Overigens: Filipe Luis en Miranda niet bij de Braziliaanse selectie
Scolari toch...
Met die selectie van Brazilië kun je een aardig team neerzetten 
Zoiets:
Ga daar maar eens tegen spelen met de Nederlandse selectie
Zoiets:
Neymar Hulk Bernard Oscar Fernandinho Ramires Marcelo Dante David Luiz Dani Alves César

Nu is het een interview. http://www.ad.nl/ad/nl/10...-visie-dan-Van-Gaal.dhtmlCatorce schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 17:07:
Het grootste gedeelte van de tijd is het toch Jaap de Groot die die stukjes schrijf, waarna Cruijff ze vluchtig doorleest en goedkeurt?
Ik ben geen fan van Van Gaal, maar die man heeft tenminste het lef om bc te worden. Cruijf was bang dat ie z'n eigen mythe om zeep hielp als hij faalde.
Dat is echt een wereldteam, een van de drie absolute favorieten is Brazilië sowieso wel (naast Duitsland en Spanje). Zwakke punt van Brazilië vergeleken met die andere twee is wel de keeper. César vind ik echt niet indrukwekkend (meer).Krukar schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 17:09:
Zoiets:
Neymar Hulk Bernard Oscar Fernandinho Ramires Marcelo Dante David Luiz Dani Alves César
Cesar is een prima keeper hoor, zijn kwaliteiten zijn door dat jaartje QPR niet ineens verdwenen ofzo.Niku schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 17:59:
[...]
Dat is echt een wereldteam, een van de drie absolute favorieten is Brazilië sowieso wel (naast Duitsland en Spanje). Zwakke punt van Brazilië vergeleken met die andere twee is wel de keeper. César vind ik echt niet indrukwekkend (meer).
Hij heeft ruim 70 interlands op zijn naam, dus dan kun je wel wat. Bovendien is zijn ervaring een groot pluspunt voor deze jonge selectie.
Naast niet in de CL willen ze blijkbaar ook niet in de EL spelen?Napo schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 20:51:
Goed begin voor Vitesse in de play-offs...
Mja zo kun je ook geen straf krijgen vanwege het niet nakomen van de FFP.
De afgevallen spelers zullen het Nederland anders ook moeilijk maken.Krukar schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 17:09:
Zoiets:

Inmiddels staat AZ 3-0 voor tegen Heerenveen, wel verstandig van van Basten dat Heerenveen bout speelt.
[ Voor 6% gewijzigd door Quad op 07-05-2014 21:36 ]
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Mag niet van Chelsea waarschijnlijk.Deadsy schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 20:53:
[...]
Naast niet in de CL willen ze blijkbaar ook niet in de EL spelen?
Is Chelsea al zeker van CL?
"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
Ja, directe plaatsing.OPSLAGHOND schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 21:35:
[...]
Mag niet van Chelsea waarschijnlijk.
Is Chelsea al zeker van CL?
Vervang Adriano maar even door Filipe Luis, die is stukken beterQuad schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 21:35:
[...]
De afgevallen spelers zullen het Nederland anders ook moeilijk maken.![]()
[afbeelding]
Inmiddels staat AZ 3-0 voor tegen Heerenveen, wel verstandig van van Basten dat Heerenveen bout speelt.
http://www.nusport.nl/column/3769271/stekende-pijn.html
Treffende column over Stekelenburg. Laat duidelijk zien dat je door verkeerde clubkeuzes je (interland)carriere
om zeep kunt helpen als speler.
Wat de selectie van Brazilie betreft: wel opvallend dat een speler als Ronaldinho er niet meer bij zit, de laatste tijd doet hij het toch weer vrij aardig in Brazilie, of kijkt Scolari daar niet naar? En Filipe Luis er ook niet bij?
Treffende column over Stekelenburg. Laat duidelijk zien dat je door verkeerde clubkeuzes je (interland)carriere
Wat de selectie van Brazilie betreft: wel opvallend dat een speler als Ronaldinho er niet meer bij zit, de laatste tijd doet hij het toch weer vrij aardig in Brazilie, of kijkt Scolari daar niet naar? En Filipe Luis er ook niet bij?
Zelfs het elftal wat je kan maken met Braziliaanse spelers die niet meegaan is beterKrukar schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 17:09:
Zoiets:

Edit: die Foto die voetbalzone had geplaatst staat hier ook al
[ Voor 4% gewijzigd door dutchgio op 07-05-2014 22:44 ]
Kaka er ook niet meer bij, ik zou zo'n ervaren speler altijd meenemen, maar ze hebben blijkbaar keus genoeg 
Zlatan trouwens weer kampioen, in 13 jaar 11x kampioen, bizarre statistiek.
Zlatan trouwens weer kampioen, in 13 jaar 11x kampioen, bizarre statistiek.
Float like a butterfly, sting like a bee.
http://m.ad.nl/ad/m/nl/10...erug-naar-Barcelona.dhtml
Weer een spits minder bij Ajax. Ben benieuwd of ze nog wat nieuwe spelers halen. Er zal toch ook een ervaren vervanger voor Poulsen moeten komen.
Weer een spits minder bij Ajax. Ben benieuwd of ze nog wat nieuwe spelers halen. Er zal toch ook een ervaren vervanger voor Poulsen moeten komen.
Ik ben er niet echt rouwig om. Ik had meer verwacht van een speler met zijn kwaliteit.tweaker2010 schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 08:12:
Op een redelijk seizoen bij Ajax en een topwedstrijd tegen Brazilië na heeft hij nooit laten zien die topkeeper te zijn die iedereen in hem zag. In het geval van Stekelenburg denk ik niet dat het misging door verkeerde clubkeuzes, eerder gewoon een tekort aan kwaliteit.tweaker2010 schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 22:36:
Ik denk dat hij eruit gehaald heeft wat erin zat. Mogen keepen op een WK-finale, landskampioen geworden met Ajax, paar jaartjes gekeept bij AS Roma en in de Premier League. Niks om je voor te schamen.
vd Vaart hoop ik, zou toch mooi zijn om die er weer bij te hebben voor de groep.tweaker2010 schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 08:12:
Spitsen hebben ze nu nog genoeg: De Jong*, Sigi* , Hoessen*, Zivkovic * transfers voorbehouden
Ik denk dat hij toch in gedachte had om een soortgelijk pad te bewandelen als van der Sar. Dus via Italië en dan vervolgens Fulham doorstromen naar een Engelse topclub.tweaker2010 schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 22:36:
Vind het wel jammer, die wedstrijd tegen Brazilie, daar blonk hij echt uit. Dat schot van Kaka dat hij eruit haalde. "Allemaal even dankjewel zeggen tegen Maarten Stekelenburg". Anders was het inderdaad over en sluiten geweest.
Maar als je onder Magath gaat spelen dan raak je daar denk ik ook niet warm of koud van, schijnt een ware dictator te zijn. Denk dat hij het beste terug kan keren naar Nederland.
Onzin, hij heeft gewoon speeltijd en vertrouwen nodig. Van der Sar bakte er ook niets van bij Juve (ondanks zijn kwaliteiten) en heeft ook een aantal jaren bij Fulham in de luwte mogen keepen voordat hij terug kwam aan de top. Alleen is dat Fulham van toen niet te vergelijken met het gedegradeerde Fulham van nu.Gaius schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 08:25:
[...]
Op een redelijk seizoen bij Ajax en een topwedstrijd tegen Brazilië na heeft hij nooit laten zien die topkeeper te zijn die iedereen in hem zag. In het geval van Stekelenburg denk ik niet dat het misging door verkeerde clubkeuzes, eerder gewoon een tekort aan kwaliteit.
Ik denk dat hij eruit gehaald heeft wat erin zat. Mogen keepen op een WK-finale, landskampioen geworden met Ajax, paar jaartjes gekeept bij AS Roma en in de Premier League. Niks om je voor te schamen.
Helemaal mee eens. Elke keeper (ook Vorm of Krul) zou bij Fulham op dit moment ballen moeten vissen.Vlassie1980 schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 08:51:
[...]
Ik denk dat hij toch in gedachte had om een soortgelijk pad te bewandelen als van der Sar. Dus via Italië en dan vervolgens Fulham doorstromen naar een Engelse topclub.
Vind het wel jammer, die wedstrijd tegen Brazilie, daar blonk hij echt uit. Dat schot van Kaka dat hij eruit haalde. "Allemaal even dankjewel zeggen tegen Maarten Stekelenburg". Anders was het inderdaad over en sluiten geweest.
Maar als je onder Magath gaat spelen dan raak je daar denk ik ook niet warm of koud van, schijnt een ware dictator te zijn. Denk dat hij het beste terug kan keren naar Nederland.
Daar kan Stekelenburg helemaal niets aan doen en veel vertrouwen krijg je ook niet bij zo'n degradatie elftal en een coach die daar puur voor het geld zit. Die Stockdale is trouwens ook al 29 en helemaal niet beter dan hem.
De vergelijking Stekelenburg en van de Sar kan onderhand wel in de vrieskist gestopt worden. Dat Stekelenburg eenzelfde route bewandelt als van de Sar maakt hem nog geen keeper met de kwaliteiten van van de Sar. Niet dat dat een schande ofzo is maar elke keer weer de vergelijking maken schiet niemand iets mee op.
Nee daar zou ik vooraf niet heel positief over zijn, één echte spits is niet genoeg iets in de breedte zou wel prettig zijn.
Aanvallende middenvelder, spits, "buitenspeler" en een talent waarvan het maar de vraag is of hij kan renderen in de speelstijl van Ajax.martinusz schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 08:46:
[...]
vd Vaart hoop ik, zou toch mooi zijn om die er weer bij te hebben voor de groep.
Spitsen hebben ze nu nog genoeg: De Jong*, Sigi* , Hoessen*, Zivkovic * transfers voorbehouden
Nee daar zou ik vooraf niet heel positief over zijn, één echte spits is niet genoeg iets in de breedte zou wel prettig zijn.
[ Voor 47% gewijzigd door Napo op 08-05-2014 10:02 ]
Catorce schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 17:07:
Het grootste gedeelte van de tijd is het toch Jaap de Groot die die stukjes schrijf, waarna Cruijff ze vluchtig doorleest en goedkeurt?
Niet alleen clubkeuze speelt een rol, Stekelenburg is ook vaak geblesseerd geweest. Als de (nieuwe) trainer het dan niet in je ziet zitten is het heel snel afgelopen met je. Als je ook nog bij een degradatiekandidaat speelt dan is het helemaal lastig.
heavy is good, heavy is reliable - boris the blade
Bij een keeper is dat sowieso vaak een groter probleem om geblesseerd te raken. Als je club het moeilijk heeft, je raakt als keeper geblesseerd, en je vervanger dat het ogenschijnlijk niet slechter of misschien zelfs beter op dat moment. Dan kom je als keeper er ook niet snel meer in. Meestal moet je je dan richten op een seizoen later.
Het is jammer dat hij geblesseerd is geweest. Ik zou het wel aandurven om de transfersom neer te leggen. Hij is m.i. toch een van de betere spelers van Ajax, alleen komt het blijkbaar niet uit de verf.chimera2 schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 08:25:
[...]
Ik ben er niet echt rouwig om. Ik had meer verwacht van een speler met zijn kwaliteit.
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)
Wat denken we van v Ginkel en Oranje? Heeft toch een jaar stilgestaan, ok heeft wel een jaar gehad om meer man te worden, dat wel.
Laatste wedstrijden heeft hij wel laten zien dat hij klasse heeft, alleen denk dat zo'n jongen zelf Ajax toch niet echt serieus neemt als hij bij Barcelona en AC Milan heeft gevoetbald...die jongens hebben toch een ander beeld ervanOuterspace schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 13:35:
[...]
Het is jammer dat hij geblesseerd is geweest. Ik zou het wel aandurven om de transfersom neer te leggen. Hij is m.i. toch een van de betere spelers van Ajax, alleen komt het blijkbaar niet uit de verf.
Maar dat is het punt. Stekelenburg maakt het vertrouwen simpelweg niet waar. Hij is geen keeper die consistent punten voor je pakt, hoeveel vertrouwen je 'm ook geeft. Het is niet voor niks dat hij na enkele jaren vaste keeper geweest te zijn van Ajax nóg niet onomstreden was en zijn plek verloor aan Vermeer. En zoveel vertrouwen als dat Stekelenburg bij Ajax kreeg, krijg je maar zelden. En terecht.tweaker2010 schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 09:34:
[...]
Onzin, hij heeft gewoon speeltijd en vertrouwen nodig. Van der Sar bakte er ook niets van bij Juve (ondanks zijn kwaliteiten) en heeft ook een aantal jaren bij Fulham in de luwte mogen keepen voordat hij terug kwam aan de top. Alleen is dat Fulham van toen niet te vergelijken met het gedegradeerde Fulham van nu.
Mag alleen hopen dat ie niet terugkeert naar Ajax, niet als eerste (of tweede) keeper tenminste.

