[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2013/2014 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 159 ... 223 Laatste
Acties:
  • 407.472 views

Onderwerpen

• CR1691
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 03-02 15:46

CR1691

Hero of Time

D-e-n schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 10:49:
Probleem is dat Fer nu nog een blessure heeft en dat je nog wel een fysieke speler kunt gebruiken
Dat is inderdaad een probleem. De enige die mij nu te binnen schiet is ebecilio van Twente. Maar daar heb je weer het probleem dat hij totaal geen ervaring op hoog niveau heeft (als we 1 jaar eredivisie even buiten beschouwing laten).

PSN: Finally_Chris

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:56
tweaker2010 schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 10:54:
[...]

Dat is oud nieuws. Dat zei hij vorige week woensdag al toen Strootman nog niet geblesseerd was. Gudelj voegt niets toe aan oranje, hij heeft net zijn eerste interland voor Servie gespeeld. Laat hem daar blijven.
Neem dan Immers, hij schijnt een van de beste spelers van de Eredivisie te zijn. ;)

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10:18

Niku

Alagaesii

CR1691 schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 12:12:
[...]

Dat is inderdaad een probleem. De enige die mij nu te binnen schiet is ebecilio van Twente. Maar daar heb je weer het probleem dat hij totaal geen ervaring op hoog niveau heeft (als we 1 jaar eredivisie even buiten beschouwing laten).
Die komt op dit moment al helemaal te kort.

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Best een goed stuk, al zeg ik het zelf.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13:45

Quad

Doof

Zeer goed stuk, en ook erg leuk en prettig om te lezen!

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:26

Herman

FP ProMod
Lies, damned lies, and statistics ;)

Het stuk bevat m.i. wel een beetje een tunnelvisie :)

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
Zitten wel een paar haken en ogen aan;
- hogere waardes voor schoten dan kopballen, omdat je koppend minder controle zou hebben. Maar menig verdediger of lange aanvaller is een grotere dreiger in de lucht dan dat ze met een schot op doel kunnen aanrichten.
- hoe rechter voor de goal is ook niet altijd beter.
- "Neem de speler die dertien strafschoppen benut en één ‘gewoon’ doelpunt maakt. Hij zal met veertien goals hoog eindigen in het topscorerslijstje, maar of hij als aanvaller van veel waarde is? Waarschijnlijk niet."
Of juist wel, want niet iedereen heeft de kwaliteit om feilloos strafschoppen in te schieten *kuch* Robben *kuch* :+

• Niku

Niku

Alagaesii

Vet stuk inderdaad! In één ruk uitgelezen. Wel moet de kanttekening geplaatst worden die zijzelf ook plaatsen, er moet naar de 'juiste' data gekeken worden.

• Catorce
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-11-2025
Herman schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 13:37:
Lies, damned lies, and statistics ;)

Het stuk bevat m.i. wel een beetje een tunnelvisie :)
Verklaar je nader? :?

• IntToStr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-02 20:49
Hoewel leuk om te lezen en er vast een kern van waarheid in zit kan ik niet anders dan denken aan al die keren dat ik Lex Immers een bal vanaf 3 meter afstand de tribune in heb zien schieten :p

Wel denk ik dat "men" hem iets te hard aanpakt in het algemeen, zo slecht is ie nou ook weer niet, maar ook niet één van de beste spelers van de eredivisie lijkt me.

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11:35
IntToStr schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 16:32:
Hoewel leuk om te lezen en er vast een kern van waarheid in zit kan ik niet anders dan denken aan al die keren dat ik Lex Immers een bal vanaf 3 meter afstand de tribune in heb zien schieten :p

Wel denk ik dat "men" hem iets te hard aanpakt in het algemeen, zo slecht is ie nou ook weer niet, maar ook niet één van de beste spelers van de eredivisie lijkt me.
Haha, zeker wel eens met de gemiste kansen, maar als je het vergelijkt met veel andere spelers (dat proberen ze met die statistieken ook te doen), dan is het helemaal niet zo slecht. Zeker wanneer je de verdedigende acties van Lex ook mee gaat tellen.
Behalve de dingen die fout gaan heb ik diep respect voor de manier zoals hij zich altijd wegcijfert in het teambelang, zich een slag in de rondte werkt. Daar zouden behoorlijk veel voetballers een voorbeeld aan kunnen nemen.

• Krukar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-12-2025
Leuk verhaaltje dat, maar net als zo vaak is statistiek weer niet van toepassing op voetbal.
Volgens hun ExpA "meetmethode" (serieus, een pass zonder doelpunt als assist tellen :?) staat Immers op plek 7 voor verwacht aantal assists, hij komt in werkelijkheid met 3 assists echter niet eens in de top 30 voor voor dit seizoen:
http://espnfc.com/stats/a.../dutch-eredivisie?cc=5739
http://espnfc.com/player/_/id/98303/lex-immers?cc=5739

Het aantal doelpunten hebben ze wel redelijk ingeschat, verwacht 0.4 per wedstrijd en hij heeft er dit seizoen 9 gemaakt in 27 wedstrijden (0.33 per wedstrijd).

