Dit was afgelopen zondag ook het geval tegen Vitesse, al was daar maar weinig van te merken, dat ze er vol voor gingen. Het viel mij voor "dé kampioenskandidaat" nogal tegen, en het maakt het ook spannend/ lastig dat ze nu punten verspelen. De druk wordt alleen maar groter zo.Krukar schreef op maandag 07 april 2014 @ 11:59:
Voor Ajax kunnen die 3 punten het kampioenschap betekenen en de spelers gaan er daarom echt wel vol in zondag.
Bijna alle verliespartijen vallen in die categorie. Er zijn maar een paar wedstrijden geweest waar Feyenoord over heel de wedstrijd minder was dan de tegenstander, dat was bijv. thuis tegen Twente maar dat had ook met 2 belachelijke rode kaarten te maken.Quad schreef op maandag 07 april 2014 @ 11:12:
Als je kijkt naar waar Feyenoord het heeft laten liggen zijn dat zonder meer RKC - Feyenoord en Go Ahead Feyenoord.
Het probleem zat hem niet in het spel, maar dat het te weinig punten opleverde. Zo'n eerste helft als Ajax gisteren heeft gehad, maar zoals ze ook hadden tegen Twente en PSV, dat heeft Feyenoord nooit gehad (of het moet zijn na 2 belachelijke rode kaarten tegen Twente). Maar toch weet Ajax uit die wedstrijden punten te halen, terwijl als Feyenoord even een paar minuten minder is de ballen er gelijk in vliegen. Dan ontpoppen spelers die zelden scoren zoals een Beugelsdijk en Joachim zich ineens als ware goal getters.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Ik hoop dat je dat sarcastisch bedoeldeVos schreef op maandag 07 april 2014 @ 12:11:
De kans dat ADO gaat verliezen wordt per wedstrijd groter.
Dus als er 10x rood in Roulette wordt gedraaid, zet jij al je geld in op zwart? Zou het niet doen, want die kans is nog steeds 50% (min een beetje van de 0
Roulette is geen voetbalmat.hi.as schreef op maandag 07 april 2014 @ 12:40:
[...]
Dus als er 10x rood in Roulette wordt gedraaid, zet jij al je geld in op zwart? Zou het niet doen, want die kans is nog steeds 50% (min een beetje van de 0)
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Volgens mij is deze manier van kijken naar statistiek mij altijd fataal geworden bij examens. Je moet per wedstrijd kijken, niet per reeks. Ofzoiets

Volgens mij spelen er twee dingen: ADO doet het nu goed en heeft niets te verliezen in Amsterdam. Ajax zou zenuwen kunnen hebben voor de titel. Die twee dingen maken dat ADO een kansje maakt, normaal gesproken moet Ajax dit winnen.
In het geval dat Ajax punten laat liggen en Feyenoord wint komt ook bij Feyenoord de druk er weer op voor de titel en dan gaan ze denk ik ook weer punten verspelen.
Als Feyenoorder zeg ik: Ajax kampioen (hoeveel voorsprong geen idee) en Feyenoord of Twente tweede (Twente een makkelijker programma).
Ben ik gedwongen nu schulden te maken, zet men mij morgen of heden op straat, ik lach ermee, het zal mij toch niet raken, aangezien dat toch de wereld vergaat.
Je moet ze als geheel zien, niet als afzonderlijke gebeurtenissen. Dus ja, de kans dat ADO de tiende wedstrijd op rij ongeslagen blijft is kleiner dan de eerste.mat.hi.as schreef op maandag 07 april 2014 @ 12:40:
[...]
Dus als er 10x rood in Roulette wordt gedraaid, zet jij al je geld in op zwart? Zou het niet doen, want die kans is nog steeds 50% (min een beetje van de 0)
Alles tot aan de aftrap wordt gezegd of bepaald door statistieken, vanaf de aftrap heb je er alleen 0,0 meer aan 2 keer 3 kwartier lang.
⏩ PVOutput☀️
mooi maakt het wel spannendKNVB @KNVB 4m
Zowel #ajaado als #psvfey wordt zondag om 16.30 uur gespeeld. Alle betrokken partijen vinden dit het meest sportieve en optimale scenario.
Nee, juist groter, want ADO is in vorm...Niku schreef op maandag 07 april 2014 @ 12:43:
[...]
Je moet ze als geheel zien, niet als afzonderlijke gebeurtenissen. Dus ja, de kans dat ADO de tiende wedstrijd op rij ongeslagen blijft is kleiner dan de eerste.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Vind half 5 echt een kuttijd. Half 1 of Half 3 duizend keer liever.
Kijk eens naar het verleden hoe ajax presteerde tegen ADO :-)Krukar schreef op maandag 07 april 2014 @ 11:59:
Zet zelf zondag vol in op een 3-0 voor Ajax.
Mensen doen ineens alsof ADO een topclub is omdat ze een paar wedstrijden tegen middenmoters hebben gewonnen of gelijk gespeeld. Het is een knappe prestatie van ze om dat ineens om te slaan hoor, maar het zegt verder vrij weinig....
