Daarnaast zit je hier inderdaad met een veiligheidsissue, ik kan me prima voorstellen dat de burgemeester van Amsterdam er niet op zit te wachten dat 't stadion van half 1 tot 6 gevuld is met mensen voor een mogelijk kampioenschap, waarbij de omgeving rondom de arena en binnenstad ook vol kan stromen met blije fans, helemaal als het vervolgens alsnog 'mis' gaat omdat Feyenoord wint
Ik concludeer alleen dat het inconsequent is, je hoeft niet gelijk persoonlijk te worden. Ik zeg juist dat het een goed besluit is.HamburgerHenk schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 10:01:
Gelukkig vroeg Az ook echt om een paar uur. Overigens is de bekerwedstrijd van Feyenoord tegen Hoek ook met paar uur van tijd veranderd. Zelfde geldt voor een eerdere wedstrijd van Psv. Dus nou niet de calimero gaan spelen.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Wat verwachten jullie eigenlijk van Chelsea - PSG vanavond? Ik denk dat Chelsea thuis wel wint.
PSG zonder Ibra...maar vond ze wel sterker....denk dat PSG gaat winnen of gelijkspelletje...tweaker2010 schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 11:44:
Wat verwachten jullie eigenlijk van Chelsea - PSG vanavond? Ik denk dat Chelsea thuis wel wint.
Float like a butterfly, sting like a bee.
Ik hoop in ieder geval op PSG, denk dat een kleine overwinning of gelijkspel er wel in zit voor Chelsea maar denk dat PSG de kwaliteit wel heeft om het te redden om door te gaan. Lucas Moura op rechts met Cavani in de spits is ook niet slecht hoor, ondanks dat ze Ibrahimovic natuurlijk missen.
Een interessante statistiek over de Europese competities.
http://www.nu.nl/files/da...inalistencldominantie.htm
Eigenlijk roepen we dit collectief al jaren, maar toch wel tekenend dat de verschillen zó groot zijn.
Behorend bij artikel: http://www.nusport.nl/voe...den-besloten-feestje.html
Eigenlijk roepen we dit collectief al jaren, maar toch wel tekenend dat de verschillen zó groot zijn.
[ Voor 18% gewijzigd door Gonadan op 08-04-2014 13:30 ]
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ja was eigenlijk wel logisch.Gonadan schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 13:29:
Met de boost in omzet kwam er een gat tussen de top clubs uit de grote competities en de top clubs uit de kleinere competities. Met de tijd is dat gat steeds groter geworden waardoor het voor clubs uit bv Nederland moeilijker is om ver te komen Europees en met de opkomst van de olie clubs is het voor de clubs uit de kleinere competities nog moeilijker geworden dan het al was.
Zolang een bende dinosauriërs als de FA historisch een verhoudingsgewijs absurde macht heeft, zal hieraan weinig veranderen, schat ik.Gonadan schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 13:29:
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
De vergelijking met het eerste diagram is niet helemaal zuiver. In die tijd deden alleen de landskampioenen nog mee.
Wat zorgwekkender is: hoewel het aandeel van de vier grote landen in het tweede en derde diagram niet eens zo gek veel scheelt is het Nederlandse deel veel meer geslonken. Met andere woorden we verliezen vooral ook terrein op landen als Portugal, Rusland etc....
Wat zorgwekkender is: hoewel het aandeel van de vier grote landen in het tweede en derde diagram niet eens zo gek veel scheelt is het Nederlandse deel veel meer geslonken. Met andere woorden we verliezen vooral ook terrein op landen als Portugal, Rusland etc....
Dat is juist hardstikke zuiver en direct één van de hoofdoorzaken. Doordat de door Ramzzz aangehaalde dinosauriërs toen gezorgd hebben dat niet alleen kampioenen meededen zie je dat de tendens gestart is om uiteindelijk alleen een competitie voor de grote landen over te houden. Ik weet zeker dat zonder die aanpassing het verschil veel minder was geweest. Alleen zou dan bijvoorbeeld het verschil tussen de top 3 en de rest in Nederland waarschijnlijk groter zijn gebleven.
Een verschil van 8% (26 naar 18) is best aanzienlijk vind ik. Maar inderdaad zorgwekkend dat we verliezen op de andere landen, je ziet suikeroomlanden wat dat betreft aardig aan de weg timmeren.