De rest van hun "topscorerlijst" strookt echter totaal weer niet met de realiteit (op Pelle en Castaignos na maar iedere boer had kunnen voorspellen dat die in de topscorerslijst zouden staan dit seizoen):

http://espnfc.com/stats/s.../dutch-eredivisie?cc=5739

Vind het verder wel leuk uitgedacht enzo hoor, maar bepalen wie een goede speler is a.d.h.v. aantal verwachte assists (waarbij dan niet eens "echte" assists worden geteld) en doelpunten is weer een beetje net-niet imho.

[ Voor 13% gewijzigd door Krukar op 12-03-2014 17:34 ]

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:23
Krukar schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 17:28:
Leuk verhaaltje dat, maar net als zo vaak is statistiek weer niet van toepassing op voetbal.
Volgens hun ExpA "meetmethode" (serieus, een pass zonder doelpunt als assist tellen :?) staat Immers op plek 7 voor verwacht aantal assists, hij komt in werkelijkheid met 3 assists echter niet eens in de top 30 voor voor dit seizoen:
Met verwacht bedoelen ze niet dat van Immers wordt verwacht dat ie dat aantal assists geeft. Een verwachte assist is een maat voor de kwaliteit van de pass, uitgedrukt in de kans dat een gemiddelde spits er een doelpunt uit maakt. Als je naar Immers kijkt wordt er bedoeld dat een gemiddelde spits 7 doelpunten zou hebben gemaakt uit zijn eindpasses. Immers' voorwerk is dus matig afgerond dit jaar.
Het aantal doelpunten hebben ze wel redelijk ingeschat, verwacht 0.4 per wedstrijd en hij heeft er dit seizoen 9 gemaakt in 27 wedstrijden (0.33 per wedstrijd).
Ook hier draai je het om. Ze hebben gekeken naar wat voor een passes Immers heeft gekregen en hoeveel doelpunten hij daaruit heeft gemaakt. Daaruit is de conclusie dat Immers gegeven de kansen die hij kreeg heel behoorlijk presteert. Bij schrijven net iets beter dan gemidddeld, nu een wedstrijd verder net iets minder.
De rest van hun "topscorerlijst" strookt echter totaal weer niet met de realiteit (op Pelle en Castaignos na maar iedere boer had kunnen voorspellen dat die in de topscorerslijst zouden staan dit seizoen):
Het is geen topscorerslijst. Het lijst die weergeeft wat de kwaliteit is van de eindpasses die de spelers hebben gekregen. Castaignos heeft eindpasses gehad waarmee een gemiddelde spits ongeveer 0.62 goals per wedstrijd zou maken. In werkelijkheid maakte Castaignos er 0.52 per wedstrijd. Daaruit kun je concluderen dat het niet zo'n beste afmaker is. Immers liep ongeveer gelijk met de verwachting, wat hem een gemiddelde afmaker maakt (en dus een betere afmaker dan Castaignos).
Vind het verder wel leuk uitgedacht enzo hoor, maar bepalen wie een goede speler is a.d.h.v. aantal verwachte assists (waarbij dan niet eens "echte" assists worden geteld) en doelpunten is weer een beetje net-niet imho.
Het doel van de "verwachte assists" is juist het voorkomen van ruis. Heb je Benzema in de spits lopen dan is het wat makkelijker om een assist op je naam te krijgen dan met Siem de Jong. En aan de andere kant is het wat makkelijker om te scoren als je voorzetten van Iniesta krijgt dan wanneer je het met ballen van Ryan Koolwijk moet doen.

Maar goed. Immers is zo'n speler die zijn stijl tegen heeft. Manolev was er ook zo een. Die had ook prima statistieken. Maar omdat een voorzet bij hem altijd of goed, of het stadion uit was kreeg hij een slechte reputatie. Maar een voorzet die net te hoog is is natuurlijk net zo onbruikbaar als een bal het stadion uit.

Regeren is vooruitschuiven

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Krukar schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 17:28:
Volgens hun ExpA "meetmethode" (serieus, een pass zonder doelpunt als assist tellen :?)
Zo gek is het toch niet. Althans, de kanttekening niet. Als ik als vleugelspeler mijn spits 10x in uitstekende scoringskans zet, met 0 resultaat en een andere speler zet 1x een speler in scoringspositie, die dan ook scoor, dan heeft die laatste speler de betere statistiek. Dat slaat echter nergens op :p

En zoals ze aan het begin melden, een verdediger kan een 100% passcore halen door steeds op de keeper te spelen. De speler die 2 van de 3 ballen in de voeten van de spits krijgt, heeft maar 66,6% goed gepasst. Juist het koppelen van statistieken aan relevante andere data, maakt het zo mooi.

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 31-01 20:26

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Wat verwachten jullie vanavond eigenlijk van Barca - Man City? Ik denk dat een gelijkspel het hoogst haalbare is voor City.

• dutchgio
  • Niet online
Barca speelt de wedstrijd met moeite uit, maar geeft de 2-0 voorsprong uit de eerste wedstrijd niet weg. City gaat dat niet meer goed maken.