Hopelijk wint ADO weer want jij doet nu net of Ajax tegen de B1 van Klazienaveen moet spelen. Verder heeft ADO oa wel gewonnen van Feyenoord dus waarom kan dat dan niet tegen Ajax.
En zeker in de kampioenswedstrijd.
ik ook maar liever dit dat op 2 verschillende tijden.Afvalzak schreef op maandag 07 april 2014 @ 12:52:
[...]
Vind half 5 echt een kuttijd. Half 1 of Half 3 duizend keer liever.

⏩ PVOutput☀️
Het verleden: AJax thuis tegen Ado:rikoos schreef op maandag 07 april 2014 @ 12:52:
[...]
Kijk eens naar het verleden hoe ajax presteerde tegen ADO :-)
Hopelijk wint ADO weer want jij doet nu net of Ajax tegen de B1 van Klazienaveen moet spelen. Verder heeft ADO oa wel gewonnen van Feyenoord dus waarom kan dat dan niet tegen Ajax.
Dus dat onderbouwd niet jouw argument, eerder dit seizoen bij ADO al 0-4, dit moet te doen zijn lijkt me.Gespeeld 40
Winst 31
Gelijk 6
Verlies 3
Voor 110
Tegen 34
Winstpercentage Ajax
77,5%
Percentage gelijkspel
15,0%
Winstpercentage ADO Den Haag
7,5%
Doelgemiddelde ajax
2,75
Doelgemiddelde ADO Den Haag
0,85
[ Voor 12% gewijzigd door Martinusz op 07-04-2014 13:01 ]
Float like a butterfly, sting like a bee.
Dan moet Ajax wel winnen, met hun chinese connecties, al is dat van de sponsor nog niet rond.
Dordrecht schijnt een spelersbudget te hebben van 500.000euro maar staan wel eerste (Hoewel Willem II 1 punt achter staat en 1 pot tegoed heeft).
In mijn optiek gaat het tussen Lodeweges en van den Ham. De andere drie spelen niet extreem boven verwachting.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Maar dit zegt op moment van de aftrap totaal niks.martinusz schreef op maandag 07 april 2014 @ 13:00:
[...]
Het verleden: AJax thuis tegen Ado:
[...]
Dus dat onderbouwd niet jouw argument, eerder dit seizoen bij ADO al 0-4, dit moet te doen zijn lijkt me.
Statistieken zijn leuk lees en discussievoer maar de spelers hebben er zondagmiddag om 16:30 geen drol aan.
⏩ PVOutput☀️
Ik zeg het ook nietQuad schreef op maandag 07 april 2014 @ 13:07:
[...]
Maar dit zegt op moment van de aftrap totaal niks.
Statistieken zijn leuk lees en discussievoer maar de spelers hebben er zondagmiddag om 16:30 geen drol aan.
Als je het toch over statistieken hebt:martinusz schreef op maandag 07 april 2014 @ 13:00:
[...]
Het verleden: AJax thuis tegen Ado:
[...]
Dus dat onderbouwd niet jouw argument, eerder dit seizoen bij ADO al 0-4, dit moet te doen zijn lijkt me.
2008-2009 Eredivisie 28-12-2008 Ajax-ADO Den Haag 3-0 (2-0)
2008-2009 Eredivisie 08-03-2009 ADO Den Haag-Ajax 1-1 (0-0)
2009-2010 Eredivisie 27-09-2009 Ajax-ADO Den Haag 3-0 (1-0)
2010-2011 Eredivisie 07-11-2010 Ajax-ADO Den Haag 0-1 (0-1)
2010-2011 Eredivisie 20-03-2011 ADO Den Haag-Ajax 3-2 (1-0)
2011-2012 Eredivisie 18-12-2011 Ajax-ADO Den Haag 4-0 (1-0)
2011-2012 Eredivisie 18-03-2012 ADO Den Haag-Ajax 0-2 (0-0)
2012-2013 Eredivisie 23-09-2012 ADO Den Haag-Ajax 1-1 (1-0)
2012-2013 Eredivisie 24-02-2013 Ajax-ADO Den Haag 1-1 (0-1)
2013-2014 Eredivisie 01-12-2013 ADO Den Haag-Ajax 0-4 (0-2)
Waar baseer je dat op? Ik denk dat PSV er niet op zit te wachten om de play-offs te gaan spelen en als ze 5e blijven, is dat wel het geval. Bovendien zou PSV via de 3e of 4e plek een of twee rondes later instromen in de voorrondes van de EL, wat ook een voordeel oplevert. Dus ik denk dat er voor PSV wél nog wat in het vat zit.Joosie200 schreef op maandag 07 april 2014 @ 13:10:
[...] Voor PSV zit er niks meer in het vat na afgelopen weekend dus [...]
Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema
Voor PSV zit er zeker nog van alles in het vat. Ze zullen ten koste van alles niet op plaats 5 willen belanden, dus die gaan er ook nog vol op klappen tegen Feyenoord. Ik verwacht dat PSV wint in Eindhoven eerlijk gezegd.Railgunner schreef op maandag 07 april 2014 @ 13:13:
[...]
