 11 mei 2014 @ 15:08:
Nacompetitie bereikt doordat ze tweede werden achter Jong PSV in de strijd om de periodetitel, 16e in de competitie. Prima, wat mij betreft hoort Sparta in de eredivisie thuis, maar niet dit jaar, met deze prestaties. Ik hoop dat NEC er in blijft.
Aangezien Dordrecht al de eerste periode had gepakt, ging de periodetitel naar de 3e plaats dus Sparta.
Eerlijk gezegd zou ik het schandalig vinden als ze op deze manier promoveren (16e in de competitie en hoogste positie in een periode 3e).
Ajax heeft al 4 jaar geen spits die er 30 hoeft in te schoppen en worden 4x kampioen, waarom zouden ze zo nodig een spits nodig hebben die er 30 inschiet? Past volgens mij niet helemaal bij het spel van Ajax, zijn meer scorende spelers dan alleen de spits.Aghanim schreef op maandag 12 mei 2014 @ 08:42:
Had ook wel eens een keer een spits van 6 miljoen mogen zijn die er zeker 30 in ramt. Ze hebben blijkbaar ook akkoord met een rechtsbuiten van dynamo Kiev maar die heeft nog nooit in het eerste gespeeld.
Het voelt toch weer als goedkoop maar net niet.
Float like a butterfly, sting like a bee.
Tja, dit is wat we verzonnen hebben met zijn allen... Schandalig is het niet (vind ik), want er staan wanneer het nodig is, is ook een kwaliteit.Audiowaste schreef op maandag 12 mei 2014 @ 08:54:
[...]
Correct me if I'm wrong, maar ik meen dat ze zelfs 3e zijn geworden achter Dordrecht en Jong PSV.
Aangezien Dordrecht al de eerste periode had gepakt, ging de periodetitel naar de 3e plaats dus Sparta.
Eerlijk gezegd zou ik het schandalig vinden als ze op deze manier promoveren (16e in de competitie en hoogste positie in een periode 3e).
Maar ik vind het ook prima als we gewoon (net als in Engeland) de onderste twee of drie omwisselen voor de bovenste drie, dan waren we in 2012 al gepromoveerd
Klopt, Suarez en Huntelaar lukte het niet om Ajax kampioen te makenmartinusz schreef op maandag 12 mei 2014 @ 08:55:
[...]
Ajax heeft al 4 jaar geen spits die er 30 hoeft in te schoppen en worden 4x kampioen, waarom zouden ze zo nodig een spits nodig hebben die er 30 inschiet? Past volgens mij niet helemaal bij het spel van Ajax, zijn meer scorende spelers dan alleen de spits.
Spitsen die er 20+, laat staan 30, inrammen in een redelijke competitie zijn voor Ajax eigenlijk al te duur (zeker meer dan 6 miljoen) of Ajax verliest het tegen een kapitaalkrachtige subtopper uit UK. Zelfs voor een verdediger van Utrecht die een keertje met Oranje mocht meetrainen moest Ajax al 4 miljoen neerleggen en vdHoorn heeft het ook niet gemaakt. Zo'n huur met optie tot koop voor Milik is een weinig riskante deal. Als hij mislukt ben je een jaar salaris kwijt en als blijkt dat hij op eredivisie-niveau wel uit de voeten kan, heb je goedkoop een nieuwe spits. Bovendien heb je Zivkovic ook nog.Aghanim schreef op maandag 12 mei 2014 @ 08:42:
Had ook wel eens een keer een spits van 6 miljoen mogen zijn die er zeker 30 in ramt. Ze hebben blijkbaar ook akkoord met een rechtsbuiten van dynamo Kiev maar die heeft nog nooit in het eerste gespeeld.
Het voelt toch weer als goedkoop maar net niet.
Mocht Ajax echt met de geldbuidel willen rammelen, dan kunnen ze beter Ziyech van Heerenveen halen. Dat lijkt me echt een nuttige versterking en nog enigszins betaalbaar door aflopend contract.
Dat lijkt mij ook en veel betere oplossing. We vinden toch met z'n allen dat de positie op de ranglijst aan het eind van het seizoen bepalend is? Tenminste, ik hoor zo vaak de uitspraak "als je aan het eind van de rit bovenaan staat dan ben je terecht kampioen". Die hele nacompetitie is toch een momentopname. Je kan nog zo'n goed seizoen hebben gedraaid, maar als je aan het eind van het seizoen uit vorm bent, dan ben je toch de sjaak. Zelfde met die playoffs voor Europees voetbal, van de vier ploegen die voor dat EL ticket streden gaan nu de twee slechtste (gezien de ranglijst) onderling uitmaken wie er Europa in mag. Wat mij betreft echt een onzinsysteem.FreakNL schreef op maandag 12 mei 2014 @ 08:57:
[...]
Tja, dit is wat we verzonnen hebben met zijn allen... Schandalig is het niet (vind ik), want er staan wanneer het nodig is, is ook een kwaliteit.
Maar ik vind het ook prima als we gewoon (net als in Engeland) de onderste twee of drie omwisselen voor de bovenste drie, dan waren we in 2012 al gepromoveerd
Maar het kan natuurlijk altijd erger, zie bijvoorbeeld dat bizarre playoff systeem dat onze zuiderburen hanteren...
Grappig toevallig met mijn schoonvader over gisteren, ik vind dat systeem veel beter, gewoon de beste 2/3 promoveren en de slechtste 2/3 degraderen. Zie je in meer competities, al dat gedoe met periode kampioen etc.FreakNL schreef op maandag 12 mei 2014 @ 08:57:
[...]
Tja, dit is wat we verzonnen hebben met zijn allen... Schandalig is het niet (vind ik), want er staan wanneer het nodig is, is ook een kwaliteit.
Maar waarschijnlijk is dat een systeem waarvan ze zeggen ja dan doen clubs gedurende de competitie altijd hun best ofzo
Ik vind het ook weer wel wat hebben. Heerenveen is ook een keer gepromoveerd terwijl ze 16e werden. En die periodekampioenschappen zijn ook altijd wel spannend..
Maar voor het andere systeem is ook wat te zeggen natuurlijk
Periodetitels zijn nog met de gedachte dat je niet kon degraderen en dat op die manier voor iedere ploeg de competitie interessant kon zijn, dus niet 3 ploegen aan kop en de rest die voor de statistiek een potje speelt. Wat mij betreft wordt dat hele systeem van nacompetitie afgeschaft, gewoon 1tm3 Jupiler laten promoveren en 16tm18 uit de eredivisie. Vervolgens iets vergelijkbaars instellen met de laatste 2 uit de jupiler en verplichte promotie zondag/zaterdagkampioen topklasse.martinusz schreef op maandag 12 mei 2014 @ 09:02:
[...]
Grappig toevallig met mijn schoonvader over gisteren, ik vind dat systeem veel beter, gewoon de beste 2/3 promoveren en de slechtste 2/3 degraderen. Zie je in meer competities, al dat gedoe met periode kampioen etc.
Maar waarschijnlijk is dat een systeem waarvan ze zeggen ja dan doen clubs gedurende de competitie altijd hun best ofzo
Eens, behalve met je laatste zin, dat zou de ideale opzet zijn, maar is niet realistischSempy schreef op maandag 12 mei 2014 @ 09:07:
[...]
Periodetitels zijn nog met de gedachte dat je niet kon degraderen en dat op die manier voor iedere ploeg de competitie interessant kon zijn, dus niet 3 ploegen aan kop en de rest die voor de statistiek een potje speelt. Wat mij betreft wordt dat hele systeem van nacompetitie afgeschaft, gewoon 1tm3 Jupiler laten promoveren en 16tm18 uit de eredivisie. Vervolgens iets vergelijkbaars instellen met de laatste 2 uit de jupiler en verplichte promotie zondag/zaterdagkampioen topklasse.
Mijn oude club waar ik gevoetbald heb speelt nu sinds afgelopen jaar Hoofdklasse, je wilt niet weten wat voor eisen daar al aanhangen voor een club.
Het is zeker spannend voor de ploegen die daardoor nog een extra kans hebben op een prijs (promotie/EL ticket). Maar de vraag is wat mij betreft of het eerlijk is. Voor het EL ticket komt daar nog eens bij dat je als Nederland zijnde eigenlijk altijd de sterkst mogelijke ploegen Europa in wil sturen. Wat dat betreft ben ik ook blij dat de verliezend bekerfinalist niet meer op basis van die "prestatie" Europa in mag. het komt toch regelmatig voor dat er clubs in de finale staan die eigenlijk, met alle respect voor die clubs, EL onwaardig zijn.FreakNL schreef op maandag 12 mei 2014 @ 09:05:
Ik vind het ook weer wel wat hebben. Heerenveen is ook een keer gepromoveerd terwijl ze 16e werden. En die periodekampioenschappen zijn ook altijd wel spannend..
Maar misschien moet ik als Ajacied dit jaar niets zeggen over verliezend bekerfinalisten...
Die regels zou je dan ook gelijk moeten aanpassen, desnoods full amateur in de Jupiler en bij de zaterdagclub vrijstelling tot spelen op zondag. Toen fox de beloftenteams in de Jupiler wilde, konden alle regels opeens aangepast worden, waarom dan niet om echte doorstroming van prof naar amateur te creeeren?martinusz schreef op maandag 12 mei 2014 @ 09:10:
[...]
Eens, behalve met je laatste zin, dat zou de ideale opzet zijn, maar is niet realistischAmateurclubs kunnen niet zomaar even betaald voetbal gaan spelen, is voor heel veel clubs niet haalbaar met de huidige regels van x aantal profspelers onder contract moeten hebben staan etc.
Mijn oude club waar ik gevoetbald heb speelt nu sinds afgelopen jaar Hoofdklasse, je wilt niet weten wat voor eisen daar al aanhangen voor een club.
Als je kijkt naar Engeland zie je wel dat er meerdere divisies zijn die het aankunnen, maar daar is de voetbalcultuur nog groter.
Ik ben paar jaar geleden naar een wedstrijd op 4de niveau geweest.....die hadden dus gewoon een stadion voor 12 duizend mensen, zat nagenoeg vol, gewoon shirtverkoop etc. was prachtig om te zien, behalve het niveau van voetbal, maar verder geweldige sfeer zeker door de 4 pubs op elke hoek van het stadion! (voor de liefhebbers dit was Brentford, spelen inmiddel weer league one)
ligt ook echt midden in een woonwijk, prachtig:
Ik ben paar jaar geleden naar een wedstrijd op 4de niveau geweest.....die hadden dus gewoon een stadion voor 12 duizend mensen, zat nagenoeg vol, gewoon shirtverkoop etc. was prachtig om te zien, behalve het niveau van voetbal, maar verder geweldige sfeer zeker door de 4 pubs op elke hoek van het stadion! (voor de liefhebbers dit was Brentford, spelen inmiddel weer league one)
ligt ook echt midden in een woonwijk, prachtig:

[ Voor 14% gewijzigd door Martinusz op 12-05-2014 09:25 ]
Mooi en oud klassiek stadion. Doet me denken aan het oude Kasteel van voor de verbouwing.
Beetje jammer alleen dat dat stadion onder de reclame zit. Hadden ze bij Newcastle United ook al eens gedaan maar dat hebben ze nu gelukkig weer weggehaald.
Beetje jammer alleen dat dat stadion onder de reclame zit. Hadden ze bij Newcastle United ook al eens gedaan maar dat hebben ze nu gelukkig weer weggehaald.

6 miljoen is niet te duur voor Ajax. Of beter gezegd; hoort niet te duur te zijn. Het lijkt me beter dat Ajax een keer een topper koopt voor 8-10 miljoen dan weer 3 V/d Hoorns voor 4 miljoen per stuk. Die topper kun je weer voor een mooi bedrag verkopen, maar die V/d Hoorns raak je aan de straatstenen niet meer kwijt.Sempy schreef op maandag 12 mei 2014 @ 09:00:
[...]
Spitsen die er 20+, laat staan 30, inrammen in een redelijke competitie zijn voor Ajax eigenlijk al te duur (zeker meer dan 6 miljoen) of Ajax verliest het tegen een kapitaalkrachtige subtopper uit UK. Zelfs voor een verdediger van Utrecht die een keertje met Oranje mocht meetrainen moest Ajax al 4 miljoen neerleggen en vdHoorn heeft het ook niet gemaakt. Zo'n huur met optie tot koop voor Milik is een weinig riskante deal. Als hij mislukt ben je een jaar salaris kwijt en als blijkt dat hij op eredivisie-niveau wel uit de voeten kan, heb je goedkoop een nieuwe spits. Bovendien heb je Zivkovic ook nog.
Mocht Ajax echt met de geldbuidel willen rammelen, dan kunnen ze beter Ziyech van Heerenveen halen. Dat lijkt me echt een nuttige versterking en nog enigszins betaalbaar door aflopend contract.
Wat voor spits het is maakt momenteel niet eens echt uit, er loopt nu zo weinig kwaliteit bij Ajax dat je het elftal sowieso opnieuw moet inrichten. De concurrentie zal het toch niet 5 jaar op rij laten afweten? Of de nieuwe spits nu een scorende spits is, of een kapstokspits maakt volgens mij niet zoveel uit. Als er maar echte kwaliteit en creativiteit bij komt. Iemand die er iedere wedstrijd staat. Dat aanmodderen met die (net-)niet spitsen schiet ook niet op.
Iemand als Berbatov voor 1-2 jaar zou fantastisch zijn natuurlijk, maar daar geloof ik niet in.
Dat Ajax geen echte spits nodig heeft omdat er toch zoveel mensen scoren is natuurlijk echt onzin. Als ze meer kwaliteit voorin hadden gehad, dan hadden ze misschien net wel 2e kunnen worden in hun champions league poule. Dat je hier kampioen wordt in de eredivisie wil (helaas) niet zeggen dat je europees fatsoenlijk mee kunt doen. Als je een potentiële ''Suarez'' kunt kopen voor 7 mil. moet je een verantwoord risico durven nemen. Vooral als je genoeg centjes op de bank hebt staan.
Je moet dus zorgen dat je een selectie neerzet die ''op de sloffen'' kampioen wordt en ook weer een grotere rol van betekenis europees kan gaan spelen. (zoals Bayern in Duitsland en real en Barca in Spanje) natuurlijk moet dit wel in perspectief van de Nederlandse competitie/ financiën geplaatst worden.
Je moet dus zorgen dat je een selectie neerzet die ''op de sloffen'' kampioen wordt en ook weer een grotere rol van betekenis europees kan gaan spelen. (zoals Bayern in Duitsland en real en Barca in Spanje) natuurlijk moet dit wel in perspectief van de Nederlandse competitie/ financiën geplaatst worden.
Met een spits van 7-10 miljoen heb je niet ineens kwaliteit voorin, spits moet wel ballen krijgen die hij erin kan werken. Met een Suarez en Huntelaar kwamen ze Europees ook niet verder, feit blijft dat je Europees geen potten gaat breken als de financiele verhoudingen Europees zo scheef blijven. Ja je zult weleens een leuk wedstrijdje winnen, maar een finale in de CL gaan we echt never nooit meer halen in het huidige voetbalklimaat.Chrosser schreef op maandag 12 mei 2014 @ 10:27:
Dat Ajax geen echte spits nodig heeft omdat er toch zoveel mensen scoren is natuurlijk echt onzin. Als ze meer kwaliteit voorin hadden gehad, dan hadden ze misschien net wel 2e kunnen worden in hun champions league poule. Dat je hier kampioen wordt in de eredivisie wil (helaas) niet zeggen dat je europees fatsoenlijk mee kunt doen. Als je een potentiële ''Suarez'' kunt kopen voor 7 mil. moet je een verantwoord risico durven nemen. Vooral als je genoeg centjes op de bank hebt staan.
Leuk meedoen in de CL is al winst, wellicht keer weer de groep doorkomen of een keer wel een gelukkige loting zou leuk zijn, maar niet meer dan dat. Om dan miljoenen uit te gaan geven om te hopen dat je wellicht een ronde verder komt vind ik korte termijn denken, daar schiet je ook niets mee op.
En welke spits kan je halen voor max. 10 miljoen? Als je je geld eruit wil halen met een toekomstige transfer, kom je bij jonge spelers van het kaliber Finbogason uit. Die doet me dan weer denken aan de heren Dost en Luuk de Jong die in de eredivisie lekker scoorden maar in Duitsland volledig door het ijs zakten. Oftewel een grote zak geld voor een spits die je elftal niet gegarandeerd naar een hoger (CL)niveau tilt.
Op zich moet Ajax met Zivkovic, Milik en mogelijk nog Hoessen/Sigtorsson/De Jong genoeg spitsenpotentieel hebben om weer voor de titel te gaan. Als ze dan toch 10 miljoen zouden willen uitgeven, dan graag voor wat vleugelspelers of een creatieve middenvelder die zo'n spits in stelling gaat brengen, want dat is het grootste probleem op dit moment.
Op zich moet Ajax met Zivkovic, Milik en mogelijk nog Hoessen/Sigtorsson/De Jong genoeg spitsenpotentieel hebben om weer voor de titel te gaan. Als ze dan toch 10 miljoen zouden willen uitgeven, dan graag voor wat vleugelspelers of een creatieve middenvelder die zo'n spits in stelling gaat brengen, want dat is het grootste probleem op dit moment.
Ik lees dat net van die Milik op NOS.nl, 2 goals in 18 duels. Is weer een topper zo te lezen, ik snap niet dat Ajax zich in laat met de afdankertjes van FC Barcalona, en nu Bayer Leverkusen. Welke ambitie straal je daar mee uit?
Wil je tot in lengte van jaren een nietszeggende kampioen worden van de NL competitie en Europees geen fuck meer voorstellen (wat ze al doen). Ze hebben nu een geweldig positief saldo, maken al enkele seizoenen winst. Dan kun je toch ook gewoon een keer de beurs trekken voor kwaliteit, op bepaalde cruciale posities zoals eerder hier genoemd. Het middenveld en vleugels kunnen wel wat kwaliteit gebruiken. Dan komen de spitsen vanzelf wel aan het draaien.
Wil je tot in lengte van jaren een nietszeggende kampioen worden van de NL competitie en Europees geen fuck meer voorstellen (wat ze al doen). Ze hebben nu een geweldig positief saldo, maken al enkele seizoenen winst. Dan kun je toch ook gewoon een keer de beurs trekken voor kwaliteit, op bepaalde cruciale posities zoals eerder hier genoemd. Het middenveld en vleugels kunnen wel wat kwaliteit gebruiken. Dan komen de spitsen vanzelf wel aan het draaien.
Scorebordjournalistiekloewie1984 schreef op maandag 12 mei 2014 @ 11:49:
Ik lees dat net van die Milik op NOS.nl, 2 goals in 18 duels. Is weer een topper zo te lezen, ik snap niet dat Ajax zich in laat met de afdankertjes van FC Barcalona, en nu Bayer Leverkusen. Welke ambitie straal je daar mee uit?
Ik hoop voor Ajax dat het geen Urzaiz 2.0 wordt... Aan de andere kant: Er werd ook lacherig gedaan over Pelle en Koeman die naar Feyenoord gingen.
Dat is leuk redeneren, maar wie zegt dat die spelers willen komen dan? De Nederlandse competitie stelt geen fuck voor. Al had je 500 miljoen, dan nog zal een Messi of Ronaldo niet in Amsterdam gaan spelen, simpelweg omdat geld alleen niet genoeg is.loewie1984 schreef op maandag 12 mei 2014 @ 11:49:
Ben ik gedwongen nu schulden te maken, zet men mij morgen of heden op straat, ik lach ermee, het zal mij toch niet raken, aangezien dat toch de wereld vergaat.
inderdaad...
je kunt er nog weinig van zeggen, behalve dat hij blijkbaar nog geen vaste plek af kon dwingen bij Augsburg...
overigens waren het 19 wedstrijden... daarvan startte hij er 6 in de basis... speelde geeneen keer van die 6 de gehele wedstrijd... alle andere wedstrijden viel hij in... soms in de 80ste minuut...
totaal 617 competitie-minuten gespeeld..
voor de geinteresseerden:
http://www.fcaugsburg.de/...x/profis/team.htm&pid=127
Je kans wordt wel vergroot om verder te komen als je goede spelers koopt. Dat Suarez en Huntelaar Ajax geen kampioen hebben gemaakt ligt niet alleen aan die spelers maar ook aan de rest van het team. Als Ajax dit jaar kampioen is geworden zonder goede spits (mijn mening) dan was je dat met een goede spits ook geworden. Daarnaast had je ook in de champions league grotere kans gehad om de poule te overleven of misschien zelfs nog een ronde verder te komen. Een opmerking plaatsen dat Ronaldo en Messi niet komen al had je 500 miljoen slaat natuurlijk nergens op. Ik heb aangegeven dat je het wel in perspectief moet plaatsen.
Daarnaast levert langere overleving in de champions league ook veel extra geld op. Als je naar volgend jaar kijkt lijkt PSV het lek nog niet te boven, en gaan enkele sterkhouders bij Feijenoord weg. Twente zit in de financiele problemen. Door nu wat extra te investeren (in echte kwaliteit) Kun je zelfs de toekomst voor langere termijn veiliger stellen. Versterkt door de veelal grotere kans op positieve doorverkoop mogelijkheden
Daarnaast levert langere overleving in de champions league ook veel extra geld op. Als je naar volgend jaar kijkt lijkt PSV het lek nog niet te boven, en gaan enkele sterkhouders bij Feijenoord weg. Twente zit in de financiele problemen. Door nu wat extra te investeren (in echte kwaliteit) Kun je zelfs de toekomst voor langere termijn veiliger stellen. Versterkt door de veelal grotere kans op positieve doorverkoop mogelijkheden
Misschien is het je ontgaan (de laatste 4 jaar)....maar het beleid bij Ajax in ieder geval niet om een team bij elkaar te kopen.Chrosser schreef op maandag 12 mei 2014 @ 14:27:
Je kans wordt wel vergroot om verder te komen als je goede spelers koopt. Dat Suarez en Huntelaar Ajax geen kampioen hebben gemaakt ligt niet alleen aan die spelers maar ook aan de rest van het team. Als Ajax dit jaar kampioen is geworden zonder goede spits (mijn mening) dan was je dat met een goede spits ook geworden. Daarnaast had je ook in de champions league grotere kans gehad om de poule te overleven of misschien zelfs nog een ronde verder te komen. Een opmerking plaatsen dat Ronaldo en Messi niet komen al had je 500 miljoen slaat natuurlijk nergens op. Ik heb aangegeven dat je het wel in perspectief moet plaatsen.
Dat klopt allemaal, maar was is een goede speler? Ajax heeft eerder zo'n gok genomen met de koop van Sulejmani voor 16,25 miljoen + tekengeld + 9 miljoen salaris in 5 jaar = zo'n 27 miljoen euro. Dat heeft de club volgens Wikipedia 38 goals in 158 wedstrijden opgeleverd..Chrosser schreef op maandag 12 mei 2014 @ 14:27:
Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema
@martinusz, zeerzeker niet, maar betekent dat, dat dat een vrijbrief is om met je jeugdspelers -die nog nat achter de oren zijn- alles te moeten kunnen oplossen? Omdat dat de visie is van 1 opa die meent het binnenlandse en buitenlandse voetbal te kunnen dicteren?
Er loopt best wel wat kwaliteit voor Nederlandse maatstaven op de NL voetbalvelden rond, maar in het buitenland nog meer. Ik zeg ook niet dat elke voetballer die je op kan halen bij een andere grote Europese club een afdankertje is, maar een garantie dat het je wat oplevert is het ook niet.
Cuenca en Bojan liepen alleen maar in de weg. Poulsen daarentegen heeft zijn belofte meer dan waar gemaakt. Nu ga ik ook niet zeggen dat Ajax bijv. Tadic bij Twente moet gaan halen, omdat Twente financieel misschien op hete kolen zit, maar dat is wel een voetballer. Net als Havenaar, Piazon (ook al is ie van Chelsea).
Bij FEY en PSV gaat Ajax niets wegplukken, dus moet je verder kijken dan dat. Dus ik ben het wel eens met @Chrosser
Er loopt best wel wat kwaliteit voor Nederlandse maatstaven op de NL voetbalvelden rond, maar in het buitenland nog meer. Ik zeg ook niet dat elke voetballer die je op kan halen bij een andere grote Europese club een afdankertje is, maar een garantie dat het je wat oplevert is het ook niet.
Cuenca en Bojan liepen alleen maar in de weg. Poulsen daarentegen heeft zijn belofte meer dan waar gemaakt. Nu ga ik ook niet zeggen dat Ajax bijv. Tadic bij Twente moet gaan halen, omdat Twente financieel misschien op hete kolen zit, maar dat is wel een voetballer. Net als Havenaar, Piazon (ook al is ie van Chelsea).
Bij FEY en PSV gaat Ajax niets wegplukken, dus moet je verder kijken dan dat. Dus ik ben het wel eens met @Chrosser
Jammer, want Ajax mag Matavz best overnemen denk ik.loewie1984 schreef op maandag 12 mei 2014 @ 14:36:
Tadic is dan ook de enige naam in de eredivisie waarvan je zou kunnen zeggen ja dat zou wellicht een goede koop kunnen zijn voor Ajax, daarnaast misschien nog een Ziyeck (of hoe je dat ook schrijft), maar voor die 2 spelers worden waarschijnlijk al te veel miljoenen gevraagd, waar ze gewoon niet meer aan moeten beginnen. En inderdaad Sulejmani is daar een heel goed voorbeeld van geweest!loewie1984 schreef op maandag 12 mei 2014 @ 14:36:
@martinusz, zeerzeker niet, maar betekent dat, dat dat een vrijbrief is om met je jeugdspelers -die nog nat achter de oren zijn- alles te moeten kunnen oplossen? Omdat dat de visie is van 1 opa die meent het binnenlandse en buitenlandse voetbal te kunnen dicteren?
Je doet nu wel minderwaardig over Cruijf, maar die man is toch niet zo gek, gezien meer clubs ineens de jeugd ook belangrijk vinden en steeds meer door laten stromen in het 1ste elftal. Kijk nu ook weer naar Twente...te veel gekocht en uitgegeven en het gaat weer mis. Zo gek is de redenatie niet van grotendeels met goed opgeleide jeugdspelers spelen aangevuld met een paar volwassen voetballers. Eredivisie blijft toch een opleidingscompetitie voor echte talenten die naar het buitenland gaan!
Hoesen moet vertrekken bij Ajax en Sigthorsson en de Jong willen weg als er een mooie club komt.Sempy schreef op maandag 12 mei 2014 @ 10:46:
En welke spits kan je halen voor max. 10 miljoen? Als je je geld eruit wil halen met een toekomstige transfer, kom je bij jonge spelers van het kaliber Finbogason uit. Die doet me dan weer denken aan de heren Dost en Luuk de Jong die in de eredivisie lekker scoorden maar in Duitsland volledig door het ijs zakten. Oftewel een grote zak geld voor een spits die je elftal niet gegarandeerd naar een hoger (CL)niveau tilt.
Blijven Zivkovic en Milik over, nou dat is wel erg povertjes voor komend seizoen. Er zal echt nog een ervaren spits bij moeten komen. En wat te denken van een opvolger voor Poulsen? Die ervaring gaan ze ook missen.
Ik heb ook nergens verkondigd dat Ajax zijn filosofie overboord moet gooien. Waar je eigen jeugd kunt brengen moet dat vooral ook zo doorgezet worden.
Ipv van Lerin Duarte te kopen voor 3 miljoen (geloof ik) hadden ze ook iets meer kunnen investeren en echte toegevoegde kwaliteit kunnen inkopen. Een of twee goede buitenspelers aantrekken zal ook de beurs voor getrokken moeten worden. Dat moet kunnen, vooral als je naar verluidt 80 mil. op de bank hebt.
Daarbij hoeft ajax niet alleen te kijken naar spelers uit de eredivisie. Daarnaast kun je gokjes altijd blijven wagen (bojan, hoesen, Sana etc). blijkt in ieder geval dat ondanks je af en toe veel geld kunt verdienen met iemand die dan doorgroeit er ook veel voetballer duidelijk af vallen.
Ipv van Lerin Duarte te kopen voor 3 miljoen (geloof ik) hadden ze ook iets meer kunnen investeren en echte toegevoegde kwaliteit kunnen inkopen. Een of twee goede buitenspelers aantrekken zal ook de beurs voor getrokken moeten worden. Dat moet kunnen, vooral als je naar verluidt 80 mil. op de bank hebt.
Daarbij hoeft ajax niet alleen te kijken naar spelers uit de eredivisie. Daarnaast kun je gokjes altijd blijven wagen (bojan, hoesen, Sana etc). blijkt in ieder geval dat ondanks je af en toe veel geld kunt verdienen met iemand die dan doorgroeit er ook veel voetballer duidelijk af vallen.
Wat hebben die gokjes precies opgeleverd dan?Chrosser schreef op maandag 12 mei 2014 @ 15:02:
Bojan heeft alleen maar geld gekost (3 miljoen) en bar weinig gepresteerd voor een Barca speler.
Hoesen werd zelf verhuurd en hoeft nu niet meer terug te komen. Hoezo geld verdienen?
Sana aardig begonnen maar sindsdien ver weggezakt en mag alleen nog bij Jong Ajax opdraven.
Huren levert niets op, geld verdienen doe je er als club al helemaal niet aan.
Boerrigter heeft wat opgeleverd. Niet veel, maar toch wel iets.
Van Wolfswinkel zal echt zo duur niet zijn en is wel het niveau spits wat je als Ajax na wil streven. Heeft in Portugal bewezen ook in moeilijkere competities te kunnen scoren, dat het bij een degradant in de PL niet wil lukken is niet heel vreemd. Ik zou em graag bij Ajax zien in ieder geval.Sempy schreef op maandag 12 mei 2014 @ 10:46:
En welke spits kan je halen voor max. 10 miljoen? Als je je geld eruit wil halen met een toekomstige transfer, kom je bij jonge spelers van het kaliber Finbogason uit.
Daar gaan ze zo een miljoentje of 7-8 voor vragen als Ajax komt, en dat verkopen ze hem nog met verlies. Daarnaast verdient hij bij Norwich ongetwijfeld een salaris dat Ajax hem niet wil betalen. Kom je op een aardige totale investering uit. Een speler waarvoor je zoveel voor betaald moet je elftal echt een stuk beter maken en daar heb ik m'n twijfels. Leuk gedaan in Portugal, maar in Engeland met 1 goal en 2 assists in 25 wedstrijden zelfs voor de spits van een degradatieclub niets gepresteerd.toolkist schreef op maandag 12 mei 2014 @ 15:31:
[...]
Van Wolfswinkel zal echt zo duur niet zijn en is wel het niveau spits wat je als Ajax na wil streven. Heeft in Portugal bewezen ook in moeilijkere competities te kunnen scoren, dat het bij een degradant in de PL niet wil lukken is niet heel vreemd. Ik zou em graag bij Ajax zien in ieder geval.
We lopen hier allemaal te doen als we precies weten wat een goede aankoop is. Feit is dat niemand dat weet. Hierboven staan genoeg voorbeelden van mislukte 'top'aankopen en gelukte 'strand'aankopen, door personen die al heel wat jaartjes in de top hebben gevoetbald en al wat jaartjes daar werkzaam zijn.
Ideale taktiek voor alle Nederlandse clubs is om 3 a 4 spelers te kopen met het beschikbare budget (1 routinier en 3 talenten), hopelijk spelen er dan 2 een heel jaar in je 1e elftal.
Ideale taktiek voor alle Nederlandse clubs is om 3 a 4 spelers te kopen met het beschikbare budget (1 routinier en 3 talenten), hopelijk spelen er dan 2 een heel jaar in je 1e elftal.
Hattrick: Thorgal Eagles
Ajax heeft dat in principe goed voor elkaar. Eriksen heeft ze genoeg opgeleverd om wat jeugdflops te hebben. Als dalijk Fischer of Boilesen weer weg gaat voor x miljoen dan hebben ze nog meer ruimte.
Is Heitinga wat als vervanger voor Poulsen? Kan controlerend spelen en uitzakken naar de verdediging.
Klopt, maar geheel nietszeggend is het ook weer niet. Bij de Poolse clubs heeft hij al niet heel veel gescoord en in Duitsland werd hij al snel verhuurd aan Augsburg waar hij ook nou niet echt een doelpuntenmachine is. Het zegt nog niets over zijn potentieel maar indrukwekkend is het niet. Gelukkig is hij nog jong.
Ook daar niet echt een kans gehad dus, of zich te weinig laten zien. Ik ben benieuwd. Het geeft mij wat het gevoel dat ze gewoon een breekijzer wilden voor als Siggy weg gaat (aanname op basis van lengte) en dat hij in eerste instantie lekker bij Jong Ajax aan de slag gaat.P.O. Box schreef op maandag 12 mei 2014 @ 14:07:
overigens waren het 19 wedstrijden... daarvan startte hij er 6 in de basis... speelde geeneen keer van die 6 de gehele wedstrijd... alle andere wedstrijden viel hij in... soms in de 80ste minuut...
totaal 617 competitie-minuten gespeeld..
Vergeet niet dat ze proberen van het 'koopclub' imago af te komen.Chrosser schreef op maandag 12 mei 2014 @ 15:02:
Maar even serieus, het probleem van één dure speler voor een positie halen is dat je wel een risico hebt als hij geschorst raak, of gebleseerd, of gewoon tegen valt. De kracht van Ajax dit seizoen was juist dat als basisspelers wegvallen degenen die de plaats innamen gewoon mee konden waardoor het altijd redelijk draaide. Nu heb je daar Europees weinig aan gehad maar die filosofie is niet slecht. Kijk Feyenoord wat toch veel moeite krijgt als Pellé wegvalt of zijn dag niet heeft.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Denk niet dat Heitinga nu al met afbouwen in de eredivisie bezig wil zijn, zeker niet in een rol als Poulsen waarbij Blind eerste keuze voor de basis is.Vos schreef op maandag 12 mei 2014 @ 16:20:
Is Heitinga wat als vervanger voor Poulsen? Kan controlerend spelen en uitzakken naar de verdediging.
Meende ergens gelezen te hebben dat Heitinga er zelf wel voor open stond. Heb je gelijk in wat betreft de eerste keuze voor Blind op die positie. Misschien i.p.v. Moisander als hij weg wil. AL heeft Poulsen nog wel aardig wat wedstrijden gespeeld, mede door de man van glas (Boilesen).Sempy schreef op maandag 12 mei 2014 @ 16:30:
[...]
Denk niet dat Heitinga nu al met afbouwen in de eredivisie bezig wil zijn, zeker niet in een rol als Poulsen waarbij Blind eerste keuze voor de basis is.
