Klaassen heeft nog geen bal fatsoenlijk aangenomen. Van Rhijn is echt een drama, snap wel dat van Gaal hem niet meeneemt
Mane is niet zo goed, die hele linkerkant bij Ajax ligt compleet open dan is elke tegenstander gevaarlijk.Harribo schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 20:15:
Die mane is wel goed.
Klaassen heeft nog geen bal fatsoenlijk aangenomen. Van Rhijn is echt een drama, snap wel dat van Gaal hem niet meeneemt
Van Rhijn heeft nog geen goede pass gegeven idd.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Type voetbal wat ajax niet kan.
Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Ajax kreeg de punten voor de competitie, AZ mag winnen in de halve finale voor de bekerSt@m schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 20:24:
En dan snap ik echt niet waarom een ploeg als AZ Ajax niet zo onder druk zet.. ze hebben het niet eens geprobeerd afgelopen weekend.
Energie sparen voor de Europese return? Zorgen dat je daar een ronde verder komt lijkt me voor AZ belangrijker dan een kansje op iets in Amsterdam.St@m schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 20:24:
En dan snap ik echt niet waarom een ploeg als AZ Ajax niet zo onder druk zet.. ze hebben het niet eens geprobeerd afgelopen weekend.
Makkelijker gezegd dan gedaan, het is heel hun speelstijl, zo voetballen kun je niet ineens even doen.St@m schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 20:24:
Float like a butterfly, sting like a bee.
Volgens mij is AZ niet in de luxe positie dat ze al Europees voetbal veilig hebben, dus dat lijkt me niet.Fid3lity schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 20:26:
[...]
Energie sparen voor de Europese return? Zorgen dat je daar een ronde verder komt lijkt me voor AZ belangrijker dan een kansje op iets in Amsterdam.
Dat geloof ik gewoon niet.PWM schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 20:25:
[...]
Ajax kreeg de punten voor de competitie, AZ mag winnen in de halve finale voor de beker
Jagen, druk zetten hard werken moet je altijd kunnen doen. Iedere ploeg die Ajax onder druk zet heeft kans. Als je zo speelt als AZ kun je net zo goed thuis blijven.martinusz schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 20:27:
[...]
Makkelijker gezegd dan gedaan, het is heel hun speelstijl, zo voetballen kun je niet ineens even doen.
[ Voor 24% gewijzigd door St@m op 27-02-2014 20:29 ]
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Verwijderd
Ik begrijp dat je lang hebt moeten wachten om deze een keer richting Ajax te kunnen maken maar wat was er volgens jou vandaag nog haalbaar na vorige week?ph4ge schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 20:17:
Er was destijds veel kritiek op volgens mij Twente toen ze een Europese wedstrijd lieten schieten om zich op de competitie te richten. Hoewel het nu niet met zoveel woorden is gezegd lijkt dit ook haast wel opzet. Wat een wanprestatie, lullig voor de kleinere Nederlandse ploegen dat de rijkste ploeg het zo laat liggen, ipv proberen nog punten te halen voor de ranking.
Een 0-1 winst of gelijkspel levert alsnog punten op voor de Nederlandse Competitie in Europa.Verwijderd schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 20:28:
[...]
Ik begrijp dat je lang hebt moeten wachten om deze een keer richting Ajax te kunnen maken maar wat was er volgens jou vandaag nog haalbaar na vorige week?
Mja, dan kies je toch niet de wedstrijd tegen Ajax om punten te pakken?St@m schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 20:28:
[...]
Volgens mij is AZ niet in de luxe positie dat ze al Europees voetbal veilig hebben, dus dat lijkt me niet.
Verwijderd
Volgens mij dachten de spelers van Ajax er ook zo over. Met zo'n instelling maak je nooit een kans.Verwijderd schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 20:30:
Ajax maakt geen schijn van kans tegen Salzburg, zeker niet in een uitwedstrijd. Ik denk dat er maar weinig mensen zijn die verwacht hadden dat Ajax hier minimaal gelijk zou spelen.
Edit: wat zeg ik 3-0
[ Voor 3% gewijzigd door tweaker2010 op 27-02-2014 20:33 ]
www.steamloco.info
Verwijderd
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2014 20:35 ]
Joh die heeft het toch gewoon niet gezien?Verwijderd schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 20:34:
Je kunt natuurlijk niet de ambitie hebben om echt te presteren in Europa maar wel jaarlijks je beste spelers verkopen en alleen transfervrije spelers terughalen en de jeugd invoegen. Benieuwd wat Johan er morgen van vindt
Vorige week was er nogal wat commentaar van Ajax fans hier richting o.a. mezelf. Ik wil toch even 3 posts quoten die me bij zijn gebleven van de wedstrijd van vorige week en de huidige tussenstand:
ephymerous schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 21:27:
[...]