Een verschil van 8% (26 naar 18) is best aanzienlijk vind ik. Maar inderdaad zorgwekkend dat we verliezen op de andere landen, je ziet suikeroomlanden wat dat betreft aardig aan de weg timmeren.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
FF wat geschiedenis les. Je kan mooi zien dat ADO niet zo'n makkelijke tegenstander voor Ajax is:Verwijderd schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 10:04:
Wordt er volgende week wel tegelijk gespeeld volgens het schema?
Want ik denk dat Feyenoord wint van PSV en Ajax gaat het heel lastig krijgen tegen ADO op dreef.
2008-2009 Eredivisie 08-03-2009 ADO Den Haag-Ajax 1-1 (0-0)
2009-2010 Eredivisie 27-09-2009 Ajax-ADO Den Haag 3-0 (1-0)
2010-2011 Eredivisie 07-11-2010 Ajax-ADO Den Haag 0-1 (0-1)
2010-2011 Eredivisie 20-03-2011 ADO Den Haag-Ajax 3-2 (1-0)
2011-2012 Eredivisie 18-12-2011 Ajax-ADO Den Haag 4-0 (1-0)
2011-2012 Eredivisie 18-03-2012 ADO Den Haag-Ajax 0-2 (0-0)
2012-2013 Eredivisie 23-09-2012 ADO Den Haag-Ajax 1-1 (1-0)
2012-2013 Eredivisie 24-02-2013 Ajax-ADO Den Haag 1-1 (0-1)
2013-2014 Eredivisie 01-12-2013 ADO Den Haag-Ajax 0-4 (0-2)
3x gelijk
4x Ajax winnaar
2x ADO winnaar
Zoals Ajax de laatste weken speelt maakt ADO meer kans dan ooit om WEER van Ajax te winnen ;-)
Geschiedenisles voor de thuiswedstrijden (daar gaat het immers om dit weekend):
2x winst
1x gelijk
1x verlies
Ajax speelt inderdaad niet echt sprankelend, maar aan de andere kant heeft de tegenstander het toch altijd erg moeilijk om dat af te straffen. Zie ook weer Vitesse. Ik denk dat Ajax dit wel wint, maar waarschijnlijk is het wederom geen geweldige pot.
2x winst
1x gelijk
1x verlies
Ajax speelt inderdaad niet echt sprankelend, maar aan de andere kant heeft de tegenstander het toch altijd erg moeilijk om dat af te straffen. Zie ook weer Vitesse. Ik denk dat Ajax dit wel wint, maar waarschijnlijk is het wederom geen geweldige pot.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Het openstellen van de CL is één van de oorzaken. Maar dat maakt die grafiek dus niet zuiver. Ik bedoel te zeggen: wanneer er in 1988 meerdere Italiaanse clubs aan de Europa Cup 1 hadden meegedaan dan hadden die ook waarschijnlijk allebei de kwartfinale gehaald. Dan was het aandeel ook al groter geweest.Gonadan schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 14:19:
Dat is juist hardstikke zuiver en direct één van de hoofdoorzaken.
Die cijfers zijn sowieso vertekenend omdat Engelse clubs in die periode waren verbannen uit de Europacup.Gonadan schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 14:19:
Dat is juist hardstikke zuiver en direct één van de hoofdoorzaken. Doordat de door Ramzzz aangehaalde dinosauriërs toen gezorgd hebben dat niet alleen kampioenen meededen zie je dat de tendens gestart is om uiteindelijk alleen een competitie voor de grote landen over te houden.
(...)
Persoonlijk maakt het mij niet uit waar de ploegen vandaan komen. Ik zie liever de nr. 2 en 3 uit Spanje dan 'keurig' van elk land de landskampioen. Het gaat mij om het mooiste voetbal en zodoende staan er de twee komende avonden prachtige clashes tussen de beste voetballers van Europa op het programma. Het doet mij weinig dat daar 3 Spaanse ploegen tussen zitten.
Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic
Verwijderd
Die supporters een paar uur bezig houden lijkt mij niet zo heel lastig. Laat ze mee gaan joelen met een paar Amsterdamse zangers en de wedstrijd PSV-Feyenoord met zijn allen bekijken via grote schermen. Hebben ze niet één maar twee wedstrijden én optredens tussendoor voor de prijs van slechts één wedstrijd. Ook Amsterdammers zijn Hollanders hè, die lopen daar echt niet voor weg.Rhapsody schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 07:58:
[...]
Ik denk niet dat dat het argument is geweest van De Boer hoor.
Ik denk ook dat het beter is, omdat je anders wel te maken hebt met een groep van 50.000 (+?) fans die je enkele uren in toom moet zien te houden.
Verwijderd
De zogenaamd kleinere competities zouden in mijn ogen dan ook de handen ineen moeten gaan slaan en de CL weer echt de CL laten worden waar alleen de kampioenen van de nationale competities in uit mogen komen.Gonadan schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 13:29:
Dat CL-toernooi is toch werkelijk een gedrocht van een toernooi. Tal van kleinere competities worden langzaam maar zeker door dat toernooi vermoord.
Maar dan moeten we ook niet meer gaan klagen dat we niks voorstellen in Europa en dat een PEC Zwolle in Europa ons punten gaat kosten. Dat is de keerzijde van de medaille.Herman schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 15:42:
[...]
Die cijfers zijn sowieso vertekenend omdat Engelse clubs in die periode waren verbannen uit de Europacup.
Persoonlijk maakt het mij niet uit waar de ploegen vandaan komen. Ik zie liever de nr. 2 en 3 uit Spanje dan 'keurig' van elk land de landskampioen. Het gaat mij om het mooiste voetbal en zodoende staan er de twee komende avonden prachtige clashes tussen de beste voetballers van Europa op het programma. Het doet mij weinig dat daar 3 Spaanse ploegen tussen zitten.
Zolang de grote clubs en competities voorgetrokken worden kunnen we niet meedoen. Of er zou een soort systeem moeten komen zoals in de MLB. De grotere clubs moeten hun winst delen met de kleinere clubs om die clubs meer kansen te bieden en te voorkomen dat de gaten alleen maar groter worden
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Ze moeten het financiele verschil gewoon kleiner maken tussen EL en CL. Nu zie je inderdaad dat kleine sportieve verschillen uitlopen in gigantische financiele (en dus sportieve) verschillen. Dat gebeurt oa in Nederland.
Alleen kampioenen ben ik geen voorstander van. Een toernooi met Barca en RM is mooier dan 1 van de 2.
Alleen kampioenen ben ik geen voorstander van. Een toernooi met Barca en RM is mooier dan 1 van de 2.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Het gaat er nu juist om dat de nr. 2 en 3 uit Spanje zo goed zijn geworden doordat ze elk jaar gegarandeerd zijn van CL-inkomsten, waarbij die inkomsten nog een stuk hoger zijn dan in de kleinere landen. Als de CL een toernooi voor kampioenen was gebleven, dan waren de subtoppers uit de grote competities nooit zo goed/rijk/machtig geworden.Herman schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 15:42:
Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema
Verwijderd
Precies!Railgunner schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 16:08:
[...]
Het gaat er nu juist om dat de nr. 2 en 3 uit Spanje zo goed zijn geworden doordat ze elk jaar gegarandeerd zijn van CL-inkomsten, waarbij die inkomsten nog een stuk hoger zijn dan in de kleinere landen. Als de CL een toernooi voor kampioenen was gebleven, dan waren de subtoppers uit de grote competities nooit zo goed/rijk/machtig geworden.
Het huidige CL veroorzaakt een soortement van vliegwiel-effect voor de clubs uit die grote competities. Niet alleen qua directe opbrengsten uit de dat CL-toernooi maar niet minder qua indirecte opbrengsten (sponsoring, merchandising etc).
Tot er een moment komt dat de landen met de kleiner competities het wel geloven en er bijvoorbeeld geen zendtijd meer aan spenderen. Is het waarschijnlijk sneller afgelopen met de huidige opzet van het CL-toernooi dan menigeen nu vermoedt.