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06-2025

Fid3lity

Spectre X

tweaker2010 schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 20:18:
Wat verwachten jullie vanavond eigenlijk van Barca - Man City? Ik denk dat een gelijkspel het hoogst haalbare is voor City.
Ik sta open voor het onwaarschijnlijke :) Laat maar komen, ik hoop op een leuke pot. De eerste minuten zien er veelbelovend uit.

[ Voor 13% gewijzigd door Fid3lity op 12-03-2014 20:54 ]

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

City gaat er hard in, dit is ook de enige manier om het Barca lastig te maken. :)

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:42

Vos

AFCA

PWM schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 20:04:
[...]

Zo gek is het toch niet. Althans, de kanttekening niet. Als ik als vleugelspeler mijn spits 10x in uitstekende scoringskans zet, met 0 resultaat en een andere speler zet 1x een speler in scoringspositie, die dan ook scoor, dan heeft die laatste speler de betere statistiek. Dat slaat echter nergens op :p

En zoals ze aan het begin melden, een verdediger kan een 100% passcore halen door steeds op de keeper te spelen. De speler die 2 van de 3 ballen in de voeten van de spits krijgt, heeft maar 66,6% goed gepasst. Juist het koppelen van statistieken aan relevante andere data, maakt het zo mooi.
Met ^^. Je kan als speler heel vaak iemand in kansrijke positie voor de goal zetten, maar zolang er niet gescoord wordt krijg je geen assist. En ben je dus niet belangrijk :? dat is toch eigenlijk raar :). Terwijl je juist wel heel belangrijk bent met die passes. Zodoende de ExpA.

[ Voor 3% gewijzigd door Vos op 12-03-2014 21:04 ]

• Quad

Quad

Doof

Dat was dus geen buitenspel, goal van Neymar onterecht afgekeurd.

nggyu nglyd

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

tweaker2010 schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 20:58:
City gaat er hard in, dit is ook de enige manier om het Barca lastig te maken. :)
Barcelona is inmiddels al een penalty en een doelpunt ontnomen, voor City lijkt het wat dat betreft een moeilijke avond te gaan worden.

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:22
Het is voor de toeschouwer fijn dat het nog 0-0 staat maar het is weer eens treurig gesteld met de arbiters. Het wordt echt tijd voor technische hulpmiddelen.

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-02 21:56
City gooit wel lekker de beuk erin, gaat nog wel een rood kaartje opleveren denk ik. Ach, als Barca er 1 in tikt is toch alle hoop vervlogen voor City.

• Vos

Vos

AFCA

Fid3lity schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 21:07:
[...]

Barcelona is inmiddels al een penalty en een doelpunt ontnomen, voor City lijkt het wat dat betreft een moeilijke avond te gaan worden.
Ik vond het geen penalty, het doelpunt was geen buitenspel inderdaad. Al vind ik die regel van niet deelnemen aan het spel, maar wel buitenspel staan, niks. Je hebt er wel voordeel van, want je hebt een voorsprong op de verdedigers. Maar zo is de regel nou eenmaal...

• Quad

Quad

Doof

Ik hoop wel dat City scoort, als Barcelona nu de 1-0 maakt kan ik net zo goed wat anders kijken want spannend wordt het dan toch niet meer. ;)

nggyu nglyd

• Vos

Vos

AFCA

Quad schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 21:15:
Ik hoop wel dat City scoort, als Barcelona nu de 1-0 maakt kan ik net zo goed wat anders kijken want spannend wordt het dan toch niet meer. ;)
Inderdaad. Doe maar 0-2 en penalties en dan Barca door ;).

• Vlassie1980
Hoppa weer een gele kaart voor City, mochten ze verder komen moeten ze het met een B elftal doen.

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:08
Ben blij met die gratis sport 1. Geen fan van Sierd de Vos, maar die droeftoeter bij de NOS is helemaal treurig...

[ Voor 5% gewijzigd door JanW op 12-03-2014 21:21 ]

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Vos schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 21:12:
[...]

Ik vond het geen penalty, het doelpunt was geen buitenspel inderdaad. Al vind ik die regel van niet deelnemen aan het spel, maar wel buitenspel staan, niks. Je hebt er wel voordeel van, want je hebt een voorsprong op de verdedigers. Maar zo is de regel nou eenmaal...
Ik vond die penalty moeilijk in te schatten, voor de rest ben ik het met je eens. Zie City niet winnen hier, dus kan zo lekker gaan slapen :z

• Zeddicius
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-02 16:17

Zeddicius

Conscience do cost

JanW schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 21:21:
Ben blij met die gratis sport 1. Geen fan van Sierd de Vos, maar die droeftoeter bij de NOS is helemaal treurig...
Damn, dat wist ik niet. Bedankt voor de tip! :o

• Vlassie1980
Mag Pellegrini trouwens tijdens de rust wel de kleedkamer in om zijn team te coachen of mag dat ook niet bij een schorsing?

• Quad

Quad

Doof

Ik word wel lame van de extreem vele herhalingen bij een actie van Barcelona. ;(

nggyu nglyd

• Vlassie1980
Als City nog wat wil moeten ze die Miller eruit halen, wat een zak hooi is dat zeg...

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

City kan niet en Barca wil niet, voorspelbaar helaas...

• Vos

Vos

AFCA

tweaker2010 schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 21:59:
City kan niet en Barca wil niet, voorspelbaar helaas...
En toch zijn er grote kansen. En had zo 2-0 of 0-2 kunnen staan ;). Hoezo voorspelbaar.

• Niku

Niku

Alagaesii

Wat een verschrikkelijke wedstrijd om naar te kijken, niet normaal.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Dan zet je 'm af :)

• Niku

Niku

Alagaesii

Heb de hoop dat er nog iets gebeurd :+

• Vos

Vos

AFCA

Niku schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 22:02:
[...]

Heb de hoop dat er nog iets gebeurd :+
Zet voetbalapp op je telefoon met push notificatie, kan heel handig zijn voor zoiets ;).

• Niku

Niku

Alagaesii

Overigens heeft PSG weer netjes orde op zaken gesteld na die vroege voorsprong van Bayer.

Hoera! Er gebeurd wat! :o

Prima goaltje van Messi.

[ Voor 24% gewijzigd door Niku op 12-03-2014 22:11 ]

• Vlassie1980
En gedaan voor zover het al niet gedaan was. City weer met beide beentjes op aarde :)

• Quad

Quad

Doof

Gebeurt vrij weinig dus ik ga ff roken, kom terug en Barcelona heeft zijn werk inmiddels gedaan. :(

Over en sluiten voor City dus.

nggyu nglyd

• Niku

Niku

Alagaesii

Quad schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 22:16:
Gebeurt vrij weinig dus ik ga ff roken, kom terug en Barcelona heeft zijn werk inmiddels gedaan. :(

Over en sluiten voor City dus.
Zie je wel dat roken slecht voor je is :)

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13:28

PauseBreak

derp!

Vlassie1980 schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 21:27:
Mag Pellegrini trouwens tijdens de rust wel de kleedkamer in om zijn team te coachen of mag dat ook niet bij een schorsing?
Mag ook niet. Niet dat het veel uitmaakt, de bank en Pellegrini hebben natuurlijk gewoon contact tijdens de wedstrijd. Het is een beetje een wassen neus zo'n schorsing :P

Nee, merp!

• Tupac
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:54
Eindelijk actie! Rood voor zabaleta
Maar was wel een penalty hoor..

[ Voor 32% gewijzigd door Tupac op 12-03-2014 22:22 ]

• Quad

Quad

Doof

Lekkere arbitrage idd, deze had op de stip gekund..

nggyu nglyd

• Niku

Niku

Alagaesii

Poh, dat was toch wel een penalty. En rood voor Zabaleta, tja. Het pakt in ieder geval niet nadelig uit voor Barca.

• dutchgio
  • Niet online
Ozbulluk had hier nog een penalty voor gegeven :+
Niet meer dan logisch dat je als Zabaleta dan zo op de scheids afstapt, die hem dan alleen maar rood kan geven...

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Pfff, die scheidsrechter is echt een bange droeftoeter. Durft bijna niet tegen Barcelona te fluiten. Jammer dat UEFA dat soort scheidsrechters blijft aanstellen bij dergelijke wedstrijden. Gaat dat figuur ook naar de WK?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:08
Vind het meer algehele onkunde dan specifiek tegen City

• Niku

Niku

Alagaesii

Wat een dramatische arbitrage. Niet normaal. Schandalig gewoon.

Edit: Ik overdrijf, Kompany zelf stond randje buitenspel. Dan is het een beetje dezelfde vraag als bij Twente laatst.

[ Voor 48% gewijzigd door Niku op 12-03-2014 22:34 ]

• Tupac
Huh dat was toch overduidelijk buitenspel??

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Inderdaad, niet normaal zo slecht er gefloten wordt..

Verwijderd

Absoluut geen buitenspel en die commentator blijft er maar aan vasthouden.

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:08
Stond toch op 1 lijn? Of het moet hinderlijk buitenspel zijn, maar valt ook wel mee.

• Miki
Gênant.. is het enige juiste woord. Deze koekenbakkers kunnen het wk vergeten.

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Tupac schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 22:32:
Niet van degene die scoorde. Beetje vergelijkbaar met die goal van Twente tegen Feyenoord paar weken geleden.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Diegene die hem er in schoot stond toch geen buitenspel? Zag je in de laatste herhaling. Wellicht dat die ene hinderlijk buitenspel stond, maar dat vraag ik me af.

• Quad

Quad

Doof

Dit is dan wel weer goed gezien, geen buitenspel idd.

nggyu nglyd

• FDMK
  • Laatst online: 06-02 10:47
Verwijderd schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 22:33:
Jeroentje Grueter, notoire barcapyama drager

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 22:33:
Dat krijg je met die figuren die overduidelijk op de hand van Barcelona zijn.