Onzin, ik heb Ajax dit seizoen tegen betere tegenstanders veel beter zien voetballen.
ephymerous schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 21:35:
[...]
Ik doe niet minachtend. Het niveau van Ajax is erg laag deze wedstrijd.
Nog steeds van mening dat Salzburg maar een prutclub uit Oostenrijk is en Ajax niet in zijn doentweaker2010 schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 23:50:
[...]
Sorry hoor, maar geloof je dit nu zelf? Salzburg heeft een aardig elftal maar niet meer dan dat.
Dat Ajax vanavond verloor lag meer aan de instelling van Ajax dan de kwaliteiten van Salzburg.
Ja nog steeds heb ik dezelfde mening ja. As zondag gaat Ajax ook flink over de knie als ze zo spelen.Kaap schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 20:35:
Nog steeds van mening dat Salzburg maar een prutclub uit Oostenrijk is en Ajax niet in zijn doen
Salzburg heeft inderdaad een aardig elftal, niet meer dan dat. Ajax kan gewoon totaal niet omgaan met de manier van spelen van Salzburg. Het mag toch wel duidelijk zijn dat Ajax heeft laten zien tegen de grotere clubs uit Europa (ik noem AC Milan, Manchester City en Barcelona) dat ze goed kunnen voetballen. Dat het vanavond inderdaad nergens op lijkt zal ik niet ontkennen.Kaap schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 20:35:
3-0
Vorige week was er nogal wat commentaar van Ajax fans hier richting o.a. mezelf. Ik wil toch even 3 posts quoten die me bij zijn gebleven van de wedstrijd van vorige week en de huidige tussenstand:
[...]
[...]
[...]
Nog steeds van mening dat Salzburg maar een prutclub uit Oostenrijk is en Ajax niet in zijn doen
De Boer heeft in elk geval twee keer met de opstelling gekloot.
Om het even in het contrast van vorige week te zetten, of die grote clubs overschatte ook en speelden die avond ook prutVeeGee schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 20:37:
[...]
Het mag toch wel duidelijk zijn dat Ajax heeft laten zien tegen de grotere clubs uit Europa (ik noem AC Milan, Manchester City en Barcelona) dat ze goed kunnen voetballen
Dat zou toch wel het minste zijn imhoD-e-n schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 20:37:
Met deze selectie moet je er toch in elk geval een wedstrijd van kunnen maken. Salzburg is geen Madrid.
[ Voor 23% gewijzigd door JeroenNietDoen op 27-02-2014 20:40 ]
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Barca speelde net zo bagger tegen Ajax als Ajax tegen Salzburg. Best logisch toch?Kaap schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 20:39:
[...]
Om het even in het contrast van vorige week te zetten, of die grote clubs overschatte ook en speelden die avond ook prut
[...]
Dat zou toch wel het minste zijn imho
Ajax deed het anders in de CL wel goed, hoe gek dat nu ook lijkt.Han schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 20:40:
Wat een drama weer... ongelofelijk zwak Ajax. Weer. Belachelijk dit. Is de NL competitie dan zo zwak dat we zelfs ploegen uit Oostenrijk moeten vrezen? Dan is het gewoon terecht dat we de komende jaren Europese plekken gaan inleveren. We verdienen het gewoon niet. Ons sterkste team uit de eredivisie krijgt twee keer een oorwassing van een Oostenrijkse club. Wellicht Europa Leage playoffs voor de kampioen in plaats van de Champions Leage. Daar horen we sowieso niet in thuis.
Jup, wanprestatie Ajax icm blessures. Mede door de Boer met Duarte linksback en het blijven opstellen van de Jong. Op het moment dat je vd Hoorn opstelt dan heb je je neergelegd bij twee tegendoelpunten.Kaap schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 20:35:
3-0
[...]
[...]
[...]
[ Voor 7% gewijzigd door ephymerous op 27-02-2014 20:44 ]
XXXVI
Het is allemaal veel simpeler uit te leggen, dat Ajax zo tevoorschijn komt is simpel door het spel van RBS.D-e-n schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 20:37:
Met deze selectie moet je er toch in elk geval een wedstrijd van kunnen maken. Salzburg is geen Madrid.
De Boer heeft in elk geval twee keer met de opstelling gekloot.
Jammer dit, maar het kwaliteitsverschil is te groot en de machteloosheid druipt er bij Ajax vanaf.
Had het graag anders gezien
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Als PSV of Feyenoord zo speelt tegen Ajax gaan ze met 3-0 onderuit. Het is voor het overgrote deel echt de verdienste van Red Bull heb ik het idee, je ziet zelden een ploeg zo over het veld stormen. Prima team, véél beter dan alles wat er in Nederland rond loopt.D-e-n schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 20:47:
Als Ajax zo speelt tegen Feyenoord of PSV gaan ze ook met 3-0 onderuit hoor. Dat doen ze alleen niet.
