[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2013/2014 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 190 ... 223 Laatste
Acties:
  • 406.611 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 00:57
En dan met 5-1 onderuit gaan... ;)
Desondanks zal het ze wel een leuke ervaring en wat financieels opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
dutchgio schreef op maandag 21 april 2014 @ 17:42:
En dan met 5-1 onderuit gaan... ;)
Desondanks zal het ze wel een leuke ervaring en wat financieels opleveren.
Ach, dat dacht ik ook gister tegen Ajax wat in het verschiet zou liggen, niets was minder waar. :+

En het gaat mij meer om de beleving van San Siro of White Hart Lane eens mee te kunnen maken omdat het kan dan. Das het leuke: je weet dat PEC er niks gaat pakken maar omdat je met die verwachting er heen gaat kan het enkel meevallen zoals gisteren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:52
Zojuist het nieuws gezien, mooie taferelen in Zwolle. Leuk hoor voor die mensen, tis ze gegund :Y Morgen op het werk lekker Ajaciedje pesten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ph4ge schreef op maandag 21 april 2014 @ 16:51:
Hoorde op de radio dat er voor de wedstrijd al meer dan 100 Ajacieden zijn tegengehouden wiens legitimatiebewijs niet dezelfde naam had als het kaartje. Begin eens met die mensen, en de mensen die het kaartje verkocht hebben, een stadionverbod te geven. Je weet precies wie het zijn, en deze methodes zorgen er mede voor dat al die ongewenste personen binnenkomen.

Straf de mensen die fout zijn, en dat zijn er blijkbaar honderden, en niet de mensen die niet fout zijn door ze bijv. nog meer als criminelen te behandelen voor de wedstrijd. Je hebt er meer dan 100 met naam en toenaam gepakt, die moet je in ieder geval straffen.

Op de Radio dachten ze ook dat het resultaat waarschijnlijk ook zal zijn dat er voorlopig weer geen uitsupporters bij de Klassieker aanwezig mogen zijn in Rotterdam. Amsterdam en Ajax zullen de Feyenoorders vervolgens ook verbieden, en dus worden er ook weer duizenden Feyenoord supporters gestraft terwijl die er echt niks mee te maken hadden ipv de mensen die dit uitvreten.

Overigens zijn de stoeltjes in meerdere Ajax vakken ook slachtoffer van vandalen. Je weet precies wie er in die vakken zaten, wat houdt straffen tegen?
De individuen kun je in Nederland haast niet straffen. Daarom is haast de enige optie om dit via Ajax te doen. Ajax vijf jaar uit de beker en een jaar lang geen publiek bij de alle Ajax-wedstrijden zal een effectief voorbeeld zijn voor de rest van de voetbalclubs. Dit raakt zowel de supporter die geen voetbal kan zien in het stadion als de club die financieel wordt geraakt. Vele malen effectiever dan taakstraffen voor de aanstichters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Verwijderd schreef op maandag 21 april 2014 @ 18:05:
[...]

De individuen kun je in Nederland haast niet straffen. Daarom is haast de enige optie om dit via Ajax te doen. Ajax vijf jaar uit de beker en een jaar lang geen publiek bij de alle Ajax-wedstrijden zal een effectief voorbeeld zijn voor de rest van de voetbalclubs. Dit raakt zowel de supporter die geen voetbal kan zien in het stadion als de club die financieel wordt geraakt. Vele malen effectiever dan taakstraffen voor de aanstichters.
Waarom hier niet en in Engeland wel :? In Engeland zijn er geen grachten en hekken, je kan daar zo het veld opstappen en de spelers aanraken als ze de goal vieren. Maar daar gebeurd dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:03
[...]

Waarom moet de club boeten voor deze zogenaamde supporters?

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Bospa01 schreef op maandag 21 april 2014 @ 18:10:
Bij het Heizeldrama is dat ook gebeurt, sterker nog, de hele competitie is er toen voor gestraft. Het heeft wel geholpen. Door nu zachte heelmeesters te blijven gebruiken zal er niets veranderen. Laat de andere supporters maar eens boos zijn op het tuig.

Het is echt tijd dat de clubs zelf echt afstand gaan nemen van die groepen. Nu zeggen ze alleen "foei", maar pak die harde kern eens aan. Gooi het vak dicht waar ze zitten, maak op elke mogelijke plek duidelijk dat deze gasten niets met de club te maken hebben, pest ze gewoon weg.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
[...]

De club heeft een verantwoordelijkheid voor het controleren van haar supporters. Idealiter wordt het verhaald op de zogenaamde supporters, hopelijk gaat dat indirect via de club. De club krijgt de boete en deze speelt deze door naar de speler. Het is ondoenlijk voor de KNVB om alle raddraaiers aan te kunnen pakken en hoort IMHO een stukje bij de verantwoordelijkheid van de club. Al is het maar om de fatsoenlijke supporters te "beschermen".

De F-side weet ook een aantal drogredenen aan te voeren waarom het geen probleem zou moeten zijn...
De tering. 5-1 klop gekregen. Vijf – één. Vijf – één. Tegen Zwolle. Tegen wie? Tegen PEC Zwolle. En viel er iets op af te dingen? Nee, helemaal niets. Zwolle speelde de wedstrijd van hun leven en overklaste Ajax simpelweg. Gelukkig hebben we vandaag andere dingen waar we ons druk om kunnen maken. Er werd gisteren namelijk nogal wat vuurwerk op het veld gegooid. En dat mag niet. Scheidsrechter Nijhuis vond het zelfs nodig om de wedstrijd een half uur te staken (veiligheid spelers in het geding) en Edwin van der Sar sprak ons woedend toe: “kappen met die shit”.

De F-Side is groot geworden met vuurwerk. Honderdduizendklappers en fakkels waren eerder regel dan uitzondering in de Meer. Nooit gewonden, nooit gezeik. Toch was er een hoge pief bij de FIFA die vond dat vuurwerk niet meer mocht. Vuurwerk werd verboden. Staantribunes trouwens ook. Kritische spandoeken. Vlaggen. Roken. Bier. Beleving.

Toch staan wij elke zondag naar Ajax te kijken, biertje in de ene hand, jointje in de andere. Wij laten nog steeds weten wat wij vinden van de gang van zaken bij onze club, de KNVB of andere clubs. En af toe zijn er nog wel wat rookpotjes of fakkeltjes te vinden op ons vak. Wij laten ons niet kerstenen door een stel bobo’s die vanuit een skybox, champagne en kreeft aanwezig, bepalen wat een voetbalsupporter wel en niet mag.

Terugkomend op de pyroshow van gisteren: vandaag worden wij (eigenlijk meer 410, maar de volgende keer zijn wij vast wel weer aan de beurt) publiekelijk aan de schandpaal genageld. Doorgesnoven malloten, hersenloze idioten, tuig van de richel zijn enkele clichématige typeringen op de verschillende social media. De Amsterdamse VVD-wethouder Eric van der Burg die heel VAK410 een stadionverbod wil opleggen. Eric, mocht je meelezen: je partijgenoot Ivo houdt de hand boven het hoofd van een vieze vuile kinderverkrachter en je andere partijgenoot Fred, ingehuurd om criminaliteit te bestrijden, is niet vies van een dealtje met Amsterdamse penoze. Maar betreft het voetbalsupporters, dan is ineens alles mogelijk. Straffen, stadionverboden, snelrecht, niets is te gortig voor de politici, voetbalanalytici en de ‘pet-en-sjaalsupporters’ om “dat tuig” af te stoppen.

Ok, misschien was het allemaal niet heel erg handig getimed. Vermeer staat toch in die goal en de wedstrijd is al bezig. Doe het voor het eerste fluitsignaal en je hoort er niemand over. Maar buiten die paar brandplekken op het veld en een ingelaste pauze is er toch eigenlijk helemaal niets gebeurd. Er is geen geweld gepleegd, er is niets gestolen, er zijn geen gewonden. Feitelijk hebben vijftig kwajongens een fakkeltje op het veld gegooid. Ondertussen annexeert Poetin de Oekraïne, sterven er elke dag duizenden kinderen een hongerdood en stelen bankdirecteuren je rekening leeg. Maar ja, een beetje vuurwerk op het veld is natuurlijk belangrijker dan al die echte problemen…

Wordt tijd dat men zich eens gaat druk maken om echte zaken in plaats van zich en masse op te winden over een pyroshow.
Bagatelliseer het maar lekker ja...
Dan snap je het niet, als je dat spul in de richting van mensen gooit neem je een bewust risico...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:53

Fiber

Beaches are for storming.

[...] Ajax vijf jaar uit de beker...
Is dat wel een straf...? O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

<knip>

Na 1x snapt iedereen hem wel, hoor. Althans...

[ Voor 79% gewijzigd door Ramzzz op 21-04-2014 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-10 14:32

Vos

AFCA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aha, al gepost dus. Kwam hem ergens anders tegen, vandaar. Sorry Vosje! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Je raakt gewend aan de afgunst :p ;).

[ Voor 4% gewijzigd door Vos op 21-04-2014 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krijgen jullie ook een nieuw stadion dan? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afca020
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23-08 15:28

afca020

X X X

Pyro hoort bij het voetbal, zeker bij bekerfinales. Ik keur de manier waarop het gegaan is uiteraard niet helemaal goed, maar ik kan het statement van de F-Side enigszins begrijpen. Er wordt wel erg overdreven gereageerd op een paar brandplekjes in het gras.