Als je het zo leest hoopt ie (Bojan) op een nieuwe trainer en nieuwe kansen bij Barcelona. Wat toevallig mooi uitkomt met:

Was gister wat WK opstellingen in elkaar aan het zetten en was wel interessant om een mogelijk Spanje 2018 in elkaar te zetten (alle spelers onder 26 iirc), zelfde voor Nederland gedaan en valt op zich niet tegen (en op meerdere plekken nog meerdere gelijkwaardige opties naar eigen voorkeur in te vullen):

Laat niet weg dat ik hem wel als derde keeper zou meenemen ...

Was gister wat WK opstellingen in elkaar aan het zetten en was wel interessant om een mogelijk Spanje 2018 in elkaar te zetten (alle spelers onder 26 iirc), zelfde voor Nederland gedaan en valt op zich niet tegen (en op meerdere plekken nog meerdere gelijkwaardige opties naar eigen voorkeur in te vullen):

Aan een vrij groot aantal had ie wel wat kunnen doen mocht je ze gemist hebben. In 2010 vorm zou de helft daarvan er echt niet ingegaan zijn en goede reflex keepers als Krul en Vorm zouden er ook zeker meer van gehad hebben.tweaker2010 schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 09:34:Helemaal mee eens. Elke keeper (ook Vorm of Krul) zou bij Fulham op dit moment ballen moeten vissen.
Daar kan Stekelenburg helemaal niets aan doen en veel vertrouwen krijg je ook niet bij zo'n degradatie elftal en een coach die daar puur voor het geld zit. Die Stockdale is trouwens ook al 29 en helemaal niet beter dan hem.
Laat niet weg dat ik hem wel als derde keeper zou meenemen ...
[ Voor 3% gewijzigd door apis29 op 08-05-2014 14:10 ]
er klopt niet zoveel van je verhaal, check anders even de statistieken:Gaius schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 14:03:
[...]
Maar dat is het punt. Stekelenburg maakt het vertrouwen simpelweg niet waar. Hij is geen keeper die consistent punten voor je pakt, hoeveel vertrouwen je 'm ook geeft. Het is niet voor niks dat hij na enkele jaren vaste keeper geweest te zijn van Ajax nóg niet onomstreden was en zijn plek verloor aan Vermeer. En zoveel vertrouwen als dat Stekelenburg bij Ajax kreeg, krijg je maar zelden. En terecht.
Mag alleen hopen dat ie niet terugkeert naar Ajax, niet als eerste (of tweede) keeper tenminste.
Wikipedia: Maarten Stekelenburg (voetballer)
Waar in de periode bij Ajax was hij niet onomstreden? En bij As Roma?
Volgens mij is zijn enige probleem zijn blessures geweest, zeker bij Ajax was het een uitstekende doelman, bij Roma niet zo gevolgd, maar zo te zien ook genoeg wedstrijden gekeept!
Nee joh, voor WK 2010 was er niet voor niets een lobby om Vd Sar uit de mottenballen te halen. Uiteindelijk presteerde hij het daar uitstekend, maar misschien was dat wel gewoon een uitschieter.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Als hij goed presteert is het een uitschieter en hij een keer slecht keept is het zijn gebruikelijke niveau? Tja zo kun je elke keeper wel afkraken, niemand is foutloos. Het feit dat er nu nog steeds geen opvolger voor Stekelenburg gekozen is bij oranje zegt ook wel genoeg wat dat betreft.ph4ge schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 14:24:
Nee joh, voor WK 2010 was er niet voor niets een lobby om Vd Sar uit de mottenballen te halen. Uiteindelijk presteerde hij het daar uitstekend, maar misschien was dat wel gewoon een uitschieter.
Verwijderd
Krultweaker2010 schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 15:09:
[...]
Als hij goed presteert is het een uitschieter en hij een keer slecht keept is het zijn gebruikelijke niveau? Tja zo kun je elke keeper wel afkraken, niemand is foutloos. Het feit dat er nu nog steeds geen opvolger voor Stekelenburg gekozen is bij oranje zegt ook wel genoeg wat dat betreft.
dat ligt meer aan Van Gaal dan aan de keepers lijkt mij. Krul en Vorm zijn al jaren de beste keepers die we hebben en zijn netals RVP, Robben, Strootman (als ie niet geblesseerd zou zijn) normaliter zekerheidjes...tweaker2010 schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 15:09:
[...]
Het feit dat er nu nog steeds geen opvolger voor Stekelenburg gekozen is bij oranje zegt ook wel genoeg wat dat betreft.
Dat we nu nog een trainingsstage moeten houden om de "beste" eredivisie spelers eruit te pikken zegt genoeg over de kwaliteiten van Oranje. Elke malloot met een paar voetbalschoenen maakt in principe kans bij Van Gaal

Dat geldt voor elke speler die maar 1 korte echt goede periode heeft gehad en verder overal ter discussie stond en op de bank belandde..tweaker2010 schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 15:09:
Als hij goed presteert is het een uitschieter en hij een keer slecht keept is het zijn gebruikelijke niveau? Tja zo kun je elke keeper wel afkraken, niemand is foutloos. Het feit dat er nu nog steeds geen opvolger voor Stekelenburg gekozen is bij oranje zegt ook wel genoeg wat dat betreft.
Anders kunnen we misschien Royston Drenthe ook wel meenemen, die was ook uitblinker op een internationaal toernooi een paar jaar geleden.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
* Martinusz trekt zijn kicksen weer aanTerryb47 schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 15:31:
[...]
dat ligt meer aan Van Gaal dan aan de keepers lijkt mij. Krul en Vorm zijn al jaren de beste keepers die we hebben en zijn netals RVP, Robben, Strootman (als ie niet geblesseerd zou zijn) normaliter zekerheidjes...
Dat we nu nog een trainingsstage moeten houden om de "beste" eredivisie spelers eruit te pikken zegt genoeg over de kwaliteiten van Oranje. Elke malloot met een paar voetbalschoenen maakt in principe kans bij Van Gaal

daar ga je volgens mij niet eens een jeugdtoernooi mee winnenapis29 schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 14:06:
[afbeelding]