Waar baseer je dat op? Ik denk dat PSV er niet op zit te wachten om de play-offs te gaan spelen en als ze 5e blijven, is dat wel het geval. Bovendien zou PSV via de 3e of 4e plek een of twee rondes later instromen in de voorrondes van de EL, wat ook een voordeel oplevert. Dus ik denk dat er voor PSV wél nog wat in het vat zit.
Dat baseer ik eerder op het feit dat PSV liefst het kampioenschap binnen sleept en anders 2e plek. Beide zijn niet meer haalbaar dus ze spelen voor spek en bonen want voor PSV is de EL te min. Althans, das het gevoel wat ik bij die ploeg krijg, tis CL en anders niet. Beetje dat arrogante wat PSV voor mij persoonlijk geen favoriet maakt.Railgunner schreef op maandag 07 april 2014 @ 13:13:
[...]
Waar baseer je dat op? Ik denk dat PSV er niet op zit te wachten om de play-offs te gaan spelen en als ze 5e blijven, is dat wel het geval. Bovendien zou PSV via de 3e of 4e plek een of twee rondes later instromen in de voorrondes van de EL, wat ook een voordeel oplevert. Dus ik denk dat er PSV wél nog wat in het vat zit.
Verder denk ik wel dat Ajax kampioen word, dankzij het feit dat de overige teams meer punten verspelen dan Ajax dat doet. En ja, dan ben je als nog kampioen met weinig denderend spel. Nee, Ajax-Ado zie ik eerder Ado winnen of beide saai gelijkspelen. Maar dan nog overklast Ajax Heracles uit wel. Ze hebben altijd nog de reddingsboei genaamd NEC
Dus je ziet ADO winnen omdat ze playoffs kunnen halen, maar je denkt niet dat Ajax er 100% voor zal gaan omdat het een kampioenswedstrijd kan wordenJoosie200 schreef op maandag 07 april 2014 @ 13:10:
Voor alle partijen staat er veel op het spel. Ajax kan kampioen worden, Ado kan toch omdat PEC zeker is van voorronde EL meedoen om de play-offs en wil dus best daar voor gaan, Feyenoord wil koste wat kost plek 2 veilig stellen en en passant zo PSV/Twente op afstand houden. Voor PSV zit er niks meer in het vat na afgelopen weekend dus nee ik zie Ado wel van Ajax winnen, of Ajax nu thuis speelt of niet. En Feyenoord zie ik PSV wel oprollen, gewoon omdat beide ploegen gemotiveerd zijn om te gaan voor ofwel vCL/play-offs.

Lees mijn tekst anders nog een keer?martinusz schreef op maandag 07 april 2014 @ 13:17:
[...]
Dus je ziet ADO winnen omdat ze playoffs kunnen halen, maar je denkt niet dat Ajax er 100% voor zal gaan omdat het een kampioenswedstrijd kan worden
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Wat een onzin. Waarom zou de EL te min zijn voor PSV? Omdat ze dit jaar vroegtijdig uitgeschakeld zijn met een team wat in de competitie ook alles verloor? Elke ploeg stelt het maximaal haalbare toch als doel, en dat is de CL, niets arrogants aan.Joosie200 schreef op maandag 07 april 2014 @ 13:16:
[...]
Dat baseer ik eerder op het feit dat PSV liefst het kampioenschap binnen sleept en anders 2e plek. Beide zijn niet meer haalbaar dus ze spelen voor spek en bonen want voor PSV is de EL te min. Althans, das het gevoel wat ik bij die ploeg krijg, tis CL en anders niet. Beetje dat arrogante wat PSV voor mij persoonlijk geen favoriet maakt.
EN!!
Wij hebben:

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47
http://www.nu.nl/sport/3745850/duels-ajax-en-feyenoord-beginnen-zondag-beide-1630-uur.html
1 ding is zeker, welke het van de 2 of 3 wordt, de club die degradeerd komt in een heel moeilijk vaarwater. Denk dat als een Roda of NEC degradeerd, dit heel slecht voor die clubs gaat zijn, denk niet dat ze dan zomaar nog terugkomen in de eredivisie, kan best weleens nekslag voor zo'n club zijn.
Willem II dacht ook even terug te keren naar de eredivisie, dat liep ook wat anders....
[ Voor 30% gewijzigd door m0nk op 07-04-2014 13:25 ]
AZ, Twente, Ajax maar dat maakt zolang Roda geen punten pakt natuurlijk niets uitNiku schreef op maandag 07 april 2014 @ 13:25:
Kijk ook eens naar het programma van NEC voor de grap
Klopt, dat had Maxximus om 12:48 al gemeldtweaker2010 schreef op maandag 07 april 2014 @ 13:21:
De wedstrijd van Ajax is gelukkig verplaatst:
http://www.nu.nl/sport/3745850/duels-ajax-en-feyenoord-beginnen-zondag-beide-1630-uur.html
Ik hoop dat het Roda wordt, vanwege het wanbeleid van de laatste jaren en dat er hopelijk dan meer druk op het plan van 1 club voor zuidelijk Limburg komt te staan.martinusz schreef op maandag 07 april 2014 @ 13:23:
Maar misschien net zo interessant onderin als bovenin de competitie....Wat denken jullie...Roda er direct uit? of Toch nog NEC?