Beter was dit vuurwerk voor of na de wedstrijd gegooid, dan was er niks aan de hand geweest. Jammer van de finale, want de sfeer zat er de hele dag al lekker in. Mijn felicitaties gaan naar Zwolle, verdiende overwinning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03:19
afca020 schreef op maandag 21 april 2014 @ 19:13:
Pyro hoort bij het voetbal, zeker bij bekerfinales. Ik keur de manier waarop het gegaan is uiteraard niet helemaal goed, maar ik kan het statement van de F-Side enigszins begrijpen. Er wordt wel erg overdreven gereageerd op een paar brandplekjes in het gras.

Beter was dit vuurwerk voor of na de wedstrijd gegooid, dan was er niks aan de hand geweest. Jammer van de finale, want de sfeer zat er de hele dag al lekker in. Mijn felicitaties gaan naar Zwolle, verdiende overwinning.
Overdreven? Spel 30min stil gelegd? Vd Sar die een emotionele oproep doet? Paar brand vlekjes? Schade aan inboedel tw €60.000?

Sorry maar jij en je vrienden van de F Side zijn volledig van het pad af als je dit zo weet af te doen. En geloof me, ik hou me in om geen ban op te lopen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
een paar brandplekjes in het gras
Ook nog een reclamebord in brand ;)
Maar we mogen blij zijn dat het hierbij is gebleven. Het zou natuurlijk erger kunnen zijn afgelopen. Vuurwerk hoort niet op het veld en al helemaal niet als er voetbal gaande is. Vergeet daarnaast ook niet dat het vuurwerk over mensen heen gegooid werd, ook daar schuilt weer een onacceptabel risico in. Wat als je wat minder ver gooit dan je had bedoeld?

Het wordt nogal makkelijk afgedaan met het feit "er is niets ernstigs gebeurd dus zeur niet zo" terwijl dat natuurlijk wel een risico blijft dat er een keer wel wat gebeurt.

Mocht het fout gaan breng je ook niet zomaar een paar mensen in gevaar maar direct een redelijk deel van het stadion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCSO
  • Registratie: Juli 2011
  • Nu online
En ook lekker als keeper van Ajax zijnde als je door eigen supporters wordt belaagd met vuurwerk. Voor hetzelfde geld wordt Vermeer geraakt en valt geblesseerd uit. Lekker zelfvertrouwen geven aan je eigen 2e keeper die alleen in de beker speelt.

Keihard optreden naar deze vreselijke "fans".

[ Voor 3% gewijzigd door PCSO op 21-04-2014 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afca020

afca020

X X X

Ik kan wat vuurwerk bij het voetbal wel waarderen, ja. Hoort bij de cultuur en zal altijd zo blijven.

De manier waarop het gisteren is aangepakt is gewoon dom, daarom zeg ik dat ze dit gewoon voor of na de wedstrijd moeten doen. Elkaar raken lijkt me bijv. onwaarschijnlijk (en niet boeiend omdat dat je eigen risico is uiteindelijk) want zover ik het kon zien kwam alles af van helemaal vooraan.

Maar dan blijft het gevaar van de keeper raken er natuurlijk wel, en dat keur ik gewoon ten strengste af. Je mag met dit soort acties nooit en te nimmer andere mensen in gevaar brengen, al zeker niet spelers. Wat mij betreft te belachelijk voor woorden, maar ik weet vrijwel zeker dat het niet de bedoeling was om Vermeer te 'belagen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik krijg bij dat soort bagatelliserende posts een beetje dit gevoel:
Afbeeldingslocatie: http://cbsdallas.files.wordpress.com/2014/02/bad-dogs.jpg?w=620&h=349&crop=1
Huh? Wat doen we eigenlijk fout? Dit hoort bij het hebben van een hond.

(en de hond van de buren heeft in je tuin gescheten, dat is toch veel erger?)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
afca020 schreef op maandag 21 april 2014 @ 19:34:
Ik kan wat vuurwerk bij het voetbal wel waarderen, ja. Hoort bij de cultuur en zal altijd zo blijven.

De manier waarop het gisteren is aangepakt is gewoon dom, daarom zeg ik dat ze dit gewoon voor of na de wedstrijd moeten doen. Elkaar raken lijkt me bijv. onwaarschijnlijk (en niet boeiend omdat dat je eigen risico is uiteindelijk) want zover ik het kon zien kwam alles af van helemaal vooraan.

Maar dan blijft het gevaar van de keeper raken er natuurlijk wel, en dat keur ik gewoon ten strengste af. Je mag met dit soort acties nooit en te nimmer andere mensen in gevaar brengen, al zeker niet spelers. Wat mij betreft te belachelijk voor woorden, maar ik weet vrijwel zeker dat het niet de bedoeling was om Vermeer te 'belagen'.
Uhu, je kan als normale supporter dus niet zonder enig risico vooraan zo'n vak staan, de ballenjongens moeten maar uitkijken dat ze niet geraakt worden en de stewards moeten dat risico maar accepteren en de voetballers moeten niet zeuren want het hoort bij de cultuur...

Oh wacht, die mensen staan er natuurlijk niet en enkel om het leven van de ekte supporter lastig te vallen...

Over het dik gedrukte, je zegt zelf dat je vuurwerk dus niet moet gebruiken. Het is namelijk een relatief groot risico dat er wat kan gebeuren door vuurwerk in een gebied met veel mensen. Als het fout gaat krijg je hoogstwaarschijnlijk nog eens paniek.

Ter informatie.
Zo is het ook wel eens fout gegaan
http://www.ajaxshowtime.c...-in-vak-met-kinderen.html

[ Voor 4% gewijzigd door Napo op 21-04-2014 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Door wat zwarte plekken? De "groundsman", zoals ze em bij sbs noemden, oftewel de verantwoordelijke voor het veld gaf zelf aan dat er 1 plek was die wat reparatie nodig had.
We kunnen ook NEC er nog bij betrekken, door de vertraging gingen hun spelers later slapen waardoor ze volgende week slecht spelen.

Ja, er moet actie ondernomen worden maar alleen door de direct betrokkenen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

afca020 schreef op maandag 21 april 2014 @ 19:34:
Elkaar raken lijkt me bijv. onwaarschijnlijk (en niet boeiend omdat dat je eigen risico is uiteindelijk)
Ik kan je wat foto's laten zien van mensen die voor, achter of naast iemand stonden die vuurwerk afstaken in het stadion, maar dan zou er een NSFW tag in het topic moeten. Mensen die 3de graads brandwonden oplopen door bengaals vuur in de nek, of een oog verloren door iemand die voor het gooien het stuk naar achter in iemand gezicht duwde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Niet alleen dat, die rookgordijnen zijn echt niet fijn voor mensen met klachten aan luchtwegen. Een astmapatient kan direct naar huis aan zijn medicijnen bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:47
[...]

Het gaat om honderden mensen, het is al de zoveelste keer en het valt direct onder de verantwoordelijkheid van de club. Andere clubs hebben we effectieve maatregelen genomen. Bovendien wordt het keer op keer gebagatelliseerd. Je ontkomt er niet aan om op zn minst hele vakken te straffen, maar het wordt wellicht tijd om ook de club te straffen. Het is Ajax, dus het zal waarschijnlijk nooit gebeuren, maar wellicht is dat een keer nodig voordat men het echt snapt.

Zo'n spandoek over Rode Marck, wordt zowel door de club als de KNVB niks mee gedaan. Dreigementen worden beloond met de gewenste dubbele bekerfinale. Dat heeft niet gewerkt, het wordt alleen maar erger.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
<knip> Trollen doe je maar ergens anders.

[ Voor 76% gewijzigd door Ramzzz op 21-04-2014 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Ajax: risicofans goed gefouilleerd

Risicosupporters zijn gisteren in Amsterdam stuk voor stuk gefouilleerd. Dat zegt Ajax in reactie op berichten dat de beveiliging "een lachertje" was. Andere supporters die met bussen naar de bekerfinale in Rotterdam gingen zijn steekproefsgewijs gefouilleerd.

Volgens Ajax zijn bij de controles vier supporters aangehouden vanwege vuurwerk of drugsbezit. Verder zijn 75 mensen geweigerd omdat op hun kaart een andere naam stond dan op hun legitimatie.

Supporters die over een hek klommen en in drie bussen stapten, zijn onderweg uitgebreid gecontroleerd en kwamen daardoor te laat aan in Rotterdam.
Uiteraard. Het vuurwerk was volledig imaginair, en ooggetuigendie meldden dat het niet pluis was in Amsterdam, tijdens het verzamelen voor de busrit, hebben allemaal gehallucineerd...

Zelfs al was het vuurwerk eerder binnengesmokkeld - hoe is kennelijk nog iedereen een raadsel - dan lijkt me dit bericht in elk geval geen toonbeeld van 'hand in eigen boezem'.

Niet echt een standpunt dat positief zou moeten uitpakken voor Ajax. Aangezien - blijkens dit bericht in elk geval - instanties met verantwoordelijkheid in dezen, de eigen schuld trachten te ontkennen.

[ Voor 18% gewijzigd door Ramzzz op 21-04-2014 20:15 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ramzzz schreef op maandag 21 april 2014 @ 20:12:
[...]

Uiteraard. Het vuurwerk was volledig imaginair, en ooggetuigendie meldden dat het niet pluis was in Amsterdam, tijdens het verzamelen voor de busrit, hebben allemaal gehallucineerd...