@apis29
Nu zal iedereen het elftal van over vier jaar verkeerd voorspellen denk ik. In vier jaar kan er nog zoveel gebeuren voor wat betreft het doorbreken van spelers dat het niet te doen is. Wellicht loopt er in de A2 van Feyenoord of Ajax wel een kanjer van een spits die we nu nog niet kennen.
Maar dat betekent niet dat speculeren niet leuk is
Om het even bij Oranje te houden: ook met de kennis van nu ben ik het niet met je eens:
-Van Ginkel is alles behalve een rechtsbuiten. Is hij niet linksbenig zelfs? Het lijkt me dat er met Kishna en Boetius ook wel spelers aankomen voor die plek, desnoods Wijnaldum.
-Van Wolfswinkel gaat het niet meer redden. Ik vrees dat we moeten hopen dat van Persie of Huntelaar heel fit blijven. Maar mogelijk kan Zivkovic zich goed ontwikkelen en anders wordt het wellicht een noodoplossing in de vorm van bijvoorbeeld Klaassen.
-Die laatste vergeet je dus. Ik zie ook eerder Klaassen of v Ginkel achter de spits komen dan Maher.
-Büttner zie ik ook niet meer gebeuren. Dan denk ik eerder aan Kongolo.
-Die kan ook in het centrum natuurlijk. Waarom heb je daar twee linkspoten? Daar zijn meerdere opties. Van Dijk, Veltman, De Vrij: je weet niet wie er echt gaat doorgroeien.
Nu zal iedereen het elftal van over vier jaar verkeerd voorspellen denk ik. In vier jaar kan er nog zoveel gebeuren voor wat betreft het doorbreken van spelers dat het niet te doen is. Wellicht loopt er in de A2 van Feyenoord of Ajax wel een kanjer van een spits die we nu nog niet kennen.
Maar dat betekent niet dat speculeren niet leuk is
-Van Ginkel is alles behalve een rechtsbuiten. Is hij niet linksbenig zelfs? Het lijkt me dat er met Kishna en Boetius ook wel spelers aankomen voor die plek, desnoods Wijnaldum.
-Van Wolfswinkel gaat het niet meer redden. Ik vrees dat we moeten hopen dat van Persie of Huntelaar heel fit blijven. Maar mogelijk kan Zivkovic zich goed ontwikkelen en anders wordt het wellicht een noodoplossing in de vorm van bijvoorbeeld Klaassen.
-Die laatste vergeet je dus. Ik zie ook eerder Klaassen of v Ginkel achter de spits komen dan Maher.
-Büttner zie ik ook niet meer gebeuren. Dan denk ik eerder aan Kongolo.
-Die kan ook in het centrum natuurlijk. Waarom heb je daar twee linkspoten? Daar zijn meerdere opties. Van Dijk, Veltman, De Vrij: je weet niet wie er echt gaat doorgroeien.
Van Ginkel is gewoon een rechtspoot en Wijnaldum gaat daar niet spelen dus dan moet je kiezen tussen Wijnaldum of van Ginkel in het midden. Bedacht me later dat Narsingh ook gewoon nog jong genoeg is (om aan mijn onder 26 eis te voldoen; is meer het NL voor de toekomst gedachte dan specifiek het WK team voor 2018, vandaar ook geen Huntelaar bijv.). Kishna zou inderdaad ook nog een goede kunnen zijn voor die plek (maar zoals gezegd: meerdere gelijkwaardige opties naar eigen voorkeur in te vullen dus voel je vrij http://www.futhead.com/14/squads/build/) ...
Je kan natuurlijk ook nog Wijnaldum op 10 zetten (of Klaassen) en van Ginkel erachter maar omdat ze op "rechtsbuiten" staan betekend niet dat ze aan de zijlijn geplakt hoeven te blijven en de vleugelspeler gaan uithangen; daar zijn de backs voor.
Maar het is maar hoe je wilt spelen: ik kies voor een behendige 10 en een goaltjesdief op 9. Met Klaassen zou je een Dost ofzo als spits moeten hebben ...
Twee linkspoten achterin is inderdaad ongewoon en iets wat ik normaal nooit zou opstellen maar BMI kan zich vast wel aanpassen en iets van tweebenigheid ontwikkelen; ik zie die andere rechtspoten niet beter worden dan deze twee al wil je waarschijnlijk wel iemand met iets wat op opbouwende kwaliteit lijkt
.
Zivkovic kon ik overigens niet vinden vandaar
, en om Wolfswinkel nou af te schrijven na 1 jaar Nornix City ... bij Sporting gewoon uitstekende cijfers nog. Overige opties: Luuk en Luc ...
http://www.futhead.com/14/squads/build/
Je kan natuurlijk ook nog Wijnaldum op 10 zetten (of Klaassen) en van Ginkel erachter maar omdat ze op "rechtsbuiten" staan betekend niet dat ze aan de zijlijn geplakt hoeven te blijven en de vleugelspeler gaan uithangen; daar zijn de backs voor.
Maar het is maar hoe je wilt spelen: ik kies voor een behendige 10 en een goaltjesdief op 9. Met Klaassen zou je een Dost ofzo als spits moeten hebben ...
Twee linkspoten achterin is inderdaad ongewoon en iets wat ik normaal nooit zou opstellen maar BMI kan zich vast wel aanpassen en iets van tweebenigheid ontwikkelen; ik zie die andere rechtspoten niet beter worden dan deze twee al wil je waarschijnlijk wel iemand met iets wat op opbouwende kwaliteit lijkt
Zivkovic kon ik overigens niet vinden vandaar
Ik zie dat winnende jeugdteam, van welk ander land ook, graag tegemoetTerryb47 schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 15:34:
[...]daar ga je volgens mij niet eens een jeugdtoernooi mee winnen
http://www.futhead.com/14/squads/build/
[ Voor 40% gewijzigd door apis29 op 08-05-2014 17:11 ]
Verwijderd
Krul en Vorm zullen wel met Cilessen naar het WK gaan. Zou ik tenminste doen als ik van Gaal was. Zijn toch de beste keepers die Nederland heeft op dit moment.
En Blind zou ik op het middenveld plaats laten nemen, niet als linksback.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2014 16:51 ]
Ik verwacht weinig van hem. Hij heeft geen spelritme en een jaar stilgestaan in zijn ontwikkeling.Sjah schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 13:37:
Wat denken we van v Ginkel en Oranje? Heeft toch een jaar stilgestaan, ok heeft wel een jaar gehad om meer man te worden, dat wel.
Het zou me verbazen als hij indruk kan maken op het WK. Daar moet je wel top zijn om op te vallen of de boel bij de hand te nemen.
Die Spanje correspondent bij Studio Voetbal noemde laatst nog Affelay, dat die zo mee zou kunnen ondanks gebrek aan wedstrijdritme. Vlgns mij nog iets dat dat in 2012 ook gebeurde maar alleen niet zo goed uitpakte
(vanwege de randzaken zeker) ...
Denk ook niet dat het zo'n goed idee zou zijn om van Ginkel nu mee te nemen. Ziet er wel aardig uit in die filmpjes op Youtube (na blessure) maar da's een heel ander niveau en tempo dan op het WK met deze poule ...
Voor het overzicht was ik hier mee bezig dus bij deze alsnog (vergeet de cijfertjes, vlgns mij van FIFA 14):
Denk ook niet dat het zo'n goed idee zou zijn om van Ginkel nu mee te nemen. Ziet er wel aardig uit in die filmpjes op Youtube (na blessure) maar da's een heel ander niveau en tempo dan op het WK met deze poule ...
Voor het overzicht was ik hier mee bezig dus bij deze alsnog (vergeet de cijfertjes, vlgns mij van FIFA 14):
spoiler:

[ Voor 37% gewijzigd door apis29 op 08-05-2014 17:29 ]
Van Gaal zal het leuk vinden dat Veltman dat naar buiten brengt. Enfin, ben er geen tegenstander van, lijkt me een goed systeem voor dit Nederlands elftal.
Even dat filmpje bekeken, De Vrij heeft toch echt de uitstraling van een doperwt zeg.
Even dat filmpje bekeken, De Vrij heeft toch echt de uitstraling van een doperwt zeg.
[ Voor 22% gewijzigd door Niku op 08-05-2014 18:21 ]
Ach, iedereen weet toch dat Stekelenburg niets kan doen aan de degradatie van Fulham? Zoals Mohamed Al-Fayed aangeeft, de degradatie van Fulham komt doordat de nieuwe eigenaar/voorzitter het standbeeld van Michael Jackson heeft laten verwijderen.
Oftewel: als de Steek nou aanbied om dat standbeeld in zijn bagage mee te nemen, dan kan het niet fout gaan met Oranje
Oftewel: als de Steek nou aanbied om dat standbeeld in zijn bagage mee te nemen, dan kan het niet fout gaan met Oranje
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Ach dat wordt toch snel genoeg bekend. Hij zal toch meerdere oefenwedstrijden zo moeten spelen om de spelers eraan te laten wennen.Niku schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 18:20:
Van Gaal zal het leuk vinden dat Veltman dat naar buiten brengt. Enfin, ben er geen tegenstander van, lijkt me een goed systeem voor dit Nederlands elftal.
Van Gaal kennende die zal best pissed zijn hierover. Dit lekken kan Veltman zomaar zijn plek kosten.
Niet mee eens. Ome Louis zal vinden dat De Bondscoach zelf naar buiten moet brengen wat De Bondscoach vindt. Hoe durft Veltman om de mening van De Bondscoach naar buiten te brengen? De Bondscoach zal Veltman eens buiten het trainingscomplex brengen, weet hij ook hoe het voelt.toolkist schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 19:27:
[...]
Ach dat wordt toch snel genoeg bekend. Hij zal toch meerdere oefenwedstrijden zo moeten spelen om de spelers eraan te laten wennen.
Zo'n vaart zal het niet lopen, maar kan me niet voor stellen dat Van Gaal dit over zijn kant laat gaan, volleerd hork als hij is.
Ik heb geprobeerd een opstelling te maken met de 5-3-2 opstelling. Het is vrij lastig 

Het is uiteindelijk belangrijker dat iedereen zijn taak uitvoert dan in welke opstelling ze spelen.