Van 4 mei:
Zal nog wel 1/2 jaar wat ander willen eerst."Of ik nu terugkeer bij Ajax? Ik denk het niet. Een paar jaar geleden zijn ze bij Ajax een andere weg ingeslagen. Ze mikken op de jeugd", weet Heitinga.
"Ik ben een echte Ajacied, zou het wel willen, maar ik kan er nu nog niks over zeggen. Ik moet rustig bekijken wat ik volgend jaar ga doen." De 87-voudig international speelde zeven jaar in het eerste van Ajax. In 2008 vertrok hij naar Atlético Madrid.
[ Voor 30% gewijzigd door Vos op 12-05-2014 16:34 ]
Ze hebben inderdaad 4 wedstrijden flink veel last gehad van het gemis van Pelle,.. /sarcasmGonadan schreef op maandag 12 mei 2014 @ 16:28:
[...]
Kijk Feyenoord wat toch veel moeite krijgt als Pellé wegvalt of zijn dag niet heeft.
Volgens mij liep het net zo goed, alleen anders, meer als collectief.
Ze gaan hem zeker missen, maar ben er vast van overtuigd dat FEY daar overheen komt.
Ik wil verder ook helemaal niet pretenderen dat Ajax slecht bezig is. De filosofie wordt niet voor niks gekopieerd door vele andere clubs.
Er is niets mis met gericht aankopen doen. En de imago's die door ''haat''-supporters worden opgeplakt moet elke club aan zijn laars lappen.
Wat ik alleen wil aangeven is dat ze inderdaad goed naar balans in het elftal moeten kijken. Op de flanken zouden wellicht 2 spelers moeten komen en 1 spits erbij als daar sightorsson en Hoesen wegvallen. Je kan Kishna laten doorstromen en veel speeltijd gunnen alhoewel hij waarschijnlijk ook een tijd een dip zal krijgen. Dan zou je sowieso nog een buitenspeler moeten aantrekken. Waar ik voor opteer is om daar een jonge speler voor te halen die wel al minimaal een seizoen heeft bewezen ook echt iets te kunnen. Je zou dan kunnen opteren om een iets meer ervaren spits te kopen. Bijvoorbeeld iemand van 23 (met bijv 3 jaar bewezen ervaring) die je 2 jaar kunt houden voor hij alsnog de stap omhoog gaat maken. Ik snap ook dat die niet voor het oprapen liggen maar er zullen vast en zeker spelers zijn die aan ongeveer zo'n profiel zullen voldoen. Laat voor 2 spelers daar een bedrag van 6 of 7 mil per stuk tegenover staan en je moet er iets heel leuks voor terug krijgen. (bijv een Thorgan Hazard ofzo om maar iemand te noemen)
Je kan inderdaad ook blijven gokken op de bojans, sana's, hoessens, maar die hebben inderdaad ook salaris gekost en niks opgebracht. Dan blij je wel mooi 80 mil op de bank houden natuurlijk
Er is niets mis met gericht aankopen doen. En de imago's die door ''haat''-supporters worden opgeplakt moet elke club aan zijn laars lappen.
Wat ik alleen wil aangeven is dat ze inderdaad goed naar balans in het elftal moeten kijken. Op de flanken zouden wellicht 2 spelers moeten komen en 1 spits erbij als daar sightorsson en Hoesen wegvallen. Je kan Kishna laten doorstromen en veel speeltijd gunnen alhoewel hij waarschijnlijk ook een tijd een dip zal krijgen. Dan zou je sowieso nog een buitenspeler moeten aantrekken. Waar ik voor opteer is om daar een jonge speler voor te halen die wel al minimaal een seizoen heeft bewezen ook echt iets te kunnen. Je zou dan kunnen opteren om een iets meer ervaren spits te kopen. Bijvoorbeeld iemand van 23 (met bijv 3 jaar bewezen ervaring) die je 2 jaar kunt houden voor hij alsnog de stap omhoog gaat maken. Ik snap ook dat die niet voor het oprapen liggen maar er zullen vast en zeker spelers zijn die aan ongeveer zo'n profiel zullen voldoen. Laat voor 2 spelers daar een bedrag van 6 of 7 mil per stuk tegenover staan en je moet er iets heel leuks voor terug krijgen. (bijv een Thorgan Hazard ofzo om maar iemand te noemen)
Je kan inderdaad ook blijven gokken op de bojans, sana's, hoessens, maar die hebben inderdaad ook salaris gekost en niks opgebracht. Dan blij je wel mooi 80 mil op de bank houden natuurlijk
Balans is inderdaad belangrijk in deze, ik vind het ook nog altijd het belangrijkst dat ze spelers kopen die daadwerkelijk goed in het systeem passen. Te vaak heb ik spelers gezien die eigenlijk niet zo goed passen en ze dan willen omscholen, dat lukt lang niet altijd. Daarin hoop ik dat De Boer een keuze maakt, ga je voor een voetballende spits en beweeglijke aanvallers dan accepteer je ook indirect dat je spits minder scoort. Of ga je voor echt vleugelspel met achterlijn halen en de bal op een afmaker? Dan scoort hij meer en heb je eindelijk iets aan een type Sigthorsson. Nu staat er een spits die ballen wil maar ze niet krijgt. 
De schade qua resultaat is meegevallen inderdaad, maar ik wil het niet net zo goed noemen. Mij gaf het het gevoel dat het toch echt wel moeizamer was in de aanval en dreiging. Gelukkig hebben ze dat collectief en met strijd weten op te vangen, dat is dan wel weer het mooie van Feyenoord.loewie1984 schreef op maandag 12 mei 2014 @ 16:34:
Ze hebben inderdaad 4 wedstrijden flink veel last gehad van het gemis van Pelle,.. /sarcasm
Volgens mij liep het net zo goed, alleen anders, meer als collectief.
Tuurlijk komen ze daar overheen, maar er zal wel wat moeten veranderen of een ander opstaan.Ze gaan hem zeker missen, maar ben er vast van overtuigd dat FEY daar overheen komt.
[ Voor 37% gewijzigd door Gonadan op 12-05-2014 16:56 ]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Het punt wat ik wilde maken:
iedereen klept hier leuk over wat Ajax wel of niet zou moeten kopen nu ze geld hebben, maar die spelers willen niet.
Geld is niet zaligmakend (zowel transfersom als salaris). In Nederland totaal geen sportief perspectief, alleen om gevallen carrieres weer aan te zwengelen.
Zelfde als met de Feyenoorders over de opvolging van Koeman. Wie van Geel wel of niet moest halen. De een na de andere topcoach kwam voorbij. Maar allemaal kwamen ze niet. Niet omdat van Geel dat niet vroeg maar omdat die gasten niet wilden.
iedereen klept hier leuk over wat Ajax wel of niet zou moeten kopen nu ze geld hebben, maar die spelers willen niet.
Geld is niet zaligmakend (zowel transfersom als salaris). In Nederland totaal geen sportief perspectief, alleen om gevallen carrieres weer aan te zwengelen.
Zelfde als met de Feyenoorders over de opvolging van Koeman. Wie van Geel wel of niet moest halen. De een na de andere topcoach kwam voorbij. Maar allemaal kwamen ze niet. Niet omdat van Geel dat niet vroeg maar omdat die gasten niet wilden.
Ben ik gedwongen nu schulden te maken, zet men mij morgen of heden op straat, ik lach ermee, het zal mij toch niet raken, aangezien dat toch de wereld vergaat.
Als je bij voorbaat al opgeeft komen ze inderdaad niet. Ajax heeft wel degelijk iets te bieden. Een goede naam, Champions League voetbal en ongetwijfeld kunnen er bonussen worden aangeboden indien de poulefase champions league wordt overleefd. Daarbij kun je aantonen dat goede voetballers bij goede clubs terecht komen. Eriksen -> Tottenham, Suarez -> Liverpool, etc. etc.
Dat het niet lukt om spelers van 25 te halen uit de subtop bundesliga snapt iedereen.
Trouwens dit zegt een psv-supporter. Waar ze verleden jaar ook goed verkocht hebben.. Alleen je kunt geen champions league aanbieden. Internationaal gezien heeft Ajax gewoon een betere naam
Dat het niet lukt om spelers van 25 te halen uit de subtop bundesliga snapt iedereen.
Trouwens dit zegt een psv-supporter. Waar ze verleden jaar ook goed verkocht hebben.. Alleen je kunt geen champions league aanbieden. Internationaal gezien heeft Ajax gewoon een betere naam
[ Voor 17% gewijzigd door Chrosser op 12-05-2014 17:05 ]
Nederland is inderdaad niet meer de mooie springplank naar Europa, er is nog steeds wel wat te bereiken maar niet meer zoals vroegâh.
Daarbij vind ik ook dat de manier van scouten is veranderd, tegenwoordig zijn voornamelijk de zaakwaarnemers aan het scouten en als je dan een mooi talent tegen komt heeft zo'n stuk tuig als Raiola hem al in zijn binnenzak en wil hij alleen maar naar een kapitaalkrachtige Engelse middenmoter o.i.d.