Zelfs al was het vuurwerk eerder binnengesmokkeld - hoe is kennelijk nog iedereen een raadsel - dan lijkt me dit bericht in elk geval geen toonbeeld van 'hand in eigen boezem'.

Niet echt een standpunt dat positief zou moeten uitpakken voor Ajax. Aangezien - blijkens dit bericht in elk geval - instanties met verantwoordelijkheid in dezen, de eigen schuld trachten te ontkennen.
Het handjes schoon wassen is al begonnen. Stewards werden op P2 aan de kant geschoven door klerenkasten die vervolgens bussen voor zich op eisten zonder geldige kaartjes te hebben. Waardoor menigeen met geldige kaartjes uiteindelijk aftaaide en terug naar huis keerde in plaats van naar de Kuip.

Wel triest trouwens dat wat een voetbalfeest had kunnen worden zo uit de hand is gelopen. In Zwolle ging het er heel anders aan toe bij het instappen in de bussen. Het kan dus wel.

Ajax zou echt werk moeten gaan maken met hun lastige supporters. Er gebeuren allengs teveel incidenten (denk aan de Europese wedstrijden dit seizoen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afca020

afca020

X X X

Zover ik weet is van de eerste twee busclusters (circa 2500 man gok ik) iedereen stuk voor stuk tweemaal gefouilleerd, inclusief mezelf. Maar door onrust, drukte en vertraging hebben ze na onze clusters er volgens mij voor gekozen om 1 op de 3 of 4 man te controleren.

Overigens was het proces zelf weer eerder plichtsmatig dan voor de veiligheid; beetje voorzichtig voelen en doorlopen als we gewend zijn.

Beveiliging is zo lek als een mandje natuurlijk, maar van de organisatie vanuit Ajax zijn we zulke dingen wel gewend. Gisteren werden er bij de instapprocedure weer mensen half verdrukt omdat geniale stewards besloten één hek (half) open te zetten voor zo'n 1000 man. Bravo Ajax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02:59

St@m

@ Your Service

Wat een feest was het gisteren zeg.. man man man. Heerlijke sfeer in het stadion en natuurlijk een geweldige wedstrijd.
PEC supporters zijn ook nauwelijks gefouilleerd, maar wij zijn niet zulke sukkels dat we georganiseerd vuurwerk meenemen met het doel de wedstrijd te verzieken. Wij hadden stiekum extra flesjes bier mee.. (want je mocht er maar 4 mee in de bus).

Maar goed, het zal me verder jeuken.. we hebben ze vernederd :)

Overigens was het wel vreemd dat alle supportersgroepen strikt gescheiden werden.. maar voor de Kuip kwam alles samen 8)7 .. Maar goed, mooi dat dat zonder vechtpartijen is verlopen.

[ Voor 17% gewijzigd door St@m op 21-04-2014 20:33 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-10 20:54

MeNTaL_TO

The future is not set

ph4ge schreef op maandag 21 april 2014 @ 15:44:
[...]

Feyenoord heeft in het stadion de zaakjes de laatste tijd redelijk voor elkaar. De Ajacieden hebben die dreigementen rond de bekerfinale gehad, dat incident met de keeper van AZ, spandoek van Rooie Marck, verschillende kleine incidenten vooral rond Europees voetbal en nu dit weer. Er moet daar nog echt wat structureel verbeteren, ook omdat er blijkbaar nog mensen zijn die ze helpen om binnen te komen en er geen sociale controle is. Feyenoord heeft waarschijnlijk meer en grotere debielen, maar die komen tenminste het stadion niet meer in.
Bullshit, er zitten nog steeds veel te veel gasten in vakken waar ze geen kaartje voor hebben en niemand die er tegen durft op te treden (en snap ook wel dat ze dat niet doen als steward zijnde). Iedereen weet wie het zijn en juist die gasten moeten aangepakt worden als ze zich misdragen, maar ook de clubs durven dat niet omdat het gewoon een soort terroristen zijn.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:03
ph4ge schreef op maandag 21 april 2014 @ 19:49:
[...]

Het gaat om honderden mensen, het is al de zoveelste keer en het valt direct onder de verantwoordelijkheid van de club. Andere clubs hebben we effectieve maatregelen genomen. Bovendien wordt het keer op keer gebagatelliseerd. Je ontkomt er niet aan om op zn minst hele vakken te straffen, maar het wordt wellicht tijd om ook de club te straffen. Het is Ajax, dus het zal waarschijnlijk nooit gebeuren, maar wellicht is dat een keer nodig voordat men het echt snapt.

Zo'n spandoek over Rode Marck, wordt zowel door de club als de KNVB niks mee gedaan. Dreigementen worden beloond met de gewenste dubbele bekerfinale. Dat heeft niet gewerkt, het wordt alleen maar erger.
Ok duidelijk, maar ik vind niet dat de club verantwoordelijk is maar de lokale overheid.
Het is helaas voor een club vrijwel onmogelijk een goede afloop te garanderen.

Je kan de clubs verantwoordelijk houden, maar dat is simpelweg zwakte van de overheden die dit soort incidenten blijven ontwijken. ME kan toch simpelweg zn vak ff leegvegen ;)

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:54
Napo schreef op maandag 21 april 2014 @ 18:33:
[...]
De F-side weet ook een aantal drogredenen aan te voeren waarom het geen probleem zou moeten zijn...
Als dat de mening is van de officiële woordvoerder van dat vak moet Ajax dat vak per direct sluiten. Wat een stelletje idioten zeg. Die gasten vinden het kennelijk normaal dat je met een bivakmuts in zo'n vak staat en bewust vuurwerk binnensmokkelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Bospa01 schreef op maandag 21 april 2014 @ 20:43:
[...]

Ok duidelijk, maar ik vind niet dat de club verantwoordelijk is maar de lokale overheid.
Het is helaas voor een club vrijwel onmogelijk een goede afloop te garanderen.

Je kan de clubs verantwoordelijk houden, maar dat is simpelweg zwakte van de overheden die dit soort incidenten blijven ontwijken. ME kan toch simpelweg zn vak ff leegvegen ;)
Nou lieverd vertel eens hoeveel meer belastinggeld moeten we in dit soort voetbalpotjes stoppen?
Voetbal is een sport georganiseerd door de KNVB en de clubs. Daar hoort de verantwoordelijkheid te liggen. Je moet het probleem bij wortel aanpakken en niet bij het gevolg als ze de regels overtreden(lees berechten van). De enige oplossing is het uitsluiten van dit soort groepen opdat ze er niet meer bij horen. Dus onder andere ontmantelen van vak410 en als het bij andere clubs gebeurd dan ook zo aanpakken. Clubs moeten duidelijk maken dat dit soort tuig geen supporter is. Ook al staan ze er 90min, ook al brengen ze sfeer, ook al reizen ze de club overal achterna. Dit gedrag zou je nooit moeten accepteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
Miki schreef op maandag 21 april 2014 @ 21:18:
[...]

Nou lieverd vertel eens hoeveel meer belastinggeld moeten we in dit soort voetbalpotjes stoppen?
Voetbal is een sport georganiseerd door de KNVB en de clubs. Daar hoort de verantwoordelijkheid te liggen.
Voetbal levert de schatkist geld op. Dit soort mafkezen gebruiken voetbal als alibi. Zonder voetbal gaan ze niet opeens op de bank zitten punniken. Dan wordt de opgekropte agressie en mafkezerij wel op een andere manier geuit. Overigens kan de verantwoordelijkheid voor de openbare orde nooit bij een andere partij liggen dan de overheid. Dat is zo bij voetbal, Pinkpop en de avondvierdaagse.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:20
Raak ze in de portemonnee, die debielen, kijk maar Engeland, geen hond durft daar nog iets te doen in het stadion. Heb het zelf kunnen zien, je kunt de spelers aanraken als je wilt, enige wat ze doen is schelden, er gaat nog geen aansteker of muntje naar de tegenstander, zelfs geen bier!

Waarom? Omdat ze gigantische boetes krijgen en lange stadion verboden. Zeer simpele aanpak, maar Nederland is weer eens te lief, zal wel weer 1 of ander vage reden zijn waarom het zielig is of dat het de privacy schendt ofzo...ik kan er echt niet bij waarom dit hier nog niet is??

Volgens mij heel simpel, extra voorwaarde als je een kaartje koopt "u zult zich gedragen anders volgt er boete xxxxxx en een stadion verbod van xx jaren", met het kopen van dit kaartje gaat u hiermee akkoord! De supporters die nooit problemen veroorzaken hebben hier geen last van immers zij doen geen gekke dingen!

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
argro schreef op maandag 21 april 2014 @ 22:26:
[...]
Voetbal levert de schatkist geld op. Dit soort mafkezen gebruiken voetbal als alibi. Zonder voetbal gaan ze niet opeens op de bank zitten punniken. Dan wordt de opgekropte agressie en mafkezerij wel op een andere manier geuit. Overigens kan de verantwoordelijkheid voor de openbare orde nooit bij een andere partij liggen dan de overheid. Dat is zo bij voetbal, Pinkpop en de avondvierdaagse.
Uiteraard is de overheid verantwoordelijk voor de openbare orde maar een voetbalpotje is niet openbaar maar een privaat evenement van de organisatoren. Prima dat de politie probeert om het evenement in goede banen te leiden door begeleiding van verkeer en orde in de openbare ruimte maar wat er in het stadion gebeurd is pakkie aan van de organisatoren. Daar hoort in eerste instantie de veiligheid gewaarborgd te zijn en pas bij ernstige overtreding van wetgeving hoort er ingegrepen te worden door de politie.

