Ik vond met name Lavezzi en Motta sterk spelen, maar Cavani schoot alleen maar deuken
naast of
over een pakje boter... de eerste helft was imho echt wel voor PSG...
Twee leuke wedstrijden! Ik vond de scheids alleen wel 2 kolossale, eigenlijk onvergeeflijke, fouten maken gisteren bij Dortmund - Real.
1. Ab-so-luut géén pingel, de speler doet er
alles aan om de bal niet tegen zich aan te krijgen, maar krijgt 'm van achteren op zijn elleboog geschoten omdat hij om zijn lengteas draait uit zelfbescherming - absurd. Dat hij er niet in gaat - slecht geschoten door wegglijden, maar goed gekeept! - is bijzaak.
2. Als je Ramos geel geeft voor slaan - dat was het immers - en het gebeurde binnen de 16, dan was het
dus een overtreding en
dus een pingel. Hoogstens zou het nog kunnen zijn dat hij buiten beeld protesteerde, maar dat heb ik niet gezien. Dat was wél een pingel.
Verder zal Dortmund zich collectief voor de kop slaan wegens de gemiste kansen, maar dat zal Real ook doen, wegens het matige spel, al zij het dat zij wel door zijn.
Ik had het PSG en Dortmund wel gegund, maar vooral omdat ik het Real en Chelsea misgun, zo eerlijk ben ik dan ook nog wel.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan