[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2013/2014 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 208 ... 223 Laatste
Acties:
  • 406.595 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07-10 13:20

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

martinusz schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 13:28:
[...]
|:( wow ze missen Puyol, wel geteld 1 hele speler....gelukkig hebben ze voor de rest geen goede spelers.
Gaan we nu ineens doen alsof Spanje niks is :? regerend Europees en Wereldkampioen, maar nee dat moeten we niet overschatten natuurlijk 8)7
De sterren van toen zijn over hun top heen. Denk aan Torres en Villa, die waren toen de topscorers. ;)
Xavi en Pique zijn ook minder in vorm. Er zijn wel jonge talenten als Isco, maar die zijn het nu nog net niet.

PS: Diego Costa wordt enorm gehyped. Goede spits, maar in het spaans elftal moet ik het nog zien.
De laatste wedstrijden is hij niet zo dreigend meer. Veelzeggend dat hij uit een penalty scoorde in de CL.

[ Voor 15% gewijzigd door tweaker2010 op 06-05-2014 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17:56

Niku

Alagaesii

tweaker2010 schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 13:47:
[...]

De sterren van toen zijn over hun top heen. Denk aan Torres en Villa, die waren toen de topscorers. ;)
Xavi en Pique zijn ook minder in vorm. Er zijn wel jonge talenten als Isco, maar die zijn het nu nog net niet.
Jij vind Isco minder dan Clasie? Isco is het nog net niet, maar Clasie schiet ons wel naar de overwinning tegen Spanje?

Kom mensen, normaal gesproken hebben we geen schijn van kans tegen Spanje. Kijk even hoeveel Spanjaarden er in de CL finale staan, het Spaans voetbal is echt niet over haar top heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spanje is wel over hun top heen. Durf er een maandsalaris op te zetten dat ze de finale niet gaan halen. Vooral verdedigend hebben ze ingeleverd. Diego Costa is leuk, maar wil nog wel zien of hij daadwerkelijk van toegevoegde waarde is voor dat team (zie Seedorf bijv). Een wereldklasse speler maakt nog geen wereldtopper in een nationaal team.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:59
Leuke quote om begin juli nog eens er bij te pakken. Wellicht is Spanje dan onderweg naar de finale met Diego Costa als topscorer ;).

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:42

Vos

AFCA

Leg de spelers naast elkaar van een selectie van 23 man, denk dat Spanje op 20 plekken een betere heeft ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Niku schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 13:50:
[...]
Jij vind Isco minder dan Clasie? Isco is het nog net niet, maar Clasie schiet ons wel naar de overwinning tegen Spanje?

Kom mensen, normaal gesproken hebben we geen schijn van kans tegen Spanje. Kijk even hoeveel Spanjaarden er in de CL finale staan, het Spaans voetbal is echt niet over haar top heen.
Zeg ik dat dan? :? Nederland is vrijwel kansloos, maar Spanje is niet zo goed als veel mensen denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Vos schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 13:57:
Leg de spelers naast elkaar van een selectie van 23 man, denk dat Spanje op 20 plekken een betere heeft ;).
Exact. Robben en een Van Persie in topvorm zouden ze misschien willen hebben bij Spanje, verder niemand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:57
Verwijderd schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 13:51:
Spanje is wel over hun top heen. Durf er een maandsalaris op te zetten dat ze de finale niet gaan halen. Vooral verdedigend hebben ze ingeleverd. Diego Costa is leuk, maar wil nog wel zien of hij daadwerkelijk van toegevoegde waarde is voor dat team (zie Seedorf bijv). Een wereldklasse speler maakt nog geen wereldtopper in een nationaal team.
Ho...ho we hadden het niet over de finale, we hadden het over Spanje tegen Nederland, waarin jij beweerd dat we Spanje makkelijk kunnen hebben want ze worden toch overschat....
Misschien moet je eerst even beide selecties naast elkaar leggen op dit moment en dan concluderen dat de NL verdediging toch echt wel minder is dan de verdediging van Spanje zonder Puyol.
Maar waar hebben we het over...die gasten spelen alleen maar bij Barcelona, Real of Engelse top ploeg...ik bedoel wij hebben gelukkig spelers van Ajax, Feyenoord en PSV bij, dus gaan met die banaan 8)

Als Nederland al wint van Spanje, dan moet dat toch echt wel een gigantische offday zijn van Spanje of de scheidsrechter meehebben ofzo...ik bedoel vorige WK dat we in de finale kwamen was natuurlijk ongelooflijk, maar het EK erna werd wel pijnlijk duidelijk dat we niet structureel dat niveau hebben ;)
tweaker2010 schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 13:47:
[...]

PS: Diego Costa wordt enorm gehyped. Goede spits, maar in het spaans elftal moet ik het nog zien.
De laatste wedstrijden is hij niet zo dreigend meer. Veelzeggend dat hij uit een penalty scoorde in de CL.
Torres in Spaanse elftal is weer een heel ander verhaal, vaak genoeg belangrijke doelpunten gemaakt. Costa is niet verkeerd om erbij te hebben toch?
Villa is overigens gewoon nog steeds op dreef hoor, dat blijft een topspits.
Xavi en Pique zijn op halve kracht nog beter dan menig oranje speler, dus als die wel weer meer vorm hebben over paar weken, dan zijn ze vele malen beter dan wat wij hebben.

Kortom: Spanje is nog steeds een maat te groot voor NL, misschien met een bus parkeren en een counter dat er iets mogelijk is, maar ik zie het niet gebeuren.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23:25
komt ie dan, vergelijking Spanje - Nederland :)

huidige ploeg Spanje:

- Keepers:
Casillas
Pepe Reina
Víctor Valdés

- Verdedigers:
Jordi Alba
Albiol
Azpilicueta
Sergio Ramos
Juanfran

- Middenvelders:
Thiago Alcântara
Xabi Alonso
Busquets
Cazorla
Fàbregas
Xavi
Iniesta
David Silva
Javi Martínez
Jesús Navas
Koke

- Aanvallers:
Diego Costa
Negredo
Pedro

- Coach:
Del Bosque

en Nederland:

- Keepers:
J. Cillessen
J. Zoet

- Verdedigers:
D. Blind
D. Janmaat
B. Martins Indi
K. Rekik
G. van der Wiel
J. Veltman
R. Vlaar

- Middenvelders:
J. Clasie
S. de Jong
D. Klaassen
Q. Promes
A. Robben
S. Schaars
W. Sneijder
K. Strootman

- Aanvallers:
J. Boëtius
M. Depay
K. Huntelaar
D. Kuyt
R. van Persie

- Coach:
L. van Gaal

volgens mij is dit het team van de laatste oefenwedstrijd? met name de verdediging van spanje is nu niet optimaal qua selectie, en bij Nederland zitten de 3 middenvelders die het WK niet halen er nog bij.
op Robben en V Persie na, speelt er bij Nederland vrijwel niemand op het ''hoogste niveau'' qua competitie en CL. is bij spanje wel anders... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Selecties is nou echt iets wat niet veel zegt (zie alle vorige WK's). Toppers betekend niet dat je als TEAM automatisch ver komt, zie Argentinie enz al jaren drama.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Valdes is er niet bij ;) Denk Casillas, De Gea en die andere van Real ... Rechtsback van Real zou ik ook meenemen,; 2 CD's is wel wat weinig, Pique erbij en Javi Martinez zal een lijn terugzakken ...

[ Voor 46% gewijzigd door apis29 op 06-05-2014 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Verwijderd schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 14:13:
Selecties is nou echt iets wat niet veel zegt (zie alle vorige WK's). Toppers betekend niet dat je als TEAM automatisch ver komt, zie Argentinie enz al jaren drama.
Spanje bewijst al drie toernooien op rij dat ze wel een redelijk team vormen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 22:00
Hoe goed (of slecht) de tegenstanders zijn is niet eens zo belangrijk. Het feit dat we een zooi eredvisiespelers naar het WK sturen zegt genoeg over Oranje...

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tuurlijk maar dat houd een keer op en om precies te zijn gaat dat dit jaar ophouden. Ik denk dat ze enorm hard geslacht gaan worden door Brazilie en Duitsland. Wij zijn echt niet kansloos tegen ze, zie Zwitserland bijv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
Waarom zou het dit jaar ophouden? In 2012 zijn ze toch ook gemakkelijk kampioen geworden door Italië in de finale met 4-0 te verslaan? Dat was toen ook 'al' de derde keer op rij.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catorce
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-08 22:26
Verwijderd schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 14:15:
Tuurlijk maar dat houd een keer op en om precies te zijn gaat dat dit jaar ophouden. Ik denk dat ze enorm hard geslacht gaan worden door Brazilie en Duitsland. Wij zijn echt niet kansloos tegen ze, zie Zwitserland bijv.
Je onderbouwt het allemaal wel enorm goed zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat Brazilie en Duitsland een nog betere selectie hebben en dat ook hebben laten zien het afgelopen jaar. Plus het feit dat Spanje qua bankzitters niet erg ruim zit, zeker niet qua verdedigers. Ik wil het weleens zien als Ramos geblesseerd raakt, dan zullen ze wel weer een middenvelder om willen toveren tot verdediger (ala Mascherano bij Barca).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Verwijderd schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 14:19:
Omdat Brazilie en Duitsland een nog betere selectie hebben en dat ook hebben laten zien het afgelopen jaar. Plus het feit dat Spanje qua bankzitters niet erg ruim zit, zeker niet qua verdedigers. Ik wil het weleens zien als Ramos geblesseerd raakt, dan zullen ze wel weer een middenvelder om willen toveren tot verdediger (ala Mascherano bij Barca).
Je bekijkt het wel erg eenzijdig. Spanje is (volgens jou, ik ben het er totaal niet mee eens) niet meer zo goed en heeft kwalitatief gezien een krappe selectie. Daarom vind je dat wij er een kans tegen hebben. Maar bekijk onze selectie voor de grap eens even (net gepost), en vorm je mening dan nog eens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Verwijderd schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 14:15:
Ik denk dat je weer lekker achter je Xbox moet kruipen en Fifa World Cup moet gaan spelen. :X wat een onzin kraam je uit zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
Verwijderd schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 14:19:
Spanje levert dit jaar 3 van de 4 finalisten van de CL en EL. Nederland komt niet verder dan een kwartfinale EL van AZ, een club die geen enkele speler aan het Nederlands elftal levert. De hofleverancier van Oranje, Feyenoord, speelt al een jaar of 4 geen Europese groepsfase meer en de andere clubs met internationals (Ajax en PSV) zijn elk jaar snel klaar in Europa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Nederlandse selectie is buiten 74 en 78 nooit top 3 vd wereld geweest. Ook 98 niet en toch komen wij als team altijd ver, hoe verklaar je dat dan? Ook in 94 stonden we gewoon in de kwartfinale en speelden er veel nog in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Verwijderd schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 14:22:
De Nederlandse selectie is buiten 74 en 78 nooit top 3 vd wereld geweest. Ook 98 niet en toch komen wij als team altijd ver, hoe verklaar je dat dan? Ook in 94 stonden we gewoon in de kwartfinale en speelden er veel nog in Nederland.
En in 1995 won Ajax de CL, dus toen zat er aardig wat in het vat bij de spelers die in Nederland speelden.

*probeertXbox2govanzijnoranjewolktetrekken*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

95 inderdaad, maar ik heb het over 94 (dat Ajax de CL won kwam overigens ook uit het niets aangezien men het jaar daarvoor al zeer vroegtijdig werd uitgeschakeld met bijna exact hetzelfde team). Ik zit niet op een Oranje wolk, Nederland word gewoon enorm onderschat als team. We komen altijd ver ( op 2002 en het laatste EK na) en Brazilie vind het altijd erg onprettig om tegen ons te spelen (bekijk de head to head maar eens). Dat spelers in Nederland spelen is inderdaad minder, maar het is niet zo dat alle spelers bij een topclub ook daadwerkelijk daar horen te spelen (bij sommige heb ik mijn bedenkingen >>> Balotelli bijvoorbeeld). Sommige spelers worden extreem gehyped en zijn bij lange na niet zo goed als dat sommige denken,.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 14:22:
We komen helemaal niet "alijd ver" maar nog wel uit de poule met landen met nog zwakkere selecties. Dit gekoppeld met wat geluk in de loting (en de wedstrijd) en je staat voor je het weet in de kwartfinale ;) [of je moet natuurlijk beweren dat bijv. Ierland in 1994 een betere selectie dan Nederland had]

[ Voor 7% gewijzigd door apis29 op 06-05-2014 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:37
In 1990 hadden we de beste selectie van alle ploegen. Als we ooit een kans hadden om wereldkampioen te worden dan was het toen wel.

In 1994 waren al die spelers al weer wat ouder dus was het wat minder maar de generatie van 1998 met de onder andere het CL-team van Ajax was, samen met Argentinië, Brazilië en Frankrijk, ook gewoon één van de betere van dat toernooi.

En Sneijder, Robben, van Persie: ik denk dat de meeste deelnemers vier jaar geleden jaloers waren op die aanvallende talenten in de ploeg. Al die spelers zijn nu weer wat ouder (en minder) dus het is echt wel een kwestie van kwaliteit.

[ Voor 8% gewijzigd door D-e-n op 06-05-2014 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Verwijderd schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 14:27:
95 inderdaad, maar ik heb het over 94 (dat Ajax de CL won kwam overigens ook uit het niets aangezien men het jaar daarvoor al zeer vroegtijdig werd uitgeschakeld met bijna exact hetzelfde team). Ik zit niet op een Oranje wolk, Nederland word gewoon enorm onderschat als team. We komen altijd ver ( op 2002 en het laatste EK na) en Brazilie vind het altijd erg onprettig om tegen ons te spelen (bekijk de head to head maar eens). Dat spelers in Nederland spelen is inderdaad minder, maar het is niet zo dat alle spelers bij een topclub ook daadwerkelijk daar horen te spelen (bij sommige heb ik mijn bedenkingen >>> Balotelli bijvoorbeeld). Sommige spelers worden extreem gehyped en zijn bij lange na niet zo goed als dat sommige denken,.
Je vergelijkt appels met peren, de jaren 90 waren heel anders dan nu.
Nu ga je ineens weer Nederland met Brazilie erbij halen, er is geen touw aan vast te knopen aan je verhalen. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
Het is wel duidelijk dat Xbox2go alleen staat in zijn mening. We zullen zien of Spanje inderdaad "enorm hard geslacht gaan worden door Brazilië en Duitsland".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mja en volgende week is anders als vandaag 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:27
Per wanneer komt er een thema-forum Wk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:47

FreakNL

Well do ya punk?

http://www.nu.nl/sport/37...ties-eredivisieclubs.html

Ook interessant. Kunnen we gelijk stoppen met dat populistische geneuzel dat een trainer vervangen NOOIT werkt.

