Dat zou nog wel eens de beste oplossing kunnen zijn.
Krul
Janmaat - Vlaar - de Jong - van Dijk - Emanuelson
Fer - Blind
V. Persie
Robben - Huntelaar
Dan heb je genoeg kopkracht achterin en de Jong kan ook redelijk opbouwen (echt heeeel strak iets voor de verdediging). Janmaat is sowieso een stoomboot dus die moet de gehele rechterflank belopen. T liefst wil je dat op links ook maar ik kan niet echt iemand bedenken die dat kan..bij gebrek aan beter Emanuelson omdat hij in principe ideaal is in dit scenario (altijd tussen linksback en middenvelder in, maar komt verdedigend te kort).
Op het middenveld moet je dan 2 echte lopers hebben, Fer is dat sowieso, Guzman niet, ideaal zou v. Ginkel zijn maar die ligt er al het gehele seizoen uit

Dus dan Blind omdat hij wel in vorm is, en ook zeker wel overzicht heeft en ook kan lopen indien nodig (zie Ajax-Barca).
V. Persie op 10, heeft het overzicht en alle kwaliteiten om hier een vrije rol in te vullen. Robben naast Huntelaar voor de counter als schaduwspits (bij chelsea speelde hij ook zo, hoewel lang geleden

), en dan Huntelaar als diepe spits.
Dit zou mijn ideale opstelling zijn, maar is vrees ik een utopie. Ik bedoel v. Gaal neemt blijkbaar de eredivisie keepers serieuzer neemt dan Krul/Vorm, laat staan de rest van deze opstelling, maar ik zal bidden