Daarbij vind ik ook dat de manier van scouten is veranderd, tegenwoordig zijn voornamelijk de zaakwaarnemers aan het scouten en als je dan een mooi talent tegen komt heeft zo'n stuk tuig als Raiola hem al in zijn binnenzak en wil hij alleen maar naar een kapitaalkrachtige Engelse middenmoter o.i.d.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Verwijderd
Het gaat Ajax financieel voor de wind ten gevolge van de inkomsten uit de CL. Haal die inkomsten uit de financiële cijfers dan blijkt dat Ajax ook dit seizoen niet break even draait. Dat schijnt menigeen nog wel eens over het hoofd te willen zien.
Voorzichtigheid op het gebied van transfers is dan ook niet zo raar vanuit de optiek van Ajax. Beter meerdere goedkopere en vooral jongere spelers met potentie dan duurdere ervaren spelers met weinig toekomstig transferperspectief. Dat lijkt het credo te zijn binnen Ajax.
Lijkt mij eerlijk gezegd niet eens zo'n gek credo.
Voorzichtigheid op het gebied van transfers is dan ook niet zo raar vanuit de optiek van Ajax. Beter meerdere goedkopere en vooral jongere spelers met potentie dan duurdere ervaren spelers met weinig toekomstig transferperspectief. Dat lijkt het credo te zijn binnen Ajax.
Lijkt mij eerlijk gezegd niet eens zo'n gek credo.
Ik dacht dat Ajax let name op de begrotingen geen CL inkomsten meer rekende en dat ze zonder deze inkomsten sowieso break even draaide. Maar kan het fout hebben natuurlijk.
Verder ligt er sowieso 80+ miljoen in de kluis.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Hoe moet Ajax ooit weer de CL winnen dan? Dat kan dus niet. Financieel kan Nederland niet opboksen tegen het grote geld in het buitenland en sportief is het een slechte generatie nu. Dan moeten we dus gewoon wachten en hopen dat er een '95 generatie komt, die de CL weer wint.
Of hopen dat de Nederlandse competitie qua inkomen en gelden veel meer waard en aantrekkelijker wordt wat mee kan komen met de andere competities, wat het helaas nooit zal gaan gebeuren.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Nou, dat kan dan op twee manieren: de Engeland manier +1 miljard door oliesjeik of de Spanje manier -1 miljard door rood staan bij bank.Quad schreef op maandag 12 mei 2014 @ 18:29:
Of hopen dat de Nederlandse competitie qua inkomen en gelden veel meer waard en aantrekkelijker wordt wat mee kan komen met de andere competities, wat het helaas nooit zal gaan gebeuren.
Ook lekker... de spelers presteren niet, dus moet het kantoorpersoneel er maar uit:
Kantoorpersoneel NEC betaalt rekening degradatie
Het kantoorpersoneel van NEC betaalt de rekening voor de wanprestaties op het veld. Zo'n vijftig procent moet weg. Dat komt neer op een stuk of vijftien banen die verdwijnen.
Directeur Bart van Ingen zelf wil wel blijven. 'Opstappen is niet iets wat door mijn hoofd schiet', zegt Van Ingen tegen Voetbal International.
'Ik ben verantwoordelijk voor algemene zaken en we hebben toch een plus kunnen realiseren', vervolgt de beleidsbepaler. 'We zijn binnen de begroting gebleven. Het is bovendien de raad van commissarissen die over de conclusies gaat.'
Aanvankelijk zou NEC maandag tijdens een persconferentie duidelijkheid geven over de gevolgen van de degradatie naar de Jupiler League, maar de club vond het te vroeg om al conclusies te trekken. Ook over de toekomst van trainer Anton Janssen is nog niets bekend.
Focus op je core business, voetballen en dus niet de randzaken er omheen.toolkist schreef op maandag 12 mei 2014 @ 19:13:
Ook lekker... de spelers presteren niet, dus moet het kantoorpersoneel er maar uit:
[...]
Je hebt weinig aan personeel op kantoor als je daardoor geen spelers meer kan betalen
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Zonder spelers geen prestaties. Er zullen ook heel wat spelers moeten vertrekken bij NEC.toolkist schreef op maandag 12 mei 2014 @ 20:14:
En dan je spelers maar sponsors binnen laten halen? Dat is ze afgelopen seizoen goed gelukt
Logisch dat de rest van het personeel dan nu niet buiten schot blijft.
Mooie prestatie van Jong Feyenoord/Excelsior zo aan het eind van het seizoen! Feyenoord is goed bezig, ook in de jeugdcompetities trouwens
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
Ze rekenen CL niet elk jaar mee maar hadden iets bedacht dat CL-deelname toch wel twee of drie keer in vijf jaar zou gebeuren. Dus een keer mislopen is niet erg, maar de vier of vijf keer op rij zou wel vervelend zijn.Quad schreef op maandag 12 mei 2014 @ 18:24:
Ik dacht dat Ajax let name op de begrotingen geen CL inkomsten meer rekende en dat ze zonder deze inkomsten sowieso break even draaide. Maar kan het fout hebben natuurlijk.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Arme Kees Jansma, ze gingen weer helemaal los bij VI. Leuk om naar te kijken maar inhoudelijk weer erg sumier.
Lekker makkelijk om vanuit Nederland te roepen dat we financieel niet mee kunnen. Zie dit:chim0 schreef op maandag 12 mei 2014 @ 18:26:
Hoe moet Ajax ooit weer de CL winnen dan? Dat kan dus niet. Financieel kan Nederland niet opboksen tegen het grote geld in het buitenland en sportief is het een slechte generatie nu. Dan moeten we dus gewoon wachten en hopen dat er een '95 generatie komt, die de CL weer wint.
Wikipedia: Deloitte Football Money League
gebaseerd op omzet, Ajax staat ongeveer gelijk aan Atletico Madrid, Napoli en Benfica. Zij zijn veruit de rijkste club van Nederland en ook zeker de grootste als het op historische resultaten als fanbase gaat. Ajax zou regulier moeten mee draaien om overwintering in CL en zeker kwartfinale EL moeten halen als het om financiele mogelijkeheden gaat.
Omzet zegt dan ook helemaal niets want ondanks dat die vrijwel gelijk is hebben wij Veltman en Serero en hebben die teams Tiago, Costa, Villa, Garray en Cardozo. Die spelen daar niet omdat de zon meer dagen schijnt, maar omdat ze een veel en veel hoger salaris krijgen wat wij in Nederland kunnen bieden.
Dat komt door suikerooms, de gemeenten/steden die bijspringen of het feit dat ze in die landen oneindig in het rood mogen staan. Drie dingen die Ajax niet heeft.
Dat komt door suikerooms, de gemeenten/steden die bijspringen of het feit dat ze in die landen oneindig in het rood mogen staan. Drie dingen die Ajax niet heeft.
Heb je ooit economie gehad? Ook geleerd dat omzet helemaal niets zegt?Catorce schreef op maandag 12 mei 2014 @ 22:12:
[...]
Lekker makkelijk om vanuit Nederland te roepen dat we financieel niet mee kunnen. Zie dit:
Wikipedia: Deloitte Football Money League
gebaseerd op omzet, Ajax staat ongeveer gelijk aan Atletico Madrid, Napoli en Benfica. Zij zijn veruit de rijkste club van Nederland en ook zeker de grootste als het op historische resultaten als fanbase gaat. Ajax zou regulier moeten mee draaien om overwintering in CL en zeker kwartfinale EL moeten halen als het om financiele mogelijkeheden gaat.
Manchester city staat vrij hoog qua omzet, maar die sjijk heeft er al meer dan 1 miljard!!!! Ingepompt, leu die omzet maar het zegt niets over wat je financieel daadwerkelijk kunt/wilt uitgeven aan je team bijvoorbeeld.
Of mag uitgeven omdat anders de KNVB begint te piepen. Zo lang er geen eenduidig beleid omtrent financiën in heel Europa is kun je net zo goed stoppen met Europees voetbal.
Het WK begint over 30 dagen dus het aftellen kan nu echt beginnen 
Wordt het niet eens tijd om een speciaal themaforum voor het WK aan te maken?
Het stadion in Sao Paolo waar de openingswedstrijd gespeeld moet worden op 12 juni staat er trouwens zo bij
Veld ligt er mooi bij maar ze zijn nog steeds bezig met het plaatsen van stoeltjes, schermen en de ruimtes om het stadion heen.
Wordt het niet eens tijd om een speciaal themaforum voor het WK aan te maken?
Het stadion in Sao Paolo waar de openingswedstrijd gespeeld moet worden op 12 juni staat er trouwens zo bij

Veld ligt er mooi bij maar ze zijn nog steeds bezig met het plaatsen van stoeltjes, schermen en de ruimtes om het stadion heen.