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

En 2-1 :P

• Miki
Zo doe je dat dus :D

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Op de hand van Barca of gewoon een slechte commentator ;) ? (zoals altijd en helaas geen Sport1 op vodafone :/ )

[ Voor 20% gewijzigd door apis29 op 12-03-2014 22:37 ]

• Tupac
god straft meteen

[ Voor 40% gewijzigd door Tupac op 12-03-2014 22:35 ]

• Niku

Niku

Alagaesii

2-1. Zo, daar met je buitenspel zegt Barca :+

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Nou, toch nog een paar doelpuntjes gezien, toch leuk :)

• Quad

Quad

Doof

Wel lekkere goal dit.
Beter spelen ze elke wedstrijd enkel de laatste 20 minuten. Scheelt 70 minuten lang naar een bagger wedstrijd kijken.

nggyu nglyd

• Niku

Niku

Alagaesii

PSG 2-1. Al 28 Europese thuisduels ongeslagen, ook indrukwekkend.

• CR1691

CR1691

Hero of Time

apis29 schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 22:35:
Op de hand van Barca of gewoon een slechte commentator ;) ? (zoals altijd)
Meeste commentatoren zijn op de hand van Barcelona. Gaat al jaren zo.

• FDMK
  • Laatst online: 06-02 10:47
CR1691 schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 22:36:
[...]

weg van de minste weerstand

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

• apis29
  • Niet online
Hehe, ik vind Grueter gewoon een beroerde commentator (lees: voor verbetering vatbaar) dus het valt me al niet meer op of ie op de hand van een bepaald team is .... (dat gezeik over Milner alleen al de hele avond :Z )

[ Voor 25% gewijzigd door apis29 op 13-03-2014 11:21 ]

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik heb vaak het idee dat ik de enige ben die niet van Spaans/Italiaans voetbal houd. Al mijn vrienden zijn Barca of Real aanhanger, terwijl ik meer op de hand ben van Engels voetbal.

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Exorcist schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 22:38:
Ik heb vaak het idee dat ik de enige ben die niet van Spaans/Italiaans voetbal houd. Al mijn vrienden zijn Barca of Real aanhanger, terwijl ik meer op de hand ben van Engels voetbal.
Hier meldt zich een lotgenoot :) . Geef mij maar Engels power voetbal in plaats van dat theatrale Spaanse of Italiaanse.

• Krukar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-12-2025
Exorcist schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 22:38:
Daarom Duits voetbal :)

Elke week volle stadions, elke week een hoop sfeer en elke week strijdlust en passie, welke plek op de ranglijst ze ook staan. Moet wel zeggen dat het de laatste jaren hoop hoger niveau is geworden (ben sinds ik in DLD woon Dortmund fan en volg dan ook de BL redelijk op de voet sinds een jaar of 7).

Imho is het de passie van Engels voetbal gecombineerd met het niveau van de PD.

• Catorce
CR1691 schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 22:36:
[...]

:')

Ja, ik weet het, obvious troll van mijn kant met zo'n smiley. Maar kom op, het is zo on-ge-loof-lijk triest om daar nu al 5-6 jaar over te zeiken. Heb het gewoon dan inhoudelijk over de wedstrijd, dit is ook het uitlokken van reacties (of gewoon onnodig klagen).

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

CR1691 schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 22:44:
[...]
Hier meldt zich een lotgenoot :) . Geef mij maar Engels power voetbal in plaats van dat theatrale Spaanse of Italiaanse.
Atletico Madrid gisteren gezien? Daar is niets theatraals aan. Die spelen vol op kracht vooruit.

• CR1691

CR1691

Hero of Time

tweaker2010 schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 23:21:
[...]

Atletico Madrid gisteren gezien? Daar is niets theatraals aan. Die spelen vol op kracht vooruit.
Atletico - Real gezien? 1 grote matennaaierij show.

Overigens speelt van alle Spaanse ploegen atletico misschien wel het meeste power voetbal ja.

[ Voor 14% gewijzigd door CR1691 op 12-03-2014 23:27 ]

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:08
gambieter schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 22:25:
Pfff, die scheidsrechter is echt een bange droeftoeter. Durft bijna niet tegen Barcelona te fluiten. Jammer dat UEFA dat soort scheidsrechters blijft aanstellen bij dergelijke wedstrijden. Gaat dat figuur ook naar de WK?
Volgens Sierd de Vos (betrouwbare bron :+ ) gaat dit figuur niet naar het WK, gelukkig.

• Quad

Quad

Doof

Nederland definitief buiten de top10 van de Fifa ranking. Wij staan nu 11e en de Belgen nu op de 10e plek.

nggyu nglyd

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Quad schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 11:36:
Nederland definitief buiten de top10 van de Fifa ranking. Wij staan nu 11e en de Belgen nu op de 10e plek.
:Z Maar we staan wel in de top 11!

Alleen de eerste 6 hebben een beschermde status toch? Dan is het weinig interessant en kan na het WK weer helemaal anders zijn. :)

• Quad

Quad

Doof

Ja, staan we nog lager. :Y)

nggyu nglyd

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-02 10:29
FiXeR.nl schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 11:43:
Alleen de eerste 6 hebben een beschermde status toch? Dan is het weinig interessant en kan na het WK weer helemaal anders zijn. :)
Beschermde status voor wat? Op dit moment is de ranking niet relevant voor wat voor loting dan ook.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Quad schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 11:36:
En terecht. 11e van de wereld zijn we (puur naar de kwaliteiten gekeken) ook al niet meer, eerder 20e.
Overigens moet je die lijst met een korreltje zout nemen, Zwitserland staat 5e dacht ik... tja cijfertjes... :z

• Catorce
Beter systeem:

http://www.eloratings.net/

Worden we alsnog qua sterkte overschat, maar de resultaten de afgelopen jaren zijn ook niet echt slecht. Kwalificaties komen we altijd zeer gemakkelijk door heen, alleen EK2012 was gewoon dramatisch.

• Deadsy
  • Laatst online: 06-02 19:34
Catorce schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 13:39:
Beter systeem:

http://www.eloratings.net/

Worden we alsnog qua sterkte overschat, maar de resultaten de afgelopen jaren zijn ook niet echt slecht. Kwalificaties komen we altijd zeer gemakkelijk door heen, alleen EK2012 was gewoon dramatisch.
Ja maar er is dan ook een flink verschil qua weerstand tussen de kwalificatie ronde en de eindtoernooien.
En zo goed speelden we in 2010 ook niet echt. In 2010 hadden we er ook vrij vroeg uit kunnen liggen.

• Niku

Niku

Alagaesii

Deadsy schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 14:16:
[...]

Ja maar er is dan ook een flink verschil qua weerstand tussen de kwalificatie ronde en de eindtoernooien.
En zo goed speelden we in 2010 ook niet echt. In 2010 hadden we er ook vrij vroeg uit kunnen liggen.
Dat vind ik dan weer zo'n geneuzel. We wonnen toen 6 wedstrijden op rij, en je verliest na verlenging van Spanje. Dat is echt geen toeval.

• merphixia
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 06-03-2023
Dan nu de vraag, is België daadwerkelijk beter dan Nederland op het moment?

Ze zijn wel lekker bezig!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:33
Ik word een beetje moe van die negativiteit. In 2010 hadden we gewoon een goed team. Aan het eind van een zwaar seizoen was niet iedereen in topvorm en omdat er twijfels waren over de defensie is er wat defensieve zekerheid ingebouwd. Het klimaat speelde ook een rol dacht ik. 90 min. rennen en vliegen is gewoon moeilijk dan.

En wat willen we nu? Resultaat of geweldig spel? Flitsend spelende teams komen zelden ver. Het is zeker geen toeval dat de Duitse ploeg wat dat betreft nog niet van die goede resultaten heeft neergezet op de laatste eindrondes. Als we er na een spetterende groepsfase in de achtste finale uit waren gecounterd dan had iedereen waarschijnlijk geklaagd dat we als Nederlanders zo naïef zijn.

Ook die reacties op Robben van de week. Als de Colombianen dat tegen Nederland doen dan is dat "professioneel" en is Lens de domme lul die er in trapt. Maar oh wee als een Nederlander zich dan daadwerkelijk zelf laat vallen: dan mag dat ineens weer niet. Behalve als hij vd Sar heet natuurlijk en we in een juichstemming zijn na een doelpunt van Bergkamp: dan lullen we nergens meer over. Bottom line: het is allemaal zo inconsequent.

Wij Nederlanders kunnen er gewoon totaal niet mee om gaan als we geen favoriet zijn voor een halve finale plaats. Dan weten we ons geen houding te geven. Op het moment dat we een maatje te klein zijn voor topfavorieten als Argentinië, Brazilië, Spanje of Duitsland deugt er plots geen ene reet meer van. Dan reageren we alsof we op het niveau van IJsland zitten, dan hoor je ook dooddoeners als "ja, maar we zijn zo afhankelijk van van Persie en Robben" en komen de discussies over de makkelijke kwalificatiegroep weer opzetten.

We vergeten dan dat driekwart van de ander deelnemers op het WK die grote landen óók niet bij kan houden, dat meer dan de helft ook al blij is met de volgende ronde, dat Portugal net als wij bidt dat de grote ster heel blijft en dat veel grotere landen ook wel eens hele matige uitslagen neerzetten tegen slechte tegenstanders.

Kunnen we nu eens niet gewoon accepteren dat dit nu eens geen WK is als in 2010, 1998 of 1994 waarin we gewoon een echt goede groep hadden? Er zijn tijden geweest waarin we ons in zo'n situatie dan niet eens wisten te plaatsen. Dit zijn voor jonge spelers geweldige ervaringen ook.

Over België: België heeft een geweldige centrale verdediging met wereldster Kompany maar heeft op rechtsback bijvoorbeeld problemen. In de breedte vind ik ze heel sterk, ze hebben een ruime selectie vleugelspelers. Maar ze missen wel een aanvaller als Robben of van Persie die weet wat het is om lang in de top te spelen. Het geheel is wel stabieler dan ons team. Ze hebben vooral een veel betere loting.

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Tupac schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 22:32:
M.i. ook, want degene die die bal het laatste raakt, staat én hinderlijk, én sowieso buitenspel. Camerabeeld op één lijn leek dat i.i.g. te bevestigen.

Ik vond Joeri Mulder weer lekker ongenuanceerd, maar die heeft nog wat boter op het hoofd van dat akkefietje laatst bij Twente-Feyenoord.