Uiteraard zullen deze malloten ook buiten het stadion rotzooi trappen maar het groepselement en de aanleiding om rotzooi te trappen is ontnomen. Dat is al een flinke winst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
toolkist schreef op maandag 21 april 2014 @ 19:59:
Die dubbele bekerfinale zit je wel heel erg dwars he? Die wordt echt om de 5 posts wel weer gemeld door je.
Het is makkelijker om af te geven op je recent succesvolle en grootste concurrent en/of de supporters daarvan dan over je eigen tekortkomingen te beginnen zeker als het een hele waslijst is.
De ogen zijn nu gericht op Ajax en vooral de relschoppers die zich Ajacieden durven te noemen, maar met oogkleppen op is het schijnbaar erg lastig om in de spiegel te kijken.
Dat het bij die andere grote club (qua supportersaantallen) in Nederland niet anders is weet ook iedereen.

<knip>

Oude koeien, die alleen maar een verkeerde discussie zullen oprakelen.

[ Voor 59% gewijzigd door Ramzzz op 21-04-2014 23:38 ]

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afca020

afca020

X X X

F-Side en VAK410 hebben inmiddels allebei een statement gemaakt omtrent gisteren, en beiden kan ik me goed in vinden. Een incident dat snel vergeten dient te worden, en z'n nasleep nog gegarandeerd gaat hebben. Toch hoop ik dat er niet onnodig met stadionverboden gestrooit gaat worden.

Het had een mooie dag moeten zijn, maar komend weekend wordt nog veel mooier. Op naar die 33de titel, de beker kan me gestolen worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 29-09 15:47

CR1691

Hero of Time

Na afgelopen zondag kun je niet spreken over onnodige stadionverboden. Al die gasten moeten een heel dik verbod krijgen. Daarnaast moet Ajax de boete (die ze gegarandeerd zullen krijgen) verhalen op deze doorgesnoven imbecielen. Als je niet wilt luisteren moet je maar voelen. Dat softe beleid hier in Nederland werkt averechts.

PSN: Finally_Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
afca020 schreef op maandag 21 april 2014 @ 23:41:
F-Side en VAK410 hebben inmiddels allebei een statement gemaakt omtrent gisteren, en beiden kan ik me goed in vinden.
Meen je dit nu werkelijk? Het feit dat we nog steeds dit soort gezeik hebben wordt juist mede veroorzaakt doordat clubs als Ajax en Feyenoord supportersclubs met dit soort statements laten weg komen. Opdoeken die handel.

"Was niet de bedoeling" zeggen ze dan...... ammehoela. Als je met twee benen inkomt is er kans dat je iemands benen breekt, als je een rotje naar iemand gooit weet je dat je iemand kan verwonden en als je vuurwerk het veld opgooit dus ook. Daar is geen excuus voor. Ze hadden notabene bivakmutsen dus ze wisten dat ze fout zaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCSO
  • Registratie: Juli 2011
  • Nu online
Ongeveer vierhonderd Ajax-fans zijn zondag niet welkom bij de wedstrijd tussen Heracles en Ajax in Almelo.

Dat melden de gemeente Amsterdam en Ajax maandagavond in een gezamenlijke verklaring.

Het gaat om fans die in het Rotterdamse stadion De Kuip afgelopen zondag aanwezig waren in het vak waaruit vuurwerk werd gegooid tijdens de bekerfinale tussen Ajax en PEC Zwolle.

( Bron : Nu.nl )

Ik mag hopen dat dit niet de enige "straf" is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Hihi, en dan hebben honderden gasten al gewoon kaartjes in de thuisvakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
F-Side en VAK410 hebben inmiddels allebei een statement gemaakt omtrent gisteren, en beiden kan ik me goed in vinden. Een incident dat snel vergeten dient te worden, en z'n nasleep nog gegarandeerd gaat hebben. Toch hoop ik dat er niet onnodig met stadionverboden gestrooit gaat worden.

Het had een mooie dag moeten zijn, maar komend weekend wordt nog veel mooier. Op naar die 33de titel, de beker kan me gestolen worden!
Een statement dat enkel zegt dat "vuurwerk erbij hoort" is een beetje zwak. Als kleine kanttekening dat het een beetje fout is gegaan.
Als je als vak410 het afkeurt dat het bijna op een speler komt maar geen woord rept over het vuurwerk dat tijdens een wedstrijd op het veld komt keur je dat in mijn ogen gewoon goed. Misschien moeten we wel terug naar de tijd dat er hekken om de velden stonden, zet er wat netten bij zodat er niets op het veld kan komen en dan kan er mogelijk weer veilig worden gevoetbald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
PWM schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 07:17:
Hihi, en dan hebben honderden gasten al gewoon kaartjes in de thuisvakken.
Waar ze in Almelo geen probleem mee hebben....
Op het journaal lieten ze zelfs zien dat de seizoenskaarten op marktplaats staan bij het bericht dat de 400 supporters niet welkom zijn, en dat Heracles geen actie onderneemt tegen ajax supporters in de thuisvakken.

Dan werk je het toch zelf in de hand? In het uitvak ben je niet welkom, in het thuisvak wel, met seizoenskaart.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:14

Player1S

Probably out in the dark

dutchgio schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 08:13:
[...]

Waar ze in Almelo geen probleem mee hebben....
Op het journaal lieten ze zelfs zien dat de seizoenskaarten op marktplaats staan bij het bericht dat de 400 supporters niet welkom zijn, en dat Heracles geen actie onderneemt tegen ajax supporters in de thuisvakken.

Dan werk je het toch zelf in de hand? In het uitvak ben je niet welkom, in het thuisvak wel, met seizoenskaart.....
En dan wint Ajax en de concurrenten van Heracles waardoor ze opeens toch nog richting nacompetitie glijden en dan zijn de rapen weer gaar daar. En achteraf weer jammeren.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-10 23:59

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

argro schreef op maandag 21 april 2014 @ 22:26:
[...]
Inderdaad. Denk ook aan Hoek van Holland.
Het is uiteindelijk aan de overheid om dergelijke feesten of risicowedstrijden te verbieden. Overigens vind ik wel dat de clubs hier ook aan moeten meebetalen. In Engeland is het beter geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-10 16:42
Van Gaal misschien naar Manchester United, Moyes gaat eruit:

http://www.dailymail.co.u...lure-Moyes-today-10m.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Waar ik op hoop is dat Heracles wint en dat dan in de laatste thuis wedstrijd heel dat vak wordt geweerd in de mogelijke kampioenswedstrijd :X

Vanochtend ook op de radio dat bagetaliseren van de F-side woordvoerder, stel je voor dat ze eens de hand in eigen boezem steken. Maarja dat is met die gasten, die hebben schijt aan de wereld en denken alleen maar aan zichzelf dat ze op youtube de wereld rondgaan met hun actie, stelletje droeftoeters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
Overigens weet ik niet waar die radiozender dat soort ongein vandaan haalt, de F-Side distantieert zich wel degelijk van de vuurwerkgooiers...

Dit is hun statement van de officiële F-Side website:
De F-Side vindt het onacceptabel dat er vuurwerk is gegooid naar de eigen spelers en wil zich met dit statement distantiëren van de actie van VAK410. Vuurwerk is top, maar niet als daar eigen spelers mee worden geraakt. Intern zal dit deze week worden opgelost. De harde kern was op het moment van gooien nog niet aanwezig in het stadion, anders had de harde kern meteen ingegrepen en daar een einde aan gemaakt.
Als het klopt wat zij daar zeggen dan komt die vuurwerkactie dus volledig op het conto van Vak410 te staan, en dat staaft dus ook met het statement van Vak410:
Bekerfinales en pyroshows zijn in onze ogen inherent aan elkaar; speelt Ajax de bekerfinale dan hoort daar vuurwerk bij. Op de tribune en op het veld. Gisteren was dit tot twee maal toe te bewonderen, direct na de aftrap en na de vroege goal. Chaotische taferelen volgden, waarbij tot onze spijt, vuurwerk bijna op onze keeper Kenneth Vermeer terecht kwam. Wij betreuren dit feit ten zeerste. Het kan absoluut niet de bedoeling geweest zijn om vuurwerk op welke speler dan ook te gooien, dus ook niet op Kenneth Vermeer. VAK410 staat 100% achter het gebruik van vuurwerk, maar altijd op een sfeer verhogende wijze en nimmer om onze, dan wel andere spelers in gevaar te brengen.

Vuurwerk en voetbal, al sinds jaar en dag met elkaar verbonden. Bijvoorbeeld als we terug gaan naar eerdere bekerfinales die Ajax in de Kuip speelde in 2011, 2007 en 2006. Ook toen werd er veel vuurwerk aan de Ajax-zijde afgestoken en ook toen lag er vuurwerk op het veld. Of als we terug gaan naar de tijd dat het Olympisch Stadion( bijvoorbeeld tegen Parma in 1994) en de Meer de thuishavens van Ajax waren, vuurwerk was toen meer regel dan uitzondering. Honderdduizendklappers en fakkels, nooit gewonden en nooit gezeik.