[ Voor 12% gewijzigd door Vlassie1980 op 13-05-2014 09:39 ]
Het is toch ook een grote mislukking om een WK aan zo'n land toe te wijzen (zeker ook nog icm met de Olympische spelen 2 jaar later).
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Ach, dat soort berichten zie je bij elk groot toernooi. Uiteindelijk komt het allemaal goed en wordt het vast het succesvolste WK ooit.M@cer schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 09:51:
Het is toch ook een grote mislukking om een WK aan zo'n land toe te wijzen (zeker ook nog icm met de Olympische spelen 2 jaar later).
http://www.soccernews.nl/news/56561/Platini_dreigt_met_ontnemen_van_organisatie_EK_2012
http://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/74063/organisatie-wk-2010-loopt-nu-al-achter
Het is niet echt een spectaculair stadion moet ik zeggen, Niet zoiets machtigs als in de Zuid Afrika (waar nu het onkruid in groeit). De kuip wordt mooier als het klaar is
Dat zag je inderdaad altijd al, maar ik moet wel zeggen dat het hier in Brazilie wel erg op het laatste moment gaat. In Zuid-Afrika waren alle stadions al ruim van tevoren klaar en in Polen / Oekraine ook.
Constructie voor de OS in 2016 schijnt ook dramatisch te verlopen.
Brazilië is natuurlijk wel een groot voetballand. Veel groter als een Rusland of Qatar. Ik ben er voorstander van om alleen nog maar WK's in grote voetballanden te organiseren:
- Duitsland (perfect wk georganiseerd in 2006)
- Engeland (wordt ook wel eens tijd maar Rusland heeft het gekregen)
- Frankrijk
- Nederland
- Italie
- Brazilie
- Argentinie
Constructie voor de OS in 2016 schijnt ook dramatisch te verlopen.
Brazilië is natuurlijk wel een groot voetballand. Veel groter als een Rusland of Qatar. Ik ben er voorstander van om alleen nog maar WK's in grote voetballanden te organiseren:
- Duitsland (perfect wk georganiseerd in 2006)
- Engeland (wordt ook wel eens tijd maar Rusland heeft het gekregen)
- Frankrijk
- Nederland
- Italie
- Brazilie
- Argentinie
Dat is inderdaad nog een reden voor mijn bovenstaand betoog. In Zuid-Afrika staan nu 3 echt gigantische stadions waar amper iets mee gedaan word. In Brazilië wordt er meestal nog wel iets met die stadions gedaan omdat voetbal daar zo populair is.Chrosser schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 10:07:
Het is niet echt een spectaculair stadion moet ik zeggen, Niet zoiets machtigs als in de Zuid Afrika (waar nu het onkruid in groeit). De kuip wordt mooier als het klaar is
[ Voor 29% gewijzigd door Vlassie1980 op 13-05-2014 10:11 ]
Spanje inderdaad! Finale in Nou Camp
Uruguay en Argentinie willen het in 2030 volgens mij samen organiseren. Portugal zou ook wel leuk zijn maar dan heb je ook weer lege stadions na afloop.
Uruguay en Argentinie willen het in 2030 volgens mij samen organiseren. Portugal zou ook wel leuk zijn maar dan heb je ook weer lege stadions na afloop.
[ Voor 13% gewijzigd door Vlassie1980 op 13-05-2014 10:41 ]
Rusland heeft ook een rijke historie als voetballand, dus daar kan ik prima mee leven. De Russische clubs doen ook leuk mee in Europa en staan zo rond de 8e plaats op de ranglijst.
Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema
Risico op lege stadions in Portugal is niet groter dan in Nederland (+ België).Vlassie1980 schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 10:41:
Spanje inderdaad! Finale in Nou Camp![]()
Maar misschien kunnen Portugal en Spanje het beter samen organiseren, zou Portugal het willen.
[ Voor 11% gewijzigd door Niku op 13-05-2014 11:24 ]
Dat dacht ik dus even niet:Niku schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 11:23:
[...]
Risico op lege stadions in Portugal is niet groter dan in Nederland (+ België).
Maar misschien kunnen Portugal en Spanje het beter samen organiseren, zou Portugal het willen.
Portugal

Nederland

Belgie

In Portugal is het dramatisch qua toeschouwersaantallen. Stadions zitten amper half vol. Dat is in de Eredivise wel ander.
Capaciteit stadions Portugese topclubs:
Benfica: 65K
Porto: 52K
Sporting; 50K
[ Voor 5% gewijzigd door Vlassie1980 op 13-05-2014 12:11 ]
Verwijderd
Nu het verdriet enigzins verwerkt is als NEC-supporter toch maar even oude tijden herleven. Ik hoop een snelle terugkeer voor ons in de eredivisie maar ik vrees voor het ergste. Zonder financiële steun van Marcel Boekhoorn zal de begroting met 50% teruggedraaid moeten worden en veel spelers vertrekken meteen. Gelukkig heeft Alireza een langdurig contract en Foor maar met een paar spelers bouw je geen elftal.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=UES4R9b6XW0]
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=UES4R9b6XW0]
Van Beukering... Mooi man
Had eerlijk gezegd veel liever een RKC zien degraderen waar altijd maar anderhalve man en een paardenkop zitten.
Had eerlijk gezegd veel liever een RKC zien degraderen waar altijd maar anderhalve man en een paardenkop zitten.
Daar zit in ieder geval bij Ajax wel vertekening in. Ze tellen de clubcards dan ook gewoon mee. Nu zal het altijd wel voller dan 50% zitten, maar het is nu wel wat extreem neergezet. Nu zou het stadion gemiddeld genomen bijna vol zitten. Daar geloof ik niets van.Vlassie1980 schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 12:10:
[...]
In Portugal is het dramatisch qua toeschouwersaantallen. Stadions zitten amper half vol. Dat is in de Eredivise wel ander.
Verwijderd
Helaas het mocht niet zo zijn. Ik vind het jammer hoe het zo snel heeft kunnen gaan, in anderhalf seizoen is NEC van sub-topper naar degradatiekandidaat nummer 1 gegaan, onvoorstelbaar.
Volgens mij was NEC degradatiekandidaat nummer 2
.
Verwijderd
KNVB zou er in mijn ogen goed aan doen consistenter beleid te voeren ten aanzien van de verschillende competities.Royz schreef op maandag 12 mei 2014 @ 20:35:
Mooie prestatie van Jong Feyenoord/Excelsior zo aan het eind van het seizoen! Feyenoord is goed bezig, ook in de jeugdcompetities trouwens
Nu waren meerdere ploegen in de eerste divisie niet tevreden over de reglementen voor de beloften van Ajax, PSV en Twente, waardoor tegenstanders geconfronteerd werden met sterk verschillende samenstellingen van die teams.
Waarom laat de KNVB niet alle beloften altijd op vrijdag spelen, alle eerste divisie wedstrijden altijd op zaterdag en alle eredivisie wedstrijden altijd op zondag?
Koppel daar strengere regels aan wat betreft spelers en al die 3 competities worden veel interessanter.
Edit
DIt naar aanleiding van de bekendmaking dat Feyenoord ook mee wil gaan doen in de eerste divisie met hun beloften.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2014 12:47 ]
Verwijderd
Hier stoor ik me ook aan, dat de beloftenteams van van Ajax, PSV, Twente en eventueel Feyenoord meedoen is nog niet zo'n probleem. Wel dat ze regelmatig spelers opstellen die ook al meespelen in de eredivisie, zo gauw deze spelers doorgebroken zijn moeten ze gewoon doorschuiven naar het échte Ajax. Nu het beloftenteam van Feyenoord kampioen was geworden plaatste iemand dit op facebook:Verwijderd schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 12:46:
[...]
Nu waren meerdere ploegen in de eerste divisie niet tevreden over de reglementen voor de beloften van Ajax, PSV en Twente, waardoor tegenstanders geconfronteerd werden met sterk verschillende samenstellingen van die teams.
Dat lijkt me haast competitievervalsing, zo komen de andere teams ook telkens tegen een beloftenteam dat de ene keer een stuk sterker is dan de andere keer.Vormer 200 Eredivisieduels
Goossens 100 Eredivisieduels
Bakkal 200 Eredivisieduels
Lamprou 14 Eredivisieduels
Van Beek 10 Eredivisieduels
Nelom 88 Eredivisieduels
Te Vrede 34 Eredivisieduels
Omdat het voor de tv-uitzendingen veel interessanter is om de wedstrijden uit de Eredivisie over het hele weekend te spreiden.Verwijderd schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 12:46:
Waarom laat de KNVB niet alle beloften altijd op vrijdag spelen, alle eerste divisie wedstrijden altijd op zaterdag en alle eredivisie wedstrijden altijd op zondag?