Ajax speelt zo door de kwaliteit an tactiek van de tegenstander. In de competitie zijn er geen tegenstanders die dat kunnen.D-e-n schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 20:47:
Als Ajax zo speelt tegen Feyenoord of PSV gaan ze ook met 3-0 onderuit hoor. Dat doen ze alleen niet.
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Heeft er niets mee te maken. De mentaliteit en (gebrek aan) inzet sloeg vanavond gewoon nergens op.Bospa01 schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 20:45:
[...]
Jammer dit, maar het kwaliteitsverschil is te groot en de machteloosheid druipt er bij Ajax vanaf.
Feyenoord en PSV zetten dan ook niet zo veel druk als RBS doet / deed.D-e-n schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 20:47:
Het gaat er toch om hoe die ploeg nu is en speelt...
Salzburg is gewoon een soort Celtic. Daar verloor Ajax ook ruim van en die staan ook voor in de competitie.martinusz schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 20:52:
Vind dat er toch wel beetje minderwaardig wordt gedaan over SB, ze voetballen dit jaar gewoon erg goed, knappe aanvallende stijl 90 minuten lang. Waarom moet er steeds gezegd worden klein Oostenrijks clubje?
Dit probeerde ik vorige week ook al duidelijk te maken. Er zijn nog te veel mensen van mening dat Ajax bij de subtop van Europa hoort. Die wedstrijden tegen City en Barca zijn leuk, maar eerder uitzonderingen.martinusz schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 20:52:
Vind dat er toch wel beetje minderwaardig wordt gedaan over SB, ze voetballen dit jaar gewoon erg goed, knappe aanvallende stijl 90 minuten lang. Waarom moet er steeds gezegd worden klein Oostenrijks clubje?
[ Voor 6% gewijzigd door JeroenNietDoen op 27-02-2014 20:56 ]
Het is geen slechte ploeg maar dan hoef je toch niet zo te verliezen?martinusz schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 20:52:
Kom op, ik neem aan dat je het verschil wel ziet tussen dit Salzburg en Celtic? Dat is lange trappen naar voren vs mooi verzorgd aanvallend snel voetbal. Het voetbal dat Ajax graag speelt maar de kwaliteit op het moment niet voor heeft.tweaker2010 schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 20:53:
[...]
Salzburg is gewoon een soort Celtic. Daar verloor Ajax ook ruim van en die staan ook voor in de competitie.
Er wordt daar al wat jaren geïnvesteerd, en dat betaald nu uit schijnbaar.
Dit Ajax is ook erg jong en heeft geen spits. (die er toe doet)
The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.
Was ook sarcastisch bedoeld.martinusz schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 20:52:
Maar het is gewoon tenenkrommend dat de beste ploeg van Nederland zo onderuit gaat tegen een ploeg uit Oostenrijk wat in feite echt geen land met een sterke competitie is. Desalniettemin wel respect voor RB want ze spelen erg effectief en ze scoren aan de lopende band. Beetje jammer dat ze zo'n klote naam hebben en hun naam verbonden hebben aan dat frisdrankje
In FIFA 14 speelt RB ook erg lekker trouwens
[ Voor 3% gewijzigd door Vlassie1980 op 27-02-2014 20:59 ]
Verwijderd
Misschien beter om de CL en EL gescheiden te houden? Zodat wat kleinere clubs meer kans hebben?
Edit: sierd gooit er al een koekoek uit
[ Voor 9% gewijzigd door Martinusz op 27-02-2014 21:06 ]
Vlassie1980 schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 21:03:
Nu AZ nog tegen het altijd gevaarlijke Slovan Liberec. Als AZ onderuit gaat dan ben ik even klaar met Nederlands voetbal in Europa.
En financieel is de EL al helemaal een lachertje. Maar zelfs daar kunnen Nederlandse ploegen geen potten meer breken. Als er niets gebeurt de komende jaren dan gaat dit alleen maar erger worden en hebben we steeds minder ploegen die Europees mogen spelen. En in het buitenland zit veel meer geld bij voetbalclubs, kijk maar naar Red Bull Salzburg.
Voer de 3-buitenlander regel weer in zou ik zeggen. Sindsdien is het helemaal beserk gegaan met de transfers, vreemdelingenlegioenen en dominantie van de grote landen. Ze kopen gewoon de concurrentie weg uit kleine landen
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Homer dat geldt nu niet, we zijn voor az!
Ik doelde op Celtic qua niveau, niet qua speelstijl natuurlijkRandy schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 20:57:
[...]