VAK410 staat al ruim 13 jaar achter Ajax. Waar je ook gaat, van Moskou tot Heerenveen, van Rotterdam tot Manchester. In goede en slechte tijden hebben wij achter de club gestaan en daar verandert niets aan. Die passie en beleving heeft bijgedragen aan het binnen halen van drie landskampioenschappen op rij. Dat zijn niet onze woorden, maar deze uitspraken werden gedaan door spelers, technische staf en velen van u die Ajax een warm hart toedragen. Wij zijn trots om komende zondag in Almelo de 33e landstitel te behalen, samen met de voltallige selectie en technische staf van Ajax.

Nogmaals: het kan nooit de bedoeling geweest zijn om eigen spelers te bekogelen met vuurwerk. Wij betreuren de gevolgen van deze pyroshow.

ULTRAS VAK410
Niet de verkeerde aan gaan wijzen dus, de idioten die vuurwerk gooiden zijn uit Vak410 en niet F-side.

[ Voor 67% gewijzigd door Krukar op 22-04-2014 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

410 en F-Side zijn sowieso water en vuur. Dat het bericht nu zegt "harde kern" nog niet aanwezig was is een sneer naar 410. De oude mannen hebben het gewoon niet meer in de hand. Dat schijnt overigens bij Feyenoord hetzelfde te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Dan had de radio-zender het wellicht verkeerd om, maar goed dan is de woordvoerder van vak410 dus een droeftoeter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Krukar schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 09:13:
Overigens weet ik niet waar die radiozender dat soort ongein vandaan haalt, de F-Side distantieert zich wel degelijk van de vuurwerkgooiers...

Dit is hun statement van de officiële F-Side website:

Als het klopt wat zij daar zeggen dan komt die vuurwerkactie dus volledig op het conto van Vak410 te staan, en dat staaft dus ook met het statement van Vak410:

Niet de verkeerde aan gaan wijzen dus, de idioten die vuurwerk gooiden zijn uit Vak410 en niet F-side.
In beide statements wordt er slechts afgekeurd dat het naar de eigen spelers gegooid werd. Als het naar een ander gegooid was vonden ze het geen probleem dus. Beide doen ook alsof vuurwerk erbij hoort. Vuurwerk is gewoon verboden tenzij je er een vergunning voor aanvraagt.

Ze slaan beiden behoorlijk de plank mis en hebben echt hun lesje niet geleerd als je dit leest. Het toont eens te meer aan dat dit niet om de acties van een individuele gek gaat, maar dat er grote delen van de Ajax supporters er achter staan (en waarschijnlijk medeplichtig zijn).

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
ph4ge schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 09:29:
[...]

In beide statements wordt er slechts afgekeurd dat het naar de eigen spelers gegooid werd. Als het naar een ander gegooid was vonden ze het geen probleem dus. Beide doen ook alsof vuurwerk erbij hoort. Vuurwerk is gewoon verboden tenzij je er een vergunning voor aanvraagt.

Ze slaan beiden behoorlijk de plank mis en hebben echt hun lesje niet geleerd als je dit leest. Het toont eens te meer aan dat dit niet om de acties van een individuele gek gaat, maar dat er grote delen van de Ajax supporters er achter staan (en waarschijnlijk medeplichtig zijn).
Imho sla je zelf de plank nu mis. Je leest dingen die er niet staan (het was wel goed als ze naar een ander gegooid hadden).
Er is vuurwerk naar eigen spelers gegooid, dat is wat er is gebeurd en dat word afgekeurd, begrijpend lezen heet zo iets. Was er vuurwerk bijvoorbeeld naar spelers van de tegenstander gegooid dan was dat ook wel afgekeurd, maar dan had dat er gestaan.

Grote delen van de Ajax supporters is nog zo een suggestieve opmerking die totaal niet uit de tekst is op te maken, de blaam ligt hier bij Vak410 en ja dat vak staat waarschijnlijk achter deze actie als je hun statement bekijkt.
Is Vak410 echter "grote delen van de Ajax supporters?" Nee, vraag een gemiddelde supporter uit een ander vak en ze zullen je 9 van de 10 keer hetzelfde antwoord geven: Het is leuk dat Vak410 er is, maar als ze dit soort idiote acties gaan uithalen zijn we ze liever kwijt dan rijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Krukar schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 09:13:
Als ik naar de prachtige statements kijk die beide groeperingen hebben gemaakt durf ik niet zonder twijfel de F-side te geloven dat dit enkel een actie was van vak410 en vice versa natuurlijk.

Ze kijken gewoonweg niet voldoende naar de gevolgen en de potentiele gevolgen van deze en soortgelijke acties

Vuurwerk is niet zo dichtbij de PEC Zwolle spelers gekomen maar vergeet niet dat toen het gebeurde er meer spelers dan enkel Vermeer in de 16-meter zone stonden.
Vraag je eens af wat er was gebeurt als Mokotjo/Fernandez (geen idee wie het is) onderuit was gegaan bij het jagen op Moisander.
Grootste risico voor Vermeer, Ballenjongens, Stewards en het publiek dat er voor stond maar ook voor die PEC Zwolle speler.

En omdat Vak410 en de F-side maar kleine onderdelen zijn van het AJAX-publiek zou AJAX maar eens een statement kunnen en misschien wel moeten maken dat zulke "supporters" niet welkom zijn bij AJAX.

Het enige juiste zou zijn om dit af te keuren. Iets minder juist zou het afkeuren van het gooien van vuurwerk op het veld, het enkel benoemen van je eigen spelers geeft aan dat je de risico's niet goed genoeg onderkent.

Goede beveiliging daar trouwens, knap als ze zeggen dat _iedereen_ afdoende is gefouilleerd
http://nos.nl/video/63852...ers-zijn-wachten-zat.html

[ Voor 50% gewijzigd door Napo op 22-04-2014 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Krukar schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 09:37:
[...]

Imho sla je zelf de plank nu mis. Je leest dingen die er niet staan (het was wel goed als ze naar een ander gegooid hadden).
Er is vuurwerk naar eigen spelers gegooid, dat is wat er is gebeurd en dat word afgekeurd, begrijpend lezen heet zo iets. Was er vuurwerk bijvoorbeeld naar spelers van de tegenstander gegooid dan was dat ook wel afgekeurd, maar dan had dat er gestaan.

Grote delen van de Ajax supporters is nog zo een suggestieve opmerking die totaal niet uit de tekst is op te maken, de blaam ligt hier bij Vak410 en ja dat vak staat waarschijnlijk achter deze actie als je hun statement bekijkt.
Is Vak410 echter "grote delen van de Ajax supporters?" Nee, vraag een gemiddelde supporter uit een ander vak en ze zullen je 9 van de 10 keer hetzelfde antwoord geven: Het is leuk dat Vak410 er is, maar als ze dit soort idiote acties gaan uithalen zijn we ze liever kwijt dan rijk.
Het enige dat hier past, is categorisch afkeuren, en als zo'n stoethaspel letterlijk gequote wordt met 'niet naar eigen spelers gooien', dan bedoelt hij ook exact dat.

Op deze manier is iedereen die niet faliekant tegen is, op zijn minst medeverantwoordelijk, wegens vergoelijken van deze actie.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

ph4ge schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 09:29:
[...]

Euh, ik lees:
Het kan absoluut niet de bedoeling geweest zijn om vuurwerk op welke speler dan ook te gooien, dus ook niet op Kenneth Vermeer.
VAK410 staat 100% achter het gebruik van vuurwerk, maar altijd op een sfeer verhogende wijze en nimmer om onze, dan wel andere spelers in gevaar te brengen.
Maar ook:
Nogmaals: het kan nooit de bedoeling geweest zijn om eigen spelers te bekogelen met vuurwerk
Dus wat jij zegt over dat alleen het gooien naar de eigen spelers afgekeurd wordt gaat niet echt op ;). Alleen de laatste quote heeft het over 'eigen'.

Verder keur ik de actie natuurlijk compleet af. Keihard straffen die lui, het liefst persoonlijk. Echter zal dat vast niet lukken, pik de juiste er maar eens uit. Wordt tijd dat de combi capuchon, zakdoek voor de mond en zonnebril verboden wordt ;). En zoals ook genoemd wordt bivakmutsen... 8)7

[ Voor 14% gewijzigd door Vos op 22-04-2014 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Napo schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 09:38:
[...]
Als ik naar de prachtige statements kijk die beide groeperingen hebben gemaakt durf ik niet zonder twijfel de F-side te geloven dat dit enkel een actie was van vak410 en vice versa natuurlijk.
Groot gedeelte van F-side had vertraging en kwamen vanwege controles pas tegen einde 1ste helft aan in het stadion. 410 gooide het vuurwerk op het veld om de wedstrijd te vertragen in de hoop dat de vertraagde jongens op tijd binnen zouden zijn. Logisch dat F-side 410 nu ook steunt.

Althans, dit is wat ik van mijn collega begrijp die wel in dat wereldje zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Kaap schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 09:58:
[...]

Groot gedeelte van F-side had vertraging en kwamen vanwege controles pas tegen einde 1ste helft aan in het stadion. 410 gooide het vuurwerk op het veld om de wedstrijd te vertragen in de hoop dat de vertraagde jongens op tijd binnen zouden zijn. Logisch dat F-side 410 nu ook steunt.

Klinkt wel vrij plausibel ja. Wat het natuurlijk niet rechtvaardigt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
[...]

Des te kwalijker. Klaarblijkelijk is vak410 of F-side belangrijker dan menig ander supporter die de bekerfinale wil volgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Het gaat om 2 supportersverenigingen, die vertegenwoordigen zeker honderden mensen, misschien meer (plus hoeveel sympathisanten?). Dat is geen "enkele gek" meer.