Als je achter de laatste man staat bij het verzenden van de pass, en de bal nog een tikkie meegeeft, dan sta je buitenspel.

Maar, ik zal het wel mishebben, aangezien de goal gewoon telde.

[ Voor 5% gewijzigd door Ramzzz op 13-03-2014 14:49 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:41
merphixia schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 14:40:
Dan nu de vraag, is België daadwerkelijk beter dan Nederland op het moment?

Ze zijn wel lekker bezig!
Ja op dit moment wel, daar lijkt mij geen twijfel over mogelijk.

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Mr_Size
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03-11-2025
D-e-n schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 14:45:
Ik word een beetje moe van die negativiteit. In 2010 hadden we gewoon een goed team. Aan het eind van een zwaar seizoen was niet iedereen in topvorm en omdat er twijfels waren over de defensie is er wat defensieve zekerheid ingebouwd. Het klimaat speelde ook een rol dacht ik. 90 min. rennen en vliegen is gewoon moeilijk dan.

En wat willen we nu? Resultaat of geweldig spel? Flitsend spelende teams komen zelden ver. Het is zeker geen toeval dat de Duitse ploeg wat dat betreft nog niet van die goede resultaten heeft neergezet op de laatste eindrondes. Als we er na een spetterende groepsfase in de achtste finale uit waren gecounterd dan had iedereen waarschijnlijk geklaagd dat we als Nederlanders zo naïef zijn.

Ook die reacties op Robben van de week. Als de Colombianen dat tegen Nederland doen dan is dat "professioneel" en is Lens de domme lul die er in trapt. Maar oh wee als een Nederlander zich dan daadwerkelijk zelf laat vallen: dan mag dat ineens weer niet. Behalve als hij vd Sar heet natuurlijk en we in een juichstemming zijn na een doelpunt van Bergkamp: dan lullen we nergens meer over. Bottom line: het is allemaal zo inconsequent.

Wij Nederlanders kunnen er gewoon totaal niet mee om gaan als we geen favoriet zijn voor een halve finale plaats. Dan weten we ons geen houding te geven. Op het moment dat we een maatje te klein zijn voor topfavorieten als Argentinië, Brazilië, Spanje of Duitsland deugt er plots geen ene reet meer van. Dan reageren we alsof we op het niveau van IJsland zitten, dan hoor je ook dooddoeners als "ja, maar we zijn zo afhankelijk van van Persie en Robben" en komen de discussies over de makkelijke kwalificatiegroep weer opzetten.

We vergeten dan dat driekwart van de ander deelnemers op het WK die grote landen óók niet bij kan houden, dat meer dan de helft ook al blij is met de volgende ronde, dat Portugal net als wij bidt dat de grote ster heel blijft en dat veel grotere landen ook wel eens hele matige uitslagen neerzetten tegen slechte tegenstanders.

Kunnen we nu eens niet gewoon accepteren dat dit nu eens geen WK is als in 2010, 1998 of 1994 waarin we gewoon een echt goede groep hadden? Er zijn tijden geweest waarin we ons in zo'n situatie dan niet eens wisten te plaatsen. Dit zijn voor jonge spelers geweldige ervaringen ook.

Over België: België heeft een geweldige centrale verdediging met wereldster Kompany maar heeft op rechtsback bijvoorbeeld problemen. In de breedte vind ik ze heel sterk, ze hebben een ruime selectie vleugelspelers. Maar ze missen wel een aanvaller als Robben of van Persie die weet wat het is om lang in de top te spelen. Het geheel is wel stabieler dan ons team. Ze hebben vooral een veel betere loting.
QFT, he-le-maal met je eens!

Verwijderd

Hoeness mag 3,5 jaar de cel in. Wat hebzucht al niet doet met mensen.

• iPodKiller
  • Registratie: September 2010
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Verwijderd schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 15:39:
Hoeness mag 3,5 jaar de cel in. Wat hebzucht al niet doet met mensen.
Goede zaak.

Wanneer mag Blatter, de hoge UEFA leden en de directie van Barca? Opgeruimd staat netjes.

http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=209444

Romario vind iig dat Blatter ook een corrupte zak is.

• Catorce
Zou mooi zijn als het huidige bestuur vervolgd zou worden, maar vooralsnog lijkt het alleen Rosell te worden. Weg met dit fraudulente bestuur, doet meer schade aan de club dan dat het goed doet.

• apis29
  • Niet online
Ramzzz schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 14:48:
[...]

M.i. ook, want degene die die bal het laatste raakt, staat én hinderlijk, én sowieso buitenspel. Camerabeeld op één lijn leek dat i.i.g. te bevestigen.

Ik vond Joeri Mulder weer lekker ongenuanceerd, maar die heeft nog wat boter op het hoofd van dat akkefietje laatst bij Twente-Feyenoord.

Als je achter de laatste man staat bij het verzenden van de pass, en de bal nog een tikkie meegeeft, dan sta je buitenspel.