Maar vanwege het programma van beide clubs ben ik bang dat NEC gaat degraderen.
Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema
Kunnen wij gelijk heel Limburg aan België geven, stijgt het gemiddelde IQ van de Nederlander ook een beetje.Niku schreef op maandag 07 april 2014 @ 13:27:
Ik hoop overigens dat NEC er in blijft, met die club heb ik meer dan met Roda dat al jaren aan een draadje bungelt. Wat een pech, heel de eredivisie in Limburg weg
⏩ PVOutput☀️
Wordt het een soort van Zeeland...Niku schreef op maandag 07 april 2014 @ 13:27:
Ik hoop overigens dat NEC er in blijft, met die club heb ik meer dan met Roda dat al jaren aan een draadje bungelt. Wat een pech, heel de eredivisie in Limburg weg
Maar NEC mag niet weg, anders hebben we geen NEC - NAC meer...

Ik vind het prima als men dat vanwege de veiligheid doet maar wat ik in de toelichting lees is dus echt je reinste bullshittweaker2010 schreef op maandag 07 april 2014 @ 13:21:
Qua sportiviteit maakt het echt geen moer uit of Ajax vier uur eerder moet beginnen natuurlijk. Het is niet zo dat Feyenoord de wedstrijd in Eindhoven laat lopen op het moment dat Ajax gewonnen heeft van ADO.De partijen delen de mening dat door het tegelijkertijd laten beginnen van Ajax-ADO Den Haag en PSV-Feyenoord 'sprake is van het meest sportieve en spannende scenario in de ontknoping van de eredivisie'
En geen PEC-NEC, die vind ik veel leukerFiber schreef op maandag 07 april 2014 @ 13:30:
[...]
Wordt het een soort van Zeeland...
Maar NEC mag niet weg, anders hebben we geen NEC - NAC meer...
Waarom is dat gelukkig? De KNVB noemt het sportiever, maar ik zie toch echt geen enkel punt waarom dat sportiever zou zijn? Ajax voetbalt beter dan ofzo omdat ze niet zo vroeg uit bed hoeven?tweaker2010 schreef op maandag 07 april 2014 @ 13:21:
Ik heb liever half 3.Kaap schreef op maandag 07 april 2014 @ 13:35:
[...]
Waarom is dat gelukkig? De KNVB noemt het sportiever, maar ik zie toch echt geen enkel punt waarom dat sportiever zou zijn? Ajax voetbalt beter dan ofzo omdat ze niet zo vroeg uit bed hoeven?
Half 1 valt samen met de lunch, eerste helft kan ik dan niet zien en half 5 valt samen met het diner op zondag, 2e helft kan ik dan niet zien.
Liever nog half 1 zodat ik de ontknoping van een wedstrijd kan volgen, om half 5 ben ik gebonden aan een live score app in de 2e helft of dit topic.
⏩ PVOutput☀️
Wie van de 2 ook degradeerd (waarschijnlijk beide) zal het denk ik niet al te zwaar krijgen in de JL.martinusz schreef op maandag 07 april 2014 @ 13:23:
Maar misschien net zo interessant onderin als bovenin de competitie....Wat denken jullie...Roda er direct uit? of Toch nog NEC?
1 ding is zeker, welke het van de 2 of 3 wordt, de club die degradeerd komt in een heel moeilijk vaarwater. Denk dat als een Roda of NEC degradeerd, dit heel slecht voor die clubs gaat zijn, denk niet dat ze dan zomaar nog terugkomen in de eredivisie, kan best weleens nekslag voor zo'n club zijn.
Willem II dacht ook even terug te keren naar de eredivisie, dat liep ook wat anders....
Heeft NEC niet tegenwoordig ook een suikeroompje? Degradatie zal niet leuk zijn maar met zijn geld kunnen ze er denk ik wel een leuke selectie van maken en hebben ze de kans dat ze na 1 jaar weer promoveren.
Voor Roda is degradatie op de lange termijn misschien best wel goed.
De meeste Roda supporters zullen denken dat ik gek ben maar ik zal het proberen uit te leggen.
Hendriks word min of meer buiten de club gehouden (door de mensen die schuldig zijn aan het wanbeleid).
Bij degradatie zijn ze gedwongen Hendriks weer binnen te halen en zal men verplicht zijn de leiding eruit te zetten.
En met het geld en scouting van Hendriks zullen ze denk ik ook wel een leuke selectie neer kunnen zetten waarmee ze snel weer terug zijn in de Eredivisie.
Beter voor de kijker in ieder geval. Niemand zit te wachten op een stadion vol ongeduldige supporters die nog niet zeker weten of ze later die middag wel kampioen worden. Het zal een hoop rellen ed voorkomen denk ik.Kaap schreef op maandag 07 april 2014 @ 13:35:
[...]
Waarom is dat gelukkig? De KNVB noemt het sportiever, maar ik zie toch echt geen enkel punt waarom dat sportiever zou zijn? Ajax voetbalt beter dan ofzo omdat ze niet zo vroeg uit bed hoeven?
PS: mijn voorkeur was ook 14:30u geweest, maar dan had de andere wedstrijd ook verplaatst moeten worden.
[ Voor 9% gewijzigd door tweaker2010 op 07-04-2014 13:42 ]
Suikeroompje? Tenzij je iemand bedoeld die letterlijk zoete dingen uitdeelt niet, wel een groep investeerders die af en toe meehelpen om een speler te halen/trainer te ontslaan, maar tot op heden verwachten ze nog altijd dat geld terug (al dan niet in aandelen)..Deadsy schreef op maandag 07 april 2014 @ 13:40:
[...]
Wie van de 2 ook degradeerd (waarschijnlijk beide) zal het denk ik niet al te zwaar krijgen in de JL.
Heeft NEC niet tegenwoordig ook een suikeroompje? Degradatie zal niet leuk zijn maar met zijn geld kunnen ze er denk ik wel een leuke selectie van maken en hebben ze de kans dat ze na 1 jaar weer promoveren.
Dat is geen argument. Als Ajax-ADO de vrijdagwedstrijd was geweest hadden ze ook moeten wachten. Het komt vaker voor dat ploegen kampioen worden zonder te spelen.tweaker2010 schreef op maandag 07 april 2014 @ 13:41:
[...]
Niemand zit te wachten op een stadion vol ongeduldige supporters die nog niet zeker weten of ze later die middag wel kampioen worden.
Dat is het argument veiligheid. Maar dat heeft niks met sportiviteit te maken. Dan moet de KNVB gewoon zeggen: "we zijn bang dat het uit de klauwen loopt omdat men moet wachten".Het zal een hoop rellen ed voorkomen denk ik.
Maar de KNVB spreekt van sportieve redenen.tweaker2010 schreef op maandag 07 april 2014 @ 13:41:
[...]
Beter voor de kijker in ieder geval. Niemand zit te wachten op een stadion vol ongeduldige supporters die nog niet zeker weten of ze later die middag wel kampioen worden. Het zal een hoop rellen ed voorkomen denk ik.
Denk ik ook. Ik ben dit seizoen een paar keer bij Willem II gaan kijken, ze staan nu 2e, maar hebben de minste verliespunten. Promotie naar de Eredivisie gloort in TilburgDeadsy schreef op maandag 07 april 2014 @ 13:40:
[...]
Wie van de 2 ook degradeerd (waarschijnlijk beide) zal het denk ik niet al te zwaar krijgen in de JL.
Voor Roda is degradatie op de lange termijn misschien best wel goed.
De meeste Roda supporters zullen denken dat ik gek ben maar ik zal het proberen uit te leggen.
Hendriks word min of meer buiten de club gehouden (door de mensen die schuldig zijn aan het wanbeleid).
Bij degradatie zijn ze gedwongen Hendriks weer binnen te halen en zal men verplicht zijn de leiding eruit te zetten.
En met het geld en scouting van Hendriks zullen ze denk ik ook wel een leuke selectie neer kunnen zetten waarmee ze snel weer terug zijn in de Eredivisie.
Het niveau wat je echter 90 minuten lang krijgt voorgeschoteld is echt verschrikkelijk. Er zit geen enkele lijn in, ballen worden zonder idee naar elkaar gespeeld. Als dat al lukt, want vaak belanden passes over 3 meter achter de man, of ballen worden knullig verspeeld aan de tegenstander, die er vervolgens ook weer niks mee doet. Je kan je niet voorstellen dat er ook maar één club in de Eredivisie is die daar bang van wordt.
Laat ik het zo zeggen: als Willem II promoveert en ze krijgen geen versterking zijn ze na een jaar weer terug, en als Roda degradeert en ze houden deze spelersgroep of een met een vergelijkbare kwaliteit zijn ze ook zo weer terug.
[ Voor 6% gewijzigd door Witte op 07-04-2014 13:51 ]
Houdoe
Zijn anders maar weinig clubs die direct weer promoveren uit de JL.Deadsy schreef op maandag 07 april 2014 @ 13:40:
[...]
Vergeet niet dat degradatie vaak betekent -> leegloop spelers, vaak ook trainers wissel, sponsors die weggaan, publiek dat wegblijft etc. etc. etc.
Dan kunnen ze wel een suikeroom hebben, dat is niet altijd genoeg om zomaar weer terug te komen. Nu hebben ze immers ook die suikeroom en degraderen ze bijna uit de eredivisie, waarom zou dat in de JL ineens veel beter gaan?
Vind clubs als PEC, cambuur en Eagles overigens een hele leuke aanvulling van de competitie, zit tenminste nog wat voetbal in, daarom zou ik ook niet rouwig erom zijn als Nec of Roda eruit vallen of wellicht nog RKC.
Ben ook benieuwd wat er volgend jaar uit de JL naar eredivisie komt....Dordrecht of Willem II of....?
Na overleg met de betrokken clubs, gemeenten en zendgemachtigde is op basis van sportieve redenen en overwegingen met betrekking tot de openbare orde besloten om de wedstrijden gelijktijdig te laten aanvangen', meldt de KNVB in een persbericht.