Het is juist begrijpend lezen als je snapt dat de woorden "eigen spelers" niet voor niets herhaaldelijk geplaatst zijn. Illegaal vuurwerk naar binnen smokkelen en afsteken is per definitie fout, daar een nuance aan toevoegen betekent dat je die fout niet ziet. Bovendien liepen er wel spelers van Zwolle en arbitrage tussen en gooiden ze over andere supporters en stewards heen, het is toeval dat die niet geraakt werden.

EDIT: Oke, vak410 plaatst tussen alle verwijzingen en alle uitspraken over de eigen spelers ook een opmerking over spelers in het algemeen. Zowel in de interviews als in het stuk en diverse colums blijven ze eigen spelers benadrukken. Blijft de F side nog over die het in zn geheel niet over anderen heeft en dat beide clubjes niet erkennen dat ze helemaal fout bezig zijn ongeacht of ze iemand raken of niet. Ik snap niet waarom dat zelfs op een fatsoenlijk forum als Tweakers wordt gebagatelliseerd.

[ Voor 20% gewijzigd door ph4ge op 22-04-2014 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Je moet gewoon geen vuurwerk op het veld gooien en al helemaal niet als de wedstrijd al begonnen is. Op het moment dat een officiële woordvoerder van een groep supporters ook maar suggereert dat het oké is vuurwerk op het veld te gooien dan moet een club gewoon niet meer met die woordvoerders willen praten. Als dat het officiële standpunt van zo'n vak is gaat dat vak gewoon dicht wat mij betreft.

En nogmaals: ze hadden bivakmutsen op. Dat doe je alleen als je kwaad in de zin hebt. Betrapt met bivakmuts=stadionverbod for life lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02:59

St@m

@ Your Service

[...]

Wat weer geheel tegen het officiele statement van de F-side ingaat:
De F-Side vindt het onacceptabel dat er vuurwerk is gegooid naar de eigen spelers en wil zich met dit statement distantiëren van de actie van VAK410. Vuurwerk is top, maar niet als daar eigen spelers mee worden geraakt. Intern zal dit deze week worden opgelost. De harde kern was op het moment van gooien nog niet aanwezig in het stadion, anders had de harde kern meteen ingegrepen en daar een einde aan gemaakt.
Overigens vind ik fakkels e.d. ook mooi/sfeerverhogend.. maar wel op de tribune.

En we kunnen hier met z'n allen roepen (en op het Ajax forum net zo), dat die jongens zwaar gestraft moeten worden, dat vak 410 aangepakt moet worden enz. Maar dat gaat niet gebeuren. Die jongens verlinken elkaar niet (dan pak je ze toch maar allemaal??), en Ajax durft niet hard op te treden (ze allemaal pakken).

[ Voor 16% gewijzigd door St@m op 22-04-2014 10:09 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Al dat gejank van die supporters verenigingen wordt ik een beetje moe van eerlijk gezegd. Vanochtend ook weer op Radio 1: "de dader(s) kwamen uit ons vak maar wij hebben er verder niets mee te maken" zeggen ze dan. Iets met handen in onschuld wassen en de andere kant opkijken. Keihard aanpakken die lui.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Wat ik niet begrijp is waarom dat de systemen van stadion's ook niet anders werken, we leven inmiddels in 2014, ik kan mijn iphone met vingerafdrukscanner unlocken, maar de toegang bij een stadion gaat hooguit alleen met een kaartscanner die checkt of het kaartje geldig is?

Volgens mij redelijk simpel:
Alle kaartverkoop moet op naam, bij toegang tot het stadion moet je je kaartje scannen EN je legitimatiebewijs. Komen ze niet overeen = geen toegang, wil je iemand een stadion verbod geven, dan is het volgens mij ook makkelijker te handhaven. Geen ongein meer om via iemand anders het stadion in te komen etc.

Zo moeilijk kan het toch niet zijn? (ja het zal vast wel geld kosten, maar dat kosten deze geintjes ook!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:00

RBH

martinusz schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 10:10:
Wat ik niet begrijp is waarom dat de systemen van stadion's ook niet anders werken, we leven inmiddels in 2014, ik kan mijn iphone met vingerafdrukscanner unlocken, maar de toegang bij een stadion gaat hooguit alleen met een kaartscanner die checkt of het kaartje geldig is?

Volgens mij redelijk simpel:
Alle kaartverkoop moet op naam, bij toegang tot het stadion moet je je kaartje scannen EN je legitimatiebewijs. Komen ze niet overeen = geen toegang, wil je iemand een stadion verbod geven, dan is het volgens mij ook makkelijker te handhaven. Geen ongein meer om via iemand anders het stadion in te komen etc.

Zo moeilijk kan het toch niet zijn? (ja het zal vast wel geld kosten, maar dat kosten deze geintjes ook!)
Dit lijkt me dan weer een lastig verhaal voor mensen die kaarten doorverkopen aan anderen omdat zij niet meer kunnen bijvoorbeeld. Tenzij je het alleen wilt doen voor de bepaalde vakken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
RBH schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 10:12:
[...]
Dit lijkt me dan weer een lastig verhaal voor mensen die kaarten doorverkopen aan anderen omdat zij niet meer kunnen bijvoorbeeld. Tenzij je het alleen wilt doen voor de bepaalde vakken..
Ik vind het een pluspunt als dat niet meer zou kunnen eigenlijk, ook voor bijvoorbeeld concerten. Dan ben je gelijk af van al die walgelijke ticketbureau's die kaarten opkopen en het dubbele vragen.

Wel moet er dan wat geregeld worden voor de situatie dat je echt zelf niet kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
ph4ge schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 10:01:
[...]

Het gaat om 2 supportersverenigingen, die vertegenwoordigen zeker honderden mensen, misschien meer (plus hoeveel sympathisanten?). Dat is geen "enkele gek" meer.

Het is juist begrijpend lezen als je snapt dat de woorden "eigen spelers" niet voor niets herhaaldelijk geplaatst zijn. Illegaal vuurwerk naar binnen smokkelen en afsteken is per definitie fout, daar een nuance aan toevoegen betekent dat je die fout niet ziet. Bovendien liepen er wel spelers van Zwolle en arbitrage tussen en gooiden ze over andere supporters en stewards heen, het is toeval dat die niet geraakt werden.

EDIT: Oke, vak410 plaatst tussen alle verwijzingen en alle uitspraken over de eigen spelers ook een opmerking over spelers in het algemeen. Zowel in de interviews als in het stuk en diverse colums blijven ze eigen spelers benadrukken. Blijft de F side nog over die het in zn geheel niet over anderen heeft en dat beide clubjes niet erkennen dat ze helemaal fout bezig zijn ongeacht of ze iemand raken of niet. Ik snap niet waarom dat zelfs op een fatsoenlijk forum als Tweakers wordt gebagatelliseerd.
Er wordt helemaal niks gebagatelliseerd, volgens mij is iedereen het er hier wel over eens dat het een idiote actie was en dat de daders flink gestraft moeten worden.
Jij probeert het echter weer veel te groot te maken door zo'n beetje te suggereren dat de hele Ajax-aanhang dit vuurwerk een prachtige actie vind.
Daders aanpakken, eventueel boete voor Ajax voor de geleden schade en nadenken over hoe dit in de toekomst kan worden voorkomen is wat er moet worden gedaan, de suggestie van iemand hier om de daders van dit soort acties financieel uit te kleden lijkt mij best een goede, in Engeland heeft dat ook een goed effect gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feihcretsam
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22-05 07:27
Als het over vak 410 gaat, waarom zet je dan geen ME-eenheid in vak 409 en 411? Zodra ze moeilijk doen hebben ze binnen enkele seconden pepperspray in de ogen en handboeien om. Zelfde met de E-side en de G-side.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
RBH schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 10:12:
[...]

Heel simpel, moeten ze langs het loket en de andere persoon ook legitimeren en de kaart kan zo omgezet worden naar de nieuwe persoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

D-e-n schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 10:29:
[...]

Ik vind het een pluspunt als dat niet meer zou kunnen eigenlijk, ook voor bijvoorbeeld concerten. Dan ben je gelijk af van al die walgelijke ticketbureau's die kaarten opkopen en het dubbele vragen.

Wel moet er dan wat geregeld worden voor de situatie dat je echt zelf niet kunt.
Inderdaad! Of gewoon privé-personen die dit soort fratsen uithalen. En dit geldt ook voor concerten e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
Feihcretsam schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 10:31:
Als het over vak 410 gaat, waarom zet je dan geen ME-eenheid in vak 409 en 411? Zodra ze moeilijk doen hebben ze binnen enkele seconden pepperspray in de ogen en handboeien om. Zelfde met de E-side en de G-side.
Vak 410 is sinds 2008 niet fysiek vak410 in het stadion, fysiek zitten ze nu in vak 424 en vak 425.
Daarnast zit aan de ene kant vak 423, dat is het speciale vak voor ouders met kinderen, aan de andere kant heb je 426 waar wat gemengd publiek tussen zit maar wel gewoon families e.d.
In die beide vakken ME plaatsen wordt dan wat lastig. Overigens zit er in de arena gewoon vangnetten voor zooi e.d. onder 424/425, dit voorval vond plaats in de kuip hé en niet in de arena :)

Edit: Schuiven met vakken is daar overigens ook geen oplossing voor, er zijn in de arena 42000 seizoenskaarten verkocht dit seizoen en volgend seizoen misschien nog iets meer, dan kom je met de uitplekken er nog bij in het geding met het aantal beschikbare plekken (met 55000 plekken houd je dan erg weinig losse verkoop plekken over als je 2 vakken toewijst aan puur ME-plaatsing).