Het is uiteindelijk belangrijker dat iedereen zijn taak uitvoert dan in welke opstelling ze spelen.
[ Voor 6% gewijzigd door Fleximex op 08-05-2014 19:47 ]
Wat ik hoop is dat Blind als verdedigende middenvelder wordt neergezet. Linksback is niet zijn sterkste kant.
Die opstelling kun je vergeten. Ongetwijfeld zullen Robben en Van Persie de twee spitsen vormen, zal De Jong op het middenveld staan en Vlaar zal de middelste van de centrum verdedigers zijn.
Nigel de Jong op het middenveld? Het is al een tijd geleden dat hij geselecteerd is. Van Gaal is geen fan van hem volgens mij. Hij zal eerder voor wat jongere spelers kiezen.
Ik vind de spitskeuze nog steeds ontzettend moeilijk (als je voor één spits gaat). Als voetballiefhebber ben ik meer voor Van Persie, maar Huntelaar is ook gewoon heel goed. En Huntelaar lijkt nu beter in vorm dan Van Persie.
Tegen Japan (16 november) speelde hij gewoon hoor. Verwacht echt dat hij basis is. Zou ook absoluut mijn keuze zijn.tweaker2010 schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 19:54:
Nigel de Jong op het middenveld? Het is al een tijd geleden dat hij geselecteerd is. Van Gaal is geen fan van hem volgens mij. Hij zal eerder voor wat jongere spelers kiezen.
Er zijn dus twee spitsen (5-3-2), waarvan Van Persie er sowieso één is. Fitte Van Persie is top, afgelopen weekend ingevallen en gescoord, dus komt er weer aan.Fleximex schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 19:56:
Ik vind de spitskeuze nog steeds ontzettend moeilijk (als je voor één spits gaat). Als voetballiefhebber ben ik meer voor Van Persie, maar Huntelaar is ook gewoon heel goed. En Huntelaar lijkt nu beter in vorm dan Van Persie.
Daar heb je gelijk in. Maar je stelt Robben als middenvelder op daar en dat kan sowieso al niet, want Robben is een spits. In mijn optiek moet er in die opstelling een spits uit, (Robben of Huntelaar, make your pick.) en een echte middenvelder bij. Dat had Strootman moeten zijn, maar die is er niet bij. Nigel de Jong wellicht, of zijn er nog betere opties? Van der Vaart in ieder geval niet, die gaat niet meer samen met Sneijder in mijn optiek.Fleximex schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 19:46:
Ik heb geprobeerd een opstelling te maken met de 5-3-2 opstelling. Het is vrij lastig
[afbeelding]
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Verwijderd
Volgens mij zou je achterin centraal beter met Vlaar kunnen spelen en linksachter met ofwel BMI of, misschien nog liever wel, Kongolo.Fleximex schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 19:46:
[afbeelding]
Voorin zou je in mijn ogen er beter aan doen om met van Persie en Robben te spelen. Die voelen elkaar goed aan. Robben in een vrije rol is gevaarlijker dan wanneer die tegen de zijlijn is aangeplakt.
Resteert het middenveld. Clasie én Sneijder lijkt mij geen gelukkige combinatie. Die worden overlopen. Je zou daar in mijn ogen een fysiek sterke speler die tevens over voldoende uithoudingsvermogen en techniek beschikt neer moeten zetten. Misschien van Ginkel wel of de Guzman.
Om ook maar even mijn twee centen te geven:

Met als kanttekening dat de twee centrale verdedigers plekken naast Vlaar nog compleet open liggen wat mij betreft. Ook BMI zou daar kunnen komen te staan bijvoorbeeld.
Ik heb het overigens over Nigel de Jong, om misverstanden te voorkomen.

Met als kanttekening dat de twee centrale verdedigers plekken naast Vlaar nog compleet open liggen wat mij betreft. Ook BMI zou daar kunnen komen te staan bijvoorbeeld.
[ Voor 16% gewijzigd door Niku op 08-05-2014 20:23 ]
Lekker veld bij Sparta - NEC. Op de ene helft van het veld rold de bal amper en de andere kant schiet die juist weer door

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Ik denk dat je in dit systeem voor een meer aanvallende linksback moet gaan die ook als middenvelder kan spelen. Dus geen Pieters.
Rekik lijkt me geen eerste keus. Ik denk dat v Gaal in dit systeem voor één opbouwer centraal achterin kiest (De Vrij?) en twee pure verdedigers.
En Sneijder zal dan waarschijnlijk centraal spelen gedekt door twee spelers uit het rijtje De Jong, Clasie, Fer, De Guzman.
Rekik lijkt me geen eerste keus. Ik denk dat v Gaal in dit systeem voor één opbouwer centraal achterin kiest (De Vrij?) en twee pure verdedigers.
En Sneijder zal dan waarschijnlijk centraal spelen gedekt door twee spelers uit het rijtje De Jong, Clasie, Fer, De Guzman.
Sneijder aan de zijkant kan niet, die moet centraal spelen. (Als je hem al opstelt, wat ik wel zou doen.)Niku schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 20:21:
Om ook maar even mijn twee centen te geven:
[afbeelding]
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Daar kun je over twisten inderdaad, al zou ik Sneijder en De Jong beide liever centraal hebben én beide in de basis.Fiber schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 20:56:
[...]
Sneijder aan de zijkant kan niet, die moet centraal spelen. (Als je hem al opstelt, wat ik wel zou doen.)
In dat plaatje Sneijder en De Jong omwisselen lijkt mij al een stuk logischer, hoewel daar eigenlijk een linkspoot moet staan...Niku schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 21:00:
[...]
Daar kun je over twisten inderdaad, al zou ik Sneijder en De Jong beide liever centraal hebben én beide in de basis.
Als je 532 speelt heb je in principe drie centrale mensen. Sneijder speelt dan naar voren. De andere twee iets erachter
Mee eens...D-e-n schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 21:03:
Als je 532 speelt heb je in principe drie centrale mensen. Sneijder speelt dan naar voren. De andere twee iets erachter
Op die fiets. Ik ging in mijn opstelling uit van twee vooruit geschoven posten op het middenveld. Punt naar achteren dus.D-e-n schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 21:03:
Juist. En daarom moet Sneijder in het midden...Niku schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 21:07:
[...]
Op die fiets. Ik ging in mijn opstelling uit van twee vooruit geschoven posten op het middenveld. Punt naar achteren dus.
Eigenlijk zijn dan de buitenspelers vervangen door opkomende backs...
[ Voor 11% gewijzigd door Fiber op 08-05-2014 21:12 ]
Je wilt toch niet met De Jong voor Sneijder spelen? Sneijder in een wat vrijere rol linkshalf kan prima lijkt me.Fiber schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 21:11:
[...]
Juist. En daarom moet Sneijder in het midden...
Wat een verschrikkelijk veld bij Sparta.
Scheidsrechter zit ook al tegen ...
Scheidsrechter zit ook al tegen ...
Ben ik het trouwens niet mee eens. Pieters is verdedigend onze sterkste back, en dat blijft toch prioriteit, ook in een 5-3-2 systeem. Hij heeft ooit een prima tandem gevormd met Mertens bij PSV. Ook aanvallend staat hij echt wel zijn mannetje.D-e-n schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 20:56:
Ik denk dat je in dit systeem voor een meer aanvallende linksback moet gaan die ook als middenvelder kan spelen. Dus geen Pieters.
Er is nu geen Mertens. In balbezit is de linksback linkshalf en linksbuiten tegelijk. Dat moet echt een loper zijn. Ik zie in Pieters dan meer een linker centrale verdediger.
Ik laat mijn mening overigens ook leiden door het feit dat ik onze andere LB helemaal niks vind. Verdedigend stelt het allemaal niets voor. Pieters maakt op verdedigend vlak zoveel goed op de andere jongens.D-e-n schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 21:17:
Er is nu geen Mertens. In balbezit is de linksback linkshalf en linksbuiten tegelijk. Dat moet echt een loper zijn. Ik zie in Pieters dan meer een linker centrale verdediger.
Ik ben bang dat het met Pieters dan echt een vijfmans defensie wordt en dat is niet de bedoeling. In dit systeem kun je Blind juist goed gebruiken volgens mij.
Overigens geven de opstellingen die nu langskomen me wel iets meer vertrouwen. Er zit meer balans in dan bij al die 433 tjes die je langs zag komen.
Overigens geven de opstellingen die nu langskomen me wel iets meer vertrouwen. Er zit meer balans in dan bij al die 433 tjes die je langs zag komen.
[ Voor 32% gewijzigd door D-e-n op 08-05-2014 21:30 ]
Zoiets dus, al kun je over de namen achter Van Persie, Robben en Sneijder nog best twisten, het gaat om het systeem...:

Make your football formation with this11.com

Kan ik me in grote lijnen ook wel in vinden, al zou ik De Guzman in plaats van Fer zetten en VdW in plaats van Janmaat. En ik blijf een voorstander van Pieters, maar dat heb ik al laten merkenFiber schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 21:33:
Zoiets dus, al kun je over de namen achter Van Persie, Robben en Sneijder nog best twisten, het gaat om het systeem...:
[afbeelding]
De Guzman en Van de Wiel kan ik prima mee leven...Niku schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 21:36:
[...]
Kan ik me in grote lijnen ook wel in vinden, al zou ik De Guzman in plaats van Fer zetten en VdW in plaats van Janmaat. En ik blijf een voorstander van Pieters, maar dat heb ik al laten merken
Pieters op de plek van De Vrij of zo ook wel, al hoop ik wel dat hij wat rustiger geworden is. Ik ben zo bang voor rode kaarten met hem...
De Vrij zou ik in dit systeem altijd opstellen. Hij kent het en weet wanneer je moet inschuiven.
Ik vraag me overigens af of dit gevolgen heeft voor de groep van 23: minder aanvallers en een centrumverdediger extra in de selectie?
Ik vraag me overigens af of dit gevolgen heeft voor de groep van 23: minder aanvallers en een centrumverdediger extra in de selectie?
Denk dat het geen risico is met Pieters, heeft vorig jaar inderdaad wat gekke dingen gedaan, maar dit jaar sowieso geen rode kaarten gepakt en een beperkt aantal gele.Fiber schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 21:39:
[...]
De Guzman en Van de Wiel kan ik prima mee leven...
Pieters op de plek van De Vrij of zo ook wel, al hoop ik wel dat hij wat rustiger geworden is. Ik ben zo bang voor rode kaarten met hem...
Heeft überhaupt pas één keer een rode kaart gepakt in zijn loopbaan, inderdaad, het raamincident.
Sparta - NEC gestaakt.
Meteen eruit schoppen dat Sparta, wat een schande voor het voetbal.
Is zeker niet onbelangrijk inderdaad!D-e-n schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 21:41:
De Vrij zou ik in dit systeem altijd opstellen. Hij kent het en weet wanneer je moet inschuiven.
Lijkt mij wel, hoewel er qua tactisch wisselen en zo altijd meer voorin dan achterin gewisseld wordt, dus je wil echt wel een paar aanvallers en aanvallende middenvelders op de bank hebben. Als je verdediging en verdedigende middenvelders goed staan en stabiel zijn wil je daar zo min mogelijk in wisselen, behalve bij blessures...Ik vraag me overigens af of dit gevolgen heeft voor de groep van 23: minder aanvallers en een centrumverdediger extra in de selectie?
Verklaar je nader... Ligt dat aan hun spel of aan het veld dat je zo met afkeer reageert?OPSLAGHOND schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 21:47:
Sparta - NEC gestaakt.
RKC wint bij De Graafschap, mooi. Gun het RKC.
Veltman zou overigens z'n mond voorbij hebben gepraat en verklapt hebben dat ze tactisch anders spelen, met een extra verdediger. 5-3-2 lijkt er dus wel te komen.
@fiber
Feyenoord suppporter toevallig?
Dan zou je IMHO zoiets krijgen:
@fiber
Feyenoord suppporter toevallig?

Waarom heeft iedereen toch zo'n voorkeur voor Fer? Hij heeft loopvermogen en is verder wel een redelijke speler, maar wat heeft hij verder laten zien dan een half seizoen bij Twente waarin hij prima speelde?
Heeft in ieder geval wel loopvermogen als snelheid.
En Wie moet je daar anders neerzetten? Klaassen? Van Ginkel?
Kan ook... Ik zei al, de namen achterin zijn voor mij redelijk inwisselbaar, en het gaat er ook om wie er de beste 'klik' met elkaar hebben en elkaar het best aanvullen en wie er in vorm zijn en fit zijn volgende maand.dutchgio schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 22:33:
[...]
[afbeelding]
Het veld is gewoon een zwembad, het water loopt niet weg en 45 minuten zijn verloren gegaan wat overduidelijk in het voordeel van de thuisclub gezien het niveau.Vlassie1980 schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 22:16:
[...]
Verklaar je nader... Ligt dat aan hun spel of aan het veld?
Ik zou pleiten voor De Guzman. Van Ginkel zou ik in principe ook prefereren boven Fer, maar dat is wel een hele grote gok.dutchgio schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 22:40:
Nu ik er zo over na denk, na De Guzman kom je inderdaad al snel bij Fer. Een keuze bij gebrek aan beter. Wat is Strootman toch een gemis.
[ Voor 3% gewijzigd door Niku op 08-05-2014 22:53 ]
Voetbalt Davids nog...?