Ik heb zat voorbeelden gezien dat het wel werkte. Ook bij mijn cluppie (wat toch echt een trainerskerhof is) slaat de meter toch nog enigzins door naar positief.

2001: Roks -> Van Hanegem; Sparta ging een stuk beter voetballen en bleef onder de Kromme in de eredivisie
2003: Roks-> Korbach -> Dekker: Geen success
2005: Snoei -> Van Tiggelen: Promotie Sparta, van Tiggelen ongeslagen in de playoffs
2007: Aandewiel -> Van Tiggelen -> Booy: Succesvol, Sparta ging beter voetballen en punten pakken en bleef erin
2010: Adelaar -> De Mos: Twijfelachtig, omdat de Mos degradeerde. Maar onder Adelaar zaten we echt in het slop en de Mos creeerde wel wat. De degradatie was natuurlijk bizar
2011: Everse -> Jos van Eck: Geen success
2013: Vonk -> Ten Cate: Prima, Sparta ging beter voetballen en miste op een haar na promotie in Kerkrade
2013: Bogers -> Kruys: Dramatisch, 9 verliespartijen op rij. We kunnen er nog wat van bakken overigens.

van de acht trainerswissels zijn er dus 4 prima uitgepakt (Van Hanegem, Van Tiggelen, Booy en Ten Cate) 1 twijfelgeval (De Mos) en drie slecht uitgepakt (Dekker, van Eck en Kruys), waarbij laatstgenoemde natuurlijk in de playoffs alles nog goed kan maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

http://m.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=213698
Klaassen grootste talent, Blind beste speler, het is wel de grote Ajax show :+

Had zelf Depay gekozen en Boetius als nummer 2, maar dat is mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
Je vergeet Ajax als sportiefste ploeg van het jaar nog :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:54
FreakNL schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 14:46:
http://www.nu.nl/sport/37...ties-eredivisieclubs.html

Ook interessant. Kunnen we gelijk stoppen met dat populistische geneuzel dat een trainer vervangen NOOIT werkt.
Nee dat is een veel te simpele conclusie.
Of een nieuwe trainer het beter of slechter doet dan de vorige is toch ook afhankelijk van bepaalde factoren.
Tegen welke tegenstanders heeft de ontslagen trainer gespeeld en tegen welke tegenstanders speelde de nieuwe trainer.
Als een trainer ontslagen word nadat hij 8x op rij verloren heeft, allemaal potjes tegen clubs die voor Europees voetbal spelen en de nieuwe trainer pakt 8 wedstrijden op rij punten maar al deze 8 wedstrijden zijn tegen degradatie kandidaten.
De nieuwe trainer heeft het dan beter gedaan maar heeft ook tegen zwakkere tegenstanders gespeeld.

Of een trainer word ontslagen na een zwakke periode, maar deze trainer had in de zwakka periode te maken meet absurd veel blessures en moest al zijn goede spelers missen. Trainer word ontslagen en wanneer de nieuwe trainer binnen komt komen net alle spelers terug van hun blessure.

Of een vergelijkbare situatie waar een trainer in de winter ontslagen word en in die transfer periode worden dan enkele versterkingen gehaald waar de nieuwe trainer dan gebruik van kan maken.

Kijken naar hoeveel punten de nieuwe trainer gehaald heeft in vergelijk tot de ontslagen trainer is een veel te simpele conclusie.
Ik zeg niet dat een ontslag altijd werkt of dat het nooit werkt maar dit betreffende NU artikel is veel te simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Niku schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 15:06:
http://m.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=213698
Klaassen grootste talent, Blind beste speler, het is wel de grote Ajax show :+

Had zelf Depay gekozen en Boetius als nummer 2, maar dat is mijn mening.
Hoezo grote Ajax show? PSV heeft weinig klaargespeeld dit seizoen. Depay heeft het goed gedaan, maar Klaasen heeft CL gespeeld en is nooit door de ondergrens gezakt. Vind het wel een terechte uitslag eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:54

MeNTaL_TO

The future is not set

Vos schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 13:57:
Dat hebben Belgie en Duitsland ook. Maar goed beide geef ik ook meer kans om de finale te halen dan Spanje.
Vind het voorspellen van de grote verrassing leuker, zoals Kameroen en Zuid Korea dat een aantal jaar geleden waren (ok Kameroen al wat meer dan een aantal jaartjes geleden).

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:54
tweaker2010 schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 15:54:
[...]

Hoezo grote Ajax show? PSV heeft weinig klaargespeeld dit seizoen. Depay heeft het goed gedaan, maar Klaasen heeft CL gespeeld en is nooit door de ondergrens gezakt. Vind het wel een terechte uitslag eigenlijk.
Ik geef je gelijk maar prestaties in de CL tellen bij zoiets toch niet mee.
Maar alhoewel Depay soms leuke dingen heeft laten zien vond ik Klaassen constanter, net als Schone haalde hij elke wedstrijd wel een bepaald niveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-10 02:14
Niku schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 14:13:
[...]

Spanje bewijst al drie toernooien op rij dat ze wel een redelijk team vormen ;)
Vind je het gek? Die spelen bekant sinds kinderen met elkaar. Ene helft is Barca, andere helft Real. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

chim0 schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 16:54:
[...]

Vind je het gek? Die spelen bekant sinds kinderen met elkaar. Ene helft is Barca, andere helft Real. :X
Let even op mijn sarcastische toon in de discussie die daar gaande was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catorce
tweaker2010 schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 15:54:
[...]

Zelf had ik voor Depay gekozen, als enige PSV'er zakte ook hij vrijwel nooit door de ondergrens. Heeft een bijzonder aardig rendement behaald en is mijns inziens leuker om naar te kijken. Desalniettemin kan ik wel leven met Klaassen, heeft ook een prima seizoen gedraaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Railgunner schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 15:11:
Je vergeet Ajax als sportiefste ploeg van het jaar nog :+.
Nou de supporters nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Deadsy schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 16:44:
[...]
Ik geef je gelijk maar prestaties in de CL tellen bij zoiets toch niet mee.
Maar alhoewel Depay soms leuke dingen heeft laten zien vond ik Klaassen constanter, net als Schone haalde hij elke wedstrijd wel een bepaald niveau.
Ik denk dat elke coach uit de jury wel naar de CL kijkt, dus ja die prestaties (oa de wedstrijd tegen Barca) tellen onbewust ook mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Vidal mist misschien het WK, goed nieuws voor Nederland, maar jammer voor hem. Dan hebben ze alleen nog Hernandez als echte topspeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-09 12:40
Ach gut toch. Er gebeurd ook eens een heftig incident bij Ajax en de wereld staat op z'n kop, en alle ajacieden zijn slecht, toch?

Nu leg ik je natuurlijk woorden in de mond die je niet gezegd hebt, maar dat is een beetje wat de gemiddelde niet/anti-Ajacied denkt na de "vuurwerk-show".