[ Voor 19% gewijzigd door Krukar op 22-04-2014 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin33
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:01

kevin33

Welkom in Utopia.

Moyes weg bij Man UTD.
Dat komt voor mij als een verassing, altijd gedacht de United een club was van de langere termijn.
Zou trouwens ook wel een bak centen gaan kosten, hij had een contract voor 6 jaar getekend.

Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
kevin33 schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 10:50:
Moyes weg bij Man UTD.
Dat komt voor mij als een verassing, altijd gedacht de United een club was van de langere termijn.
Zou trouwens ook wel een bak centen gaan kosten, hij had een contract voor 6 jaar getekend.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Verplaatst :)

[ Voor 97% gewijzigd door D-e-n op 22-04-2014 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:37
[...]

Wat deze gekken het meest kwalijk is te nemen dat ze gesteund worden door het VOLLEDIGE vak! De politie en de KNVB hebben een oproep gedaan om deze mensen aan te geven. Dit is op diverse sites en kranten geplaatst. Deze oproep wordt betitelt als verraders en NSB'ers. Kortom de gekken worden beschermd door de overige mensen uit het vak. De aangifte kan anoniem maar er is nog niets binnengekomen?

Tja ...... ik ben ook niet iemand die een groep wil beschuldigen voor een daad van enkelen MAAR als je je mond houdt hierover terwijl er duizenden mensen waren die iets gezien kunnen hebben, dan ben je als groep schuldig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10-10 16:12
Volgens mij is er maar één oplossing en dat is met de camera beelden achterhalen wie het waren en gigantisch hard straffen, stadionverbod + geldboete p.p. Zoals hier eerder al door iemand aangegeven, in Engeland zit het publiek zowat in de 16 en daar gaat het wel gewoon goed, simpelweg omdat daar de boetes veel hoger zijn.

Er hangen volgens mij ook genoeg camera's en de kaartjes zijn op naam gekocht daar, dus het zou niet zo heel erg moeilijk moeten zijn om uit te vinden wie die personen waren.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Gynnad schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 12:32:
Volgens mij is er maar één oplossing en dat is met de camera beelden achterhalen wie het waren en gigantisch hard straffen, stadionverbod + geldboete p.p. Zoals hier eerder al door iemand aangegeven, in Engeland zit het publiek zowat in de 16 en daar gaat het wel gewoon goed, simpelweg omdat daar de boetes veel hoger zijn.

Er hangen volgens mij ook genoeg camera's en de kaartjes zijn op naam gekocht daar, dus het zou niet zo heel erg moeilijk moeten zijn om uit te vinden wie die personen waren.
Hogere boetes is geen oplossing. De boetes zijn al redelijk hoog voor het type vergrijp. De pakkans is echter te laag waardoor men het alsnog doet mede geholpen door bivakmutsen, sjaals en dat soort ongein om het gezicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Napo schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 12:58:
[...]

Hogere boetes is geen oplossing. De boetes zijn al redelijk hoog voor het type vergrijp. De pakkans is echter te laag waardoor men het alsnog doet mede geholpen door bivakmutsen, sjaals en dat soort ongein om het gezicht.
Ohja hoe hoog is de boete? 500? 1000?

In Engeland betaal je zo ver ik het weet minimaal 10.000 pond boete voor bijvoorbeeld veldbetreding. Met geld raak je altijd iemand in zijn portemonnee, 10.000 euro is voor iedereen een klap, ook voor zo'n debiel.
Pakkans is natuurlijk altijd een issue, maar als je ze pakt, moet je ze ook goed en hard aanpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Krukar schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 10:30:
[...]

Er wordt helemaal niks gebagatelliseerd, volgens mij is iedereen het er hier wel over eens dat het een idiote actie was en dat de daders flink gestraft moeten worden.
Jij probeert het echter weer veel te groot te maken door zo'n beetje te suggereren dat de hele Ajax-aanhang dit vuurwerk een prachtige actie vind.
Daders aanpakken, eventueel boete voor Ajax voor de geleden schade en nadenken over hoe dit in de toekomst kan worden voorkomen is wat er moet worden gedaan, de suggestie van iemand hier om de daders van dit soort acties financieel uit te kleden lijkt mij best een goede, in Engeland heeft dat ook een goed effect gehad.
Ik heb het niet over de hele aanhang. Maar het is duidelijk dat het ook niet om een enkeling gaat. De actie wordt oa goed gepraat door organisaties die een aanzienlijke groep vertegenwoordigen. Het gaat op zn minst om honderden mensen. Als je ook ziet dat er al honderd mensen worden weggestuurd omdat ze een kaartje hadden wat niet op hun naam stond, al de mensen die ze dat kaartje hebben gegeven zijn ook fout. Het gaat niet om enkelingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Afbeeldingslocatie: http://media.nu.nl/m/m1mxl43a0idn_std320.jpg
Afbeeldingslocatie: http://media.nu.nl/m/m1mxl43a1jdo_std320.jpg

Hilarisch dit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
martinusz schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 13:07:
[...]

Ohja hoe hoog is de boete? 500? 1000?

In Engeland betaal je zo ver ik het weet minimaal 10.000 pond boete voor bijvoorbeeld veldbetreding. Met geld raak je altijd iemand in zijn portemonnee, 10.000 euro is voor iedereen een klap, ook voor zo'n debiel.
Pakkans is natuurlijk altijd een issue, maar als je ze pakt, moet je ze ook goed en hard aanpakken.
Ik kan enkel over het regelement van PSV spreken maar ziehier:
Artikel 10

Lid 1: Het gooien in het Philips Stadion met enig materiaal, vast of vloeibaar, is verboden.
Lid 2: In die gevallen waarbij het voorwerp of de vloeistof op het speelveld terecht komt en/of er een speler of official geraakt wordt zal – naast de strafbedreiging die voortvloeit uit de Standaardvoorwaarden KNVB – een stadionverbod voor de duur van 5 jaar voor het Philips Stadion opgelegd worden door PSV NV. Tevens verbeurt betrokkene op basis van dit Huishoudelijk Reglement een boete van € 5000,=. PSV NV behoudt buiten vorenstaande strafbedreigingen onverminderd het recht om de eventuele gevolgschade (bijvoorbeeld sancties van KNVB/UEFA) te verhalen op de veroorzaker.
Veldbetreding
Artikel 6

Op basis van hetgeen bepaald is in artikel 28 van dit huishoudelijk reglement Philips Stadion zal voor een ieder die onrechtmatig/onbevoegd het speelveld van het Philips Stadion betreedt direct op basis van de
Standaardvoorwaarden van de KNVB een landelijk stadionverbod aangevraagd worden bij de KNVB. Hierbij verbeurt de overtreder ook de bijbehorende boete die voortvloeit uit de Standaardvoorwaarden van de KNVB. Hiernaast zal – op basis van dit Huishoudelijk Reglement - aan betrokkene door PSV NV een stadionverbod opgelegd worden voor het Philips Stadion voor de duur van 10 (tien) jaar. Tevens zal betrokkene op basis van dit Huishoudelijk Reglement aan PSV een boete verbeuren van € 15000,= (vijftien duizend Euro). Het stadionverbod van 10 jaar voor het Philips Stadion is niet vatbaar voor alternatieve behandeling in het kader van het project “Supportersbelangen” van PSV en kan dus in geen enkel geval bekort worden.
en als laatste clausule
Artikel 28

Overtredingen en/of handelingen in strijd met de bepalingen uit onderhavig huishoudelijk reglement worden per overtreding bestraft met een geldboete van maximaal € 15.000,-- en/of verwijdering uit het Philips Stadion en/of een stadionverbod, onverminderd het recht van PSV om de ontstane schade (ten gevolge van ondermeer vernieling, beschadiging, betreden van het speelveld etc.) integraal te verhalen op de veroorzaker (s) of andere aansprakelijken
Ajax lijkt hier dan weer een stuk milder in te zijn
- Het in het bezit te zijn van vuurwerk / fakkels is ten strengste verboden, aangezien het afsteken van vuurwerk kan zorgen voor levensgevaarlijke situaties. Tevens is het in bezit zijn/afsteken van vuurwerk/fakkels/gastoeters wettelijk verboden. Ajax krijgt boetes vanuit de KNVB en UEFA als er vuurwerk wordt afgestoken in het stadion. Op het afsteken van vuurwerk/fakkels staat een stadionverbod van 18 maanden en een boete van tenminste € 450,-. Ook zullen boetes / schades die Ajax ondervindt worden doorbelast op de afsteker.

[ Voor 9% gewijzigd door Napo op 22-04-2014 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

'Bekerfinales en pyroshows zijn in onze ogen inherent aan elkaar; speelt Ajax de bekerfinale dan hoort daar vuurwerk bij. Op de tribune en op het veld.' http://www.vak410.nl/

Vuurwerk op het veld slaat natuurlijk als een tang op een varken. Daar zul je het ongetwijfeld mee eens zijn.

Vak 410 was een paar jaar geleden ook al in opspraak: http://vorige.nrc.nl/sport/article2644994.ece Menige supportersgroep wordt op oneigenlijke wijze gebruikt door lieden die wel een dekmantel kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Napo schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 13:21:
[...]