Verwijderd
Fer laat elke wedstrijd minstens wel een keer zijn man lopen. Dus nee, Fer is niet geconcentreerd genoeg om in wedstrijden die er toe doen op te stellen. Idem geldt overigens voor Wijnaldum.dutchgio schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 22:40:
De Guzman lijkt mij de vervanger voor Strootman.
Idem ook voor de GuzmanVerwijderd schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 23:32:
[...]
Fer laat elke wedstrijd minstens wel een keer zijn man lopen. Dus nee, Fer is niet geconcentreerd genoeg om in wedstrijden die er toe doen op te stellen. Idem geldt overigens voor Wijnaldum.
De Guzman lijkt mij de vervanger voor Strootman.
Mischien heeft ie wel dit in gedachten:

Had nog de laatste wedstrijd van Dynamo Kiev afgekeken en in de tweede helft deed het Lens het een stuk(je) beter al liet ie weer een paar keer de bal van z'n voet springen, paar struikelen over de bal bij het maken van een actie
[ Voor 21% gewijzigd door apis29 op 09-05-2014 03:13 ]
Hoe vaak stond hij buitenspel?apis29 schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 03:08:
Had nog de laatste wedstrijd van Dynamo Kiev afgekeken en in de tweede helft deed het Lens het een stuk(je) beter al liet ie weer een paar keer de bal van z'n voet springen, paar struikelen over de bal bij het maken van een actie. Maar verdedigend niet verzaakt iig en een paar keer aardig combinerend aanvallend maar het hele team zat niet in de wedstrijd dus weinig eer te behalen.
Vind Lens een geweldige voetballer, maar hij staat vrijwel altijd buitenspel als 'ie weer eens een lekker passje krijgt. Als hij daar eens wat aan wist te doen, dan zou zijn rendement een stuk beter zijn denk ik
Verwijderd
Meen je dat nu echt, laat ook de Guzman zijn man lopen? Nou, dan lijken inderdaad Nigel de Jong en Clasie meer op zijn plaats op het middenveld. Die laten hun man zeker niet lopen. Of die echter genoeg creatieve impulsen hebben om als schakelspeler te functioneren?apis29 schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 03:08:
[...]
Idem ook voor de Guzman. Fer speelde bij Twente toch veel meer achterin dan nu bij Norwich? Al lijkt het erop dat ie dat een betere plek voor zichzelf vindt met z'n rugnummer
.
Mischien heeft ie wel dit in gedachten:
[afbeelding]
Had nog de laatste wedstrijd van Dynamo Kiev afgekeken en in de tweede helft deed het Lens het een stuk(je) beter al liet ie weer een paar keer de bal van z'n voet springen, paar struikelen over de bal bij het maken van een actie. Maar verdedigend niet verzaakt iig en een paar keer aardig combinerend aanvallend maar het hele team zat niet in de wedstrijd dus weinig eer te behalen.
Misschien krijgt Klaassen wel een plek op het middenveld, alle opties liggen nog open, zo lijkt het. Alleen van Persie en Robben zijn zeker van hun plek (indien fit).
Ik denk dat Klaassen alleen een basisplaats kan hebben als Sneijder niet speelt. Twee aanvallende middenvelders lijkt me niet werken.
@Fiber
Qua selectie zou je dan komen op minimaal vijf aanvallers, zes middenvelders en acht verdedigers. Dan heb je verdedigend dus een rechtsback, centrumverdediger en linksback/centrumverdediger op de bank. Is dat genoeg? Dan is er nog ruimte voor één speler uit een linie naar voorkeur.
@Fiber
Qua selectie zou je dan komen op minimaal vijf aanvallers, zes middenvelders en acht verdedigers. Dan heb je verdedigend dus een rechtsback, centrumverdediger en linksback/centrumverdediger op de bank. Is dat genoeg? Dan is er nog ruimte voor één speler uit een linie naar voorkeur.
Ik geef Klaassen eerlijk gezegd best een goede kans. Als je al met 5 verdedigers speelt en Klaassen is iemand met veel diepgang, lijkt me geen verkeerde zet, heeft het afgelopen seizoen laten zien dat hij qua niveau niet heel erg ver terug zakt.D-e-n schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 08:42:
Ik denk dat Klaassen alleen een basisplaats kan hebben als Sneijder niet speelt. Twee aanvallende middenvelders lijkt me niet werken.
@Fiber
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Bij gebrek aan Immers ben ik met je eens.Gynnad schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 09:23:
Ik geef Klaassen eerlijk gezegd best een goede kans. Als je al met 5 verdedigers speelt en Klaassen is iemand met veel diepgang, lijkt me geen verkeerde zet, heeft het afgelopen seizoen laten zien dat hij qua niveau niet heel erg ver terug zakt.
Maar Klaassen is toch vooral een aanvallende speler? Daar heb je Sneijder al. Dan lijkt me de Guzman beter passen.
[ Voor 12% gewijzigd door D-e-n op 09-05-2014 09:31 ]
Verwijderd

Use this11.com for tactics for football
Kleine toelichting:
Ik zou hier voor gaan als basis omdat zij de meeste ervaring en speelminuten hebben gemaakt.
4-3-3 met de punt naar voren; de Jong en Clasie zijn jagers en verdedigend ingesteld. Sneijder er voor om het spel te maken/dirigeren, steekpasses te geven.
We kunnen allemaal lullen over jongens als Klaassen, Veltman, Rekik, maar die jongens komen net kijken. Die zijn het in mijn ogen gewoon net niet, maar kunnen wellicht als wissels mee.
reserve aanvallers; Huntelaar, Narsingh, Boetius of Depay.
middenvelders: Fer, de Guzman, Klaassen, Schaars, Wijnaldum of v Ginkel
verdedigers: v/d Wiel, van Dijk, Pieters, Veltman
En op doel tja... toch maar Krul, en anders Cillissen.
Mogelijkheden genoeg, wat zeuren we nu eigenlijk....
Ik zie alleen Huntelaar bijna niet voorbij komen.
Zou die niet passen in 5-3-2 en daarbij tot op het bot gemotiveerd zijn om voor eens en voor altijd de twijfel bij iedereen weg te nemen?
Ik zie alleen Huntelaar bijna niet voorbij komen.
Zou die niet passen in 5-3-2 en daarbij tot op het bot gemotiveerd zijn om voor eens en voor altijd de twijfel bij iedereen weg te nemen?
Dit topic is gesloten.
Let op:
Voor het WK en de Oranje oefenwedstrijden voor het WK, zie het speciale themaforum
Voor het WK en de Oranje oefenwedstrijden voor het WK, zie het speciale themaforum