Dat klopt maar beide NEC en Roda hebben de beschikking over een fanatiek supporter met geld die bereid is mee te helpen bij transfers.martinusz schreef op maandag 07 april 2014 @ 13:46:
[...]
Zijn anders maar weinig clubs die direct weer promoveren uit de JL.
Vergeet niet dat degradatie vaak betekent -> leegloop spelers, vaak ook trainers wissel, sponsors die weggaan, publiek dat wegblijft etc. etc. etc.
Dan kunnen ze wel een suikeroom hebben, dat is niet altijd genoeg om zomaar weer terug te komen. Nu hebben ze immers ook die suikeroom en degraderen ze bijna uit de eredivisie, waarom zou dat in de JL ineens veel beter gaan?
Vind clubs als PEC, cambuur en Eagles overigens een hele leuke aanvulling van de competitie, zit tenminste nog wat voetbal in, daarom zou ik ook niet rouwig erom zijn als Nec of Roda eruit vallen of wellicht nog RKC.
Ben ook benieuwd wat er volgend jaar uit de JL naar eredivisie komt....Dordrecht of Willem II of....?
En een leegloop zou nog best goed kunnen uitpakken. Selecties met weinig balans en bij Roda een top die gewoon weg moet bij de club.
Ze hadden de sportieve redenen weg moeten laten. Die zijn er namelijk totaal niet. Echt zwaar irritant dat de KNVB zich zo laat opjutten doordat er in de media wat geroepen wordt.tweaker2010 schreef op maandag 07 april 2014 @ 13:47:
@Kaap: Het gaat niet puur om sportieve redenen. Hier de complete verklaring:
[...]
⏩ PVOutput☀️
Ik denk toch dat je het iets te rooskleurig inziet allemaalDeadsy schreef op maandag 07 april 2014 @ 13:49:
[...]
Dat klopt maar beide NEC en Roda hebben de beschikking over een fanatiek supporter met geld die bereid is mee te helpen bij transfers.
En een leegloop zou nog best goed kunnen uitpakken. Selecties met weinig balans en bij Roda een top die gewoon weg moet bij de club.
(zeker voor clubs die groter gewend zijn qua stadion, bezoekersaantallen etc. is degradatie niet bevorderlijk voor de club)
Natuurlijk wel. Voor de KNVB is het mooi dat er nog wat spanning is en voor de kijkcijfers ook erg goed.D-e-n schreef op maandag 07 april 2014 @ 13:51:
[...]
Ze hadden de sportieve redenen weg moeten laten. Die zijn er namelijk totaal niet. Echt zwaar irritant dat de KNVB zich zo laat opjutten doordat er in de media wat geroepen wordt.
Nee, merp!
Plus ze moeten het doen met televisiegeld van de Jupiler League ipv de Eredivisie, zal ook wel aardig in achteruit gaan.martinusz schreef op maandag 07 april 2014 @ 13:56:
[...]
Ik denk toch dat je het iets te rooskleurig inziet allemaal![]()
(zeker voor clubs die groter gewend zijn qua stadion, bezoekersaantallen etc. is degradatie niet bevorderlijk voor de club)
⏩ PVOutput☀️
Ajax staat zes punten voor. Het wordt pas spannend als Ajax verliest maar dan is dit hele gedoe niet nodig. PSV-Feyenoord is sowieso spannend vanwege Europees voetbal.tweaker2010 schreef op maandag 07 april 2014 @ 13:59:
[...]
Natuurlijk wel. Voor de KNVB is het mooi dat er nog wat spanning is en voor de kijkcijfers ook erg goed.
Die wedstrijd wordt nu ook "bevuild" door het mogelijke kampioenschap van Ajax. Dan gaan we tijdens die wedstrijd zeker schakelen naar Amsterdam? Daar zit ik (als Feyenoord-supporter) helemaal niet op te wachten. Het zal me worst wezen of Ajax wint van ADO.
Leuk voor Ajax maar daar hoeven de andere clubs toch geen boodschap aan te hebben? Ajax wordt toch wel kampioen. Het feestje komt toch wel. Nogmaals: als Ajax vrijdag had gespeeld hadden ze ook moeten wachten. Geen hond die er dan aan had gedacht de wedstrijd te verplaatsen.PauseBreak schreef op maandag 07 april 2014 @ 14:00:
En het is ook wel leuk dat de spelers kunnen zien waar het om gaat. De schaal zal dan immers in het stadion aanwezig zijn.
Ja de bezoekeersaantallen zullen lager zijn maar we moeten nu niet zo gaan doen alsof het bij Roda elke 2 weken vol zit.martinusz schreef op maandag 07 april 2014 @ 13:56:
[...]
Ik denk toch dat je het iets te rooskleurig inziet allemaal![]()
En dan weet ik dat er bij Roda ook veel kaartjes gratis weg gegeven worden.
Soms is het voor een club gewoon beter om door die zure appel die degradatie heet heen te bijten.
Beter dan het nu gebeurt dan dat ze nog jaren lang door gaan met dit bestuur.