Maar, ik zal het wel mishebben, aangezien de goal gewoon telde.
Dat dus ;) , of je was naar Lescott aan het kijken ... Was voor mij al bij de eerste herhaling overduidelijk dat het geen buitenspel was doordat de net ingevallen jongeling Sergi Roberto niet meestapte. Kompany stond zelfs nog niet eens op gelijke hoogte met hem (aan de goede kant van de lijn) ...

• Catorce
apis29 schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 17:25:
[...]

Dat dus ;) , of je was naar Lescott aan het kijken ... Was voor mij al bij de eerste herhaling overduidelijk dat het geen buitenspel was doordat de net ingevallen jongeling Sergi Roberto niet meestapte. Kompany stond zelfs nog niet eens op gelijke hoogte met hem (aan de goede kant van de lijn) ...
Inderdaad, Sergi Roberto hief het buitenspel absoluut op. Over het al dan niet hinderlijk voor de keeper staan van Lescott kun je discussiëren, maar Kompany stond zeker geen buitenspel.

• Deadsy
Niku schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 14:40:
[...]

Dat vind ik dan weer zo'n geneuzel. We wonnen toen 6 wedstrijden op rij, en je verliest na verlenging van Spanje. Dat is echt geen toeval.
Ja we wonnen, maar hoe.
Kijk de wedstrijden er maar op na mocht je je ooit echt vervelen. We hebben na de groepsfase de wedstrijden niet echt overtuigend gewonnen en hebben toch wel vrij veel mazzel gehad dat we zover gekomen zijn.
Tegen Uruguay en Brazilie hadden we er gewoon uit kunnen vliegen en dan had niemand raar opgekeken.
Begrijp me niet verkeerd, die 2 wedstrijden waren absurd spannend en erg mooi om te zien maar we hebben achterin vrij veel mazzel gehad met top reddingen.

En nu is de verdediging toch een stuk minder dan toen en toen was ook duidelijk wie in het doel stond, nu is dat een groot raadsel.

Iedere ploeg heeft wel eens mazzel maar ik vind dat we in 2010 een stuk meer mazzel hadden dan de doorsnee ploeg.

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:33
We hebben alleen tegen Brazilië een helft wat mazzel gehad. Alhoewel mazzel: keepen is ook een kwaliteit. Als elk bal er in gaat was er ook niks meer aan natuurlijk. En na twee keer pech (lees: scheidsrechterlijke dwalingen) mocht het ook wel een keer meezitten tegen Brazilië toch?

En denk je nu werkelijk dat men in Brazilië zeurt over de "mazzel" en het matige spel in 1994? Die zien alleen die beker in de kast staan hoor. We zijn waarschijnlijk het enige land ter wereld dat zeurt bij het halen van een finale.

Ps.
Dat alles haalt het overigens niet bij de bal van Kieft in 1988.

[ Voor 7% gewijzigd door D-e-n op 13-03-2014 17:57 ]

• Deadsy
D-e-n schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 17:54:
We hebben alleen tegen Brazilië een helft wat mazzel gehad. Alhoewel mazzel: keepen is ook een kwaliteit. Als elk bal er in gaat was er ook niks meer aan natuurlijk. En na twee keer pech (lees: scheidsrechterlijke dwalingen) mocht het ook wel een keer meezitten tegen Brazilië toch?

En denk je nu werkelijk dat men in Brazilië zeurt over de "mazzel" en het matige spel in 1994? Die zien alleen die beker in de kast staan hoor. We zijn waarschijnlijk het enige land ter wereld dat zeurt bij het halen van een finale.

Ps.
Dat alles haalt het overigens niet bij de bal van Kieft in 1988.
Natuurlijk praat niemand er achteraf over als je op die manier een prijs pakt.
Wanneer je een prijs pakt of zeer ver komt dan vergeet men snel de negatieve dingen en overdrijft de positieve dingen.

Tegen Uruguay hadden we trouwens ook het nodige geluk.
We stonden dan wel op een gegeven moment met 3-1 voor maar ik vond het allerminst veilig aangezien de aanvallers van Uruguay toch wel vaak langs de verdedigers flitsten.

Wat ik ermee bedoel is dat veel mensen doen alsof we in 2010 puur op kwaliteit de finale gehaald hebben en dat zie ik absoluut niet zo. Die halve of kwartfinale hadden we gewoon kunnen verliezen, we hebben die 2 landen echt niet weg getikt. Maar werden op de nodige momenten volledig weg getikt door hun en hadden de mazzel dat hun de bal niet tegen het net wisten te werken.

2010 zie ik als een uitschieter naar boven net zoals ik 2012 als een uitschieter naar beneden zie.
En het probleem is dat sinds die uitschieter naar boven (2010) de selectie er zwakker op geworden is.

Ja met de nodige dosis geluk, wat mazzel met het loten en een v. Persie en Robben die het elke wedstrijd laten zien kunnen we zeer ver komen maar ik zie het om eerlijk gezegd niet gebeuren.
Bij Oranje laten die 2 toch wel vrij weinig zien.

[ Voor 3% gewijzigd door Deadsy op 13-03-2014 20:10 ]

Pagina: 1 ... 159 ... 223 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor het WK en de Oranje oefenwedstrijden voor het WK, zie het speciale themaforum