Precies, juist daarom maakt de grafiek zo goed duidelijk wat de gevolgen zijn geweest. Het gaat mij niet om een kwalitatieve vergelijking van de teams, want dat geeft die eerste inderdaad niet zuiver weer. Het gaat mij om de verdeling van deelname en kansen voor de kleinere landen, dat geeft hij uitermate goed weer op deze manier.D-e-n schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 14:41:
Het openstellen van de CL is één van de oorzaken. Maar dat maakt die grafiek dus niet zuiver. Ik bedoel te zeggen: wanneer er in 1988 meerdere Italiaanse clubs aan de Europa Cup 1 hadden meegedaan dan hadden die ook waarschijnlijk allebei de kwartfinale gehaald. Dan was het aandeel ook al groter geweest.
Eens, alleen kampioenen is niet nodig. Het is sowieso een uitdaging om een balans te vinden tussen eerlijke kansen voor meerdere landen en het mooiste voetbal bij elkaar krijgen. Zeker nu de verschillen al zo groot zijn geworden.ph4ge schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 16:08:
Ze moeten het financiele verschil gewoon kleiner maken tussen EL en CL. Nu zie je inderdaad dat kleine sportieve verschillen uitlopen in gigantische financiele (en dus sportieve) verschillen. Dat gebeurt oa in Nederland.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik verwacht een PSG dat een doelpunt maakt en de boel daarna op slot gaat gooien. Volgens mij wordt de wedstrijd helemaal niet zo aantrekkelijk wanneer PSG het eerste doelpunt maakt. Als Chelsea de score opent, wordt het een hele andere wedstrijdtweaker2010 schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 11:44:
<knip> trollL1nt schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 16:08:
[...]
Zolang de grote clubs en competities voorgetrokken worden kunnen we niet meedoen.
Er wordt nu wel hard gewezen naar de (missende) inkomsten van CL, maar dat is niet helemaal waar natuurlijk. Engeland speelt standaard met 4 clubs CL, die inkomsten worden dus ook gedeeld in tegenstelling tot Ajax die meestal de gehele pot alleen vangt omdat andere NL clubs uitgeschakeld zijn. Daarnaast komt lang niet elke Engelse club tot de halve finale.
Wat vele van jullie ook lijken te vergeten is dat er in het buitenland, buiten de CL om, ook gewoon veel meer inkomsten zijn en er veel meer geld rondgepompt wordt. Financieel groeien doe je door deels meer inkomsten te genereren en ook door zelf te investeren. De Eredivisie heeft ergens de boot gemist door financieel niet mee te groeien. Ik denk dat een gemiddelde Engelse club van de BPL ook gewoon meer geld vangt dan dat clubs uit de Eredivisie verdienen.
Als alleen het missen van CL het financiele verschil maakte, dan zou zeker Ajax bijna even groot, sterk en financieel krachtig zijn daar het elk seizoen CL speelt, en het alleen iets eerder dan velen eruit ligt.
[ Voor 1% gewijzigd door Ramzzz op 09-04-2014 11:44 ]
De boot gemist of de sjeik/vliegtuigmaatschappij/insertrandomandererijkeinvesteerder gemist?
Winnen wellicht wel, maar winnen is niet genoeg...tweaker2010 schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 11:44:
PSG scoort vrijwel altijd minstens één keer hoor ik net in het Sportjournaal. Dan moet Chelsea dus minstens drie doelpunten maken voor een verlenging. Als PSG er twee scoort moet Chelsea er vijf maken om door te gaan. Wordt dus erg lastig voor Chelsea.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
<knip> trollJanW schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 18:33:
De boot gemist of de sjeik/vliegtuigmaatschappij/insertrandomandererijkeinvesteerder gemist?
Want Chelsea, City, PSG en Monaco zijn natuurlijk de grote meerderheid. Die laatste 3 zijn pas de laatste paar jaar in het bezit van een gulle eigenaar. Er is in het buitenland gewoon veel meer geld gemoeid. Sponsers, tv rechten etc. Enig idee wat je als club krijgt als je deelneemt aan de BPL? Gepromoveerde clubs krijgen zelfs een extra budget juist om te investeren. Wat krijg je van tv rechten in Nederland? Wat verdien je als je kampioen wordt in Nederland? Wat heeft eind jaren 90 Nederlandse clubs tegengehouden om betere sponsers te vinden?
Het is makkelijk vingertje wijzen naar "hullie" in het buitenland, maar de Eredivisie heeft dit vooral aan zichzelf te danken. Nederlandse clubs hebben te lang gedacht te kunnen teren op de internationale reputatie van Nederland.
[ Voor 5% gewijzigd door Ramzzz op 09-04-2014 11:44 ]
PSG zonder Ibrahimovic, dat scheelt een slok op een borrel. Dat is net als Barca zonder Messi.Fiber schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 19:00:
[...]
Winnen wellicht wel, maar winnen is niet genoeg...
PSG scoort vrijwel altijd minstens één keer hoor ik net in het Sportjournaal. Dan moet Chelsea dus minstens drie doelpunten maken voor een verlenging. Als PSG er twee scoort moet Chelsea er vijf maken om door te gaan. Wordt dus erg lastig voor Chelsea.
Ik denk dat Chelsea vroeg probeert 2x te scoren en daarna achterin de boel op slot gooit.
Laten we wel eerlijk zijn, de Nederlandse afzetmarkt is dermate klein dat een weldenkend bedrijf daar nooit de hoeveelheden in gaat pompen zoals ze dat doen in Duitsland, Engeland, Spanje. Dat heeft in die zin dan ook weinig te maken met 'de boot missen'.Kaap schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 19:10:
[...]
Je praat poep...
Want Chelsea, City, PSG en Monaco zijn natuurlijk de grote meerderheid. Die laatste 3 zijn pas de laatste paar jaar in het bezit van een gulle eigenaar. Er is in het buitenland gewoon veel meer geld gemoeid. Sponsers, tv rechten etc. Enig idee wat je als club krijgt als je deelneemt aan de BPL? Gepromoveerde clubs krijgen zelfs een extra budget juist om te investeren. Wat krijg je van tv rechten in Nederland? Wat verdien je als je kampioen wordt in Nederland? Wat heeft eind jaren 90 Nederlandse clubs tegengehouden om betere sponsers te vinden?
Het is makkelijk vingertje wijzen naar "hullie" in het buitenland, maar de Eredivisie heeft dit vooral aan zichzelf te danken. Nederlandse clubs hebben te lang gedacht te kunnen teren op de internationale reputatie van Nederland.
Mourinho wilde het vol op de aanval gooien, en niet te veel verdedigen, dus dat beloofd veel goeds.tweaker2010 schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 19:17:
[...]
PSG zonder Ibrahimovic, dat scheelt een slok op een borrel. Dat is net als Barca zonder Messi.
Ik denk dat Chelsea vroeg probeert 2x te scoren en daarna achterin de boel op slot gooit.
Bij Borrusia Dortmund - Real Madrid geen Ronaldo en wel Lewandowski; laatstgenoemde scoorde er vorig jaar in de return tegen Real Madrid maar liefst 4 stuks...
Dus als hij dat nu weer weet te evenaren....
Dus...

Ben benieuwd naar Chelsea PSG!

Ben benieuwd naar Chelsea PSG!
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Jeetje wat een redding zeg van die keeper van PSG!
Hazard ook geblesseerd, da's jammer. De wedstrijd wil maar niet echt tot leven komen.
Dortmund daarentegen op 1-0 door een fout van Pepe en afstraffen door Reus. Dat kan nog leuk worden.
Dortmund daarentegen op 1-0 door een fout van Pepe en afstraffen door Reus. Dat kan nog leuk worden.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
En 1-0 voor Chelsea!
⏩ PVOutput☀️
1-0 door Schürlle. Ook hier kans op een spannende pot.
PSN: Finally_Chris
Duidelijk dat ik tijdje geen Chelsea heb gezien, dat is heel ander voetbal dan waar ze de CL en EL mee wonnen! Lekker aanvallend!
Ze spelen lang niet altijd zo; nu moeten ze wel, willen ze verder in de CL. En dat is best wel mogelijk, ze hieven nog maar 1 keer te scoren tegen een zwak PSG.
Die ouwe Eto'o kan het nog steeds. Fraaie actie.
Dortmund 2-0!
Dat gaat spannend worden!

Dat gaat spannend worden!
"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~
Dortmund op 2-0 in eigen huis. Nog een doelpunt en het is gelijk. Ronaldo zit daar op de bank vanwege een lichte blessure.
Lol Cavani, wat een stomkop..
⏩ PVOutput☀️
Het zal toch niet gebeuren dat Real dit nog weggeeft... ongelofelijk dit.
Dortmund op een 2-0 voorsprong!
Gaan ze weer stunten in deze return tegen Real, net als vorig jaar?
Ik zie Chelsea nog wel een doelpunt maken, eerder dan PSG in elk geval.
Gaan ze weer stunten in deze return tegen Real, net als vorig jaar?
Ik zie Chelsea nog wel een doelpunt maken, eerder dan PSG in elk geval.
Inderdaad en de Duitse netten zenden ook niks uit. Maar ja, dadelijk maar de samenvatting kijken. Moet wel heel vreemd lopen, wil Real verliezen.PWM schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 21:39:
Jammer dat de NOS deze wedstrijd uitzendt. Had graag de spanning uit Duitsland willen zien.
Hmm, Di Maria die een penalty mist. Dat is dan weer jammer!
[ Voor 8% gewijzigd door chim0 op 08-04-2014 21:41 ]
inmiddels nog maar 1 doelpunt...chim0 schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 21:41:
[...]
Moet wel heel vreemd lopen, wil Real verliezen.
"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~
Ze gokken verkeerd; vorige week was PSG - Chelsea interessanter..PWM schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 21:39:
Jammer dat de NOS deze wedstrijd uitzendt. Had graag de spanning uit Duitsland willen zien.
Ze zagen waarschijnlijk niet aankomen sdat Dortmund de spanning terug zou brengen door met 2-0 voorcde rust in te gaan...
@hierboven
Verliezen doen ze al. Of het genoeg gaat zijn voor het verliezen van een ticket voor de volgende ronde CL die men al bijna in de broekzak had...
[ Voor 16% gewijzigd door dutchgio op 08-04-2014 21:47 ]
Blijft raar...nadeel ondervinden door een man minder op het veld doordat je tegenstander jou heeft geblesseerd....of spel gewoon stilleggen of de dader moet net zo lang eruit ofzo totdat de speler terug kan.
Wat een kans zeg voor Dortmund, ik had hem al geteld.
Ze krijgen kans op kans maar maken het maar niet af.
Ze krijgen kans op kans maar maken het maar niet af.
[ Voor 34% gewijzigd door kwiebus op 08-04-2014 22:12 ]
PSG krijgt nou toch wel flinke kansen zeg!
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Het is inderdaad wel flink spannend zo.
Alle voetbal zit bij sky hier in duitsland. Wees blij dat er op de nederlandse netten nog wát ischim0 schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 21:41:
[...]
Inderdaad en de Duitse netten zenden ook niks uit. Maar ja, dadelijk maar de samenvatting kijken. Moet wel heel vreemd lopen, wil Real verliezen.
Hmm, Di Maria die een penalty mist. Dat is dan weer jammer!
38 euro per maand betalen voor voetbal met veerplicht filmkanaal is geen pretje....
En 2-0 chelsea.....
Het wonder van Chelsea...?
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Ow ow ow PSG! Gaat die Mourinho het toch flikken?
2-0 voor Chelsea! Wat gebeurt hier!
2-0 voor Chelsea! Wat gebeurt hier!
⏩ PVOutput☀️
Lekkere spitsengoal hoor
Zie die Mourinho gaan dan. 
Maar moet zeggen dat ik het zo ook wel tof vind.
Maar moet zeggen dat ik het zo ook wel tof vind.
⏩ PVOutput☀️
En dan zeggen sommige dat deze wedstrijd niet spannend is... een juiste keuze van de NOS!
Dortmund een goaltje erbij en het kan daar ook zo de kant van de Duitsers opvallen.
⏩ PVOutput☀️
Zou Mourinho een standje krijgen voor het verlaten van de coaching area? Of loopt die bij Chelsea tot de cornervlag? 
Floddergoaltje, maar Chelsea probeerde het tenminste. PSG speelt laf vanavond.
Floddergoaltje, maar Chelsea probeerde het tenminste. PSG speelt laf vanavond.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Dit mag Cavani zich aanrekenen. Bah.
@gambieter, je hebt een 3-1 voorsprong...
[ Voor 38% gewijzigd door Vos op 08-04-2014 22:33 ]
Dat is op dit niveau te weinig om alleen te verdedigen. En dat zie je ookVos schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 22:32:
Haha scorebordjournalistiekgambieter schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 22:35:
[...]
Dat is op dit niveau te weinig om alleen te verdedigen. En dat zie je ook.
Gelukkig nog 1 Engelse club in de halve finale. PSG kan dit alleen zichzelf verwijten. Wat een matige pot van hun kant zeg.
Oi Oi Oi wat een sfeertje! PSG was er nog dichtbij in de 94e minuut..
Inderdaad, zoals voorspeld. PSG zonder Zlatan is niets
De totaal verguisde Ba die Chelsea redt...
Bizar eigenlijk als je ziet wat ze verder nog in de voorhoede hebben lopen..D-e-n schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 22:37:
De blessure van Zlatan kost ze de kop.
Waarom is dat gelukkig?CR1691 schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 22:37:
Gelukkig nog 1 Engelse club in de halve finale.
Als beloning zal hij verkocht worden voor meer dineros dan gepland.Vos schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 22:38:
De totaal verguisde Ba die Chelsea redt...
Die heeft altijd gelijk
Maar je ziet bij die laatste paar minuten dat PSG het wel kan, die pass net voor die laatste corner, prachtig en bijna raak. Als ze dat nou wat eerder hadden geprobeerd... Ik heb een paar collega's die erg blij zullen zijn
Omdat ik een zwak voor Engels voetbal heb.
[ Voor 14% gewijzigd door CR1691 op 08-04-2014 22:40 ]
Inderdaad! En die commentator van de NOS heeft boter op zijn hoofd dat hij denkt dat Mourinho dit doet om het doelpunt te vieren. De enige reden voor die sprint naar de cornervlag was om te coachen....gambieter schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 22:32:
Zou Mourinho een standje krijgen voor het verlaten van de coaching area? Of loopt die bij Chelsea tot de cornervlag?
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Als competitie wel maar het niveau van Bayern, Real of Barcelona hebben ze niet.
Met een 3-1 zit je denk ik altijd in de spagaat van verdedigen of 'normaal' spelen. Met zo'n voorhoede van PSG mag je meer verwachten, zit ook veel snelheid in.gambieter schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 22:39:
[...]
Die heeft altijd gelijk
Maar je ziet bij die laatste paar minuten dat PSG het wel kan, die pass net voor die laatste corner, prachtig en bijna raak. Als ze dat nou wat eerder hadden geprobeerd... Ik heb een paar collega's die erg blij zullen zijn
Jammer dat Dortmund net tekort kwam, die had ik het wel gegund.
Verder: *insert telfort reclame- "wie had dat gedacht, van 3-1 achter naar 2-0 winst"-meme*
Verder: *insert telfort reclame- "wie had dat gedacht, van 3-1 achter naar 2-0 winst"-meme*
Dat verschilt ook met de jaren. De Invincibles van Wenger en het Dream Team van Ferguson konden goed meekomen hoorD-e-n schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 22:40:
Als competitie wel maar het niveau van Bayern, Real of Barcelona hebben ze niet.
Het is gewoon niet te vergelijken met elkaar.
Dat Chelsea wat de CL won was als Griekenland dat Europees kampioen wordt: dichttimmeren en hopen dat je een mazzeltje voorin hebt. In het algemeen komen de Engelse clubs de laatste jaren wel wat tekort
Ik snap wat je bedoelt maar dan alsnog moet je hem wel winnen natuurlijk. Hoe je dat doet maakt verder niet uit. Alleen voor het publiek (van de tegenstander vaak).D-e-n schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 22:45:
Dat Chelsea wat de CL won was als Griekenland dat Europees kampioen wordt: dichttimmeren en hopen dat je een mazzeltje voorin hebt. In het algemeen komen de Engelse clubs de laatste jaren wel wat tekort
Als je het voetballend niet kunt winnen moet je wat anders natuurlijk. Maar die winst was er echt eentje met heel veel kunst en vliegwerk.
PSG verdiende het ook niet, begin de 2e helft gingen ze al tijd rekken. Dan wil je ook niet scoren.
Had wel verwacht dat Psg van verslagen zou worden.