Om maar even wat clubs te noemen die we kennen uit de eredivisie en die nu in JL spelen:Deadsy schreef op maandag 07 april 2014 @ 14:09:
[...]
Ja de bezoekeersaantallen zullen lager zijn maar we moeten nu niet zo gaan doen alsof het bij Roda elke 2 weken vol zit.
En dan weet ik dat er bij Roda ook veel kaartjes gratis weg gegeven worden.
Soms is het voor een club gewoon beter om door die zure appel die degradatie heet heen te bijten.
Beter dan het nu gebeurt dan dat ze nog jaren lang door gaan met dit bestuur.
- Sparta
- VVV
- Willem II
- Excelsior
- de Graafschap
- Volendam
Waren dat ook niet allemaal clubs die bij degradatie wel even dachten om terug te komen?
Al zijn er natuurlijk altijd een paar clubs die stuivertje wisselen tussen eredivisie en JL.
Hoorde trouwens dat er een bezoekersaantal record was in de JL bij Willem II - Dordrecht ....iets van 13 duizend nog wat bezoekers

Portretten van alle prominente supporters van de afgelopen jaren.
Excelsior en Volendam werd volgens mij niet echt van verwacht dat ze even terug zouden komen.martinusz schreef op maandag 07 april 2014 @ 14:17:
[...]
Om maar even wat clubs te noemen die we kennen uit de eredivisie en die nu in JL spelen:
- Sparta
- VVV
- Willem II
- Excelsior
- de Graafschap
- Volendam
Waren dat ook niet allemaal clubs die bij degradatie wel even dachten om terug te komen?
Al zijn er natuurlijk altijd een paar clubs die stuivertje wisselen tussen eredivisie en JL.
Hoorde trouwens dat er een bezoekersaantal record was in de JL bij Willem II - Dordrecht ....iets van 13 duizend nog wat bezoekers
De Graafschap is, net als Roda, slachtoffer van schandalig beleid. Voorheen dik 10.000 man in JL nu nog geen 4500.
Willem II spartelde al paar jaar onderin mee.
Wat ze bij VVV hebben gedaan snap ik nog steeds niet. Waar is die 6 miljoen van Honda gebleven?
Sparta had ik al wel terug verwacht maar ook stukje mismanagement geloof ik.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
@ dat spandoek dus
[ Voor 25% gewijzigd door Exorcist op 07-04-2014 14:38 ]
Schakelen lijkt me niet nodig, zoals gebruikelijk ieder op een apart fox-kanaal. Voor de rest heeft niemand er last van dat ze in Amsterdam een paar uurtjes later aftrappen. Of het moeten PSV/Feyenoord-fans zijn die voorafgaand aan hun stadionbezoek eens een echt kampioensteam in actie hadden willen zien.D-e-n schreef op maandag 07 april 2014 @ 14:06:
Die wedstrijd wordt nu ook "bevuild" door het mogelijke kampioenschap van Ajax. Dan gaan we tijdens die wedstrijd zeker schakelen naar Amsterdam? Daar zit ik (als Feyenoord-supporter) helemaal niet op te wachten. Het zal me worst wezen of Ajax wint van ADO.
Zoals L1nt al zegt, bij Willem II, Volendam en Excelsior heb ik nooit de gedachte gehad dat deze snel zouden terug keren naar de Eredivisie.martinusz schreef op maandag 07 april 2014 @ 14:17:
[...]
Om maar even wat clubs te noemen die we kennen uit de eredivisie en die nu in JL spelen:
- Sparta
- VVV
- Willem II
- Excelsior
- de Graafschap
- Volendam
En Sparta, de Graafschap en VVV hebben te kampen met wanbeleid welke promotie in de weg zit.
Alhoewel ik denk dat Sparta op de goede weg is maar ik acht de kans groot dat ze weer dezelfde fouten gaan maken.
NietSempy schreef op maandag 07 april 2014 @ 14:38:
[...]
Schakelen lijkt me niet nodig, zoals gebruikelijk ieder op een apart fox-kanaal. Voor de rest heeft niemand er last van dat ze in Amsterdam een paar uurtjes later aftrappen.
Vond het juist wel relaxed dat ik beide kon kijken, nu zal ik Ajax-ADO dus missen.
Dit is trouwens een puur praktisch ding, competitievervalsing zie ik niet
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
⏩ PVOutput☀️
Ik heb er als het goed is in ieder geval al 2, gewonnen via Toto.Quad schreef op maandag 07 april 2014 @ 21:20:
Ajax krijgt volgens bronnen maar 12.500 kaarten voor de bekerfinale, PEC Zwolle 17.000. Lijkt mij erg vreemd.
Al jaren niet meer in een stadion gezeten en daar moet maar eens verandering in komen, dus niet voor de verkoop
Het blijft krom dat de KNVB nu opeens wel weer overstag gaat met het verplaatsen van een wedstrijd. Ach japh4ge schreef op maandag 07 april 2014 @ 20:40:
Als ik Eindhoven was zou ik de wedstrijd naar zaterdagavond verplaatsen, omdat PSV weleens feest kan vieren bij puntverlies van Vitesse.