[...]

Veldbetreding

[...]

en als laatste clausule

[...]

[...]
Kijk dat van PSV is heel goed al! Hoppa 15.000 euro aftikken, nu nog hoge bedragen voor dingen op het veld gooien en dat soort taferelen en het wordt vanzelf een keer rustiger.

Heb zelf wedstrijd van CHelsea mogen meemaken achter het doel tussen de fanatiekere supporters, dat is pas sfeer, daar heb je geen vuurwerk voor nodig. Lekker zingen etc. belachelijke liedjes over de uitsupporters, ja er werd ook gescholden, maar de keeper van de tegenstander kon gewoon op een halve meter afstand de bal zonder problemen oppakken, geen muntjes, aanstekers, bier etc. als dit zelfs in Engeland kan, waarom hier niet???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-10 16:22

MrMonkE

★ EXTRA ★

"Een incident dat snel vergeten dient te worden"

- Bijna de bekerfinale afgelast
- Ajax met 5-1 (Had ook 8-1 kunnen zijn) afgedroogd
- Door een club die nog nooit iets in de eredivisie had gewonnen!
- Bijna Vermeer geflambeerd

Dit zal niet snel worden vergeten vrees ik.
Zeker in Zwolle niet.

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Eindelijk weer een keer een goede inhaker :*) :'( :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Napo schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 13:21:
[...]

[...]

Veldbetreding

[...]

en als laatste clausule

[...]

[...]
Betreffende Ajax gaat het alleen om vuurwerk. En daarbij wordt gesproken over 'ten minste', bij PSV over 'maximaal'. Dus het exacte boetebedrag weet je dan nog niet.

M.b.t.het betreden van het veld wordt bij Ajax niet gesproken over een eventuele boete. Alleen dat het verboden is, doh ;).

Dit wordt blijkbaar per club ook geregeld? Wat mij betreft wordt dit landelijk geregeld.

[ Voor 22% gewijzigd door Vos op 22-04-2014 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Vos schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 13:53:
[...]

Betreffende Ajax gaat het alleen om vuurwerk. En daarbij wordt gesproken over 'ten minste', bij PSV over 'maximaal'. Dus het exacte boetebedrag weet je dan nog niet.

M.b.t.het betreden van het veld wordt bij Ajax niet gesproken over een eventuele boete. Alleen dat het verboden is, doh ;).

Dit wordt blijkbaar per club ook geregeld? Wat mij betreft wordt dit landelijk geregeld.
Deels per club deels door de KNVB
http://downloadcentrum.kn...13%2003%2018.pdf?id=69429

Maar dat is als je niet aan deze regels voldoet gelimiteerd tot:
de toegang tot het Stadion worden geweigerd;
- uit het Stadion worden verwijderd; dan wel
- worden overgedragen aan de politie.
stadionverboden op basis van
De KNVB is gerechtigd om, met inachtneming van de voor het betreffende seizoen
vastgestelde Richtlijn termijn stadionverbod, welke is in te zien en te downloaden op
www.knvb.nl, (landelijke) Stadionverboden op te leggen aan een ieder die volgens een
melding van een Club of het Openbaar Ministerie in en/of buiten het Stadion in het kader
van een Evenement:
- heeft gehandeld in strijd met deze Standaardvoorwaarden; en/of
- een strafbaar feit heeft begaan; en/of
- ten aanzien van wie een vermoeden bestaat dat deze zich schuldig heeft gemaakt
aan voetbalgerelateerd wangedrag; en/of
- zich zodanig heeft gedragen dat daardoor het aanzien en/of het belang van het
voetbal wordt geschaad;
zulks onverminderd enige plicht tot schadevergoeding op grond van het civiele recht. Het
voorgaande laat onverlet de bevoegdheid van Clubs om (lokale) Stadionverboden op te
leggen
met een boete van
Indien de KNVB op grond van artikel 10.2 een Stadionverbod heeft opgelegd, verbeurt
betrokkene aan de KNVB een voor onmiddellijke opeising vatbare geldboete van
maximaal € 450,- per handeling in strijd met deze Standaardvoorwaarden of per strafbaar
feit en/of gedraging waardoor het aanzien en/of het belang van het voetbal wordt
geschaad, zonder dat daartoe enige ingebrekestelling of rechterlijke tussenkomst
noodzakelijk is. Het boetebedrag zal door de KNVB worden aangewend ter bevordering
van de veiligheid in het betaalde voetbal. Deze geldboete laat onverlet de bevoegdheid
van de Club en/of een derde tot het eisen van schadevergoeding op grond van het civiele
recht.
En indien je het stadionverbod overtreed staan daar ook weer boetes op
Indien sprake is van overtreding van een door de KNVB opgelegd Stadionverbod,
ongeacht of dit Stadionverbod is opgelegd op grond van artikel 10.2 dan wel artikel 10.5
van deze Standaardvoorwaarden, verbeurt betrokkene aan de KNVB een voor
onmiddellijke opeising vatbare geldboete van maximaal € 900,- voor de eerste
overtreding, maximaal € 1500,- voor de tweede overtreding en maximaal € 2000,- voor de
derde en elke volgende overtreding, zonder dat daartoe enige ingebrekestelling of
rechterlijke tussenkomst noodzakelijk is. Het boetebedrag zal door de KNVB worden
aangewend ter bevordering van de veiligheid in het betaalde voetbal. Deze geldboete laat
onverlet de bevoegdheid tot het eisen van schadevergoeding op grond van het civiele
recht.

[ Voor 16% gewijzigd door Napo op 22-04-2014 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

http://www.ad.nl/2014/04/22/KNVB-wil-schade-aan-De-Kuip-verhalen-op-Ajax-fans
60.000 euro gedeeld door 100 man. 600 euro is natuurlijk peanuts,
ik mag toch hopen dat daar nog een flinke boete bovenop komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tettie
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-11-2022

Tettie

Atheistisch agnost

tweaker2010 schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 14:59:
Eigenlijk zou het leuker zijn om die 600 man de nieuwe Kuip te laten financieren. Dan worden ze pas echt gestraft :Y Kan de Kuip niet total loss verklaard worden na zondag? O-)

Ben ik gedwongen nu schulden te maken, zet men mij morgen of heden op straat, ik lach ermee, het zal mij toch niet raken, aangezien dat toch de wereld vergaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:33

PauseBreak

derp!

tweaker2010 schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 14:59:
Het zou mooi zijn wanneer Vermeer gewoon aangifte zou doen. Maar goed, dat zal wel bij wishful thinking blijven :P

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tettie schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 15:08:
[...]

Eigenlijk zou het leuker zijn om die 600 man de nieuwe Kuip te laten financieren. Dan worden ze pas echt gestraft :Y Kan de Kuip niet total loss verklaard worden na zondag? O-)
Lik op stuk beleid: mee helpen met de herstelwerkzaamheden misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:57

Niku

Alagaesii

Laat ze als straf al het vuurwerk bij het kampioensfeest betalen, dan ben je met een paar honderd euro per persoon niet klaar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjoer Mossou heeft zowaar een treffend stukje geschreven in het AD: http://www.ad.nl/ad/nl/14...-is-de-allerruigste.dhtml naar aanleiding waarvan iemand op het Ajax Netwerk adequaat het commentaar gaf: publieke zelfbevlekking. Daar is alles mee gezegd lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Prima stukje duiding alleen is het weer zo sneu om bepaalde reacties te lezen. Er is bij mening supporter geestelijk wat mis als je dit probeert recht te praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:39

Superkiwi

Hoi doei

Ik kijk altijd met bewondering naar de verschillende Tifo acties.
Of het nu in de ArenA, in de Kuip, in de Galgenwaard of waar dan ook is:
Spandoeken half zo groot als het veld die over de tribune uitgerold worden, bengaalse fakkels die het stadion rood doen oplichten, een lange zijde met papiertjes die de kleuren van de club of een logo vormen, liederen die door het stadion schalken, een heel stadion wat onder het "you'll never walk alone" hun sjaals in de lucht houdt... het zorgt altijd voor kippevelmomenten.
Dat soort acties maken het voetbal een hele mooie sport.

Maar helaas.
Helaas zijn er altijd weer een aantal die het verpesten.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01:54
Niku schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 16:35:
Laat ze als straf al het vuurwerk bij het kampioensfeest betalen, dan ben je met een paar honderd euro per persoon niet klaar :+
Of een heel seizoen naar Feyenoord kijken, dat is al een straf op zich. :+

Grapje, maar wat verwachten we van Atletico - Chelsea? Ik denk dat Chelsea weer de bus gaat parkeren en hopen om op die manier door te komen en Atletico gaat weer als een bezetenen druk zetten. En toch hoop ik dat Chelsea doorgaat en geslacht wordt door Real in de finale. Die Mourinho was weer bezig in de media, sjonge jonge jonge.. De scheids had het weer gedaan en zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:39

Superkiwi

Hoi doei

Hij gaf de scheids toch gewoon mooie complimenten? :+
Ik hoop dat Atletico vanavond de winst pakt, die zie ik graag in de finale komen :)

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Is Diego Costa eigenlijk al weer fit? Zo niet, wordt het een lastig verhaal. Ik denk dat Chelsea achterin de boel dicht zal willen houden vanavond en misschien een belangrijke uitgoal wil scoren. Ben benieuwd...
Pagina: 1 ... 190 ... 223 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor het WK en de Oranje oefenwedstrijden voor het WK, zie het speciale themaforum