De supporters van Ajax zijn niets minder dan die van de andere clubs. Sterker nog, Vak 410 is er altijd, en zorgt altijd voor enorm veel sfeer. Daar doet het vuurwerk-incident niet aan af, want volgend seizoen zitten ze er gewoon weer. En dan roept iedereen weer: "ja, maar er zit niet alleen maar 410 in het stadion, de rest zijn mooi-weer-supporters". Maar dat is overal, zie ook Vitesse toen het goed ging. En ook bij Feyenoord en PSV zitten elke wedstrijd bobo's, gezinnen en 1 dags-vliegen die niet met vlaggen en sjaals lopen te zwaaien en te schreeuwen.

Maar goed, moeten we nou bij elk incident de clubs weken/maanden/jaren-lang af gaan zitten zeiken? Want ik pak met plezier ook nog even een lijstje van Feyenoord, PSV, of andere clubs erbij.

[ Voor 15% gewijzigd door EricNL op 07-05-2014 09:49 ]

My PC  Steam Profile  PSN: AfcaEricNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
Catorce schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 17:05:
Zelf had ik voor Depay gekozen, als enige PSV'er zakte ook hij vrijwel nooit door de ondergrens. Heeft een bijzonder aardig rendement behaald en is mijns inziens leuker om naar te kijken.
Depay heeft afgelopen seizoen het hoogste aantal doelpogingen van alle spelers in de eredivisie gehad, dus zijn rendement is juist teleurstellend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Niku schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 23:58:
Vidal mist misschien het WK, goed nieuws voor Nederland, maar jammer voor hem. Dan hebben ze alleen nog Hernandez als echte topspeler.
Hernandez? Die speelt voor Mexico, niet voor Chili. ;)
Alexis Sánchez is een andere topspeler die ze nog hebben. Verder zit het teamgevoel wel goed daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-09 11:50
FC Twente definitief in categorie 1, onder curatele....

Ben benieuwd wat dit inhoudt voor volgend seizoen... ze zullen wel geen aankopen mogen doen en enkele grootverdieners moeten laten gaan?

http://www.fcupdate.nl/vo...ingedeeld-in-categorie-1/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
Nieuws: Bjorn Kuipers fluit de CL-finale! Mooie beloning voor zijn prestaties van de afgelopen jaren.

Bron: https://twitter.com/KNVB/status/463948299238916096

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Railgunner schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 09:55:
Nieuws: Bjorn Kuipers fluit de CL-finale! Mooie beloning voor zijn prestaties van de afgelopen jaren.

Toch nog een Nederlander in de finale ;-)

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
Mooi artikel over o.a. Feyenoord dat dit voetbaljaar opnieuw meer punten heeft ontvangen dan daar waar het recht op had. Zo zie je maar dat het onthouden van wedstrijden waarin je benadeeld wordt makkelijker blijven hangen dan wedstrijden waarin je teveel krijgt.

http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=213742

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Ook mooi trouwens.
Wordt je in categorie 1 geplaatst en dna krijg je nog even een boete van €35.000,-- omdat je te laat je gegevens aanleverde. Nog een stukje dieper de afgrond in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Railgunner schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 09:55:

Mooi voor hem, en toch nog iets om trots op te zijn als Nederlander.

En hij is niet eens verkozen tot beste scheidsrechter in NL :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Spacey23 schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 09:59:
Mooi artikel over o.a. Feyenoord dat dit voetbaljaar opnieuw meer punten heeft ontvangen dan daar waar het recht op had. Zo zie je maar dat het onthouden van wedstrijden waarin je benadeeld wordt makkelijker blijven hangen dan wedstrijden waarin je teveel krijgt.

http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=213742
Weer zo'n flutonderzoek. Eén of ander journalistje die dan voor ons gaat bepalen of de beslissing correct was en (belangrijker nog....) hoe de wedstrijd vervolgens was afgelopen. Ik kan me toch weinig wedstrijden herinneren waarin Feyenoord dankzij de arbitrage teveel heeft gekregen. De meeste scheidsrechters hebben in De Kuip toch vooral heel goed hun best gedaan geen voordeel te geven, onder andere Liesveld.

[ Voor 8% gewijzigd door D-e-n op 07-05-2014 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
Heerlijke gekleurde reactie van D-e-n :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
D-e-n schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 10:06:
[...]

Weer zo'n flutonderzoek. Eén of ander journalistje die dan voor ons gaat bepalen of de beslissing correct was en (belangrijker nog....) hoe de wedstrijd vervolgens was afgelopen. Ik kan me toch weinig wedstrijden herinneren waarin Feyenoord dankzij de arbitrage teveel heeft gekregen.
Haha ja het is ten nadele van Feyenoord en dit soort Calimero-uitlatingen, dus is het natuurlijk ineens een flutonderzoek. AD is normaalgesproken de Feyenoordkrant remember :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Krukar schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 09:55:
FC Twente definitief in categorie 1, onder curatele....

Ben benieuwd wat dit inhoudt voor volgend seizoen... ze zullen wel geen aankopen mogen doen en enkele grootverdieners moeten laten gaan?

http://www.fcupdate.nl/vo...ingedeeld-in-categorie-1/
Voor zover ik weet (NAC-supporter hier dus helaas maar al te bekend mee :P ) enkel transfervrije spelers mogen gehaald worden of via externe geldschieters. Van alle inkomende en uitgaande geldstromen moeten ze de KNVB continu op de hoogte houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
[...]

Weer zo'n flutonderzoek. Eén of ander journalistje die dan voor ons gaat bepalen of de beslissing correct was en (belangrijker nog....) hoe de wedstrijd vervolgens was afgelopen. Ik kan me toch weinig wedstrijden herinneren waarin Feyenoord dankzij de arbitrage teveel heeft gekregen. De meeste scheidsrechters hebben in De Kuip toch vooral heel goed hun best gedaan geen voordeel te geven, onder andere Liesveld.
Ik zeg net nog dat het moeilijker is om de wedstrijden te onthouden waarin je bevoordeeld wordt. Je bewijst mijn punt hier mooi mee. ;)

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Railgunner schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 10:07:
De reactie van Spacey is niet minder gekleurd dan? Altijd dat (gekleurde) gejank van niet-Feyenoorders dat de scheidsrechters in de Kuip geïmponeerd zouden zijn: ik word er schijtziek van. De Ajacieden staan ook nu weer vooraan te zwaaien met dit onderzoekje. Als je een beetje thuiswedstrijden volgt dan weet je dat er ook scheidsrechters in de Kuip het tegenovergestelde doen.

[ Voor 8% gewijzigd door D-e-n op 07-05-2014 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPM
  • Laatst online: 11-07-2024

MPM

Vooral de 'kansberekening' wekt mijn interesse..
Kijken ze naar de uitslagen tussen beide ploegen van de afgelopen 5 jaar? Of naar de vorm dit seizoen?
Met een paar van die uitspraken in het artikel is er voor mij niets over te zeggen, wie weet hebben ze het wel heel goed onderzocht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-10 12:46
Railgunner schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 10:07:
Hij heeft toch gelijk?
1 of meerdere personen gaan even beslissen of iets terecht of onterecht is. Beslissingen waarbij een club benadeeld of bevoordeeld is wordt niet genoemd.
Laat 10 mensen zoiets opmaken en je krijgt 10 verschillende resultaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Russel88 schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 10:12:
[...]

Hij heeft toch gelijk?
1 of meerdere personen gaan even beslissen of iets terecht of onterecht is. Beslissingen waarbij een club benadeeld of bevoordeeld is wordt niet genoemd.
Laat 10 mensen zoiets opmaken en je krijgt 10 verschillende resultaten.
Lijkt mij ook, als er puur naar buitenspel doelpunten wordt gekeken bijvoorbeeld is het vrij zwart wit (en zelfs dan zal er over sommige nog te discussiëren zijn) maar als bijv. in de 10e min. een speler onterecht rood krijgt en het andere team wint zul je nooit weten wat er anders gebeurt was.

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Het valt me wel op dat Ajax jaarlijks altijd te weinig punten krijgt bij dit soort onderzoeken. Eigenlijk waren we dus nog beter de afgelopen jaren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Het gebeurt met kansberekening geloof ik: als je in de zestigste minuut bij 0-0 een penalty niet krijgt is er zoveel kans dat je met die penalty wel gewonnen had.

Maar dat is dus al vrij dubieus. Ik kan me vaag een wedstrijd herinneren waarin Feyenoord met een vrij dubieuze penalty op voorsprong kwam. Die zouden ze volgens de statistiek niet gewonnen kunnen hebben maar dat was nu typisch zo'n pot waarin het gewoon wachten was op een doelpunt.

[ Voor 47% gewijzigd door D-e-n op 07-05-2014 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

http://nos.nl/artikel/644866-kuipers-fluit-finale-champions-league.html
Mooi voor hem. Ben benieuwd hoe hij het gaat doen. Het belooft een heet avondje te worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:34
De journalist beoordeelt Twente-Feyenoord als een wedstrijd zonder fouten. Je weet wel, die wedstrijd waar Immers in de eerste minuut door de keeper werd neergehaald in het strafschopgebied en ze in de verlenging van de extra tijd een buitenspel goal maakte. Ook NAC-Feyenoord ziet hij niets mis mee. 2 wedstrijden op rij die bovendien door dreunde de wedstrijden er na omdat het uitzicht op een prijs verdwenen was.

Vervolgens beoordeelt hij Feyenoord-PSV als een wedstrijd die zwaar in het voordeel van Feyenoord is beïnvloed, terwijl het toch echt PSV is die gematst werd doordat het zolang duurde voordat er eindelijk een keer rood en een penalty werd gegeven. Ja, dat gebeurde uiteindelijk voor relatief lichte overtredingen, omdat hij eindelijk een keer klaar was met waarschuwen. Een hele lichte overtreding waar niet voor werd gefloten maar 2 minuten later wel een goal uitviel rekent hij ook mee (alsof dat nooit in andere wedstrijden gebeurt en net zo zwaar weegt als bijv. een penalty). Laat hem eens het verslag van zn eigen krant teruglezen, PSV maakte geen enkele aanspraak op een punt en hij rekent het mee als +2 punten.

Waarbij ik niet zeg dat de conclusie niet klopt, en ik kan echt niets zeggen over elke wedstrijd van de top 6. Maar het is in ieder geval vrij simpel dat hij de wedstrijden die ik nog wel voor ogen heb verkeerd beoordeeld heeft in zn onderzoek. Het is ook heel moeilijk om dat in je eentje te doen, we hebben het over honderden uren aan materiaal wat beoordeeld moet worden en je komt er nooit uit wat het gevolg is van een foutje en hoeverre iets echt een fout is. Voor zover het uberhaupt mogelijk is om elke situatie als goed of fout te beoordelen, want het grijze gebied is groot.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
mag ik vragen hoe je weet hoe hij die betreffende wedstrijden heeft beoordeeld? ik zie dat nergens staan.
Lijkt mij ook, als er puur naar buitenspel doelpunten wordt gekeken bijvoorbeeld is het vrij zwart wit (en zelfs dan zal er over sommige nog te discussiëren zijn) maar als bijv. in de 10e min. een speler onterecht rood krijgt en het andere team wint zul je nooit weten wat er anders gebeurt was.
dat is gewoon simpele kansrekening... en nee, dat is geen garantie voor wat er daadwerkelijk gebeurd zou zijn, maar je moet ergens je parameters op instellen...
ik gok dat ze infostrada inschakelen voor dit onderzoek... en infostrada zal ongetwijfeld statistieken kunnen geven in de trant van "als een club uit de top 5 tegen een club uit de bottom 5 tussen de 20ste en 30ste minuut bij een gelijke stand een rode kaart krijgt, hoe vaak is er in het verleden dan gewonnen door de top-5 club"... en tada... daar is je statistiek... en nee, daar kun je niets aan ophangen wat er werkelijk gebeurd is, maar omdat je dezelfde parameters aan alle clubs hangt, kun je er in ieder geval een leuk verhaal van maken en m.i. toch ook wel redelijk "aantonen" (tussen aanhalingstekens) dat onderbuikgevoelens niet altijd kloppen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

P.O. Box schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 11:51:
en nee, dat is geen garantie voor wat er daadwerkelijk gebeurd zou zijn
En dat is nu precies het gegeven waarom ik 0,0 waarde hecht aan dit soort onderzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:44

Quad

Doof

tweaker2010 schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 10:23:
http://nos.nl/artikel/644866-kuipers-fluit-finale-champions-league.html
Mooi voor hem. Ben benieuwd hoe hij het gaat doen. Het belooft een heet avondje te worden :)
Zeker mooi voor hem! Als hij het goed doet zal de Fifa het misschien ook overwegen voor de finale in Brazilië denk ik.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:33

St@m

@ Your Service

Quad schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 12:07:
[...]

Zeker mooi voor hem! Als hij het goed doet zal de Fifa het misschien ook overwegen voor de finale in Brazilië denk ik.
Overwegen zal vast.. maar vanwege logische redenen wordt hij het niet. :)F

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Lekker belangrijk dat achteraf gelul/onderzoek, ze kunnen beter zorgen dat die fouten niet meer gemaakt worden ipv achteraf gaan uitrekenen hoeveel punten het wellicht een club gekost heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

tweaker2010 schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 09:54:
[...]

Hernandez? Die speelt voor Mexico, niet voor Chili. ;)
Alexis Sánchez is een andere topspeler die ze nog hebben. Verder zit het teamgevoel wel goed daar.
Crap, zie mijn misser nu pas. Bedoelde Alexis Sanchez natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 03-10 13:39

mickjuh

Good news everyone!

kazuka schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 10:09:
[...]
Voor zover ik weet (NAC-supporter hier dus helaas maar al te bekend mee :P ) enkel transfervrije spelers mogen gehaald worden of via externe geldschieters. Van alle inkomende en uitgaande geldstromen moeten ze de KNVB continu op de hoogte houden.
Maar dat is alleen als er geen geld is toch? En alles boven de 50.000 moet verantwoord worden. Ik moet het allemaal nog maar zien, denk dat het wel goed komt en dat het zo erger lijkt dan het is. Wel jammer dat dit gebeurd, hadden ze in mijn ogen beter over na moeten denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Napo schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 10:01:
Ook mooi trouwens.
Wordt je in categorie 1 geplaatst en dna krijg je nog even een boete van €35.000,-- omdat je te laat je gegevens aanleverde. Nog een stukje dieper de afgrond in!
Omdat het een niks te maken heeft met het ander... de categorie 1 plaatsing is aan de hand van de uitkomsten van hun eigen financiële gegevens. Die hebben ze echter te laat aangeleverd en krijgen daarom een boete. Je kan het ook omdraaien; hoe dom ben je om de financiële gegevens te laat in te leveren, wetende dat daar een boete op staat, terwijl je het financieel al moeilijk hebt.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 29-09 15:47

CR1691

Hero of Time

Sinds wanneer is het ad de Feyenoordkrant. Lezen jullie die wel? Ik zal er maar verder geen woorden aan vuil maken behalve dat het klinklare onzin is.