PSN: Finally_Chris
Real en Bayern zo goed als zeker.Quad schreef op maandag 07 april 2014 @ 21:35:
Over Toto gesproken, ik wil wel weer eens een inzetje wagen.
Morgen en overmorgen heb je volgende wedstrijden, mijn gokje zou zijn:
[afbeelding]
Atletico winnen van barca weet ik zo nog niet...
Chelsea - PSG idem, ik denk dat PSG eerder wint dan Chelsea.. Levert een nog mooiere quotering op
Edit: nationalistisch inzetten op AZ kan ook leuk zijn, moeten ze wel winnen.. Quotering van 7.74
[ Voor 26% gewijzigd door dutchgio op 07-04-2014 22:09 ]
Maar even over morgen en overmorgen, Bayern MOET thuis winnen, tenminste dat gevoel heb ik. Chelsea moet het ook en PSG zal het wel een beetje laten lopen.
Athletico thuis tegen Barcelona wordt een 2-1 gok ik. en Real Madrid is een zekerheidje.
Rare mensen die Turken.
[ Voor 17% gewijzigd door Quad op 07-04-2014 22:23 ]
⏩ PVOutput☀️
2 keer met 4 wedstrijden, waarvan dan bayern een b-elftal opstelt en eerst gelijkspeelt tegen Hoffenheim, en het weekend daarna verliest van FC Augsburg
Al was dat beiden in de competitie, waarin ze niet meer hoeven te voetballen..
Bayern won vorig jaar de CL, als je nu ziet op welke plek United in de competitie staat moeten ze daar makkelijk met 3-0 overheen kunnen, helemaal als ze morgen thuis spelen.
De wedstrijd tussen Real madrid en Borrussia Dortmund is gespeeld; dat niveau verschil is gewoonweg te groot.
Dat wist je toch al wel?
[ Voor 19% gewijzigd door dutchgio op 07-04-2014 22:28 ]
Maar inzetten op Ajax zolang het de titel niet heeft is ook niet verstandig
Leuke monoloog zo trouwens..
Even wat anders:
Mourinho is weer op dreef. Als je hem moet geloven is het pure wiskunde dat Chelsea gaat winnen. Dat eerste kun je beter niet doen
http://youtu.be/kFJSPIj0228
⏩ PVOutput☀️
Verwijderd
De Boer weet dat als geen ander. En de KNVB gaat daar in mee. Het zal ook eens niet.tweaker2010 schreef op maandag 07 april 2014 @ 11:10:
Het is sowieso bizar dat er pas de laatste 2 wedstrijden tegelijk wordt afgetrapt. Een kampioensschap zou ook al eerder beslist kunnen zijn. Half 5 is toch geen tijd voor een topper als PSV - Feyenoord??
En Ajax om half 1 tegen ADO... wie bij de KNVB verzint dat in vredesnaam? Ajax speelt om half 1 altijd matig.
Ik denk niet dat dat het argument is geweest van De Boer hoor.Verwijderd schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 02:08:
[...]
De Boer weet dat als geen ander. En de KNVB gaat daar in mee. Het zal ook eens niet.
Ik denk ook dat het beter is, omdat je anders wel te maken hebt met een groep van 50.000 (+?) fans die je enkele uren in toom moet zien te houden.
🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)
Dat de KNVB inconsistent is, is natuurlijk al lang bekend. Alleen ik ben niet van mening dat dat van de club af hangt.ph4ge schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 09:44:
Op zich is het helemaal geen gek besluit, maar het is jammer en een beetje vreemd dat als AZ het vraagt met een veel betere reden er ineens geen enkele flexibiliteit mogelijk is terwijl het nu binnen een paar uur nadat de coach van Ajax het vraagt wel geregeld is.
Bij dit besluit was overigens redelijk snel bekend dat alle betrokken partijen (incl. ADO dus) ermee instemden. Ik begreep dat er ook geen uitfans aanwezig mogen zijn, wat een beslissing als deze wellicht nog wat eenvoudiger maakt.
🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)
Gelukkig vroeg Az ook echt om een paar uur. Overigens is de bekerwedstrijd van Feyenoord tegen Hoek ook met paar uur van tijd veranderd. Zelfde geldt voor een eerdere wedstrijd van Psv. Dus nou niet de calimero gaan spelen.ph4ge schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 09:44:
Op zich is het helemaal geen gek besluit, maar het is jammer en een beetje vreemd dat als AZ het vraagt met een veel betere reden er ineens geen enkele flexibiliteit mogelijk is terwijl het nu binnen een paar uur nadat de coach van Ajax het vraagt wel geregeld is.
Verwijderd
Want ik denk dat Feyenoord wint van PSV en Ajax gaat het heel lastig krijgen tegen ADO op dreef.
Laatste 2 speelronden altijd tegelijkVerwijderd schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 10:04:
Wordt er volgende week wel tegelijk gespeeld volgens het schema?
Want ik denk dat Feyenoord wint van PSV en Ajax gaat het heel lastig krijgen tegen ADO op dreef.
Dit topic is gesloten.
Voor het WK en de Oranje oefenwedstrijden voor het WK, zie het speciale themaforum