Kom op, ik neem aan dat je het verschil wel ziet tussen dit Salzburg en Celtic? Dat is lange trappen naar voren vs mooi verzorgd aanvallend snel voetbal. Het voetbal dat Ajax graag speelt maar de kwaliteit op het moment niet voor heeft.
Overigens is de waarde van de selectie van Salzburg 50 miljoen tov Ajax 82 miljoen, dus daar ligt het niet aan. Het grootste talent is Kampl, de rest vd spelers komt niet boven de 5 miljoen uit qua marktwaarde.
Los van dat dat helemaal niet gaat (in ieder geval niet voor EU-werknemers), wat denk je ermee te bereiken?Senor Sjon schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 21:19:Voer de 3-buitenlander regel weer in zou ik zeggen. Sindsdien is het helemaal beserk gegaan met de transfers, vreemdelingenlegioenen en dominantie van de grote landen. Ze kopen gewoon de concurrentie weg uit kleine landen
De beste Nederlandse spelers worden dan nog steeds weggekocht en er is in Nederland niet genoeg talent om dat aan te vullen.
Ah ja, transfermarkt.com. Kenneth Vermeer is daar 4.5 miljoen waard. Alan tikt de 5 miljoen aan. Lijkt inderdaad aardig te kloppen.tweaker2010 schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 21:27:
[...]
Overigens is de waarde van de selectie van Salzburg 50 miljoen tov Ajax 82 miljoen, dus daar ligt het niet aan. Het grootste talent is Kampl, de rest vd spelers komt niet boven de 5 miljoen uit qua marktwaarde.
Hoe kan je in godsnaam Salzburg met Celtic vergelijken.tweaker2010 schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 20:53:
[...]
Salzburg is gewoon een soort Celtic. Daar verloor Ajax ook ruim van en die staan ook voor in de competitie.
Celtic speelt kick & rush voetbal en Salzburg ongeveer het tegenovergestelde.
RBS bouwt ook niet op maar trapt de bal ook naar voren net als Celtic. RBS is alleen conditioneel en mentaal sterk in staat om een enorme druk te zetten tov Celtic. Ik heb de hele wedstrijd geen speler bij RBS gezien die het ook maar een moment liet afweten of er met zijn kop niet bij was. En RBS is ook wat technischvaardiger dan Celtic, lijkt me.
Btw... ben blij dat ik geen fan van Slovan ben, dat zieter e niet uit..
[ Voor 44% gewijzigd door Harribo op 27-02-2014 21:59 ]
Het is ook puur hypothetisch. Maar het voorkomt ook dat buitenlandse clubs zich helemaal lens kopen. Waarom denk je dat Engeland met het nationale team al jaren weinig klaarmaakt? Er speelt bijna geen Engelsman in de premier league.toolkist schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 21:38:
[...]
Los van dat dat helemaal niet gaat (in ieder geval niet voor EU-werknemers), wat denk je ermee te bereiken?
De beste Nederlandse spelers worden dan nog steeds weggekocht en er is in Nederland niet genoeg talent om dat aan te vullen.
En daarvoor was Engeland toch ook max een subtopperSenor Sjon schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 22:05:
[...]
Het is ook puur hypothetisch. Maar het voorkomt ook dat buitenlandse clubs zich helemaal lens kopen. Waarom denk je dat Engeland met het nationale team al jaren weinig klaarmaakt? Er speelt bijna geen Engelsman in de premier league.
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)
Beide, Salzburg ging ervoor en Ajax wilde/kon geen druk zetten, dan weet je dat het een kansloze pot wordt.Niku schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 22:48:
Heb alleen de laatste 10 minuten gezien van Ajax. Het was dus wederom niet veel? Of was RBS gewoon weer erg sterk?
Het grote probleem van Ajax is dat ze spelen volgens een systeem dat uitgaat van veel ruimte en dus weinig druk.
Tijden veranderen. Ik begrijp echt niet dat je dat niet ziet als ploegleiding.
Soldado daarentegen gaf een elleboogstoot in de eerste helft die gemist werd. Djnepr ook nog op de paal geschoten en daarmee nogal ongelukkig en ook niet echt terecht uitgeschakeld. Wel nette goals van Adebayor.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Tsja, het is hetzelfde voetbal waarmee ze (toenmalig Engels kampioen) Manchester City van de mat hebben gespeeld.Coltrui schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 23:20:
Ajax past niet in Europa omdat het - terend op successen uit het verleden - te veel gefocust is op voetballen, uitgaande van ruimte van achteruit, met goede voetballende verdedigers, terwijl ze 1) die uitvoetballende defensie totaal niet hebben en 2) de rest van Europa er ondertussen van overtuigd is dat je een verdediging niet moet laten ballen.
Het grote probleem van Ajax is dat ze spelen volgens een systeem dat uitgaat van veel ruimte en dus weinig druk.
Tijden veranderen. Ik begrijp echt niet dat je dat niet ziet als ploegleiding.
Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic
En juist omdat de "rest van Europa" hun verdedigers niet zou laten voetballen, heb je dus "4 man extra" op het veld. Zo is er voor iedere tactiek dus iets te zeggen.
Frank de Boer had wel gelijk bij zijn evaluatie na de wedstrijd: Salzburg was veel beter en Ajax heeft het gewoon slecht gedaan.
Your Friendly Neighborhood Moderator
Vertonghen zoekt het zelf op door te beuken en gaat vervolgens als een oud wijf neer. Echt een kansloze actie.gambieter schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 23:33:
Spurs wint met 3-1 van Djnepr (3-2 totaal). Ze kwamen eerst met 0-1 achter, scoren de 1-1 en daarna is het een vieze actie van Verthongen die Spurs net een zetje extra geeft. Verthongen loopt bij een vrije trap tegen een Djnepr speler aan en gaat dan liggen alsof de ander een kopstoot heeft gegeven, maar in de herhaling is niets te zien.
Soldado daarentegen gaf een elleboogstoot in de eerste helft die gemist werd. Djnepr ook nog op de paal geschoten en daarmee nogal ongelukkig en ook niet echt terecht uitgeschakeld. Wel nette goals van Adebayor.
PSN: Finally_Chris
Zijn wij wel zon sterke competitie dan? Ik denk dat het eerder een heel goed beeld geeft van de status van de NL competitie.Vlassie1980 schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 20:58:
Maar het is gewoon tenenkrommend dat de beste ploeg van Nederland zo onderuit gaat tegen een ploeg uit Oostenrijk wat in feite echt geen land met een sterke competitie is.
Dat was een geweldige wedstrijd, maar ik zou vooral niet voor ogen blijven houden dat dat de standaard is.Herman schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 23:39:
[...]
Tsja, het is hetzelfde voetbal waarmee ze (toenmalig Engels kampioen) Manchester City van de mat hebben gespeeld.
Verwijderd
Hij had voor zover ik weet bij Ajax al bewezen niet de meest eerlijke en vriendelijke speler te zijn en zal ongetwijfeld blijven doorgaan met dit soort acties zo lang ze beloond worden.CR1691 schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 23:53:
Vertonghen zoekt het zelf op door te beuken en gaat vervolgens als een oud wijf neer. Echt een kansloze actie.
PSV naar City om te kijken of ze Rekik langer kunnen huren. Hopelijk lukt ze dat anders moeten ze op zoek naar een vervanger.
Verwijderd
Nu heb ik de wedstrijd niet gezien (lekker zelf getraind), maar inderdaad. De eerste keer was al bizar natuurlijk, maar voor zover ik heb gezien en gelezen was het gisteren hetzelfde verhaal.Verwijderd schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 08:58:
Dat viel mij inderdaad ook al op. Hij heeft in mijn ogen namelijk 2x volledig gefaald op het gebied van tactiek. Dat dit in Amsterdam gebeurde kan ik me nog enigszins voorstellen maar de week erna opnieuw impliceert niet echt dat Ajax veel geleerd heeft van de eerste ontmoeting. Overigens speelt Salzburg altijd op deze manier dus bij het kijken van video's of op de tribune had ook afgeleid kunnen worden dat er veel druk op Ajax zou komen te staan. Misschien heeft hij dat wel gedaan maar kregen de spelers het gewoon niet voor elkaar, dat kan natuurlijk ook nog.
🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)
Onzin. Dat heeft er niets mee te maken. Waarom niet uitgaan van je eigen kracht? Ajax haalde in de poule slechts 1 puntje minder als Milan, wilde je soms beweren dat zij daar ook niet thuis horen?Coltrui schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 23:20:
Ajax past niet in Europa omdat het - terend op successen uit het verleden - te veel gefocust is op voetballen, uitgaande van ruimte van achteruit, met goede voetballende verdedigers, terwijl ze 1) die uitvoetballende defensie totaal niet hebben en 2) de rest van Europa er ondertussen van overtuigd is dat je een verdediging niet moet laten ballen.
Als Ajax Europees punten pakt is het een incident en als ze een paar keer fors verliezen horen ze er niet thuis, tja zo kun je alles wel in het negatieve zien.
Dat is ook een manier om de opmerking op te vatten. De insteek lijkt me niet dat Ajax incidenteel punten pakt en als je fors verliest daar niet thuis hoort, maar juist dat je er niet thuis hoort als je niet van je fouten wil leren.tweaker2010 schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 09:43:
[...]
Onzin. Dat heeft er niets mee te maken. Waarom niet uitgaan van je eigen kracht? Ajax haalde in de poule slechts 1 puntje minder als Milan, wilde je soms beweren dat zij daar ook niet thuis horen?