Maar respect voor Borussia, die hebben er echt voor gestreden. Morgen atletico - barca
Maar respect voor Borussia, die hebben er echt voor gestreden. Morgen atletico - barca
Wow Dortmund, die waren heel dichtbij. Al hielp Real ze wel goed op weg
. Mkhitaryan zal slecht slapen denk ik.
Wat ontzettend jammer dat Chelsea en Madrid door zijn, maar ach. Nu hopen op een mooie loting na morgen! Ben benieuwd wat Atletico tegen Barcelona gaat worden, ben zelf bang dat Atletico het wel gaat redden. 0-0 zou ik op inzetten.
Verwijderd
Zonde van het net niet gelukken van Dortmund. Had het ze wel gegund. En dat Chelsea het toch weer flikt, klasse.
Lekkere wedstrijden hoor. Deed een beetje denken aan vroegah met de Europacup 1 en diens knock out systeem.
Lekkere wedstrijden hoor. Deed een beetje denken aan vroegah met de Europacup 1 en diens knock out systeem.
Verwijderd
Nou inderdaad, hij kreeg 2-3 opgelegde kansen. Had er minimaal 1 in gemoeten!Vos schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 23:14:
Wow Dortmund, die waren heel dichtbij. Al hielp Real ze wel goed op weg. Mkhitaryan zal slecht slapen denk ik.
Toch ergens vind ik het wel apart dat Mourinho als grote trainer wordt neergezet. Aan de ene kant begrijpelijk gezien de prijzenkast, aan de andere kant moet ik zeggen dat ik bijzonder weinig tactisch vernuft bij hem bespeur. Het is heel vaak countervoetbal, slot op de deur. En als het niet lukt in een wedstrijd? Dan kun je het al voorspellen: gewoon een spits er bij. Ik zie hem dan wel als groots in man management en het coachen, maar tactisch lijkt hij me nu niet bepaald een wereldwonder.
Ik vond het best wel tactisch om als een malle je vak uit te rennen richting de cornervlag, en doet alsof je het doelpunt meeviert maar eigenlijk de spelers even wat in wil spreken om die stand wel vast te houden...
Dat zie je een trainer niet snel doen, maar Mourinho wel. Net als z'n gewaagde opmerking bij die persconferentie, dat ze wel even zullen winnen. Maar hij maakt het wel waar
Je kunt zeggen wat je wil, maar het werkt wel. Door in de CL en in de competitie staan ze er ook niet slecht voor.
Dat zie je een trainer niet snel doen, maar Mourinho wel. Net als z'n gewaagde opmerking bij die persconferentie, dat ze wel even zullen winnen. Maar hij maakt het wel waar
Je kunt zeggen wat je wil, maar het werkt wel. Door in de CL en in de competitie staan ze er ook niet slecht voor.
Ahh come on. Iedereen die met een half oog naar Mourinho keek, zag dat hij met totaal andere dingen bezig was dan met doelpunt vieren.dutchgio schreef op woensdag 09 april 2014 @ 10:47:
Ik vond het best wel tactisch om als een malle je vak uit te rennen richting de cornervlag, en doet alsof je het doelpunt meeviert maar eigenlijk de spelers even wat in wil spreken om die stand wel vast te houden...
Maar hij is wel een van de weinige die zoiets doet. Verreweg de meeste trainers blijven in hun vakje staan en proberen vervolgens vanuit die positie het team te sturen.
Op deze manier had Mourinho veel meer invloed, slimme actie dus.
Op deze manier had Mourinho veel meer invloed, slimme actie dus.
🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)
Je kan hem ook zien als de enige idioot die zoiets doet
.
Slimheid? Het is gewoon het overtreden van regels waar anderen zich wel aan moeten houden. Die persconferenties zijn gewoon onbeschoft vaak.
Wat Mourinho altijd wel goed kan is zijn elftallen verdedigend goed neerzetten. Dát is tactisch. Het is de Ivic van deze tijd wat dat betreft.
Wat Mourinho altijd wel goed kan is zijn elftallen verdedigend goed neerzetten. Dát is tactisch. Het is de Ivic van deze tijd wat dat betreft.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Voor het WK en de Oranje oefenwedstrijden voor het WK, zie het speciale themaforum
Voor het WK en de Oranje oefenwedstrijden voor het WK, zie het speciale themaforum