En over die punten, tja in een week tijd is Feyenoord bij zowel NAC als Twente genaaid. Wedstrijden waarin Feyenoord punten cadeau heeft gekregen kan ik mij echt niet herinneren. Wel de wedstrijden waarin Feyenoord punten cadeau gaf.

PSN: Finally_Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
Dat is precies wat eerder al gezegd werd: supporters onthouden vooral de wedstrijden waarin ze 'onrecht' is aangedaan, niet de wedstrijden waarin ze geprofiteerd hebben van een scheidsrechterlijke dwaling.

Dit stuk v/d AD probeert e.e.a. objectief te bekijken, maar dat wordt blijkbaar niet gewaardeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Als die gegevens van ph4ge kloppen dan is er van objectiviteit in elk geval al geen sprake. Als er één wedstrijd is waarin Feyenoord de scheids nu niet mee had is het die tegen Twente wel. Daar was achteraf weinig discussie over ook. En in die pot tegen PSV heeft Feyenoord gewoon gekregen waar het recht op had. Die pot had je met tien scheidsrechters tien keer opnieuw kunnen spelen en dan had je tien keer winst voor Feyenoord gehad.

ps.
Ik hoop dat ph4ge de link naar die gegevens nog even geeft want mijn mond viel open van verbazing :)

[ Voor 11% gewijzigd door D-e-n op 07-05-2014 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 29-09 15:47

CR1691

Hero of Time

Objectief is dit stuk allerminst. Dat hebben D-e-n en ph4ge wel duidelijk gemaakt denk ik.

PSN: Finally_Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

CR1691 schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 13:12:
Objectief is dit stuk allerminst. Dat hebben D-e-n en ph4ge wel duidelijk gemaakt denk ik.
Wacht.. dus omdat 2 Feyenoorders het rapport (waar misschien iets instaat wat de Feyenoorders niet helemaal aanstaat) bekritiseren is het rapport niet objectief. Sow..

Feyenoord tegen Twente genaaid.. hou op zeg.. ja ze hadden misschien een penal moeten krijgen in de eerste helft.. net alsof ze dan gewonnen hadden. Tegen Ajax maakten ze ook een buitenspelgoal, die wedstrijd werd gewoon verloren. /oudekoeienuitdesloot
Maar kom maar op met dat rapport.

[ Voor 28% gewijzigd door St@m op 07-05-2014 13:26 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tettie
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-11-2022

Tettie

Atheistisch agnost

St@m schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 13:24:
[...]

Wacht.. dus omdat 2 Feyenoorders het rapport (waar misschien iets instaat wat de Feyenoorders niet helemaal aanstaat) bekritiseren is het rapport niet objectief. Sow..

Feyenoord tegen Twente genaaid.. hou op zeg.. ja ze hadden misschien een penal moeten krijgen in de eerste helft..
Nee, omdat ze daar inhoudelijk argumenten voor hebben. Wat je zelf bevestigt hierboven. Bovendien was het dan penal + rood geweest.

Nu wordt dit neergezet als normaal, terwijl Feyenoord hier 2 punten door de neus is geboord. Als dat het niveau is van het onderzoek dan mag je daar je vraagtekens bij zetten. Zeker bij de conclusie. Dat is inhoudelijk argumenteren en heeft niets te maken met subjectiviteit.

Ben ik gedwongen nu schulden te maken, zet men mij morgen of heden op straat, ik lach ermee, het zal mij toch niet raken, aangezien dat toch de wereld vergaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Tettie schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 13:32:
[...]

Nee, omdat ze daar inhoudelijk argumenten voor hebben. Wat je zelf bevestigt hierboven. Bovendien was het dan penal + rood geweest.

Nu wordt dit neergezet als normaal, terwijl Feyenoord hier 2 punten door de neus is geboord. Als dat het niveau is van het onderzoek dan mag je daar je vraagtekens bij zetten. Zeker bij de conclusie. Dat is inhoudelijk argumenteren en heeft niets te maken met subjectiviteit.
Gelul van de bovenste plank.
1. Feyenoord had niet gewonnen van Twente (net zo'n boude stelling als de Feyenoorders hanteren (met penalty wel gewonnen)
2. Ik heb nog geen rapport gezien waarin staat dat deze wedstrijd foutloos is gefloten.
3. Ja, er had misschien een penalty gegeven kunnen worden, was het een penalty? Feyenoorders zullen massaal JA roepen. Ik zeg misschien.

Misschien moeten we ook alle momenten van Pelle gaan beoordelen.. opnieuw.. wel of geen elleboog. ik kan je er zo al een paar aanwijzen waarvan ik het zeker een elleboog vond. Feyenoorders zullen het geen elleboog vinden. Wat als Pelle er was afgestuurd, had Feyenoord dan gewonnen? Hadden ze de wedstrijd erop gewonnen zonder Pelle? Zeg het me maar!
En daarom is dit hele rapport bullshit. Sim-pel. Maar als de Feyenoorders even de calimero willen uithangen vind ik het verder prima.

Heb het artikel nog eens gelezen..
De beslissingen rond goals en rode kaarten werden geevalueerd en met behulp van videobeelden gecontroleerd op hun juistheid.
Dus er is waarschijnlijk niet eens gekeken naar de eventuele penalty, en dus ook niet naar alle ranzige overtredingen, eventuele 2e gele kaarten enz.

Dus ik sluit me wel aan bij de conclusie van het rapport (zonder het rapport te hebben gelezen) Feyenoord heeft teveel punten gekregen.. op basis van de beslissingen rond goals en rode kaarten.

[ Voor 15% gewijzigd door St@m op 07-05-2014 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser
  • Registratie: September 2008

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Ik vind dat twente erg luchtig doet over het feit dat ze naar categorie 1 worden geplaatst. Ze doen alles af met het is een moment opname (die voor hun blijkbaar verkeerd uitpakt). Naar mijn mening hebben ze steeds best dure spelers gekocht (afgelopen seizoen niet echt) Maar er weinig voor terug gekregen (luuk de jong is een uitzondering 2 seizoenen geleden). Kan zijn dat ik hier een verkeerd beeld van heb. Maar de resultaten vallen toch een beetje tegen de laatste jaren terwijl er naar mijn inzien best geïnvesteerd is.. dan loop je uiteindelijk toch wel tegen de lamp. Ben benieuwd of ze zo weer uit categorie 1 zijn of dat de problemen toch groter zijn dan gedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
Inderdaad, lees bijv. het artikel in de VI van afgelopen week maar ("Twente heeft een paar Coronaatjes te veel op", verwijzend naar de dure Corona). Uit dit artikel blijkt dat ze aardig boven hun stand geleefd hebben en dat dit is misgegaan doordat de inkomsten de laatste jaren ineens terug zijn gevallen (oa verschil CL - EL en afgelopen jaar zelfs geen EL).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
St@m schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 13:38:
[...]
Dus er is waarschijnlijk niet eens gekeken naar de eventuele penalty
Dus als een ploeg in de 65e minuut een onterechte strafschop krijgt dan gaan er punten af maar ze komen er niet bij als er daarvoor drie niet zijn gegeven? Als daar niet naar is gekeken kan het hele onderzoek gewoon de prullenbak in. Want ten onrechte gegeven penalty's beïnvloeden een wedstrijd niet meer dan niet gegeven penalty's.