Als Ajax Europees punten pakt is het een incident en als ze een paar keer fors verliezen horen ze er niet thuis, tja zo kun je alles wel in het negatieve zien.
Punt blijft dat als je merkt dat het op de "eigen manier" niet lukt en de tegenstander beter voetbalt, dat je dan probeert dat op te vangen met een tactiek/ speelwijze die nu juist de kracht van de tegenstander weghaalt.
RBS heeft de eerste wedstrijd laten zien dat OF de strijdwijze van Ajax niet goed werkt bij zoveel druk, OF de spelers het (nog) niet aankunnen. Dat je dan de 2e wedstrijd heel naief hetzelfde gaat proberen is wel een signaal dat je als team (of coach) nog niet zover bent om het op europees niveau echt goed te doen.
De gewonnen wedstrijd(en) (oa champions league) kwam de speelwijze wel goed uit de verf, maar dat ligt ook aan het type tegenstander. Die zetten niet zoveel druk als RBS. Als je een tegenstander treft die (met hun eigen speelwijze) jou gewenste speelwijze volledig nutteloos maakt, moet je daarop anticiperen. Dat maakt op dit moment het verschil.
Probleem is dat als je merkt dat het op de eigen manier niet lukt en je je vervolgens aanpast aan de tegenstander, je niet leert hoe het beter had gekund met je eigen manier. De volgende wedstrijd heb je er dus geen ruk meer aan en maak je dezelfde fouten.jbdeiman schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 10:49:
[...]
Punt blijft dat als je merkt dat het op de "eigen manier" niet lukt en de tegenstander beter voetbalt, dat je dan probeert dat op te vangen met een tactiek/ speelwijze die nu juist de kracht van de tegenstander weghaalt.
RBS heeft de eerste wedstrijd laten zien dat OF de strijdwijze van Ajax niet goed werkt bij zoveel druk, OF de spelers het (nog) niet aankunnen. Dat je dan de 2e wedstrijd heel naief hetzelfde gaat proberen is wel een signaal dat je als team (of coach) nog niet zover bent om het op europees niveau echt goed te doen.
Lekker uitgaan van eigen kracht ja, ook al betekent dat dus dat je af en toe op je bek gaat. Daar leer je van.
Overigens lijkt het verlies van Ajax me niet zo moeilijk te verklaren; gebrek aan durf, kwaliteit en vooral creatieve spelers. Een middenveld met De Jong, Poulsen en Klaassen en vervolgens Sigthorsson ervoor. Dan kun je net zo goed in Nederland blijven en het schriftelijk afdoen, scheelt weer in de kosten.
Mocht er nog een reële kans zijn dat ze door zouden gaan hadden ze misschien wel tactisch anders gespeeld.
En dat vind ik echt te bizar voor woorden. Ajax mist voorin en op het middenveld spelers die en actie durven te maken. Ik ga nou niet zeggen dat Kishna de speler is die we zoeken, maar tegen AZ zag je hem wel een paar keer die actie maken (De Sa gisteren trouwens ook wel). Maar er zijn te veel spelers die het niet aan durven en dan maar weer terug spelen. Zoals Johan het ook altijd zegt, de aanval is de beste verdediging. Maar als je niet durft aan te vallen dan kom je inderdaad in de problemen.
En dat is eigenlijk wat je al het hele seizoen ziet, het enige voordeel is dat Ajax er in Nederland kwalitatief gewoon boven uitsteekt. In Nederland wordt zoiets niet afgestraft. Daarom ben ik ook wel enthousiast over Zivkovic, niet zozeer over zijn klasse want dat kan ik niet inschatten. Maar als je hem ziet spelen, hij heeft wel de drang naar voren.
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
-Drie rechtsbacks
-Slechts vijf middenvelders? Dat is zelfmoord op een slopend WK. Waarom niet meer lopers geselecteerd? Je wordt fysiek weggeblazen als Strootman wegvalt.
-Hij slachtoffert De Vrij maar haalt de veel jongere Rekik er voor terug en laat Veltman zitten. Jongens die volgens mij exact dezelfde fouten maken.
-Wat is de functie van Kuyt nog? Ik neem aan dat Huntelaar stand-in van van Persie is en je hebt straks ook Lens nog voor die plek. Als rechtsbuiten komt hij tekort. Neem dan een extra middenvelder mee.