Op die manier moet je het helemaal niet bekijken. In Nederland staat momenteel één stadion wat zou voldoen als we een WK zouden organiseren, de Arena. De Kuip en het Philips Stadion voldoen momenteel niet. Er moeten twaalf(!) stadions zijn die aan de capaciteit van 40.000 toeschouwers voldoen, waarvan er een aantal 60.000 en eentje moet zelfs meer dan 80.000 zitplaatsen hebben. Dus dat wordt stadions verbouwen, samen met nog een aantal stadions in België bijvoorbeeld. Daardoor komen die stadions aan een capaciteit te zitten die je nooit daadwerkelijk gaat bereiken in competitie wedstrijden.Vlassie1980 schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 12:10:
[...]
Dat dacht ik dus even niet:
Portugal
[afbeelding]
Nederland
[afbeelding]
Belgie
[afbeelding]
Capaciteit stadions Portugese topclubs:
Benfica: 65K
Porto: 52K
Sporting; 50K
Je moet naar de situatie ná het WK kijken. Nederland en België krijgen die grote WK stadions ook niet vol met clubvoetbal.
EK is het meest reeele om nog een keer naar Nederland/Belgie te halen. Een WK moet je niet aan beginnen, tenzij je het over Nederland/Duitsland en Belgie verdeeld ofzo.
Ik herinner me opeens dat Portugal en Spanje ook een bid hadden ingediend voor 2018Niku schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 13:07:
[...]
Op die manier moet je het helemaal niet bekijken. In Nederland staat momenteel één stadion wat zou voldoen als we een WK zouden organiseren, de Arena. De Kuip en het Philips Stadion voldoen momenteel niet. Er moeten twaalf(!) stadions zijn die aan de capaciteit van 40.000 toeschouwers voldoen, waarvan er een aantal 60.000 en eentje moet zelfs meer dan 80.000 zitplaatsen hebben. Dus dat wordt stadions verbouwen, samen met nog een aantal stadions in België bijvoorbeeld. Daardoor komen die stadions aan een capaciteit te zitten die je nooit daadwerkelijk gaat bereiken in competitie wedstrijden.
Je moet naar de situatie ná het WK kijken. Nederland en België krijgen die grote WK stadions ook niet vol met clubvoetbal.
Maar Nederland moet dan inderdaad voorlopig niet meer beginnen aan een WK bid, een bid voor een EK is meer dan zat. Finale kan weer mooi worden gespeeld in Rotterdam net als in 2000 toen
Verrek ja, klopt. In 2018 was er de keus tussen Engeland, Portugal & Spanje, Nederland & België en Rusland. Allemaal bids met een voetbalhistorie om u tegen te zeggen, behalve Rusland. En wat is het geworden, RuslandVlassie1980 schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 13:34:
[...]
Ik herinner me opeens dat Portugal en Spanje ook een bid hadden ingediend voor 2018
Met Rusland had ik nog kunnen leven als dit verkozen werd boven bijvoorbeeld Australië, Zuid-Korea, Qatar, Japan en de VS (alle kandidaten van 2022), want qua voetbalcultuur doet Rusland voor hen niet onder. Maar voor 2018 vind ik het echt een waardeloze keuze.
Enfin, deze discussie is al vaak gevoerd en zolang Blatter aan de macht blijft is het ook een hopeloze discussie.
Hopelijk krijgt Brazilië alles op tijd af, het zou toch treurig zijn als het in hét voetballand bij uitstek mis gaat.
Waar baseer je op dat België en Portugal een rijkere voetbalhistorie hebben dan Rusland? Even wat prestaties van Rusland/USSR op een rijtje:Niku schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 14:00:
In 2018 was er de keus tussen Engeland, Portugal & Spanje, Nederland & België en Rusland. Allemaal bids met een voetbalhistorie om u tegen te zeggen, behalve Rusland. En wat is het geworden, Rusland
EK 2008 Halve finale
EK 1988 Tweede plek
EK 1972 Tweede plek
WK 1970 Kwartfinale
EK 1964 Tweede plek
EK 1960 Winnaar
In clubverband hebben CSKA Moskou (UEFA Cup 2005) en Zenith Sint Petersburg (UEFA Cup 2008) recent nog prijzen gewonnen. Dat kunnen België en Nederland niet zeggen.
Vanwaar je afkeer tegen Rusland op voetbalgebied?
De "Beloften" is gewoon een misleidende term. Vroeger noemde we dat gewoon "Het Tweede", maar dat vond men wat minderwaardig klinken. Het is gewoon een manier om spelers die niet in het eerste spelen toch wedstrijdritme te geven.Verwijderd schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 12:59:
Hier stoor ik me ook aan, dat de beloftenteams van van Ajax, PSV, Twente en eventueel Feyenoord meedoen is nog niet zo'n probleem. Wel dat ze regelmatig spelers opstellen die ook al meespelen in de eredivisie, zo gauw deze spelers doorgebroken zijn moeten ze gewoon doorschuiven naar het échte Ajax. Nu het beloftenteam van Feyenoord kampioen was geworden plaatste iemand dit op facebook:
Dat lijkt me haast competitievervalsing, zo komen de andere teams ook telkens tegen een beloftenteam dat de ene keer een stuk sterker is dan de andere keer.
Overigens geldt dat voor elk team. Het is echt geen competitievervalsing omdat Feyenoord het doet. Sterker nog, Feyenoord heeft een vrij smalle selectie, ze doen het niet voor niets samen met Exelsior. Vitesse heeft niet minder spelers die geen belofte meer zijn in dat team lopen.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Door dit:Railgunner schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 14:24:
[...]
Vanwaar je afkeer tegen Rusland op voetbalgebied?
De Britse krant The Sunday Times onthulde dat twee leden van het uitvoerend comité van FIFA geld vroegen in ruil voor hun steun aan kandidaatlanden om het kampioenschap te organiseren. De twee, Reynald Temarii, een Franse vicepresident van FIFA, en Amos Adamu, een Nigeriaans lid van het comité en de president van de West Africa Football Union, zouden aan journalisten die zich uitgaven als lobbyisten voor de VS gezegd hebben dat ze een stem voor de VS konden "verzekeren" voor $800.000. Adamu beweerde dat het geld zou dienen voor vier voetbalstadions in Nigeria.
Ik vertrouw die toewijzing voor geen fluit. Jij wel?
Ik ben van bouwjaar begin jaren negentig, dus ik heb de grote periode van het Russische nationale team gemist. Daarom ben ik misschien wat te snel in mijn conclusie.Railgunner schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 14:24:
[...]
Waar baseer je op dat België en Portugal een rijkere voetbalhistorie hebben dan Rusland? Even wat prestaties van Rusland/USSR op een rijtje:
EK 1988 Tweede plek
...niks...
EK 2008 Halve finale
[ Voor 26% gewijzigd door Niku op 13-05-2014 14:36 ]
Zeg dan meteen dat je het daarom te doen is, ipv dat Rusland geen rijke voetbalhistorie zou hebben.Niku schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 14:32:
[ Voor 45% gewijzigd door Railgunner op 13-05-2014 14:42 ]
Rusland en Qatar zijn allebei gekocht, period. Er is geen bewijs maar we weten allemaal donders goed dat het zo isNiku schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 14:32:
[...]
Door dit:
De Britse krant The Sunday Times onthulde dat twee leden van het uitvoerend comité van FIFA geld vroegen in ruil voor hun steun aan kandidaatlanden om het kampioenschap te organiseren. De twee, Reynald Temarii, een Franse vicepresident van FIFA, en Amos Adamu, een Nigeriaans lid van het comité en de president van de West Africa Football Union, zouden aan journalisten die zich uitgaven als lobbyisten voor de VS gezegd hebben dat ze een stem voor de VS konden "verzekeren" voor $800.000. Adamu beweerde dat het geld zou dienen voor vier voetbalstadions in Nigeria.
[...]
Ik ben van bouwjaar begin jaren negentig, dus ik heb de grote periode van het Russische nationale team gemist. Daarom ben ik misschien wat te snel in mijn conclusie.
Ik vind het heerlijk om te zien hoe de FIFA met Qatar in haar maag zit. In de zomer is het te heet om daar te ballen en in de winter kom je in de knoop met allerlei competities dus het is in beide scenario's een fail.
Railgunner schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 14:41:
[...]
Zeg dan meteen dat je het daarom te doen is, ipv dat Rusland geen rijke voetbalhistorie zou hebben.
Niku schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 14:32:
[...]
Ik ben van bouwjaar begin jaren negentig, dus ik heb de grote periode van het Russische nationale team gemist. Daarom ben ik misschien wat te snel in mijn conclusie.
Grapje?Sjah schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 14:51:
Niks mis met Wk in Qatar
Dit topic is gesloten.
Let op:
Voor het WK en de Oranje oefenwedstrijden voor het WK, zie het speciale themaforum
Voor het WK en de Oranje oefenwedstrijden voor het WK, zie het speciale themaforum