En leuk dat alle niet-Feyenoorders nu hun kans schoon zien om Feyenoorders neer te zetten als Calimero's en een de tweede plek van Feyenoord te besmetten. Het maakt het seizoen voor Ajacieden waarschijnlijk nog mooier en het zal een mooie troost zijn voor PSV-fans. Maar wees a.u.b. niet zo naïef om te haken en ogen van dat onderzoek onder de grond te stoppen. Over een gekleurde bril gesproken.............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Railgunner schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 13:06:
Dat is precies wat eerder al gezegd werd: supporters onthouden vooral de wedstrijden waarin ze 'onrecht' is aangedaan, niet de wedstrijden waarin ze geprofiteerd hebben van een scheidsrechterlijke dwaling.

Dit stuk v/d AD probeert e.e.a. objectief te bekijken, maar dat wordt blijkbaar niet gewaardeerd.
Dat komt omdat er geen concrete voorbeelden worden gegeven, dan gaat de onderbuik spreken.

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
De voorbeelden van ph4ge spreken anders voor zich. Ik kan die punten zonder het gehele rapport niet controleren maar als de wedstrijden tegen PSV, Twente en NAC inderdaad zo zijn beoordeeld dan deugt er geen bal van. Want anderen zullen ongetwijfeld de voorbeelden kunnen vinden waarin Feyenoord de scheids mee had maar die drie potjes waren dat dus overduidelijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

D-e-n schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 13:53:
[...]

Dus als een ploeg in de 65e minuut een onterechte strafschop krijgt dan gaan er punten af maar ze komen er niet bij als er daarvoor drie niet zijn gegeven? Als daar niet naar is gekeken kan het hele onderzoek gewoon de prullenbak in. Want ten onrechte gegeven penalty's beïnvloeden een wedstrijd niet meer dan niet gegeven penalty's.
Ja, dat staat er.
En leuk dat alle niet-Feyenoorders nu hun kans schoon zien om Feyenoorders neer te zetten als Calimero's en een de tweede plek van Feyenoord te besmetten. Het maakt het seizoen voor Ajacieden waarschijnlijk nog mooier en het zal een mooie troost zijn voor PSV-fans. Maar wees a.u.b. niet zo naïef om te haken en ogen van dat onderzoek onder de grond te stoppen. Over een gekleurde bril gesproken.............
Hoezo.. ? Top 3 had er hetzelfde uitgezien.. hoe toch eens op. PSV was geen 4e geworden maar Vitesse
Misschien moet je het artikel eens goed lezen op ad.nl
Dus kop omhoog! Feyenoord is netjes tweede geworden.. (met of zonder extra puntjes) Geef het eierdopje maar weer aan mij als PSV'er.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
Chrosser schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 13:47:
Ik vind dat twente erg luchtig doet over het feit dat ze naar categorie 1 worden geplaatst. Ze doen alles af met het is een moment opname (die voor hun blijkbaar verkeerd uitpakt). Naar mijn mening hebben ze steeds best dure spelers gekocht (afgelopen seizoen niet echt) Maar er weinig voor terug gekregen (luuk de jong is een uitzondering 2 seizoenen geleden). Kan zijn dat ik hier een verkeerd beeld van heb. Maar de resultaten vallen toch een beetje tegen de laatste jaren terwijl er naar mijn inzien best geïnvesteerd is.. dan loop je uiteindelijk toch wel tegen de lamp. Ben benieuwd of ze zo weer uit categorie 1 zijn of dat de problemen toch groter zijn dan gedacht.
Hmm, ben zelf ook benieuwd of Twente hier wel weer bovenop komt of weer afzakt naar middenmoot. Zelf heb ik 4 jaar in Twente gewoond voordat ik naar Duitsland vertrok, dat was net voor hun kampioensjaar in 2010.
Wat mij opviel daar is dat ze aan de ene kant een groot voordeel hebben met de breedte van hun supporters, Twente is echt de enige echt grote club in de wijde omgeving en er zijn best veel steden waar vrijwel iedereen Twentesupporter is. Heracles heeft daarmee vergeleken een echt kleine supporterschare die niet buiten Almelo reikt, zelf dorpen/steden die vlakbij Almelo liggen, zoals Wierden en Nijverdal, hebben voornamelijk fans van FC twente.

Wat mij echter aan de andere kant opviel is dat er bijzonder veel successupporters van FC Twente zijn, echt superveel mensen die altijd zeiden: "voetbal kan mij niks schelen", tót FC Twente ineens goed ging spelen in 2009, toen was het ineens overal FC Twente voor en na en deed iedereen daar ineens alsof ze fan van het eerste uur waren.
Van vrienden die nog in die regio wonen weet ik dat een zeer groot gedeelte van die successupporters inmiddels weer is afgehaakt na de tegenvallende resultaten van dit en vorig seizoen.

Om uit categorie 1 te komen hebben ze geld nodig en de voornamelijkste inkomstenbron bij geen deelname aan CL blijft natuurlijk ticketverkoop, bij teruglopende bezoekersaantallen (wat snel kan gaan oplopen als Twente volgend seizoen niet in de top 5 mee doet) kan dit wel eens heel erg vervelend gaan uitpakken voor die club......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Dan gaat dat toch nergens over? Vaak is een penalty een optelsom. Dan krijg je hem twee keer onterecht niet en vervolgens gaat hij bij het eerste duwtje alsnog op de stip. Niemand die zal dan zeggen dat je bevoordeeld bent maar dat onderzoek zegt dat dan dus wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
D-e-n schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 13:53:
[...]

Je wordt hier helemaal niet door anderen neergezet als Calimero, dat neerzetten als Calimero doe je toch echt helemaal zelf met dit soort uitspraken:
D-e-n schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 10:10:
[...]

Altijd dat (gekleurde) gejank van niet-Feyenoorders dat de scheidsrechters in de Kuip geïmponeerd zouden zijn: ik word er schijtziek van. De Ajacieden staan ook nu weer vooraan te zwaaien met dit onderzoekje. Als je een beetje thuiswedstrijden volgt dan weet je dat er ook scheidsrechters in de Kuip het tegenovergestelde doen.
[...]
De meeste scheidsrechters hebben in De Kuip toch vooral heel goed hun best gedaan geen voordeel te geven, onder andere Liesveld.
Etc...

[ Voor 10% gewijzigd door Krukar op 07-05-2014 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

D-e-n schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 13:59:
[...]