Van AD.nl geplukt
Doel: Jasper Cillessen (Ajax), Michel Vorm (Swansea), jeroen Zoet (PSV)
Defensie: Daley Blind (Ajax), Daryl Janmaat (Feyenoord), Bruno Martins Indi (Feyenoord), Karim Rekik (PSV), Joël Veltman (Ajax), Paul Verhaegh (Augsburg), Ron Vlaar (Aston Villa), Gregory van der Wiel (Paris SG)
Middenveld: Jordy Clasie (Feyenoord), Davy Klaassen (Ajax), Stijn Schaars (PSV), Wesley Sneijder (Galatasaray), kevin Strootman (AS Roma)
Aanval: Jean-Paul Boëtius (Feyenoord), Memphis Depay (PSV), Klaas-Jan Huntelaar (Schalke 04), Dirk Kuyt (Fenerbahce), Robin vanPersie (Manchester United), Quincy Promes (FC Twente), Arjen Robben (Bayern München)
Ik verwacht sowieso dat Blind als middenvelder wordt ingezet die wedstrijd, dus dat zijn 6 middenvelders.D-e-n schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 12:24:
Van Gaal heeft de selectie bekend gemaakt. En ik vind het maar een vreemde bedoening. Je moet er toch niet aan denken dat hij met deze groep naar het WK gaat?
-Drie rechtsbacksWat heeft Verhaegh bij de groep te zoeken met vd Wiel en Janmaat er al in?
-Slechts vijf middenvelders? Dat is zelfmoord op een slopend WK. Waarom niet meer lopers geselecteerd? Je wordt fysiek weggeblazen als Strootman wegvalt.
-Hij slachtoffert De Vrij maar haalt de veel jongere Rekik er voor terug en laat Veltman zitten. Jongens die volgens mij exact dezelfde fouten maken.
-Wat is de functie van Kuyt nog? Ik neem aan dat Huntelaar stand-in van van Persie is en je hebt straks ook Lens nog voor die plek. Als rechtsbuiten komt hij tekort. Neem dan een extra middenvelder mee.
Van AD.nl geplukt
[...]
En waarom dan Schaars nog geselecteerd? Die voegt niks meer toe bij Blind en Clasie. En zowel Blind, Schaars als Clasie zijn niet echt box to box spelers. Daar heb je er wel een paar van nodig.
Nigel de Jong heeft een probleem denk ik. Volgens mij kiest v Gaal nu echt voor de punt naar achter met Blind of Clasie.
Edit:
De keuze van de keepers verbaast me ook in hoge mate. Ik zou altijd Krul meenemen. En Zoet is nu ook een beetje een hype.
[ Voor 14% gewijzigd door D-e-n op 28-02-2014 12:33 ]
Oefenwedstrijd, niet de WK-selectieD-e-n schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 12:29:
Edit:
De keuze van de keepers verbaast me ook in hoge mate. Ik zou altijd Krul meenemen. En Zoet is nu ook een beetje een hype.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Je weet toch wel dat Kuyt die flitsende rechtsbuiten is?D-e-n schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 12:24:
Van Gaal heeft de selectie bekend gemaakt. En ik vind het maar een vreemde bedoening. Je moet er toch niet aan denken dat hij met deze groep naar het WK gaat?
-Drie rechtsbacksWat heeft Verhaegh bij de groep te zoeken met vd Wiel en Janmaat er al in?
Van AD.nl geplukt
[...]
Ook drie jonkies voor de linksbuiten plek in de selectie dus dat zal wel een test tijdens de training zijn ...
Van Gaal is al een tijdje de weg kwijt. Onbegrijpelijke keuzes inderdaad: Verhaegh win je de oorlog niet mee.D-e-n schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 12:24:
Van AD.nl geplukt
[...]
Bizar dat Nigel de Jong niet geselecteerd is en een paar van die talenten die net komen kijken wel.
Rekik is in zijn huidige vorm zeker geen aanwinst. De keuze voor Kuyt is idd hilarisch, dit zal erop neerkomen dat Huntelaar geen speeltijd krijgt en Kuyt als breekijzer wordt ingezet. Om maar te zwijgen over de afwezigheid van Stekelenburg. Nee, met deze selectie zijn we op voorhand al kansloos vrees ik.
Van Gaal wil vanaf deze wedstrijd met een vaste groep gaan werken dus ik kan je nu al vertellen dat dit voor 90% zeker de WK selectie wordt. Vd Vaart, Sneijder en Robben zijn ook vaak geblesseerd. Moet je die ook maar niet meenemen dan? Nee er wordt met 2 maten gemeten bij oranje. Stekelenburg is een prima keeper.gambieter schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 12:38:
[...]
Oefenwedstrijd, niet de WK-selectie. Wat niet wegneemt dat ik het met je eens ben, Krul, Vorm en Cilissen (in die volgorde) zouden mijn keuze zijn. Stekelenburg is te vaak geblesseerd en te wisselvallig bij Fulham, mooie reddingen en zwakke momenten worden teveel afgewisseld.
Ik las net nog wel een quote van v Gaal
Er is dus nog hoopDe kans is groot dat ik een aantal spelers niet selecteer om nieuwelingen te kunnen beoordelen. Het is de laatste kans voordat de definitieve selectie bekend wordt.
[ Voor 47% gewijzigd door D-e-n op 28-02-2014 12:45 ]
van Ginkel zou ik niet op rekenen, die speelt nooit bij Chelsea en dus volgend het beleid van Louis wordt hij ook niet geselecteerd. Verder heeft die jongen natuurlijk ook nog niet zo heel erg veel laten zien, behalve vorig seizoen bij Vitesse. Dus daar kan bij voorbaad al een streep door.D-e-n schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 12:44:
Ik hoop wel dat geblesseerden als Wijnaldum en Fer en mogelijk zelfs v Ginkel er nog bij komen dan. Want we hebben echt loopvermogen nodig.
Ik las net nog wel een quote van v Gaal
[...]
Er is dus nog hoop
Maar dan Verhaegh... Als je daarmee de oorlog moet winnen, dit gaat echt een fiasco worden in Brazilie. En het maakt eigenlijk ook niet eens zo veel uit wie van Gaal selecteert, qua materiaal is het gewoon niet meer dan middelmaat en ik mag blij zijn als we de eerste ronde daar overleven. Spanje maakt gehakt paella van ons
Voor de LB had ik zelf van Aanholt in gedachten, aangezien Blind ook als verdedigende middenvelder kan spelen, dat heeft hij wel bewezen de laatste tijd.
[ Voor 14% gewijzigd door Vlassie1980 op 28-02-2014 12:51 ]
Ik hoop echt dat dat niet het geval is. Er zitten volgens mij echt een aantal namen bij die er bij zitten omdat Van Gaal nieuwsgierig is maar die echt geen kans maken op een vaste plaats.tweaker2010 schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 12:42:
Van Gaal wil vanaf deze wedstrijd met een vaste groep gaan werken dus ik kan je nu al vertellen dat dit voor 90% zeker de WK selectie wordt. Vd Vaart, Sneijder en Robben zijn ook vaak geblesseerd. Moet je die ook maar niet meenemen dan? Nee er wordt met 2 maten gemeten bij oranje. Stekelenburg is een prima keeper.
Stekelenburg en Krul horen er gewoon bij. Krul is op dit moment het beste maar als Stekelenburg zn topvorm vindt is hij nog beter. Wat mij betreft vechten Cilissen, Vorm en Zoet voor de derde plek.
De Vrij niet maar Veltman en Rekik wel snap ik ook niet. Veltman is leuk begonnen maar doet het over een wat langere periode echt niet (veel) beter dan de Vrij, om over Rekik nog maar helemaal niet te spreken. Schaars zie ik ook helemaal niets in, neem dan Fer of De Jong. Kuyt zie ik inderdaad ook niet, misschien voor in de kleedkamer belangrijk?
Nee, ik hoop maar dat dit nog niet de contouren zijn van de kernploeg. Teveel namen die ontbreken en en teveel namen die er niet in horen.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
ik hoop dat vanaf in dit geval betekent vanaf dat de wedstrijd tegen frankrijk is afgelopen... want brrr....tweaker2010 schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 12:42:
[...]
Van Gaal wil vanaf deze wedstrijd met een vaste groep gaan werken dus ik kan je nu al vertellen dat dit voor 90% zeker de WK selectie wordt. Vd Vaart, Sneijder en Robben zijn ook vaak geblesseerd. Moet je die ook maar niet meenemen dan? Nee er wordt met 2 maten gemeten bij oranje. Stekelenburg is een prima keeper.
sneijder mag, mits fit en dat is hij nu, geen twijfel zijn... ook al is hij niet in vorm, die jongen is als geen ander in staat te pieken en kan sowieso, ook uit vorm, nog altijd beslissend zijn...
Nigel de Jong... de enige die echt goed is in balletjes afpakken op ieder niveau, moet er gewoon bij... simpel...
stijn schaars, dirk kuyt, verhaegh kom op zeg.... die hebben sowieso niets bij de selectie te zoeken...
stekelenburg en krul zijn wat mij betreft juist de zekerheidjes, en dan mag Van Gaal van mij een muntje opgooien voor Vorm of Cilessen...
en dan de hele lading onervaren spelers in de selectie... verdedigers van Ajax (1 serieuze EL tegenstander en ze krijgen er 6 om de oren) en Feyenoord (meest gepasseerde verdediging van de clubs bovenin)... pfff... (toegegeven, er is weinig keus in de verdediging).... ik ben geen groot fan van Vlaar en Heitinga, maar alleen al qua ervaring dragen die volgens mij een veel nutigere bijdrage dan Rekik, De Vrij (die nu gepasseerd is) en Veldman...
[ Voor 4% gewijzigd door P.O. Box op 28-02-2014 12:54 ]
Dit topic is gesloten.
![]()
Voor het WK en de Oranje oefenwedstrijden voor het WK, zie het speciale themaforum