Dan gaat dat toch nergens over? Vaak is een penalty een optelsom. Dan krijg je hem twee keer onterecht niet en vervolgens gaat hij bij het eerste duwtje alsnog op de stip. Niemand die zal dan zeggen dat je bevoordeeld bent maar dat onderzoek zegt dat dan dus wel.
Nee, maar dat zegt toch ook verder niemand, dat het ergens over gaat? Alleen jij, Ph4ge en CR1691 worden bijna lijp (Ph4ge valt nog wel mee :P )

Ik raad je aan om het artikel op ad.nl even grondig te lezen. Wat is er precies bekeken en hoe is dat geïnterpreteerd.

[ Voor 10% gewijzigd door St@m op 07-05-2014 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

D-e-n schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 13:56:
De voorbeelden van ph4ge spreken anders voor zich. Ik kan die punten zonder het gehele rapport niet controleren maar als de wedstrijden tegen PSV, Twente en NAC inderdaad zo zijn beoordeeld dan deugt er geen bal van. Want anderen zullen ongetwijfeld de voorbeelden kunnen vinden waarin Feyenoord de scheids mee had maar die drie potjes waren dat dus overduidelijk niet.
Ja, maar die info staat niet in het artikel. Dus ik weet niet hoe Ph4ge hieraan komt. ;)

Overigens ben ik voor Feyenoord en herken ik het Calimero gedrag heel erg (meer in het algemeen).
Studio Sport > Studio Ajax, want Jack van Gelder komt uit Amsterdam.
VI > Vd Gijp heeft een hekel aan Feyenoord, want hij zegt dat Feyenoord zonder Pelle nergens is (wat niet helemaal waar is, maar wel een kern van waarheid heeft)
Fox > Zend alleen Ajax - Nec uit ipv een wedstrijd van Feyenoord die nergens over gaat.

[ Voor 27% gewijzigd door argro op 08-05-2014 15:10 ]

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Ik ook niet. Maar als ik dat lees maakt dat me wel razend omdat die statistieken dan dus helemaal niet overeenkomen met de werkelijkheid. En op die manier wordt er dus iets over Feyenoord beweerd wat niet klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Wat klopt er niet dan?
Wat er berekend is zal vast wel kloppen. Dat je het niet eens bent met wat er berekend is.. tja..

[ Voor 78% gewijzigd door St@m op 07-05-2014 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

D-e-n schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 14:07:
Ik ook niet. Maar als ik dat lees maakt dat me wel razend omdat die statistieken dan dus helemaal niet overeenkomen met de werkelijkheid. En op die manier wordt er dus iets over Feyenoord beweerd wat niet klopt.
Denk aan je hart, het blijft maar een spelletje.

Gewoon niet te veel waarde aan hechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Afgaande op de punten die Ph4ge aanhaalt klopt de conclusie bij Twente-Feyenoord en Feyenoord-PSV in elk geval al niet. Het feit dat niet gegeven strafschoppen niet zijn meegenomen maakt het onderzoek helemaal waardeloos want dan ben je niet consequent.
Wat er berekend is zal vast wel kloppen. Dat je het niet eens bent met wat er berekend is.. tja..
Zo kan ik het ook. Zo kun je elke uitkomst maken die je wilt. Dan maak ik een onderzoek waarin ik alleen kijk naar niet gegeven strafschoppen: krijg je weer een andere lijst.

[ Voor 45% gewijzigd door D-e-n op 07-05-2014 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andries.t.net
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09-2020
Erg goed artikel in het AD. Waarschijnlijk veel gelezen en vaak besproken, maar het onderzoek zelf kan zich natuurlijk hier mee meten:

Afbeeldingslocatie: http://i0.wp.com/memecollection.net/wp-content/uploads/2013/09/gay-marriage-scientifically-impossible.jpg?w=900

Overigens wel jammer dat de discussie nu weer gaat of dit en dat dan wel of geen overtredingen waren, terwijl de aandacht beter kan gaan naar waarom een sport (in mijn ogen) tegengehouden wordt in zijn ontwikkeling, alleen maar omdat opa conservatief is.

http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=212360

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

D-e-n schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 14:12:
Afgaande op de punten die Ph4ge aanhaalt klopt de conclusie bij Twente-Feyenoord en Feyenoord-PSV in elk geval al niet.
Nou, ik ben toch echt van mening dat het een geldig doelpunt was.. dus tja.. Wat dat betreft klopt het prima.
Het feit dat niet gegeven strafschoppen niet zijn meegenomen maakt het onderzoek helemaal waardeloos want dan ben je niet consequent.
En ook geen eventuele 2e gele kaarten (of uberhaupt gele kaarten) of vieze overtredingen, of tijdrekken, of weet ik veel wat.
Het is puur een conclusie op basis van dit:
In totaal maakten de arbitrale kwartetten 84 foute beslissingen rond doelpunten en rode kaarten in de 174 wedstrijden van de zes topclubs.
D-e-n schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 14:12:
[...]
Zo kan ik het ook. Zo kun je elke uitkomst maken die je wilt. Dan maak ik een onderzoek waarin ik alleen kijk naar niet gegeven strafschoppen: krijg je weer een andere lijst.
Beste D-e-n, ik vind het prima..maar ik begrijp werkelijk waar niet waar je je nu druk over aan het maken bent. Doe je onderzoek! Ik bekijk de conclusies graag. Wist je dat Heracles geen enkele strafschop heeft gehad (las ik ergens). Misschien zouden die nu wel bovenaan moeten staan.

Neem wel even de regels voor wat betreft hands in ogenschouw.

St@m in "[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2013/2014"

[ Voor 30% gewijzigd door St@m op 07-05-2014 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
dus ph4ge gooit in het hoenderhok op welke manier sommige wedstrijden (zoals Twe-Fey) zijn beoordeeld, maar heeft nog geen tijd gehad te reageren op de vragen hoe hij aan deze informatie komt... ondertussen neemt D-e-n alvast een voorschot op de bewijsvoering van ph4ge door alvast razend te worden.... tsja....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-10 12:46
Wat een geneuzel over een onbeduidend stukje in de krant. Volgens mij neemt niemand dat stukje serieus, waarom dan zoveel gezwets erover?
Cruijf die zegt dat hij een totaal andere visie heeft op voetbal dan Louis. Dat is pas wereld nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

'Hij heeft het in de voorbereiding inderdaad uitstekend gedaan, maar, en dat is echt niet negatief naar Van Gaal bedoeld, Nederland stond in 2010 nog tweede op de wereldranglijst en nu tiende. Het lijkt dus dat het goed gaat, maar het gaat niet goed.
Tja, daar kan ik niet zoveel mee eerlijk gezegd... die ranglijst van de FIFA zegt niets. Wat een 'visie' van Cruijf.
In 2011 stonden we eerste en toch ging het in 2012 op het EK mis. :z

Oh ja, en in februari 98 (vlak voor het WK met dat geweldige team met oa Bergkamp) stonden we 25e...

[ Voor 10% gewijzigd door tweaker2010 op 07-05-2014 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catorce
Het grootste gedeelte van de tijd is het toch Jaap de Groot die die stukjes schrijf, waarna Cruijff ze vluchtig doorleest en goedkeurt?
Pagina: 1 ... 208 ... 223 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor het WK en de Oranje oefenwedstrijden voor het WK, zie het speciale themaforum